بازگشت به خانه  |   آرشيو:     اکتبر 08   ـ   نوامبر 08   ـ  دسامبر 08  ـ  ژانويه 09   ـ   فوريه 09   ـ   مارچ 09

دسامبر 2008

 

آرشيو مطالب «کوتاه و گويا»

 

*********************

چهار شنبه 11 دی 1387 ـ 31 دسامبر 2008

پريشانگوئی های وزير نفت: کشور را بدون یک بشکه نفت هم اداره می کنیم!ء

«ایران با در اختیار داشتن ذخایر غنی گاز طبیعی قادر است حتی بدون یک بشکه نفت هم به تعهدات خود برای اشتغال زایی، ایجاد درآمد و تامین خوراک صنایع و پتروشیمی ها عمل کند!»غلامحسین نوذری بعدازظهر روزگذشته در مراسم افتتاح رسمی خط لوله ششم سراسری گاز با بیان این مطلب افزود: «در بین 11 کشور عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز سهم ایران از نظر صادرات از همه کمتر است.»وی ادامه داد: «این در حالی است که در حال حاضر مصرف گاز کشور به بیش از 500 میلیون مترمکعب در روز افزایش پیدا کرده و در روزهای پایانی آذرماه و با توجه به کاهش شدید هوا علاوه بر تامین این میزان گاز ظرف مدت پنج روز 550 میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه ها ارسال شد.»وزیر نفت، با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی کشور، تصریح کرد: «با توجه به اینکه اکثر ذخایر گازی کشور در جنوب واقع شده اند، برای انتقال گاز به مناطق شمالی باید حدود دو هزار کیلومتر خط لوله احداث شود که این میزان ساخت خط انتقال به سرمایه گذاری های کلانی نیاز دارد».

*********************

سه شنبه 10 دی 1387 ـ 30 دسامبر 2008

اصلاح طلبان: رئيس جمهور راست به صلاح نظام نيست!

خبرگزاری ايلنا ـ با گذشت یك هفته از فروكش كردن بحث‌‌ها درباره دولت وحدت ملی «محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت دوم خاتمی و از نامزدهای بالقوه اصلاح‌‌طلبان خبر از آن داد كه علی‌اكبر ناطق‌نوری، واضع تئوری دولت وحدت ملی، به او برای حضور در این كابینه پیشنهاد داده بود. عارف كه در یكی دو هفته اخیر بر تحركات، گفت‌و‌گوها و سخنرانی‌‌های خود افزوده، دیروز به دفتر خبرگزاری ایلنا رفت و در آنجا بود كه گفت: طرح دولت وحدت ملی اولین‌بار توسط آقای ناطق‌نوری در حاشیه یكی از جلسات مجمع تشخیص مصلحت با خود من مطرح شد، ایشان اسامی تعدادی از بزرگان را طرح كردند و گفتند كه با همكاری با ‌آنها به سمت تشكیل دولت وحدت برویم. بعد از آن، من موضوع دولت وحدت ملی را در بین دوستان اصلاح‌طلب مطرح كردم اما در نهایت به این نتیجه رسیدم كه این موضوع اصلا در جبهه اصلاحات، زمینه ندارد و برداشت این بود كه این طرح از ناحیه آقای ناطق‌ مطرح شده تا در نهایت به یك رئیس‌جمهور راست برسیم و همه به این جمع‌بندی رسیده بودند كه اجرای این روند به صلاح نظام نیست. وی با بیان اینكه «طرح آشتی ملی در مقطعی در رسانه‌ها مطرح شد كه به نظرم موضوع خطرناكی بود»، تصریح كرد: «خوشبختانه این طرح زود جمع شد اما بحث ائتلاف در چند ماه گذشته در گوشه و كنار مطرح می‌شود ولی به نظرم چه طرح وحدت ملی و چه ائتلاف ملی باید به این سوال پاسخ داده شود كه با چه كسی قرار است ائتلاف كنیم.» گفته‌های عارف از آن‌رو اهمیت دارد كه در هفته‌های اخیر و به دنبال طرح دوباره بحث دولت وحدت ملی، حامیان احمدی‌نژاد به فرافكنی موضوع دست زدند و اصلاح‌طلبان را پشت پرده این طرح معرفی كردند اما گفته‌های عارف نشان می‌دهد كه ناطق‌نوری، به عنوان یكی از سران باسابقه جناح اصولگرا، نخستین طراح این ایده بوده است و از همان ابتدا هم خواستار حضور اصلاح‌طلبان در دولتی با عنوان «وحدت ملی» شده است. طرح این موضوع با چهره‌هایی چون عارف كه از سوی اصولگرایان به عنوان «افراد معتدل» در میان نیروهای اصلاح‌طلب شناخته می‌شوند، از همین زاویه صورت می‌گیرد. البته مذاكرات اصلی ناطق‌نوری در این زمینه مربوط به اوایل سال جاری و دیدار نوروزی وی با سیدمحمد خاتمی بوده است كه در آنجا ناطق‌نوری از خاتمی برای حضور در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری دعوت كرد و از همراهی طیفی از نیروهای دلسوز، معتدل و باسابقه جریان اصولگرا با وی در عرصه انتخابات خبر داد. با این حال، چنانكه عارف گفته؛ فراهم نبودن بستر اجرایی شدن طرح ناطق‌نوری در میان اصلاح‌طلبان خیلی زود روشن شد و به همین دلیل بود كه ناطق‌نوری چند ماه قبل از «در نطفه خفه شدن» شعار خود خبر داد. آنطور كه عارف در گفت‌و‌گوی دیروز خود با ایلنا مطرح كرده، نقد اصلی اصلاح‌طلبان بر طرح دولت وحدت ملی، اجرایی نبودن آن بوده است.

*********************

دو شنبه 9 دی 1387 ـ 29 دسامبر 2008

آقای ده نمکی، شما برای من هيچ فرق نکرده ايد

رهبر حکومت اسلامی

سايت «رجانيوز»، به نقل از داوودي نژاد، خبر داده است که خامنه‌اي، رهبر حکومت اسلامی، در ديداري خصوصي با ‏مسعود ده‌نمكي و حميد داود آبادي، از روزنامه نگاران نزديک به تشکل «رايحه خوش خدمت»، خطاب به ده‌نمكي گفته ‏است: "آقاي ده نمكي، شما چه آن زمان كه نشريه شلمچه را چاپ مي‌كرديد و يا با موتورسيكلت در خيابان‌ها ‏مي‌رفتيد! و چه الان كه فيلم مي‌سازيد، براي من هيچ فرقي نكرده‌ايد، همان مسعود ده‌نمكي انقلابي و متعهد هستيد!"  لازم به ذکر است که اظهارات داوودي نژاد در مورد حمايت خامنه اي از اقدامات ده نمکي در "خيابان ‏ها" در شرايطي عنوان مي شود که در حادثه 18 تير، خامنه ایی در يک سخنراني رسمي گفته بود با حمله گروه فشار ‏به دانشجويان مخالف است، و اين در حالي است که مسعود ده نمکي، يکي از عوامل حمله به دانشجويان بود که در ‏گزارش شوراي عالي امنيت ملي در مورد حادثه کوي دانشگاه، به وي اشاره شده بود  و خود ده نمکي هم بعدها تصريح کرد ‏فردي که با ذکر "..." در گزارش شواي عالي امنيت ملي مورد اشاره قرار گرفته بود، شخص وي بوده است. پيدا کنيد پرتقال فروش را.

*********************

يک شنبه 8 دی 1387 ـ 28 دسامبر 2008

مبتکر جوان کرمانشاهی، نماز خانه هوشمند ساخت !

خبرنگار مهر در کرمانشاه ـ این مبتکر جوان اظهار داشت: «این طرح موجب انسجام بخشیدن به ارزش های متعالی دین مبین اسلام و رفع مشکلات مسلمانان در سفرهای طولانی می شود». سید فوادالدین ناصح در رابطه با طرح نمازخانه هوشمند گفت: «از کاربردهای این طرح می توان به استفاده در زمینه های دینی و مذهبی و نیز علمی، تحقیقاتی و نظامی اشاره کرد». ناصح در تشریح جزئیات این طرح گفت: «این طرح به نمازخانه هوشمند معروف است و در انواع وسایل نقلیه قابل حمل است؛ به گونه ای که نماز گزار روی سطح نمازخانه هوشمند که سطحی کوچک و قابل چرخش است می ایستد و به اقامه نماز می پردازد که اگر وسیلۀ نقلیۀ متحرک در سرپیچ ها به هر سمت چرخید صفحۀ در زیر پای نماز گزار دوباره به سمت قبله می چرخد، که این امر طی مدت کوتاه و بدون مشکل برای نماز گزار صورت می گیرد». وی افزود: «طرح نمازخانه هوشمند هیچ نمونه داخلی وخارجی ندارد و با تولید انبوه آن در کشور درآمد زایی و اشتغال زایی می شود. از طرفی از این طرح می توان به عنوان نوعی کالای مذهبی برای صادر کردن به کشورهای مسلمان استفاده کرد». ناصح در رابطه با طرح نمازخانه هوشمند اظهار داشت: «برای رسیدن به این طرح از تکنولوژی فکر و میدان مغناطیسی زمین استفاده کردم و به مدت دو سال روی این پروژه کار شده و در حال حاضر نمونۀ اولیۀ آن ساخته شده است».

*********************

شنبه 7دی 1387 ـ 27 دسامبر 2008

راز مجرد ماندن جوانان در عربستان

«عبدالله بن بخیت»، مفتی عربستان سعودی

تابناک ـ «عبدالله بن بخیت»، نویسنده و مفتی افراطی عربستان سعودی در گفت‌وگو با كانال ماهواره‌ای «العربیه» اظهار داشت: زمان امر به معروف و نهی از منكر در عربستان سعودی به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته است. او افزود : در زمان پیشرفت تكنولوژی، دلیلی ندارد كه بر فعالیت سینما و رانندگی زنان نظارت شود و برای آن قوانین وضع كنند، بلكه مردم باید آزاد باشند كه بنا بر آنچه می‌خواهند، رفتار كنند. بخیت، یكی از دلایل ترس مردم از دولت را هیأت امر به معروف و نهی از منكر عربستان خواند و ادامه داد: یكی از دلایل مجرد ماندن جوانان نیز در عربستان، این هیأت است؛ به چه دلیل باید یك میلیون و پانصد هزار مجرد در كشور داشته باشیم؟ گفتنی است، یكی از اركان مذهبی بانفوذ در عربستان كه وظیفه كنترل ناهنجاری‌های اجتماعی و مذهبی را بر عهده دارد، هیأت امر به معروف و نهی از منكر است و این هیأت در مراسم مذهبی به ویژه هنگام حج در پوشش امر به معروف، مزاحمت‌های فراوانی برای حجاج فراهم می‌كند.

*********************

جمعه 6 دی 1387 ـ 26 دسامبر 2008

همايش «كفش‌هاي خبرنگار»

به گزارش فارس، سعيد حداديان، دبير همايش ادبي «سوختگان وصل»، در هفتمين همايش که با عنوان «هويزه» و به همت دفتر ادبيات و هنر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري و  با حضور شاعراني چون عبدالجبار كاكايي، مرتضي اميري‌ اسفند دقه و مصطفي محدثي خراساني، در دانشگاه تهران و در تالار علامه اميني برگزار شد، از برگزاري همايشي با عنوان «كفش‌هاي خبرنگار» سخن گفت كه اول اسفند به همت دفتر هنر و ادبيات مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. او عنوان كرد که: «همايشي تحت عنوان كفش‌هاي خبرنگار را برگزار خواهيم كرد و علاقه‌مندان مي‌توانند آثارشان را تا آخر محرم به صندوق دفتر ادبيات و هنر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران ارسال كنند كه مراسم پاياني اين همايش در اول اسفندماه كه دهه اول ربيع‌الاول است برگزار مي‌شود و اميدواريم با برگزاري اين همايش و به كمك هنر شاهد جاودانگي اين واقعه باشيم».

*********************

پنج شنبه 5 دی 1387 ـ 25 دسامبر 2008

پدر مقدس، سکولاريسم و سلول های بنيادين

پاپ بنديکت شانزدهم روز گذشته از تعبيه نمادهاي ديني در اماکن عمومي دفاع کرد و حذف آنها را نشانه سکولاريسم فاسد دانست. پاپ در ديدار با گروهي از کارشناسان حقوق کاتوليک اظهار داشت: خشونت نسبت به تصديق اهميت فرهنگي و سياسي دين به ويژه در مورد قرارگيري نمادهاي ديني در مؤسسات عمومي نشانه سکولاريسم سالم نيست، بلکه نشانه تباهي و انحطاط سکولاريسم است… هيچ کشوري نمي تواند دين را صرفا فردي در نظر بگيرد که فرد آن را به محيط خصوصي خود محدود کند، حضور عمومي دين بايد به رسميت شناخته شده و نمادهاي آن در دفاتر کار، مدارس، دادگاه ها، بيمارستانها و ديگر اماکن مشاهده شود… ديد غير ديني زندگي، فکر و اخلاق به فساد و سکولاريسم منجر مي شود، عبارتي که مايه افتخار دموکراسي مدرن تلقي مي شود«. واتيکان، در عين حال، انتصاب سومين روحاني چيني بدون کسب مجوز از مقر پاپ را محکوم کرد. دفتر واتيکان طي بيانيه اي اظهار داشت: «پدر مقدس از شنيدن اين خبر به شدت متأسف شد، چرا که انتصاب اسقف بدون حکم پاپي صورت گرفته و قوانين کاتوليک روم نقض شده است .اين اقدامات که به احساسات ديني هر کاتوليکي در چين و در سراسر جهان اهانت مي کند، از تبعات ديدگاهي است که کليسا را مسئول دکترين کاتوليک نمي داند و اصول بنيادين سلسله مراتب روحانيت آن را خدشه دار مي کند». مقامات واتيکان نسبت به تصويب اختصاص بودجه پارلمان اروپا براي تحقيقات رويان موضعگيري کرده و آن را نقض حقوق بنيادين بشر دانستد! >>>>

*********************

چهار شنبه 4 دی 1387 ـ 24 دسامبر 2008

غربی ها تمايل ندارند روابط ايران و روسيه گسترش يابد

علی لاريجانی

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،حافظ صالح‌اف، رييس گروه دوستي پارلماني روسيه – ايران، بعد از ظهر دوشنبه با علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد. در اين ديدار لاريجاني با اشاره به روابط بسيار خوب دو كشور در زمينه‌هاي مختلف سياسي، پارلماني، اقتصادي، فني و فرهنگي، روسيه را داراي جايگاه خاصي در سياست خارجي جمهوري اسلامي دانست و گفت: اراده مقامات بلندپايه ايران بر گسترش هر چه بيشتر مناسبات و همكاري‌ها با همسايه بزرگ خود، روسيه قرار دارد. در عين حال ظرفيت‌هاي عظيم‌تري براي توسعه روابط فيمابين در تمام زمينه‌ها وجود دارد و بايد بر لزوم بهره‌برداري از تمام امكانات بالقوه براي گسترش يك روابط طولاني مدت بين جمهوري اسلامي ايران و روسيه تاكيد كرد. .. شرايط منطقه‌اي به ويژه در افغانستان ايجاب مي‌كند كه دو كشور با گسترش تعاملات و همكاري‌هاي خود در جهت منافع ملت‌هاي دو كشور و تقويت امنيت منطقه‌اي و بين‌المللي گام‌هاي بلندتري بردارند. .. غربي‌ها تمايل ندارند روابط ايران و روسيه در راستاي همگرايي منطقه‌اي گسترش يابد، اما با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود به ويژه در شرايط بحران مالي جهاني، دو كشور با مشاركت در پروژه‌هاي نفتي، گازي، فني، صنعتي و اقتصادي مشترك مي‌توانند منافع زيادي را براي ملت‌هاي خود به ارمغان آورند. .. اميدوارم كه با تسريع در تكميل نيروگاه اتمي بوشهر سطح همكاري‌هاي دوجانبه به رشد قابل توجهي برسد. >>>>>

*********************

سه شنبه 3 دی 1387 ـ 23 دسامبر 2008

عمليات عمرانی و زيربنائی در ايران متوقف می شود

سايت ايران ـ ايران: به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور، در نامه اي به علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، با ارائۀ لايحۀ دوفوريتي خواستار اصلاح بودجه سال جاري و جابه جايي رقمي نزديک به شش هزار ميليارد تومان از اعتبارات بودجه سال جاري شد. درخواست دولت براي جابه جايي اعتبارات که بخش عمده آن از طريق کاهش اعتبارات عمراني جبران مي شود، در حالي صورت مي گيرد که دولت در ابتداي سال در قالب بخش نامه بودجه سقف تخصيص اعتبارات عمراني را 70 درصد اعلام کرده بود. به بيان ديگر از 24 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني پيش بيني شده براي سال جاري دولت حدود هفت هزار ميليارد تومان از اعتبارات عمراني را با اين مصوبه کاهش داد. به اين ترتيب، دولتي که در زمان تصويب بودجه در توجيه افزايش حجم آن رشد بودجه عمراني را بهانه مي کرد، با کاهش اعتبارات عمراني در بهترين حالت عملکردي در حدود شش هزار ميليارد تومان خواهد داشت. به بياني ديگر اعتبار 24 هزار ميليارد توماني تصويب شده در بودجۀ دولت، در عمل و تا پايان سال، عملکردي در حدود شش هزار ميليارد تومان خواهد داشت. در مقابل، هزينه هاي جاري از 50 هزار ميليارد تومان به بيش از 60 هزار ميليارد تومان رسيده است.

 *********************

دو شنبه 2 دی 1387 ـ 22 دسامبر 2008

رودکی، حافظ، مولانا و مشت محکم

محمود احمدی نژاد

ايسنا ـ محمود احمدی نژاد در کنگرۀ بزرگداشت رودکی گفت: «در برابر شرايط امروز حاکم در دنيا بايد چکار کنيم؟ ديگران دست آوردهای خود را معرفی می کنند و بر اساس اين دست آوردها و با اتکاء به آن سياست های خود را جلو می برند، عده ای بمب اتم شان را به رخ دنيا می کشند و با اتکاء به آن می خواهند سياست خود را دنبال می کنند. آنهابمب اتم روی ميز می گذارند و ما رودکی را... ما معتقديم که نوع نگاه رودکی و ادبيات و کلام او بر کلام متکی بر منطق بمب اتم غلبه می کند چون اين منطق انسانيت است و انسانيت بر همۀ بدی ها و کجی ها غلبه می کند. آنها موشک روی ميز می گذارند  و ما مولانا و حافظ می گذاريم ... معنای آن اين است که پيام ملت های فرهنگی برای جهان پيام انسانی، برادری و کمال جوئی است. معنای آن اين است که ما از اين جنگ ها، کشتارها و زورگوئی ها بيزار هستيم و می گوئيم آن چيزی که به انسان ارزش می دهد انسانيت انسان است و آن چيزی که انسان و اصل ها را بهم پيوند می دهد انسانيت انسان ها و گرايش به کمالات است ... ما امروز افتخار می کنيم که زير پرچمی زندگی می کنيم که پرچم انسانی، اخلاق انسانی، دوستی و محبت است. والبته ناگفته نماند که اگر در برابر زورگوئی ها می ايستيم و با مشت محکم پاسخ بداخلاقی ها را می دهيم اين ها هم برای صيانت از حريم انسانيت است». >>>>>

*********************

يک شنبه اول دی 1387 ـ 21 دسامبر 2008

از معجرات صدر اسلام مقام معظم رهبری

علی لاريجانی

يکی از رمان هائی که یعنوان زمان حملۀ حتمی آمريکائی به ايران عنوان شده است، پس از حملۀ صهيونيست ها در جنگ سی و سه روزه به لبنان است. تصميم آنها اين بود که سريعاً مسئلۀ لبنان را حل کنند و بعد از آن به سراغ ايران بيايند... آن زمان در نزد مقام معظم رهبری در جلسه ای بوديم و ايشان اعلام کردند که «برداشت من آن است که اين طرح برنامۀ چند ماهۀ قبلی داشته». ما در اين باره شاهدی نداشتيم. اما بعدها مشخص شد که همين گونه بوده است و در آن زمان رهبری فرمودند که الان زمان مقاومت است و همين استراتژی هم جواب داد. و بالاخره با جنگ سی و سه روزه هم با تدبير حل شد. اين نشان می دهد که ايشان فکر معقول و مفيد  و واقع گرای رهبران صدر اسلام را داشتند، که با محاسبه و معنا عمل می کردند  و تنها برای خدا عمل می کردند. اين فکر زمينه های لغزش را از بين برد و به راحتی توانست در مقابل تفکرات التقاطی که اصلت فکری نداشتند مقاومت کند و بدين ترتيب با مبانی اصيل و عقلانی رو به روی اين جريان های فکری ايستادند.  (ايسنا >>>>>)

*********************

شنبه 30  آذر 1387 ـ 20 دسامبر 2008

تو نيکی می کن و در دجله انداز

مجيد مجيدی، کارگردان «آواز گنجشک‌ها»

در يکي از شب‌هاي زمستان رُفتِگري را ديدم که مشغول جارو کردن خيابان بود و من پس از اينکه ماشين را پارک کردم، به دلم افتاد که پولي هم به او بدهم. اول کمي دودل بودم و تنبلي کردم، اما سرانجام پول را برداشتم و خيلي محترمانه و دوستانه به طرفش گرفتم، خيلي هم احساس خوب بودن مي‌کردم و در عوالم فرشته‌ها سير مي‌کردم،اما ديدم که به سختي تلاش دارد دستکشش را که به دستش هم چسبيده بود دربياورد و بعد پول را بگيرد . اصرار کردم که چرا نمي‌گيري گفت: «بي ادبي مي‌شود، اين دست خداست که به من پول مي‌دهد.» خدا شاهد است آن شب تا صبح نتوانستم بخوابم... از ديد خدا اين گونه نيست که شأن و منزلت انسان ها بر مبناي جايگاه اجتماعي‌شان تعيين شود. خيلي وقت‌ها خداوند به واسطۀ همين بندگان مخلص، شر و بلا را از سر ميليون‌ها انسان دور مي‌کند...    

*********************

جمعه 29  آذر 1387 ـ 19 دسامبر 2008

سخنان ديکتاتور اسلامی دربارۀ جنبش دانشجوئی

خامنه ای در دانشگاه علم و صنعت: به استناد واقعيات تاريخى، بدنه جنبش دانشجويى همواره با استكبار، سلطه، ديكتاتورى و استبداد به شدت مقابله كرده و با همه وجود عدالت خواه بوده است و هركس مدعى جنبش دانشجويى است بايد به اين ويژگى ها پايبند باشد... جان باختن سه دانشجوى دانشگاه تهران در تظاهرات ضدآمريكايى 16 آذر 1332 از نشانه هاى جوهره ضد استكبارى جنبش دانشجويى است... جنبش دانشجويى با آغاز نهضت روحانيت در سال 1342 به اين حركت عظيم پيوست و دانشجو و دانشگاه دوشادوش روحانيت به يكى از بازوهاى اساسى نهضت روحانيت و يكى از عوامل پيروزى انقلاب اسلامى تبديل شدند... اقدام هوشيارانه دانشجويان در تشكيل سپاه پاسداران و جهاد سازندگى در ماه هاى نخست پيروزى انقلاب اسلامى، از ديگر نشانه هاى ذات حقيقى جنبش دانشجويى بود... مقابله با گروهك ها و عناصر مسلحى كه دانشگاه را لانه خود كرده بودند، حركت عظيم تسخير لانه جاسوسى آمريكا، تشكيل جهاد پربركت دانشگاهى، حضور فعال در هشت سال دفاع مقدس و حضور مؤثر در مقابله با همه توطئه هاى سى سال اخير، نشان مى دهد كه جنبش دانشجويى با ويژگى هايى همچون ضديت با استكبار، مقابله با فساد، ضديت با «استبداد و اشرافى گرى» و مخالفت با گرايش هاى انحرافى، توانسته است در پرتو عدالت خواهى مستمر، سهم اساسى خود را در پيشبرد اهداف انقلاب و ملت ايفا كند!    (پيوند به کل سخنان خامنه ای)

*********************

پنج شنبه 28  آذر 1387 ـ 18 دسامبر 2008

آلات موسيقي در عزاداری محرم مورد تأ یید نیست

امام جمعه صومعه‌سرا

به گزارش فارس، اسماعيل صديقي، امام جمعه صومعه‌سرا، در ستاد فرهنگ عاشورا در اين شهرستان با اشاره به سوء استفاده دشمنان از نحوه عزاداري در ايام محرم و صفر خاطرنشان كرد: اگرچه مردم ديندار با برپايي مراسم قمه‌زني عشق و علاقه و ارادت خود را به امام حسين نشان مي‌دهند ولي متاسفانه دشمنان از اين ارادت عليه شيعيان تبليغات سو مي‌كنند. او گفت: بايد از فرصت‌ها استفاده كنيم و با بهره‌گيري از زمان، آرامش در تمام مكان‌هاي تجمع مردم براي عزاداري فراهم شده و در برطرف كردن كاستي‌ها در مراسم دهه محرم تلاش شود. وي با بيان اينكه مراسم عزاداري امام حسين بايد به گونه‌اي برگزاري شود كه در جوانان تاثيرگذار باشد، تصريح كرد: علما مخالف برگزاري عزاداري نيستند بلكه اين عزاداري بايد به دور از خرافه بوده و عقلاني باشد و طبق شرايط جامعه انجام شود. امام جمعه صومعه‌سرا اظهار داشت: امروزه مراسم قمه‌زني و استفاده از آلات موسيقي در مراسم عزاداري دهه محرم مورد تاييد روحانيون و مراجع تقليد نيست.

*********************

چهار شنبه 27  آذر 1387 ـ 17 دسامبر 2008

هدیه شهرداری تهران به کسانی که نام علی دارند

خبرگزاری مهر: به مناسبت عید سعید غدیر سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران به تمامی کسانی که نامشان علی باشد بلیط رایگان هدیه می کند. مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران با اعلام این خبر و با اشاره به اقدامات انجام شده در دهه ولایت در این سازمان گفت: «در روز عید قربان تمامی افرادی که نامشان ابراهیم، اسماعیل، هاجر، سارا و قربان بود در پایانه های مسافربری برای مسافرت به هر نقطه کشور بلیط رایگان اهدا شد». آذروش ادامه داد: «در روز عید سعید غدیر خم نیز افرادی که دارای نام مبارک علی هستند برای سفر به هر نقطه کشور با ارائه کارت شناسایی معتبر هیچگونه وجهی پرداخت نخواهند کرد». مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارک سوارها ادامه داد: «در راستای تحقق شعار "تهران شهر سرور" شهر نشاط " این اقدامات صورت پذیرفته و امیدواریم که توانسته باشیم کام همشهریان را شاد نموده باشیم». آذروش گفت: «در این دهه با تزیین ورودی های سالن انتظار مسافرین با رنگهای شاد و پخش موزیک های شاد و متناسب با این ایام الله سعی نمودیم فضای مفرحی را برای مسافرین در پایانه ها ایجاد کنیم». وی گفت: «برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش کیک، ساندیس، شیرینی، شکلات، چای، شیرکاکائو همچنین تهیه جوایز و اهدای آن به کودکان مسافر و نمایش مجسمه نما نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این دهه بوده است». آذروش در پایان گفت: «شیعه هر چه دارد از غدیر است و نباید از هر اقدامی که در جهت با شکوهتر نمودن این روز به ما کمک می کند کوتاهی کرد».

*********************

سه شنبه 26  آذر 1387 ـ 16 دسامبر 2008

بارکش غول بيابان!

کيهان ولايت فقيه

رادیو ضد انقلابی «زمانه» از قول یک روحانی مرتبط با بیت آقای منتظری و برخی احزاب افراطی مدعی اصلاحات مدعی شد براساس برداشت عدالت محور از اسلام، بهائیان دارای حقوق شهروندی هستند. فاضل میبدی در گفت وگو با زمانه، «اسلام نص محور» را در تقابل با «اسلام عدل محور» و حق محور قرار داد و مدعی شد «اگر برداشت ما از اسلام نص محور باشد، از این برداشت درنمی آید که بهائیان حقوق شهروندی داشته باشند، در قانون اساسی هم اینها به عنوان اقلیت دینی قید نشده اند اما اگر برداشت حق محور و عدل محور باشد، آنها همانطور که آیت الله منتظری هم فتوا داده، دارای حقوق شهروندی هستند».وی البته توضیح نداد برداشتی که منطبق بر «نص» نباشد چگونه می تواند منطبق بر اسلام باشد و چرا باید «نص» و شرع را در برابر حق و عدل قرار داده و همچنان که دشمنان اسلام القا می کنند. فاضل میبدی همچنین اشاره ای به صهیونیستی بودن فرقه بهائیت و خیانت های بی شمار آنها به کشور در روزگار پهلوی و پس از آن نکرد و متعرض این نکته هم نشد که آموزه های بهائیت، نقض صریح ارکان دین و همچنین مبلغ و منادی منزوی ساختن دین در عرصه جامعه و سیاست است. گفتنی است رادیو زمانه با بودجه دولت هلند و در راستای اسلام ستیزی آشکار- در کنار ترویج سکولاریسم- تأسیس شده و همکاری برخی عناصر ملبس به لباس روحانیت با این رسانه مغرض که بعضاً تا مرز هتاکی به مقدسات اسلامی پیش می رود قابل تأمل است. براساس یک قاعده علمی که با نمونه های تجربی فراوان همراه است، کسانی که با یک حرکت حق محور و عدالتخواه درگیر می شوند و مخصوصاً آنان که آموزه های اصیل اسلامی را فدای منافع شخصی و حزبی خود می کنند، معمولاً به دامان دشمنان اسلام می غلتند.

*********************

دو شنبه 25  آذر 1387 ـ 15 دسامبر 2008

اظهارات داماد علیرضا افتخاری درباره مهریه همسرش

رامین نوروزی، داماد علیرضا افتخاری، خواننده مشهور، سخنان پدر زن خود در مورد مهریه همسرش را نادرست خواند. چندی قبل علیرضا افتخاری، اظهار داشته بود که: «مهریه دختر بزرگ من حفظ 450 غزل از حافظ شیرازی و مهریه دختر کوچکم حفظ 16 جزء از قرآن کریم است که داماد بزرگش تاکنون 350 غزل و داماد کوچکش نیز تاکنون 8 جزء از قرآن کریم را حفظ کرده اند». اما رامین نوروزی داماد بزرگ علیرضا افتخاری گفت: «مهریه همسر من 777 سکه تمام بهار آزادی و 7 میلیون و 707 هزار تومان جواهرات و یک سفر حج است که متاسفانه هنوز زندگی رسمی خود را شروع نکرده به دلیل مشکلات شدید خانوادگی در آستانه طلاق و جدائی قرار داریم». نوروزی با بیان اینکه همسرم می‌گوید تا زمانی که مهریه خود را دریافت نکنم حاضر به ازدواج نیستم، گفت: « نگاهی به مقدار مهریه همسرم گویای هزار و یک مشکل است که من در زندگی خانوادگی به آن گرفتار هستم. ای کاش مهریه همسرم همانگونه که افتخاری اظهار داشته، بود تا با عمل به آن و تقدیم آنها به همسرم از این روزگار سیاه نجات پیدا کرده و امروز به دنبال تقسیط مهریه نبودم».

*********************

شنبه 23  آذر 1387 ـ 13 دسامبر 2008

اگر در بم زکات خرما را می دادند زلزله نمی آمد

حجة الاسلام قرائتی، دبیر ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش نمايندۀ ایسنا در منطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجة الاسلام قرائتی که در نشست شورای اداری اين منطقه سخن می گفت با انتقاد از اینکه برخی از مدارس فاقد روحانی جهت برگزاری نماز جماعت می باشند تصریح کرد : اگر در بم زکات خرما را می دادند زلزله نمی آمد و اگر دین ما بدرستی معرفی می شد این مسائل کمتر در جامعه بوجود می آمد. پس باید دین را به نسل جوان و آینده به طور کامل معرفی نمائیم» .وی از همه مسئولین و نهادهای استان خواست به نماز اهمیت دهند و آنرا را سرلوحه کارهای خویش قرار دهند و نماز را جدی بگیرند و کتاب اسرار نماز را مرتبا بخوانند .وی در پایان گفت : «مزه خدا فراموشی بی اعتنایی به مسجد است که غضب خداوند را به همراه دارد.

*********************

جمعه 22  آذر 1387 ـ 12 دسامبر 2008

به قهوه خانه نروید

حاج منصور ارضی

رجانیوز: حاج منصور ارضی، مداح مشهور تهران در اجتماع دعای عرفه، در خلال قرائت دعای عرفه با ابراز تأسف از دعوت افرادی که صراحتاً خواستار حذف ولایت فقیه از قانون اساسی هستند، افزود: «وحدت ملی با این افراد معنا ندارد». وی با بیان اینکه وحدت ملی نه با دشمنان انقلاب بلکه در عمق شهرستانها و روستاهای محروم باید به نمایش گذاشته شود، تأکید کرد: «آنقدر عقب ماندگی در این شهرها و روستاها وجود دارد که حتی اگر 20 سال دیگر هم این دولت با همین سرعت فعالیت کند، باز هم جبران بی توجهی ها به این مناطق نخواهد شد». حاج منصور ارضی، با اشاره به گرایش برخی جوانان به مکان هایی مانند قهوه خانه ها، افزود: «بچه های هیأتی حق رفتن به چنین مکان هایی را ندارند. قهوه خانه برای هیأتی ها حکم شرابخانه را دارد و قلیان حکم شراب».

*********************

پنج شنبه 21  آذر 1387 ـ 11 دسامبر 2008

مصا درۀ مشاهير ايران

واقع بين خوش خيا ل

هر روز خبری می شنویم مبنی بر این که فلان کشور ادعا کرده که مولانا متعلق به آن هاست و ایرانی نبوده. در واقع، در این چند ساله بسیاری از کشورهای همسایه، مشاهیر ایرانی را متعلق به خودشان دhنسته اند. اما فکر می کنید در هزار سال بعد تکلیف مشاهیر امروز ایران چه می شود؟ لطفاً اين اظهار نظرهای خيالی را ببینید:
ایران: ما در طول تاریخ شخصی به نام احمدی نژاد نداشته ایم، احمدی نژاد مال ترکیه بود.
ترکیه: ادعای کشور ایران کذب محض است، احمدی نژاد ترک نبود بلکه تبعه ی امارات بود.
امارات: شدیداً تکذیب می کنیم؛ بر اساس اسناد به جا مانده پس از جنگ جهانی سوم، احمدی نژاد یک روس بود.
روسیه: ادبیاتی که این شخص در سخن گفتن از آن استفاده می کرده هیچ شباهتی به ادبیات روس ندارد، این شخص بی شک یک افغانی بوده است.
افغانستان: ما این خبر را تکذیب می کنیم، احمدی نژآد افغانی نبوده بلکه ...
(اين تکذيب ها می تواند به تعداد اعضاء سازمان ملل ادامه داشته باشد...)

 وحتی خدا: من او را خلق نکردم، بخدا او کار من نبود!     (آرشيو)

*********************

چهار شنبه 20  آذر 1387 ـ 10 دسامبر 2008

مردم با آيه الکرسي سوار هواپيما مي شوند

وزير راه

بهبهاني، وزير راه و ترابري، که حضور خبرنگاران را محرم نمي دانست، نسبت به تشريح چالش ها جانب احتياط را رعايت کرده و گفت: «اگر جمع تر بوديم تمام نقاط ضعف را مي گفتم... اگر از ابتدا به فکر جايگزين هواپيماهاي ديگر با هواپيماهاي خارجي بوديم، هم اکنون بهترين سيستم را داشتيم و نيازي نبود مردم با آيه الکرسي سوار هواپيما شوند... همه مي گويند وزارت راه در اجراي ا اصل 44 عقب مانده و هنوز نتوانسته اين اصل را اجرا کند و احتمال دارد براي اين موضوع وزير به مجلس کشانده شود، آخر من نه سر پياز هستم و نه ته پياز که بخواهم طي دو ماه به اين موضوع جواب بدهم...»

*********************

سه شنبه 19  آذر 1387 ـ 9 دسامبر 2008

خواب ديدم

فرستنده: اشکان رضوی

خواب ديدم قيامت شده است. هر قومي را داخل چال ه‏اي عظيم انداخته و بر سر هر چاله نگهباناني گرز به دست گمارده بودند، بجز چالۀ ايرانيان. خود را به عبيد زاکاني رساندم و پرسيدم: «عبيد! اين چه حکايت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگمارده اند؟» گفت: «می دانند که به خود چنان مشغول شويم که ندانيم در چاهيم يا چاله». خواستم بپرسم: «اگر باشد در ميان ما کسي که بداند و عزم بالا رفتن کند...» نپرسيده گفت: «اگر کسي از ما فيلش ياد هندوستان کند، خود بهتر از هر نگهباني لِنگش کشيم و به تهِ چاله باز گردانيمش!»

*********************

دو شنبه 18  آذر 1387 ـ 8 دسامبر 2008

تکذیب دستگيري شيطان پرستان در مازندران

دستگيري جمعي از شيطان پرستان را در شمال كشور تكذيب كرد. سرهنگ احمدي، رييس مركز اطلاع رساني ناجا، در گفتوگو با ايسنا، با اشاره به اين كه خبر دستگيري افرادي كه به عنوان شيطانپرست در استان مازندران صحت ندارد، گفت: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در استان مازندران از روز چهارشنبه ۶ آذر ماه، ماموران نيروي انتظامي اقدام به اجراي طرح با رويكرد امنيت اخلاقي در سه شهر قائمشهر، بابلسر و ساري كردند كه بر اساس آن، حدود ۶۰ تن كه داراي ظاهري غيرمتعارف بوده به طوري كه به نظر ميرسيد وابسته به گروهك هاي غير اخلاقي (شيطان پرستان) هستند، دستگير شدند. وي افزود: در تحقيقات پليس مشخص شد، افراد دستگير شده، وابستگي به گروههاي شيطان پرست نداشته و تنها داراي ظاهري غيرمتعارف هستند. به گفتۀ سرهنگ احمدي با اجراي اين طرح، تعدادي از آرايشگاههايي كه اقدام به آرايش غيرمتعارف اين افراد كرده بودند، نيز توسط پليس پلمپ شد.  

*********************

يک شنبه 17  آذر 1387 ـ 7 دسامبر 2008

استاندار اصفهان و رئيس سابق زندان های کشور

کمر به ويرانی بافت تاريخی شهر بسته است

از: شميم خبرنگار کميته بين المللی نجات

اگرچه انتشار گزارش هایی در چند هفته گذشته مبنی بر عبور مترو از چهارباغ اصفهان و همچنین آغاز فعالیت های گمانه زنی حفر تونل مترو در چند متری سی و سه پل، موجی گسترده از  اعتراض های مردم اصفهان و سازمان های مردمی این شهر  را دربرداشت، اما در حالی که مسئولان اجرایی شهر اصفهان می کوشند تا اذهان عمومی مردم این شهر را از پروژه مترو  دور سازند و با فرو کش کردن دوباره  اعتراض سازمان های مردمی، امروز (شانزدهم آذر 87)، مرتضى بختيارى اسـتـانـدار اصـفـهـان، که رييس سابق سازمان زندان های کشور بوده، در جمع گروهی از عاملان دستگاه های اجرایی، آن ها را به همدستی برای تسریع در این اقدامات فراخوانده و گفت: نبايد اجازه داد اختلافات ميان دسـتـگـاه ‌هـاى اجرايى مانع احداث قطار شهرى اصفهان در سريعترين زمان ممكن شود و روند احداث اين پروژه بزرگ را با كندى مواجه كند.

بختیاری، با ارائه گزارش خلاف واقع از روند اجرای مصوبه شورای عالی ترافیک درباره گذر مترو از خیابان چهارباغ گفت: با تلاش هاى مختلفى كه انجام گرفت، مصوبه شوراى عالى ترافيك كشور در مورد عبور مترو از چهارباغ رعايت شد اما با اين وجود هنوز هم اختلافاتى ميان ميراث فرهنگى و شهردارى در اين زمينه وجود دارد كه نبايد اجازه داد اين اختلافات در روند قطار شهرى اصفهان اختلال ايجاد كند. ‌ ‌استاندار اصفهان تصريح كرد: اختلافات موجود ميان ميراث فرهنگى و شهردارى با برگزارى جلسات منسجم با حضور مديران ارشد استانى قابل حل است.

وى همچنین با هدف کند کردن روند پیگیری نهاد های مردمی برای جلوگیری از احداث تونل مترو در بافت تاریخی اصفهان، درباره اجراى پروژه قطار شهرى اصفهان گفت: پيش بينى ها نشان مى دهد كه اجراى پروژه بزرگ قطار شهرى اصفهان تاكنون 80 درصد پيشرفت فيزيكى داشته و با توجه به اظهارات مديران اجرايى شهر اصفهان، مترو اين شهر تا پايان سال آينده تكميل خواهد شد.

کميته بين المللی نجات پاسارگاد

www.savepasargad.com

*********************

شنبه 16  آذر 1387 ـ 6 دسامبر 2008

هوشنگ اميراحمدي ازدانشگاه راتگرز نيوجرسي كنار گذاشته شد

سايت «پيک ايران»

خبر دريافتی: بنا به گزارش ها، هوشنگ اميراحمدي ازدانشگاه راتگرز نيوجرسي كنار گذاشته شد. اين بركناري بدنبال بررسي مديريت دانشگاه راتگرز از گزارش هاي دريافتي مبني بر سوء استفاده مالي هوشنگ اميراحمدي بهنگام جمع آوري  كمك هاي مالي براي مركز مطالعاتي خاور ميانه اين دانشگاه طي دوران رياست وي بر اين مركز بوده است. در بررسي مديريت دانشگاه راتگرز  مشخص شد دكتر اميراحمدي با استفاده از عنوان استادي و رياست مركز مطالعات خاورميانه اي اين دانشگاه نسبت به جمع آوري كمك هاي مالي و اعانات مالي براي اين مركز كرده كه قسمتي از اين كمك ها به مصرف اهداف شخصي خود و شوراي آمريكاييان  ايرانيان  رسيده است. وي قبلاً رييس بخش برنامه ريزي و سياست عمومي بوده و رياست مركز مطالعاتي خاورميانه دانشگاه راتگرز را بر عهده داشت. دكتر امير احمدي اينك استاد مدعو دانشگاه كمبريج انگلستان است.

*********************

جمعه 15  آذر 1387 ـ 5 دسامبر 2008

پایان عصر مطبوعات در ایران

دولت نهم در اقدامی عدالت محورانه، هزینه های پست مطبوعات را به ناگهان بیست برابر کرد.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاری، شرکت پست در اقدامی عجیب تعرفه های پستی مطبوعات را از 10تومان به 200 تومان افزایش داد. این در حالی است که بیش از 80درصد از نشریات کشور تخصصی است و بیش از 90درصد از خوانندگان آنها، این نشریات را از طریق پست دریافت می کنند. این اقدام دولت نهم در حالی انجام می شود که این دولت تلاش بسیاری را برای محدود کردن مطبوعات از خود نشان داده است. در پی این تصمیم دولت علاوه بر توقف ارسال نشریات تخصصی در هفته جاری از طریق شرکت پست، برخی از احزاب سیاسی که به دلیل عدم صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد، قادر به انتشار روزنامه نیستند برای اعضا و هواداران خود هر هفته خبرنامه ای را به صورت پستی ارسال می کنند که به دلیل افزایش ناگهانی هزینه ارسال پست این روند نیز کاملا متوقف شده است که از جمله این خبرنامه ها، خبرنامه مشارکت و عصرنو می باشد. همچنین خبر می رسد وزارت ارشاد علی رغم گذشت بیش از 9 ماه از سال در حالی که در دو ماهه اخیر روزنامه های دولتی خورشید و وطن امروز با هزینه ای گزاف و با قیمتی اندک منتشر و توزیع می شوند از پرداخت یارانه به مطبوعات مستقل و اصلاح طلب خودداری کرده است. مدیران مسئول بسیاری از نشریات کشور این اقدام دولت نهم را آخرین ترکش برای مرگ مطبوعات برای همیشه می دانند و معتقدند دولت با این کار خود قصد دارد تا در ایام نزدیک به انتخابات فضایی کاملا تک صدایی بر جامعه حاکم شود. گفتنی است، خبرگزاری دولت، ایرنا، اخیراً با انتشار یک نظرسنجی جعلی مدعی شده بود احمدی نژاد محبوبترین فرد نزد مدیران مسئول، روزنامه نگاران و خبرنگاران است.

http://www.yaarinews.com

*********************

پنج شنبه 14  آذر 1387 ـ 4 دسامبر 2008

تبعات اهداي جايزه به ورزشکار اسرائيلي

برنامه ريزي ها انجام و مسوول توزيع مدال هاي هر رشته مشخص شد. مسعود اشرفي عضو هيات اجرايي IPC خود را براي اهداي مدال ها آماده مي کرد. او به پاي سکوها رفت و منتظر ورود قهرمانان شد. انتظار به سر آمد اما بدشانسي گريبان دبيرکل کميته پارالمپيک ايران را گرفت. يکي از قهرمانان که بايد از سکو بالا مي رفت و مدال مي گرفت ورزشکار اسرائيلي بود. اشرفي دو راه داشت؛ يا همانجا صحنه را ترک مي کرد يا باقي مي ماند و مدال ها را اهدا مي کرد. درست چند روز قبل بود که تيم بسکتبال با ويلچر ايران به دليل آنچه لابي صهيونيست ها خوانده شد، از حضور در ديدار نيمه نهايي مقابل امريکا سر باز زد و از دور مسابقات کنار کشيد. بازتاب اين حرکت به قدري ورزش ايران را در بر گرفت که مسوولان برگزاري مسابقات پارالمپيک، ايران را از مسابقات اخراج کردند. جو تبليغاتي منفي ايجاد شده فرصت ريسک ديگري باقي نگذاشته بود. مسعود اشرفي اگر صحنه را ترک مي کرد، هم از کميته بين المللي پارالمپيک اخراج مي شد و هم علاوه بر از دست رفتن کرسي مهم IPC، تبليغات منفي عليه جمهوري اسلامي ايران شدت مي گرفت. انتخاب سختي بود.

*********************

چهار شنبه 13  آذر 1387 ـ 3 دسامبر 2008

فرار به جلو

در آستانه سي سالگي انقلاب ايران!د

به گزارش خبرنگار «تابناك»، هم‌زمان با نزديك شدن به سي سالگي انقلاب اسلامي ايران، برخي رسانه‌هاي غربي و نيروهاي اپوزيسيون، برنامه‌هاي ويژه‌اي را براي تخريب و هجمه عليه ايران تدارك ديده‌اند. از جمله اصلي‌ترين اين برنامه‌ها، قرار است از سوي گردانندگان شبكه «بي.بي.سي» در دستور كار قرار گيرد. اين شبكه كه وابستگي نزديكي با سرويس‌هاي اطلاعاتي انگليس دارد، قصد دارد تا در آستانه سي سالگي انقلاب ايران، اسناد سازمان ام.آی.6 را كه هر سي سال يك بار از رده خارج و قابليت انتشار مي‌يابد، با اهداف مشخص و از پيش تعيين‌شده منتشر كند به گونه‌اي كه قرار است افشاي اين اسناد در پايان به ضرر جمهوري اسلامي تمام شود!

http://www.tabnak.ir/pages/?cid=27383

*********************

سه شنبه 12  آذر 1387 ـ 2 دسامبر 2008

آن استبداد برای چه یود؟

امير سپهر

کسانی که از استبداد خاندان پهلوی سخن می گفتند و می گويند، درست فهميده اند، چون در آن زمان استبداد وجود داشت. ليکن چيزی که آنان هنوز هم از درک آن عاجز هستند، اين حقيقت است که آن استبداد برای نگهداشت آن مدنيّت و سکولاريسم کامل و برابری زن و مرد و امنيّت و آسايش و آبرو و شرف ايرانی بود، نه برای خيانت و آن تهمت های بی شرمانه ی ديگری که مشتی مغزباخته يا خائن چراغ به دست به آن نظام می زدند. آن استبداد برای اين بود که شما نادان های از مرحله پرت که عقلتان به هيچ کاری نمی رسد و هيچ برنامه ای هم نداريد، کشور و مردم را اينطور نابود نکرده و خودتان هم اينگونه به پوفيوزی و سردرگريبانی دچار نشويد که حتا پس از سی سال گنده گويی و وراجی هم، اصلآ خود نيز ندانيد که چه می گوئيد و در پی چه هستيد. آن استبداد برای اين بود که فرزندان خانواده های ايرانی، اعم از يهودی و بهايی و زرتشتی وارمنی و کلدانی و آشوری و عمری و علی پرست و شيطان دوست و دهری مسلک و بی دين و با دين و کرد و بلوچ و آذری و لر و گيلک و مازندرانی و ترکمن... همگی در يک کلاس و در کنار هم بنشينند و هيچ يک از آن نوباوگان ايران هم که در حقيقت سازندگان فردادی ميهن خود هستند، حتا به ذهن پاک و زلال شان هم خطور نکند که از همشاگردی خود، دين و يا قوميّت او را بپرسند... >>>> 

*********************

دو شنبه 11  آذر 1387 ـ 1 دسامبر 2008

پيشنهادات جديد معاون وزير آموزش و پرورش

اعتماد - يکي از معاونان وزير آموزش و پرورش پيشنهاد کرد معاونين پرورشي مدارس «روحانيون» باشند. به گزارش ايرنا مهدي اميني همچنين از تعطيل نشدن کلاس ها هنگام نماز انتقاد کرد و گفت؛ چگونه است که براي برپايي نماز نمي شود کلاس فيزيک را تعطيل کرد و زمان تعطيلي مدرسه را براي امر مهم نماز اختصاص مي دهيم. وي افزود؛ براي نهادينه کردن تقوا و علم در آموزش و پرورش لازم است معاون پرورشي يک روحاني برجسته باشد تا تمامي اهداف پرورشي محقق شود.

*********************

يک شنبه 10  آذر 1387 ـ 30 نوامبر 2008

ردپای شیطان در کتب درسی

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در ديدار با آيت الله مصباح یزدی در مورد ناکامی پرورشی ‏جمهوری اسلامی، ادعا کرد که رد پای شیطان را در کتب درسی پیدا کرده و گفت: ” کتاب های درسی حجیم و بی ‏روح و خسته کننده است و رد پای شیطانی در آن ها وجود دارد.”‏ وزیر آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: “کتاب های درسی باید مبتنی بر تامین نیازهای روحی و روانی ‏تدوین شود، و بر همین اساس برنامۀ درس ملی در تمامی رشته های درسی کشور در حال تدوین است.”‏ >>>>  

*********************

شنبه 9  آذر 1387 ـ 29 نوامبر 2008

ابراز نگراني نماينده ولي فقيه در سپاه از رواج خرافات

نماينده ولي فقيه در سپاه از «شدت گرفتن خرافات در جامعه» ابراز نگراني کرد. به گزارش فارس علي سعيدي گفت؛ «پديده هاي خرافي در هر جامعه به شدت و ضعف وجود دارد اما نگراني امروز ما به علت شدت يافتن و سير تصاعدي اين خرافات است.» سعيدي با بيان اينکه اصلي ترين علت گرايش به خرافه پرستي، جهل و عوامي گيري است، افزود؛ در پشت صحنه شيوع خرافات در جامعه، عوامل خرد و کلاني قرار دارند که بي ترديد استعمار و استکبار جهاني و جريان هاي ضد ديني عواملي اصلي و کلان آن و جريان هاي فکري و افراد منحرف عوامل خرد آن هستند. نماينده ولي فقيه در سپاه هدف اين عوامل از انتشار خرافات را مقابله با موج دين گرايي، مقابله با حاکميت ديني و نظام هاي ديني، مقابله با موج معنويت گرايي واقعي و مقابله با موج اصولگرايي عنوان کرد و درباره شگردهاي اين گروه هاي منحرف خاطرنشان کرد؛ اين عده با سوءاستفاده از احساسات مذهبي مردم، ايجاد انحراف در گرايشات معنوي آنان و نفوذ از طريق عوامل مورد قبول مردم از جمله وعاظ، مداحان و منبري ها، نفوذ در محافل زنانه و استفاده از روايات مجهول و مجعول در تلاش براي گسترش خرافه و ادعاهاي باطل هستند.

******************

جمعه 8  آذر 1387 ـ 28 نوامبر 2008

خرج رژيم سکولار بعدی نکنيم!

حسن رحيم ‌پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي

دكتر حسن رحيم ‌پور ازغدي، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، كه در اولين اجلاس تخصصي دانشگاه آزاد اسلامي و هيات حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي كه در واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، سخن مي‌گفت، اظهار كرد: اين سومين جلسه‌اي است كه از طرف شوراي انقلاب فرهنگي و هيات حمايت از كرسي‌هاي نظريه‌پردازي برگزار مي‌كنيم.

وي افزود: نشست اول با شوراي علمي حوزه تشكيل و كرسي‌هاي نظريه‌پردازي در حوزه فعال شد؛ زيرا از چند سال گذشته اين موضوع در حاشيه حوزه بود، ولي با بحث‌هاي پيش‌آمده اين مساله را به متن آورديم . جلسه دوم هم با دوستان وزارت علوم بود كه از آن استقبال شد و اين موضوع در حال نهادينه‌شدن است.

رحيم پور ازغدي خاطرنشان كرد : ما نمي‌توانيم پيش از انقلاب شعار آزادي بيان بدهيم، بعد كه به امور مسلط شديم، جلو آن را بگيريم؛ اما بايد اين موضوع را جهت بدهيم.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه تورم بي‌هدف در علوم انساني، تضعيف نوانديشي ديني و گسترش انسان‌شناسي سكولار را از مشكلات كشور در حوزه علوم انساني خواند و افزود: متاسفانه در دانشگاه‌هاي ما، چه دولتي ، چه آزاد، باب شده كتاب‌هاي غربي و سكولار به عنوان متن مقدس حفظ شوند كه اين امر باعث مي‌شود شكافي در ميان دانشجو و استاد مسلمان و دوگانگي در نظام ايدئولوژيك به وجود بيايد.

وي خاطرنشان كرد : ببينيد سي سال پيش انقلاب ما چه حرف‌هاي مترقي‌اي زده است كه ما پس از سي سال جرات نمي‌كنيم بسياري از آن‌ها را منتشر كنيم؛ زيرا امروز به آنها غيرعلمي و سنتي گفته مي‌شود و اين يعني خطر.

وي با انتقاد شديد از فضاي حاكم بر دروس دانشگاهها اضافه كرد: ما نماز مي‌خوانيم، شعار جمهوري اسلامي و حقوق بشر اسلامي سر مي‌دهيم، اما از سوي ديگر در دانشگاه‌هاي خود ميليون ميليون براي رژيم سكولار بعدي كه احتمالا خواهد آمد، كادرسازي مي‌كنيم! چنان كه در اين سي سال دو سه مدل جمهوري اسلامي اعم از چپ ، تحجر و مقدس‌مآبي و ليبرال داشته‌ايم.

رحيم پور ازغدي خاطرنشان كرد : در اين كرسي‌هاي نظريه‌پردازي، علوم انساني غرب بايد نه نفي، بلكه نقد شود. در انقلاب فرهنگي گفتند مشكل استادان كمونيست، ‌چپ و غيره هستند، اما پس از آن‌كه بچه‌مسلمان‌ها آمدند به آنها گفتيم همان كتاب‌ها را بخوانيد و همان حرف‌ها را بزنيد، فقط ته‌ريشي هم بگذاريد!

وي با بيان اين‌كه تفاوت نظام عقل‌گرا و عدل‌گرايي شيعي اين است كه هر آن‌چه را پشتوانه عقلي داشته باشد، ولو در نظام كفر توليد شده باشد، قبول مي‌كند، يادآور شد: چرا دانشجويان رشته‌هاي فني ما از دانشجويان علوم انساني مذهبي‌ترند؟! متاسفانه اقليتي از دانشجويان علوم انساني كه درس مي‌خوانند اكثريتشان يا شكاك هستند يا لائيك.

دكتر حسن رحيم‌پور ازغدي گفت: كسي نبايد فكر كند كرسي‌هاي نظريه‌پردازي يك بازي روشنفكرانه است.

وي تاكيد كرد: اگر بخواهيم انقلاب بماند بايد اين كار انجام شود؛ زيرا ما از يك طرف خطر ياس ، جمود و تكرار حرف‌هاي تكراري را داريم و از طرف ديگر خطر كفرگويي ، حريم‌شكني ، افراط و هرج و مرج ما را تهديد مي‌كند؛ از اين رو نوآوري اسلامي بايد اتفاق بيفتد.

اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان خطاب به هاشمي رفسنجاني گفت: از شما مي‌خواهم حالا كه رهبري مبارزات انقلاب را داشته‌ايد و چپ و راست را ديده‌ايد، همتي كنيد تا كميت دانشگاه‌ها پايين بيايد و كيفيت اسلامي بالا برود.

برگرفته از خبرگزاری فارس:

http://www.fardanews.com/fa/pages/?cid=67256

******************

پنج شنبه 7  آذر 1387 ـ 27 نوامبر 2008

علی کردان: « نقص توحيد من تکميل شد!»

علی کردان، در مراسم خداحافظی از وزارت کشور: «خداوند بزرگ را سپاسگزارم که توفيق بزرگي را نصيب من ساخت که با رسيدن به سن تکليف شرعي، به نو جواني و جواني در مسير او حرکت کردم و عشق به اهل بيت در سينه ام سکني گزيد و در تمام مراحل، نوکري بي بي دو عالم (سلام الله عليها) و امام زمان(عج) چراغ راه هدايت من بود و بالاترين مدال من، نوکري آقا امام رضا (ع) است... قبل از جلسه استيضاح، نگاه من نگاه حزبي بود. خدا را سپاسگزارم که نگاهم از نگاه حزبي به نگاه حزب الله پيوند خورد. حادثۀ شيرين ديگر نيز اين بود که قبل از استيضاح، به تبار و باند و اشخاص وابستگي هايي وجود داشت که اين را هم خدا لطف کرد و از آن خارج شدم و نقص توحيد من تکميل شد.»

******************

چهار شنبه 6  آذر 1387 ـ 26 نوامبر 2008

تکذيب شايعه سخن گفتن يک نوزاد

رييس بيمارستان آريا در شهرستان رشت شايعات مربوط به سخن گفتن يک نوزاد در اين بيمارستان را بشدت تکذيب کرد. در روزهاي اخير شايعه اي در سطح شهر رشت بر سرزبانهاست که نوزادي در بيمارستان آريا پس از تولد سخن گفته و به دنبال آن از دست پرستار افتاده و فوت کرده است. بر اساس اين شايعه، نوزاد قبل از فوتش گفته است که در اواخر آذر ماه قرار است اتفاقات عجيبي از جمله بارش برف سنگين در استان گيلان رخ دهد. دکتر علي رضا کريم زاده حق، روز يکشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: «فهرست بيماران بستري در بيمارستان آريا دليل رد اين شايعه است و نشان مي دهد که هيچ اتفاق خاصي در اين بيمارستان رخ نداده است». وي گفت: «با افرادي که به اين شايعات بي اساس دامن مي زنند و موجب ناامني رواني و اجتماعي در سطح شهر مي شوند، از طريق مقامات قضايي برخورد قانوني خواهد شد». به گزارش خبرنگار ايرنا، حدود ده روز است که در سطح شهر رشت در بين اقشار مختلف از جمله در مدارس ، ادارات ، صف نانوايي و ... شايعاتي در ارتباط با سخن گفتن و مرگ اين نوزاد شايع شده است. (ايرنا)

******************

سه شنبه 5 آذر 1387 ـ 25 نوامبر 2008

زندانیان و نماز جماعت

انجمن زندانیان سیاسی

فردی به نام بزرگ نیا، رییس بند 350 زندان اوین، اعلام کرده است که هر زندانی که در نماز جماعت شرکت نکند مرخصی اش لغو خواهد شد. او اخیراً به عده ای از زندانیان سیاسی، از جمله روزنامه نگار زندانی محمد حسن فلاحیه زاده، گفته است که به دلیل عدم شرکت در نماز جماعت، از ملاقات حضوری محروم هستند. زندان اوین اين روزها انقدر بی در و پيکر شده که هيچکس در بارۀ اقدامات این آدم از او پرسش نمی کند.

******************

دو شنبه 4 آذر 1387 ـ 24 نوامبر 2008

انتقاد مصباح يزدی از سکولارها

سکولارها می گويند دين تنها رابطه با خدا است، ولی ما معتقديم دين

فراتر از اينها است و تمام شئون زندگی انسان ها را شامل می شود.

******************

يک شنبه 3 آذر 1387 ـ 23 نوامبر 2008

رد پای شیطان در کتب درسی

علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در ديدار با آيت الله مصباح یزدی در مورد ناکامی پرورشی ‏جمهوری اسلامی، ادعا کرد که رد پای شیطان را در کتب درسی پیدا کرده و گفت: ” کتاب های درسی حجیم و بی ‏روح و خسته کننده است و رد پای شیطانی در آن ها وجود دارد.”‏ وزیر آموزش و پرورش در عین حال تاکید کرد: “کتاب های درسی باید مبتنی بر تامین نیازهای روحی و روانی ‏تدوین شود، و بر همین اساس برنامۀ درس ملی در تمامی رشته های درسی کشور در حال تدوین است.”‏ >>>>   

******************

شنبه 2 آذر 1387 ـ 22 نوامبر 2008

******************

جمعه 1 آذر 1387 ـ 21 نوامبر 2008

یک خاطره شیرین از رهبر، خداوند چرا اين همه عزت به حضرت آقا داده است؟

حضرت آيت الله جوادي آملي (زيد عزه) مي فرمايد : يک روز مهمان مقام معظم رهبري بودم. سفره را که گستردند، فرزند ايشان آقا مصطفي نيز نشسته بـود. آيت اله خامنه اي به وي نگاهي کردند و فرمودند: «پاشو برو!» من خدمت ايشان عرض کردم: «اجازه بفرماييد آقازاده هم باشند؛ من از او خواستم که با هم باشيم». آقا فرمودند: «ايـن غـذا مـال بيـت المال است، شما هم مهمان بيت المال هستيد .براي بچه ها جايز نيست که بر سر اين سفره بنشينند. آنها به منزل بروند و از غذاي خانه بخورند». من در آن لحظه فهميدم که خداوند چرا اين همه عزت به حضرت آقا داده است.    (مطلبی در اين ارتباط)

******************

پنج شنبه 30 آبان 1387 ـ 20 نوامبر 2008

******************

چهارشنبه 29 آبان 1387 ـ 19 نوامبر 2008

فيلتر پنج ميليون سايت اينترنتی در ايران

خبرنامه اميرکبير: مشاور قضايی دادستانی کل کشور در سخنانی به فيلتر کردن گسترده سايت های اينرتنتی در کشور اذعان کرده و گفت: ” هم اکنون بيش از پنج ميليون سايت اينترنيتی فيلتر شده است.” عبدالصمد خرمآبادی در سخنان خود گفت: ”دشمنان با سوءاستفاده از شبکه اينترنت، تلاش میکنند تا هويت دينی ما را مورد تهاجم قرار دهند.” به گفته وی، اين شبکه در بخشهای اجتماعی، سياسی، اقتصادی و اخلاقی آسيب وارد میکند که نگرانکننده است. مشاور قضايی دادستانی کل کشور افزود: “آسيبهای اجتماعی ناشی از شبکههای ارتباطی اينترنت را بيشتر از شبکه ماهواره است.” خرم آبادی با اشاره با سايت های فيلتر شده گفت که بيشتر اين سايتها دارای مطالب غيراخلاقی و ضداجتماعی بوده که بر پايه قانون فيلتر شدهاند، اما صحبتی از فيلتر کردن سايت های خبری و سياسی به ميان نياورد. وی خاطرنشان کرد: اکنون افرادی روزانه ساعتهای بسياری از وقت خود را در سايتهای اينترنتی میگذرانند که اين کار، پيامدهای زيانباری دارد.

سکولاريسم نو: تعيين کنيد کی از کی می ترسد.

******************

سه شنبه 28 آبان  1387 ـ 18 نوامبر 2008

طرح تعطيلي مغازه ها در وقت نماز

فرماندار اردکان در رابطه با اجراي طرح تعطيلي مغازه ها در وقت نماز، هدف از اجراي اين طرح را رونق روزافزون اين وظيفه ديني و سنت حسنه دانست و افزود: «اين طرح بايد به گونه يي برنامه ريزي شود که با قوت اين برنامه تداوم آن را براي هميشه در شهر شاهد باشيم». به گزارش ايسنا روستايي افزود: «يکي از راهکارهاي اين طرح اين است که شهرداري از قرار دادن اجناس مغازه ها در بيرون از مغازه و پياده روها توسط مغازه داران ممانعت کند تا هم با مشکل سد معبر مواجه نباشيم و هم مغازه داران موقع تعطيلي وقت نماز به سختي نيفتاده و امنيت اجناس شان محفوظ بماند».

******************

دوشنبه 27 آبان 1387 ـ 17 نوامبر 2008

آیت الله جوادی آملی: علوم طبيعي سکولارپرورند

آيت الله جوادي آملي از برخي برنامه ريزي ها در راستاي اسلامي کردن دانشگاه ها انتقاد کرد! به گزارش «رسا»، وي در ديدار طلاب و دانشجويان دانشگاه هاي کشور، اسلامي کردن دانشگاه ها را به اسلامي شدن دروس دانشگاهي دانست و گفت: «علوم طبيعي سکولار پرورند، بايد اين علوم را بر اساس نگرش اسلامي تدوين کرد». اين استاد حوزۀ علميۀ قم ادامه داد؛ «آنچه انسان را مي سازد دانش اسلامي است، از اين رو همۀ تلاش قرآن و سنت ائمه (ع) خليفه پروري است و خليفه بايد حرف مولايش را بزند». وي گفت: «اگر دانشگاه بخواهد اسلامي باشد بايد به اين سو حرکت کند، وگرنه جدا بودن دختر و پسر از کارهاي روزانه مسجد و حسينيه است». آيت الله جوادي آملي، با اشاره به اينکه دانشگاه بايد دانش اش اسلامي باشد، خاطرنشان کرد «زدن آرم جمهوري اسلامي، عکس امام و مقام معظم رهبري و آوردن دعاي فرج در ابتداي کتاب هاي درسي، دانشگاه ها را اسلامي نمي کند!»

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

0000

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630