دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 760 ـ چهار شنبه 16 دی 1388 ــ  6 ژانويه 2010   | فهرست کليهء مقالات | English Section

اعلاميه های پخش شده همراه با ساندويچ و نوشابه در تظاهرات طرفداران رژيم

سربريدن با سانديس ـ حکومت اسلامی آدمکش پرورش می دهد

================

نیاز لحظه:

برپائی ارگان ملی گذر از استبداد به دموکراسی

برای تدارک و برگزاری انتخابات آزاد!

بهزاد کریمی - محمد اعظمی

نیاز تاخیر ناپذیر این لحظه حساس از حیات سیاسی کشورمان، تشکیل ارگانی ملی است از نمایندگان جریان های سیاسی سازمان یافته و شخصیت های سیاسی نمایندهء گرایش های سیاسی اعم از حاضران در جنبش سبز و یا در کنار و همسوی آن؛ ارگانی حول توافق بر سر نحوه گذار کشور از استبداد حاکم، در شکل انتخابات آزاد، و برای تدارک و برگزاری آن؛ ارگان دموکراتیک دربرگیرنده همه آنانیکه باورمند به دموکراسی هستند. در مختصات کنونی که استبداد حاکم کمر به تکمیل کودتا بسته و برای سبعیت و خونریزی بیشتر خیز برداشته است، مسیر ایستادگی و پیروزی جنبش سبز نه از فرو رفتن در لاک خود، دزدیدن سر، و بی تصمیمی سیاسی که از تعرض سیاسی متحدانه و هدفمند برای تغییر وضع حاکم می گذرد. >>>

================

بیانیه ی پنج تن آل اصلاحات

دربارهء خواسته های حداقلی

جنبش سبز

ما به عنوان بخش کوچکی از جنبش سبز سراسری مردم ایران بر این باوریم که در مرحله ی کنونی مهمترین مطالبات جنبش را می توان به قرار زیر اعلام و بر مبنای آن تحرک آینده ی جنبش و مناسبات آن با حاکمیت را تنظیم کرد. بخشی از این خواسته ها را آقای میر حسین موسوی در بیانیه هفدهم خود آورده است که با توجه به تنگناهای سیاسی داخل کشور جنبه حد اقلی دارد. ما ضمن حمایت کامل از مواضع رهبران جنبش در داخل کشور (موسوی، کروبی و خاتمی) روایت خود را از خواسته های بهینه جنبش سبز مردم ایران در این مرحله اعلام می کنیم...  >>> 

================

عقب نشینی میرحسین موسوی و مطالبات جنبش اصیل مردم ایران

سازمان چریکهای فدایی خلق ایران

با وجودیکه میرحسین موسوی از همان ابتدا بارها اعلام کرده است از پیروان خمینی و طرفدار جمهوری اسلامی ایران «نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» است اما عده ای این گفته ها را چندان جدی نگرفتند تا سرانجام در شرایطی که جنبش آزادیخواهانه مردم ایران فقط طی ماه های گذشته صدها کشته و هزاران مجروح و زندانی، برجای گذاشته است، موسوی اکنون اعلام داشته است، دولت احمدی نژاد را برسمیت می شناسد... این اظهارات کاملاً صریح و روشن است، موسوی خواهان ادامهء یک نوع جمهوری در ایران است که نه یک کلمه به جمهوری شباهت داشته باشد و نه یک کلمه از اسلام و عقاید کهنه عقب نشینی کند. حال فرق این جمهوری با رژیم دیکتاتوری خمینی در کجا نهفته است، موضوعی است که باید مفسران خوشبین و جریانات سینه چاک طرفدار موج سبز به آن پاسخ گویند >>>

درست انتخاب کردند مردم

مسعود بهنود

بيانيهء مهندس موسوی را خوانده اید، این یعنی کسی که خشونت در آئین او نیست، انسان صلح است نه عربده جویی در کمین فرصت برای قدرت نمائی کور. این یعنی انسانی که برای دست یافتن به قدرت [حتی به قصد قربت به خدمت] حاضر نیست حقی ناحق شود. این یعنی انسانی که حضور در قدرت و خبر داشتن از پستوهای آن فاسدش نکرده است، و  لقلقه زبانش حقوق حاکم و حکومت نیست. مردم برایش اصل است، حقوق مردم. و وقتی از این حقوق می گوید مقصودش حفظ منصب و موقع خود نیست.  بیانیه مهندس موسوی جواب آن هاست که گمان کردند خرخره طرف را زیر دندان دارند به یک فشار کار تمام است. پیام می فرستد که صدای هر دو سو را شنیدم: هم آنان که با رفتاری که با سبعی که در برابر چشم ها آفریدند و رفتاری که با گرفتارشدگان کردند منتهای رحمت خود و عطششان را به قدرت نشان دادند، و هم  بلاکشانی که ملامت شنیدند، خون دیدند و خون خوردند، و پایدار ماندند. این پیام در عین  حال قوت قلبی است برای همه استواران در صلح و مسالمت.  به گمانم در حقیقت مهندس حرمت همه کسانی را نگاه می دارد که نام وی را بر زبان داشتند وقتی جان دادند. پس در این پیام از خود و از حق خود می گذرد، اما بر سر حقوق آن جان باختگان می ایستد. مهندس می گوید آن ها گرچه فریاد می زدند یا حسین میرحسین، مرا در نظر نداشتند بلکه سرزمین امن و آزاد می خواستند، زندگی انسانوار می خواستند، دوستی طلب می کردند، مهربانی منظورشان بود. در یک کلام همه آن می خواستند که همین قانون بدانان داده است.  گرچه تاکنون هم هر چه توپخانه خشونت طلبان و قدرت پرستان به سوی مهندس پرتاب کرده، جز دروغ و بهتان نبوده است، اما بیانیه امروز نشان داد آن کس که مردم رنج دیده ایران برگزیدند، همه ظرفیت های یک رهنما را دارد. خیراندیش است و دردآشناست. غرور و بدخواهی و کینه در او راه نمی جوید. هدف را گم نمی کند. فرزند زمانه خویش است. آن چهره ای از مسلمانی است که سی سال پیش هم تمامی جامعه را قدرت چندان بخشید که از گردنه های سخت بگذرد. ورنه دجالان و چال دهانان اند آنان که هر شب در آرزوی جنگی  می خسبد تا مگر نیاز به رجزخوان و توپچی داشته باشد، شمران تعزیه اند که منفعت خود در اشک و آه درآوردن می بینند بی آن که در زیر جلد اندک ارادتی به کسی داشته باشند،حتی به شمر،  تنها در اندیشه وظیفه و دستمزد اند که به هر طریق برسد غنیمت است برایشان.  بیانیه مهندس انسانی تر و بلند مقام تر از هر سخن دیگر  در عین صلح اندیشی و خیرخواهی قدرت سبز را نشانه می زند. این قدرت برگرفته از خواست مردم است که به میرحسین امکان می دهد که شرایط بازی را تعیین کند و خطی بکشد که از این پس هر کس آن سوی خط بماند، حجت بر وی تمام است.  وارونه شعاری است که گفته بود اگر موئی از سر محبوب من کم گردد "ما می دانیم و تیغ و رگ های شما". اینک بیانه می گوید وقتی توپخانه هایتان متوقف شود، دست از خشونت طلبی بردارید، بگذارید مردم بر گشته های خود زاری کنند، تیر و توپتان را به انبار برگردانید ما می مانیم و بهار خرم سرزمین مان، با قانون و صلح، بی کینه و بی خشم.

 (آرشيو)

================

در تشيع مرجع دينی را

جايی نصب يا عزل نمی کند

هاشمی رفسنجانی

هاشمی رفسنجانی، در پاسخ به يکی از دانشجويان که در مورد نقش مرجعيت در فقه شيعه و اقدام اخير جامعه مدرسين حوزه علميه قم در رد صلاحيت آيت الله صانعی سئوال کرد، گفت: مرجعيت همواره به عنوان شخصيت‌های پرنفوذ و تاثيرگذار در عرصهء دينی و سياسی مردم حضور ارزشمند و غيرقابل انکار داشته‌اند. ولی هميشه استقلال خود را حفظ کرده و غير وابسته به دولت‌ها و با اتکاء به مردم حضور داشته‌اند. هاشمی تاکيد کرد:در مطالعه زندگی مراجع در تاريخ تشيع هيچ‌گاه مرجعی توسط جايی نصب يا عزل نشده بلکه مردم با تشخيص خود و پرداخت وجوهات فرد مناسب به عنوان مجتهد را انتخاب کرده‌اند.  >>> 

(آرشيو)

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت هشتم ـ بحران سياسی و اقتصادی ترکيه را فرا می گيرد

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

اعتقاد پر حرارت اجويت برای اين که ترکيه يکی از اعضای جهان سوم و کشورهای عدم تعهد باشد اقتصاد ترکيه را به زانو در آورد و او در سپتامبر 1979 هنگامی که در پنج انتخابات ميان دوره ای و سپس در انتخابات مجلس سنا، شکست خورد هزينه ی اين اشتباه را پرداخت. در پی استعفای او سليمان دميرل که اکثريت مجلس را نداشت تنها به وعده احزاب دست راستی برای حمايت از او دولت را تشکيل داد.

(پيوند به فهرست کتاب)

================

زنان کرايه ای در خدمت ولی فقيه

آشنای ناشناس

خیلی کنجکاو بودم بدانم این خواهران کرایه ای دارای چه شخصیتی هستند؟ چگونه و توسط چه نهاد ها و سازمان هایی بکار گیری می شوند؟ چقدر دستمزد می گیرند؟ از چه قشر و طبقهء اجتماعی و اقتصادی هستند؟.. برای همین به سراغ برادر شوهر خواهرم که در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) شاغل است رفتم. بعد از گپ و گفتگویی کوتاه چند تا از عکس های این خواهران کرایه ای را (که در موبایلم بود) به ایشان نشان دادم و پرسیدم جریان اینها چیست؟ یک لبخندی زد و گفت می خواهی ازدواج کنی؟  >>>

تظاهرات عاشورا کار رقاصان غير مسلماني بود كه شعور نداشتند!

آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز و نماينده ولي فقيه

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز و نماينده ولي فقيه در استان فارس و نمايندهء مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبري، در خطبه های نماز جمعه هفتهء گذشتهء خود گفت: «در روز‌هاي چهارشنبه و پنج‌شنبه مردم نشان دادند كه به ولايت و رهبري عشق مي‌ورزند و راهپيمايي‌ها سبب تعجب دوست و دشمن شد و بعد گفتند مردم ايران براي ساندويچ آمده بودند... ملت ايران در دنيا بي‌نظيرند و جان و مالشان را در برابر آرمان‌هايشان مي‌دهند چراكه تربيت شده امام حسين و امام زمان هستند و مثل آنها گشنه ساندويچ نيستند». وي با بيان اينكه عطوفت اسلام فراوان است، افزود: «اين نظام را امام زمان پشتيباني مي‌كند و توانايي اين مردم بيش از آن است كه فتنه‌گران تصور مي‌كنند». امام جمعه شيراز با دعوت مردم به صبر و آرامش گفت: «فتنه‌گران بفهمند كه چنانچه سبب فتنه و يا مباشر در فتنه باشند، محارب و مرتد هستند و دستگاه قضايي با آنها برخورد لازم را مي‌كند». ايماني در بخش ديگري از خطبه‌هاي امروز شيراز اظهار داشت: «حركاتي كه توسط چند دلقك در روز عاشوراي امسال انجام شد متعلق به رقاصان غير مسلماني بود كه شعور نداشتند و گرنه توپ در زمين دشمن نمي‌انداختند و اينان ايراني نبودند بلكه رقاصه‌هايي بودند كه گردانندگانشان آنها را با الكل و مواد مخدر به خيابان فرستاده بودند». وي با بيان اينكه اين رقاصه‌ها مأموريت داشتند تا اصل ولايت فقيه را زير سئوال ببرند، گفت: «دشمنان ولايت فقيه از ولايت رسول خدا مي‌ترسند و اگر امروز امام زمان هم بيايد آنها در مقابل او مي‌ايستند». امام جمعه شيراز با بيان اينكه مخالفت با ولايت فقيه يعني مخالفت با رسول‌الله، امير‌المؤمنين و امام عصر و يعني كفر و ارتداد تصريح كرد: «بنا به فرموده حضرت امام راحل اينان ديكتاتور‌هايي هستند كه در مقابل ملتي كه اسلام را مي‌خواهد، ايستاده‌اند و مي‌خواهند اقليتي بسيار اندك را بر اكثريت وسيع مردم تحميل كنند».

 (آرشيو)

انکار هفده دی انکار تاريخ جنبش زنان ايران است

شکوه ميرزادگی

ما چه سلطنت طلب باشیم و چه جمهوری خواه، چه چپ باشیم و چه راست، چه فمنیست به معنای واقعی آن باشیم و چه «فمنیست اسلامی»، اگر به برابری حقوق زن و مرد باور داشته باشیم نمی توانیم روز هفده دی را از تاریخ تحولات اجتماعی سرزمین مان حذف کرده یا آن را نادیده بگیریم و نمی توانیم با بهانه هایی مثل «دیکتاتوری رضا شاه»، یا اجباری شدن بی حجابی به وسیله دولت، اهمیت و ارزش اين روز بزرگ را در زندگی زن ايرانی انکار کنیم.  >>>

چند خاطرهء تصويری از 17 دی 1317

(آرشيو)

ملک جمشيد و آزاد کردن زنها

حسين

در روزگاران خوش گذشته که هنوز در پی شناختن دست چپ و راست خود بودم هر وقت در تقویم چشمم به این عبارت می خورد که «زنان ايران در 17 دی آزاد شدند» بنظرم عجیب می رسید: مگر زنان در جایی زندانی بوده اند که شخصی، مثل ملک جمشيد ِ قصه های مادر بزرگم، آنها را آزاد کرده است؟ بخاطر همین هم به خود مادر بزرگ مراجعه می کردم واز او جویا می شدم که داستان «آزادی زنان» را هم برایم تعریف کند و آن بندهء خدا تنها چیزی که بفکرش میرسید «کشف حجاب» بود و بس؛ و من در خلوت خود برای مادر بزرگم که هنوز چادر سرش می کرد غصه می خوردم که بندهء خدا همچنان زندانی ست و کسی آزادش نکرده.   >>>

ده موردی که مردان را مجاز به ازدواج مجدد می کند

ایسنا

امين حسین رحیمی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، گفت: «در جلسه‌ی روز گذشته‌ی این کمیسیون ماده بيست و سهء لایحه‌ی حمایت از خانواده مبنی بر اجازه‌ی ازدواج مجدد به مردان در ده مورد تصویب شد... رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، عدم تمکین زن از شوهر مطابق با حکم دادگاه، ابتلای زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج، چهار مورد از ده موردی است که مرد اجازه‌ ازدواج مجدد دارد». وی محکومیت قطعی زن در جرایم عمدی به مجازات یک سال زندان یا جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به یک سال بازداشت شود را به عنوان دیگر مورد تصویبی ماده بيست و سهء لایحه حمایت از خانواده برشمرد و در توضیح این بند گفت: «اگر زنی با ارتکاب جرم عمدی مثل صدور چک بلامحل، سرقت و ... - البته شامل جرایمی همچون جرایم مربوط به رانندگی که حتی جریمه‌ زندان هم داده نمی‌شود -، حکم قطعی محکومیت یک سال زندان برایش صادر شود، مرد به محض صدور حکم قطعی می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد کند اما اگر زن با ارتکاب جرم عمدی به جزای نقدی محکوم شود، ولی به دلیل عدم توان پرداخت این جزای نقدی، بازداشت شود در این صورت مرد پس از انقضای مدت یک سال بازداشت می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد کند». نماینده‌ مردم ملایر در خانه ملت، بند شش ماده بيست و سهء لایحه حمایت از خانواده را ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر حال خانواده به تشخیص دادگاه عنوان کرد و در توضیح بندهای هفت این ماده گفت: «سوء رفتار یا سوء معاشرت زن به حدی که ادامه‌ زندگی را برای مرد غیر قابل تحمل کند به عنوان بند هفت ماده بيست و سهء لایحه حمایت از خانواده مطرح شده است». رحیمی بند هشت ماده بيست و سهء لایحه حمایت از خانواده را ترک زندگی خانوادگی از طرف زن به مدت 6 ماه عنوان و اظهار کرد: «اگر ترک زندگی مشترک از طرف زن به مدت 6 ماه باشد، مرد می‌تواند تقاضای ازدواج مجدد کند». وی عقیم بودن زن و غایب شدن زن به مدت یک سال را به عنوان بندهای نه و ده ماده بيست و سهء لایحه حمایت از خانواده برشمرد و یادآور شد: «غایب شدن زن به مدت یک سال با ترک زندگی متفاوت است؛ به گونه‌ای که ترک زندگی زن به معنای رفتن به خانه‌ پدری، بستگان و ... است و غایب شدن به معنای این است که کسی نداند زن کجا رفته و اثری از او نباشد». سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: «دادگاه تحت عنوان این ده بند می‌تواند اجازه‌ی ازدواج مجدد مرد را صادر کند. البته تبصره‌ای در رابطه با نحوه‌ی رسیدگی دادگاه در رابطه با احراز عدالت و توانایی مالی و ... وجود دارد که در جلسه‌ آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد».

 (آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 758  ـ   دو شنبه 14 دی 1388 ـ  4 ژانويه 2010 

 

کردستان و جنبش سبز: سکوتی به بلندی فریاد

رويا طلوعی

 

«جمهوری اسلامی دموکراتیک ایران»، يا خیانت به جنبش سبز
ویکتوریا آزاد

 

کلاه یک مفهوم

شیرین‌دخت دقیقیان

 

هموطن! بهر دمکراسی تلاش  / !با سکولاریسم و لائیسیته باش!

شعری از هادی خرسندی

 

ملاحظات اربعه ی فدوی

حميدرضا رحيمی

 

بیانیه هنرمندان درباره وقایع اخیر

بیانیه ده نمکی،اکبرعبدی،حجت الاسلام پناهیان

 

شماره 757  ـ   يک شنبه 13 دی 1388 ـ  3 ژانويه 2010 

 

واکنش‌ها به بیانیه جدید موسوی

جمع بندی صدای آلمان

 

اطلاعیه دربارهء

آخرین بیانیه موسوی

محسن سازگارا و محسن مخملباف

 

نوکی به بیانیهء موسوی

محمد ايرانی

 

آقای موسوی پس رای ما چه شد؟!

ف.م.سخن

 

تولد یک رهبر

سعید قاسمی نژاد

 

آیا با تقلیل خواست ها

می توان به جائی رسید؟

تقی روزبه

 

قمار بزرگ موسوی؟

شبیر ایرانی

 

پيوندها:  متن اعلاميه مهندس موسوی    متن نامهء رضائی

=================

ابهام آفرينی يک بيانيه ی سياسی!

شکوه ميرزادگی

 

مردم و رهبری

مژگان مدرس علوم

 

لباس مخصوص وعلامت های مشخصه اهل ذمه

فصل هفتم از کتاب «درد اهل ذمه»

يوسف شريفی

 

جای خالی قضات با حال!

محمدعلی توفیقی (وبلاگ کردانه)

 

شماره 756  ـ   شنبه 12 دی 1388 ـ  2 ژانويه 2010 

 

کوتاه و گويا

برآورد مقامات حکومت ایران از اوضاع کشور

صدای آلمان

 

مردم منتظر اطلاعیه و بیانیه نمی مانند

بیانیهء شمارهء ۱۷ میرحسین موسوی

 

عقب نشينی ديرهنگام موسوی و شروع يک حرکت تازه

نامه‌ء محسن رضايي به علی خامنه‌ای

 

ورود جامعه به وضعیت انقلابی!

اکبر تک دهقان

 

تا حکومت سکولار نشود، نمی‌توان امیدی به استقرار حقوق بشر و دموکراسی داشت

گفتگو با اسماعيل نوری علا

گفتگوگر: کيواندخت قهاری از صدای آلمان

 

شماره 755  ـ   جمعه 11 دی 1388 ـ  1 ژانويه 2010 

 

يک سال ديگر نو شديم

شکوه ميرزادگی

 

مهر حلال و جان نا آزاد

جمع گردی های اسماعيل نوری علا

 

جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟

تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها

اکبر گنجی

 

بن‌بست خامنه‌ای

حسین باقر زاده

 

دفاع از خود «خشونت» نيست

مسعود نقره‌کار

 

«جمهوری اسلامی، نه يک کلمه کمتر و نه يک کلمه بيشتر»

ويدئوی سخنرانی امام خمينی، در قم، پس از اجرای رفراندوم فروردين 1358

برای توجه آنها که هنوز به چند و چون مبانی «دوران طلائی خمينی» و

 دلايل خواست کنونی ما برای برقراری حکومت سکولار در ايران پی نبرده اند

 

کوتاه و گويا

تجديد بيعت «كفن‌پوشان ورامين» با مقام معظم رهبري

ايسنا

 

شماره 754  ـ   پنج شنبه 10 دی 1388 ـ  31 دسامبر 2009 

 

بن‌بست خامنه‌ای

حسین باقر زاده

 

جنبش سبز و روزهای در پیش

محمد ایرانی

 

جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟

تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها

اکبر گنجی

 

نگاهی به دست آوردهای سیاسی ترین تشییع جنازهء چند دههء اخیر!

بهمن پرستوئی

 

حميد رضا خادم هم دستگير شد

 

چو بد کردی مباش ايمن ز آفات

احمد احرار

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630