خانه  |   آرشيو:  اکتبر 08   ـ   نوامبر 08   ـ  دسامبر 08  

ژانويه 09   ـ  فوريه 09  ـ  مارچ 09 ـ  آوريل 09  ـ  مه 09  ـ  جون 09  ـ   جولای 09 

آگوست 2009 سپتامبر 2009 اکتبر 2009 ـ  نوامبر 2009 ـ  دسامبر 2009

ژانويه 10  ـ  فوريه 10  -  مارس 10  ـ  آوريل 10   ـ  مه 10  ـ  جون 10 - جولای 10 - اگوست تا دسامبر 10

ژانويه 2011     فوريه 2011    مارچ 2011   ـ   آوريل 2011    ـ    مه 2011  ـ   جون 2011    ـ    جولای 2011

ماه جولای 2011

 

آرشيو «کوتاه و گويا»

 

********************

جمعه 7 مرداد 1390 ـ  29 ماه جولای 2011

پيام به سازمان جمهوريخواهان ايران

حسن شريعتمداری

دوستان گرامی‌، در شرايط حساسی که ميهن مان ايران، چه در حوزهء ملی‌، و چه در عرصهء بين المللی، با مشکلات بسياری روبرو است، بيانيهء تأسيس سازمان جمهوريخواهان ايران در سی تيرماه، تجلی‌ ارادهء ساختن يک سازمان آزاديخواه است که فارغ از بنياد‌ها و بازمانده‌ های تفکرات مسلکی، بتواند نقش مؤثری در دموکراتيک سازی جامعهء‌ ايران ايفا نمايد و اين کمبود اساسی‌ عرصهء سياست ايران را جبران کند. بيانيه سی تير افق روشنی را برای استقرار دمکراسی در ايران، و گذر از خطرات و مصايبی که ايران را تهديد می‌کند نشان مي دهد و نقشهء راهی‌ را برای همکاری و همراهی همهء آزادی خواهان ترسيم می‌کند. پيش نهادن استراتژی انتخابات آزاد بر فراز قانون اساسی جمهوری اسلامی، که کم هزينه‌ترين راهبرد برای عبور از جمهوری اسلامی است، مي تواند بهترين بستر برای اين همکاری‌ها باشد. همچنانکه فعاليت و مبارزهء همهء ما مي تواند رأی مردم را به سوی‌ برقراری يک جمهوری مبتنی‌ بر اعلاميهء جهانی‌ حقوق بشر و جدايی دين و هر مسلکی از حکومت سوق دهد. در اين سی‌ و اند سالی‌ که در اين راه مبارزه می‌کنم، دريافتم که امر گفتمان سازی، و سازماندهی يرای پيشبرد آن، ستون اصلی‌ چنين مبارزه ای است. تجربهء من در جمهوريخواهان ملی‌، اتحاد جمهوريخواهان، و امروز در همراهی و پشتيبانی شما، برايم ترديدی باقی‌ نمي گذارد که تأسيس سازمان شما گام مؤثری در راه برقراری دمکراسی در آينده ايران و ايران آينده است. اين موفقيت را به شما تبريک ميگويم و آرزوی مشارکت و پشتيبانی در گام های عملی و بعدی شما را دارم.  هامبورگ ۲۰۱۱-۰۷-۲۶

********************

در نیمه دوم سال 1388 ترجیح حکومت دمکراتیک سکولار را ابراز کرده ام

پرسش از سایت جرس و پاسخ از  کدیور

پرسش: محسن كديور دو سال پيش با كديور امروز تفاوت قابل توجهي دارد. او اينك نه تنها به «حكومت دموكراتيك سكولار» مي انديشد بلكه اين نگاه را اعلام هم مي كند. آیا موافقید؟

پاسخ: ظاهرا افراد دو گونه اند: برخی از روز اول کامل زائیده شده اند! برخی هم بتدریج کامل می شوند. این بنده توفیق این را نداشته ام که از زمره گروه نخست باشم. اما مهمترین نقاط عطف حیات من در دو سال اخیر رخ نداده، متعلق به ده سال قبل است. برخی تغییراتی را که به خاطر دارم فهرست می کنم: از حدود سال 1367 یعنی از 24 سال قبل به جمهوری اسلامی منهای ولایت فقیه (بر اساس پیش نویس قانون اساسی منتشره در خرداد 1358 مصوب شورای انقلاب) قائل بوده لذا در سال 1368 به بازنگری قانون اساسی رأی منفی داده ام. نخستین مقاله ام در نقد نظریه ولایت فقیه در سال 1373 یعنی 18 سال قبل و نخستین کتابم در همین زمینه در سال 1376 منتشر شده است. بحث نقد "مبانی نظری استبداد دینی" را در نخستین ماههای بعد از آزادی از زندان در اسفند 1379 در دانشگاه صنعتی شریف و در عاشورای 1382 با عنوان "علائم ولایت جائر" در کانون توحید سخنرانی کرده ام. عدم کفایت اجتهاد مصطلح و لزوم اجتهاد در مبانی را در شهریور1380 (ده سال قبل) منتشر کرده ام. نخستین بازنگری هایم در حوزه اعتقادی در سال 1385 منتشر شده و بالاخره در نیمه دوم سال 1388 (یعنی نزدیک دو سال قبل) ترجیح حکومت دمکراتیک سکولار را ابراز کرده ام. هیچیک از تغییرات یک شبه اتفاق نیفتاده است. در یک سال و نیم اخیر هم تغییرقابل ذکری سراغ ندارم. بالاخره تصریح به ترجیح حکومت دموکراتیک سکولار در میان موارد فوق در زمره کم اهمیت ترین آنهاست.

********************

جمعه 31 تير 1390 ـ  22 ماه جولای 2011

علت خروج حزب الله از تهران به سوی دينکده های اروپا و امريکا کشف شد

سايت مشرق

به گزارش مشرق، دربارهء تهران و ری و «زورا» ـ که برخی از محدثین آن را تهران می دانند ـ در منتخب التواریخ ص 875 آمده است: امام صادق، علیه السلام، فرمودند: «ای مفضل آیا می دانی زورا کجا واقع شده است؟» عرض کردم: «خدا و حجت اش داناترند». فرمود: «بدان ای مفضل! در حوالی ری کوه سیاهی ست که در دامن آن شهری بنا شده است که طهران نامیده شود و آن است زورا، که قصرهایش مثل قصرهای بهشت و زن هایش مثل حور العین است. بدان ای مفضل! آن زن ها متلبس به لباس کفار می شوند و در هیئت ظالمان می باشند و به محل سکونت شوهر ها کفایت نمی کنند و از ایشان درخواست طلاق می کنند و مردها به مردها و زن ها به زن ها اکتفا می کنند و مردها شبیه به زن ها و زن ها شبیه به مردها می شوند. پس اگر تو بخواهی دین ات را حفظ کنی در این شهر سکونت مکن و مسکن برای خود قرار مده؛ چون محل فتنه است. پس از آنجا به قلهء کوه ها و از سوراخی به سوراخی مثل روباه و بچه اش فرار کن».

********************

چهارشنبه 29 تير 1390 ـ  20 ماه جولای 2011

مخالفت ‌امام‌ خامنه‌ای ‌با استخدام منشی ‌زن!

تريبون مستضعفين

افزايش روزافزون آگهی استخدام منشی زن و به کارگيری آنان در ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی گويا به يکی از امور مرسوم و عادی کشورمان تبديل شده است؛ اما در اين ميان جای اين سؤال باقی می‌ماند که براستی علت استفاده از زنان و دختران برای امور منشی‌گری چيست و چرا مديران کمتر علاقه‌مند به استخدام مردان برای اين امور هستند؟! جای هيچ شکی نيست که منشی‌گری يکی از مشاغلی است که نياز به ارتباط و روابط عمومی قوی دارد و ملايمت در رفتار و سخن را می‌طلبد و از سوی ديگر در سيطره‌ی کامل مديران خواهد بود. پرواضح است وادادگی، خضوع، عشوه و در سيطره بودن زنان در مقابل مردان غريبه و به طور کلی استفاده ابزاری از جاذبه جنسی زن علاوه بر اينکه مخالف با ديدگاه اسلام در مورد کرامت و جايگاه زن بوده و هست همواره تبعات منفی و غيرخوشايندی را هم به همراه داشته است. در اين ميان رهبر معظم انقلاب ضمن اشاره به اينکه منشی‌گری زنان اغلب با تسلط مردانه همراه بوده است با منشی زن مخالفت داشته و می‌فرمايند: «جاذبه جنسی يکی از بزرگ‌ترين دام‌هاست؛ مراقب باشيد! من با کسانی که به‌عنوان به‌کارگيری زن، منشی زن استخدام می‌کنند، مخالفم. زنان در دستگاه‌ها مختلف اين همه کارهای خوب دارند انجام می‌دهند و مديريت‌های خيلی خوب انجام می‌دهند. بزرگ‌ترين مشکل هم آن حالت سيطره مردانه بر زن است. اين را به‌خصوص زن‌ها بيشتر بايد بدانند. و لا تخضعن بالقول فيطمع الذی فی قلبه مرض؛ در قرآن می‌گويد، برای اينکه مرد ـ که جنس متجاوز و شروع‌کننده است ـ قدرت پيدا نکند، زن نبايد در مقابل او خضوع کند؛ خضوع در زبان و سخن گفتن. می‌بينيم اين‌ها اسرار است و در اين‌ها رازهای بزرگ هست؛ اما ما متأسفانه همين‌طور غافل از اين‌ها عبور می‌کنيم و نمی‌فهميم. ابزار، يعنی وسيله مردم برای رفتن به‌سمت گناه؛ آن حالت تجاوزطلبی و افزون‌خواهی و اقدام و ابتکار اوست؛ ابزار زن و کمک زن در رفتن به‌سمت گناه، حالت وادادگی و خضوع و تواضع اوست؛ لذا تکبر حرام است؛ اما برای زن‌ها در مقابل مرد بيگانه، جزو چيزهايی ممدوح است که متکبر باشند. اين حالت در بعضی از مشاغل به کلی از بين می‌رود؛ مثل همين منشی‌گری و مستخدم بودن زن. غير از تسلط مردانه، چنين حالتی وجود ندارد. در منشی‌گری، ازاين‌قبيل وجود دارد و حالا من اين را مثال زدم.» بيانات در ديدار اعضای شورای شهر و شهرداران تهران، 13/12/84

********************

دوشنبه 27 تير 1390 ـ  18 ماه جولای 2011

در جلسهء بازجویی من چه گذشت؟

جمال درودی؛ عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران

در ساعت  ده صبح روز پنج شنبه 23 تیر در دفتر پیگیری حاضر شدم . گفتگو در یک محیط آرام به مدت سه ساعت بطول انجامید. ابتدا به مسائل تاریخی جبههء ملی پرداختند و سئولاتی مطرح کردند که پاسخ داده شد. سپس به بررسی نامه ها و مصابحه های من، مخصوصاً نامهء نقد آقای دکتر موسویان، پرداختند و ضمن اعتراض و انتقاد اظهار داشتند شما مسئولین جبهه ملی را به زیر سوال برده و جوانان را تحریک کرده اید. در پاسخ گفتم من به وظیفهء وجدانی و سیاسی خود عمل کردم؛ شما هرگونه برداشتی می خواهید داشته باشید البته مختارید، ولی من در برابر هرگونه انحرافی در جبههء ملی ایستاده ام. گفتند «فکر نمی کنید شرایط به نفع شما نیست! بهتر است از شورا استفا کنید! زیرا اطلاع داریم که مسیر علیه شما بسمت و سویی می رود که به طریق دیگر شما را حذف خواهند کرد». در پاسخ اظهار داشتم «من با اختیار خود یا انتصاب به شورا راه نیافته ام که امروز به دستور شخصی یا اختیار خود از آن کناره گیری کنم؛ من در انتخابات پلنوم جبههء ملی با رأی بالای اعضای جبهه ملی انتخاب شده ام و وظیفهء من حرمت و پاسداری از رأی آن عزیزان است». در پایان نشست تأکید کردند که «روی پیشنهاد ما فکرکنید. باز هم شما را خواهیم دید». (24 تیر ماه 1390 خورشیدی)

********************

چهارشنبه 22 تير 1390 ـ  13 ماه جولای 2011

چرا صداي زن را از حافظه موسيقايي ما پاک کرده‌اند؟

حسین علیزاده

شهرام ناظري، حسين عليزاده، سعيد فرجپوري، اردشير کامکار و پژمان حدادي، در 21 تيرماه، در نشستی در تهران از شکل‌گيري گروه «دوستي» سخن گفتند؛ گروه 9 نفره‌اي که پنج نفر از اعضاي آن، اعضاي قديمي گروه چاووش‌اند. قرار است کنسرت گروه دوستي به خوانندگي شهرام ناظري و آهنگسازي حسين عليزاده از 5 تا 8 مرداد برگزار شود. حسین علیزاده، که طی یکی دو سال اخیز انتقادهای تندی را علیه دخالت دولت در عرصهء موسیقی ایران کرده است، در این نشست نیز این پرسش‌ها را مطرح کرد: حافظه موسيقايي ‌30 ساله‌هاي امروز کدام است؟ از راديو و تلويزيون چه آهنگ شنيدني و خاطره‌برانگيزي پخش مي‌شود؟ چرا صداي زن را از حافظه موسيقايي ما پاک کرده‌اند؟ من با هرگونه تفکيک جنسيتي مخالفم. مگر تنها مردان مي‌توانند هنرمند باشند و آواز بخوانند؟ این آهنگساز همچنین از قيمت بالاي سالن‌هاي موسيقي در ايران انتقاد کرد و گفت: وقتی هزینهء سالن‌های کنسرت داخلی را با بهترین سالن‌های کنسرت خارجی مقایسه می‌کنیم می‌بینیم هزینهء سالن‌های ما به مراتب گران‌تر است؛ این در حالی است که به لحاظ کیفیت سالن و نوع برخوردها واقعاً سالن‌های داخلی قابل مقایسه با بهترین سالن‌های کنسرت دنیا نیستند. وی ضمن انتقاد از تالار وحدت تاکید کرد: ما موسیقیدان‌ها همیشه از گذشته، تالار وحدت را خانه خودمان می‌دانسته‌ایم؛ واقعا از دست اندرکاران تالار وحدت دیگر انتظار نمی‌رود هزینه‌های اجاره را تا این حد بالا ببرند و چنین اتفاق‌هایی باعث شگفتی است. شهرام ناظری نیز در این نشست اظهار داشت: در تمام اين سال‌ها بر سر بودن و نبودن موسيقي جنگيده‌اند و از رسانه فراگيري چون تلويزيون، هميشه كارهاي سطحي و عوامانه پخش شده است اما گروه دوستي برآن است تا صداي نسلي باشد که انديشه مي‌کند، درد مي‌کشد و نسبت به فشارها و شرايط سخت اجتماعي، واکنش نشان مي‌دهد.>>>خودنويس

********************

ممنوعيت استفاده از چهره زنان در تبليغات تجاری که مربوط به حوزه زنان نباشد

مريم ارسنجانی، مسئول تبليغات ارشاد

در هفته های اخير، بيليبوردهای يک شرکت لوازم خانگی خارجی در سطح شهر ديده می شود که از چهره يک زن برای تبليغات خود استفاده کرده است در حاليکه طبق قانون تبليغات مصوبه سال 1385، استفاده از چهره زنان در آگهی های تجاری ممنوع است. مريم ارسنجانی، مسئول تبليغات اداره کل ارشاد استان تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به استفاده از چهره يک زن مجری در بيليبوردهای تبليغاتی شهر تهران گفت: در اين بيليبورد به گونه ای تصوير اين خانم کار شده که بيشتر تمرکز روی صورت وی است تا تبليغ آن محصول. او، با بيان اين مطلب، افزود: استفاده از چهره زنان در تبليغات تجاری که مربوط به حوزه زنان باشد اشکالی ندارد اما اگر محصول ارتباطی با زنان نداشته باشد، مانع آن می شويم. وی ادامه داد: در تبليغ اخير چون محصول مربوط به حوزه زنان است، نمی توان ايرادی گرفت اما واحد تبليغات ارشاد تهران بر روی اين مسئله که چهره زن مجری بيشتر از لوازم خانگی به چشم می آيد، سئوال دارد که آن را به واحد تبليغات وزارتخانه ارسال کرده ايم. مسئول واحد تبليغات ارشاد استان تهران تصريح کرد: يکی ديگر از ايراداتی که می توان به اين تبليغ گرفت استفاده از چهره اين زن برای تبليغات خارجی بود در حالی که تاکيد شده که بايد از چهره زنان در تبليغات داخلی استفاده شود. ارسنجانی با بيان اينکه تبليغ اخير از سوی واحد تبليغات وزارت ارشاد تاييد شده است، گفت: اين محصول چون در سطح اتوبانهای کشور قصد تبليغ داشته، از وزارتخانه مجوز گرفته که ما اخيرا در اين زمينه نامه ای به اين واحد زده ايم و موارد اشاره شده را تذکر داديم. ارسنجانی درباره تبليغات فيلم های سينمايی که در آنها نيز از چهره زنان با اشکال خاص استفاده می شود نيز گفت: واحد تبليغات ارشاد تهران به اين بخش هم نظارت ندارد و دفتر ارزشيابی فيلمهای سينمايی درباره بيليبوردهای تبليغاتی سينمايی تصميم می گيرند. پيش از اين نيز مرتضی طلايی، عضو ناظر شورای شهر تهران بر تبليغات شهری در اين باره به خبرنگار مهر گفته بود: تاکيد شده در تبليغات تجاری از چهره زنان استفاده ابزاری نشود اما علاوه بر اين تبليغات فيلمهای سينمايی با چهره خاص زنان روی بيليبوردها قرار می گيرد که نبايد اين موارد صورت گيرد. رئيس کميسيون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بيان اينکه نبايد از چهره زنان در تبليغات تجاری استفاده شود، گفت: موضوع بيلبوردهای تجاری همراه با چهره يک زن مجری را که به تازگی در اتوبانهای شهر تهران نصب شده، پيگيری می کنم.

********************

جمعه 17 تير 1390 ـ  8 ماه جولای 2011

پرسش ماندگار تاریخ: مقابله یا اصلاح؟

فرخ نگهدار

شکل گیری و جان گرفتن و پر گشودن شگفت آسای گروه هایی از جمهوری اسلامی در خرداد 76، در تیر 84 و مجددا در خرداد 88 همه ثابت می کند که در جمهوری اسلامی ایران - دست کم از سال 76 - میسر بوده است که، با تکیه بر صندوق رای و انتخابات و کسب آراء اکثریت مردم، سیاست ها و رفتارهای قوه مجریه و مقننه تحت تاثیر قرار گیرند و مناسبات حکومت و مردم و ایران و جهان نیز تا حد معین دستخوش تغییرات مثبت یا منفی شود. این تجارب نشان داده است که امکان تشدید یا تعدیل رفتار حکومت، امکان اعمال تغییر در سیاست های داخلی و خارجی کشور، امکانی واقعی و قابل حصول بوده است. از سوی دیگر خط مشی دیگر نیروهایی که منابع کسب قدرت سیاسی را با سلاح گرم - و یا با تکیه بر حمایت رقبای منطقه ای یا جهانی ِ ایران - گره زدند، سرنوشتی جز سرنوشت مشی 30 خرداد 60 [مجاهدين خلق] به بار نیاوردند. سوال ماندگار تاریخ همچنان این است که آیا خط مشی های مبتنی بر جلوگیری از استقرار جمهوری اسلامی ایران، می توانست گرایش های خشونت گرا و سرکوبگر در حکومت را مهار و تضیعف کند؟ آیا این خط مشی ها راه را برای اصلاح و تعدیل رابطه حکومت با مردم و با کشورهای دیگر تقویت کرده یا آن را به تعویق انداخته است؟ آیا اگر سازمان مجاهدین و گروه های همسو خط مشی خود را بر تاثیر گذاری بر سیاست های حاکمیت و مهار و انزوای گرایش های خشن تر در حکومت بنا می نهادند جنبش اصلاح طلبانه دههء هفتاد زودتر پا می گرفت یا حدوث آن بیشتر به تعویق می افتاد؟ در نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب، اگر راهی برای کاهش و مهار تنش های تند میان اقشار اجتماعی متصور بود، آن راه همانا تکیه بر فصل مشترک ها و تلاش برای بسط اعتماد و حفظ امکان همزیستی گروه های اجتماعیِ بشدت ملتهبِ آن زمان بوده است. شاید بتوان التزام به قانون، استقبال از گفتگو، پرهیز از خشونت، رعایت انصاف، و وفاداری بی خدشه به حقیقت را شاخص ترین مولفه های پایه ای برنامه ها و خط مشی های گروه های اجتماعی مدرن و مدرن شونده برای پیگیری اهداف و مطالبات خود از لایه های سنتی تر حاکم تلقی کرد؛ اما آیا ظرفیت و حد پختگی رهبران سیاسی در آن سال های داغ فرصت می داد که سیاست ها بر بستر چنین نوع نگاهی به صحنه سیاسی ساخته شوند؟ ای کاش بازگشت زمان فقط افسانه نبود. (بخشی از يک مقاله در سايت روز>>>)

********************

چهارشنبه 15 تير 1390 ـ  6 ماه جولای 2011

صدای زنانی که در فرودگاه ها، ورود و خروج هواپیماها را اعلام می کنند دارای اشکال است

ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی

صدای زنان در فرودگاه‌ها که ورود و خروج هواپیما را اعلام می‌کنند، از نظر فقه اسلامی دارای اشکال است. به گزارش فارس نیوز، «ابوالفضل بهرام‌پور» مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی، گفت: قرآن اولین خطاب را به مردان در خصوص حجاب داشته است. وی با اشاره به اینکه زنان تا هنگامی که شرایط را برای مردان فراهم نکنند و خود را از عرضه شدن به نامحرم دور کنند، از تعرض در امان خواهند بود،‌ این مفسر قرآن با تاکید بر اینکه زنان مسلمان نباید با صدایی نازک و عشوه‌گری با مردان صحبت کنند، اظهار داشت: به طور مثال صدای زنان در فرودگاه‌ها که ورود و خروج هواپیما را اعلام می‌کنند، از این دسته بوده که از نظر فقه اسلامی دارای اشکال است.

===========

نگاهی سريع به تاريخ سی و دو سال حکومت اسلامی

به روايت خودشان

بازرگان + بنی صدر = حدود دو سال حکومت عوامل غربی و استکبار و صهیونیست و سیا و ...

8 سال نخست وزیری موسوی + 8 سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی + 8 سال ریاست جمهوری خاتمی = 24 سال حکومت سران فتنه

6 سال ریاست جمهوری احمدی نژاد = جریان انحرافی

پس:

24 سال سران فتنه + 6 سال جریان انحرافی + 2 سال خیلی بد = 32 سال (کل نظام اسلامی )

حالا چند سئوال بی جواب:

1- دوران طلائی حضرت امام کی بوده است؟

2- سران، دلسوزان و مسئولان جمهوری اسلامی کی حکومت کرده اند؟

3- این چه جور مملکتی است؟ چطوری اداره میشه؟

 

********************

دوشنبه 13 تير 1390 ـ  4 ماه جولای 2011

روسیه و چین مانع انتشار گزارش علیه ایران شدند

سحام نیوز ـ شنبه 11 تير 1390

تلاش نمایندگان سه کشور ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا برای انتشار گزارش نقض تحریم‌های بین‌المللی از سوی جمهوری اسلامی روز پنج‌شنبه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل با مخالفت دو متحد تهران یعنی چین و روسیه روبه‌رو شد. به گزارش خبرگزاری رویترز که نسخه‌ای از این گزارش محرمانه را به دست آورده، روسیه و چین با این دلیل که هنوز جای «اطلاعاتی قابل اعتماد» در این زمینه خالی است با انتشار آن مخالفت کرده‌اند. گرچه خبر مخالفت مسکو و پکن با انتشار گزارشی علیه فعالیت‌های غیرقانونی جمهوری اسلامی تازه در روز پنج‌شنبه، دوم تیرماه، منتشر شد، پیش‌تر تعدادی از دیپلمات‌های غربی پرده از تلاش‌های روسیه در این زمینه برداشته بودند. خبرگزاری رویترز در 23 اردیبهشت‌ماه گذشته اعلام کرد که روسیه در تلاش است جلو انتشار رسمی گزارش سازمان ملل از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران و ارسال سلاح و مهمات به سوریه را بگیرد. به گفته این خبرگزاری، بخش اعظم این گزارش مربوط به نقض صادرات سلاح از سوی ایران و ارسال تجهیزات و مهمات از تهران به دمشق است. این خبرگزاری از قول دیپلمات‌های غربی می‌گوید که تسلیحات ایرانی پس از رسیدن به سوریه به دست شبه‌نظامیان لبنانی و فلسطینی می‌رسد. سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه با حمایت نمایندگان دو کشور بریتانیا و فرانسه با تاکید بر اهمیت انتشار گزارش مربوطه و در جریان قرار گرفتن تمامی اعضای شورای امنیت خواستار انتشار سریع آن شد. اما در مقابل آلکساندر پانکین، دستیار نماینده روسیه در سازمان ملل، با حمایت نماینده چین این خواسته را اکیداً رد کرد و متذکر شد که اطلاعات به گفته او «تأییدنشده یا سیاسی» نباید در روند کار شورای امنیت دخالت داده شود. به گفته خبرگزاری رویترز، دولت چین پیش‌تر نیز در مورد دو کشور سودان و کره شمالی جلو انتشار گزارش‌های مشابهی از نقض تحریم‌ها را گرفته است. با این حال نماینده چین در سازمان ملل اعلام کرد که پکن «امیدوار است ایران گام‌هایی مثبت در جهت جلب اعتماد جامعه بین‌الملل بردارد». به دنبال سر باز زدن ایران از متوقف ساختن غنی‌سازی اورانیوم، شورای امنیت سازمان ملل چهار قطعنامه تحریمی علیه جمهوری اسلامی به تصویب رساند تا تهران را وادار کند فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورده و صحت صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کند. جمهوری اسلامی ایران این قطعنامه‌ها را رد کرده و هم‌چنان به فعالیت غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

********************

جمعه 10 تير 1390 ـ  1 ماه جولای 2011

رهبر که اشتباه نمی کند

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی الذنور

ذالنور با انتقاد از سخن برخی که معتقدند رهبری در قضیه احمدی نژاد هزینه شده است، گفت: اگر کسی فکر کند که رهبری در حمایت از احمدی نژاد اشتباه کرده است باید نعوذبالله پیامبراسلام(ص) و امام علی(ع) را هم متهم به اشتباه کند. چرا که رسول خدا(ص) می دانستند که طلحه و زبیر چه کسانی هستند اما با این حال از آن ها حمایت هم می کردند و در وصف زبیر سیف الاسلام و در وصف طلحه، طلحة الخیر گفتند. و از آن طرف امام علی(ع(  هم با وجود این که می دانستند شمر قاتل امام حسین(ع) است اما با این حال او را فرمانده گردان لشکر خودش کرد.

 

مبارزه با جن گيرها

همان حجت الاسلام و المسلمین

ذالنور در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که از آقای غفاری که در بازداشت هستند برای مان بگویید، اظهار کرد: این آقای غفاری آدم بسیار فاسد و پرتی است، به شکلی که در فساد ایشان در ابعاد مختلف تردیدی وجود ندارد. و این که آقای غفاری به مقدسات اهانت کرده و سعی می کردند از این طریق به چیزهای خارق العاده دسترسی کنند شکی نیست؛ مثلا یکی از موارد توهین به قرآن به اشکال مختلف بوده است که وقتی قرآن و مفاتیح را از دسترس او خارج کردند، تأثیر کارهایش کم شده و قدرت سابق را ندارد و از طرف دیگر از وقتی که قدرت ایشان کم شده، نمی تواند سرویس به بعضی ها بدهد و از همین رو پیشگویی ها هم خیلی کم شده است.