دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 764 ـ يک شنبه 20 دی 1388 ــ  10 ژانويه 2010   | فهرست کليهء مقالات | English Section

(آرشيو)

================

امام حسین تیر آخرتان بود

رامین كامران

دقت در ماهیت هر نظامی بر ما معلوم میكند كه برای برانداختنش باید به كدام راه رفت. از روز اول معلوم بود كه مركز ثقل این نظام تقدس است و برای خلاصی از شر مرده ریگ سیاسی خمینی باید این عامل را مهار كرد. بسیاری از این جهت كه رودررویی با این واقعیت برایشان دشوار بود نمی خواستند بدان نظر كنند. نظام هم از ترس گنگی كه تقدس در مردم برمی انگیخت، سود میبرد. ولی امروز خود حكومت با به كار گرفتن آخرین حربهٌ تقدس دو خدمت به ما کرده. اول اینکه همگان را وادار ساخته است تا به نقطه ای كه از آن رو برمیگرداندند چشم بدوزند و دوم اینکه نشان داده تواناییش چه اندازه محدود است و به این ترتیب بر ترس همه نقطهٌ پایان نهاده. >>>

================

ای روشنفکران! شما مسئول هستید!

الاهه بقراط

هر آنچه ایران در آینده از سر بگذراند، نطفه‌اش امروز در حال بسته شدن است. تمام صد سال گذشته اگرچه از سویی با همه تناقض‌های موجود در فرهنگ جامعه ایرانی، صرف پرورش مفهوم مدرنیته گشت، لیکن جنین ابتری را نیز در خود پرورد تا سرانجام با پیروزی انقلاب اسلامی به دنیا آید و به سرعت به یک هیولا تبدیل شود. گویی اسطوره هزاران ساله زُروان و پسران دوقلویش در تاریخ معاصر ایران به وقوع پیوست: اهریمن زودتر شکم «زمان» را درید و به دنیا آمد!  >>>

================

تنها نامی از نهاد مرجعیت مانده است

مجید محمدی

از مهم ترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تخریب نهاد مرجعیت شیعه بوده است. این تخریب در دوره‌های متفاوت، با سیاست‌هایی مختلف و با توجیهاتی متنوع صورت گرفته است. نهاد مرجعیت شیعه که در دوران پهلوی یک نهاد مستقل و بخشی از جامعه‌ی مدنی به شمار می‌رفت با قدرت گیری روحانیت نخست به زمینه ساز، سپس به حامی و پس از آن به رانت خوار و زائده ی حکومت تبدیل شد. در این فرایند استقلال نهاد مرجعیت مخدوش و مرجعیت آن نیز به تدریج سالبه‌ی به انتفاع موضوع شد. >>>

================

از خمینی تا ندا؛ آغاز و پایان یک انقلاب

رضا تقی زاده

در مقایسه با دوام قدرت سیاسی دو انقلاب تاریخی دیگر؛ انقلاب کبیر فرانسه در سال 1789، که ده سال بعد به انتها رسید، و انقلاب بلشویکی 1917 روسیه که تا سال 1990 ادامه یافت، انقلاب اسلامی سی سال پس از پیروزی و تصاحب انحصاری قدرت، اینک در میانه آن دو قرار گرفته است. نظام انقلاب اسلامی ایران، امروز در داخل با چالش گسترده مردم رو به ‌رو است و در خارج با بحران مشروعیت. امروز بسیاری از ناظران محتاط جهان پایان دوران حکومت انقلاب اسلامی ایران را در سال 2010 نه تنها ممکن که حتی محتمل می‌بینند، انتظاری که سال پیش در این روزها نه معقول می‌نمود و نه ممکن. >>>

================

ماست را فوت نکنيم!

رضا شاهینی>>>

جناب آقای نوری علا‌

در ارتباط با مقاله این هفتهء شما لازم است چند نکته را خدمت شما عرض کنم:

1. به نظر می‌رسد تجربهء تلخ انقلاب پنجاه و هفت یک نوع احساس پارادوکسیکل در شما به وجود آورده است. از یک سو به شدت نگران هستید تا مبادا کلاهی را که خمینی بر سرمان گذاشت این بار اصلاح طلبان مذهبی‌ به سرمان بگذارند و از سوی دیگر تلخی‌ فریب خمینی چنان، به حق، کامتان را تلخ کرده که اجازه نمی دهد از همین تجربه تلخ بیاموزید. شاید باید گفت شیر داغ چنان لب هایتان را سوزانده که اکنون حتی به ماست هم فوت می‌کنید تا مبادا بسوزاند.

2. به نظر من موسوی ِ اکنون بختیار سال پنجاه و هفت می‌‌باشد. آیا اگر در آن سال بجای رفتن زیر علم خمینی که شعار حد اکثری (شاه باید برود) میداد، می‌رفتیم زیر علم بختیار که ساواک را منحل کرد، مطبوعات را آزاد کرد و زندانیان سیاسی را رها کرد به چنین فلاکت سی ساله گرفتار میشدیم؟ من با سخن دکتر کامران موافق نیستم که "معما چو حل گشت..." در مرحله فعلی‌ که رژیم حاضر به دادن کوچکترین امتیازی نشده چه بدیل دیگری بجز موسوی در صحنه مانده است؟. سیاست ورزی یعنی‌ اینکه اکنون که ممکن نیست تمام خواست ها را بدست آوریم چه راهی‌ وجود دارد تا با گرفتن نخستین امتیاز راه را برای گرفتن امتیازات بیشتر باز کنیم.

3. بدون شک بدیل جمهوری اسلامی ، جمهوری سکولار و عرفی خواهد بود، این را هم رژیم میداند و هم مبارزانی که فریاد "جمهوری ایرانی‌" سر دادند. مهم نیست که موسوی مذهبی‌ هست یا نیست مهم این است که اگر حتی یک خواسته موسوی یعنی‌ آزادی تجمعات بدست آید مردم آگاه و دانای ایران از همین روزنه استفاده خواهند کرد و فریاد جمهوری ایرانی‌ سر خواهند داد. مردم امروز گله انسانهای سال پنجاه و هفت نیستند که عکس خمینی را در ماه دیدند. این مردمی که من در تظاهرات تهران دیدم به خوبی‌ سیاست ورزی را می‌دانند و فریب شکل دیگری از حکومت مذهبی‌ را نخواهند خورد. هارت و پورت افرادی نظیر این پنج نفر تاثیری در اراده مردم نخواهد گذاشت. مردم سالها هست که از این جماعت عبور کرده اند. ملی- مذهبی ها مردگانی هستند که حتی در زمان حیاتشان نیز قابلیت فاتحه خواندن هم ندارند.در آخر باید به شعاری که مردم میدهند اشاره کرد "موسوی بهانه است، کلّ نظام نشانه است".

با سپاس فراوان.

================

افشاگری

امیر اردلان

اکنون که جنبش آزادیخواهی میهنمان  را فرا گرفته و همرزمانمان برای برچیدن حکومت جمهوری اسلامی  خون میدهند ، برآن شدم سکوتم را شکسته  و  به افشاگری بپردازم. این افشاگری را با خطرهایی که برای خود و خانواده ام در بر دارد، به آگاهی سازمانها و نهادهای حقوق بشری و افکار عمومی میرسانم. >>>

ما وظيفه داريم نگذاريم کسی به سمت نيروهای مقابل برود

امير خرم، عضو رندانی شدهء نهضت آزادی

بهروز کارونی، از راديو فردا، از امير خرم، تحليلگر سياسی در تهران، که تا زمان تصميم نهضت آزادی ايران به خودداری از ادامه فعاليت، از اعضای رهبری آن به شمار می رفت، دو روز پيش از بازداشت شدنش توسط ماموران وزارت اطلاعات، در پاسخ اين پرسش که «فکر می کنيد اين نوع برخوردها با تشکل های سياسی که به دنبال راه حل های مسالمت آميز برای تغيير و تحول در جامعه ايران هستند، چه نتيجه ای در بر خواهد داشت؟» گفته است: «خود بنده در سال هشتاد يک دوره زندان را تجربه کردم. وقتی از زندان بيرون آمدم، يکی از همين آقايان اطلاعاتی پيش من آمد و به من گفت که سعی کنم ديگر فعاليت سياسی نکنم. من در آن زمان برای ايشان مثالی زدم که متاسفانه آن مثال هنوز هم مصداق دارد. به او گفتم که جمهوری اسلامی مانند يک قلعه است که جمعی در آن زندگی می کنند و جمعی هم بر اين قلعه حاکمند. گروه های قانونی مانند نهضت آزادی و ساير احزاب قانونی، مانند خندقی هستند که دور تا دور اين قلعه کنده شده است. رسالت و وظيفه ما به عنوان يک گروه اپوزيسيون اين است که هر کسی که از رفتار حاکمان قلعه ناراضی بود و خواست از قلعه بيرون برود، طبيعتا می افتد در درون نيروهای اپوزيسيون و ما وظيفه داريم نگذاريم آنها به سمت نيروهای مقابل بروند که نيروهای برانداز هستند و آماده جذب اين نيروها هستند تا عليه قلعه فعاليت کنند. من آن روز به آن مامور امنيتی گفتم که سعی نکنيد اين خندق را پر کنيد. چون وقتی شما اين کار را بکنيد، آنهايی که از درون اين قلعه فرار می کنند بر اساس جاده ای که شما برايشان ترسيم کرده ايد، مستقيم به سمت نيروهای برانداز می روند. الان هم همين پيام روشن و شفاف را می شود به آقايان داد. در شرايط بعدی و در فردای امروز که اين نيروهای پايبند قانون حضور نداشته باشند، کسانی سردمدار اعتراضات مردمی خواهند شد که ممکن است اساسا اعتقادی به نظام نداشته باشند.آن وقت است که نه از تاج، نشان خواهد بود و نه از تاجنشان . ما نگران اين هستيم».

(آرشيو)

اين عکس را نشان شيخ اجل سعدی داديم،

فرمود: حق با ايشان است!

زشت باشد دبيقی و ديبا

 که بود بر عروس نازيبا

(آرشيو)

================

بمب اسلامی ـ کاری از «کاگر لاک» برای سکولاريسم نو

اسلام سیاسی

سمیر امین

مترجم: احمد آزاد

بسیاری طرح می‌کنند که رشد اسلام سیاسی حاصل واکنش به زیاده ‌روی ‌های سکولاريسم در این جوامع است. این ادعائی است کاملاً غلط. هیچیک از کشورهای مسلمان، بجز جوامع مسلمان عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق، هیچگاه به طور واقعی سکولار نبودند و نه بویژه زیر فشار یک حکومت «خدانشناس». دولت نیمه مدرن کمالیست ترکیه، مصر ناصر، سوریه و عراق بعثی، تنها به خانه‌زاد و یا کنترل کردن روحانیون بسنده کرده بودند تا آنها مشروعیتی باشند برای حکومتشان. نشانه‌های فکر سکولار تنها در برخی از محافل روشنفکری وجود داشت، ولی کوچکترین تاثیری بر دولت نداشت. و بعضاً تحت تاثیر پروژهء ناسیونالیستی این دولت‌ها، به عقب هم رانده می‌شد. >>>

اسلام و یهودیان

ب. بی نیاز (داریوش)

رابطه‌ی اسلام با یهودیان اگرچه از بار تاریخی گرانی چون رابطه‌ی مسیحیت با یهودیان برخوردار نیست، ولی خصومت دینی صدرِ اسلام نسبت به یهودیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. جهان مسیحی تازه پس از پشت سر نهادن پدیده‌ی هولوکاست بود که به گونه‌ای جدی و فشرده خصومت دینی و تاریخی خود را با یهودیان مورد بررسی و بازنگری قرار داد و تلاش کرد که فرهنگِ یهود ستیزی را از لابلای متون مقدس اصلی و فرعی خود بیرون بکشد و ماهیت ضدانسانی و تبعیض‌آمیز آن را افشا نماید. شکل‌گیری اسلام سیاسی در مدینه تحت رهبری محمد همواره با سرکوب و کشتار یهودیان توأم بوده است که ما بازتاب آن را در قرآن، سوره‌های مدنی (مربوط به مدینه)، مشاهده می‌کنیم. متأسفانه در جهان اسلام تاکنون یک بازنگری انتقادی جدی به این منبع و منشاء خشونت‌ دینی که در دوران محمد پایه‌ریزی شد، صورت نگرفته است. >>>

طرحی برای وفاق ملی
نادر عصاره

در ارتباط با جمعه گردی اين هفته، بنظر من، نخ تسبیح می تواند منافع مشترک اقتصادی یا صنفی باشد، می تواند منافع مشترک ملی نیز باشد. هر دو لازمند و مفید برای اعضای اتحاد. برداشتم این است که شما دنبال تقویت نخ تسبیح برای منافع مشترک ملی هستید. اگر این برداشت درست باشد بایست دنبال این منافع مشترک بود ميان طرفداران جمهوری ایرانی، با طرفداران جمهوری اسلامی و با طرفداران دیگر اشکال حکومتی از جمله مشروطه خواهان. این منافع مشترک می تواند آلترناتیوی باشد در مقابل آلترناتیو های حذفی گرایشات مختلف درون ملت ایران. اين بمعنای پذیرش اختلاف و پذیرش وحدت و تکثر که شرط لازم برای دموکراسی است...  >>>

اظهار نظريک خوانندهء خوشمزه اما دچار سوزش

آقا درست گفتی.  بخدا شما و آقای جنتی بعضی وقتها حرفای راست و درستی میزنید. از روزی که این مذهبیها ميدون خارج را از دست شما سکولارها گرفتن این جمهوری اسلامی دیگه اون جمهری اسلامی قبلی نیست. اصلاً پاک جمهوری اسلامی به هم ریخت. بخدا راست گفتی تا وقتی میدون خارج دست شما سکولارها بود نه تنها آب از آب تکون نخورد بلکه روز به روز این جمهوری اسلامی  قویتر هم شد. خدا کنه باز هم شما میدون رو به دست بگیرین. باید شما رهبری رو به دست بگیرین. فقط تو رو خدا زودتر تا جمهوری اسلامی سقط نشده. (سيما بايرون)

با استفاده از عنوان امام خامنه ای دشمنان اسلام را مستاصل کنید!

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد

سايت رسا - دكتر محمد علی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد شب گذشته از خبرگزاری رسا بازدید كرد. رامین در اين بازديد گفت: با استفاده از عنوان «امام خامنه ای» جریان سازی کنید و دشمنان اسلام را مستاصل کنید. وی به ضرورت استفاده از عنوان« امام» برای رهبر انقلاب اشاره كرد و گفت: این كلمات با خود بار معنایی دارند و ما اگر از كلید واژه های دشمن استفاده كنیم در واقع در زمین آنها بازی می كنیم.

تفاوت آرمان های اوایل انقلاب با آرمان ها ی امروز انقلاب

قسمت چهارم مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر»

هدایت  شناسایی

فضای سیاسی کشور تا قبل از انتخابات به گونه ای بود که هیچ گاه گروه دومی ها امکان حضور در صحنه سیاسی کشور را نداشتند. چراکه حکومت با مخالفانش، به خصوص اگر از جنس گروه دومی ها باشند به سختی برخورد می کرد؛ چرا که می دانست این گروه نگرشی "ساختارشکنانه" نسبت به نظام موجود دارد. بر این اساس گروه دومی ها تا قبل از انتخابات با دو گزینه همواره روبروه بودند: خروج از کشور و مهاجرت به کشورهای غربی و یا حضور در کشور اما تحریم نظام از جنبه های گوناگون، مثل عدم شرکت در انتخابات و یا کناره گیری از گفتمان های سیاسی در کشور. اما فضای بعد از انتحابات این امکان را به وجود آورد تا گروه دومی های ساختار شکن در قالب جنبش سبز به ایراد نظرات و اعتقادات خود بپردازند.  >>>

اين افغانی برای دويست هزار تومان اين كار را کرد

امام جمعه تهران

ايلنا ـ حجت‌الاسلام كاظم صديقي در خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران طي سخناني اظهار داشت: «حادثه جان‌خراش عاشوراي امسال كه در كشور امام حسين(ع) و در ميان مردمي كه جان، مال، زندگي و عشق‌شان امام حسين(ع) است به اتكاي فتنه‌گران و گروه‌هاي مختلفي كه همه در يك موضوع و آن هم پليدي با هم اشتراك دارند، رخ داد؛ عده‌اي آمدند پايكوبي كردند و در روز عاشورا سوت زدند... فردي براي من نقل مي‌كرد كه در خياباني با كوكتل‌ملوتف خودروي جلويي آنها را آتش زده و سپس خودروي حامل اين شخص به ناچار به درون كوچه‌اي پناه مي‌برد، در آنجا فردي كه خيلي هم به نفع يكي از كانديداها شعار مي‌داد را مي‌گيرند. اين فرد يك افغاني بوده و ادعا مي‌كند در برابر دريافت دويست هزار تومان اين كار را مي‌كند، اين افغاني همچنين مدعي مي‌شود فردي را كه در سوي ديگر واقعه ناظر بر كارهاي او است براي هر شعارش بايد پنجاه هزار تومان ديگر هم به او بدهد... همچنين در روز عاشورا فردي را كه مست بود و شراب خورده بود را مشاهده كرده‌اند. اين حادثه نشان داد كه قشون فتنه‌گران و به طور كل افرادي كه براي مصاف با انقلاب و ملت پاكارند چه تعدادي هستند و چه ماهيتي در آنها پيدا مي‌شود... متقابلا كساني كه اعتقاد قوي نداشته اما يك وجدان تشخيص و ارزش اجتماعي براي خود قائل هستند به خود بگويند كه چگونه و با چه رويي مي‌توانند در كنار اين افراد باشند... تاكنون عبور از قانون صورت گرفته و افرادي وجود دارند كه معتقدند كليد مشكل آنها با قانون باز نمي‌شود... در روند كار آنها از اسلام،‌ حاكميت و قانون اساسي عبور كردند و جريان اخير نشان داد كه از جمهوريت نيز عبور كردند... برخي از اين افراد خدماتي براي ما دارند و در ميدان‌هايي صداقت‌ها و غيرت‌هايي از خود نشان داده‌اند... اينها پاره تن ما بودند والله ما خوشحال نمي‌شويم كه كارشان به اينجا بكشد... مردم در حماسه راهپيمايي نهم دي عصبانيت خود را از هتك عاشورا نشان دادند... سير شعارها در اين روز طبيعي بوده و سازماندهي نشده بود. مردم اصلا در وادي برد و باخت انتخابات نبودند و حركت آنها كاملا طبيعي بود... هيچ عاملي نمي‌تواند مردم ما را از اسلام و ولايت جدا كند. ملت ايران در اين تظاهرات عمق پيوند خويش را با اسلام همراه با ولايت به نمايش گذاشتند... من در بين راهپيمايان بودم و در برابر شعارهايي كه مردم سرداده و در آن از افراد اسم برده مي‌شد گاها تقاضا مي‌كردم كه اسم كسي را نبرند. اما اين طبيعت مردم ماست به طوري كه چنانچه قانون ‌گريزي ادامه يابد، قوه قضائيه و نيروي انتظامي نتوانند اين آتش را خاموش كنند اين ناامني و فتنه چيزي نيست كه مردم آن را تحمل كنند... من نگران آن هستم كه مجاري قانوني در فرصتي كه بايد پاسخ منطقي بدهند؛ به موقع پاسخ نداده و صبر مردم تمام شود زيرا مردم ما مردمي ولايي بوده و رهبري را نايب امام زمان خود مي‌دانند و حريم ايشان را نگه مي‌دارند».

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 762  ـ   جمعه 18 دی 1388 ـ  8 ژانويه 2010 

 

سقف خواست های اصلاح طلبان مذهبی کجاست؟

جمعه گردی اسماعيل نوری علا

 

آنان که به خیابان ها آمده اند راه لایروبی" طویله اوژیاس"  را بلدند!

مسعود نقره کار

 

آقای سحابی! کل این نظام باید برود!

جوابیهء برخی از فعالين خارج کشور به عرت الله سحابی

 

پیرامون خشونت در جنبش و نفی خشونت

امین حصوری

 

چرا اوباما با ما نیست؟

شهرام فریدونی

 

اگر رسانه يي بخواهد به نام روشن کردن افکار عمومي اهداف جمهوري اسلامي را

زير سوال ببرد، هيات نظارت او را سلب مجوز مي کند

محمدعلي رامين معاون مطبوعاتي ورير ارشاد

 

شماره 761  ـ   پنج شنبه 17 دی 1388 ـ  7 ژانويه 2010 

 

امام حسين در زندان جمهوری اسلامی

ف.م. سخن

 

کوتاه و گويا

ما نياز به زمان داريم تا بتوانيم در بازجويي هايمان به نتايج و سرنخ هاي خوبي برسيم

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات

 

چشم اسفندیار!

شهباز نخعی

 

چرا مهندس طبرزدی قبل از بازداشت خود بر اجتناب از خشونت تأکيد کرد

سام قندچی

 

بیانیه های پنج به علاوه دو در قبال میرحسین موسوی

مهرنوش موسوی

 

شماره 760  ـ   چهار شنبه 16 دی 1388 ـ  6 ژانويه 2010 

 

زنان کرايه ای در خدمت ولی فقيه

آشنای ناشناس

 

کوتاه و گويا

تظاهرات عاشورا کار رقاصان غير مسلماني بود كه شعور نداشتند!

آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز و نماينده ولي فقيه

ده موردی که مردان را مجاز به ازدواج مجدد می کند

ایسنا

 

انکار هفده دی انکار تاريخ جنبش زنان ايران است

شکوه ميرزادگی

 

ملک جمشيد و آزاد کردن زنها

حسين

 

شماره 759  ـ   سه شنبه 15 دی 1388 ـ  5 ژانويه 2010 

 

نیاز لحظه:

برپائی ارگان ملی گذر از استبداد به دموکراسی

برای تدارک و برگزاری انتخابات آزاد!

بهزاد کریمی - محمد اعظمی

 

بیانیه ی پنج تن آل اصلاحات

دربارهء خواسته های حداقلی جنبش سبز

 

عقب نشینی میرحسین موسوی و مطالبات جنبش اصیل مردم ایران

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

 

درست انتخاب کردند مردم

مسعود بهنود

 

در تشيع مرجع دينی را جايی نصب يا عزل نمی کند

هاشمی رفسنجانی

 

کتاب «ترک های امروز»

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت هشتم ـ بحران سياسی و اقتصادی ترکيه را فرا می گيرد

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

 

شماره 758  ـ   دو شنبه 14 دی 1388 ـ  4 ژانويه 2010 

 

کردستان و جنبش سبز: سکوتی به بلندی فریاد

رويا طلوعی

 

«جمهوری اسلامی دموکراتیک ایران»، يا خیانت به جنبش سبز
ویکتوریا آزاد

 

کلاه یک مفهوم

شیرین‌دخت دقیقیان

 

هموطن! بهر دمکراسی تلاش  / !با سکولاریسم و لائیسیته باش!

شعری از هادی خرسندی

 

ملاحظات اربعه ی فدوی

حميدرضا رحيمی

 

بیانیه هنرمندان درباره وقایع اخیر

بیانیه ده نمکی،اکبرعبدی،حجت الاسلام پناهیان

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630