بازگشت به خانه  |   آرشيو:   اکتبر 08   ـ   نوامبر 08   ـ  دسامبر 08  ـ  ژانويه 09   ـ   فوريه 09   ـ   مارچ 09

 نوامبر 2008

 

آرشيو مطالب «کوتاه و گويا»

 

*********************

يک شنبه 10  آذر 1387 ـ 30 نوامبر 2008

ردپای شیطان در کتب درسی

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در ديدار با آيت الله مصباح یزدی در مورد ناکامی پرورشی ‏جمهوری اسلامی، ادعا کرد که رد پای شیطان را در کتب درسی پیدا کرده و گفت: ” کتاب های درسی حجیم و بی ‏روح و خسته کننده است و رد پای شیطانی در آن ها وجود دارد.”‏ وزیر آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: “کتاب های درسی باید مبتنی بر تامین نیازهای روحی و روانی ‏تدوین شود، و بر همین اساس برنامۀ درس ملی در تمامی رشته های درسی کشور در حال تدوین است.”‏ >>>>  

*********************

شنبه 9  آذر 1387 ـ 29 نوامبر 2008

ابراز نگراني نماينده ولي فقيه در سپاه از رواج خرافات

نماينده ولي فقيه در سپاه از «شدت گرفتن خرافات در جامعه» ابراز نگراني کرد. به گزارش فارس علي سعيدي گفت؛ «پديده هاي خرافي در هر جامعه به شدت و ضعف وجود دارد اما نگراني امروز ما به علت شدت يافتن و سير تصاعدي اين خرافات است.» سعيدي با بيان اينکه اصلي ترين علت گرايش به خرافه پرستي، جهل و عوامي گيري است، افزود؛ در پشت صحنه شيوع خرافات در جامعه، عوامل خرد و کلاني قرار دارند که بي ترديد استعمار و استکبار جهاني و جريان هاي ضد ديني عواملي اصلي و کلان آن و جريان هاي فکري و افراد منحرف عوامل خرد آن هستند. نماينده ولي فقيه در سپاه هدف اين عوامل از انتشار خرافات را مقابله با موج دين گرايي، مقابله با حاکميت ديني و نظام هاي ديني، مقابله با موج معنويت گرايي واقعي و مقابله با موج اصولگرايي عنوان کرد و درباره شگردهاي اين گروه هاي منحرف خاطرنشان کرد؛ اين عده با سوءاستفاده از احساسات مذهبي مردم، ايجاد انحراف در گرايشات معنوي آنان و نفوذ از طريق عوامل مورد قبول مردم از جمله وعاظ، مداحان و منبري ها، نفوذ در محافل زنانه و استفاده از روايات مجهول و مجعول در تلاش براي گسترش خرافه و ادعاهاي باطل هستند.

******************

جمعه 8  آذر 1387 ـ 28 نوامبر 2008

خرج رژيم سکولار بعدی نکنيم!

حسن رحيم ‌پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

دكتر حسن رحيم ‌پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كه در اولين اجلاس تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي و هيات حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي كه در واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، سخن مي‌گفت، اظهار كرد: اين سومين جلسه‌اي است كه از طرف شوراي انقلاب فرهنگي و هيات حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي برگزار مي‌كنيم.

وي افزود: نشست اول با شوراي علمي حوزه تشكيل و كرسي‌هاي نظريه‌پردازي در حوزه فعال شد؛ زيرا از چند سال گذشته اين موضوع در حاشيه حوزه بود، ولي با بحث‌هاي پيش‌آمده اين مساله را به متن آورديم . جلسه دوم هم با دوستان وزارت علوم بود كه از آن استقبال شد و اين موضوع در حال نهادينه‌شدن است.

رحيم پور ازغدي خاطرنشان كرد : ما نمي‌توانيم پيش از انقلاب شعار آزادي بيان بدهيم، بعد كه به امور مسلط شديم، جلو آن را بگيريم؛ اما بايد اين موضوع را جهت بدهيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه تورم بي‌هدف در علوم انساني، تضعيف نوانديشي ديني و گسترش انسان‌شناسي سكولار را از مشكلات كشور در حوزه علوم انساني خواند و افزود: متاسفانه در دانشگاه‌هاي ما، چه دولتي ، چه آزاد، باب شده كتاب‌هاي غربي و سكولار به عنوان متن مقدس حفظ شوند كه اين امر باعث مي‌شود شكافي در ميان دانشجو و استاد مسلمان و دوگانگي در نظام ايدئولوژيك به وجود بيايد.

وي خاطرنشان كرد : ببينيد سي سال پيش انقلاب ما چه حرف‌هاي مترقي‌اي زده است كه ما پس از سي سال جرات نمي‌كنيم بسياري از آن‌ها را منتشر كنيم؛ زيرا امروز به آنها غيرعلمي و سنتي گفته مي‌شود و اين يعني خطر.

وي با انتقاد شديد از فضاي حاكم بر دروس دانشگاهها اضافه كرد: ما نماز مي‌خوانيم، شعار جمهوري اسلامي و حقوق بشر اسلامي سر مي‌دهيم، اما از سوي ديگر در دانشگاه‌هاي خود ميليون ميليون براي رژيم سكولار بعدي كه احتمالا خواهد آمد، كادرسازي مي‌كنيم! چنان كه در اين سي سال دو سه مدل جمهوري اسلامي اعم از چپ ، تحجر و مقدس‌مآبي و ليبرال داشته‌ايم.

رحيم پور ازغدي خاطرنشان كرد : در اين كرسي‌هاي نظريه‌پردازي، علوم انساني غرب بايد نه نفي، بلكه نقد شود. در انقلاب فرهنگي گفتند مشكل استادان كمونيست، ‌چپ و غيره هستند، اما پس از آن‌كه بچه‌مسلمان‌ها آمدند به آنها گفتيم همان كتاب‌ها را بخوانيد و همان حرف‌ها را بزنيد، فقط ته‌ريشي هم بگذاريد!

وي با بيان اين‌كه تفاوت نظام عقل‌گرا و عدل‌گرايي شيعي اين است كه هر آن‌چه را پشتوانه عقلي داشته باشد، ولو در نظام كفر توليد شده باشد، قبول مي‌كند، يادآور شد: چرا دانشجويان رشته‌هاي فني ما از دانشجويان علوم انساني مذهبي‌ترند؟! متاسفانه اقليتي از دانشجويان علوم انساني كه درس مي‌خوانند اكثريتشان يا شكاك هستند يا لائيك.

دكتر حسن رحيم‌پور ازغدي گفت: كسي نبايد فكر كند كرسي‌هاي نظريه‌پردازي يك بازي روشنفكرانه است.

وي تاكيد كرد: اگر بخواهيم انقلاب بماند بايد اين كار انجام شود؛ زيرا ما از يك طرف خطر ياس ، جمود و تكرار حرف‌هاي تكراري را داريم و از طرف ديگر خطر كفرگويي ، حريم‌شكني ، افراط و هرج و مرج ما را تهديد مي‌كند؛ از اين رو نوآوري اسلامي بايد اتفاق بيفتد.

اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان خطاب به هاشمي رفسنجاني گفت: از شما مي‌خواهم حالا كه رهبري مبارزات انقلاب را داشته‌ايد و چپ و راست را ديده‌ايد، همتي كنيد تا كميت دانشگاه‌ها پايين بيايد و كيفيت اسلامي بالا برود.

برگرفته از خبرگزاری فارس:

http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=67256

******************

پنج شنبه 7  آذر 1387 ـ 27 نوامبر 2008

علی کردان: « نقص توحيد من تکميل شد!»

علی کردان، در مراسم خداحافظی از وزارت کشور: «خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفيق بزرگي را نصيب من ساخت که با رسيدن به سن تکليف شرعي، به نو جواني و جواني در مسير او حرکت کردم و عشق به اهل بيت در سينه ام سکني گزيد و در تمام مراحل، نوکري بي بي دو عالم (سلام الله عليها) و امام زمان(عج) چراغ راه هدايت من بود و بالاترين مدال من، نوکري آقا امام رضا (ع) است... قبل از جلسه استيضاح، نگاه من نگاه حزبي بود. خدا را سپاسگزارم که نگاهم از نگاه حزبي به نگاه حزب الله پيوند خورد. حادثۀ شيرين ديگر نيز اين بود که قبل از استيضاح، به تبار و باند و اشخاص وابستگي هايي وجود داشت که اين را هم خدا لطف کرد و از آن خارج شدم و نقص توحيد من تکميل شد.»

******************

چهار شنبه 6  آذر 1387 ـ 26 نوامبر 2008

تکذيب شايعه سخن گفتن يک نوزاد

رييس بيمارستان آريا در شهرستان رشت شايعات مربوط به سخن گفتن يک نوزاد در اين بيمارستان را بشدت تکذيب کرد. در روزهاي اخير شايعه اي در سطح شهر رشت بر سرزبانهاست که نوزادي در بيمارستان آريا پس از تولد سخن گفته و به دنبال آن از دست پرستار افتاده و فوت کرده است. بر اساس اين شايعه، نوزاد قبل از فوتش گفته است که در اواخر آذر ماه قرار است اتفاقات عجيبي از جمله بارش برف سنگين در استان گيلان رخ دهد. دکتر علي رضا کريم زاده حق، روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: «فهرست بيماران بستري در بيمارستان آريا دليل رد اين شايعه است و نشان مي دهد که هيچ اتفاق خاصي در اين بيمارستان رخ نداده است». وي گفت: «با افرادي که به اين شايعات بي اساس دامن مي زنند و موجب ناامني رواني و اجتماعي در سطح شهر مي شوند، از طريق مقامات قضايي برخورد قانوني خواهد شد». به گزارش خبرنگار ايرنا، حدود ده روز است که در سطح شهر رشت در بين اقشار مختلف از جمله در مدارس ، ادارات ، صف نانوايي و ... شايعاتي در ارتباط با سخن گفتن و مرگ اين نوزاد شايع شده است. (ايرنا)

******************

سه شنبه 5 آذر 1387 ـ 25 نوامبر 2008

زندانیان و نماز جماعت

انجمن زندانیان سیاسی

فردی به نام بزرگ نیا، رییس بند 350 زندان اوین، اعلام کرده است که هر زندانی که در نماز جماعت شرکت نکند مرخصی اش لغو خواهد شد. او اخیراً به عده ای از زندانیان سیاسی، از جمله روزنامه نگار زندانی محمد حسن فلاحیه زاده، گفته است که به دلیل عدم شرکت در نماز جماعت، از ملاقات حضوری محروم هستند. زندان اوین اين روزها انقدر بی در و پيکر شده که هيچکس در بارۀ اقدامات این آدم از او پرسش نمی کند.

******************

دو شنبه 4 آذر 1387 ـ 24 نوامبر 2008

انتقاد مصباح يزدی از سکولارها

سکولارها می گويند دين تنها رابطه با خدا است، ولی ما معتقديم دين

فراتر از اينها است و تمام شئون زندگی انسان ها را شامل می شود.

******************

يک شنبه 3 آذر 1387 ـ 23 نوامبر 2008

رد پای شیطان در کتب درسی

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در ديدار با آيت الله مصباح یزدی در مورد ناکامی پرورشی ‏جمهوری اسلامی، ادعا کرد که رد پای شیطان را در کتب درسی پیدا کرده و گفت: ” کتاب های درسی حجیم و بی ‏روح و خسته کننده است و رد پای شیطانی در آن ها وجود دارد.”‏ وزیر آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: “کتاب های درسی باید مبتنی بر تامین نیازهای روحی و روانی ‏تدوین شود، و بر همین اساس برنامۀ درس ملی در تمامی رشته های درسی کشور در حال تدوین است.”‏ >>>>   

******************

شنبه 2 آذر 1387 ـ 22 نوامبر 2008

******************

جمعه 1 آذر 1387 ـ 21 نوامبر 2008

یک خاطره شیرین از رهبر، خداوند چرا اين همه عزت به حضرت آقا داده است؟

حضرت آيت الله جوادي آملي (زيد عزه) مي فرمايد : يک روز مهمان مقام معظم رهبري بودم. سفره را که گستردند، فرزند ايشان آقا مصطفي نيز نشسته بـود. آيت اله خامنه اي به وي نگاهي کردند و فرمودند: «پاشو برو!» من خدمت ايشان عرض کردم: «اجازه بفرماييد آقازاده هم باشند؛ من از او خواستم که با هم باشيم». آقا فرمودند: «ايـن غـذا مـال بيـت المال است، شما هم مهمان بيت المال هستيد .براي بچه ها جايز نيست که بر سر اين سفره بنشينند. آنها به منزل بروند و از غذاي خانه بخورند». من در آن لحظه فهميدم که خداوند چرا اين همه عزت به حضرت آقا داده است.    (مطلبی در اين ارتباط)

******************

پنج شنبه 30 آبان 1387 ـ 20 نوامبر 2008

******************

چهارشنبه 29 آبان 1387 ـ 19 نوامبر 2008

فيلتر پنج ميليون سايت اينترنتی در ايران

خبرنامه اميرکبير: مشاور قضايی دادستانی کل کشور در سخنانی به فيلتر کردن گسترده سايت های اينرتنتی در کشور اذعان کرده و گفت: ” هم اکنون بيش از پنج ميليون سايت اينترنيتی فيلتر شده است.” عبدالصمد خرمآبادی در سخنان خود گفت: ”دشمنان با سوءاستفاده از شبکه اينترنت، تلاش میکنند تا هويت دينی ما را مورد تهاجم قرار دهند.” به گفته وی، اين شبکه در بخشهای اجتماعی، سياسی، اقتصادی و اخلاقی آسيب وارد میکند که نگرانکننده است. مشاور قضايی دادستانی کل کشور افزود: “آسيبهای اجتماعی ناشی از شبکههای ارتباطی اينترنت را بيشتر از شبکه ماهواره است.” خرم آبادی با اشاره با سايت های فيلتر شده گفت که بيشتر اين سايتها دارای مطالب غيراخلاقی و ضداجتماعی بوده که بر پايه قانون فيلتر شدهاند، اما صحبتی از فيلتر کردن سايت های خبری و سياسی به ميان نياورد. وی خاطرنشان کرد: اکنون افرادی روزانه ساعتهای بسياری از وقت خود را در سايتهای اينترنتی میگذرانند که اين کار، پيامدهای زيانباری دارد.

سکولاريسم نو: تعيين کنيد کی از کی می ترسد.

******************

سه شنبه 28 آبان  1387 ـ 18 نوامبر 2008

طرح تعطيلي مغازه ها در وقت نماز

فرماندار اردکان در رابطه با اجراي طرح تعطيلي مغازه ها در وقت نماز، هدف از اجراي اين طرح را رونق روزافزون اين وظيفه ديني و سنت حسنه دانست و افزود: «اين طرح بايد به گونه يي برنامه ريزي شود که با قوت اين برنامه تداوم آن را براي هميشه در شهر شاهد باشيم». به گزارش ايسنا روستايي افزود: «يکي از راهکارهاي اين طرح اين است که شهرداري از قرار دادن اجناس مغازه ها در بيرون از مغازه و پياده روها توسط مغازه داران ممانعت کند تا هم با مشکل سد معبر مواجه نباشيم و هم مغازه داران موقع تعطيلي وقت نماز به سختي نيفتاده و امنيت اجناس شان محفوظ بماند».

******************

دوشنبه 27 آبان 1387 ـ 17 نوامبر 2008

آیت الله جوادی آملی: علوم طبيعي سکولارپرورند

آيت الله جوادي آملي از برخي برنامه ريزي ها در راستاي اسلامي کردن دانشگاه ها انتقاد کرد! به گزارش «رسا»، وي در ديدار طلاب و دانشجويان دانشگاه هاي کشور، اسلامي کردن دانشگاه ها را به اسلامي شدن دروس دانشگاهي دانست و گفت: «علوم طبيعي سکولار پرورند، بايد اين علوم را بر اساس نگرش اسلامي تدوين کرد». اين استاد حوزۀ علميۀ قم ادامه داد؛ «آنچه انسان را مي سازد دانش اسلامي است، از اين رو همۀ تلاش قرآن و سنت ائمه (ع) خليفه پروري است و خليفه بايد حرف مولايش را بزند». وي گفت: «اگر دانشگاه بخواهد اسلامي باشد بايد به اين سو حرکت کند، وگرنه جدا بودن دختر و پسر از کارهاي روزانه مسجد و حسينيه است». آيت الله جوادي آملي، با اشاره به اينکه دانشگاه بايد دانش اش اسلامي باشد، خاطرنشان کرد «زدن آرم جمهوري اسلامي، عکس امام و مقام معظم رهبري و آوردن دعاي فرج در ابتداي کتاب هاي درسي، دانشگاه ها را اسلامي نمي کند!»

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

0000

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630