دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 725 ـ چهار شنبه 11 آذر 1388 ـ 2 دسامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

ضحاک

کاری از «کاگر لاک»

برای سکولارژسم نو

================

نقطهء عطفی در مبارزات مردم ایران

محمد پروین

خواست مسخره ای که "کمپین بین المللی برای حقوق بشر" مطرح کرده است، ورد زبان طیف وسیعی از نویسندگان، نقادان، فعالان و رهبران احزاب سیاسی برون مرز،  همهء لابی گران رژیم، اصلاح طلبان درون رژیم و "سبز حسینی" شده است. این خواست که در همیاری با جنبش "سبز"  و دفاع از حقوق بشر مطرح شده این است که سازمان ملل نمایندهء ویژه ای را  برای بررسی اتهامات مربوط به شکنجه و تجاوز و قتل در دوران انتخابات به ایران بفرستد. این خواست مسخره که در ده ها پتیشن و درخواست "اپوزیسیون" برون مرز نیز تکرار شده است، جز توهینی به مردم اَزادی خواه ایران و به هیچ گرفتن همهء اَنچه که اَنها به قیمت از دست دادن جان خود در خیابان ها اثبات کردند و فیلم و خبر مستقیم اش به همه دنیا رسید، نیست.  >>>

================

تئوری کشف ولی فقیه و چشم فتنه

حسین منتظر حقیقی

کسی  و یا کسانی  که با تکیه بر مبانی دینی، معتقد به تئوری کشف ولی فقیه باشند  می توانند این باور را فقط و فقط در عرصهء و با کسانی مواجهیم که با اصرار  می خواهند افراد را که در رده های مختلف حاکمیت هستند وادار کنند که  چنین باورهائی را در عرصه های عمومی بکار ببندند . این در حالی است که بکار بستن این تفکر در عرصه های عمومی چنانکه در بالا ذکر گردید عملی بر خلاف نص صریح قانون اساسی، غیر قانونی و مجرمانه است و قابل تعقیب جزائی  می باشد. آثار تفکر افرادی مانند آقای ذوالنور درعرصه های عمومی را بخصوص در جریان انتخابات دهمین دورهء ریاست جمهوری چنانکه قبلاً اشاره شد، بخوبی می توان دید و همچنین می توان خسارات ناشی از این تفکر را برای ملت و کشور مورد ارزیابی قرار داد. >>>

================

جنبش همیشه پیروز

دموکراسی خواهی در ایران

حشمت اله طبرزدی

جنبش دموکراسی خواهی ملت ایران، که اینک به نام جنبش سبز شناخته می شود، الگوی جدیدی در پیش روی ملت های خاورمیانه قرار می دهد. من از آن به انقلاب دموکراتیک سبز تعبیر می کنم. این انقلاب دموکراتیک شیوه های متکی بر احساس و خشونت را نفی می کند، به دنبال پیروزی یک شبه نیز نبوده، و حداقل از نیمه ی اول دهه ی هفتاد شروع شده است. به سبک انقلاب های مخملین نیز نبوده که با یک کنش و واکنش انتخاباتی به وجود آمده و پیروز شود اما، در عين حال، تصمیم ندارد در چارچوب نظام موجود باقی بماند و تسلیم خواست و عمل آن شود. سی و يک سال همزیستی مسالمت آمیز با حکومت داشته، اما اینک مبارزه ی مسالمت آمیز را به آن همزیستی ِ سی و يک ساله ترجیح داده است. >>>

================

سایه سنگین سیاست بر سرنوشت آموزش و پرورش

شیرزاد عبداللهی

مشکلات سیاسی و در راس آنها بحران مشروعیت و کاهش در آمدهای دولت، فرصتی برای پرداختن به مسایل آموزش و ‌پرورش ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر مطالبات اقتصادی و اجتماعی انباشته شدهء فرهنگیان، سیستم فرسوده و عقب‌ ماندهء آموزشی، سوء استفاده‌های سیاسی از مدارس و عزل و نصب‌هایی که امسال مدیران مدارس را هم در برگرفته است، در کنار بی رغبتی دانش آموزان، شرایطی ایجاد کرده‌است که ممکن است فضای مدارس را یکباره دگرگون کند و مدارس مانند سال های آغازین انقلاب به صحنهء منازعات سیاسی بدل شوند. >>>

================

اين قسمت 27 از مجموعهء گفتارهای اسماعيل نوری علا، با عنوان «جستاری در فرهنگ شناسی» است. در اين برنامه نوری علا به چهارمين قسمت از بحث «نوآوری و نوانديشی» می پردازد که دهمين مبحث اين جستار محسوب می شود. برای قسمت های قبلی اين گفتارها (هم بصورت ويدئو،  و هم به شکل فايل های کوچک صوتی برای شنيدن و يا دانلود) به اينجا پيوند زير مراجعه کنيد.

قندهای متبرّک !

سيد سراج الدين ميردمادی>>>

گاهی کارهایی از نخبگان و تحصیلکردگان جامعه ایرانی سر می زند که انسان را به تعجب وا می دارد. اغلب گمان می شود اساتید دانشگاهها و نخبگان علمی که قاعدتاً رؤسای دانشگاهها باید گل سر سبد ایشان باشند سمبلی از فرهیختگی و خردمندی هستند اما دریغ که گاهی عوام تر از عوامترین اقشار مردم عمل می کنند . گزارش دیدار اساتید دانشگاه ها با رهبر انقلاب را در روزنامهء کیهان خواندم و بسیار متأسف شدم. این تأسف نه از آن جهت بود که میزان بالایی از تملق و چاپلوسی برخی از دانشگاهیان و رؤسای دانشگاه ها برای دستیابی بیشتر به رانت قدرت صورت گرفته بود بلکه به خاطر نکته ای بود که در انتهای گزارش آمده بود و مرا به فکر فرو برد. شخصاً برخورد متملقانه برخی از مسئولان و دانشگاهیان را با مقام رهبری دیده ام اما آنچه که برایم بیش از آن ناراحت کننده می باشد آن است که برای رهبری که انسانی معمولی و همچون سایر انسان ها است مقامی قدسی قائل شوند....

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

================

خواهر! ما همه برای حفظ حجاب تو آمادهء جان باختن ايم، حجاب تو پرچم حکومت ما است...

هفته ی پيش مجله ی «سياست خارجی» (فارین پالیسی) اعلام داشت که خانم زهرا رهنورد، همسر آقای میرحسین موسوی، پس از آقای بن برناکی، رئيس بانک مرکزی آمريکا، و آقای اوباما، تأثيرگذار ترين متفکر برتر سال 2009 بوده است. در اين فهرست آقای عبدالکريم سروش هم که به عنوان پايه گزار «روشنفکری دينی» شهرت يافته اند هستند، اما خيلی عقب تر از خانم رهنورد، در رديف چهل و پنجم. خوانندگان و دوستان مختلفی جويای آن شده اند که بدانند خانم رهنورد چه «تفکر» ی را به جهانيان عرضه داشته که به اين عنوان دست يافته است؟ من پاسخی برای آنها ندارم؛ اما می دانم اين نوع جايزه دادن ها از سوی مجلات پر سر و صدا و مختلفی که در اروپا و آمريکا هستند رسمی هر ساله است و در عين حال اکنون کاملاً مشخص شده است که مدت ها است اينگونه جوايز هيچ گونه ارزش واقعی و حتی موضوعی ندارند و اعطايشان به اين و آن، صرفاً مقاصدی سياسی را تعقيب می کند. به خصوص که اين جايزه ها نه به خاطر تلاش های «حقوق بشری» يا تلاش های «هنری و ادبی» و يا «علمی» که بيشتر به دلايل سياسی و يا حساب کتاب های اقتصادی و غيره اند. نمونه ی روشن آن را در دادن جايزه ی نوبل به آقای اوباما ديده ايم. به هر حال نشريه ی فارين پاليسی بيشترين تاکيد را بر «فمنيست بودن» و «متفکر بودن» ايشان گذاشته است و اين که در جريان انتخابات «شجاعت بی مانندی در مقابل احمدی نژاد داشته است». من نظر خودم را در مورد ارزش ها و داشته های علمی و اجتماعی خانم رهنورد قبلاً، هنگامی که شخص آقای موسوی ايشان را مهمترين روشنفکر زن ايران ناميدند، بيان کرده ام و سخن بيشتری درباره ی ايشان ندارم و از سکولاريسم نو نيز خواسته ام تا مجدداً همان مطلب مرا بجای «از نگاه يک زن» اين هفته منتشر کنند (>>>>). البته لازم می دانم که ايستادگی و استقامت خانم رهنورد را در جريانات پس از انتخابات و در مقابل کودتاچيان تحسين کنم. چه خوب است که ايشان، اکنون که در جايگاه يک مخالف حکومت کنونی مسلط بر ايران جايزه ای دريافت می کنند، آن را به نمادهايي چون «ندا» که برای آزادی و برای ايران جان باخته اند اعطا کنند، و يا به انبوه  زنان حق طلب و فمنيستی که سی سال است در کوچه ها و خيابان ی کشورمان برای تغيير و برابری مبارزه کرده، و چوب ديکتاتوری مذهبی را خورده اند، و يا زنانی که فقط به خاطر طلب رای خودشان به همسر ايشان يا کانديدای ديگر در زندان ها زير شکنجه و تجاوز جان خويش را از دست داده اند. در آن صورت، هر جايزه ای، بهر دليل که به دست آمده باشد، می تواند در راستای مبارزات ملت ايران مفهومی با ارزش پيدا کند.

برشی از زن بودن در عالم خبرنگاری

مریم بهاری

وقتی اولین بار مدیر رسانه، در لفافه از خواسته‌های نامشروع برخی مسئولان از خبرنگاران زن گفت، با ناباوری نگاه‌اش کردی و نتوانستی منظورش را درک کنی. آخر هضم‌اش سخت بود. تا این‌که در جمع خبرنگاران زن، از گوشه و کنار پچ‌پچ‌های در گوشی و حرف‌های محرمانه فکرت را به خودش مشغول کرد. «فلان خبرنگار سازمانی شب و نصف شب با زنان جوان خبرنگار تماس می‌گیرد و مزاحم‌شان می‌شود. تمایل دارد تا با آن‌ها طرح دوستی بریزد. اگر خبرنگاری نه بگوید باید منتظر عواقب‌اش باشد.» >>>

آيا دانشگاه تک جنسيتي امکان پذير است؟

نگاهي به موج جديد اظهار نظرها پيرامون جداسازي جنسيتی

موضوع جداسازي جنسيتي در دانشگاه ها با انتشار خبري درباره تصميم برنامه ريزان دانشگاه آزاد اسلامي در قم، براي اختصاص سه روز نخست هفته تحصيلي به دخترها و  سه روز ديگر به پسرها مطرح شد. با اعلام راه اندازي دانشگاه دخترانه قم در شهريور ماه سال 86 بار ديگر تحقق اين طرح در سراسر دانشگاه هاي کشور به موضوعي جدي تبديل گشت. طرح جدا سازي جنسيتي دانشجويان، تاکنون در دانشگاه امام صادق اجرا شده است. دانشگاه امام حسين و الزهرا نيز به صورت تک جنسيتي اداره مي شود. بسياري بر اين عقيده اند که طرح جداسازي دختران و پسران در دانشگاه هاي کشور از سال هاي اوليه پس پيروزي انقلاب اسلامي همواره مطرح بوده و هيچ گاه به طور کامل حذف نشده است.  >>>

بيش از دو جلسه ملاقات قبل از ازدواج

ممکن است منجر به عاشقی شود!

گفتگو با حجت الاسلام فضل علی، نمايندهء ولی فقيه

در مورد «مراکز همسريابی در دانشگاه ها»

‌بعد از مراجعه دختر و پسر به مركز مشاوره آنها را به يك اتاق جداگانه مي‌فرستيم، من هم همراه آنها به داخل اتاق مي‌روم و به آنها مي‌گويم كه حدود دو ساعت كمتر و يا بيشتر وقت دارند كه با هم صحبت كنند و سئوالاتي را كه دارند از هم بپرسند. اگر بعد از پايان اين جلسه راضي بودند، معمولاً تمايل براي برقراري جلسه دوم نيز وجود دارد كه ما جلسهء ديگري نيز براي آشنايي بيشتر اين دختر و پسر ترتيب مي‌دهيم. جلسه دوم هم كه انجام شد اگر يكديگر را پسنديدند، به آنها مي‌گوييم ديگر بايد از طريق خانواده‌ها وارد عمل شويد... ما بيش از دو جلسه اجازه نمي‌دهيم كه دختر و پسر تنها با هم حرف بزنند چون ممكن است عاشق هم بشوند....>>>

نگاه «گوشت و گربه ای» به دو جنسيت در دانشگاه ها

گفتگو با شهلا اعزازی

گفتگو‌گر: شیرین جزایری

گمان بر این است که بهتر است این جداسازی صورت گیرد تا ما به یک جامعه‌ی پاک و سالم برسیم. این عقیده‌ای است که وجود دارد، اما امکان عملی کردنش چطور است؟ اصلاً نامشخص است. دوماً آیا یکی از دلایلی که این همه تجاوزات جنسی در حال حاضر در شهرها به صورت آشکار و پوشیده صورت می‌گیرد، نمی‌تواند ناشی از این جداسازی ‌های بسیار شدید جنسی باشد، اینکه دختران و زنان همیشه به صورت یک شیی جنسی در چشم مردان تجلی پیدا می‌کنند و آن‌وقت به محض آن که کوچکترین امکانی بوجود می‌آید، با زور و با به کارگیری نیروی بدنی آن‌ها را می‌دزدند و به هرحال مشکلاتی برایشان بوجود می‌آورند. >>>

در جامعهء ما ارتباط نامشروع آنقدر قبح ندارد که ازدواج موقت دارد!

سردار اسماعيل احمدي مقدم، فرمانده ناجا

ايلنا ـ مثل اينکه راهکار ارائه دادن از سوي پليس در زمينهء ازدواج موقت پاياني ندارد. پس از آنکه رئيس پليس آگاهي ناجا هفتهء گذشته درباره «تسهيل ارتباط مشروع جنسي» سخن گفت و دو سه روز بعد از آن از سمت خود برکنار شد، سردار اسماعيل احمدي مقدم در جلسه توديع و معارفه همان مسوول از ايجاد موسساتي حرف زد که «هم در انتخاب و هم در ايجاد امکانات» مربوط به ازدواج موقت مي توانند کمک کنند. احمدي مقدم، در حاشيهء مراسم توديع و معارفه فرمانده جديد دانشگاه علوم انضباطي، با بيان اينکه وقتي بحث ازدواج موقت را مطرح مي کنيم، اين موضوع در حد کفر عنوان مي شود، در پاسخ به پرسش ايلنا دربارهء طرح«تسهيل ارتباط مشروع جنسي» از سوي پليس گفت: ما برنامه يي نداريم اما آسيب را مطرح مي کنيم. اما وقتي ما ازدواج موقت را مطرح مي کنيم در حد کفر عنوان مي شود به طوري که در جامعه ارتباط نامشروع آنقدر قبح ندارد که ازدواج موقت قبح دارد. در اذهان مردم ازدواج موقت وسيله يي براي زياد ه خواهي افرادي است که ازدواج کرده اند در حالي که اين گونه نيست و رابطه نامشروع دختر و پسرمي تواند در چارچوب قانون و شرع ضابطه مند شود. فرمانده ناجا به آثار اين مساله اشاره کرد و گفت؛ آثار حقوقي و اجتماعي اش را نيز اسلام مشخص کرده است اما امروز اگر زمينه را براي ازدواج چه دائم و چه موقت فراهم کنيم چنان حمله يي مي کنند که رابطه نامشروع ترجيح داده مي شود. احمدي مقدم به سخت شدن ازدواج و جواني جامعه نيز اشاره کرد و گفت: بسياري از خودنمايي ها، عرضه براي ازدواج است. حال چرا ما اين را تسهيل نکنيم و يک راه براي تسهيل اين امر موسساتي است که هم در انتخاب و هم در ايجاد امکانات کمک مي کنند. فرمانده ناجا گفت: اسلام دگم نيست و باز است به طوري که مي تواند ما را از بحران عبور دهد اما بايد يک مقدار ديدگاهمان را باز کنيم.

انکه چيزی نيست، به اين معما توجه کنيد:

چرا پسران از دختران در تغيير نام جلو افتاده اند؟

سايت عصرایران نوشته است: اگرچه طی چند سال اخیر، بسیاری از آمارهای اجتماعی مربوط به دختران کشور به پسران منتقل شده و چندی پیش نیز گزارشی از سازمان بهزیستی منتشر شد که بر اساس آن، تعداد پسران فراری بیش از دختران فراری است، بررسی‌ها از یک سبقت پسرانه دیگر خبر می‌دهد. بر اساس یک تحقیق آماری جمعی از دانشجویان رشته جامعه شناسی و حقوق که از طریق حضور در دادگاهها و ارائه درخواست رسمی، جمع آوری شده است، تعداد پسرانی که متقاضی تغییر اسم خود هستند، قریب سی درصد از دختران بیشتر شده است. با اینکه اکثر اسامی این پسران، اسامی قابل قبول جامعه بوده، اما آنها متقاضی تغییر نام کوچک خود به اسامی به اصطلاح شیک امروزی هستند. جالب اینکه تنها دو مورد از این افراد، آن هم به خاطر اسامی شبیه نام های دخترانه، و یک مورد هم به خاطر معنای نسبتاً نامناسب خود، مجوز تغییر اسم را از دادگاه دریافت کرده‌اند و دیگر پسران، بیهوده به دنبال پرداخت هزینه دادرسی و پیگیری این موضوع هستند. همچنین برخی از افراد سودجو نیز با درج اگهی‌هایی مبنی بر آشنایی با شیوهء تغییر نام، در اطراف مجتمع‌های قضایی پرسه می‌زنند و پول های جوانان ساده را به جیب می‌زنند. بیان هشدار دربارهء راهکار بسیار سخت قانونی و اطلاع‌رسانی مناسب، می‌تواند جلوی این «اپیدمی اجتماعی» را هرچه زودتر بگیرد.

(آرشيو کوتاه و گويا)

خبر بی بی سی در مورد تريتا پارسی و شورای لابيگری او در آمريکا

تريتا پارسی: ما مخالف حملهء نظامی و تحريم هستيم. اين دو کار به ضرر ملت ايران است و معتقديم آمريکا و ايران بايد با هم مذاکره کنند.

بی بی سی: حمله به تريتا پارسی از جانب دست راستی های ايرانی و آمريکائی و مجاهدين صورت می گيرد.

اين ويدئو را ببينيد>>>

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 723  ـ  دو شنبه 9 آذر 1388 ـ  30 نوامبر 2009 

 

روزگـار ســـیاه

ابراهیم هرندی

 

کمپانی نفرت

وبلاگ «معمای مردان رقصان»

 

موسیقی اعتراض

شاهين نجفی

 

نام نویسنده اهمیتی ندارد، نام خانه مان جاودانه باشد!

کاوه، ایراندخت، پیمان، آذرمیدخت و بسیاری نام های ایرانی دیگر

با درود های گرم و شادباش آغاز سومین سالگرد راه اندازی پایگاه سکولاریسم نو>>

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

اين هفته: علاج واقعه

حميد رضا رحيمی

 

بسيج بايد قدرت اقتصادي واقعي كشور را در دست بگيرد

غلامحسين الهام، سخنگوي سابق دولت و عضو حقوقدان شوراي نگهبان

 

شماره 722  ـ  يک شنبه 8 آذر 1388 ـ  29 نوامبر 2009 

 

دوسال گذشت، سکولاريسم نو دوساله شد!

سردبير: اسماعيل نوری علا

 

هدف من این بود که حکومت دینی بر سر کار نیاید

پاسخ امیرانتظام به حنا مخلمباف

 

چوب جهالت بر تن نحیف فعالین مدنی

علی رضا فیروزی

 

خبر بی نياز از تفسير

تغيير علوم انسانی در دانشگاه ها به حداد عادل سپرده شد

 

رابطهء علم و دين و مشکل فرهنگ حذف (ويدئو)

اسماعيل نوری علا

 

خوب بودند، لکن رأي شان با رأى ما مخالف بود!

آيت الله خمينی

 

ترجمهء هفتگی کتاب «ترک های امروز»

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت سوم ـ انقلابيون، افراطيون، بنيادگرايان

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

 

شماره 721  ـ  شنبه 7 آذر 1388 ـ  28 نوامبر 2009 

 

سکولاريسم، کژانديشان، بدآگاهان،

و شيوهء «جهانداری ِ» کورش هخامنش

(بخش دوم از: «سکولاريته» والاترين «ارزش» انسانی ـ وجدانی برای ايرانی است)

امير سپهر

 

تبعيدی گناباد

شکوه ميرزادگی

 

جمهوری اسلامی در تنگنای روح امام

الاهه بقراط

 

درد اهل ذمه، درد همهء مردم ایران است

نگارش آنتـــی وار

 

ارزش اندیشیدن

شعری از علیرضا   طبيب زاده

برای استقامت و پایمردی آنان که ایستاده " نه " گفتند

 

چرا جامعهء ايران هنوز مدنی نشده است؟

اسماعيل نوری علا

در گفتگو با مهرداد پارسا

برنامهء ميزگرد سياسی تلويزيون پارس

 

خسارت شصت ميلياردي در سازمان حج و زيارت

مصطفي خاکسارقهرودي، رئيس سازمان

 

شماره 720  ـ  جمعه 6 آذر 1388 ـ  27 نوامبر 2009 

 

چرا مذهب همان ايدئولوژی است؟

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

جنایت برای پوشاندن جنایت!

تقی روزبه

 

آیا اعدام شکلی از مبارزهء سوسیالیستی است؟

پارسا نیک جو

 

شناخت اندوه تاریخی در حین لودگی؟

(در حاشیهء متن های فصیح)

مهدی استعدادی شاد

 

زندگي و مرگ علی کردان بايد براي همهء ما الگو باشد!

محمد رضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد

 

دکتر اکبر کرمی عضو ستاد مهدی کروبی در قم دستگیر شد

 

در خواست حسین درخشان برای برقراری شرایط انسانی تر در زندان

 

شماره 719  ـ  پنج شنبه 5 آذر 1388 ـ  26 نوامبر 2009 

 

ضحاک ها هشدار، دماوند مهیاست

حميدرضا خادم

 

 در سراشیبی فروپاشی و سقوط!

شهباز نخعی

 

چرا سپاه پاسداران انقلاب هنوز مسلح است؟

سام قندچی

 

آیا روحانیت پاسخگوی مطالبات مردم خواهد بود؟

سايت موج سبز

 

شما پلیس روسیه و چین هستید یا پلیس ائمه اطهار؟

سخن پستچی با «اين آقايان»

 

عصر پهلوی، آزادی وبرابری مذهبی

يوسف شريفی

بخش پايانی (12) فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

 

واگذاري شماري از مدارس به حوزه هاي علميه آغاز شد

سايت «اعتماد»

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630