دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 746 ـ چهار شنبه 2 دی 1388 ــ 23 دسامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

آیت اله منتظری؛ هم نظریه پرداز

ولایت مطلقه فقیه وهم قربانی آن!

تقی روزبه

او، در پرتو تجربه ها و نتايج به دست آمده از آزمون ها، با تجدید نظر در ولایت مطلقه، به نوع ولایت مشروط و کنترل شدهء فقیه، و قرائت "دموکراتیک تری" از آن رسید که وظیفهء فقیه را در نظارت بر اجرائیات و سپردن کارها بدست دیگران تعریف می کرد. و این البته در میان جماعتی  که جمود و تعبد از مشخصات بارز آن ها به شمار می رود، از او چهره ای کمتر جمودآمیز و متمایز نسبت به سایر مراجع به وجود آورد. گرچه تناقض ميان «نظریهء نظارت» و اصل «تئوری ولایت» همچنان برقرار بود و هست و تجربه نشان داده که با تفکیک نظارت و اجرا، و یا قدرت صوری و واقعی، خطر از دست دادن قدرت واقعی وجود دارد. لذا، برای حل اين تناقض دو راه بيشتر وجود ندارد: يا متمرکز شدن هرچه بیشتر آن، و يا رد کلیت ولایت فقیه. >>>

================

توازن قوای سیاسی در جامعه!

اکبر تک دهقان

کیفیت توازن قوای سیاسی در کشور- آنچه که حاکمان به القاء آن دست زده اند- به نفع رژیم اسلامی تغییر نکرده و دارای ظرفیتی برای تغییر در این جهت هم نیست؛ اقدامات و عربده های کنونی رژیم در محتوا، تنها یک خیز دیگر، نظیر مراحل متعدد تاکنونی، برای ابراز قدرت و ترساندن مردم است. در کنار آن اما، عدم توانایی سرکوب قطعی مردم، بطور واقعی حکومت اسلامی را به صرافت نوعی پذیرش وضع موجود، و کشاندن موسوی به رعایت "خط قرمز" ها، انداخته است.  سران حکومت، تودهء دانشجویان و موسوی را تهدید به سرکوب قاطعانه تر می کنند اما، در کنار آن، در لحن و کلمات و سخن، ناتوانی خود را بروز داده، نوعی خواست سازش با اصلاح طلبان را هم بنمایش می گذارند...  >>>

================

رابطهء دو شعار

با «جنگ برای صلح»

الاهه بقراط

خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی بود و نه یک ایران آزاد و آباد و سربلند! او نمی‌توانست چیزی جز این باشد. حکومت ولایت فقیه (چه مطلقه چه غیرمطلقه!) که وی در پی آن بود بیش از آن با «تحجر» پیوند داشت که بتواند برای اعمال «ولایت» خود بر جامعه دست به «جنایت» نزند. جای شگفتی نیست اگر امروز عکس وی توسط ملتی که موقعیت‌اش به پایین‌ترین سطح کشورهای جهان کاهش یافته است، تکه پاره و لگدمال می‌شود! اتفاقا اگر «صدا و سیمای جمهوری اسلامی» که مردم آن را ننگ خود می‌شمارند، در تمام این سالها یک خبر راست پخش کرده باشد، همین است! حتی اگر آن را مونتاژ هم کرده باشد، از واقعیت الهام گرفته است! این تصویریست که در تاریخ خواهد ماند تا بار دیگر نشان دهد چگونه می‌توان با پشتیبانی نود و هشت درصدی، از شانه‌های مردم سقوط کرد و به زیر پای آنها افتاد. >>>

================

قانون یا مجری قانون؛

مشکل در کجاست؟

رضا میهن دوست

چرا بعد از سقوط هیتلر، دموکراسی وارداتی‌ آلمان نه تنها تا به امروز دوام آورد، بلکه تبدیل به یکی‌ از با ثبات‌ترین و قدرتمندترین دموکراسی های جهان شد، در صورتی‌ که کمتر کسی‌ تصور آمادگی برای پذیرش دموکراسی و تداوم آن را در جامعه دیکتاتور زدهء آلمان می کرد؟ قطع نظر از حمایت های جهانی،‌ آیا به این دلیل نبود که مردم آلمان در طی‌ دوران حکومت نازیها، درد دیکتاتوری را با پوست و گوشت خود احساس کردند؟ و آیا به این دلیل نبود که نیروهای پیشرو آلمانِ مدرن از آن تجربهء گران، درس بزرگی‌ گرفتند؟ شاید تجربه و آمادگی جامعهء ایران برای دموکراسی کمتر از تجربهء آلمان آن دوره نباشد... >>>

اگه تو انتخابات تقلب نمی شد...

نينا گرين، در فيس بوک

اول: خامنه ای هنوز پیش خیلی ها ارزش و اعتبارداشت؛ دوم: این حکومت برای چندسال دیگه بیمه می شد؛ سوم: ما همچنان به زندگی گوسفندی مون ادامه می دادیم و هربلایی سرمون می اوردن صدامون در نمیومد؛ چهارم: موسوی هم تحت سلطهء ولی وقیح هیچ کاری نمی تونست بکنه و فقط یه مترسک بود؛ پنجم: بسیج و سپاه و روحانیت و مراجع هنوز یه جو اعتبار بین مردم داشتن؛ ششم: ماها هم هی غر می زدیم که اه بابا این موسوی هم بی عرضه از آب درومد و این دفعه به اصلاح طلبا رای نمی دیم و از این حرفا؛ هفتم: احمدی نژاد هم سرگرم آماده کردن خودش برای دورهء بعد بود... بازم بگم؟ پس باید بدونیم که این تقلب یک هدیهء الهی برای ما و فرصتی برای شناخت قابلیت هامون بود؛ هر چند براش هزینه دادیم و عزیزانی رو از دست دادیم ولی هزینه ش هم خیلی کمتر از مورد اول بود. جنبش سبز مثل یه دایهء مهربون از ما بره های سر به راه داره شیرزنان و شیرمردانی می سازه که تو تاریخ مثال زدنی خواهیم شد. اگه خدا به خ.ر یه جو عقل داده بود و اون دست به چنین حماقتی نمی زد ما حالا حالا باید سواری می دادیم...

رادیکالیسم سبز، زبان سرخ دارد!

يک کلمهء وحشت زده از مادر عروس

روزنامه رسالت ـ  بقایای جریان موسوم به سبز روز به روز رادیکال تر و خطرناک تر می شود. در مراسم 16 آذر امسال حتی تندروی و جسارت این جریان به حدی رسید که عده ای به خود اجازه دادند در دانشگاه تهران عکس بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) را پاره کنند و شعارهایی علیه مقدسات مردم سر دهند که البته این رخداد ناگوار باعث جریحه دار شدن احساسات عموم ملت ایران شد .زبان سرخ رادیکالیسم سبز یکی از عوامل ریزش های بی سابقه در این جریان است. گریز از مجاری قانونی، روی آوردن به اردوکشی در خیابان، ایجاد بلوا و آشوب در چند خیابان تهران، ایجاد مزاحمت برای جان، مال و ناموس مردم و... روز به روز بر بی اعتمادی مردم نسبت به سران فتنه اخیر افزوده است. سران فتنه نیز با حمله به نهاد های انقلابی مثل سپاه پاسداران، بسیج و... به افراطی گری در موضع گیری های رسمی روی آورده اند؛ تا جایی که موسوی نامزد شکست خوردهء انتخابات 22 خرداد در بیانیه ای بسیج مستضعفین را که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) "بحق پشتوانه انقلاب اسلامی" است به یک ماشین سرکوبگر، دستگاه بی نیت، ابزاری برای قدرت حاکمان، جیره خوار دولت، پاداش سرانه بگیر، دست و پا شکن، ابزاری برای ترساندن مردم، دارندگان لباس های مخوف و... تشبیه کرد.

(آرشيو)

تصوير مردمی که برای شرکت

در اين مراسم پول نگرفته بودند

(آرشيو)

================

 

مـردی ز بـاد حـادثـه بنشـسـت / مـردی چـو بـرق حـادثـه بـرخاسـت

آن، ننگ را گزید و سپر ساخت / وین ، نام را، بدون سپر خواست

(احمد شاملو)

کمپين يک ميليون امضا پس از جنبش سبز

فروغ سميع نيا

مردم مطالبات گسترده ای را در طول چند ماه اعتراض مطرح کرده اند که پس از هر سرکوب اين مطالبات شکل راديکال تری پيدا کرده است و آيا اکنون مطالبات حداقلی کمپين٬ ارضا کننده مردم خواهد بود؟ در مناظرات انتخاباتی و حوادث پس از آن مردم متوجه وارونه نشان دادن حقايق از طرف دولت شدند و تقلب در انتخابات نيز به فضای عدم اعتماد بين مردم و حاکميت دامن زد. آيا امروز مردم خواهند پذيرفت که اعتراض آنها برای تغيير قوانين به مجلس و دولتی داده شود که خود در شعارهايشان آن را دروغگو ناميده اند؟   >>>

حقوق بشر، زنان و جایگاه آنان درجنبش سبز

همراه با برخی پیشنهادات

ويکتوريا آزاد

زنان در انقلاب سال 57 در صف نخست بودند، خوب بیاد دارم که زنان چگونه جسورانه درخیابان ها شعارسر میدانند و من نوجوان هم در همین صف بودم و همان شعارها را که مردان دیکته می کردند تکرار میکردم. اما بخوبی هم بیاد دارم که چگونه سیاستمردان در اتاق های دربستهء مردانه برای آیندهء ما زنان تصمیم می گرفتند و چگونه فردای پیروزی روسری را با توسری به ما تحمیل کردند. آری، حضور فیزیکی و مشارکتی زنان درجنبش سبز برای آنان بخودی خود قدرت و سهم خواهی  ببار نمی آورد، همانطور که سهم زنان از مشارکت و حضور فعال و گسترده در انقلاب 57 برای آنان آزادی و استقلال ببار نیاورد، بلکه اسارت و بردگی را بر آنان تحمیل کرد. پس، زنان ایران باید پیشقراولان شعار جدائی دین از دولت و حکومت باشند چرا که بیشترین هزینه را بابت یک نظام دینی در ایران آنها پرداخته اند.  >>>

قاضی و خانم دکتر

حسین رجایی

چه کسی یا چه چیزی را محکوم کنم و ریشه مشکل را به کجا منتسب نمایم؟ کاشکی این چیز یا آن چیز نبود؟! ای کاش اصلاً قاضی نمی شدم! یا در جای دیگری از این عالم خاکی می زیستم؟! کاش از اول مردها را از صلاحیت قضاوت و دادرسی منع می کردند! یا اصلاً خداوند نمی فرمود: "انا خلقناکم من ذکر و انثی..." چه گفتم!؟ دیگر کفرگویی را هم نمی توانم از ثواب تفکیک بدهم. بگذارید خیلی هم گناه نکنم و برطبق روال قبلی زندگی ام بگویم اصلاً زن برای چه خلق شده است که عاقبت من به اینجا کشیده شود. آیا همه توانایی انسان ها نمی شد طوری در یک جنس تعبیه شود که دیگر به جنس دوم یا ضعیفه نیازی نباشد. چه می گویم؟!  >>>

اعتراض به حجاب اجباری یا دفاع از مردانگی؟

فاطمه صادقی

ماجرایی که بر مجید توکلی رفت خشم زیادی را در میان سبزها بر­انگیخت. بسیاری برای ابراز همدلی با او روسری بر سر کردند و عکس گرفتند تا ثابت کنند پوشیدن لباس زنانه باعث تحقیر کسی نمی­شود، علی­ الظاهر دفاعی هم از زنانگی و هم از مجید توکلی. اما اگر مجید توکلی نبود چه؟ زنانگی در این میان، نا­بهنگام، با دفاع از مجید گره خورد و با آن سخت در­آمیخت. انگار زنانگی در سرزمین ما همواره مرغ عروسی و عزاست. بگذارید یک گام جلوتر بروم: دفاع از مجید با پوشیدن روسری­های زنانه دفاع از مردانگی مجید و «ما» بود یا دفاع از زنانگی؟ >>>

مردان محجبه در پاريس

(آرشيو)

ازدواج دختران دانش آموز براي جلوگيري از گسترش فساد در جامعه

زهرا سجادي، سرپرست مرکز امور زنان و خانوادهء رياست جمهوري

ايلنا ـ مثل اينکه موضوع ازدواج، چه دائم و چه موقتش، قرار نيست به اين زودي ها دست از سر جامعهء خبري ايران بردارد. پس از اظهارات چند روز پيش وزير آموزش و پرورش مبني بر اينکه «از ازدواج دختران دانش آموز خوشحال مي شوم»، روز گذشته سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اعلام کرد با ازدواج دانش آموزان دختر موافق است و آن را راه حلي براي جلوگيري از شيوع فساد در جامعه مي داند، هرچند تاکيد کرد با ازدواج موقت دانش آموزان موافق نيست. زهرا سجادي در گفت وگو با ايلنا در رابطه با ازدواج دختران دانش آموز گفت: «ازدواج دختران دانش آموز هيچ گونه مغايرتي با اسلام ندارد، بنابراين ازدواج آنها اشکالي ندارد». او ادامه داد: «دختران در سنين دبيرستان از نظر جسمي آمادگي ازدواج را دارند، بنابراين اگر خانواده هاي اين دانش آموزان با ازدواج آنها موافق باشند، ازدواج آنها نه تنها بلامانع است بلکه ازدواج آنها بهتر از اين است که در جامعه شاهد فساد باشيم». اما سرپرست موقت مرکز امور زنان و خانوادهء رياست جمهوري با ازدواج موقت دانش آموزان موافق نيست. او هر چند معتقد است از نظر شرعي اگر پدري به دخترش اجازه ازدواج موقت را بدهد اين دختر مي تواند ازدواج کند، ولي ازدواج موقت را راه حل مناسبي براي جلوگيري از فساد در جامعه نمي داند زيرا ازدواج موقت باعث بي بند و باري در بين جوانان مي شود و از آنجايي که مسوولان اجتماعي نمي توانند نظارت هاي لازم را روي جوانان داشته باشند، بنابراين بهتر است دختران ازدواج دائم کنند. او از مسوولان آموزش و پرورش خواست اين قدر سختگيري براي حضور دختران دانش آموز ازدواج کرده در کلاس ها نداشته باشند و در صورتي که دختري بپذيرد ضوابط مدرسه را رعايت کند و مانند يک دختر، نه يک زن ازدواج کرده، در کلاس هاي درس حاضر شود و از ازدواج خود با کسي صحبت نکند، اجازهء حضور او را در کلاس هاي درس بدهند. سجادي گفت: «در هر حال در برخي از مدارس غيرانتفاعي کشور با همت مديران برخي از دختران ازدواج کرده با رعايت ضوابط و اصول لازم در کلاس ها حاضر مي شوند».

 

کتاب‌های درسی دخترانه و پسرانه می‌شود

حاجی بابایی، وزير آموزش و پرورش

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت كشور، حاجی بابایی، وزير آموزش و پرورش در همایش استانداران سراسر کشور با اشاره به تغییرات جدید در نظام آموزش و پرورش، مدرسه را مهمترین پایگاه فرهنگی كشور دانست و گفت: مهمترین سیاست ما این است كه تجهیزات و امكانات موجود را در آموزش و پرورش با كمك استانداری‌ها به سمت و سوی مدرسه ببریم. او خاطرنشان كرد: کتاب‌های درسی دختران و پسران از نه سالگی متفاوت می شود. در این طرح كه براساس وضعیت آموزش و پرورش در صد و ده كشور پیشرفته دنیا پی‌ریزی شد، نظام آموزش و پرورش دو دورهء ساله شده است. او با اشاره به این كه كار تحقیقاتی عمیقی درخصوص این طرح انجام شده است، گفت: در این طرح دوره ابتدایی یك سال افزایش می یابد و کتاب های درسی نیز براساس سن دانش آموز تعیین می شود. وی ادامه داد: تا سن هفت سالگی تعلیم و تربیت كودك براساس بازی است در نه سالگی کتاب های درسی بین دختران و پسران تفاوت خواهد داشت و از پایان دوره ابتدایی، کتاب‌ها به سمت تخصصی سوق پیدا می كنند و در دوره متوسطه نیمه تخصصی می شوند. وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: مجموعه‌ای با عنوان «فلسفه تعلیم و تربیت» تهیه شده است، که آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه داده‌ایم و در قالب آن سند ملی آموزش و پرورش تهیه می‌شود كه به عنوان یك سند راهبردی و عملیاتی مبنای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش خواهد بود. وی با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر این كه در نظام آموزش و پرورش، روش های سنتی و حفظی باید به روش‌های ابتكاری، خلاقیت و نوآوری تبدیل شود، افزود: این یعنی این كه ما باید ساختار آموزش و پرورش را تجهیز و در كتاب های درسی و شیوه تربیت دانش آموزان تحول ایجاد كنیم. حاجی‌بابایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این كه جنبش دانش‌آموزی در دههء چهارم باید حول سه محور تهذیب، تحصیل و ورزش متمركز شود، تأكید كرد: مبنای كار ما نیز همین موضوع است و در این جهت حركت خواهیم كرد. حاجی‌بابایی با بیان این كه صد هزار مدرسه بزرگ در كشور داریم، خاطرنشان كرد: برای مدارسی كه پانصد تا یك‌ هزار نفر دانش‌آموز داشته باشند، سالن ورزشی، نمازخانه و كتابخانه می‌سازیم. 

 

ازدواج موقت در شناسنامه ثبت نمي‌شود

عبدالرضا مرادي؛ نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس

بحث در مورد ازدواج موقت به راهروهاي مجلس كشيده شده است. در هفته‌هاي گذشته بحث نكاح موقت به بحث روز بدل شده است. در همين مورد نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس از الحاق ماده قانوني جديدي به لايحه حمايت از خانواده خبر داد. عبدالرضا مرادي در همين مورد گفته است: «‌در جلسه اخير كميسيون قضايي و حقوقي مجلس، ماده قانوني پيشنهادي به تصويب رسيد.» نمايندهء ممسني در مجلس با اشاره به اينكه اين ماده الحاقي در مورد ثبت نكاح موقت و بذل مدت نكاح موقت در صورت باردار شدن زوجه است در توضيح اين ماده گفت: «اگر زن و مردي اقدام به نكاح موقت كنند اين نكاح و فسخ آن نياز به ثبت ندارد اما اگر زوجه در اين مدت باردار شود، ثبت نكاح و فسخ آن الزامي است ولي در شناسنامه آنان ثبت نخواهد شد، مگر زوجين در مورد ثبت آن جلد توافق كرده باشند.» رئيس كميته حقوق عمومي و بين‌الملل كميسيون قضايي و حقوقي مجلس مي‌گويد: «در اين جلسه مواد هفده تا بيست و سهء لايحه حمايت از خانواده مورد بررسي و تصويب قرار گرفت اما بررسي ماده بيست و سه به جلسات آينده كميسيون موكول شد.» به گفتهء مرادي، ماده هفده اين لايحه به موضوع مراكز مشاوره خانواده مي‌پردازد، وظيفه اين مراكز تلاش براي كاهش اختلافات زنان و مردان و اصلاح و سازش ميان آنان است. نماينده ممسني مي‌گويد: «قوه ‌قضائيه بايد ظرف دو سال پس از تصويب اين لايحه توسط مجلس شوراي اسلامي نسبت به ايجاد اين مراكز در كنار دادگاه‌هاي خانواده اقدام كند. براساس ماده هجده لايحه حمايت از خانواده، دادگاه‌ها بنا بر تشخيص خود اجازه دارند از نظرات مراكز مشاوره خانواده در صدور راي استفاده كنند.» نايب رئيس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به ماده نوزده اين لايحه مي‌گويد: «طبق اين ماده مراكز مشاوره خانواده بايد در مهلتي كه دادگاه تعيين مي‌كند جهت صلاح و سازس ميان زوجين تلاش كنند و نتيجه اين تلاش‌ها در صورت سازش به‌صورت سازش نامه و بالعكس به دادگاه اعلام شود.»مرادي گفت: «چنانچه نظر مراكز مشاوره برخلاف اوضاع و احوال مسلم باشد، دادگاه با نظر كارشناس مراكز مشاوره مبادرت به صدور راي مي‌كند كه اين مساله در ماده بيست لايحه حمايت از خانواده مطرح شده است.»

(آرشيو)

جنبش سبز همچون نمونه ای از مهندسی تغيير اجتماعی

اسماعيل نوری علا

اين قسمت 29 از مجموعهء گفتارهای اسماعيل نوری علا، با عنوان «جستاری در فرهنگ شناسی» است. در اين برنامه نوری علا به ششمين قسمت از بحث «نوآوری و نوانديشی» می پردازد که دهمين مبحث اين جستار محسوب می شود. برای قسمت های قبلی گفتارها (بصورت ويدئو، فايل های کوچک صوتی برای شنيدن و يا دانلود) اين به پيوند زير مراجعه کنيد:

www.puyeshgaraan.com/EPR-Archive.htm

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 744  ـ  دو شنبه 30 آذر 1388 ـ  21 دسامبر 2009 

 

حکايت وقيحی که جای فقيهی نشست

منتظری «ابتلائات دنيوی» داشته و خامنه ای مغفرت خواه او شده است!..

 

دستور العمل وزارت ارشاد

 

خامنه ای منصب اش را از منتظری دارد

منصبی که منتظری فريفته اش نشد اما خامنه ای بخاطرش دست به جنايت زد

سکولاريسم نو

 

بازار محرم جان مي‌گيرد

گزارش سايت ايران ـ ايران

 

سوگواری و هیستری
داريوش همايون

 

خواست مردم ايران يک حکومت سکولار است، حتی اگر واژهء سکولار را نشنيده باشند

اسماعيل نوری علا

در برنامهء تفسير خبر صدای آمريکا به ميزبانی مهدی فلاحتی

و با حضور علی افشاری و مرتضی سيمياری

 

دوشنبه ها:

قلميات حميدرضا رحيمی در قلمروی طنز

اين هفته: طنز، در این روزها

 

جوادی آملی کف کرده است:

عزاداری حسينی را سیاسی نکنید

 

شماره 743  ـ  يک شنبه 29 آذر 1388 ـ  20 دسامبر 2009 

 

به مناسبت يلدا

ديگر تاريکی ات مرا نمی ترساند

شکوه ميرزادگی

 

ريشه های ايرانی کريسمس

در گفتگوی فرامرز فروزنده با اسماعيل نوری علا

فايل ويدئوئی

 

چرا «جدايی نهاد دين از نهاد سياست»

يکی از مولفه‌های اصلی دمکراسی است؟

علی هريسچی

 

ارتش سايبری استبداد:

جنگ نرم جمهوری اسلامی عليه مخالفان

مجيد محمدی

 

نامه ای سرگشاده به «شاهرخ مشکين قلم»

ژاله دفتريان

 

فراز هايي از سخنان گهر بار امام خميني (ره)  

(بمناسبت هتک حرمت به تصويرامام راحل)

تهيه شده بوسيلهء هيأت ديوانگان حضرت سکينه

 

کوتاه و گويا:

آخرين اختراعات در عصر ولايت فقيه

«شير هوشمند وضو» در ايران ساخته شد!

احمدی نژاد راه مهار تخريب محيط زيست را تشريح کرد

پيشنهاد به کنفرانس کپنهاگ

 

شماره 742  ـ  شنبه 28 آذر 1388 ـ  19 دسامبر 2009 

 

اشتباه اساسی در نحوهء طرح سکولاريسم در ايران

سام قندچی

 

در باره شرایط کنونی جنبش سبز

بیانیه تحلیلی جبهه مشارکت

 

ناقوس مرگ استبداد

كريم قصيم

 

ایرانی بودن، و مسائل موروثی؟

مهدی استعدادی شاد

 

ارزش اندیشیدن

شعری از عليرضا طبيب زاده

 

شکستن هرچه بيشتر بت در هم شکسته

تکه ای از مقالهء محمدعلی اصفهانی>>>

 

شماره 741  ـ  جمعه 27 آذر 1388 ـ  18 دسامبر 2009 

 

نگاه نـدا

يک رباعی از م. سحر

 

شطرج باز مستأصل

جمعه گردی اين هفتهء اسماعيل نوری علا

 

عکس خمينی و در دام واکنش‌گرايی رژيم افتادن

محمود دل‌خواسته

 

کوتاه و گويا

دعوای عکس را به فرومايگان بگذاريد

برگرفته از فيس بوک حشمت طبرزدي

 

کيهان شريعتمداری نگران چيست؟

 

پيشينهء قانون گرائی و سکولاريسم در ايران

 (بخش سوم از رسالهء «سکولاريسم...»)

امير سپهر

 

تبارشناسی جنبش سبز

بخش سوم از مقالهء «تاکتیک های تغییر و آرمان تغییر»

هدایت  شناسایی

 

شماره 740  ـ  پنج شنبه 26 آذر 1388 ـ  17 دسامبر 2009 

 

رفسنجانی خائن و خاتمی پست و حقير است

روح‌الله حسينيان، نمايندهء تهران در مجلس اسلام

 

آقای رفسنجانی! ديديد چه شد؟!

ف. م. سخن>>>

 

تصویر پاره پارهء «جنایت»

مسعود نقره کار

 

تمسک به آيت الله خمينی؛ هزينه هایی که افزایش می یابد

جمشید برزگر

 

توفان در فنجان شکستهء ولایت!

شهباز نخعی

 

غارت بی صدا

منيرو روانی پور

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630