بازگشت به خانه                    پيوند به نظر خوانندگان                     آرشيو  مقالات                  آرشيو صفحات اول                جستجو

سه شنبه 12 شهريور ماه 1392 ـ  3 ماه سپتامبر 2013

نوری علا و هوس های سر پيری!

فیروز

این روز ها، «گویا نیوز»، که در حقیقت متعلق است به نوری علا و شکو ه میرزا دگی، محلی شده است برای کشمکش های فرصت طلبان وابسته به امپریالیسم جها نی و بحث ها بر سر (سکولار؟ دمکرات؟ سبز؟ انحلال طلب) نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد است. هنوز 24 ساعت از درج جمعه گردی ها نگذشته که مقالهء جدید دکتر نوری علا علیه آقای کورش زعیم در گویا نیوز درج می شو د (هر دو نوشته در یک ستون) که آقای زعیم کمی از گوشهء سکولاریسم را سوهان زده و در مورد دمکراسی غلط فرمو ده اند. اولاً معلو م می شو د که به نظر ایشان آقای زعیم سرشان به تن شان می ارزد که مبادرت به جواب فرمو ده اند، ثانیاً این جناب دکتر، که مانند رضا خان استفاده از فعل «امر" را فرا موش نمی کند، در جریان برگزاری کنگره نشان دادند که دست غیبی در پشت دارند که چنین قلدر منشانه امر و نهی می فرمایند.

این حضرت  اندکی  دیر به فکر رهبر شدن افتاده اند و قصد آن دارند که با طرح واژه های دهان پرکن مردم را به بیرا هه ای دیگر ببرند همان گونه که آقای خمینی خدعه کردند و بر انقلاب مردم ایران سوار شدند . در پاریس چنان شعا رهائی دادند و وعده و وعید هائی که مارکس و انگلس و لنین انگشت به دهن حیران به تماشای این پیرمرد عمامه به سر ایستاده بو دند. و احزاب چپ ایران روی حرف او چیزی برای گفتن نداشتند و کاملاً خلع سلاح شده بو دند.

بحث "رهبر" با آقای زعیم بیشتر شبیه آن است که زمین روی شاخ راست گاو است یا روی شاخ چپ و بطور کلی پیدایش این ساز مان و گروه سکولار ها برای انحراف افکار عمومی و جلب توجه جناح لجام گسیخته و جنگ افروز  سر مایه داری جها نی است.

نفی هرگو نه حکومت متکی به دین و ایدئو لژی!!!! یعنی نفی سوسیالیسم و این است آن هدف اصلی سکولاریسم دمکرات سبز انحلال طلب و لاغیر. پختن آشی که به مذاق ارباب خوش آ ید!!

قبل از انجام کنگره در واشنگتن از او پرسیدند: «شما برای جلب تو جه کاخ سفید کنگره را نزدیک کاخ سفید بر گزار می کنید؟» و آقای نوری علا گفت: «نه ما کاری می کنیم که کاخ سفید دنبال ما بیاید!!!»

اما بیراهه ای که ایشا ن در تلاش بردن مردم بدان سمت و سو ست چیست؟

در جهانی که تمرکز سرمایه به حد 1% به 99% رسیده و فقر و مسکنت گریبان 99 در صد مردم جهان را رها نمی کند، در جهانی که روزی 7 تا 8 هزار نفر در اثر آ شامیدن  آب آشامیدنی ناسالم جان خود را از دست می د هند، در جهانی که سالانه تعداد قربانیان گرسنگی به 30 ميلیون نفر می رسد، دم از سکولاریسم زدن جز دم جنباندن برای یک درصدی ها چه چیز دیگری می تواند باشد؟

یک بررسی آماری می گوید 200 ملیو ن نفر در فاصلهء سال های 1983 تا 1996 جان خو د را بخاطر گرسنگی و بیماری های ناشی از آن، مثل سرخک و مالاریا و اسهال و ذات الریه، از دست داده اند.

آقای دکتر نوری علا! یک ملیارد و سیصد ملیون نفر از مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. این رقم مربوط به سال 2001 است. طبق آ مار موجود رسمی از جانب سازمان ملل سه ميلیارد نفر به امکانات بهداشتی دسترسی ندارند، 57 درصد مردم شهر نشین در افریقا به فاضل آب و توا لت و جمع آوری زباله دسترسی ندارند. در بمبئی یک توالت برای 500 نفر است، و شما برای ما  از سکولاریسم و نفی سوسیالیسم قلم فرسائی می فرمائید؟

آیا جنابعالی که در سر پیری هوس رهبری به کله ات زده است برای حل معضلا ت موجود در جهان راه حلی جدید کشف فرموده اید؟ برای برقراری عدالت اجتماعی و رفع فقر و گر سنگی در جهان چه برنامه ای دارید؟ شما در کجای هزاران صفحه ای که سیاه کرده اید کوچک ترین اشاره ای به این مبرم ترین گرفتاری های مردم جهان داشته اید؟

می دانم که شما، مانند بسیاری از مفسران و رادیو تلویزیون های لس آنجلسی، به چیزی بنام امپریالیسم باور ندارید (گوزن را می بینید و گمبذ را نمی بینید!) مشگل مردم ما و جهان با مخالفت با اضلاح طلبا ن حل نمی شود شما برای فرار از روبرو شدن با حقایق تلخ موجود در جهان و کشور ما هدف سازمان آبکی و نو پای خود را مبارزه با اصلاح طلبان قرار داده اید.

مشکل نه امپریالیسم جهانی، نه فقر گسترده و در بدری و بیکاری و بیماری گسترده در جهان و کشور ماست. مشکل فقط و فقط اصلاح طلبان و رهبران جنبش سبزند؟؟

اکنون امپریالیسم جهانی، به سرکردگی امریکا، برای پایان کار سوریه و بشار اسد و کلنگی کردن تمام و کمال این کشور هجوم همه جانبهء خو د را آغاز کرده اند در نتیجه شما و سازمان تان قدم بلندی به سمت  هدف تان که همان سر نوشت کلنگی شدن و تجزیهء ایران است نزدیک شده اید.

به همین دلیل در سایت گو یا نیوز متعلق به جنابعالی تیتر های جدیدی به چشم می خورد. یکی می نویسد «آیا پایان کار بشار اسد فرا رسیده است؟»، دیگری می نویسد «جمهوری خواهان دمکرات سکولار آینده سازان ایرانند» و کسی نیست بپرسد همان دمکراسی و سکولاریسم موجود در عراق و افغانستان و لیبی را می فرمائید؟ باش تا صبح دولت ات بدمد!!

امیدواریم که شما این آرزو را به گور ببرید و هرگز این برنامهء شوم حکو مت شما بر اجساد مردم و شهرهای خراب شدهء ایرا ن برقرار نشود.

13/28/8

 

نظر خوانندگان

اميرحسين آ: جناب نوری علای عزیز. با درود. از دیدن مطلبی در سایت «سکولاریسم نو» که نادانی به نام "فیروز" نوشته بسیار شگفت زده شدم، نه از این بابت که چیزی درست گفته باشد، بل بدین سبب که هذیان می گوید. می دانم که شما از سر رادمردی و راستکردای و راست پنداری آن مطلب نامطلوب را در صفحۀ خود گنجاندید، اما دوست ارجمند و نازنینم، زمانه دیگر شده و عصر جوانمردی و قلندری به شیوۀ کهن طی گشته! نمی توان دیگر چون اعصار پهلوانی و جوانمردی با "اجلاف" و اراجیف شان به مقارنه و مباحثه برخاست. جای چنان چرندیاتی در چنین سایتی نیست. بهتر بود و، در مقام دوستی عرض می کنم، که از این پس نیز خواهد بود که فقط خلاصه ای از فکر او را در یک پاراگراف (بند) نه بیش تر از پنجاه کلمه، همرا با یادداشتی نه بیش از همان مقدار می گنجاندید و به رد آن اباطیل و تنویر مختصر اذهان خوانندگان بسنده می کردید. تا فراموش نکرده ام: اگرچه نمی توان به شیوۀ این دونان با خود آنان محاجه نمود، اما می توان به طرقی مطلوب و مناسب موقعیت با آنان مبارزه نمود. توفیق شما دوست ارجمندم را خواستارم.

 

پیروز: داستان ایدئولژی پروران بویژه از نوع جهان وطنان بی وطن، صادر کنندگان اسلام بمصداق این مثل است که می گویند یکي را به دِه راه نمي دادند سراغ خانه کدخدا را مي گرفت. درسته که دموکراسی و آزادی بیان را باید تمرین کرد، ولی این بمعنای چاپ لاطاعلات افراد و گروه و سازمان و احزابی که ایران و ایرانی را بروز اسفبار امروز سوق داده اند نیست. ایدئولژی گرایان می توانند از آزادی بیان و دموکراسی بهره بگیرند و دیدگاه و مطالب شان را برای همکیشان و پیروان شان در نشریات خود منتشر نمایند و راضی از قاضی برگردند. لتفن افکار و کوشش تان را برای گسترش جنبش سکولار دموکراسی و انحلال یا سرنگونی رژیم آخوندی متمرکز بفرمائید.

 

پدرامی: چون مردم ستم دیده ایران در یافتند ، که در وجود این ناجیان از خود راضی همانند «آقای نوری علا» جوهر اصلی موجود نیست این دوره گردان و ناجیان از خود راضی جهت را عوض کردند و متوصل به نیروهای خارجی شدند. به همان نیروهائی پناه بردند، که این نیرو ها منفور جامعه ایرا ن میباشند و صدمات فراوان بر مردم ستم دیده ایران وارد کرده بودند و می کنند. این نیرو ها از منافع خود حرکت می کنند (امریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و، و…) آیا متوصل شدن این آقایان (نوری علا) به این نیرو ها را چگونه می توان توضیح داد و یا توجیح کرد ؟ جز اینکه این آقایان همانند باد جهت عوض می کنند! گهی بدنبال شاه شاهان روان بودند و گهی به آقای " خمینی بت شکن " رجوع کردند، چون در تمام این موارد به آن صندلی قدرت که خواهانش بودند نرسیدند و امروزه با ورود به دوران کهولت به همان نیرو های منفور (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و، و…) رو آورده اند و برای مردم ایران آلترناتیو درست می کنند! به بیان ساده می گویند آی قدرت مندان جهان، من پیر مرد (نوری علا) سعی کردم آقای رضا پهلوی را سرمایه ملی کنم که نشد ، ولی خود سرمایه ملی هستم! آی قدرت مندان جهان به حرف های مردم کوچه و بازار توجه نکنید، زیرا اینان "صغیر" می باشند. من (نوری علا) چه چیزم از آقای کرزای در افغانستان کمتر است؟ هم روز نامه می سازم و هم سازمان براه می اندازم! آی قدرت مندان جهان از خواب بیدار شوید من سکولار دموکراتم، من با هیچ کس قایل مقایسه نیستم. فقط باکسانی مراوده می کنم و یا جواب شان را می دهم که "سرشا ن به تن شان می ارزد" زیرا من در عرش خود را می یابم و دیگران در فرش قرار دارند. من، نوری علا، را به حساب بیاورید و به دنبال من بیائید! سکولار دموکرات آن است که نوری علا می گوید و هر کسی هم که قبول ندارد، جزو کسانی ست که سرش به تن اش نمی ارزد! اینها و ده ها اعمال نظیر آن از مواضع و کردار های آقای نوری علا است. خلاصه کلام، آقای فیروز سعی کرده اند برخی از حرکت های آقای نوری علا را نمایش دهند، که قابل کتمان هم نیست! ولی نمی دانم چرا به پر قبای آقای (امیرحسین آ) برخورد کرده؟ آقای (امیرحسین آ) تذکر نداده اند چه مطلبی را آقای فیروز اشتباه نوشته اند که من خواننده از آن باخبر شوم. لازم به توضیح است که من نه (فیروز) را می شناسم و نه (امیرحسین آ) را تنها معیار نوشته آنهاست!

 

محل ارسال نظر در مورد اين مطلب:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه

 

create counter