بازگشت به خانه  |   آرشيو:   اکتبر 08   ـ   نوامبر 08   ـ  دسامبر 08  ـ  ژانويه 09   ـ  فوريه 09   ـ   مارچ 09

ماه جاری

فوريه 2009

 

آرشيو مطالب «کوتاه و گويا»

 

*********************

شنبه 10 اسفند  1387 ـ 28 فوريه 2009

یک آیت‌الله در تلویزیون بی بی سی فارسی

ارسال شده توسط نگارك

در برنامهء پنجشنبه 8 اسفند 1387 «به عبارت دیگر»، که همه هفته از تلویزیون فارسی بی بی سی پخش می‌شود، آیت‌الله ابوالقاسم دیباجی، دبیر کل شورای جهانی فقه اسلامی (؟) حضور یافته و با استفاده از امکانات استعمار پیر انگلیس، مشغول دعا و درس قرآن برای بینندگان فارسی زبان خود شد! حالا هی بگویید: آخوند و انگلیس دو معادله مانع‌الجمع هستم! بدتر از همه وقتی بود که این آیت‌الله نه یک بار، بلکه چند بار، به جای استفاده از نام خلیج فارس، از عبارت مجعول «کشورهای خلیج» نام برد! به نظر من، نه تنها دیباجی که بی بی سی هم برای پخش این برنامه باید رسماً از مردم ایران عذرخواهی کند.

*********************

جمعه 9 اسفند  1387 ـ 27 فوريه 2009

يا مثل ما شويد، يا کشورمان را ترک کنيد!

بخشی از پيام «کوين رود»، نخست وزير استراليا، به مهاجران مسلمان اين کشور

که خواستار برقراری قوانين شرعی اسلامی در مورد خود شده اند

اين مهاجران به کشور ما، و نه ما، هستند که بايد خود را با شرايط استراليا وفق دهند. يا اين امر بپذيريد يا کشور ما را ترک کنيد. من از اينکه مردم ما مرتباً نگران آن باشند که کارهاشان موجب ناراحتی افراد يا فرهنگ های ديگر شود خسته شده ام. بخصوص پس از عمليات تروريستی در «بالی» ما شاهد رشد احساسات ملی در استراليا بوده ايم. فرهنگ ما طی دو قرن و از طريق تلاش ها، آزمون ها و پيروزی های ميليون ها زن و مردی که در جستجوی آزادی برآمده بودن شکل گرفته است. زبان ما انگليسی است، نه اسپانيائی، نه لبنانی، نه عربی، نه چينی، نه ژاپنی، نه روسی و نه هيچ زبان ديگر. بنابراين، اگر کسانی بخواهند عضوی از جامعهء ما باشند بايد زبان ما را بياموزند! اکثريت استراليائی ها به وجود خداوند باور دارند. اين امر فقط به معدودی مسيحی دست راستی و افراطی مربوط نمی شود، بلکه اين کشور را زنان و مردانی مسيحی، بر اساس اصول مسيحيت پايه گزاری کرده اند و در اين مورد به اندازهء کافی سند وجود دارد. در نتيجه، اين امر کاملاً مجار است که مظاهر باورهای مذهبی ما بر ديوار مدارس مان وجود داشته باشند. اگر خدای ما شما را ناراحت می کند، من پيشنهاد می کنم که شما جای ديگری را برای زندگی انتخاب کنيد، چرا که خدای ما بخشی از فرهنگ ما است. ما وجود باورهای شما را می پذيريم و در مورد آنها با شما چون و چرا نمی کنيم. و تنها چيزی که از شما توقع داريم آن است که شما هم وجود باورهای ما را بپذيريد و در کنار ما زندگی خود را بصورتی همآهنگ و صلح آميز ادامه دهيد. اينجا کشورما، سرزمين ما و محل نمود شيوهء زندگی خاص ما است. و ما به شما اجازه می دهيم که از همهء اينها منتفع شويد. اما هرگاه که شما نسبت به پرچم ما، قسم خوردن ما به آن، باورهای مسيحی مان، و نوع زندگی مان شروع به اظهار عدم رضايت کرده، ايراد بگيريد و غر بزنيد، من مؤکداً شما را تشويق می کنم که از يکی ديگر از آزادی های بزرگ استراليا استفاده کنيد که «آزادی ترک سرزمين» نام دارد. اگر در کشور ما احساس خوشحالی نمی کنيد ترکش کنيد. ما شما را به زور به کشورمان نياورده ايم. شما خود خواستار زندگی در اينجا شده ايد. پس کشوری را که شما را پذيرفته همانگونه که هست بپذيريد.>>>>

*********************

پنج شنبه 8 اسفند  1387 ـ 26 فوريه 2009

استالين به كتابهای درسی روسيه باز ميگردد

خبرگزاری كتاب ايران (ايبنا)

«ديلي ميل»: وقتي پاي كشتار جمعي به ميان ميآيد، معمولا ژوزف استالين رهبر پيشين شوروي در جايگاهي حتي فراتر از آدولف هيتلر رهبر حزب نازي آلمان قرار ميگيرد. با اين حال كتاب جديدي به عنوان «تاريخ روسيه در نيمهء اول قرن بيستم» است به نوجوانان اين کشور بباوراند كه استالين نماد ميهنپرستي در اين كشور است. برخلاف همهء آنچه دربارهء استالين گفته و شنيده شده و با وجود همهء آدمهايي كه براي نابود شدن به اردوگاههاي كار اجباري در منطقه سيبري فرستاده شدند و در اين ميان بيست ميليون نفر جان باختند، نويسنده اين كتاب معتقد است در پايان دههء سی استالين دست به مبارزهاي زد تا از سقوط رژيم خود جلوگيري كند. از اين رو ميليونها انساني كه ميتوانستند به عنوان خطري براي سياستهاي شوروي محسوب شوند اعدام یا تبعید شدند. نويسنده اين كتاب ميگويد از آنجا كه استالين نميدانست چه جرياني ميتواند موجب نابودي او شود، مجبور بود با هر حركت، تفكر و نگرشي مبارزه كند، حتي اگر آن حركت واقعا دشمن و خطر نبود. آلكساندر دانيلوف، نويسنده اين كتاب ادعا كرده در كتاب خود از استالين دفاع نمي كند فقط شخصيت او را توصيف ميكند و حركتهاي او را نشان مي دهد. الكساندر كامنسكي پروفسور دانشگاه، انتشار اين كتاب را كه قرار است به عنوان يكي از كتابهاي درسي دوره ابتدايي در مدرسهها مورد استفاده آموزگاران قرار بگيرد، «صنعت ايدئولوژيك» خوانده است.  

*********************

چهار شنبه 7 اسفند  1387 ـ 25 فوريه 2009

تاکيد بر اسلامي شدن دانشگاه ها

آيت الله جوادي آملي

روزنامه اعتماد: آيت الله جوادي آملي گفت؛ «کساني که در پي ارتباط با امريکا و اسرائيل هستند، براساس نص صريح قرآن، مرض سياسي دارند.» به گزارش ايلنا، آيت الله جوادي آملي از استادان حوزه علميه قم در ديدار اعضاي ستاد برگزاري کنگره بين المللي خواجه نصيرالدين طوسي در قم اظهار داشت؛ «اگر دانشگاه ها را اسلامي نکنيم، نه راه خواجه نصيرالدين ها و ديگر انديشمندان اسلامي را خواهيم رفت و نه وحدت حوزه و دانشگاه عملي خواهد شد». آيت الله جوادي آملي افزود؛ «در شرايط کنوني تا اسلامي شدن دانشگاه ها فاصله زيادي وجود دارد و بايد اين فاصله کوتاه شود.» آيت الله جوادي آملي گفت؛ «اسلامي کردن دانشگاه غير از مسلمان تربيت کردن است، آنچه از غرب آمده و ترجمه شده، کسي را مسلمان نخواهد کرد.» امام جمعه موقت قم اظهار داشت؛ «اگر دانش دانشگاه اسلامي شود قداستش کمتر از حوزه نخواهد بود.»

و اين هم يک ويدئوی ديدنی>>>>

*********************

سه شنبه 6 اسفند  1387 ـ 24 فوريه 2009

رییس جمهور باید یک فقیه باشد

رهبر حکومت اسلامی

خبرگزاری یاری (دستداران محمد خاتمی): عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر حضور یک فقیه روحانی در رآس قوهء مجریه با قاطعیت تاکید کرد. محمد تقی رهبر در گفتگو با حزب الله تاکید کرد: «قطعا باید یک روحانی فقیه و آشنای به مسائل دینی در راس قوه مجریه قرار بگیرد.» وی ادامه داد: «چرا که یک فقیه می‌تواند به خوبی عدالت و انصاف را در جامعه اسلامی اجرا کند که این مهم خود یک دستاورد عظیم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.» این نماینده مجلس گفت: «در کنار یک ریس جمهور فقیه، باید هیات دولتی متشکل از افراد متخصص و کارآمد نیز ایفای نقش کنند، چرا که این حضور می تواند در تصمیم گیری های رییس جمهور تاثیرات بسیار مثبتی را در بر داشته باشد.» >>>

*********************

دو شنبه 5 اسفند  1387 ـ 23 فوريه 2009

جوانان ايراني با ايجاد حکومت سکولار در ايران مخالفند

هفته نامه "اکونوميست" چاپ لندن

ايرنا: هفته نامه "اکونوميست" چاپ لندن در جديدترين شماره خود با انتشار گزارشي به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به تحليل رفتار جوانان ايراني پرداخت و نوشت: «اکثر جوانان ايران مخالف ايجاد يک حکومت سکولار در ايران هستند». به گزارش اکونوميست در گزارش خود تحت عنوان "فرزندان انقلاب"، با اشاره به سابقهء حضور فعال جوانان ايراني در انقلاب اسلامي و تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط آنان نوشت: «اشغال سفارت آمريکا در ايران و گروگان گرفتن کارمندان آن به مدت 444 روز از جمله حوادثي بود که باعث شد ايران در نظر غرب به عنوان يک کشور بنيادگراي اسلامي شناخته شود». اين هفته نامه افزود: «رابطهء ميان ايران با غرب از آن زمان تاکنون تنها اندکي بهبود يافته است و اميد به بهبود روابط تحت دولت "باراک اوباما" رييس جمهوري جديد آمريکا نيز اخيراً و با تعطيلي دفتر "شوراي فرهنگي بريتانيا" در تهران و عدم صدور ويزاي ايران براي تيم دختران بدمينتون آمريکا براي شرکت در سري مسابقاتي که به مناسبت سالگرد انقلاب ايران برنامه ريزي شده بود ضربه خورد». اکونوميست در ادامه نوشت: «با وجود اينکه ممکن است برخي جوانان از محدوديت هاي اجتماعي ناراضي باشند اما مذهب همچنان بخش مهمي از زندگي بسياري از جوانان ايراني را تشکيل مي دهد». اين نشريه افزود: «اکثر جوانان ايران مخالف ايجاد يک حکومت سکولار در ايران هستند». به نوشتهء اين هفته نامه: «جوانان ايراني همچنين هويت و افتخار ملي قدرتمندي دارند، اين جوانان نيز مانند بنيانگذاران انقلاب اسلامي از هرگونه دخالت غربي در مسائل ايران شديداً خشمگين مي شوند، ممکن است برخي جوانان ايراني از اقدامات جمهوري اسلامي ناراضي باشند اما همين ناراضيان هم در صورت حمله خارجي به حمايت از جمهوري اسلامي خواهند پرداخت».

*********************

يک شنبه 4 اسفند  1387 ـ 22 فوريه 2009

در گواتمالا من را در حد رئيس ‏جمهور تحويل گرفتند

مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس دولت نهم

به گزارش ایسنا، مجتبی ثمره هاشمی، مشاور ارشد رئیس دولت نهم، در همایش «حماسه جاویدان» ایران را عزیزترین ملت جهان دانست که امروز در دنیا عزت و شوکتی بی نظیر دارد و مردم آن هر کجا که بروند، تحویل گرفته می شوند. او در تبیین اظهارات خود خاطراتی از سفرهایش نقل کرد و گفت؛ «در گواتمالا من را در حد رئیس جمهور تحویل گرفتند.» وی گفت: «دو یا سه ماه قبل با توجه به تحولات عظیمی که در امریکای لاتین اتفاق افتاده است و به دنبال آن گواتمالا از ایران به عنوان تنها کشور آسیایی در مراسم تحلیف رئیس جمهورشان دعوت کردند و من به عنوان نماینده ایران به آنجا رفتم. من را در حد یک رئیس جمهور تحویل گرفتند و بعد از مراسم تحلیف چند تن از دوستان مان داخل شهر رفتند و در آنجا مردم سراغ احمدی نژاد را می گرفتند. حتی من در روز بعد که برای چند ساعتی وقت داشتم و به شهر رفتم با چند دانشجو برخورد کردم که وقتی فهمیدند ایرانی هستم بسیار خوشحال شدند و نیم ساعت راجع به ایران حرف زدیم. آنها می گفتند ایرانی ها را خیلی دوست دارند و این به خاطر ایستادگی، اقتدار و شعارهای انقلابی ملت ما بود».

*********************

شنبه 3 اسفند  1387 ـ 21 فوريه 2009

من اگر خدا بودم

نوشتهء کسی که متأسفانه خدا نيست اما در تهران زندگی می کند

من اگر خدا بودم و می خواستم پیغمبر برای خلق تعیین کنم از صد وبيست و چهار هزار پیغمبر شصت و دو نفرش رو از زنان منسوب میکردم تا عدالت رعایت بشه !کمی سلیقه به خرج میدادم و بجای اینکه خونهء خودم رو در صحرای خشک و بی اب و علف عربستان بنا کنم در سواحل جزایر هاوایی یه خونه شیک و مدرن بنا میکردم با سوییت های مجهز و مجانی برای زواری که برای زیارت میومدن! هیچوقت خونه خودم رو در انحصار مسلمون ها قرار نمی دادم و همه حق داشتن بیان خونه ام … حتی بی خدا ها! قدمشون سر چشم! زوار بجای اینکه تو صحرای عرفه بدو بدو کنن کنار ساحل بدو بدو کنن حالشو ببرن و بجای لباس احرام هم مایوی دوتیکه بپوشن! یه مشت از این حوری ها و قلمان رو هم مامور میکردم به حجاج سرویس بدن و پذیرایی کنن تا زیارت بهشون بهتر بچسبه ! اصلا نمیذاشتم آدما صبح و ظهر و شب هی نماز بخونن و سجده کنن و حرفای تکراری بزنن! کمبود که نداشتم هی بخوام طفلکی ها رو اذیت کنم که! همه مسجد ها رو هم جمع میکردم به جاش کافی شاپ و کتابخونه و سینما درست میکردم! یه چند تاش رو هم قهوه خونه سنتی درست میکردم که توش سه تار بزنن بخونن! هر کسی هم که من رو صدا می زد و میگفت اِی خدا زود بهش می گفتم جانم قربونت برم … عزیز دلم … فدات بشم؛ نه اینکه محل سگ هم نذارم! بنده افریدم باید سرویس بدم دیگه … گوسفند که نیستن ول کنم تو بیابون! قشری به نام روحانیت رو اصلا خلق نمیکردم! به بنده هام همه یه جو عقل میدادم تا بتونن بد رو از خوب تشخیص بدن و نیازی به فتوا و این حرف و شعر ها نباشه! عزراییل رو هم می فرستادم اونجا که عرب نی انداخت بره غاز بچرونه! به جای عزراییل یه حوری خوش هیکل سفید و بلوری میفرستادم تا جون مرد ها رو بگیره و یک جوان رعنای خوش هیکل رو هم می فرستادم تا جون خانمها رو بگیره! جون بچه ها رو هم اصلا نمیگرفتم! اصلاً اجازه نمی دادم انسان ناقص و معلول به دنیا بیاد … ریشه جنگ رو هم خشک می کردم بجاش عشق و عطوفت و مهربونی مکاشتم! سعی میکردم حضورم اینقدر در زندگی مردم ملموس باشه که دیگه هیچ کس نگه خدای چی! کشک چی! ….. خدا کیلو چند؟ ….. کدوم خدا ؟ آخ که اگه خدا بودم یه بهشت توی یکی از سیاره ها خلق میکردم آخرین مدل! نه اینجوری که توی جوی هاش شیر و عسل بیاد! شیر و عسلی که توی جوی باشه به درد همون اعراب هزار و چهار صد سال پیش می خوره! اونایی که بنده صالح بودن میفرستادم توی این بهشت و اونایی هم که خطا کار بودن و بنده های درستی نبودن بجای جهنم می فرستادم توی ایران زندگی کنن قدر عافیت رو بدونن! از خدا ـ اگر باشه ـ بخاطر این همه اختلاف سلیقه عذر خواهی می کنم. 

*********************

جمعه 2 اسفند  1387 ـ 20 فوريه 2009

ما به قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران وفاداريم

عزت الله سحابى

عزت الله سحابى از چهره  هاى جريان موسوم به نيروهاى ملى مذهبى در پاسخ به اين سؤال كه شما بالاخره اپوزيسيون هستيد يا پوزيسيون؟ و خيلى ها معتقدند كه شما هم مثل نهضت آزادى، هنوز تكليف خودتان را مشخص نكرده ايد، گفت: ما تكليفمان را با نظام و اصل جمهورى اسلامى مشخص كرده ايم و بارها گفته ايم كه به قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران وفاداريم و به آن اعتقاد داريم به جز چند مورد. سحابى افزود: من برانداز نظام نيستم نه به دليل اينكه در نظام هيچ اشكالى نمى بينم. تنوع قومى موجود در ايران به گونه اى است كه نبود يك حكومت مركزى مقتدر باعث هرج و مرج در كشور مى شود. عضو نيروهاى ملى مذهبى تأكيد كرد: فروپاشى و يا تضعيف حكومت مركزى مساوى است با فروپاشى ايران و ما شديدا مخالف تضعيف پايه هاى حكومت هستيم. سحابى در بخش ديگرى از اين گفتگو با بيان اينكه «بنده معتقد به شركت در انتخابات هستم »، اظهار داشت: حتى اگر سى مرتبه هم شكست بخوريم شايد مرتبه سى و يكم پيروز باشيم. به هيچ وجه، تحريم انتخابات و يا قهر با آن را شايسته نمى دانم.

*********************

پنج شنبه 1 اسفند  1387 ـ 19 فوريه 2009

فيلترينگ سايت هاي ممنوعه همراه با دستگيري متهمان توسط ناجا آغاز شد

روزنامهء اعتماد ـ در حالي که کمتر از يک ماه از تصويب لايحه جرائم رايانه يي و تشکيل «دادسراي ويژه جرائم رايانه يي و اينترنتي در دادستاني تهران» مي گذرد، پليس امنيت اخلاقي دور تازه يي از برخوردها، شناسايي و فيلترينگ سايت هاي ممنوعه را آغاز و در اين ميان افرادي را نيز دستگير کرد. به گفته احمد روزبهاني، رئيس پليس مبارزه با مفاسد اجتماعي، برخورد با افرادي که «اقدام به انتشار مضامين بد و ممنوع» مي کنند در برنامه جديد ناجا قرار گرفته است و با متخلفان وبلاگ ها که اقدام به انتشار «مضامين ممنوع» مي کنند به شدت برخورد قانوني خواهد شد. اما سردار روزبهاني حاضر نشد مصاديق «مضامين بد و ممنوع» را برشمرد و گفت اين امر نياز به طي تشريفات اداري دارد. همچنين وي آمار تعداد دستگيرشدگان و نام و تعداد سايت هاي فيلترشده را اعلام نکرد و گفت به دليل بخشنامه داخلي ناجا از ارائه اين اطلاعات معذور است. با اين حال سردار احمد روزبهاني با اشاره به فعاليت سايت هاي اينترنتي گوناگون، به ايلنا گفت؛ «سايت هاي ممنوعه شناسايي شدند. کساني که استفاده غيرمجاز از سايت ها مي کردند و در حوزه کاري ما هم بودند، شناسايي شدند و دستگيري هم داشته ايم و دستگيرشده ها نيز به مقامات قضايي معرفي شده اند.» رئيس پليس امنيت اخلاقي يکي از اعضاي کميته تعيين مصاديق فيلترينگ است. بر پايه لايحه جرائم رايانه يي، ساير اعضاي کميته تعيين مصاديق فيلترينگ سايت هاي اطلاع رساني عبارتند از؛ وزير يا نماينده وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوري اطلاعات، دادگستري، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس سازمان تبليغات اسلامي، رئيس سازمان صدا و سيما و يک نفر خبره در فناوري اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون قضايي و حقوقي مجلس. به گفته روزبهاني وظيفه پليس امنيت اخلاقي و مبارزه با مفاسد اجتماعي اين است که امنيت را در جامعه صورت بدهد، بنابراين پليس مبارزه با مفاسد اجتماعي با مشاهده افرادي که در تلاش هستند نظم و امنيت جامعه را به نوعي برهم بزنند به شدت برخورد قانوني مي کند. علاوه بر اين او معتقد است پليس امنيت اخلاقي فضا را براي متخلفان اينترنتي ناامن کرده است و ناجا در تلاش است فضاي فعاليت اين افراد متخلف را بيشتر از قبل در تنگنا قرار بدهد. تنگنايي که ناجا به آن معتقد است از سه سال پيش در کشور آغاز شده و به شهادت آمار تاکنون پنج ميليون سايت و وبلاگ در ايران فيلتر شده اند. طي هفته هاي گذشته فيلتر شدن دو سايت «هفتان» و «فردانيوز» موجي از نگراني را ميان اهالي فرهنگ و هنر برانگيخته است. هفتان سايتي فرهنگي است که کاربران آن بهترين لينک هاي هفت هنر را در صفحه اصلي آن قرار مي دادند. فردانيوز نيز از سايت هاي نزديک به قاليباف شهردار تهران به شمار مي آيد. علاوه بر مسدود شدن سايت ها و وبلاگ ها، دادستان تهران نيز طي روزهاي گذشته «تعيين دو شعبه ويژه جرائم اينترنتي و فناوري ارتباطات» را تاييد کرد. سعيد مرتضوي گفت؛ دادسراي ويژه جرائم اينترنتي به عنوان دادسراي ناحيه 31 در تهران راه اندازي خواهد شد. اين دادسرا غير از رسيدگي به اتهامات اينترنتي و رايانه يي به «ارسال پيامک هاي تخريب آميز» نيز رسيدگي مي کند. دادستان تهران همچنين تاکيد کرد برخورد با «تخريب افراد و متخلفان انتخاباتي از طريق پيام کوتاه» از ديگر بخش هاي «دادسراي ناحيه 31، ويژه جرائم اينترنتي و فناوري اطلاعات» خواهد بود. روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز خبر داده است پروژه بزرگي در زمينه مسائل مربوط به فيلترينگ در مرکز تحقيقات مخابرات ايران تعريف شده و در حال اجراست. دکتر کمال محامدپور معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل اين وزارتخانه خبر داده است اين پروژه با مسووليت دو مجموعه و به عنوان يک کنسرسيوم اجرا مي شود و مقرر شده است در قالب اين پروژه تمامي جنبه هاي موضوع فيلترينگ از مراحل تحقيقات تا توليد نرم افزارها و سخت افزارهايي که قادر به پوشش دهي موضوع فيلترينگ باشند، مطالعه و بررسي شوند. به گفته اين مقام مسوول وزارت ارتباطات براي دو سال ابتدايي اجراي اين پروژه 50 ميليارد ريال بودجه در نظر گرفته است. با نزديک شدن به زمان برگزاري انتخابات دور دهم رياست جمهوري انتظار مي رود سختگيري ها و نظارت هاي دولتي در حوزه اينترنت شدت گيرد. شايسته است کميته تعيين مصاديق فيلترينگ به شکلي شفاف عمل کند و با ارائه فهرستي منطقي از دايره شمول جرائم اينترنتي، شائبه سياسي کاري يا سختگيري هاي بي مورد را در اين حوزه از بين ببرد.

*********************

چهار شنبه 30 بهمن 1387 ـ 18 فوريه 2009

وضعیت خروج از کشور فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی (ايمنی زيستی)

خبرگزاری مهر : دکتر اسکندر امیدی نیا ،عضو انجمن ایمنی زیستی گفت: «دانش آموختگان بیوتکنولوژی و مشکل اشتغال آنها در کشور و وزارت بهداشت معضل شده به طوریکه هفتاد تا هشتاد درصد آنها بیکار هستند و رشد خروج فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با بیوتکنولوژی از کشور بالاست. از سوی دیگر نیمی از فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی در کشور در دسترس نیستند و در دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران که هر ساله رتبه های اول کنکور را به خود اختصاص می دهد، هیچ دانشجویی دکتر نشده و پس از اخذ کارشناسی ارشد از ایران رفته اند و این درد آور است». او بزرگترین مشکل مسئولین کشور در زمینه بیوتکنولوژی را غفلت آنها در برابر این فناوری دانست و افزود: «به عنوان مثال ستاد زیست فناوری در کشور راه اندازی شده است در حالی که مدیران آن در زیست فناوری متخصص نیستند و تاکنون درباره وضعیت بیوتکنولوژی و مباحث عنوان شده در این زمینه اعلام موضع نکرده اند». امیدی نیا ادامه داد که: «این ستاد باید حضور پر رنگی در ایجاد حمایت و گسترش بیوتکنولوژی در کشور داشته باشد اما تا کنون کوچکترین عملکردی نداشته و نقشی در رشد بیوتکنولوژی ایفا نکرده است به طوری که بخش خصوصی ما و دانشجویان ما در این رشته درحال خروج از کشور هستند. این در حالی است که در تمام دنیا رویکرد حمایت و سرمایه گذاری بر روی بیوتکنولوژی دنبال می شود و به عنوان مثال بر اساس گزارشی کشور آمریکا 110 میلیارد دلار اعتبار را به عنوان سوبسید به فناوری اختصاص داده که 58 درصد این اعتبار به بیوتکنولوژی مربوط است».

*********************

سه شنبه 29 بهمن 1387 ـ 17 فوريه 2009

اشتباهی که ما کردیم

سید روح الله موسوی خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی

اشتباهی که ما کردیم این بود که به طور انقلابی عمل نکردیم و مهلت دادیم به این قشرهای فاسد، و دولت انقلابی و ارتش انقلابی و پاسداران انقلابی، هیچ یک از اینها عمل انقلابی نکردند و انقلابی نبودند. اگر ما از اول که رژیم فاسد را شکستیم و این سد بسیار فاسد را خراب کردیم، به طور انقلابی عمل کرده بودیم، قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم و تمام مجلات فاسد را تعطیل کرده بودیم و روسای آنها را به محاکمه کشیده بودیم و حزب های فاسد را ممنوع اعلام کرده بودیم و رؤسای آنها را به سزای خودشان رسانده بودیم و چوبه های دار را در میدان های بزرگ برپا کرده بودیم و مفسدین و فاسدین را درو کرده بودیم، این زحمت ها پیش نمی آمد... ما نمی ترسیم از اینکه در روزنامه های سابق، در روزنامه های خارج از ایران برای ما چیزی بنویسند، ما نمی خواهیم  وجاهت در ایران، در اسلام، در خارج از کشور پیدا بکنیم. ما می خواهیم به امر خدا عمل کنیم و خواهیم کرد. صحیفه ی نور جلد 8 صفحه ی 251 سال 1358

 

دو نشریه در دادگاه مطبوعات کرمانشاه

آقایان علی اصغر جمشید نژاد و شهسوار بسطامی مدیران مسئول دو نشریه "نسیم غرب" و "نوای وقت" روز یکشنبه بيست و هفت بهمن ماه به دادگاه مطبوعات کرمانشاه احضار شدند.  شاکیان نشریه نسیم غرب " اداره مخابرات و شهرداری همدان " هستند که نسبت به چاپ یک کاریکاتور درباره اداره مخابرات و چند مطلب انتقادی درباره شهرداری همدان علیه این نشریه شکایت کرده بودند. همچنین شاکی نشریه نوای وقت " معاونت اطلاعات سپاه پاسداران منطقه کرمانشاه " در قبال دو مطلب بنام های " حجاب زن مو یا نگاه " و " حاکمیت جنسی در رابطه با کلمه رجال " که در سال هشتاد و چهار منتشر شده است و همچنین" اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه " در رابطه با چاپ داستانی بنام " من عاشق رژ شرابی و لاک صورتیم " که برگرفته از کتاب تفاله های زمینی به نویسندگی محسن میرزایی است که در سال هفتاد و نه توسط نشر روزگار در تهران بچاپ رسیده است و در سال هشتاد و چهار در نوای وقت منتشر شده است. لازم به یادآوری است تمام این شکایت ها مربوط به سال های گذشته بوده که اکنون رسیدگی می شود . دادگاه هر دو نشریه در شعبه 7 دادگستری کرمانشاه با حضور هیأت منصفه مطبوعات برگزار شده و با تشکیل پرونده و دفاعیات در انتظار رأی دادرسی است .

*********************

دو شنبه 28 بهمن 1387 ـ 16 فوريه 2009

رژيم‌های استبدادی به جمهوری اسلامی تبديل می‌شوند

سرلشکر صفوی

خبرگزاری فارس ـ سردار سرلشکر سيد يحيی صفوی، دستيار فرمانده معظم کل قوا، امروز در جمع راهپيمايان شرکت کننده در سی امين جشن پيروزی انقلاب اسلامی ضمن بيان حماسه حضور مردم شهر اراک در راهپيمائی اين روز عنوان کرد: «از دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی ايران تاثير بر رخدادهای مهم در جهان و الهام بخشی به نهضت های مردمی و تقويت روحيه مقاومت در برابر سلطه گران می‌باشد... موضع گيريهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آيت الله العظمی خامنه ای و رفتار شما مردم انقلابی در ميان يک و نيم ميليارد مسلمان جهان، بالاترين حمايت معنوی – سياسی و قوت قلب مبارزان فلسطينی در منطقهء غزه برای رسيدن به پيروزی در جنگ بيست و دو روزه بوده و مردم غزه و مردم لبنان در جنگ سی و سه روزه عليه اسرائيل جنايتکار، پيروزی خود را مديون انقلاب اسلامی می دانند». وی با اشاره به اذعان شکست آمريکائيها و صهيونيستها در مقابل امواج توفنده بيداری اسلامی و مقاومت اسلامی شکل گرفته در منطقه خاورميانه زير پرچم اسلام و قرآن، ايجاد تحرک و پويايی در ملت ها و جوانان کشورهای منطقه را از مهمترين دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی دانست و گفت: «هم اکنون تفکر و انديشه حضرت امام و مقام معظم رهبری ريشه های درخت تناور جنبش های اسلامی در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را آبياری می کند». صفوی افزود: «عليرغم توطئه های آمريکائيها و اروپائيها و صهيونيستها در جلوگيری از تاثير انقلاب اسلامی، امروز با عنايت الهی، اسلامگرايی مهمترين پديده قرن بيست و يکم در مقياس جهانی شده است و با لطف خداوند، بالاترين تغيير موازنه قوا و تغيير جهان بينی و انديشه رفتار انسانی مسلمانان برای رسيدن به آزادی و استقلال فراهم شده است. وی از مهمترين وقايع قرن حاضر را تأثير فزاينده باورها و انگاره های جمعی و توده های مردم در معادلات جهانی دانست و بيان کرد: «ارزيابی تحولات مهم جهانی در قرن حاضر نشاندهنده تاثير روز افزون عزم ملت ها بر تعيين سرنوشتان می باشد که انقلاب اسلامی ايران را می توان سر فصل پر افتخار اين روند در تاريخ جديد تمدن بشری بحساب آورد». دستيار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در پايان ضمن پيش‌بينی ايجاد تحولاتی در نظام کنونی رابطه دولت - ملتها در جهان گفت: «در پنجاه سال آينده شاهد تغيير و تحولاتی سياسی در رژيم های استبدادی و پادشاهی به نفع ملت های اسلامی و به سوی تشکيل نظام های جمهوری و يا جمهوری اسلامی خواهيم بود».

*********************

يک شنبه 27 بهمن 1387 ـ 15 فوريه 2009

آزادي بيان از دستاوردهاي جمهوري اسلامي است

مخبر کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي

ايرنا ـ امين حسين رحيمي، نماينده ملاير در مجلس و مخبر کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا در تشريح دستاوردهاي انقلاب اسلامي طي سه دهه گذشته اظهار داشت: «امروز ما در کشور، زنداني سياسي نداريم و کساني که به دليل اقدام عليه امنيت در زندان بسر مي برند، بر اساس قوانين جزايي محاکمه و مجازات شده اند و زنداني سياسي به شمار نمي آيند». وی آزادي بيان را از دستاوردهاي مهم نظام جمهوري اسلامي ايران بيان کرد و گفت: «قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، کسي جرات انتقاد از حاکميت را نداشت و با کوچکترين انتقاد، ساواک آنها را بازداشت مي کرد اما اکنون، انتقاد از مسوولان و حکومت آزاد است». او با بيان اينکه احکام نوراني اسلام، فطري است و بيش از همهء قوانين وضع شده به دست انسان ها، حقوق بشر در آن رعايت شده است، گفت: «در قوانين جمهوري اسلامي، آزادي هاي فردي و اجتماعي پيش بيني شده است و اين آزادي ها نيز رعايت مي شود». 

*********************

شنبه 26 بهمن 1387 ـ 14 فوريه 2009

دستاوردهای انقلاب در حوزهء زنان

فاطمه آجرلو

به گزارش گروه انقلاب خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ، فاطمه آجرلو، عضو فراكسيون زنان مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: «انتقال و اجراي پيام امام ‌(ره) در خصوص بيداري و آگاهي مردم، سازماندهي جريان انقلاب، دستگيري و زنداني شدن زنان در زندان ‌هاي سياسي رژيم منفور شاه نشان‌ دهنده نقش اجتماعي زنان در پيروزي انقلاب است». وي اظهار داشت: «در تداوم آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، زنان طي هشت سال دفاع مقدس، نقشي بسيار عمده‌اي را در ايجاد انگيزه و آماده كردن مردان براي حضور در جبهه‌هاي جنگ ايفا كردند». آجرلو در خصوص نقش اجتماعي زنان در سی سال گذشته گفت: «زن‌ها قبل از انقلاب براي شركت در فعاليت‌هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي بايد با تفكر الهي خداحافظي مي‌كردند‌ ولي با حلول انقلاب اسلامي و نگاهي كه امام  راحل و مقام معظم رهبري به جامعه زنان داشتند، آن‌ها توانستند با حفظ حجاب و جايگاه خود در تمام عرصه‌هاي علمي، اقتصادي، سياسي و اجتماعي حضور فعالانه‌اي داشته باشند». وي خاطر‌نشان كرد: «حضور شصت و هشت درصدي زنان در دانشگاه ‌ها كه نمايانگر جهش وسيع آنان در عرصه‌هاي علمي كشور است و نيز شركت آنان در عرصه‌هاي مختلف جامعه با حفظ و پاسداشت حريم خانواده از دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي در حوزه زنان به شمار مي‌رود». عضو فراكسيون زنان مجلس رسيدن به درجه‌هاي بالاي علمي از استادي دانشگاه تا فعاليت‌ در حوزه انرژي هسته‌اي را از ديگر دستاوردهاي بزرگ انقلاب اسلامي در حوزه زنان دانست.

*********************

جمعه 25 بهمن 1387 ـ 13 فوريه 2009

من اپوزيسيون نظام نيستم

محمد خاتمی

به گزارش "ايلنا"، به نقل از روابط عمومی دفتر سيد محمد خاتمی، وی در ديدار با اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با اشاره به برخی حساسيت‏های ايجاد شده در خصوص اصلاح طلبان ‏گفت: ما بارها گفتهايم که در مجموعهء نظام مشغول فعاليت هستيم و قانون اساسی و رهبری را قبول داريم و خيانت به انقلاب و خون شهيدان میدانيم که تصور شود اپوزيسيون نظام هستيم و بنده اينطور نبوده و نخواهم بود... مطمئنا مسائل امروز با مسائل آن روز متفاوت شده است و بايد ببنيم چه کار کنيم که هويت ما تحريف نشود و يا مردم و تاريخ نپندارند که ما دچار استحاله شده‏ ايم. در عين حال کسانی که در حاکميت هستند و همچنين بخش ‏های جامعه که به هر حال نظر و سليقهای ديگر دارند اما صادق و خيرخواهند، از آمدن اين تفکر احساس خطر نکنند... ما همچنان خواستار آزادی در چارچوب قانون و هنجارهای جامعه هستيم و اصلا به خاطر امنيت‏ می‏گوييم بايد به مردم آزادی داد، نه آنکه‏ آزادی در مقابل امنيت است، زيرا پايه امنيت رضايت مردم است، تا آنها احساس آزادی و حرمت در جامعه داشته باشند آن زمان است که رابطه بين نظام و مردم تقويت میشود.

*********************

پنج شنبه 24 بهمن 1387 ـ 12 فوريه 2009

ماهواره، اینترنت وصدا و سیما رقبای ما هستند

وزير آموزش و پرورش

خبرگزاری مهر ـ علی احمدی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که عنوان کرد در کنار عملکرد مثبت آموزش و پرورش در 30 سال گذشته، نقاط منفی آن را نیز ذکر کنید اظهارداشت: اگر کسی سخنان من را به خوبی رصد کند می بیند که همه من را به عنوان وزیرمنتقد می شناسند و ابایی از طرح نارساییهای موجود در آموزش و پرورش ندارم. وزیرآموزش و پرورش  با اشاره اینکه در سخنان خود در مجلس انواع چالشهای وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده و راه حلهای آن را نیز عنوان نموده است، گفت: اما خیلی از موضوعات در جامعه ما تغییر یافته که باید مردم آن را باور کنند و خود را برای پاسخگویی نسبت به آن آماده کنند. وی افزود: قطعا مدارس ما نسبت به گذشته از نظر ایجاد جاذبه برای دانش آموزان بهتر شده ولی ما رقیب هایی همچون ماهواره، اینترنت و صدا و سیما پیدا کردیم و آنها جذابیت هایی دارند که مدارس ما ندارند و اگر سئوال شود که آموزش و پرورش مقصر است باید گفت قطعا نه! چرا که دوره عوض شده است. کدام کشور توانسته برای موج ایجاد شده توسط ماهواره ها و فضای مجازی برنامه جامعی داشته باشد که حالا آموزش و پرورش نفر دوم باشد.

*********************

چهارشنبه 23 بهمن 1387 ـ 11 فوريه 2009

ابلاغ پيام صلح و دوستي مردم ايران توسط رحيم مشايي

به گزارش سايت ميراث آريا  ـ اسفند يار رحيم مشايي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، و ويران کنندهء آثار باستانی ايران، پيام صلح و دوستي ملت ايران را به مردم جهان ابلاغ کرد. رحيم مشايي در مراسم پرده برداري از نماد ايراني صلح که احمد نجفي بازيگر، هلن سپاسي کاراته کار زن ايراني، عليرضا حيدري کشتي گير و صفارودي، نماينده سازمانهاي غير دولتي به عنوان سفيران صلح در آن حضور داشتند گفت: «من از هرمز سرفراز، نماد ايران بزرگ، پيام صلح و دوستي را به همهء مردم دنيا، مردان و زناني که در سراسر جهان به دليل فطرت خداجوي خود عاشق صلح هستند ابلاغ مي کنم. وي افزود: امروز در آستانه هزاره سوم نقش آفريني ايران به دليل ريشههاي تاريخي خود نمايان است. وي تصريح کرد: تلاشهاي خلاف انديشههاي الهي محکوم به شکست است و هر روز که ميگذرد حرکت مردم ايران رو به نقطه پيروزي نمايان تر مي شود. وي با اشاره به تلاش هاي ملت ايران براي مبارزه با ظلم افزود: حرکت پرشکوه مردم دنيا براي همزيستي باعث شده تلاشهاي خلاف انديشههاي الهي در محاق قرار گيرد. مشايي گفت: ما در کنار همه مردم دنيا هستيم و به آنها ميگوييم به ملت ايران تکيه کنند!

*********************

سه شنبه 22 بهمن 1387 ـ 10 فوريه 2009

آنجا که نه تنها اجازه بيان، که اجازهء فکر کردن هم داده نمی شود

مهدی خزعلی، فرزند آيت اله خزعلی

روز آن لاين: مهدی خزعلی نظرات جالبي در مورد احمدي نژاد، اطاعت از رهبر، و حمايت آيت الله خامنه اي [از او] دارد: «من معتقدم نه تنها اطاعت ‏چشم و گوش بسته نمي کند [منظور احمدي نژاد] بلکه روزي را مي بينم که در مقابل رهبر بايستد!‏ راجع به حمايت ‏رهبري از او، بلا تشبيه، امام هم از بني صدر حمايت مي فرمود و حتي او را جانشين فرماندهي کل قوا کرد. ما بايد ‏وظيفهء خود را انجام دهيم و آن روشنگري است. مي دانيد راجع به اينکه چرا رهبري حمايت مي کند، در حوزهء خط ‏قرمز است و ما نمي توانيم فکر کنيم يا تحليل ارائه نماييم. حتي همين قدر که نوشتم خارج از دستور است. در جامعهء ‏امروز ما اگر در موضوعي رهبري اظهار نظر کرد ديگر مطبوعات و اصحاب قلم و دانشگاهيان و...نيازي نيست فکر ‏کنند!‏»

*********************

دو شنبه 21 بهمن 1387 ـ 9 فوريه 2009

تفکراتی دربارهء دست آوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی

از: ناشناس

1) انقلاب نه تنها فرزندان خودش، بلکه نوه رهبرش را هم می خورد.‏‏ 2) انقلاب ده ها زندانی سیاسی را آزاد کرد، بعدا آنها دو گروه شدند، یا زندانبان شدند، یا توسط هم سلول های قبلی ‏شان اعدام شدند.‏ 3) شعار انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، «آزادی» بخاطر « استقلال» و « جمهوریت» بخاطر ‏‏«اسلامیت» مشکل پیدا کرد.‏ ‏4) انقلاب ایران اسلام را هم به تمام دنیا صادر کرد، فقط ملت خودمان بی دین باقی ماندند. ‏‎ ‎5) اعضای شورای انقلاب در سال 57 صلاحیت عضویت در شورای محل خودشان را در سال 1386 ندارند.‏ 6) مردم برای بیرون کردن کسانی که وابسته به خارج بودند، کسانی را از خارج از ایران آوردند و حکومت را ‏دست آنها دادند، بعدا انقلابیونی که سالها در ایران بودند از ترس انقلاب فرار کردند و برای همیشه به خارج رفتند.‏ 7) انقلاب برای اثبات حقانیت خود از رفراندوم و انتخابات استفاده کرد، پس از اینکه حقانیت اش را اثبات کرد، ‏هم رفراندوم را ممنوع کرد و هم جلوی برگزاری انتخابات آزاد را گرفت.‏ 8) رهبران انقلاب هزاران جوان 30 ساله بودند، آنها پس از 20 سال فهمیدند که چه اشتباهی کردند و به همین ‏دلیل وقتی 50 سال شان شد و خواستند عاقلانه رفتار کنند، دوباره گروهی جوان 30 ساله آمدند، تا آنها هم 20 سال ‏دیگر اشتباه کنند.‏ 9) انقلاب ایران جزو انقلاب هایی بود که کمترین خشونت تا قبل از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد، به همین دلیل پس ‏از پیروزی، انقلابیون با تمام وجود سعی کردند این کمبود را جبران کنند.‏ 10) انقلاب ایران جامعه را زیرورو کرد و باعث شد مردم تهیدست قدرت را در دست بگیرند و آن را محکم نگه ‏دارند.‏ 11) مهم ترین حامی انقلاب ایران فقرا بودند، به همین دلیل انقلاب برای حفظ خودش سعی کرد تا می تواند فقرای ‏جدید را تولید کند.‏ 12) انقلاب ایران قطعا توسط خداوند حمایت می شود، وگرنه با این همه حماقت و بلاهت باید تا به حال صد بار ‏از بین رفته بود.. ‏13) انقلاب اسلامی هر روز عمیق تر و عمیق تر می شود، فعلا به ته گودال نرسیده ایم و همچنان رو به پائین ‏حرکت می کنیم.‏‏ 14) کسانی که سی سال است در شرایط انقلابی زندگی می کنند، از آن متنفرند و کسانی که سی سال است از آن ‏دور شده اند هنوز از آن دفاع می کنند.‏ 15) بزرگترین نتیجهء انقلاب این بود که مردم فهمیدند انقلاب کردن چقدر کار غلطی است.‏ 16) برای اثبات بی ثمر بودن انقلاب ایران، همین که بدانیم احمدی نژاد رئیس جمهور کشور است، کافی است.

 

*********************

يک شنبه 20 بهمن 1387 ـ 8 فوريه 2009

سايت جديد بسيج و استخاره درباره سکولاريسم نو

غلامرضا عموزاد

سايت تازهء بسيج افتتاح شده است (http://www.basijnet.com/LibraryGroups.aspx) و نكات و انتخاب هائی دارد كه تا كنون در طبلهء هيچ وبلاگ و سايتي يافت نشده است٠ از جمله، قسمتي دارد به نام استخاره٠ من با ورود به اين قسمت نيت كردم که «آيا خوب است من هر شب سايت نيو سكولاريسم را نگاهي بياندازم؟» پاسخ چنين بود: «مطلب ذاتاً خوب است، ‌اما شق ديگرش بهتر از آن است. و سزاوار است كه اراده شود. ان شاء الله خوب است. آدرس: آيهء 46 / سورء كهف. فارسی: "مال و فرزند، زينت زندگى دنياست؛ و باقيات صالحات [=ارزش هاى پايدار و شايسته‏] ثوابش نزد پروردگارت بهتر و اميدبخش ‏تر است"». (پايان نقل قول).

فکر می کنم احتمالا منظور از «شق ديگر» سايت راه اينده و يا سايت حزب مشروطه ميباشد! الله و اعلم! فکر می کنم پس از اين بايد همواره به اين مولود فرهنگ خوار (سايت بسيج) هم نگاهي داشت٠

*********************

شنبه 19 بهمن 1387 ـ 7 فوريه 2009

ختم در تورنتو

اسماعیل محمدی

با سلام؛ مطالب شما را درباره سکولاریسم خوانده ام. بنا براین خواستم درباره مشکلات پیش روی سکولاریسم نیز مطلبی بنویسید. چون درس خوانده هایمان نیز دراین زمینه بسیار بی اطلاع اند. هفته گدشته در تورنتو بمناسبت درگذشت ایرج عماد، یکی از مطبوعاتی های لائیک ساکن تورنتو، مجلس یادبودی یرگزارگردید و در کمال ناباوری عده ای بیش از 400 نفر، نماینده ایرانیان تورنتو در پارلمان شروع کرد به خواندن قرآن و روضه خوانی، کسی که استاد دانشگاه است و رئیس یکی از مراکز اتمی کاناداست، یعنی دکتر مریدی!! و جالب تر آنکه وقتی اسد مذنبی، طنزنویس و روزنامه نگار تورنتو، خطاب به دکتر مریدی گفت که «ما از دست ملاها فرار کرده ایم اما در کانادا نیز ملاها دست از سرما برنمی دارند و زنده یاد ایرج عماد تا وقتی زنده بود علیه خرافات و دین و مذهب مطلب نوشت اما حالا برایش فاتحه می خوانند»، با اعتراض عده ای روبرو شد که متاسفانه خود را روشنفکر می خوانند و اگر حمایت های شرکت کنندگان نبود می خواستند از سخنرانی ایشان جلوگیری کنند. و باور می کنید که در تورنتوی کانادا اسد مذنبی را تهدید کردند که به چه حقی به دکتر مریدی اعتراض کرده ای؟! با احترام.

پاسخ ما: دوست گرامی روضه خواندن و ختم گرفتن، چه از جانب بی سوادان و چه از سوی روشنفکران ربطی به سکولاريسم ندارد. سکولاريسم به معنی لغو سنن و نفی مذاهب نيست، بلکه می خواهد دست همه گونه دينکاران دارای شريعت را از قدرت حکومتی کوتاه کند تا هر کس هرگونه که خواست زندگی کرده، نيايش کند، لباس بپوشد و ختم و عروسی و ختنه سوران بگيرد. اعتراض آقای مذنبی هم اعتراضی خصوصی است از جانب دوست يک آدم از دنيا رفته که می تواند درست و منطقی يا غلط و غير منطقی باشد و بهر حال جای طرح آن در بحث سکولاريسم نيست.

*********************

جمعه 18 بهمن 1387 ـ 6 فوريه 2009

تمدن صنعتی غرب گنهکار نیست

هرمز ممیزی

آقای دکتر محمد علی اسلامی ندوشن ، طی مقاله ای با عنوان (دنیا علامت میدهد) سه شماره روزنامه اطلاعات مورخ سوم و پنجم وششم بهمن ماه جاری را به مقاله مفصلی با عنوان فوق تخصیص داده اند تا نهایتا گناه پدیده غیر قابل دفاع تروریسم و خشونت و جنگ و کشتار جاری را به گردن تمدن صنعتی غرب بیاندازند حال آنکه اگر چنین نتیجه ای منطقی بود قاعدتا میبایستی بیشترین ترورها و جنگها و خشونتهادر اروپای غربی و آمریکای شمالی اتفاق میافتاد. جالبتر آنکه از نا بسامانیهای مغرب زمین شواهدی بزرگتر از افزایش مصرف قرصهای خواب آور در آمریکا و کانادا نیافته اند و گسترش شعار آزادیهای فردی وچاپ رمانی بنام "ماندینگو" که چهل و چند سال پیش به دست ایشان رسیده و در داستان آن کتاب جوان سیاه پوستی را در قرن هجدهم در دیگ آب جوش میاندازند حال آنکه ایشان قطعا میدانند در زمانیکه هنوز پای تمدن غربی به کشور خودمان باز نشده بود بفرمان فتحعلیشاه قاجار حاج ابراهیم اعتماد الدوله و همه افراد خانواده اش را در دیگ های بزرگ جوشاندند و پسر ششماهه اش که تنها باقیمانده این خاندان بود، خانواده قوام شیرازی را بوجود آورد. به گمان نگارنده تمدن غربی به صورت ناقص و نیمه کاره بدست ما رسیده ظواهر تمدن غربی را آوردیم اما قوانین و آداب و رسومش را وانهادیم تفنگش را خریدیم و بکار گرفتیم  اما به حقوق بشرش هنوز چپ چپ نگاه میکنیم، گوئی حقوق بشر از تفنگ خطرناکتر و غیر قابل تحمل تر است. جناب آقای دکتر اسلامی  ما فقط بخشهائی از تمدن غربی را کپی کردیم و پذیرفتیم و بخشهای از آن مغفول مانده است. دموکراسی مهمترین غفلت ما است. نبود دموکراسی بدان میماند که موتور تمدن صنعتی غرب را بدون رادیاتور یا فن روشن کنید! بسیار طبیعی است که موتور داغ میکند و میسوزد ! اگر امروز جهان اسلام با تعدادی موتور داغ و در حال اشتعال روبرو شده علتش همان کمبود رادیاتور و فن خنک کننده دموکراسی است .در جهان غرب وقتی آقای بوش دنیا را به آتش میکشد آقای اوبامائی فرصت آرام سازی پیدا میکند درست برخلاف جهان استبدادی ما که وقتی کسی کبریتی روشن میکند تا همه چیز و همه کس را نسوزد احدی قادر نیست او را از اریکه قدرت ابد مدت به پائین کشد!

*********************

پنج شنبه 17 بهمن 1387 ـ 5 فوريه 2009

آنچه برای ما تهديد و برای ديگران فرصت است

به گزارش ايسنا، محمد عباسى در جمع مديران گرگان با اشاره به اين كه رتبه گلستان در عرصه اقتصاد، كشاورزى، صنعت و خدمات در كشور از متوسط به پايين است گفت: اين در حالى است كه منابع و ثروت هاى طبيعى موجود در اين استان فراتر از بسيارى از استان هاى ديگر است و بايد با برنامه ريزى صحيح به روند رشد اين منطقه شتاب بخشيد. عباسى در ادامه با اشاره به اينكه برخى از فرصت ها به دليل مديريت نادرست در كشور ما تبديل به تهديد شده اند، اظهار كرد : نيروى جوان تحصيلكرده و آماده كار كه در تمام كشورها به عنوان يك فرصت مهم شناخته مى شود، در كشور ما به دليل افزوده شدن بر تعداد بيكاران به عنوان تهديد شناخته مى شود. وى يادآور شد: همچنين ميزان نقدينگى در اختيار مردم كه از نظر اقتصادى به عنوان يك فرصت به شمار مى آيد در ايران عامل تورم زا شناخته شده و تهديد اقتصادى به شمار مى رود. به گفته وزير تعاون، فرصت هاى منطقه اى از ديگر مولفه هاى مهم و تاثيرگذار در امر سرمايه گذارى است كه با بالفعل شدن قابليت ها و ذخاير طبيعى مى توان به روند رشد منطقه كمك كرد. عباسى بيان كرد: در كشور ما عدم توجه به اين منابع و سرمايه ها آن را به تهديدى مبدل كرده است. وى با اشاره به اينكه در حال حاضرشصت تا هفتاد درصد امور اقتصادى كشور در دست دولت است، تصريح كرد: اجراى صحيح سياست هاى اصل چهل و چهار كه با پيگيرى جدى مقام معظم رهبرى همراه است موجب قرار گرفتن اين بخش در دست خصوصى و اداره امور اقتصادى به دست خود مردم خواهد شد!

*********************

چهار شنبه 16 بهمن 1387 ـ 4 فوريه 2009

نامه عذر خواهی آمریکا

بلوچ

(بعد از اینکه پرزیدنت احمدی نژاد توقعات خود از آمریکا را بیان کرد برای تسریع بهبود روابط دو کشور این نامه را با کمک عمه‏جان تنظیم و برای امضاء اوباما به وزارت امور خارجه فرستادم:)

«با درود به رهبر فقید و فعلی شما بدین وسیله از شما عذر خواهی کرده اعتراف می‏کنم که کودتای بیست هشت مرداد بر علیه آیت‏الله کاشانی و روحانیت بود نه مصدق. به همین خاطر در دور دوم ریاست جمهوری پرزیدنت احمدی نژاد وقتی ایشان به نیویورک تشریف آوردند یک دستگاه بولدوزر در اختیارشان قرار داده خواهد شد تا قبر رییس سی. آی. ا و رییس جمهور آنوقت را با خاک یکسان کند. در مورد غنی سازی اورانیوم هم همانطور که فرموده‏اید حق مسلم شماست. فرمولی، چیزی در این رابطه لازم داشتید بفرمایید تا در خدمت باشیم. در مورد عراق و افغانستان ما فوراً از آنجا بیرون آمده آقای کرزی و مالکی را اول به خدا بعد به شما می‏سپاریم. بدون هیچ پیش شرطی حزب‏الله لبنان و حماس را هم به رسمیت می‏شناسیم. در مورد اسراییل اگر بزرگواری فرمودید و قبولش کردید که هیچ، نکردید برای پاک کردنش از روی کره زمین در خدمتگزاری حاضریم. بوش را هم میدهیم به شما که هر سال انتفاضه کفش را با او سالگرد بگیرید. اقدام اتحادیه اروپا را که مجاهدین خلق را از لیست تروریستها بیرون آوردند برای ثبات دوستیمان با شما محکوم می‏کنیم و ضمن نگه داشتن آنها در لیست خودمان شما را از آن لیست بیرون می‏آوریم. شعار مرگ بر آمریکا را به خاطر احترام به امام راحل به رسمیت می‏شناسیم و آنرا قانونی اعلام می‏کنیم. میشل اوباما هم حجاب را زینت زن می‏داند و یک توپ پرچم آمریکا را خدمتتان می‏فرستد تا برادران بسیجی در بیست و دوی بهمن آنرا پهن کرده از رویش رژه بروند و در پایان مراسم اقدام به آتش زدن آن بکنند. با توجه به همه‏ی آنچه گفته شد آیا شما حاضرید با ما مذاکره کنید؟ موضوع مذاکره هم باشد: راه امام و چگونگی انتقال انقلاب به آمریکا.      .الاحقرالپرزیدنتها البارک‏الحسین‏الاوباما

*********************

سه شنبه 15 بهمن 1387 ـ 3 فوريه 2009

لیبرالیسم و خط امام؟

زهرا صادقی

لیبرالیسم امروزه اندیشه ی بسیاری از به اصطلاح روشنفکران، اساتید، دانشجویان، و مهمتر از آن، برخی احزاب سیاسی را به خود مشغول کرده است. اما یک سوال اینجا وجود دارد و آن اي که براستی "لیبرالیسم" در اندیشهء اسلام، امام (ره) و انقلاب چه جایگاهی دارد؟ آیا امام با این اندیشه و مکتب های جعلی دیگر موافق بودند؟ بهتر است نگاهی اجمالی داشته باشیم به سخنان امام در مورد لیبرال ها، به خصوص "نهضت آزادی" و"جبهه ملی"! «من به آنانی که دستشان به رادیو وتلویزیون و مطبوعات است وچه بسا حرف های دیگران را میزنند اعلام می کنم تا من هستم نخواهم گذاشت انقلاب به دست لیبرالها بیفتد» ... «ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود به گروه ها و لیبرالها را می خوریم» (صحیفهء نور ج-21) پس، آیا براستی خط امام لیبرالیسم بود؟ لابد تعجب می کنید که چرا چنین سوالی را می پرسم. آخر برايم جالب است که تقریبا 3 روز پیش داشتم یک سری به روزنامه ها می زدم که به یک چیز خیلی جالب برخوردم: سخنان جناب آقای مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در روز نامه خودشان. ایشان این طور قلم زده بودند :«ما در عرصهء سیاست چه کاره ایم؟ ما باید حقمان را بگیریم، ما نیمی از سیاست جمهوری اسلامی هستیم. ما فرزندان امام، انقلاب و دفاع مقدس هستیم». واقعاً جالب است که آقای مرعشی خود را فرزند امام و پیرو او می داند؛ همان آقای مرعشی ای که جائی ديگر به صراحت اعلام کرده بود: «کارگزاران یک حزب لیبرال دموکرات مسلمان است!» حالا آيا کارگزاران فرزند امام است؟ فرزند انقلاب است؟ کجای اندیشه های امام لیبرالی بود؟ ما منکر جنگ رفتن ایشان نمی شویم؛ اما یک سوال داريم: آيا واقعا ایشان پیرو خط امام هستند!؟ >>>>>

*********************

دو شنبه 14 بهمن 1387 ـ 2 فوريه 2009

خط فقر در شهرها چهار برابر حداقل دستمزد کارگران

خبرگزاری مهر ـ عباس وطن پرور، دبیر شورای هماهنگی کارفرمایان کشور خط فقر 780 هزار تومانی شهرها را حدود 4 برابر حداقل دستمزد 220 هزار تومانی کارگران اعلام کرد و گفت: هیچ تعادلی بین این دو رقم وجود ندارد. عباس وطن پرور در ارتباط با این سئوال که آیا می توان دستمزدی را برای کارگران تعیین کرد که به انتفاع هر دو گروه کارگر و کارفرما منجر شود، گفت: واقعیت این است که با توجه به بدنه سنگین دولت و تعیین دستوری حداقل دستمزد در پایان هر سال، ما نمی توانیم دستمزدی بر اساس واقعیت ها داشته باشیم. دبیر شورای هماهنگی کارفرمایان کشور، با بیان این مطلب که امروز خط فقر در شهرها 780 هزار تومان است، اظهار داشت: نمی توان بین حقوق پایه 220 هزار تومانی و خط فقر 780 هزار تومانی تعادل برقرار کرد و در واقع انجام این هماهنگی غیر ممکن است. وطن پرور در بخش دیگری از سخنانش به مساله تورم اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین کلی کشور، مانند قانون پولی و بانکی و قانون تجارت، مسئول تعیین ارزش پول و کنترل تورم، بانک مرکزی شناخته می شود. دبیر شورای هماهنگی کارفرمایان کشور خاطر نشان کرد: کارگران از ما به عنوان کارفرما انتظار دارند معاش آنها را تامین کنیم، ولی از سویی ما نیز از دولت انتظار داریم تا جلوی واردات بی رویه را بگیرد. به گفته وطن پرور با توجه به اینکه واردات بی رویه در کشور رو به گسترش است، رغبت و تمایل صنعتگران و کارفرمایان ایرانی برای تولید کم شده، به عنوان نمونه واردات پرتقال از ترکیه و مصر، واردات انگور و گلابی نیز از چین باعث بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان داخلی شده است.

*********************

يک شنبه 13 بهمن 1387 ـ 1 فوريه 2009

بیانیۀ پر سوز و گداز وزارت خارجه ایران علیه اقدام جدید اتحادیه اروپایی

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای اقدام اتحادیه اروپایی را مبنی بر حذف نام گروهک تروریستی منافقین از لیست سیاه محکوم کرد.، در این بیانیه آمده است: شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در اقدامی مغایر با حقوق و موازین بین المللی و تعهدات روشن این اتحادیه در قبال معاهدات ضد تروریستی بین المللی از جمله قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل ، نام گروهک تروریستی منافقین را که دستش به خون بیش از هزاران شهروند بی گناه ایرانی و غیر ایرانی آلوده است از لیست اروپایی گروه های تروریستی خارج ساخت آن را یک رویکرد فاقد اعتبار دانست و ان را محکوم کرد. این اقدام اتحادیه اروپایی در شرایطی صورت می گیرد که گروهک تروریستی مذکور کمترین تغییری در ایدئولوژی فرقه گرایانه و مبتنی بر مشی مسلحانه و خشونت آمیز خود نداده است و رهبران و عناصر تروریست آن نیز تغییر رویه نداده و هیچ گاه رسماً سلاح و شیوه های تروریستی را کنار نگذاشته و هرگز منکر اقدامات تروریستی گذشته خود از جمله طیف وسیعی از عملیات تروریستی علیه مردم ایران و عراق، با همدستی رژیم صدام نشده است. وزارت امور خارجه در این بیانیه خارج ساختن نام این گروهک تروریستی از لیست سیاه اتحادیه اروپایی را که منفور ملت های ایران و عراق است و کمتری پایگاهی در این دو کشور ندارد ، آن هم مقارن ایامی که جهانیان از برخوردهای مغرضانه ، دوگانه و ابزاری اتحادیه اروپایی و موضع گیری های جانب دارانه آن از تروریسم دولتی رژیم اشغالگر قدس و سکوت و انفعال اروپا در قبال قتل عام ددمنشانه کودکان زنان و مردان بی دفاع غزه به خشم آمده اند، مؤید بی صداقتی و عدم جدیت اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم دانست. جمهوری اسلامی ایران این اقدام غیرقابل قبول اتحادیه اروپایی را شدیداً محکوم کرده و عمیقاً متأسف است که اتحادیه اروپایی برای نیل به مقاصد مقطعی و نامشروع سیاسی، راه خود را از جامعه جهانی در مبارزه با تروریسم جدا کرده و با تروریستها از باب دوستی و همکاری در آمده است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران دیگر مشروعیت و صلاحیتی برای اتحادیه اروپایی در زمینه مبارزه با تروریسم قائل نیست».

*********************

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

0000

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630