بازگشت به خانه                 آرشيو کوتاه و گويا                 آرشيو صفحات اول                    جستجو

کوتاه و گويا

ماه اکتبر 2013

 

********************

سه شنبه 23 مهر ماه 1392 ـ 15 ماه اکتبر 2013

اعدام پنج تن از پرسنل سپاه پاسداران در زندان سنندج

خبرگزاری هرانا

روز پنج‌شنبه هجدهم مهر ماه، پنج متهم به اقدامات تروریستی که از «پرسنل سپاه پاسداران» محسوب می‌شدند در زندان مرکزی سنندج اعدام شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پنج متهم به اقدامات تروریستی در زندان مرکزی سنندج اعدام شدند. این پنج نفر هیوا تاب، حمید خوشنواز، کمال هاشمی، مسلم رشیدی و هیوا (معروف به چاله اهل مریوان) نام داشته و پیش‌تر از اعضای رده بالای سپاه پاسداران محسوب می‌شدند و به اتهام اقدامات تروریستی و ترور روحانیون اهل سنت اعدام شدند. اجساد این افراد روز جمعه (نوزده مهر) در گورستان «دارسیران» مریوان دفن شده است. [تو خود حديث مفصل بخوان از اين مجمل].

********************

جمعه 19 مهر ماه 1392 ـ 11 ماه اکتبر 2013

ما مرگ بر آمريكا را با بخشنامه ياد نگرفته ايم!

در وبلاگ محمد عليزاده

ديروز از مشهد خبر دادن كه آستان قدس بخشنامه كرده كه "تكبير" حذف شه از برنامه نماز حرم. پرسيديم، دوستاني كه امروز حرم بودند هم تأييد كردند. احمق ها خيال كرده اند ما مرگ بر آمريكا را با بخشنامه ياد گرفته ايم كه با بخشنامه هم فراموش كنيم. ﺍﻣﺎﻡ مستضعفین در پيام به حجاج ـ دوازده ﺷﻬﺮﻳﻮﺭ شصت و دو: «ﺣﺎﻝ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺁﺧﻮﻧﺪ ﻣﺰﺩﻭﺭﻛﻪ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﺮﮒ ﺑﺮ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﻳﻴﻞ ﻭ ﺷﻮﺭﻭﻱ ﺭﺍ ﺧﻼﻑ ﺍﺳﻼﻡ می دﺍﻧﺪ ﮔﻔﺖ ﺗأﺳﻲ ﺑﻪ ﺭﺳﻮﻝﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﺘﺎﺑﻌﺖ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﻼﻑ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺣﺞ ﺍﺳﺖ؟»ه

 ********************

تلاشی باند بزرگ همجنس بازی و شیطان پرستی در کرمانشاه!

اطلاعيهء سپاه پاسداران

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: یک باند همجنس بازی و شیطان پرستی، متشکل از چند ده نفر، به همراه چند تبعه خارجی از کشورهای عراق و بعضی از کشورهای منطقه، پس از مراقبت و تحت نظر بودن چند ماهه توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و متلاشی شدند. این گروه که به بهانهء برگزاری جشن تولد در یکی از تالارهای شهر به رقاصی و ... مشغول بودند، دستگیر و به مراجع ذیربط تحویل داده شدند. در این گروه مسائلی مثل ترویج نمادهای شیطان پرستی، مورد ازدواج همجنسگرایان و ... انجام می شد و در حال انجام اقداماتی برای گسترش فعالیت های خود بودند. گفتنی است برخی جریانات خارجی با اعزام افرادی از گروه های شیطان پرستی و همجنس گرایی به کشور از مدت ها پیش در صدد ترویج فساد در داخل کشور هستند.

********************

سه شنبه 16 مهر ماه 1392 ـ 8 ماه اکتبر 2013

معرفی اماکن منتسب به امام خمینی از حالت سادهء تبلیغاتی خارج شود

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

به گزارش سايت جماران: حجت، قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، در حاشیه مراسم تجدید بیعت مسئولان و کارکنان این سازمان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم امام خمینی، اظهار داشت: وقتی به حرم امام مشرف می شوم، بیشتر از آن‌که «نبودن» امام را حس کنم، «بودن» ایشان را حس می‌کنم و بیش از آن‌که برای زیارت باشد، کسب نیرو، راه و راهنمایی است. من عادت دارم وقتی که به حرم امام مشرف می‌شوم، به ایشان عرض ادب و گزارش ی‌کنم و از ایشان راهنمایی بخواهم تا ما را هدایت کند... هر نقطهء ایران منتسب به امام است و هر حرکتی در سطح کشور انجام شود به برکت وجود ایشان ممکن شده است. اما در خصوص اماکن منتسب به امام هم باید گفت که این اماکن جزو تاریخ انقلاب هستند و باید محفوظ باشند. روش معرفی هم باید از حالت ساده تبلیغاتی بیرون آمده و حرمت ویژه‌ای پیدا کنند».

 

********************

سه شنبه 9 مهر ماه 1392 ـ 1 ماه اکتبر 2013

عناصر غرب‌زده و چپ‌گرا را به نقاط دورافتاده فرستادیم

علی جنتی، وزير ارشاد اسلامی کابينهء حسن روحانی

منبع، تاریخ ایرانی ـ خاطرات علی جنتی دربارهء تجربه اش در صدا و سيما: «آن‌ها هنرمند بودند یا کارگردان و فیلمبردار و فیلمساز که در آن رژیم تربیت شده بودند. تعدادی هم عناصر روشنفکر بودند که بیشتر چپ‌گرا بودند؛ حزب توده، چپ‌های چینی، راه کارگری و مانند آن. عده‌ای هم بچه مسلمان‌هایی بودند که تعداد اندکی از آن‌ها قبل از انقلاب در صدا و سیما بودند و بیشتر هم در مشاغل خدماتی و پشتیبانی فعالیت می‌کردند و اکثر آن‌ها بعد از انقلاب به قسمت تولید فیلم و سریال صدا و سیما آمده بودند که خیلی هم کار بلد نبودند؛ اما به هر حال داخل گروه‌های مختلف رفتند و شروع به کار کردند. همیشه گروه قبلی نسبت به نیروهای جدید گارد می‌گرفت و ما سعی کردیم نیروهای متدین و مسلمان را به نوعی پرورش بدهیم و دانشکدۀ صدا و سیما را فعال بکنیم تا در آنجا آموزش ببینند و کار یاد بگیرند. همچنین سعی می‌کردیم که آن‌ها را در نقاط حساس صدا و سیما، در پخش، مدیریت گروه‌های صدا و سیما، شبکه‌ها و مدیریت‌های مختلف رادیو قرار بدهیم. البته در رادیو وضعیت بهتر بود. برخلاف تلویزیون که بسیار فنی‌تر بود و عناصر باتجربه‌تری می‌طلبید؛ از همین روی در رادیو، بچه‌های مسلمان خیلی خوب و سریع جذب شدند... [من] یکی دو سال هم با حفظ سمت، مسوولیت شبکۀ اول را به عهده داشتم و اولین کاری که کردم این بود که تعدادی از این توده‌ای‌ها و عناصر چپ را که بین کارگردان‌ها و فیلمبردارها و فیلمسازها بودند شناسایی و پاکسازی کردم. تعدادی هم بودند که نمی‌شد آن‌ها را از طریق قانون پاکسازی کرد. به همین دلیل حکم زدیم و آن‌ها را به نقاط دورافتاده، مانند زاهدان، ارومیه، سنندج، خوزستان و بوشهر فرستادیم.»

حال علی جنتی آمده است تا در دولت حسن روحانی، با شعار "تلطیف فضای فرهنگی و هنری کشور برای تنفس بهتر هنرمندان!" وزارت ارشاد دولت روحانی را هدایت کند.

 

********************