بازگشت به خانه  |   فهرست مقالات سايت   |    فهرست نام نويسندگان

دو شنبه  2 آذر 1388 ـ  23 نوامبر 2009

 

نمي شود گفت بسيج درانتخابات دخالت نکند!

سردار نقدي 

روزنامهء ابتکار- هفتهء بسيج بهانه اي شد تا رئيس سازمان بسيج مستضعفين خبرنگاران را براي تشريح برنامه هاي سازمان متبوعش و همچنين تغيير برنامه ها و استراتژيک هاي آن فراخواند.

سردار نقدي از رويکرد جديد بسيج خبر داد و گفت: حضور بسيج و کمک بزرگي که مردم در قالب گروه هاي سازمان يافته به نيروهاي مسلح کردند، باعث حفظ انقلاب و کوتاه شدن دست متجاوزين شد و ده ها هزار شهيد و جانباز که تنها يکي از آنها اسطوره اي به نام حسين فهميده است، حاصل اين جانفشاني بسيجيان است.

وي، بااشاره به اينکه بعد از جنگ و در حالي که هنوز زخم هاي اين دوران التيام نيافته بود، دشمن تهاجم گسترده فرهنگي را عليه نظام آغاز کرد، گفت: در آن دوره نيز ملت در قالب بسيج به ميدان آمد و با اقدامات خود از ارزش ها پاسداري کردند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اقدامات دشمن در تهاجم فرهنگي را شکست خورده دانست و ادامه داد: دشمن با حضور گسترده در اطراف مرزهاي ايران به دنبال تحقق اين اميد واهي بود تا نظام و ملت قهرمان ايران تسليم يا آماده تسليم شوند؛ اما بسيج با ساماندهي گردان هاي رزم، در کنار متخصصين الهام گرفته از فرهنگ بسيجي که انواع تسليحات پيشرفته را ساخته اند، شرايطي را فراهم کرد که ما قدرت بازدارندگي خود را تقويت کنيم و دشمنان با ناکامي اين صحنه را واگذار کنند.

سردار نقدي، با اشاره به سفرهاي دولتمردان آمريکا به نقاط مختلف دنيا، تاکيد کرد: اکنون نيز آمريکا کاسهء گدايي برداشته و، با اقتصادي در هم شکسته و اجتماع و فرهنگي نابسامان، دنبال اعادهء حيثيت است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، با اعلام رويکرد اين سازمان در دههء چهارم انقلاب، گفت: با تثبيت نظام و امنيت ملي در مقابل تهديدات استکبار، ما حرکت براي سازندگي، جهاد علمي و از سوي ديگر تهذيب، خودسازي و خدمت به مردم را در دستور کار داريم.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين از تدبير مقام معظم رهبري در خصوص تغيير نيروي مقاومت بسيج به سازمان بسيج مستضعفين سخن گفت و افزود: اين تدبير فرصتي را پديد آورده که بسيج در ساير عرصه هاي اجتماعي، علمي و غيره قوي تر عمل کند و ديگر بيشتر حول محور پاسخ به تهديد نباشد بلکه در جهت پيشرفت کشور تلاش کنند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح کرد: در سازمان بسيج ساز و کارهايي تعبيه شده تا ايده هاي مردم را در سراسر کشور رشد و پرورش بدهند، کشور ما سرشار از استعداد براي خدمت به يکديگر است و ملت ما برخلاف انديشهء ليبرالي که مي گويد هر فردي همه چيز را براي خود مي خواهد، ايثارگري براي ديگران را يک ارزش مي داند.

نقدي با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به بسيج گفت: رسانه ها در ترغيب مردم کمک کنند. رسانه ها مي توانند نقش اساسي در بسيج افکار عمومي براي حل معضلات کشور ايفا کنند.

وي از تهاجم رسانه اي 70 کانال ماهوراه اي و هزاران سايت اينترنتي عليه جمهوري اسلامي خبر داد و تاکيد کرد: بزودي تهاجم رسانه اي ايران عليه آمريکا آغاز مي شود و اشک آمريکا را در مي آوريم، همانگونه که در جنگ اشکش را درآورديم.

وي در خصوص ميزان تعداد بسيجيان کشور اظهار داشت: ما همه مردم را بسيجي مي دانيم ولي عده اي که تا به حال در بسيج ثبت نام کرده اند نزديک به عددي هستند که امام فرموده است.البته اين آمار تنقيح نشده است.

نقدي در پاسخ به سوالي ديگري مبني بر احتمال تداخل فعاليت هاي بسيج در کار ادارات گفت: آيا بسيج در جنگ تحميلي جاي ارتش و سپاه را گرفت؟ بسيج در دفاع مقدس در امتداد نيروهاي مسلح به کمک آنها رفت و هيچ کس از اين حضور احساس مداخله نکرد و حتي گفتند دفاع بدون بسيج شکل نمي گرفت، اگر بسيج در عرصه هاي مختلف وارد مي شود در صدد کمک به آن نهادها است.

وي درادامه با اشاره به سخن شهيد رجايي در خصوص کابينه 36 ميليوني و کابينه 70 ميليوني حال حاضر گفت: اين يک شعار نيست بلکه يعني همه مي توانند در ادارهء کشور کمک کنند. اما اگر اين تفکر جا نيفتاده است، به دليل اين است که تفکر حاکم در دنيا به اين صورت نيست و ما بايد اين روابط را خودمان بسازيم و بايد الگوها را به هم بزنيم و روابط جديد را جايگزين کنيم. البته بخش زيادي از اين روابط با گذشت دفاع مقدس حاکم شده است و بسيج با 22 ميليون نفر آمار حضور جوانان در روستاها اين روابط را جايگزين کرده است و همه دستگاه ها از آن راضي هستند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به نقش مردم در حل مشکلات گفت: با هر ضرب و تقسيم اگر بخواهيم با روش هاي بوروکراسي فعلي مشکلات اشتغال، مسکن و غيره را حل کنيم، بالاخره در جايي متوقف مي شويم و بايد از ظرفيت هاي مردم استفاده کنيم.

نقدي در پاسخ به سوالي ديگري مبني بر دليل اينکه چرا آيت الله مکارم شيرازي بر آسيب شناسي بسيج تاکيد کردند، گفت: هر سازمان پويا و زنده اي مرتباً بايد آسيب شناسي شود، آيت الله مکارم در آن ديدار 15 دقيقه از افتخارات و حماسه هاي بسيج صحبت کردند ولي بعضي از رسانه ها فقط جمله آخر ايشان را تيتر کردند. البته اين جمله به جا بود و ما در جلسات داخلي خود مفصل به اين موضوع مي پردازيم تا راهبردهايمان اصلاح شود.

وي در بخش ديگري از نشست خبري، با اشاره به بزرگترين آسيبي که در دهه هاي قبل وجود داشته، گفت: بزرگترين آسيبي که در دهه هاي قبل داشتيم فضاي سنگيني بوده که ما را در تعامل ملت با دولت به سمت ليبراليسم غرب مي کشيد و روحيه اي ايجاد کرد تا همهء مردم منتظر باشند تا دولت همهء کارها را انجام دهد و اين روحيه متاسفانه برخي از نيروهاي انقلاب را در برگرفت و اين بزرگترين آسيب بود.

نقدي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا بسيج به عنوان ابزار گروهي خاص قرار گرفته است، يا خير؟ گفت: اينکه بسيج به عنوان ابزار گروهي قرار گرفته است را قبول نداريم. بسيج زير بار فشار آمريکا و صدام نرفت که بخواهد زير بار گروه داخلي برود. بسيجي ها استقلال راي دارند و شجاع ترين افراد کساني هستند که در تشکل بسيج حضور دارند.

وي افزود: ممکن است بسيج نظري داشته باشد که با نظر شخصي مطابقت نداشته باشد و خيلي مواقع بسيجي ها حرکتي کردند که افراد صاحب نفوذ نظر ديگري داشتند، و نمي شود گفت به اين دليل بسيج ابزار گروه خاصي است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص انتقادها از بسيج گفت: انتقادها اگر از روي دلسوزي باشد، خوب است و ما به آن رسيدگي مي کنيم. ما هيچ موقع از انتقاد باکي نداريم. بسيج سازمان همه مردم است و اگر نقدي هم باشد، نقد مردم از خود است و اينکه بگوييم بسيج در انتخابات دخالتي نداشته باشد يعني که همه مردم در انتخابات دخالت نداشته باشد وچون ديانت ما عين سياست ما است اگر بخواهيم بگوييم که مردم وارد سياست نشوند نمي شود و بسيج يک مجموعهء نظامي نيست و البته به صورت تشکيلاتي هم وارد دسته بندي هاي سياسي نمي شود.

وي ادامه داد: تهاجم رسانه هاي غربي عليه بسيج است و اگر هزاران کار خوب انجام بدهيم انعکاس نمي دهند.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com