بازگشت به خانه

 

مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

سه شنبه 19 شهريور ماه 1392 ـ  10 ماه سپتامبر 2013

 

دوئل مکتبی

فدوی بارها به معاندین، لعنة الله علیهم اجمعین، عرض کرده که اختلاف بین علما، که اساس کار آن بزرگواران در دین حنیف است، همواره پیرامون بول و غایط نیست و گاه از آن هم فراتر رفته و، از سر تفنن، به موضوع های کم اهمیت تری نیز می پردازند که آن نیز البته، عین صواب است..(1).

باری؛ این روزها برادر رفسنجانی، که مثل درب مسجد روی دست مقام معظم رهبری ادامه الله علوّه مانده، دوباره آماج  هجمهء تیره ای از همگنان قرار گرفته و 24 ساعته و هفت روز در هفته، مشغول جا خالی دادن است! که مؤمنین مذکور که در زمرهء سخت پوستان هستند، به کمتر از برائت از مشرکین نامبرده، البته رضایت نمی دهند!..

باری؛ موضوع راجع است به اظهارات وی پیرامون فاجعهء سوریه، که دستپخت مقام معظم رهبری اعزالله انصاره است، و گفتن ندارد که دستپخت معظم له، جز بسیارخوشمزه، چیز دیگری نمی تواند باشد! لکن بنظر می رسد که برادر رفسنجانی بی احتیاطی کرده و ضمن تشکیک، با اظهارات زیر، آب که چه عرض کند، شلنگ به خوابگه مورچگان مکتبی بسته است!..:

به گزارش سرویس سیاسی جهان نیوز، پس از آنکه جهان نیوز اظهارات اعجاب آور آقای هاشمی رفسنجانی دربارهء سوریه و در تایید ادعای آمریکا و رژیم صهیونیستی را منتشر کرد، موجی از اعتراضات علیه او به راه افتاد. این اظهارات بنقل از منابع گوناگون نوشتاری، چیزی در این حدود است:

* «آخرین اظهارات هاشمی رفسنجانی در جریان سفر به مازندران و سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌‌الله صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه و ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیایی علیه شهروندان خود با تعجب آمیخته به‌ ملامت بسیاری از مردم و کارشناسان روبرو شد. ادعای هاشمی در حالی است که مجلس عوام انگلیس به دلیل دروغ بودن اصل این ادعا، با همراهی آمریکا در حمله به سوریه مخالفت کرد. دولت آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز تاکنون در این‌باره هیچ سندی ارائه نکرده‌اند. با این وجود هاشمی در شیرگاه مدعی شده که "مردم سوریه از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند"» ـ (کیهان دارالخراف)ه

* «هاشمی عصر روز یكشنبه در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله‌صالحی مازندرانی در شهر شیرگاه سوادکوه شمالی در بخشی از سخنان خود به مسائل و مشکلات اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: "ما در محاصره، تحریم و بایکوتیم و نمی‌توانیم از منابع استفاده کنیم، باید گران بخریم و در دریافت پول هم با مشکلات فراوان روبرو هستیم اما اخیراً شاهد خطر بزرگ تری هستیم. مردم سوریه بیش از صد هزار کشته و هشت میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردند شرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند."»

* «متن منتشر شده از سخنرانی هاشمی در باره سوریه اینچنین است: "اکنون آمریکا، جهان غرب با همراهی برخی از کشورهای عربی تقریباً شیپور جنگ در سوریه را به صدا درآوردند که خدا به مردم سوریه رحم کند. مردم سوریه در این دو ۲سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از صد هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند. مردم سوریه از یک طرف مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند"». (روز)

* «هاشمی بحران سوریه را نگرانی اصلی منطقه و ایران دانست و افزود: "اکنون آمریکا، جهان غرب با همراهی برخی از کشورهای عربی تقریباً شیپور جنگ در سوریه را به صدا درآوردند كه خدا به مردم سوریه رحم کند". رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم سوریه در این دو سال آسیب‌های فراوانی دیده‌اند، زندان‌ها مالامال از مردم است و دیگر ورزشگاه‌ها را بدل به زندان کرده‌اند، بیش از صد هزار نفر کشته و میلیون‌ها آواره وضعیت اسفبار سوریه را بیش از پیش نمایان می‌کند گفت: مردم از طرف حکومت خودشان مورد حمله شیمیایی واقع شده‌اند و حالا هم باید منتظر حمله خارجی‌ها باشند.» (بهار نیوز)

خوانندگان محترم ضد انقلاب، البته توجه دارند که از نظر مقام معظم رهبری، ادامه الله ایامه و نصر اعلامه و اجری بالخیر اقلامه، در سوریه زندان ها بکلی خالی، مردم بازیگوش سوریه، کار و زندگی را رها کرده، و در ورزشگاه ها از بام تا شام پینگ پنگ بازی می کنند، از بینی صد هزار نفر کشته، حتا یک قطره هم خون نیامده! و منظور از میلیون ها آواره، مردمی هستند که بقول عوام به Vacation رفته اند و، سرانجام، مراد ازحملهء شیمیائی، سمپاشی درختان ست! خب در اینصورت، مهملات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، که دقیقاً می کوشد به وظایف محوله عمل کرده و معظم له و توابع سببی و نسبی را در این بازار مکاره، بیمهء ابوالفضل بکند، چه معنائی دارد؟..

و اما فدوی، برای جوری جنس، به پاره ای اختلافات بین علما هم در این راستا، به اجمال و اختصار،اشاره می کند:

از علمای بلند پایه

* علی(ع) مطهری، نمایندهء حکومت از  تهران در مجلس شورای اسلامی(!) با تایید سخنرانی هاشمی در خصوص حملهء شیمیایی به مردم سوریه: «اظهارات آقای هاشمی دربارهء حملهء شیمیایی به مردم سوریه به معنای صدور مجوز حمله به سوریه نیست، شاید ایشان می خواهند ایران و انقلاب اسلامی بیشتر از این در این قضیه مایه نگذارد.!» / الف

* علی (ع) رضا(ع) زاکانی نماینده حکومت از  تهران: «بی‌‌صبرانه منتظر تکذیب شخص آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح از سوی وی هستیم و از وزارت اطلاعات نیز می‌خواهیم موضوع را رسیدگی و اطلاع‌رسانی کند.» / الف

از علمای دون پایه:

* قاسمی از ساری و چند پیامک دیگر / خوانندگان کیهان دارالخرافه: «وقتی دولت و مردم مظلوم سوریه تحت ظلم و جنایت از سوی آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند و دو سال است که تلفات می‌دهند چه معنایی دارد که فردی مثل آقای هاشمی‌رفسنجانی ادعاهای آمریکا علیه دولت سوریه را تکرار کند؟»

برادر رفسنجانی لکن، تا لحظهء نگارش این مختصر، آتش توپخانهء لشکر جرّار مؤمنین را، عجالتاً چنین برگردانده است:

«پس از کش و قوس های فراوان و پس از یک هفته بالاخره اکبر هاشمی رفسنجانی اظهارات جنجالی اش دربارهء بحران سوریه را تکذیب کرد. به گزارش رجانیوز، هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار اعضای "کمیته فرزندان شهدا و ایثارگران" گفت که نقل قولی که اخیراً دربارهء سوریه به نقل از وی منتشر شده است صحیح نیست».

 و پیش از آن اما:

«آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است عمل به مصلحت همیشه مشکل است، گاهی خلاف جریان عادی سخن گفتن است و بدیهی که در آن زمان خیلی ها را هم ناراحت می کند ولی باید دانست که امام فرمودند غفلت از مصلحت موجب خدای نکرده لطمات جبران ناپذیری به اسلام عزیز می شود؛ پس در تشخیص مصلحت و عمل به آن هرگز نباید تردید کرد. / پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی –رجانیوز

و سرانجام:

«عقب‌نشینی هاشمی از اظهارات اش درباره سوریه: به گزارش ۱۶ شهریورماه وب‌سایت رسمی آقای رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با "انتقاد شدید" از "همنوایی برخی رسانه‌های داخلی با اهداف دشمن" اظهار کرد: "برخی حاضرند برای حفظ مصالح و منافع جناحی و سیاسی خود، به خاطر دستمالی قیصریه‌ای را به آتش بکشند"». / سایت رادیو فردا

تا نظر فصل الخطاب چه باشد!....

 

استقبال

ملت، حتا غیر مستقیم هم، به مجتهدالزمان، ملاذ الانام، اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، عشق می ورزد* و فی الواقع، از فرط خویشتنداری، به در می گوید که دیوار مده ظله العالی بشنود!.. باری ایمیل های رسیده از ایران سابق حاکی ست که ملت، دارد خودش را برای برگزاری جشن سقوط امید امت و امام، یعنی برادر بشار اسد، آماده می کند:

بیت

دستت چو نمی رسد به آقا

دریاب معاون اش اسد را!

---------------------------------------------

* فحش ندهید، خواهر/ برادر خواننده، خوبیت ندارد!

 

گشایش

فدوی با باز شدن همه چیز، از پنجره بگیرید تا فضای سیاسی، شدیداً موافق است!

بیت

خدا گر ز حکمت ببندد دری

زند روی آن قفل محکمتری!

که فدوی البته به قول عوام Care نمی کند زیرا کلید نزد برادر روحانی رئیس جمهور جدید است!. باری-  لکن برخی از برادران که به زعم بعضی مؤمنین، سرو گوش شان می جنبد، فدوی را باز هم به قول عوام Confused می کنند؛ بعنوان مستوره، به این تیتر از آینده آنلاین بنقل از ایسنا، و در پیوند با "معیارهای تشخیص وابستگی وزرای پیشنهادی به فتنه ی 88 " نگاه کنید:

«مطهری: اگر کسی معتقد بوده تقلب شده، ایراد ندارد، اما اگر سطل زباله آتش زده، وزیر نشود!»

فدوی البته می پندارد که برادر علی(ع) مطهری، نمایندهء محترم حکومت از تهران، بویژه به عنوان فرزند یک آیت الله مقتول، اندکی گز نکرده پاره کرده است؛ چرا که مطلب به این سادگی ها هم که ایشان می پندارد نیست و احوط آن است که دقایق آن نخست از محضرحضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، استفتاء شود. فی المثل، این که سطل آشغال مربوطه پیش از اشتغال آیا حاوی آشغال بوده است یا نه، و در فرض سؤال، آشغال متعلق به خانهء مؤمنین بوده و یا ضد انقلاب، و سؤالاتی کلیدی از این دست... حال فدوی از ذکر این نکته می گذرد که همین سطل آشغال کاربرد مثبت، یعنی حمل تبلیغات انتخابات حکومت شکوهمند اسلامی را نیز در کارنامهء پر بار خود دارد!...

علی ایّحال فدوی که از خودش مطمئن است که خوشبختانه نبوده که سطل آشغال آتش بزند،! فلذا از این لحظه، حق تصاحب یکی از وزارتخانه را، برای خود محفوظ می دارد..

 

از خلاف آمد عادت...

جامعهء شکوهمند اسلامی ما، تنها چاقوئی ست در جهان، که دستهء خودش را می ُبرد!.. این عمل، البته محدود و منحصر به این یا آن عرصه نیست، بلکه عندالزوم یا عندالاقضاست! فدوی از کجایش برایتان بگوی، که مثنوی هفتاد من کاغذ به بهای آزاد نشود؟!..فلذا بیکی دو مورد بعنوان مستوره، اشاره و خوانندگان محترم ضد انقلاب را، برای عبرت خلق، به قاصم الجبارین می سپارد!:

شب نامه: شب نامه ها پیش از این مختصر، مفید، معمولاً در یک صفحه، و توسط مخالفان رژیم و یواشکی صادرمی شد؛ مؤمنین کثرالله امثالهم لکن، "از خلاف آمد عادت" کام می جویند، فلذا تمام اجزای آن دقیقاً برعکس است!؛ یعنی توسط کارگزاران رژیم، و برعلیه مقاماتی که از قیف ولایت نیز گذشته اند، در صحن علنی مجلس، و در ده صفحه تهیه و توزیع می شود!، ملاحظه کنید:

«توزيع شب نامه عليه رئيس‌جمهور و اسنادي عليه وزيران پيشنهادي در صحن علني مجلس!: كمال‌الدين پيرموذن نماينده اردبيل كه در گفتگو با مهر، از انتشار اين شب نامه در 10 صفحه خبر داده، گفت: در اين بولتن، دكتر روحاني و وزرايش در قالب فتنه‌گران گنجانده شده‌‌اند!»

ردّ صلاحیت: این مورد مشهورتر از آن است که فدوی ناگزیر باشد پیرامون آن، پرچا نگی کند؛ انواع اش را دیده اید مگر رد صلاحیت بعلت زیبائی! که البته نوبر است. باری فدوی که خود از مؤمنین ستاره دار است، هرچه در حجاب اسلامی بانوی جوانی که تصویرش در پی می آید خیره شد، ایرادی ندید. پوشش همان است که مسؤلین محترم، اعلی الله مقامهم اجمعین، مقرر فرموده اند؛ شما هم  ملاحظه کنید:

«به گزارش عصر ایران، روزنامه تایمز لندن، روزنامه ایندیپندنت، آبزرور، شبکه خبری فرانس 24 و شبکه خبری فاکس نیوز و... با بازتاب دادن رد صلاحیت خانم "نینا سیاهکالی مرادی" عضو رد صلاحیت شدهء علی البدل شورای شهر قزوین، این اقدام را به جذابیت های زنانه و پوسترهای تبلیغاتی این نامزد انتخاباتی نسبت داده اند. تایمز لندن به نقل از برخی خبرنگاران محلی و از قول یک مقام محلی استان قزوین می نویسد: "ما در شورای شهر مانکن و مدل نمی خواهیم"! قبل از این، حسینی عضو هیات نظارت بر انتخابات استان قزوین در گفت‌و‌گویی با هفته نامهء «فروردین امروز» چاپ قزوین در این باره گفته بود:" انتخابات شورای شهر قزوین تایید شد و فقط خانم نینا سیاهکالی مرادی به ‌دلیل برخی موارد رد صلاحیت شد و به‌ جای ایشان آقای خورشیدی به‌عنوان عضو علی‌البدل اول به شورای شهر راه یافت!"» (آخرین نیوز)

چیزی پیدا کردید؟! نه؟ خب پس به گیرنده تان دست نزنید، اشکال از مؤمنین کثرالله امثالهم است! بقول جدّ اعلای فدوی:

ارباب عمایم این خبر را

از مخبر صادقی شنیدند

گفتند که واشریعتا، خلق

روی زن بی نقاب دیدند

آسیمه سر از درون مسجد

تا سر در آن سرا دویدند

خلاصه اینکه:

ایمان و امان به سرعت برق

می‌رفت که مومنین رسیدند

 و البته بشرح زیر:

زیاده «ارز»ی نیست...

 

تحریم خوبست اما برای همسایه!

فدوی در مرور خبر های دارالخرفه، به این خبر تأثر برانگیز نیز برخورد:

«عطالله رضوانی، عضو سابق هیات سه نفری خادمین جامعه بهائی بندر عباس، شنبه شب، دوم شهریور ماه جاری، با شلیک گلوله از پشت سر در بندرعباس به قتل رسید.» /دویچه وله

فدوی ضمن جلب توجه خوانندگان محترم ضد انقلاب به اين جوانمردی اسلامی، عرض می کند  که این، شوربختانه، خبر تازه ای نیست! آنچه اما مایهء ادامهء حیرت فدوی ست، دنبالهء خبر بنقل از همان منبع است که می گوید:

«یکی از اعضای خانواده عطالله رضوانی با اعلام این خبر به رادیو زمانه گفت که وی بارها از طرف مسئولین اطلاعاتی و دفتر امام جمعه تهدید شده بود. به گفته او: “پیش از این نیز میعاد افشار و ایرج میدانی، از بهائیان سرشناس بندرعباس از سوی افراد نزدیک به امام جمعه بندرعباس با قمه مجروح شده بودند. به گفتهء این عضو خانواده آقای رضوانی، او فروشنده پمپ آب در بندرعباس بود و ادارهء اطلاعات بندرعباس از اداره آب و فاضلاب آن شهر خواسته بود که داد و ستد اقتصادی خود را با عطاالله رضوانی قطع کنند و او را در هیچ مناقصه و کار اقتصادی‌ای مشارکت ندهند.»/رادیو زمانه

خب این، با تحریم های خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، چه فرقی دارد؟!

 

جهاز

فدوی فکر می کرد که معجزهء سابق هزاره سوم برادر احمدی نژاد، در اسباب کشی از حجرهء ریاست جمهوری، هاله نورش را برای خلف خود جا می گذارد؛ لکن با ملاحظهء خبری دریافت که خیر، نامبرده هالهء کذائی با خود آورده است، ملاحظه کنید:

«احمدی‌نژاد: با رابط امام زمان ملاقات داشتم» /بهار نیوز – تیتر

 

کاسهء داغ تر از آش

درست است که مملکت بحمدالله والمنة اسلامی ست، لکن این بدان معنا نیست که ما، کاتولیک تر از پاپ نداریم! این هم سند منگوله دارش!:

«حاج منصور* در برنامهء مناجات ماه مبارک رمضان در مسجد ارک، در حالي که اوصاف دروغگويان را تشريح مي‌کرد، با اشاره به گزارشي که احمدي ‌نژاد از عملکرد هشت ساله‌اش ارائه کرده است، گفت: چرا نمي‌گويي که براي دين مردم چه کرده‌اي؟ چرا گزارش نمي‌دهي که در اين 8 سال براي استقرار حجاب اسلامي چه فعاليتي انجام داده‌اي؟ حاج منصور همچنين ادامه داد: چند بار تا کنون به مسئول پليس کشور راجع به امر به معروف و نهي از منکر و برخورد با اراذل و اوباش تذکر داده‌اند؟ نه گذاشتند پليس کارش را بکند، نه خودشان اقدامي کردند»**.

---------------------------------

*  حاج منصور ارضي مداح مشهوري ست که بعد از ايراد صحبت‌هايي دربارهء مشايي به دادگاه رفته و بعد در نهايت به جريمه نقدي محکوم شد. اين مداح که پيش‌تر از حاميان احمدي‌نژاد به شمار مي‌رفت، در دولت دهم جزو منتقدان تند وي شد. / همانجا

** شیعه آنلاین که ناقل این ویروس است، برای این مطلب، تیتر "آخرین تیر حاج منصور به احمدی نژاد" را برگزیده است!

 

پای درد دل مردم دارالخُرافه

اشاره: پیام ها همگی واقعی و برگرفته از جراید ِ شریفهء دارالخُرافه است، پاسخ ها اما از فدوی ست

* 4165---0912: «در ايستگاه هاي مترو با اين حجم جمعيت كه براي سوار شدن صورت مي گيرد و اختلاط زن و مرد هيچ توجيه عقلاني و شرعي ندارد و شايسته است مسئولين تدبيري بينديشند تا اين ناهنجاري ها مرتفع شود. متأسفانه سبك زندگي و آداب سفر را برخي از مردم نمي دانند برخي جوانان نيز با روشن كردن تلفن، خود بيشتر موجبات آزار و اذيت مردم را فراهم مي نمايند».

 

فدوی بارها این معضل خانمانسوز را به آگاهی مسؤلین چموش مترو رسانده برادر 4165-0912 و گزارش آن نیز به سمع و نظر مؤمنین رسیده است.. معذالک فدوی در شرفیابی اخیر مراتب را برای چندمین بار و در فاصلهء بین دو قیلوله، بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رساند. در بازدم فرمودند که واقعیت این ست که خود مترو، فی نفسه، از مصادیق بارز تهاجم فنی خاج پرستان، لعنة الله علیهم اجمعین، بوده  و احوط آن است که ما از آن استفاده نکنیم. در صدر اسلام عزیز هم مترو نبوده است؛ لکن بمصداق اینکه "فرزند زمان خود باش" موافقت فرمودند که کلاً یک قطار به خواهران، و یک قطار نیز به برادران اختصاص یابد، به شرط آنکه این دو قطار یکوقت خدای نخواسته، با هم تصادف نکنند، برادر 4165-0912!

 

* 4958---0916: «چرا بايد فوتباليست هاي كشور را پولي بار بياورند كه وقتي در بازي نتيجه مطلوب را نمي گيرند مشكلات مالي را بهانه كنند. اگر اين افراد كه سالي چند صد ميليون تومان پول از باشگاه ها مي گيرند جاي ما كارمندان كه يك دهم آنان درآمد نداريم بودند چه مي كردند؟»

فدوی: آخر این چه عریضه ای ست که فدوی باید بعرض مقامات برساند؟ بجای این حرف ها یک کاری بکنید که فوتبال تان خوب شود، برادر 4958---0916!

 

* 8166---0915: «دود گراني خودرو در درجه اول به چشم خودروسازان خواهد رفت چرا كه با كاهش قدرت خريد مردم، محصولات شان روي دست شان باد مي كند».

فدوی: عین فرمایش شما به آگاهی برادر خودروسازان رسید. در پاسخ گفتند تنها چیزی که باد می کند، طایر ماشین هاست و لا غیر، برادر 8166---0915!

 

* 2191---0917: «از مردم متدين و غيرتمند و تصميم ساز ايران مي خواهم با نخريدن اجناس غيرضروري و گران به ويژه نيازهاي با اولويت دوم مثل خودرو مشت محكمي بر دهان گرانفروشان پول پرست بزنند».

فدوی: مراتب به آگاهی مردم متدين و غيرتمند و تصميم ساز ایران اسلامی رسید. در پاسخ پوزش خواستند و افزودند که بفرموده امام راحل(ل) و امام حاضر، هر چه مشت داشتند بدهان استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل کوبیدند و دیگر مشتی در بساط ندارند که با دهان سودا کنند، برادر2191---0917!

 

* احمد برناكي:  «در مورخه 22/5/90 يك دستگاه خودرو پژو پارس اتوماتيك صفر كيلومتر از يكي از نمايندگي هاي فروش خودرو... در تحويل گرفتم و براي رفع نقص در تاريخ 21/7/90 به رسم امانت و با اخذ رسيد تحويل نمايندگي مذكور دادم. اما نمايندگي مذكور نه تنها خودرو را به اينجانب مسترد نكرد بلكه آن را به شخص ثالث فروخت و بدواً منكر دريافت مدارك ثبت نام وجوه پيش پرداخت و چهار فقره چك سفيد امضا بابت مابقي وجوه اقساطي خودرو شد و اعلام كرد اين مدارك جعلي است و خريدار را نمي شناسم. اكنون كه كليه حق و حقوقم را فنا شده مي بينم از خود مي پرسم ديگر چگونه مي توان به اين شركت اعتماد كرد؟ چرا نماينده اين شركت بايد با استفاده از مهر كارخانه نامه هاي كذب بنويسد و مصادره اموال كند؟ چه كسي در مقابل اين خيانت در امانت و فروش مال غير پاسخگو است؟ نگذاريد اعتماد مردم به كارخانه هاي توليد خودرو داخل سلب شود!»

فدوی: مراتب دراوقات شرعی به استحضار مسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید؛خیلی خوششان نیامد چرا که مصادرهء اموال از اصول نخستین انقلاب شکوهنمداست و بر این پایه،اصلاً جرمی اتفاق نیفتاده برادر برناکی! بقول عوام What are you talking about?

 

* اكبر خاني: «چند نفر به خاطر بدهكاري كه بالا آورده ام حكم جلب بنده را گرفته اند و اين شب عيدي قرار است به زندان بيفتم. به چند مسئول و نهاد نامه نوشته ام و درد دل كرده ام ولي دريغ از اينكه حتي تماس تلفني بگيرند و حداقل دلداري بدهند. بنويسيد افراد نيكوكار نگذارند افرادي نظير من زندان برويم».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض رسید.قدری ناراحت شده و به فدوی مأموریت دادند که بشما دلداری بدهد فلذا دلداری عرض می کند، بقای عمر بازماندگان، برادر اکبر خانی!

 

* 7440-0912: «مدتي است كه براي تهيه چادر مشكي به بازار مي روم و با قيمت هاي سرسام آور مواجه مي شوم بر من يقين شد كه پشت گراني چادر مشكي كه نماد عفت و حجاب برتر زن ايراني است نقشه اي نهفته است».

فدوی: همینطور است؛ فدوی هم با شما شدیداً موافق است.دشمن می خواهد بدینوسیله، کشف حجاب کند، خواهر 7440-0912!

 

* 3205---0912: «در خيابان هاي شهر تهران بعضاً شاهد برخوردهاي دور از شئونات اخلاقي مأمورين شهرداري با شهروندان هستيم. چقدر خوب است شهرداري در كنار زيباسازي پايتخت كلاس هايي را براي آموزش مأمورين در برخورد با مردم برگزار نمايد».

فدوی: باشد فدوی در تقدیم عریضهء شما به مبادی ذیربط حرفی ندارد، لکن بین خودمان باشد، وقتی که معلم اخلاق دولت در این باب کاری از پیش نبرد، معلم اخلاق شهرداری می برد، برادر 3205---0912؟

 

* يك شهروند: «خودروسازان با اين همه جار و جنجال و جلساتي كه داشتند فقط 500 هزار تومان از قيمت پرايد 8 ميليوني كه به 18 ميليون رسيد كم كردند، و الان كه ماشين را تحويل مي دهند ضبط را از روي آن برداشته و در قبال آن 100 هزار تومان پول مي خواهند؟ آيا اين دهن كجي به ملت نيست؟...

فدوی: مراتب بعرض مبارک رسید. بعدالتحیه والسلام در پاسخ فرمودند: بسمه تعالی؛ نع!

 

* غلامرضا عوني: به آقاي جان كري وزير خارجه جديد آمريكا عرض مي كنمف شما كه هيچ، قبل از شما بزرگترهايتان هم نتوانستند هيچ غلطي در مورد پيشرفت هسته اي ايران بكنند.

فدوی: فرمایش شما عیناً به آگاهی آقاي جان كري وزير خارجه جديد آمريكا رسید، شما را اصلاً بجا نیاوردند، برادر  غلامرضا عوني!

 

* يك هموطن از اهالي روستاي محروم پرزگان: «مسجد روستاي پرزگان سفلي از توابع چادگان اصفهان نيمه تمام رها شده و دست نياز به سوي خيرين دراز مي كنيم تا در تكميل آن ما را ياري دهندم.

فدوی در تقدیم عریضهء شما بحضور ُپرزور مقامات حرفی ندارد، برادر هموطن، لکن پیش از آن مایل است بدادند که روستاي شما فقط از مسجد محروم است یا از سایر نعمت های این جهانی نیز؟

 

* 7902---0919: «برخي رانندگان خطوط خاوران آزادي در اواخر شب (22 شب به بعد) كه از مسافر كمتري برخوردارند اقدام به پخش نوارهاي مبتذل با خوانندگان زن مي نمايند و با كمال وقاحت به تذكر ما نيز با گستاخي پاسخ مي دهند. از شركت واحد اتوبوسراني انتظار بازرسي نامحسوس مي رود تا با متخلفين برخورد نمايد.»

فدوی: تردید نکنید که فدوی عریضهء شما را، با قید چندین فوریت، به شرف عرض همایونی خواهد رساند، لکن بین خودمان باشد که بهتر است که از سرنوشت سایر ناهیان از منکر که هر کدام بستری و دستکم به نقص عضو نائل شده اند، عبرت بگیرید،ا ز فدوی گفتن برادر 7902---0919

 

* 1752---0911: «50 سال زندگي كرده ام ولي هيچگاه نقش دولت را در اثرگذاري اين قدر سست نديدم. چرا با تورم و گراني و برخورد با محتكرين و حل مشكل مردم گام موثري برنمي دارند؟»

فدوی: بله؟ برادران دوالپای ما، سی و چند سال بیش نیست که بر گردهء ملت سوار شده اند، ممکن است که از جان ناقابل سیر شده و منظورتان این باشد که  مابه التفاوت را در پیش از انقلاب شکوهمند،خدای نخواسته به خوشی،طی کرده باشید؟

 

* اردوشي: «اينجانب خودم و همسرم هر دو بازنشسته بوديم و هر كدام پانصد هزار تومان حقوق مي گرفتيم اخيراً خانمم مرحوم شدند و خودم مانده ام با يك فرزند در منزل با توجه به گراني و تورم فعلي و فوت همسرم درآمد ما با قطع حقوق وي به نصف مي رسد در صورتي كه در مخارج زندگي روزانه ما چيزي كم نشده است لذا از نمايندگان مجلس و دولت خدمتگزار انتظار مي رود همانطوري كه اگر مرد خانواده از دنيا برود حقوق او را قطع نمي كنند و آن را به همسرش مي دهند در اين قضيه نيز اگر قانوني نيست نسبت به وضع قانون اقدام تا خانواده اي از هم متلاشي نگردد و تا زماني كه همسرش در قيد حيات است حقوق بازنشستگي او را پرداخت نمايند».

فدوی: مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید. در بازدم قدری اندوهگین شده و در جهت رفع مشکل شما بطور اساسی، موافقت فرمودند که شما نیز به زوجه تان ملحق شوید، برادر اردوشی!

 

* 9005---0913: «از وزير محترم ارتباطات درخواست مي شود نسبت به عملكرد كانون بازنشستگان مخابرات نظارت بيشتري داشته باشند. متأسفانه گويا برخي از اين مراكز هيچ تناسبي با نظام مقدس جمهوري اسلامي برآمده از خون پاك شهدا ندارند».

فدوی پس از دریافت عریضهء شما، همینطور انگشت به ماتحت مانده بود که آنرا بکدامیک از آفیس های بیت ارجاع کند؟ آیا ایراد شما ناظر بر مسائل مالی ست یا ناموسی و از این قبیل؟ لطفاً پس از رفع این شبهات، دوباره تماس بگیرید،برادر 9005---0913!

 

* 6429---0919: «كاش در كنار بحث گراني خودرو به گراني چادر مشكي و دلالاني كه از گراني آن سود مي برند نيز مطلبي منعكس مي كرديد كه حجاب مظلوم را نشانه رفته اند».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض رسید؛ چندان متغیر شده که فدوی،به هستی ُترد خویش بیمناک و خود را به آستانهء وصول به لقاءالله احساس کردد. باری قدری که بخشم مقدس خود نائل آمدند و افزودند که این یکی را دیگر تحمل نمی کنند و به مبادی ذیربط دستور فرمودند که که ورود چادر مشکی را از ژاپن، و اگر ناز کردند از چین، چند برابر نمایند و در حاشیه نیز به برادر سید حسن(ع) نصرالله اطلاع دهند که تا رفع بحران چادر، دندان طلای خود را روی جگر بگذارد، برادر 6429---0919

 

* قائمي: «به اتفاق همسرم به نمايشگاه بهاره در استان البرز رفتيم اما نظارتي جدي بر قيمت ها نيست و برخي كالاها از مغازه ها خيلي گرانتر است ضمن اينكه در غرفه ها صداي خوانندگان زن بسيار آزار دهنده است».

فدوی: نکند که عیال شما مرد است، که از صدای زن تا این حد رنج می برید، برادر قائمی!.. بهر حال فدوی را خبر کنید، بلکه فکری برایتان بکند!

 

* هادي راد: «براي اعزام به عتبات از طريق اينترنت و از منزل ثبت نام نمودم وقتي به كارگزار عامل سازمان حج رفتم مبلغ 8 هزار تومان به خاطر ثبت نام مقدماتي از ما مطالبه نمودند در صورتي كه اين كار توسط خودم انجام شده است از سازمان حج انتظار رسيدگي به اين نوع تخلفات را دارم».

فدوی: نشد دیگر برادر راد، نشد!..چرا که بقول آن بزرگوار ضد انقلاب:

بیت

در ره منزل آقا که خطرهاست بجان

شرط اول قدم آنست که مجرم باشی!

نخست این که اینترنت، به فتوای علمای سلف، رضوان‌الله تعالی عليه و حشره‌الله مع‌النبيين و‌الصالحين، از مصادیق بارز تهاجم فرهنگی ست و لمس آن بهر شکل و وجه حرامست. و دیگر اینکه حالا گیرم که برادران، برای شرفیابی به عتبات عالیات(ع- ص- س – ل-عج) مبالغی حق الاهن مطالبه فرموده باشند، خب بقول عوام so what?

 

* 4590---0918: «شرمنده ام كه توان خريد يخچال جهيزيه دخترم را ندارم. از مسئولين انتظار مي رود دست ما را هم بگيرند».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض رسید.پس از صدور چند آروغ ستاره دار، به دانشمندان هسته ای و غیر هسته ای دستور فرمودند که در زنگ تفریح، به جای موشک یک فقره یخچال اسلامی تولید و بشما تحویل نمایند، شیرینی زیرمیزی فدوی فراموش نشود، برادر 4590---0918!

 

* 6091---0912: «هنر مديران ما دريافت حقوق و مزاياي آنچناني نيست مخصوصاً از اين ملت شهيدپرور كه در مقابل شيطان بزرگ آمريكا و انگليس قرار دارد فرداي قيامت بايد جواب دهند».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به استحضار مدیران محترم اعلی الله مقامهم اجمعین رسید، مبالغی درفهم فرمایش شما دچار اشکال شدند که آیا شما دارید به ایشان حال می دهید، یا دارید حال شان را می گیرید،برادر 6091---0912؟! بهر روی افزودند که  بقول عوام as long as اینکه شما امور خود و بازخواست از برادران را به جهان باقی موکول می کنید،  باز هم بقول عوام They will be fine.

 

* يک شهروند: «براي مشكل كم آبي اصفهان پيشنهاد مي كنم: ويلاسازي، درختكاري و پرورش ماهي ممنوع اعلام شود تا امكان ادامه توليد محصولات استراتژيك فراهم شود».

فدوی راه حل های شما را با متخصصان مربوطه در میان گذاشت؛ کم و بیش موافق بودند لکن این را نیز متکر شدند که تعطیل ويلاسازي، درختكاري و پرورش ماهي راه حلی سطحی و موقت است و توصیه کردند که بجای آن، روی تعطیل حوزه های علمیه کار کنید که افزون بر همهء مشکلات، مشکل کم آبی هم حل می کند، برادر شهروند!

 

* 9814---0913: «در شهرستان خور و بيابانك غير از اينكه از گاز شهري محروم هستيم آب شيرين هم وجود ندارد. از گيرنده ديجيتال هم خبري نيست. لطفا محروميت هاي اين شهرستان را منعكس نماييد».

فدوی: مراتب در اوقات شرعی به شرف عرض همایون شان رسید.قدری متغیر شده و به مبادی ذیربط دستور فرمودند که در اجرای اوامر ملوکانه در سال صرفه جوئی، و بمصداق خیرالامور اوسطها، میانگین دو درخواست نخست شما را، که می شود به عبارت چند شیشه آب گازدار، بطریقهء کرایه در مقصد برایتان ارسال دارند، تا به عنایات خاصهء حضرت شان مفتخر، و به الطاف خفیه شان ُمستظهر باشید، لکن گیرنده دیجیتالی بدلائل نرم، طلبتان، برادر 9814---0913! لطفاً شیرینی زیر میزی فدوی هم  فراموش نشود!

 

* يك پيام:  «به دولت پيشنهاد مي كنم حال كه دو شركت خودروسازي به هيچ صراطي مستقيم نيستند بازار ورود خودروهاي خارجي را باز كنيد تا آنها بفهمند از يك كيلو ماست چقدر كره درمي آيد؟!»

فدوی: والله برادر پیام  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ... مراتب در فاصلهء بین دو قیلوله بعرض خاک نعلین عنبرآسای همایون شان رسید.در بازدم فرمودند چنانچه بخواهیم طبق فرمول شما پیش برویم، احوط آنست که نخست ماجرای ماست و کره در جامعهء شکوهمند اسلامی مان حل کنیم، فلذا قدری دندان (اگر هنوز دارید) روی جگر (اگر هنوز نفروخته اید) کمی زمان می برد، برادر پیام !

 

* 4751---0916: «3 قوطي شير خشك "نان 2" براي فرزندم گرفتم وقتي قيمت آن را شنيدم تعجب كردم 50% افزايش قيمت؟! با اين افزايش ها مي خواهيم به ازدياد جمعيت فكر كنيم؟!»

 

فدوی: مراتب توسط فدوی از طریق مبادی ذیربط پیگیری و معلومش شد که منظور بزرگواران از همان ابتدا افزایش قیمت بوده فلذا اشکال از دو میلیونی (دوزاری سابق- م) بوده که نیفتاده است، برادر 4751---0916!

 

* 6263---0938: «نامگذاري سال 92 به سال حماسه سياسي و اقتصادي مشابهت زيادي با اين جمله معروف شهيد آيت الله مدرس دارد كه مي فرمودند: سياست ما عين ديانت ما و ديانت ما عين سياست ما است».

فدوی: چشم تان را بگیرد، یعنی مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای، ادامه الله وجوده، یک کپی کار ناشی ست و از خودشان هیچ ابتکاری ندارند؟ جداً که واقعاً برادر 6263---0938!

 

* 3848-0912: «هزينهء صدور گواهينامه هم مگر با دلار محاسبه مي شود كه به افزايش صد درصدي آن مبادرت ورزيدند؟ بعد مي گويند با گرانفروشي مبارزه مي كنيم...»

فدوی: والله برادر   3848-0912  بقول سید قاسم (مش قاسم سابق- م) دروغ چرا؟ تا اعدام آ آ آ آ.... تا آنجا که فدوی می داند، دلار لعنة الله علیه، وجه رایج ممالک محروسهء ولایت مطلقهء استبداد است. ضمناً بنظر می آید که زبان آخوندی شما، مثل چیزهای دیگرتان، قدری ضعیف است و گرنه می دانستید که منظورمسؤلین محترم اعلی الله مقامهم اجمعین از مبارزه در سه دههء گذشته، فقط مبارزهء صمیمانه با مردم است و لاغیر..  و من الله التوفیق

 

* نادري: «با اين وضعيت گراني و تورم كه مردم گرفتارش شده اند هزينه هاي ميلياردي دولت براي برپايي همايش براي جوانان در جزيره كيش با كدام عدالت و پيام انساني دولت سازگاري دارد؟ بنده كه به سهم خودم از بيت المال راضي به اين كارها نيستم و روز قيامت نمي گذرم».

فدوی: حال که شما لطف کرده و زحمت فدوی را کم کردید، فلذا ممنون می شود که لیست جامعی از خبط و خلاف های برادران، از مجتهدالزمان ملاذ الانام اعلیحضرت العظما سید علی(ع) خامنه ای ادامه الله وجوده گرفته تا آبدارچی بیت که رئیس جمهور باشد را تهیه و با خود به جهان باقی

ببرید، برادر نادري!... و من الله التوفیق.

 

به پایان آمد این جوهر،شکایت همچنان باقی!

 علی الله التکلان و هوُالمُستعان فی جمع امور

هشتم سپتامبر المظفر سنهء 2013 ترسائی

کتبةالفقیر کمتر از قطمیر - فدوی

تا درودی دیگر، بدرود

 

www.hazl.com

https://newsecul.ipower.com/

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630