دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 755 ـ جمعه 11 دی 1388 ــ  1 ژانويه 2010   | فهرست کليهء مقالات | English Section

پايان سالی شگفتی آفرين،  سالی که ندا نام گرفت و شاهد مرگ ديگربارهء سهراب شد؛ سالی که ايرانی به ايرانی بودن خود افتخار کرد...

================

دامگه خشونت!

شهباز نخعی

تبدیل صحنهء مبارزه به عرصهء خشونت متقابل، خواست یا آرزوی حکومت جنایتکار و سرکوبگر است. دلیل این امر نیز واضح و روشن است: در عرصهء آلوده به خشونت متقابل، این حکومت است که دست بالا را خواهد داشت زیرا در این زمینه از تخصّص، تجربه و مهارت بیشتری برخوردار است. از اینرو، حتی می توان اینرا باور کرد که خشونت مردمی، هرقدر هم که جنبه مقاومت و دفاع مشروع داشته باشد، مصنوعی و دست ساز خود حکومت باشد تا بتواند صحنه را به دلخواه خود آرایش دهد و زمینه را برای براه انداختن حمّام خون یا جنگ داخلی فراهم سازد... حاکم شدن فضای خشونت متقابل، جلوی ریزش روزافزون مزدوران حکومت را می گیرد و صفوف آنان را فشرده می کند.  >>> 

================

جنبش سبز و روزهای در پیش

محمد ایرانی

جنبش ِ جوانی که می گفت" نترسید،  نترسید؛ ما همه با هم هستیم"، آن هم در جائی که رژیم با جنایاتش می خواست ثابت کند که باید ترسید، حالا تبدیل به جنبشی شده که که خطاب به مأموران می گوید: "بترسید، بترسید؛ ما همه باهم هستیم!" و این بار رژیم وحشتزده و ترسان به خیل جمعیتی نگاه می کند که روز بروز اضافه می شوند. مردم دیگر نمی ترسند، مزدوران را وادار به عقب نشینی از تقاطع خیابان ها می کنند تا خود بهم وصل شوند. آنها دیگر براحتی کتک نمی خورند. و اگر حضور گستردهء مزدوران و گاردها در خیابان ها نبود، اگر مبارزات مردم بی خشونت نبود، آنوقت براحتی می شد جمعیت میلیونی مردم را دید...  >>> 

================

توصيه ای به

رهبران اپوزيسيون در ايران

سام قندچی

شما چه سلمان رشدی باشيد، چه سيد علی موسوی حبیبی، چه شيخ مهدی کروبی يا همسر ايشان، و چه شيرين عبادی، از نظر اين اسلامگرايان افراطی و مأمورين غيررسمي آنها، خونتان حلال است، و مطمئن باشيد که اين مأمورين غيررسمی از قبل، فتوای آيت الله های شناخته شده ای را هم با خود دارند، که از تعصب اين افراد استفاده مي کنند و از آنها آلت قتاله ای نظير سعيد امامی با مأموريت غيررسمی مي سازند. چند بار ديگر بايد اين قتل ها را ببينيم و درست کار نکنيم؟ از همهء رهبران جنبش کنونی تقاضا مي کنم تا آنجا که مي توانيد برای خود محافظ خصوصی استخدام کنيد و هيچ از اين کار خجالت نکشيد...>>> 

================

نگاهی به دست آوردهای سیاسی ترین تشییع جنازهء چند دههء اخیر!

بهمن پرستوئی

قاطع بودن شعارهای سرنگونی طلبانه مردم و خواست پائین کشیدن ولی فقیه، که حتا آشکارا قاطع تر از شعارهای دوره انقلاب بهمن علیه شاه هستند، ترکیب جمعیتی مردم  تظاهر کننده، که در مقایسه با تظاهرات قبلی  شمار بیشتری از نسل  قدیمی تر در کنار جوانان حضور داشتند، به لرزه افکندن آسمان ام القراء اسلامی، هشدار به روحانیت محافظه کار و فاسد، درهم کوبیدن تلاش رژیم برای کنترل مراسم و بیرون کردن آن ها از میان جمعیت و… از جمله دست آوردهای این حرکت است. فشار رژیم به خانوادهء منتظری برای جمع کردن سریع مراسم و جلوگیری از مراسم ختم مسجد اعظم از طریق اشغال آن توسط طلاب و بسیجی ها، کنترل مسیرهای تردد و دستگیری های متعدد و کندکردن اینترنت و … از یکسو عمق نگرانی رژیم را به خوبی به نمایش می گذارد و از سوی دیگر نشان می دهد که اگر قدری فضای سرکوب ترک بردارد رژیم با چه پتانسیل و طوفان عظیمی از انباشت نارضایتی در مقیاس سراسری مواجه است؛ طوفانی، که اگر وزیده شود، هیچ قدرتی را یارای ایستادگی در برابر آن نخواهد بود. >>>

================

حميد رضا خادم هم دستگير شد

خبر شديم که نويسندهء جوان مبارز، ايران دوست و شجاع کشورمان، حميد رضا خادم نيز به کاروانيان بازداشت شدهء حکومت اسلامی پيوسته است. بازداشت اينگونه چهره های مستقل و خوشفکر ايران که حکومت نمی تواند آنان را به دشمنان توطئه گر نسبت دهد نشان از عمق غفلت حکومتی دارد که خوش خيالانه می خواهد با ايجاد ارعاب و دست زدن به ارهاب بقای خود را تضمين کند. ما خوانندگان خود را دعوت می کنيم تا، با استفاده از ماشين جستجوی سايت سکولاريسم نو، با نوشته هائی از حميدرضا خاتم که به دست ما رسيده و در اين نشريه منتشر شده توجه کنند.

چو بد کردی مباش ايمن ز آفات

احمد احرار

هر مرد سیاسی در دوران اقتدارش ممکن است با چنین آزمایشی روبرو شود. یکی شب تا صبح به خود می‌پیچد و خواب از چشمش می‌گریزد و سحرگاه به آن نتیجه می‌رسد که شریف امامی رسید. دیگری سر راحت بر بالین می‌گذارد و خود را با این استدلال قانع می‌سازد که دشمن خارجی توطئه کرده است، گروهی در داخل با دشمن همدست شده و معدودی افراد نادان را آلت دست قرار داده و آتش فتنه برافروخته‌اند. باید زد و کشت تا فتنه خاموش و امنیت برقرار و دشمن مأیوس و تداوم حکومت تضمین شود. طرز برخورد با مسأله و رسیدن به نتیجه بستگی دارد به پست و بلند دیواری به‌نام وجدان در ضمیر آدمی که اگر پست بود از آن می‌جهد و به راه خود ادامه می‌دهد، اگر بلند بود او را متوقف می‌سازد. تاریخ، زمامدارانی از هر دو نوع به خود دیده و برخی را در زمان حیاتشان پاداش داده یا به کیفر رسانده است. بعضی را پس از مرگشان. «هر عمل اجری و هر کرده جزایی دارد».این حکم تنها در مورد حاکمان نافذ نیست، مجریان را نیز که با توسل به روش پیلات، از خود سلب مسؤولیت می‌کنند، شامل می‌شود. «پیلات» حاکم رومی اورشلیم بود. وقتی حکم ارتداد و ضرورت قتل عیسی مسیح از سوی مجمع کاهنان یهود صادر شد، پیلات در اجرای آن تردید داشت و با وجدان خود درگیر بود تا آن که رم حکم را تنفیذ کرد. چون دستور از رم رسید او دست های خود را شست و فرمان مصلوب کردن مسیح را به‌عذر «المأمور معذور» صادر کرد. امروزه به برکت وجود قانون حقوق بشر و دیوان داوری بین‌المللی، در اغلب موارد تاریخ آنقدرها به آمران و عاملان جنایات ضد بشری مهلت نمی‌دهد که بعد از مرگ به حسابشان رسیدگی شود. سرنوشت اگوستو پینوشه و اسلوبودان میلوسویچ پیش چشم ما است. در همین حال محاکمۀ دو مأمور اجرا، یکی در آلمان و آن دیگر در آرژانتین ادامه دارد. در آلمان (مونیخ) یوهان دمیانیوک، مأمور یک اردوگاه زندانیان یهودی (هولوکاست)، در لهستانِ تحت اشغال محاکمه می‌شود. او هشتاد و نه سال دارد. پیرمردی است مریض و مفلوک که گاه با صندلی چرخدار و گاهی با برانکارد او را به دادگاه می‌برند اما همۀ اینها مانع نمی‌شود که پرونده‌اش را بعد از چندین دهه ببندند و از گناهش درگذرند. و اما آن که محاکمه‌اش در آرژانتین (بوئنوس آیرس) جریان دارد، آلفردو آستیز، پنجاه و هشت ساله، سروان پیشین نیروی دریایی، متهم است به مشارکت در عملیات سرکوب و کشتار دوران هفت‌سالۀ دیکتاتوری نظامی، که در برخورد خشونت‌آمیز با معترضان و مخالفان، حدود پنج هزار زندانی سیاسی تنها در یکی از بازداشتگاه ها مورد آزار و شکنجه قرار گرفتند و سپس معدوم شدند. آلفردو به ‌اتفاق هجده نظامی، متهمند که در مدرسه فنی نیروی دریایی اجرای این عملیات ضد بشری را طبق دستور مافوق برعهده داشته‌اند و اکنون زمان حساب پس‌دادن آنهاست. (پيوند به کل طلب>>>)

 (آرشيو)

(آرشيو)

================

يک سال ديگر نو شديم

شکوه ميرزادگی

مطمئن بودم که نمی تواند ببنيد. اگر می ديد اين همه از پير شدن وحشت نمی کرد و اين همه از وحشت پيری دچار تغيير نمی شد. کمی هم به فکر آدم های ديگر بود. دلش را می فرستاد برود به زندان هايي که در آنها آن همه درخت های رشيد و گل های زيبا ميان برف نشسته اند و خط های روزشمارشان بر ديوارها برای رسيدن بهار است. اگر می توانست ببيند، به جای نشستن و آسمانش را با دودهای حسرت و افسوس سياه کردن، آن را با عشق روشن می کرد و در روشنای آن کار می کرد و می ساخت. حتی اگر اين ساختن فقط خانه ی کوچکی باشد بر برگ يک نيلوفر آبی. >>>

مهر حلال و جان نا آزاد

ما ايرانيان اکنون، بر پايهء دانشی تجربی و دست اول، می دانيم که در جوامع تا کمر فرو رفته در لجن قرون ماقبل مدرنيته، در جوامعی که ارزش های مردسالاری بر آنها حاکم است، در جامعه ای که مذهب و شريعت و سنت حرف اول را می زنند، و در جامعه ای که زن و مرد از حقوق مساوی برخوردار نيستند، طلاق و جدائی آدميان به اين آسانی ها انجام نمی شود؛ همانگونه که دولت های مورد نارضايتی مردم نيز براحتی تن به طلاق نداده و بساط خود را جمع نمی کنند و از مرکب قدرت پياده نمی شوند. >>>

جنبش سبز به كجا مى خواهد برود؟

تأملاتى پيرامون استراتژى و تاكتيك ها

اکبر گنجی

سفيد (حسينى ها) و سياه (يزيدى ها) كردن طرفين نزاع و استناد به عاشورا، چه راهى جز كشته شدن حسينى ها يا كشتن يزيديان به روى جنبش سبز مى گشايد؟ وداع با روش هاى مسالمت آميز و توسل به روش هاى خشونت آميز، يكى از پيامدهاى اين گفتمان است. رژيم با هدف آفريدن توجيه سركوب به اين گفتمان توسل مى جويد. استناد جنبش سبز به اين گفتمان براى رسيدن به چه مقصودى است؟ دموكراسى محصول مبارزات مسالمت آميز، قدرتمند كردن مردم، ميزهاى مذاكره و بده بستان است. رهبرى جنبش دموكراسى خواهى بايد بتواند با رهبرى نظام سركوبگر وارد گفت و گو، به منظور گذار مسالمت آميز به دموكراسى، شود. گفتمان حسينى-  يزيدى، راه گفت و گو را مسدود مى سازد. عاملان و بازيگران جنبش سبز بايد به اين فكر كنند: آيا با يزيد مى توان مذاكره كرد؟ اگر پاسخ منفى است، آيا بدون ميز مذاكره، گذار مسالمت آميز ممكن است؟ اگر پاسخ منفى است، گفتمان حسينى- يزيدى را بايد كنار نهاد.  >>> 

بن‌بست خامنه‌ای

حسین باقر زاده

علی خامنه‌ای چنان سرنوشت خود را در چند ماه گذشته با احمدی‌نژاد پیوند زده که به سختی می‌توان ادامهء حضور او را در یک مصالحه ملی تصور کرد. شعارهای روز عاشورا (و هفته پیشتر از آن در مراسم تشییع جنازه آیت الله منتظری) باید برای خود او نیز روشن کرده باشد که دیگر حضور او برای مردم ایران پذیرفتنی نیست. او اگر کمترین شعور سیاسی از خود نشان می‌داد و در برابر اعتراضات اولیه به نتیجه اعلام شده انتخابات از احمدی‌نژاد فاصله می‌گرفت و، مثلاً، به برگزاری دور دوم انتخابات تن می‌داد شانسی برای ادامهء حیات خود در حکومت داشت. ولی امروز، و به خصوص پس از عاشورای 6 دی این کار دیگر خیلی دیر شده است.  >>> 

دفاع از خود «خشونت» نيست

مسعود نقره‌کار

حق شهروندی و حقوق بشری آزاديخواهان ميهنمان، يعنی دفاع از خود و مقاومت در برابر "خشونت های مقدس و تجاوز گرانه" ی روحانيون مرتجع و جنايتکاران تحصيلکرده و لتوت و لشوش و اجامر مسلمان چه می شود؟ آيا دفاع از خود و مقاومت اعمال خشونت تعريف می شود و می بايد از آن پرهيز کرد؟ چه تفاوتی ميان حمله و دفاع،  و تجاوز و مقاومت است؟ آيا ممنوع سازی شعارهايی که درهم شکستن ساختار جنون و جنايت را هدف دارد، و نيز اندرزهای خشونت ستيزانه اما مداراگرانه با خشونت آفرينان، آن گاه و آن جا که با واقعيت های جاری در جامعه هم خوانی نداشته باشد، به خشونت آفرينی ی بيشتر بدل نخواهد شد؟ >>>

تجديد بيعت «كفن‌پوشان ورامين» با مقام معظم رهبري

ايسنا

به گزارش ايسنا، جمع زيادي از مردم ورامين با حضور در مقابل بيت مقام معظم رهبري با ايشان تجديد بيعت كردند. مردم ورامين كه كفن بر تن كرده بودند، در پي حرمت‌شكني عاشوراي حسيني، ضمن راهپيمايي از ورامين تا تهران و تجمع در مقابل بيت مقام معظم رهبري، بيعت مجدد خود را با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري اعلام كردند. تجمع‌كنندگان هم‌چنين شعارهاي مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس، مرگ بر اسرائيل، مرگ بر منافق، اين همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، با ولايت زنده‌ايم - تا زنده‌ايم رزمنده‌ايم و ... سر دادند ، هم‌چنين با در داست داشتن پلاكاردهايي با عنوان منافق بي‌حيا اعدام بايد گردد، و سلم لمن سالمكم و حرب لمن حاربكم خواستار مجازات عوامل اغتشاشات روز عاشورا شدند. سعيد حداديان مداح اهل بيت (ع) نيز در جمع راهپيمايان مرثيه‌سرايي كرد. بر اساس اين گزارش، راهپيمايان با قرائت بيانيه‌اي به تجمع خود پايان دادند.  در بخش نخست اين بيانيه آمده است: «با سلام به پيشگاه باعظمت امام زمان(عج) و با درود به ارواح پاک و مطهر شهداي کربلا خاصه سيد و سالار شهيدان حضرت سيدالشهدا و با اداي احترام نسبت به روح مطهر حضرت امام(ره) و شهيدان انقلاب اسلامي و آرزوي سلامتي و طول عمر مقام معظم رهبري مدظله‌العالی. عاشوراي امسال خاطره حماسه خونين کربلاي حسيني را در اذهان تجديد نمود. عزاداران حسيني مورد هجوم ناجوانمردانه يزيديان زمان قرار گرفتند. اگر در کربلا ياران سيدالشهدا سنگباران شدند، در عاشوراي امسال عزداران و نمازگزاران ظهر عاشورا نيز سنگباران شدند، اگر در کربلا اهل بيت پيامبر(ص) مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، زنان مومنه و پاکدامن نيز مورد توهين واقع شدند، اگر در کربلا خيمه‌هاي حسيني به آتش کشيده شد در روز عاشوراي حسيني در ام‌القراي جهان اسلام با شعله‌هاي آتش اموال و خانه‌ها و اماکن عمومي را سوزاندند و مورد تعرض قرار دادند. آري حسين مظلوم توسط يزيديان به قربانگاه رفت و امروز نيز بني‌اميه‌هاي زمان اصل ولايت فقيه و جايگاه نيابت عامه امام عصر(عج) را نشانه رفته‌اند... آخرين پيام ما به سران استکبار جهاني و مزدوران آنهاست، عملکرد ننگين عده‌اي فريب‌خورده آنان را شادمان نسازد. آنها بايد بدانند همانگونه که در طول سه دهه گذشته تمامي توطئه‌هاي ننگين دنياي شرک و کفر خنثي شده است، امروز نيز فتنه گران جنبش سبز اموي رسوا شده‌اند و ملت رشيد ايران با تمام وجود همچون گذشته در مقابل تمامي فتنه‌هاي دنياي شرک و کفر ايستاده‌اند و فرياد مي‌زنند. هيهات منا الذله».

 (آرشيو)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 753  ـ   چهار شنبه 9 دی 1388 ـ  30 دسامبر 2009 

 

مباد که آنها شویم

وبلاگ «در گلستانه»

 

چگونه آموختيم که از شرایط و اتفاقات نترسیم

سمیه رشیدی

 

دیگر سکوت معنایی ندارد

برای سمیه رشیدی

فرناز کمالی

 

به زنان این سو و آن سوی دیوار فکر کن

برای سمیه رشیدی

هدا امینیان

 

زندان زنان، نماد بحران های مرد سالاری

زینب بایزیدی

 

آتاتورک بدجوری نگاهم می کند

شعری از آريانه ياوری

(يادگار روزهای زندگی در ترکيه)

 

نامه به دختران خامنه ای

حنا مخملباف

 

زنان نخندند و تکیه ندهند!

روایت بهارهء رهنما از امر و نهی‌ها در رادیو - تلویزیون جمهوری اسلامی

 

شماره 752  ـ   سه شنبه 8 دی 1388 ـ  29 دسامبر 2009 

 

بازداشت مهندس حشمت اله طبرزدی

 

دين‌ْجداخواهی و دولتْ‌جداخواهی

محمدرضا نيکفر

 

فرافکنی های  بانوی "نوبل"، شیرین عبادی

در پیامی خطاب به «پدر» خوانده اش، آیت الله منتظری

سياوش عبقری

 

رازهای زندگی خامنه ای

محسن مخملباف

 

اگر سال 57 بود باز پشت خمينی می ايستاديم!

ف.م. سخن

 

قصارات بين المللی

 

شماره 751  ـ   دو شنبه 7 دی 1388 ـ  28 دسامبر 2009 

 

حسين ـ يزيد

عبدی کلانتری

 

آوای وحش وجویدن خرخره!

تقی روزبه

 

چندگانگی، اصلاح طلبی و آرمانشهری ممکن

تزهایی در باره ی جنبش اعتراضی در ایران

شیدان وثیق

 

تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر

بررسی هستی شناسی ،آرمان ها وآمال جنبش سبز ایران

قسمت چهارم

هدایت  شناسایی

 

دو نکته پیرامون جمعه گردی چهارم دی ماه

بهمن ق.

 

حدیث معتبر عشق

حميدرضا رحيمی

 

اين شعارها دکن کجی به نظام، اسلام و آرمان های امام است

آيت‌الله نوری‌همدانی

 

شماره 750  ـ   يک شنبه 6 دی 1388 ـ  27 دسامبر 2009 

 

نامه ای ازعاشورای ايران

ايراندخت دل آگاه

 

دیدی آخرحسینم را کشتند؟

ی. شریف

 

بخشش از کيسه ی حقوق بشر

شکوه ميرزادگی

 

در جدال با گفتمان غالب

امین حصوری

 

در «همايش ملی خودکشی!» گفته شد:

آمارخودکشي در کشور دو برابر قتل است

 

شماره 749  ـ   شنبه 5 دی 1388 ـ  26 دسامبر 2009 

 

سیاه قلم هایی از فرانسیسکو گویا

مهدی استعدادی شاد

 

نامه به رئيس جديد فرهنگستان هنر

عبدالرضا موسوی طبری

 

همسازی، بدیل دور باطل، در جنبش ٨٨

فرهنگ قاسمی

 

ما، سگ ها، موش ها و نمایندگان!

آذرمیدخت بهرام

 

نکاتی بر جمعه گردی ِ چهارم دی ماه اسماعیل نوری علا

محمد ایرانی

(نامهء وارده)>>>

 

آقايان در صورتی می‌توانند نقد کنند که اپوزيسيون داخل نظام باشند

محمدرضا باهنر، نايب رييس فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630