t

توجه: اين نشريه روزهای سه شنبه و جمعه به روز می شود

سال ششم ـ  شمارهء 1343 ــ  سه شنبه 19 شهريور ماه 1392 ـ 10 ماه سپتامبر 2013

English Section      Secularism: A video

آخرين نظرات خوانندگان    |      آرشيو مقالات گذشته     |     آرشيو صفحات اول

دربارهء سکولاريسم نو      |       دربارهء نشريهء ما

تماس     |     جستجو     |       فيلترشکن

آرشيو عکس و مکث (نيش)     |      آرشيو گفتگوهای اختصاصی

آرشيو کوتاه و گويا    |     آرشيو عکس و کاريکاتور  

ادبيات نوهء امام! و بقيهء قضايا

با روابط خويشاوندی گردانندگان حکومت اسلامی آشنا شويد (فايل پی.دی.اف)

فوتو شاپ رو بی‌خیال، ذلیل مرده رفته کانادا چیکار؟

امین موحدی

این خانم اشراقی هم که کار بدی نکرده ،زبانم لال زبانم لال مثلاً روسری، مانتو و یا لباس زیر، کسی‌ را که در نیاورده ،درست بر عکس مانتو و چار قد، سر مردم نموده آنهم سر دختر خودش !به من و تو چه ربطی‌ دارد؟ حالا زمین و زمان ریختن رو سر این بنده خدا که آی ناشی‌ بودی بد فتو شاپ کردی ،آی چرا فتو شاپ کردی ،آآآی این دختر ناز و خوشگل ایرانی را چرا این ریختی کردی و قس علیهذا. این عده که می‌گویند خانم اشراقی ناشی‌ گری کرده اصلاً بي خود مي فرمايند، ناسلامتی ایشان نوه‌ء خمینی هستند و هر چیزی را هم که بلد نباشند این یک رقم را به خوبی‌ از پدر بزرگشان فرا گرفته اند.

نحوهء انتخاب اسم برای فرزندان در تشيع امامی

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

يكي از حقوق فرزندان بر پدر و مادر انتخاب نام نيكو براي فرزندان است. از امام علي(ع) در حديثي حكايت شده: «حق كودك بر پدر و مادر اين است كه اسم نيكويي براي او انتخاب كنند، و او را با آداب نيكو و اسلامي پرورش دهند، و به او قرآن را بياموزند». امام صادق و امام كاظم، عليهما السلام، به يكي از شيعيان دستور مي دهند. اگر مي خواهيد به خانه ما رفت و آمد كنيد و نام شما در ليست شيعيان ما باشد، نام دخترت را عوض كنيد، و نام هايي كه پيش ما محبوب است، براي فرزندتان انتخاب كنيد. يعقوب سراج مي گويد، حضور حضرت صادق(ع) شرفياب شده، ديدم آن حضرت كنار گهواره فرزندش موسى(ع) ايستاده، و با كودكش حرف مي زند، نشستم تا حضرت كارش تمام شود، آنگاه به احترام حضرت از جا برخاستم. به من فرمود: نزديك مولاى خودت بيا، و بر او سلام كن. اطاعت كردم، نزديك گهواره رفتم، و به نوزاد سلام كردم. كودك گهواره، سلام مرا به زبان فصيحى پاسخ داد، و فرمود: هم اكنون به خانه برو و نام دخترت را كه ديروز نامگذارى كردي، تغيير بده، زيرا آن نامى است كه خدا دوست نمي دارد. آرى چند روز پيش خدا دختري به من داده بود، اسمش را حميراء گذاشته بودم.حضرت صادق ع فرمود: فرمان فرزندم را بكار بند، كه نجات شما در آنست... با توجه به روايتي كه نقل كرديم و با توجه به اينكه براي حضرت زهرا (س) اسم هاي زيادي نقل شده، مثل فاطمه، طاهره، زكيه، محدّثه، صديقه، مباركه، زكيّه، راضيه، مرضيه، انتخاب يكي از آن ها براي اين فرزند، خيرات و بركات مادي و معنوي فراواني را در زندگي دنيا به ارمغان مي‌آورد، و سبب ناراحتي و تنفر شيطان و آدم هاي شيطان صفت مي گردد. يكي از شاگردان امام صادق (ع) به آن حضرت عرض كرد: من به فداي تو شوم، ما فرزندان خود را به اسم هاي شما و پدران تان نامگذارى مي كنيم، آيا اين عمل براى ما در پيشگاه الهى اجر و فايده‏اى دارد؟ حضرت فرمود: بلى بخدا قسم اين عمل براي شما نزد خدا فايده دارد. آيا دين داري چيزي جز دوستي و دشمني است. يعني شما با انتخاب اسم هاي ما براي فرزندان تان علاقه و دوستي خود را نسبت به ما ابراز مي كنيد. آنگاه حضرت براي تأييد فرمايش خود به آيه 31 سوره آل عمران استدلال كرد كه مي فرمايد: (اي پيامبر ! به مردم ) بگو اگر خدا را دوست داريد، از من پيروي كنيد، تا خدا نيز شما را دوست داشته باشد، و گناهان تان را ببخشد، و خدا آمرزنده و مهربان است.

دليل خودکشی پسر حسن روحانی

در نوشته ای از عليرضا نوری زاده

پسر حسن فریدون (روحانی) در نامه‌ای که هنگام خودکشی نوشته بود یادآور می‌شد: «از حکومت شما، از دروغ های شما، از فساد شما، از مذهب شما، از تزویر و نفاق و تقیهء شما متنفرم. ننگ دارم که در چنین محیطی زندگی کنم و هر روز مجبور شوم به دوستانم به دروغ بگویم پدر من از جنس اینها نیست و ته دل اش با ملت است در حالی که حقیقت جز این است و وقتی شما را می‌بینم که دست خامنه‌ای را می‌بوسید حالم به هم می‌خورد...» او خودکشی کرد و لابد حسن روحانی هم کمرش از این سوگ شکسته بود و درد همه جان اش را گرفته بود، اما ظاهراً درد او، با نخستین مرحمت ولی فقیه از جانش پرکشید. [آرشيو ]

استراتژی کلان و انتظار معجزه از مجاهدین
علی ناظر

مجاهدین خیلی عیب و ایراد دارند، اما مقصر کشتاری که در اشرف رخ داد رژیم است. مجاهدین خیلی عیب و ایراد دارند، اما مقصر عدم تعیین سهمیه «کله شقی و یک دندگی» رجوی نیست، بلکه مماشاتگران جهانخوار است. مجاهدین خیلی عیب و ایراد دارند، اما کشتار در اشرف قسمتی از یک استراتژی کلان است، و اگر لازمه این استراتژی کلان قربانی کردن تمام پناهجویان ساکن لیبرتی باشد، جهانخواران مماشاتگر قتل عام ساکنین لیبرتی را عملی خواهند کرد، و کاری هم ندارند رجوی چه می گوید و چه می کند، و یا منتقدین مجاهدین تا به چه حد حق دارند یا ندارند.

غرامت فساد و تبهکاری‌های حاکمان سرکوبگر با کیست؟

محسن قائم مقام

مجلس منتصبین شورای اسلامی بدنبال گرفتن غرامت از امریکا به مناسبت کودتای 28 مرداد است و طرح آن را با قید دو فوریت به تصویت رسانده است. معلوم نیست چگونه ناگهان کارگردانان مافیای حکومتی به یاد 28 مرداد افتاده‌اند. در حالی که رهبرشان در ابتدای انقلاب برای جداکردن خط عقب افتاده و مذهبی خود از راه ملی و دمکراتیک مصدق گفت ” 28 مرداد سیلی خدا به مصدق بود.” این گروه واپس‌گرا تاب حضور خاطرهء تابناک مصدق در جامعه را هرگز نداشتند. گرد آمدن بالغ بر یک میلیون نفر در خانهء مصدق در احمدآباد در ابتدای انقلاب سیلی ملت به آنهائی بود که حتی تحمل شنیدن نام او را هم نداشتند و از هیچگونه آزار و اذیت به هواداران او دریغ نورزیدند.

همگامی و همراهی با هر کس و به هر بَها میسر نیست!

محمدعلی مهرآسا

«دشمن دشمن من الزاماً دوست من نیست» بلکه اگر دشمن باشد همچنان دشمن باقی خواهد ماند. من از دموکراسی و آراء مردم حرف می‌زنم؛ او به دیکتاتوری پرولتر و یا دینی معتقد است. من به رأی مردم دلبسته ام؛ او از قیام و انقلاب کارگری صحبت می‌کند. من از استقلال و یک پارچگی ایران پشتیبانی می‌کنم؛ او از جهان وطنی و مراجعه به آرای عمومی در میان اقوام میهن برای جداسری سخن می‌گوید. من به جمهوری معتقدم؛ او شاه خود را تعیین و اعلام کرده است. بنابراین، ما دشمن مشترک داریم، اما هدف مشترک نداریم و هدف هایمان نه تنها متفاوت بل در نهایت متضادند.

مکاتبه ای مابين پان ايرانيست ها و جبههء ملی

چند روز پیش یکی از اعضای جبهه به نام پیمان عارف که دو سال پیش جزء دانش آموختگان جبهه ملی بود و بعداً تحصیلات خودرا به اتمام رسانیده؛ چون از عناصر کوشنده است چندین بار زندانی شده و این موجب گردیده که گاهی خودسرانه گامی ناجور بردارد. وی از قرار مسموع خود را عضو شورای مرکزی جبهه ملی معرفی کرده و نسبت به حزب محترم پان ایرانیست کج دهانی کرده است، من او را خواستم و با تندی گفتم شما عضو شورای مرکزی نیستید به چه مناسبت خود را با سمت جعلی عضو جبهه معرفی کرده و، از آن بدتر، به یک حزب سابقه دار که از بابت ملی گرایی و وطنخواهی تقارب فکری با ما دارد و هیچگاه اختلافی بین ما نبوده است توهین روا داشته اید؛ این عمل زشت در کارنامه تخلفات و بی انضباطی شما وارد خواهد شد و نتیجه ی خوبی ندارد. موضوع را تکذیب کرد و با شرمندگی تنبیه شد و دیگر حرفی نداشت بزند...

خواب...؟!

گيله مرد

حبيب، يك كارگر ساختمانى است. صبح كه مى خواست برود سر كار، آمده بود توى قهوه خانه ى محل، دو تا چايى خورده بود و بعدش خوابى را كه ديشب ديده بود تعريف كرده بود: «خواب ديدم سر امام جمعه ى محل رو گوش تا گوش بريده ام!» بعد، رو كرده بود به حسين و گفته بود: «تو هم بودى حسين! با هم بوديم كه سر امام جمعه ى محل مون رو بريديم!» بعدش چند تا شوخى و ليچار رد و بدل كرده بودند و رفته بودند پى كار و زندگى شان... و شب، پاسدارها ريخته بودند و حبيب و بعدش هم حسين را دستگير كرده بودند وبرده بودندشان زندان..! حالا در دادگاه انقلاب، حبيب و حسين جلوى قاضى شرع ايستاده اند...

حل قطعی مشکل بی آبی و...

حمیدرضا رحیمی

* يک شهروند: «براي مشكل كم آبي اصفهان پيشنهاد مي كنم: ويلاسازي، درختكاري و پرورش ماهي ممنوع اعلام شود تا امكان ادامه توليد محصولات استراتژيك فراهم شود».

پاسخ: فدوی راه حل های شما را با متخصصان مربوطه در میان گذاشت؛ کم و بیش موافق بودند لکن این را نیز متکر شدند که تعطیل ويلاسازي، درختكاري و پرورش ماهي راه حلی سطحی و موقت است و توصیه کردند که بجای آن، روی تعطیل حوزه های علمیه کار کنید که افزون بر همهء مشکلات، مشکل کم آبی هم حل می کند، برادر شهروند!

آرشيو کليهء مقالات گذشتهء سايت  

1 شهريور 1392

صفحهء اول

بانگ عـُرفی

شعری از مجید نفیسی

آقای مهندس زعيم، با سکولار دموکراسی شوخی نکنيد!

اسماعيل نوری علا

بار دیگر فرا فکنی اصلاح طلبان

حشمت طبرزدی

در جستجوی ده درويش

اسماعيل نوری علا

پيوند برای شنيدن و دانلود

انتشارِ اسنادِ کودتا و

سرنوشتِ سلطنت- طلبان

رضا پرچی زاده

با این ننگ چه باید کرد؟!

سرمقالهء سايت اخبار روز

دربارهء تحریم و فلاکت اقتصادی

واقعیت را به مردم بگویید!

آقای نجفی می خواهد

در کجای تاريخ بايستد؟

شکوه ميرزادگی

مصر؛ پرداخت یکجای صورت حساب!

شهباز نخعی

دو نکته دربارهء

اخوان المسلمین مصر

5 شهريور 1392

صفحهء اول

«اپوزیسیون و اتحاد»

در برنامهء افق

دربارهء کمپين «نه به تحریم»

يک برنامهء ويدئوئی از حسن داعی

روح خمینی: «هرچه فریاد دارید

 سرتحریم ها بکشید»

بهروز ستوده

آمیزه‌ء خطرناک اسلامگرایی

و آپارتاید علیه یهودیان ایرانی

مجيد محمدی

اهرم نفوذی که از دست رفت

تحلیلی دربارهء مواضع ترکیه

سکولار دمکراسی و آینده ترکیه

سعید پورعلی راهداری (مهر انشان)

يك تست ساده هوش

براى امثال من كم هوش

قطعهء وارده

شش دهه پس از شالاپّ بزرگ

محمد قائد

کامپیوتر شما خـراب نیست!

پـویـان انـصـاری

آتش سوزی

حمیدرضا رحیمی

8 شهريور 1392

صفحهء اول

جنبشی فرهنگی

که همچنان به پیش می رود

سالگرد تاسیس سایت

«نجات پاسارگاد»

روزی که «کليد»

شوخی دردناک قفل سازان است

جمعه گردی های

اسماعيل نوری علا

پيوند برای شنيدن و دانلود فايل

کاریزمازدایی از کاریزما:

کاریزماتیک کیست؟

پیام یزدانجو

آقا ببخشید،

«خشونت پرهیزی» یعنی چی؟

امير فصيحی

ترکیب دو رییس جمهوری!

شهباز نخعی

ما کیهانی‌ها

شما را تنها نخواهیم گذاشت

الاهه بقراط

ماشین ترور فعال شد؟!

حشمت طبرزدی

معنای سکولار دموکراسی

امیرحسین آمویی

12 شهريور 1392

صفحهء اول

تغییر پارادایم:

لازمهء پایان رژیم حاکم

دیوید اعتباری

گفتاری دربارهء

براندازان و اصلاح طلبان در خارج

کامبیز باسطوت

شیوهء مقابله غرب

با «اسلام سیاسی»

مناظرهء دکتر مهدی مظفری

با اکبر گنجی

فايل صوتی:

پيوند برای شنيدن

پيوند برای دانلود

همچنان از دارالخرافه...

حمیدرضا رحیمی

نوری علا و هوس های سر پيری!

فیروز

اسماعیل نوری علا چه کسی را

می خواهد فریب دهد؟

پرویز داورپناه

آقای نوری علا؛

لطفن شمشیرتان را غلاف کنید

رضا علوی

15 شهريور 1392

صفحهء اول

واکنش به شبيخون به شهرِ اشرف

بيانيهء اسماعيل خويی

امـا شگفتـا از..!

پـویـان انـصـاری

ويدئوی «سوگ سياووشان»

با صدای شيفته

شعر از ميرزا آقا عسگری (مانی)

در ميان بهائيان ايران

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

پيوند شنيدن و دانلود فايل صوتی

کمک بهاییان به آزادی ایران

شاهين ايقانيان

مفهوم «سکولاريسم»

و تحريف‌های يک «روشنفکر دينی»

م. سحر

دایرهء بسته و مافیایی حکومت

الاهه بقراط

خشونت ‌پرهیزان غیور

یا انحلال‌خواهان خجول

امیرحسین آمویی

دموکراسی به روایت ما

محمدعلی مهرآسا

آنان که آرزوهای خود را

در پیروزی حسن روحانی دنبال می کنند

ناصر اصغری

 

سايت شبکهء سکولارهای سبز

سايت شبکه در اروپا

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>

آرشيو مجموعهء

دو کتاب از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

بقلم اسماعيل نوری علا

بر روی اينترنت منتشر شد

اعلاميهء جهانی حقوق بشر>>>

و پيوند به يک ويدئو>>>

کتاب اينترنتی

نگرشی بر زندگی اقليت های مذهبی

در اواخر عصر صفوی

نوشتهء با ارزشی از

يوسف شريفی

 

به ياد سيامک مهر، زندانی عقيده

اعلامیه جهانی حقوق زبانی

------------------------------------

برخی از اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

------------------------------------

گزيده هائی از سخنان خمينی

------------------------------------

جنبش سکولار دموکراسی ايران

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

ايرانسکوپ

اخبار روز

===========

گفتگو

اصغر آقا

===========

الفبا

آسمان ديلی نيوز

===========

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مردانی نيوز

==========

نيلگون

© 2007 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

t

 

create counter