دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 722 ـ يک شنبه 8 آذر 1388 ـ 29 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

هيولای دکتر فرانکشتين

================

سکولاريسم، کژانديشان، بدآگاهان،

و شيوهء «جهانداری ِ» کورش هخامنش

بخش دوم از: «سکولاريته»

والاترين «ارزش» انسانی ـ وجدانی برای ايرانی است

امير سپهر

مراد از «بدآگاهان» کسانی هستند که چون خود سکولاريسم را نمی شناسند، زير تأثير سخنان ويرانگر گروه دگر، يعنی «کژانديشان»، گمان می برند هر آنکس که از سکولاريسم سخن می گويد، مرادش سوزاندن قرآن، انجيل، تورات و همه ی متون مذهبی و ويران ساختن تمامی مساجد، عبادتگاه ها، معابد و بويژه براه انداختن گونه ای آنتی سميتيسم «يهودی ستيزی» شيعی است. و آن «کژانديشان» همان انسان هايی هستند که از روی سفاهت، کف بر دهان آورده و فرياد می زنند که:«همه مساجد را بايد ويران کرد»، «همه ی نشان های مذهبی را بايد از ميان برد»، «همه ی دستاربندان را بايد از تير های چراغ برق آويزان نمود» و «نسل هرچه مسلمان است را هم بايد از ايران برانداخت»، و حال خود بيانديشيد که چنين تصوير خونبار و هراسناکی از «ايران بدون جمهوری اسلامی» بدست دادن، چه وحشتی بر دل شيعيان باورمند می اندازد!

================

تبعيدی گناباد

شکوه ميرزادگی

احمد زيدآبادی برای من از آن دسته ژورناليست هايي بوده که بر اساس مفاهيم امروزی اين کلمه کار کرده است. او با اين که شخصيتی مذهبی است اما نگاهش به مسايل سياسی و اجتماعی سرزمين مان هميشه نگاهی امروزی و سکولار بوده است؛ با اين تفاوت که ـ برخلاف کسانی که مدعی سکولار بودن اند اما عميقاً آن را باور ندارند يا درنيافته اند و، در نتيجه، در وقت گفتن يا نوشتن و جهت گيری های  سياسی  رشته  ی  کار از دست شان در می رود و از ميان کلمات و نوشته هاشان يک متحجر متعصب سر  برمی کشد ـ زيدآبادی هميشه در چارچوب بی طرفی نسبت به مذهب و عقيده و سليقه های موجود در اطراف موضوع مورد انتخاب خود نوشته و گفته است. و چنين است که من تصور می کنم اثر او بر جامعه ی معاصر ايران، و به خصوص بر جنبش سبز ايران، انکار ناپذير بوده است.

================

جمهوری اسلامی

در تنگنای روح امام

الاهه بقراط

واقعیت این است که یک گروه سوم فکری نیز وجود دارد که از قضا نامی ندارد! شاید از نظر  کمّی با هیچ یک از دو گروه «اصول ‌گرا» و «اصلاح ‌طلب» مقایسه ‌پذیر نباشد لیکن قوی ست. از نظر معنوی قوی ست. ریشه‌هایش در اعماق روح و سرشت انقلاب اسلامی تنیده است. این، همان سرشت مشترک «اصول‌گرایان» و «اصلاح‌طلبان» هر دو نیز هست که در عمل و در برخورد با واقعیات عریان سیاست خارجی و مناسبات اقتصادی جهان امروز، از یک سو ساییده شده اما از سوی دیگر هر بار روح «امام خمینی» را به شهادت می‌گیرد تا استدلال کند این رقیب است که به بیراهه می‌رود و از صراط مستقیم انقلاب اسلامی منحرف شده‌ و باید «توبه» کند و به راه «رهبر کبیر انقلاب» و «بنیانگذار جمهوری اسلامی» و «خط امام» باز  گردد.

================

درد اهل ذمه، درد همهء مردم ایران است

نگارش آنتـــی وار

كتاب «درد اهل ذمه، نگرشی بر زندگی اجتماعی اقلیت های مذهبی در اواخر عصر صفوی» نوشتهء یوسف شریفی به تازگی منتشر شده است... این كتاب كه شاید در نوع خود بی نظیر باشد، از آن حیث مورد توجه است كه تا بحال نویسندگان و پژوهشگران ایرانی كمتر در این حوزه و بررسی مشكلات اقلیت های مذهبی قلم فرسائی كرده اند. همچنین تهمت هائی كه مخصوصا پیرامون آئین بابی و بهائی وجود دارد، حتی اندیشمندان و روشنفكران ایرانی را نیز گمراه كرده... در فصل نهم این كتاب، نویسنده مختصر و كوتاه از ظلم هائی كه بر پیروان دیانت بابی رفته است سخن می گوید. در واقع قصد بنده در اینجا نقد و تحلیل كتاب نیست. اما با خواندن این فصل از كتاب، و با توجه به تاریخ نه چندان دوری كه در آن عده ای، یهودی ستیزی را اشاعه و ترویج می دادند و همچنین جریانات حال حاضر ایران كه حتی از دستشوئی بعنوان ابزار شكنجه استفاده می شود، مرا بر آن داشت كه ریشه های این "انسان ستیزی" را اندكی مورد كنكاش قرار دهم.

================

ارزش اندیشیدن

شعری از علیرضا   طبيب زاده

برای استقامت و پایمردی آنان که ایستاده " نه " گفتند

================

چرا جامعهء ايران

هنوز مدنی نشده است؟

اسماعيل نوری علا

در گفتگو با مهرداد پارسا

برنامهء ميزگرد سياسی تلويزيون پارس

خسارت شصت ميلياردي

در سازمان حج و زيارت

مصطفي خاکسارقهرودي،

رئيس سازمان

مراسم حج امسال حاشيه‌هاي گوناگوني داشت. از بحث آنفلوانزا تا مشکلاتي که براي حجاج در سرزمين وحي پيش آمد، همگي مشکلاتي از پيش تعيين نشده بود. حالا رئيس سازمان حج و زيارت درباره اين مسائل و تغييراتي که در برنامه‌ها به وجود آمده است، مي‌گويد: «تغييراتي که در حج تمتع امسال روي داد شصت ميليارد تومان به سازمان حج و زيارت خسارت وارد کرد.» مصطفي خاکسارقهرودي سرانه اين خسارت را به‌صورت ميانگين براي هر زائر يك ميليون تومان اعلام مي‌کند و مي‌گويد: «با مذاكراتي كه با برخي از مالكان محل سكونت و هتل‌ها انجام گرفته در صورت مصالحه با آنان جهت عدم پرداخت خسارت‌ها، به‌صورت كامل بخشي از اين خسارت جبران خواهد شد.» رئيس سازمان حج و زيارت با شرح فعاليت‌هاي حج امسال مي‌گويد:

(بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

راه حل نهائی

برای رفع نگرانی های حکومت

از وقوع تظاهرات در مسابقات فوتبال

(آرشيو)

================

دو سال پيش، به روی اينترنت رفتن «سکولاريسم نو» برای سردبير آن نيز تولدی ديگر بود. راه دراز عمر را ـ گاه شتابان و گاه لنگان ـ پيموده، عاقبت به مرزی که «بازنشستگی» نام دارد رسيده بود، مرزی که، در گمان ما، آن سوی اش همه رخوت و سستی و استراحت و انتظار برای چيزی است که همهء عمر از آن گريخته ايم. اما می ديد که شعله ای در سينه اش می سوزد که مرز و بازنشستگی نمی شناسد و نهيب اش می زند که دستی بالا کن، يارانی را که نمی شناسی بطلب، و بکوش تا، در زمانهء تسلط تاريکی ِ حکومت ايدئولوژيک مذهبی بر سرزمين ات، شمعی روشنی کنی و فرا راه نسلی که ناخواسته به تاريکی شب دچار آمده و می کوشد از آن خلاصی يابد بگيری. «سکولاريسم نو» اينگونه زاده شد؛ همچون پايگاهی برای نشان دادن بديل حکومت ايدئولوژيک، و «نخستين قدم لازم» در راه دراز رسيدن به آزادی و دموکراسی؛ با ياری دوستی که هرگز نخواسته نامش جائی بازگو شود ، و نيز همنفسی که در کنارش راه رفتن به رقصی شادمانه تبديل می شود، و دوستانی که هر يک از گوشه ای از جهان فراخ «ندا» را شنيدند و به ياری شتافتند. و اينک آغاز سومين سال زندگی «سکولاريسم نو»، نشريهء روزانه ای که همين دو ـ سه ماه پيش تعداد «کليک» های ماهيانه بر روی پايگاه اينترنتی اش از يک ميليون و نيم گذشت. آمار را که نگاه می کنی می بينی کمتر جائی از کرهء خاکی است که سکولاريسم نو در آن خواننده و دوستی نداشته باشد. بخصوص، عليرغم فيلترينگ شديدی که در مورد اين نشريه در ايران برقرار است، بيشترين خوانندگان آن از ايرانند؛ جوان و پر شور و آزاديخواه و سکولار! ارزيابی دهش اين پايگاه به جنبش آزاديخواهی ايران از سردبير آن بر نمی آيد. خودخواهی با انسان زاده شده و يکی از ابزارهای طبيعی زنده ماندن اوست. پس نه ادعا می کند و نه لاف می زند. فقط آرزو می کند که در فضای پر شور جنبش سبز و ضد تاريکی ِ جوانان ايران، که نام «ندا» ی بی اعتقاد به حکومت مذهبی بر تارکش می درخشد، «سکولاريسم نو» نيز توانسته باشد شمعی برافروخته، و به اندازهء وسع خويش، به دل تاريکی زده باشد. بقول حافظ،

عشق دردانه است و، من غواص و، دريا ميکده

سـر فـرو بـردم در آنـجـا، تـا کـجـا سر بـر کـنـــم.

پر شور سزفراز باشيد و بمانيد.

دوستدار شما، اسماعيل نوری علا

هدف من این بود که

حکومت دینی بر سر کار نیاید

پاسخ امیرانتظام به حنا مخلمباف

دخترم، از اینکه با حق شناسی خود جایزهء پرافتخار خودتان را به من هدیه کرده اید بسیار سپاسگزارم. اکنون که این نامه را می نویسم سی سال است که در زندانم، آن هم به دلیل خدمتگذاری و تهیهء "طرح انحلال مجلس خبرگان" که دولت موقت با اکثریت مطلق آرا آن را تصویب کرد ولی آقای خمینی آن را وتو و مانع انجام آن شد. هدف من از تهیهء آن طرح قانونی این بود که حکومت دینی بر سر کار نیاید و خاطرهء تلخ تاریخ حکومت تفتیش عقاید را که در سال های 1000 تا 1300 میلادی، به مدت سه قرن، و فجایعی که در آن زمان انجام گرفت تکرار نشود.

چوب جهالت بر تن نحیف فعالین مدنی

علی رضا فیروزی

شاید حاکمیت به درستی تشخیص داده باشد که اگر می خواهد از پیشروی جنبش سبز، که پس از انتخابات بيست و دوم خرداد شکل گرفته، جلوگیری کند، باید منابع تغذیهء فکری این جنبش را قطع کند. اما در این بین اشتباهی فاحش مرتکب شده است، زیرا برای جلوگیری از بسط و گسترش مکاتب فکری نمی توان آن ها را در بند کرد. خاصیت گروه های فکری و حلقه های مطالعاتی در پایستگی تفکر و اندیشه است و با بازداشت اعضای این گروه ها، این خاصیت تنها باعث افزایش انتشار آن ها می شود. به طور مثال، دولت با بازداشت اعضای حلقهء مطالعاتی، دانشجویان و دانش آموختگان لیبرال دانشگاه های ایران، صرفاً در جهت افزایش آگاهی عمومی نسبت به خواستگاه لیبرالیسم در جنبش های مدنی به مردم خدمت کرده است؛ بدينسان، کاری که شاید چندین سال فعالیت شبانه روزی را می طلبید، با کاتالیزوری به نام دولت به سادگی انجام شده است.

تغيير علوم انسانی در دانشگاه ها به حداد عادل سپرده شد

شبکهء جنبش راه سبز (جرس): تغيير علوم انسانی در دانشگاه ها، که پس از تاکيد شهريور ماه آيت الله خامنه ای در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته بود، به غلامعلی حدادعادل سپرده شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ای موضوع انتخاب "رياست شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی" را مورد بررسی قرار داد و انگونه که خبرگزاری مهر گزارش داده غلامعلی حداد عادل را به عنوان رئيس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی انتخاب کرد. اين شورا اعلام کرد که "با هدف ايجاد تحول در علوم انسانی و طراحی، سازماندهی، ‌برنامه ‌ريزی، مديريت و هدايت تحول علوم انسانی در دانشگاه ها، بنا به پيشنهاد کميسيون تحول علوم انسانی دبيرخانه شورای عالی، آيين نامهء تشکيل شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی" را نيز تصويب کرده است.

در روز يکشنبه اول آذر ماه 1388، اسماعيل نوری علا ميهمان برنامهء پوپک راد در صدای آمريکا بود و به پرسش های او دربارهء رابطهء علم و دين و مشکل فرهنگ حذف پاسخ داد.

خوب بودند، لکن رأي شان با رأى ما مخالف بود!

آيت الله خمينی

«هر روزى که ما فهميديم که اين کشور را يک دسته از اين افرادى که روحانى نيستند، به آن طورى که خداى تبارک و تعالى فرموده است، اداره مى کنند، آقاى خامنه اى تشريف مى برند سراغ شغل روحانى بزرگ خودشان و نظارت بر امور و ساير آقايان هم همين طور. ما اينطور نيست که هر جا يک کلمه اى گفتيم و ديديم مصالح اسلام [است]، حالا ما آمديم ديديم اينجور نيست، اشتباه کرده بوديم، بگوييم ما سر اشتباه خودمان باقى هستيم. ما هر روزى فهميديم که اين کلمه اى که امروز گفتيم اشتباه بوده و ما قاعده اش اين است که يک جور ديگر عمل بکنيم، اعلام مى کنيم که آقا اين را ما اشتباه کرديم، بايد اينجورى بکنيم. ما دنبال مصالح اسلام هستيم، نه دنبال پيشرفت حرف خودمان... بنابراين، مسئله يک چيزى نيست که آقايان به ما بگويند: شما آن روز اينجورى گفتيد. راست است، ما آن روز خيال مى کرديم که در اين قشرهاى تحصيلکرده و متدين و صاحب افکار، افرادى هستند که بتوانند اين مملکت را به آن جورى که خدا مى خواهد، ببرند، آنطور اداره کنند. وقتى ديديم که نه، ما اشتباه کرديم، آمدند بعضي شان خودشان را به ما جا زدند - ما هم که غيب نمى دانيم. و بعضيشان هم خوب بودند لکن رايشان با راى ما مخالف بود - ما از حرفى که در مصاحبه ها گفتيم، عدول کرديم و موقتا تا آن وقتى که اين کشور را غير روحانى مى تواند اداره کند، آقايان روحانيون به ارشاد خودشان و به مقام خودشان برمى گردند و محول مى کنند دستگاه هاى اجرايى را به کسانى که براى اسلام دارند کار مى کنند و تا مسئله اينطور است که ابهام پيش ما هست، احتمال هست. اگر در يک ميليون احتمال، يک احتمال ما بدهيم که حيثيت اسلام با بودن فلان آدم يا فلان قشر در خطر است، ما ماموريم که جلويش را بگيريم تا آنقدرى که مى توانيم. هر چه مى خواهند به ما بگويند، بگويند که کشور ملايان، حکومت آخونديسم و از اين حرفهايى که مى زنند. و البته اين هم يک حربه اى است براى اينکه ما را از ميدان به در کنند. ما نه، از ميدان بيرون نمى رويم...» (سخنرانی آيت الله خمينی در 31 خرداد 1361 ـ منبع: صحیفه امام ـ جلد 16)

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت سوم ـ انقلابيون، افراطيون، بنيادگرايان

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

مهاجران ترک برای کشورهای ميزبان خود منشا دردسرهائی هم می شدند. مثلاً، قوانين ليبرال اروپای غربی به ترک ها اجازه می داد که در فعاليت های سياسی خاصی وارد شوند که انجام آن ها در کشور خودشان ممنوع بود و، در نتيجه، بزودی اروپای غربی بهشت انقلابيون ترک شد. آن ها در آنجا می توانستند ساکن شوند، سازمان يابی کنند، نشريات خود را داشته باشند و روی دولت های خارجی فشار وارد کنند. همچنين، اين انقلابيون ـ اعم از مارکسيست ها، تجزيه طلبان کرد، و افراطيون مسلمان ـ قادر بودند بخشی از درآمد کارگران ترک را به دست آورند. البته اين پديده ای خاص ترکيه نيست. و اغلب اقليت های مهاجر در کشورهای غربی نسبت به افراطيون هموطن خود روی خوش نشان می دهند. مثلاً، اگر کمک های مالی ايرلندی های ساکن آمريکا نبود سازمان «آر.آی.ای» چه کاری از دستش برمی آمد؟

(پيوند به فهرست کتاب)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 720  ـ  جمعه 6 آذر 1388 ـ  27 نوامبر 2009 

 

چرا مذهب همان ايدئولوژی است؟

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

جنایت برای پوشاندن جنایت!

تقی روزبه

 

آیا اعدام شکلی از مبارزهء سوسیالیستی است؟

پارسا نیک جو

 

شناخت اندوه تاریخی در حین لودگی؟

(در حاشیهء متن های فصیح)

مهدی استعدادی شاد

 

زندگي و مرگ علی کردان بايد براي همهء ما الگو باشد!

محمد رضا رحيمي، معاون اول احمدي نژاد

 

دکتر اکبر کرمی عضو ستاد مهدی کروبی در قم دستگیر شد

 

در خواست حسین درخشان برای برقراری شرایط انسانی تر در زندان

 

شماره 719  ـ  پنج شنبه 5 آذر 1388 ـ  26 نوامبر 2009 

 

ضحاک ها هشدار، دماوند مهیاست

حميدرضا خادم

 

 در سراشیبی فروپاشی و سقوط!

شهباز نخعی

 

چرا سپاه پاسداران انقلاب هنوز مسلح است؟

سام قندچی

 

آیا روحانیت پاسخگوی مطالبات مردم خواهد بود؟

سايت موج سبز

 

شما پلیس روسیه و چین هستید یا پلیس ائمه اطهار؟

سخن پستچی با «اين آقايان»

 

عصر پهلوی، آزادی وبرابری مذهبی

يوسف شريفی

بخش پايانی (12) فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

 

واگذاري شماري از مدارس به حوزه هاي علميه آغاز شد

سايت «اعتماد»

 

شماره 718  ـ  چهار شنبه 4 آذر 1388 ـ  25 نوامبر 2009 

 

بمناسبت بيست و پنجم نوامبر، روز جهانی حذف خشونت عليه زنان

تسليم يا ايستادگی در مقابل خشونت؟

شکوه ميرزادگی

 

سيمای حکومتی و تخطئهء جنبش برابري خواه زنان

محبوبه عباسقلی زاده

 

جغرافیای فمینیستی خاورمیانه

مینا سعدادی

گزارش جلسهء «زنان و سیاست تغییر در خاورمیانه»

 

جداسازی جنسيتی باعث پيشرفت تحصيلی می‌شود

حبيب محمد نژاد، معاون پژوهشی نهاد رهبری

 

فتنهء  آقازادگی

فاطمه رجبي

 

شماره 717  ـ  سه شنبه 3 آذر 1388 ـ  24 نوامبر 2009 

 

خیزش جامعه شهروندی ایران

گفتگو با داریوش همایون

گفتگوگر: ماندانا زندیان

 

«نوگرایی دینی» بدون پذیرش سکولاریسم، نوگرایی نیست

م. پوریا

 

«آخوند یاری» نشان آزادیخواهی نیست

مردو آناهید

 

این سه نهاد دوش به دوش

تقی رحمانی

 

محافظه کاري، اصلاح طلبي، دگرگوني خواهی در برابر تغيير نهادهای مختلف اجتماعی  

اسماعيل نوري علا

 

معجزه در راه مشهد

راديو زمانه

 

جادو کردن حريف ناجوانمردانه است

رئیس کمیتهء انضباطی فدراسیون فوتبال

 

شماره 716  ـ  دو شنبه 2 آذر 1388 ـ  23 نوامبر 2009 

 

حكومت توطئه جو

رامین كامران

 

نمي شود گفت بسيج درانتخابات دخالت نکند

سردار نقدي

 

سلطه افراطی ‌ترين راست‌گرايی بر اقتصاد ايران؟

گزارشی از خبرگزاری ايلنا  

 

سپرده گذاری از شما، مصادره از ما!

سهرابستان

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی:

اين هفته: سر در گم، جهل مرکب فدوی، و عنوان

حميد رضا رحيمی

 

 برخی به سيم آخر زدند

عسگراولادی

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630