دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 730 ـ دو شنبه 16 آذر 1388 ـ 7 دسامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

================

روز دانشجو، روز فریاد

دمکراسی خواهی در سراسر دنیا

حسن زارع زاده اردشیر

16 آذرماه امسال از آن 16 آذرهای گذشته نیست! از دو ماه پیش، برنامه ریزی و تلاش های تدارکاتی دانشجویان برای مراسم روز دانشجوی امسال شروع شده است. امسال نه تنها مراسم باشکوهی در همه دانشگاه های ایران برگزار خواهد شد بلکه در برون مرز نیز تظاهرات بی شماری برای همبستگی با دانشجویان و محکوم کردن سرکوب های دانشجویی در شهرهای مختلف دنیا سازماندهی شده است... در عين حال، با توجه به اینکه در 16 آذر دانشجویان با وجود گسترش سرکوب مقاومت و مبارزه می کنند، و در اکثر دانشگاه های کشور مراسم اعتراضی برگزار خواهند کرد، باید مورد حمایت همه جانبه ی مردم در داخل و خارج قرار بگیرند.  >>>

================

تظاهرات در 16 آذر مسالمت آمیزخواهد بود اما...

گفتگو با حشمت الله طبرزدی

سخنگوي شوراي همبستگي براي دمكراسي و حقوق بشر در ايران

گفتگوگر: جمشيد چالنگی

پس از بيست و سه خرداد اخير دیگر ترس مردم از زندان ریخته است. ببینید: این همه اصلاح طلب در زندانند اما، به دلیل بافت قدرت و اختلافاتی که بين خودشان دارند، جرائت نکردند بعد از بيست و دو خرداد اعلام کنند که هر کسی بیرون آمد محارب است. این شد که از يکسو یک عده را می زنند و می گیرند، و تازه در بيست و پنج يا سی خرداد عده ای را هم کشتند، اما، از سوی ديگر، می بینید که آقای نقدی آمده می گوید ندا را هم ما نکشته ایم!.. در واقع، جمهوری اسلامی نمی‌تواند مردم را با تهدید و کشتن و اینها از پای درآورد. >>>

================

سخنی با دوستان ِ غیرمذهبی در «جنبش سبز»

رامتین

اگر ما در این مبارزه، در راهپیمایی ِ ۱۳ آبان (روز نحس ِ تسخیر سفارت) دعوت کروبی و موسوی را می پذیریم و شرکت می کنیم و دوش به دوش برادران و خواهرانمان کتک می خوریم، نباید انتظار داشته باشیم که در سالگرد به خون کشیده شدن فروهرها، مختاری و پوینده کسی از این همه سبزی ما را در امام زاده طاهر همراهی کند و حداقل در این همه شبکه ی اطلاع رسانی موضعی بگیرند؟ ...  >>>

================

شتاب گرفتن فروپاشی اسطوره های جمهوری اسلامی

و نقش علوم اجتماعی و دانشجويان

گفتگو با حسين بشيريه

گفتگو گر: یوسف علیزاده

بی ترديد حاکميت، پس از انتخابات، برای حفظ خود هزينه های سنگينی از آبرو و يا اقتدار خود پرداخته است و البته با پيشرفت جنبش هزينه های بيشتری هم خواهد داد چون راه پر هزينه را برگزيده است .حفظ حکومت از طريق سرکوب، بدون هزينه ممکن نيست. از سوی ديگر همه می دانند که سرکوب، موتور ماشين جنبش مخالفين است نه ترمز آن و در نتيجه خود فرايند فرسايش را پر شتاب تر می کند... اهميت جنبش دانشجويی در ايران، بويژه در دههء اخير، نه در مطالبات صنفی و گروهی بلکه در پرچمداری انديشه های انتقادی و رهايی بخش برخاسته از علوم اجتماعی نوين نهفته است. نفس دانشگاه هم به معنی نقد و مبارزه است. رسالت دانشگاه مدرن در همه جا همين بوده است. سر چشمهء قوت جنبش های دانشجويی نيز همان انديشه های انتقادی ناشی از علوم اجتماعی جديد است و همين انديشه ها البته الهام بخش علوم غير اجتماعی جديد هم بوده اند؛ يعنی انديشهء شک و ترديد انديشه ای اساسی و انديشه ای مدرن است.  >>>

================

از اصلاحات تا انقلاب

«خط امام»  در برابر «انقلاب سـبز»
عبدی کلانتری

انتخابات خرداد گذشته برای نخستين بار اين هراس را در خط امام ايجاد کرد که موج اعتراضی طبقات متوسط مرزهای مجاز را درهم شکند و خودی هايی نظير موسوی و کروبی را نيز با خود ببرد. خط امام برای نخستين بار در تاريخ نظام مقدس، تصميم به حذف خودی های بلوک رقيب گرفت، اقدامی که به درستی بايد آنرا کودتای «خط امام» عليه خودی های اصلاح طلب دانست. همين اقدام به طور مؤثری راه «اصلاحات» را مسدود کرد و رهبری «خودي» ی آن را به خارج از نظام پرتاب نمود. جناح خودی موسوی ـ کروبی، عليرغم ميل باطنی خود، به رأس جنبشی پرتاب شدند که اکنون، به ناچار و با تحريک رژيم، از چارچوب اصلاحات خارج شده و حالت انقلابی به خود گرفته است. اصلاحات سبز به انقلاب سـبز اعتلا يافته است. >>>

سنت تبريک و تسليت ادامه دارد!

1. افتخار کنيم يا تأسف بخوريم؟

طبق آخرين آماري که در روزنامهء «فضا» چاپ شده، چهل و سه درصد کارکنان ناسا از پژوهشگران ايراني مي باشد. حدود هفتاد الي هشتاد  ايراني در ناسا فعاليت دارند. نمونه: پروفسور دکتر محمد جمشيدي مدير برنامه هاي داخلي ايستگاه فضايي ناسا، دکترفيروز نادري مدير برنامه اجرايي سياره مريخ در ايستگاه فضايي ناسا، دکترحميد برنجي عضو پژوهشگران ايستگاه فضايي ناسا، دکترقاسم اسرار عضو هيات مديره ايستگاه فضايي ناسا، دکترکاظم اميدوار عضو پژوهشگران ايستگاه فضايي ناسا، دکتر محمد جمشيدي مدير کنترل تکنيک ايستگاه فضايي ناسا، مهندس رضا غفاريان مهندس لابراتوار نيرو محرکه جت ايستگاه فضايي ناسا، پروفسور دکتر پرويز معين رييس موسسه مرکزي تحقيقاتي دانشگاه ناسا در آمريکا، پروفسوردکتر صمد حياتي عضو هيات مديره ايستگاه فضايي ناسا، دکترعبد الحميد کريمي در رابطه با ساخت موشک هاي فضايي در ناسا، و خانم دکتر مقدم که در آزمايشگاه پيشرانش جت در ناسا بر روي رادارها کار مي کنند. حال بفرمائيد که به اين مساله بايد افتخار کنيم يا به خاطر از دست دادن اين همه استعداد تاسف بخوريم؟

2. اما، در عوض، «سرعت تکميل نيروگاه بوشهر عالي است!»

وزير انرژي روسيه

به گزارش ايرنا، اشماتکو در اين ديدار گزارشي از نتايج سفر هفته گذشته خود به ايران و کار کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و روسيه و نيز بازديد از نيروگاه بوشهر را به پوتين ارايه کرد. وزير انرژي روسيه در ادامه اين ملاقات و ارايه گزارش ، همچنين رويکرد هيات روسي در نشست آتي گردهمايي کشورهاي صادر کننده گاز در دوحه قطر پيرامون انتخاب دبيرکل اين مجمع را تشريح کرد. جزئيات بيشتر اين ديدار و واکنش نخست وزير روسيه نسبت به گزارش وزير انرژي اين کشور اعلام نشده است. اشماتکو روز يکشنبه و دوشنبه هفته گذشته از ايران ديدار کرد و با "منوچهر متکي" وزير امور خارجه و رييس ايراني کميسيون مشترک اقتصادي دو کشور ، دورنماي توسعه همکاري ها در زمينه هاي مختلف از جمله انرژي ، بازرگاني و اقتصادي را مورد بررسي قرار داد. وزير انرژي روسيه قبل از سفر به تهران، در کنفرانس خبري در مسکو اعلام کرد: نيروگاه هسته اي بوشهر براساس توافق با طرف ايراني در زمان مقرر راه اندازي مي شود و هيچ مساله اي بر سر راه اندازي نيروگاه ، با طرف ايراني وجود ندارد. وي گفت: کار در نيروگاه بوشهر بخوبي جريان دارد و آزمايش سيستم ها در حال انجام است.

(آرشيو)

(آرشيو)

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت چهارم ـ شورش های دانشجوئی و برآمدن بلند اجويت

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

با شورش دانشجويان فرانسه در ماه مه 1968، همان شور انقلابی گذشته که طی کودتای 1960 به پا شده بود بار ديگر شعله ور شد. دانشجويان دانشگاه استانبول نخستين کسانی بودند که، به تقليد از دانشجويان فرانسوی، دست به تحريم، اعتصاب نشسته، و تظاهرات زدند و ناآرامی های دانشجويي به سرعت سراسر کشور را فرا گرفت. به طوری که در ماه جون آن سال هشتاد هزار دانشجو قادر به شرکت در امتحانات نشدند. در ماه جولای دانشحويان ساکن يکی از خوابگاه های دانشکده فنی استانبول کوشيدند به ناوگان ششم آمريکا حمله کنند. در روز 16 جولای نيروهای ضد شورش خوابگاه آنها را مورد حمله قرار دادند که طی آن يک دانشجو کشته شد.

(پيوند به فهرست کتاب)

================

يکی قطره باران ز ابری چکيد / خجل شد چو پهنای دريا بديد

خشونت، هراس و فریب؛ چرخه ای برای بازتولید قدرت

امین حصوری

فهمیدن اینکه چرا سران اصلاح طلب همانند سران اقتدارگرای حاکم ترجیح می دهند اعتراضات روز دانشجو از چارچوب فضای بسته و محاصره شده ی دانشگاه ها فراتر نرود و با جنبش مردمی ادغام نشود، چندان دشوار نیست: این جنبش تنها تا جایی مورد حمایت آنهاست که در چارچوب علایق آنها حرکت کند و از مرزهای مورد نظر آنها فراتر نرود. آنها پیش از این هم بارها اعلام کرده اند که رادیکال شدن جنبش بزرگترین نگرانی آنهاست (واکنش تهاجمی آنها به برخی شعارهای مردم در تظاهرات سيزده آبان و یا جبهه گیری در برابر خواست سکولاریستی طرح شده در شعار  «جمهور ایرانی» گویای روشنی از این دغدغه ی آنهاست). آنها ترجیح می دهند هم پیمانان اصلیِ خود را از میان عامی ترین لایه های مردمِ ناراضی برگزینند؛ جایی که ماشین پوپولیسم به مدد روغنکاری مذهبی با سهولت بیشتری به پیش می رود.  >>>

رگه هائی از سکولاريسم در انديشهء عارفان و ادبيات ما

امير سپهر

سومين بخش از:

«سکولاريته» والاترين «ارزش» انسانی وجدانی برای ايرانی است

هر آنکس که در هر مقطعی از تاريخ به دو اصل ِ «احترام به هستی شناسی ديگران» و «رواداری مذهبی» باوری راستين داشته، بی اينکه خود بداند، انسانی بوده که با سکولاريسم «خويشاوندی انديشه ای» داشته است. برای مثال، وقتی عبيد به جاهلی متعصب نهيب می زند که: «ای مردک، خدای در حق تو چندان لطف نکرده است که تو در حق خانه ی او چنین تعصب می کنی!»، اين سخن در درون خود همان «بيزاری از مطلق انگاری مذهب خودی» و «رواداری مذهبی» را دارد و قرابتی بسيار نزديک با انديشه ی سکولاريسم. همچنان که از منش، گفتار و رفتار ابوالحسن خَرقانی به نيکی می توان دريافت که آن عارف بزرگ، باور های خود را هرگز «حق مطلق» نمی پنداشته و تا چه اندازه به «کثرت در هستی شناسی» باورمند بوده است.   >>>

بحران عمیق اجتماعی در ایران

حسن ماسالی

جامعهء ما با بحران عمیقی روبرو است که حکومت آخوند- پاسدار- بسیج، فقط "نماد" آن است. لذا، تنها با "سلب قدرت سیاسی" از این "نماد"، مشکل اساسی جامعه حل نمی شود. و برای مقابله با بحران عمیق اجتماعی ـ که ابعاد ایدئو لوژیک، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ِ واپسگرایانه و تخریبگرانه دارند ـ نه تنها "نماد" ارتجاع باید بطور بنیادی متلاشی شود بلکه ضروری است که تدابیر همه جانبه و دراز مدتی طرح و برنامه ریزی شوند که به مدد آنها بسترهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این پدیدهء ارتجاعی نيز ریشه کن شوند.  >>>

تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر

بررسی هستی شناسی ،آرمان ها وآمال جنبش سبز ایران

هدایت  شناسایی

در اين مقاله می کوشم به بررسی مفهوم "تغییر"در حوزهء سیاسی به عنوان یک تاکتیک مبارزاتی، از یک طرف، و به عنوان یک آرمان سیاسی، از طرف دیگر، بپردازم. هدفم نیز از انجام این بررسی، شناسایی و پر رنگ کردن نقش افراد مخالف "کل نظام سیاسی موجود در ایران" است که من آنها را "گروه دوم" در جنبش سبز می دانم، چراکه اعتقاد دارم اهمیت این گروه های مخالف کل ساختار سیاسی موجود در ایران به اندازهء اهمیت خود جنبش سبز است و اینکه هر تحلیلی در خصوص جنبش سبز باید مبتنی بر تمایز گروه ها و مسلک های سیاسی در جنبش سبز باشد. برای آینده ایران نیز مهم است، اگر بخواهیم کشوری دموکراتیک داشته باشیم باید نگاهی "متکثرانه" و منصفانه به گروه ها و نهادهای سیاسی و اجتماعی و اهمیت نقش و کار کردآنها در حوزهء کنش سیاسی داشته باشیم.   >>>

چرائی و چگونگی تغيير در پديده های اجتماعی

اسماعيل نوری علا

قسمت بيست و هشتم از مجموعهء راديو ـ تلويزيونی «جستارهائی در فرهنگ شناسی»

بخش پنجم از بحث: نوآوری و نوانديشی

گفتار راديو ـ تلويزيونی يک ساعته

(آرشيو)

تز جدايي دين از سياست پس از رحلت پيامبر اكرم آغاز شد

نمايندهء خامنه ای در عيد غدير در مکه

ايسنا ـ حجت‌الاسلام والمسلمين قرني به نمايندگي از بعثه‌ي مقام معظم رهبري، در مراسم جشن عيد غدير خم (شنبه، چهاردهم آذرماه) با حضور جمعي از حجاج ايراني در مكه‌ي مكرمه در سخناني، گفت: «در تفكر اسلامي و الهي، جايگاه رهبري، جايگاهي رفيع و ممتاز است و رهبري در نگرش اسلامي، خصوصيات منحصر به فردي دارد كه ديگر انسان‌هاي عادي داراي چنين خصوصياتي نيستند و در اين ميان، چه از بعد عملي و چه از بعد علمي و اخلاقي، فرد شاخصي كه چنين خصوصياتي دارد، پيامبر اكرم است و در ادامه‌ي آن در غدير خم، حضرت علي و پس از آن، ائمه‌ي اطهار داراي اين جايگاه ويژه هستند و اين باور و نگرش شيعه است» او با بيان اين‌كه در باور شيعه، يك يك ائمه‌ي اطهار، صاحبان علم لدني هستند، افزود: «در بعد عملي، اگر درباره پيامبر اكرم به عصمت عملي و نظري قائل هستيم، دربارهء امام علي نيز همين باور را داريم». قرني بيان كرد: «پيامبر اكرم در طول عمرشان، ابلاغ‌هاي زيادي به حضرت علي داشتند؛ ولي بيعت نگرفتند؛ چرا كه بيعت، يك پيمان اجرايي است و در غدير خم بيعت با حضرت علي انجام شد. اميرالمؤمنين اگرچه قبل و بعد از غدير خم از نظر شاخصه‌هاي اخلاقي و نفساني، تفاوتي نداشتند؛ ولي از نظر مقام اجرايي ديگر آن امام علي سابق نبودند». او با بيان اين‌كه تز جدايي دين از سياست، پس از رحلت پيامبر اكرم آغاز شد، افزود: «رسماً بيانيه‌اي صادر كردند و دين‌مداران را به حاشيه راندند كه برويد و عبادت كنيد و سياست را به اهل آن بسپاريد. حضرت علي نيز از براي اين گروه فرمودند، دو دسته كمر مرا شكستند؛ عالم متهتك و جاهل متنسك». او در ادامه عنوان كرد: «در سايه‌ء جدايي دين از سياست با رنگ و لعاب ديني، قداست دين و رهبران ديني را از جامعه اسلامي كنار زدند و رهبري اسلامي را دچار سرنوشتي كردند كه مي‌بينيد و از غدير خم فاصله گرفتند؛ در حالي‌كه شيعه ميراث‌دار غدير است.»

(آرشيو)

فروشندهء دوره گرد مسجد سليمان جلوی ديواری از رنگ و بوی آرزوهای گمشده

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 728  ـ  شنبه 14 آذر 1388 ـ  5 دسامبر 2009 

 

جنبش سبز به عنوان مخالف و جایگزین

داریوش همایون

 

رأی من کجاست یعنی قدرت من کجاست!

الاهه بقراط

 

شانزدهم آذر امسال غیرقابل پیشبینی ‌ست

گفت‌وگو با مهدی عرب‏شاهی و سعید رضوی فقیه

گفتگوگر: مریم محمدی

 

موسیقی اعتراض

بخش دوم

شاهين نجفی

 

باید به همایشی از همهء نیروهای اجتماعی اندیشید

سیروس ملکوتی

 

شماره 727  ـ  جمعه 13 آذر 1388 ـ  4 دسامبر 2009 

 

زردها بی خود قرمز نشدند...

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

آذر؛ آتشی فروزان که در تاریخ ماست!

ایراندخت دل آگاه

 

پیام يک دختر ایتالیایی به دانشجویان ایران

در آستانهء ۱۶ آذر، روز دانشجو

برگرفته از «فيس بوک» ـ ترجمه آرش عزیزی

 

نگرانی از فرارَوی ِ جنبش وتلاش برای مهارآن!

نگاهی به رهنمودهای مهندس سحابی وبیژن حکمت به جنبش اعتراضی

تقی روزبه

 

اکبر گنجی در مورد عضویت اش در سپاه پاسداران توضيح می دهد

در گفتگوئی راديوئی در سفر اخيرش به سوئد

زینت هاشمی

 

شماره 726  ـ  پنج شنبه 12 آذر 1388 ـ  3 دسامبر 2009 

يادداشتی بر حوادث ايران

آرامش دوستدار

 

سایه سنگین سیاست بر سرنوشت آموزش و پرورش

شیرزاد عبداللهی

 

ما دانشجوئیم!

شهباز نخعی

 

نقدی بر بیانیهء شصتمین سال تأسیس جبههء ملی ایران

اشکان رضوی

 

مردم چون می‌دانستند نظام در آراء آنان خیانت نمی‌کند به پای صندوق‌های رای آمدند

بخشی از سخنان حداد عادل در مجلس

 

شماره 725  ـ  چهار شنبه 11 آذر 1388 ـ  2 دسامبر 2009 

 

يادداشتی دربارهء جايزه به خانم زهرا رهنورد

شکوه ميرزادگی

 

برشی از زن بودن در عالم خبرنگاری

مریم بهاری

 

آيا دانشگاه تک جنسيتي امکان پذير است؟

نگاهي به موج جديد اظهار نظرها پيرامون جداسازي جنسيتی

 

بيش از دو جلسه ملاقات قبل از ازدواج ممکن است منجر به عاشقی شود!

گفتگو با حجت الاسلام فضل علی، نمايندهء ولی فقيه

در مورد «مراکز همسريابی در دانشگاه ها»

 

نگاه «گوشت و گربه ای» به دو جنسيت در دانشگاه ها

گفتگو با شهلا اعزازی

گفتگو‌گر: شیرین جزایری

 

در جامعهء ما ارتباط نامشروع آنقدر قبح ندارد که ازدواج موقت دارد!

سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده ناجا

 

انکه چيزی نيست، به اين معما توجه کنيد:

چرا پسران از دختران در تغيير نام جلو افتاده اند؟

 

شماره 724  ـ  سه شنبه 10 آذر 1388 ـ  1 دسامبر 2009 

 

نقطهء عطفی در مبارزات مردم ایران

محمد پروین

 

تئوری کشف ولی فقیه و چشم فتنه

حسین منتظر حقیقی

 

جنبش همیشه پیروز دموکراسی خواهی در ایران

حشمت اله طبرزدی

 

سایه سنگین سیاست بر سرنوشت آموزش و پرورش

شیرزاد عبداللهی

 

گفتگو بين سه اردوگاه عقيدتي

اسماعيل نوری علا

 

قندهای متبرّک !

سيد سراج الدين ميردمادی>>>

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630