بازگشت به خانه  |   آرشيو:   اکتبر 08   ـ   نوامبر 08   ـ  دسامبر 08  ـ  ژانويه 09   ـ    فوريه 09   ـ   مارچ 09

ماه جاری

ژانويه 2009

 

آرشيو مطالب «کوتاه و گويا»

 

*********************

شنبه 12 بهمن 1387 ـ 31 ژانويه 2009

مادران و جمعیت زیر خط فقر یک دلاری

مدیرکل فقرزدایی وزارت رفاه در مورد طرح هایی که در راستای فقر زدایی و بهبود تغذیه توسط وزارت رفاه اجرایی می شود گفت: طرح تامین یک وعده غذای گرم برای کودکان و همچنین کمک به تغذیه مادران باردار از جمله طرح هایی که در راستای فقرزدایی انجام می شود. به گزارش ايرنا ، سید عبدالله عمادی با اشاره به اینکه کمبود اعتبارت مانع از اجرای گسترده طرح تغذیه مادران باردار در سال جاری شد افزود: متاسفانه امسال اعتبار ناچیزی مبلغی حدود 300 میلیون تومان برای تغذیه مادران باردار اختصاص یافته و همین امر مانع از اجرای گسترده این طرح شد که البته این اعتبار از محل اعتبارات خود بهزیستی بوده است نه وزارت رفاه. بر اساس طرح تغذیه مادران باردار که توسط سازمان تهیه شده است قرار بود که به هر یک از مادران باردار نیازمند سبد غذایی به ارزش 25 هزار تومان ارائه شود. با این همه به دلیل کمبود اعتبارات فقط تعداد کمی از مادران باردار نیازمند در سال جاری تحت پوشش قرار گرفته اند. این در حالی است که بر اساس آمار و ارقام رسمی منتشر شده توسط سازمان بهشت زهرا طی 21 ماه گذشته 48 شهروند تهرانی بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند. از سوی دیگر دکتر علی سیاری متخصص کودکان و فوق تخصص گوارش کودکان نیز عنوان کرده بود که 15 میلیون نفر در کشورمان کمبود دریافت غذا دارند که ناشی از فقر است. مدیرکل فقرزدایی وزارت رفاه در ادامه تاکید کرد: قصد داریم سال آینده اعتبار بیشتری برای تغذیه مادران باردار در نظر بگیریم تا بتوانیم تعداد بیشتری مادر باردار نیازمند را تحت پوشش این طرح قرار دهیم. همچنین وزیر رفاه و تامین اجتماعی در مورد افراد نیازمند زیر خط فقر در کشور نیز عنوان کرده است که جمعیت زیر خط فقر یک دلاری در سال 84 در کشور ما 750 هزار نفر بوده است که این تعداد در سال 86 به 49 هزار و 462 نفر رسیده است. عمادی در ادامه به طرح ارائه غذای گرم اشاره کرد و افزود: طرح ارائه غذای گرم به کودکان از مهرماه سال جاری آغاز شده و تا پایان اسفند ماه به طول می انجامد و وزارت رفاه 9 میلیارد تومان برای اجرایی شدن این طرح درمیان 140 هزار کودک در نظر گرفته است.

 *********************

جمعه 11 بهمن 1387 ـ 30 ژانويه 2009

بايد فوتبال را از سکولاريسم جدا کنيم

مجتبی شريفی

دارای دکترای فلسفه ومنطق و رئيس کميتۀ انظباطی فدراسيون فوتبال

مكتب سكولاريسم زندگي را در پرانتز تولد تا مرگ محدود نموده و از انسا‌نها مي‌خواهد افسردگي و خشم خود را در دنيا با كامجويي و ستيزه‌جويي و ارتكاب اعمالي چون فحاشي، درگيري، خبرچيني و... به آرامش تبديل ‌كنند و بيهوده زندگي را بر خود سخت نگيرند. اما درباره رابطه سكولاريسم با فوتبال به ‌طور خلاصه بايد بگويم كه چون اين تفكر بر مجموعه زواياي دنياي غرب حاكم است كه رشته‌هاي ورزشي و به‌ويژه فوتبال از اين قاعده مستثني نيست از اين‌رو بايد فوتبال را از محتواي غربي‌اش يعني سكولاريسم كه كامجويي (اپيكوريانيسم) و ستيزه‌جويي (لُمپنيسم) از آن ناشي مي‌شود خارج نماييم و به ابزاري خنثي و نشاط ‌آور كه در خدمت ماست، مبدل گردانيم. زيرا تنها در اين صورت است كه فوتبال به ابزاري در جهت انجام تكاليف خانوادگي و اجتماعي و عمل به دستورات ديني مبدل خواهد شد و به تحقق نگرش ابزاري در ورزش منتهي خواهد گرديد. البته مبحث سكولاريسم داراي ابعاد و زواياي بسياري است كه در پژوهش مستقلي به آن پرداخته‌ام. (خبرگزاری پارس)

*********************

پنج شنبه 10 بهمن 1387 ـ 29 ژانويه 2009

آرام نگرفتن موج كاهش قيمت نفت و افزايش نگراني جهان   

رئيس شركت اني ايتاليا ضمن بي سابقه ارزيابي كردن قيمت جهاني نفت، تاكيد كرد، كاهش قيمت نفت خبر بسيار بدي براي صنعت نفت به شمار مي رود . به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، پائولو اسكاروني تصريح كرد: روند نزولي قيمت نفت تهديدي جدي عليه سـرمايه گذاري در پروژه هاي انرژي به شمار مي رود . صنعت نفت نسبت به كاهش قيمت و نوسانات قيمت نفت ناآشنا نيست ولي نوسان شديد قيمت نفت كه اكنون آن را تجربه مي كنيم ، يعني دو برابر شدن قيمت نفت طي نه ماه تا جولاي 2008 و كاهش دو سوم قيمت نفت طي شش ماه ، واقعا بي سابقه است. قيمت جهاني نفت طي ماه جولاي به مرز 150 دلار در هر بشكه رسيد و از آن پس تا كنون حدود 70 درصد كاهش داشته است. كاهش 4/2 ميليون بشكه اي توليد اوپك طي ماههاي اخير نيز نتوانسته از روند نزولي قيمت نفت جلوگيري كند. اسكاروني گفت: افزايش ثبات در بازار جهاني نفت نيازمند سيستم گزارش دهي دقيق و سريع و شفافي در زمينه توليد ، مصرف و ذخاير جهاني نفت است. اين مسئله بي شك موجب برقراري ثبات در بازار جهاني نفت خواهد شد. اعضاي سازمان اوپك نيز به شدت نگران كاهش قيمت نفت بوده و درصددند تا با برگزاري نشست پيش از موعد باز به همان تنها راهكار خود يعني كاهش سطح توليد متوسل شوند.

*********************

چهار شنبه 9 بهمن 1387 ـ 28 ژانويه 2009

هيئت انتخاب جشنواره هم حق سانسور کردن دارد

گرچه در اين چند روز، اخبار غيررسمي مجامع فرهنگي از عدم نمايش برخي فيلم ها مثل فيلم «درباره الي» در «جشنواره فيلم فجر» حکايت مي کرد اما هيچ منبع رسمي اين خبر را تاييد يا تکذيب نکرده بود. اعضاي هيات انتخاب بالاخره روز گذشته جلسه نهايي انتخاب فيلم ها را برگزار کردند و ليست فيلم هاي بخش مسابقه جشنواره بيست و هفتم ارائه شد. اخبار غيررسمي خيلي بيراه نبود. شايد بيشترين نارضايتي از انتخاب فيلم ها از آن فيلمسازان نسل سومي باشد؛ اصغر فرهادي که آخرين ساخته اش«درباره الي» در فهرست هيات انتخاب جايي نداشت. هيات انتخاب هنوز دليلي براي رد شدن اين فيلم که به نمايندگي از ايران در همين روزهاي جشنواره راهي برلين مي شود، ارائه نداده اما بسياري حضور گلشيفته فراهاني در اين فيلم را به عدم انتخاب اين فيلم مربوط مي دانند. سامان مقدم دومين کارگردان هم نسل فرهادي است که از سال پيش کشمکش هاي فيلمش همچنان ادامه دارد. «صد سال به اين سال ها» با اعمال تمام اصلاحيه هاي سال پيش راهي دبير خانه جشنواره شد اما اين فيلم تکه تکه شده هم مورد قبول هيات انتخاب قرار نگرفت. محسن اميريوسفي هم وضعيتي مشابه او پيدا کرد. فيلم «آتشکار» ساخته اين کارگردان جوان با تدوين مجدد هم نتوانست هيات انتخاب را راضي کند. اين فيلم سال گذشته هم از سوي هيات انتخاب پذيرفته نشد.مازيار ميري سومين کارگردان نسل سومي است که فيلمش از بخش مسابقه جشنواره فجر بيرون مانده است. «کتاب قانون» او هم با سليقه هيات انتخاب جشنواره هم سو نبود و در ليست ارائه شده از جانب آنان قرار نگرفت. با گذشت چند ساعت از انتشار نام فيلم هاي مسابقه کارگردانان ناکام نسل دومي هنوز واکنشي نشان نداده اند.

*********************

سه شنبه 8 بهمن 1387 ـ 27 ژانويه 2009

مواد مخدر يکي از شيوه هاي براندازي نرم است!

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي دادستاني کل کشور، قربانعلي دري نجف آبادي در جمع فرماندهان و پرسنل لشگر ثارالله سپاه استان کرمان طي سخناني با اشاره به فرا رسيدن دهه چهارم انقلاب بر ضرورت تحقق يافتن اهداف و آرمان ها و ماموريت هاي بزرگ ملت ايران در اين دهه تاکيد کرد. وي فعاليت نرم افزاري و فرهنگي در جهت رفع خلأهاي فرهنگي و... اقدامات سخت افزاري نظير آنچه برعهده سپاه، بسيج و ارتش است را گامي موثر جهت استمرار پيام انقلاب دانسته و گفت؛ بايد با جوشش و خروش در جهت تحقق آرمان ها اهتمام ورزيم.داستان کل کشور گفت؛ اينکه دشمن به دنبال ناتوي فرهنگي و گسترش و شيوع مواد مخدر است در راستاي بي خاصيت کردن و بي تفاوتي ملت ما و سرگرم کردن ما به فساد و فحشا بوده و غيرت و حميت و مردانگي جوانان ما را نشانه گرفته است اما ملت ايران نشان داده که تسليم دشمن نمي شود و با عزت و افتخار در جهت مبارزه با مواد مخدر اهتمام خواهد ورزيد.در کنار دري نجف آبادي، رئيس قوه قضائيه نيز روز گذشته در پيامي براي همايش دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر از مواد مخدر به عنوان يکي از اهرم هاي ناتوي فرهنگي و براندازي نرم ياد کرد و گفت؛ عمق فاجعه، صحنه جنگي تمام عيار و خانمانسوز و ويرانگر و برانداز نسل را به تصوير کشيده است.به گزارش ايلنا سيدمحمود هاشمي شاهرودي استفاده از تمام ظرفيت ها و امکانات و فناوري هاي پيشرفته و نوين در انسداد و کنترل مرزها را مورد تاکيد قرار داد و گفت؛ دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي نيز بايد با قاطعيت هرچه تمام تر نسبت به شناسايي سرشبکه ها و شبکه هاي مافيايي و عناصر اصلي فساد اقدام کنند و آنان را به مراجع قضايي بسپارند.

*********************

دو شنبه 7 بهمن 1387 ـ 26 ژانويه 2009

كروكوديلها بايد به صورت شرعي كشته شوند

يكي از مسائلي كه پرورش كروكوديل را در ايران سرعت جدي بخشيده حكم مراجع در اين خصوص بوده است. در واقع از آنجا كه سازمان شيلات ايران موافقت اصولي خود را با ايجاد اولين مزرعه پرورش تمساح در ايران، تنها در جهت استفاده پزشكي از خون، استخوان و حتي گوشت اين حيوان دوزيست اعلام كرده بود (از ياد نبريم سود اقتصادي ناشي از صادرات پوست و گوشت كروكوديل كاملا موثر است) با صدور حكم مراجع در خصوص ذبح شرعي اين خزنده، مشكل استفاده دارويي آن هم مرتفع خواهد شد و سازمان دامپزشكي كشور اعلام كرده كه نظارت بر ذبح شرعي را به عهده ميگيرد. سلطاني، مسوول دفتر نمايندگي رهبري در سازمان دامپزشكي مدتي پيش در گفتوگويي مسائل مربوط به ذبح شرعي اين موجودات را شرح داد و گفت: «افرادي كه علاقهمند به سرمايهگذاري در پرورش تمساح هستند، علاوه بر اينكه بايد از سازمان دامپزشكي مجوز بگيرند، حتما بايد كشتار تمساحها را بهگونهاي انجام دهند كه بتوان به مردم اطمينان داد، پوستي كه از تمساح به دست ميآيد، از نظر شرعي پاك است و استفاده از آن منعي ندارد. به گفته سلطاني، هنگام ذبح بايد همچون جانوران حلالگوشت، چهار رگ او را بزنند اما گوشت اين حيوان فقط بايد به مصارف صنعتي همچون تهيه غذا براي حيواناتي نظير گربه و سگ برسد.» در اين زمينه نظرات مختلفي وجود دارد. آيتالله سيدفاضل ميلاني، كه نمايندگي آيتالله سيدعلي سيستاني، مرجع شيعه در عراق را در لندن بر عهده دارد، نظر ديگري در اين زمينه ارائه ميدهد: «از آنجا كه اغلب فقهاي شيعه، تمساح را حيواني حلالگوشت نميدانند، سخن گفتن از ذبح شرعي بيمعني است، اما كاربرد پوست اين حيوان در پوشاك به شرطي كه هنگام نماز از آن استفاده نشود و در ساير مواقع نيز از طريق تعرق بدن يا آب باران، خيس نشود، منعي ندارد. آيتالله ميلاني ادامه داده است: «از نظر فقهي تمساح كه جانوري آبزي به شمار ميرود در حكم ماهي نيست كه بتوان گوشت آن را حلال دانست، اما از سوي ديگر همچون حيوانات حرامگوشت خشكزي هم نيست كه در مورد حرام بودن گوشت آن اتفاقنظر باشد و به عبارت ديگر حرام گوشت دانستن تمساح نظري است كه بيشتر فقها به آن اعتقاد دارند، نه اينكه نظري قاطع و غيرقابل نقض باشد.»

*********************

يک شنبه 6 بهمن 1387 ـ 25 ژانويه 2009

خجالت مي‏کشم رقم ميزان ارز رفته به خارج از کشور را اعلام کنم

مديرعامل منطقه آزاد کيش

ايلنا:  مديرعامل منطقه آزاد کيش گفت:‌ خجالت مي‌‏کشم رقم ميزان ارزي که در يک سال گذشته در اين جزيره تبديل شد و به خارج از کشور رفت تا در ساخت‌‏وساز کشورهاي همسايه صرف شود، را اعلام کنم. مهندس مددي، مديرعامل منطقه آزاد کيش در همايش بحران اقتصادي غرب، فرصت‌‏ها و چالش‌‏هاي آن براي منطقه و ايران اظهار داشت:‌ امروز شاهديم سرمايه‌‏هايي که براي ساخت‌‏وساز به کشورهاي منطقه رفت، ويران شده و از بين رفته است، در حالي که اگر اين سرمايه‌‏ها در داخل کشور هزينه مي‌‏شد، اقتصاد کشور رونق مي‌‏گرفت. وي افزود:‌‏ بحران اخير اقتصادي دنيا هشداري از جانب خداوند به همه ما بود و همچنين به کساني که مي‌‏خواهند سرمايه‌‏هاي خود را به خارج از کشور ببرند؛ اميدوارم آنها از اين موضوع درس عبرت گرفته باشند. مديرعامل منطقه آزاد کيش با بيان اينکه ميلياردها دلار سرمايه ايرانيان مقيم خارج از کشور است، ‌‏تصريح کرد:‌ ما بايد آنها را ابتدا هدف قرار دهيم و اگر زمينه براي حضور آنها فراهم شود، همانند نقش هنگ‌‏کنگ براي چين، مناطق آزاد نيز در کشور ما رونق مي‌‏گيرند. وي با اشاره به ميزان جذب سرمايه‌‏گذاري خارجي بين سال‌‏هاي دو هزار و هفت و هشت تا اظهار داشت: سهم ما از سرمايه‌‏گذاري خارجي در اين سال تنها هزار و هشتصد و سی وسه ميليارد دلار است که خجالت‌‏آور است بگويم چه ميزان از اين سرمايه جذب جزيره کيش شد. وي افزود:‌ در حالي که جزيره کيش نقطه صفر مرزي ايران است و چيزي از کشورهاي همسايه کم ندارد. مددي تاکيد کرد:‌‏ امروز چاره‌‏اي نداريم جز اينکه بکوشيم اينجا را به عنوان مرکز پولي و مالي مطمئني براي ايرانيان قرار دهيم و اين نيازمند حمايت همه‌‏جانبه از طرف دولت و مردم است. مديرعامل منطقه آزادکيش با اشاره به اثرات بحران اقتصادي جهاني و کاهش قيمت‌‏ها خطاب به سرمايه‌‏گذاران خارجي گفت:‌ از کاهش قيمت‌‏ها مسرور نشويم، زيرا اين کاهش قيمت اگرچه موجب اين خواهد شد که تجار و بازرگانان بدهي‌‏هاي خود را پرداخت کنند اما اين سرابي بيش نيست و پيامدهاي آن در پيش است. وي ادامه داد:‌ راهکارهاي غلبه بر اين بحران تزريق نقدينگي ارزان قيمت بر پيکره اقتصاد است که بايد راهکارهاي اين منابع و ورود آن را به کشور بيايبم.

*********************

شنبه 5 بهمن 1387 ـ 24 ژانويه 2009

اين كارها باعث مي شود كه همه بهائي شوند

از سوی نصر آبادي، عضو انجمن اسلامي معلمان

بسم الله الرحمن الرحيم. خدمت ولي امر مسلمين، آيت الله خامنه اي. مشتي از خدا بي خبر كه براي خراب كردن دين و نابودي اسلام كمر همت بسته اند فرقه گمراهي مثل «تي.ام» را ترويج مي دهند. اين از خدا بي خبران شيطان پرست فكر مي كنند كه مي توانند يك سري ادا و اطوار را جاي نماز و ساير دستورات شرع بگذارند و نماز خواندن را كه تنها وسيله قرب به خدا است تغيير دهند. اين اشخاص كه به جاي اينكه براي خدا نماز بخوانند قبله شان رهبر فرقه شان است تحت  شستشوي مغزي قرار مي گيرند و سعي مي كنند كه بقيه را شستشوي مغزي بدهند. اينها همه امور شرعي را مسخره مي كنند و ميگويند دين ها را مردم خودشان ساخته اند و مردم مي توانند خودشان دين اختراع كنند. اينها مي خواهند براي همه امور شرعي مردم يك كاري را جايگزين كنند و به شكل خيلي آهسته و آرام دين را بر اندازند. اين كارها باعث مي شود كه همه بهائي شوند و اينها در اصل تبليغ بهائيت مي كنند. حتي ممكن است با تبليغات اينها كه جلويشان گرفته نشده جوانان ما همه كارهاي ناشايست را مجاز بدانند و عضو فرقه هاي شيطاني بشوند. اگر جلوي اين اشخاص گرفته نشود ريشه دين و ايمان مردم در مي آيد و خداي نكرده از اسلام چيزي باقي نمي ماند. من پيام خود را به همه مسئولان مي رسانم.   m.nasrabadi.m@gmail.com

جلوي ترويج مسيحيت و اديان  ديگر و همچنين عرفان هاي مختلف را بگيرد

شمسايي، خانواده شهيد جنگ تحميلي

بسمه تعالي. امروز كه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب نزديك است همه دشمنان اسلام دست به دست هم داده اند تا اسلام و انقلاب را بر اندازند. يكي از نشانه هاي بارز آن در زمينه فرهنگي تبليغات دين هاي ديگر در ايران است كه با سوءاستفاده از آزادي كه در ايران هست زياد شده و دشمنان مي خواهند با اين كار بگويند اسلام آخرين دين نيست و مثل اديان ديگر است. اين دشمنان قسم خورده نظام اسلامي مي خواهند مردم را مسيحي كنند تا بعد مجوز بدهند براي بي بندو باري و آزادي هاي جنسي و ساير مفاسد تا كم كم جامعه و مردم را به شيطان پرستي سوق بدهند. اين توطئه كه هدف آن ضربه زدن به اسلام است تا حد زيادي هم پيش رفته و بايد برخورد هاي شديد و جهادي با آن بشود. تا كي بايد اجازه بدهيم از مهر و عطوفت اسلامي سوءاستفاده شود. تا كي مي خواهيم با آزادي دادن باعث بدبختي جهان اسلام بشويم. قانون بايد جلوي ترويج مسيحيت و اديان  ديگر و همچنين عرفان هاي مختلف را بگيرد و سردمدارانشان هم از كارشان پشيمان كرد. در قرآن و احاديث اين همه گفته شده كه فقط اسلام دين خدا است و بقيه دين ها بايد به اسلام روي بياورند آن وقت بعد از سي سال كه اسلام در جهان پيروز شده بايد شاهد اين اعمال پليد و تبليغ انواع و اقسام دين ها در ايران باشيم و كاري هم نكنيم. و السلام علي من اتبع الهدي    sadegheshamsaii@gmail.com

*********************

جمعه 4 بهمن 1387 ـ 23 ژانويه 2009

ايران، يك جانبه‌ گرايي آمريكا را به بن‌بست كشانده است

علی لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامی

«فروپاشي شوروي يكي از حوادث سي سال است گذشته است و با فروپاشي يكي از قطب‌ها در جهان، آمريكا مديريت واحد جهاني را مطرح كرد و مي‌گفت ما اقتصاد، فناوري و فرهنگ برتر داريم ولي دليل آن معلوم نبود و اين دوران دوران تاريك و توحش مدرن بود و آمريكا تحت عنوان يك جانبه‌گرايي تمام نظامات بين‌المللي را زير پا گذاشت. آمريكا با اين تفكر به بهانه يازده سپتامبر به افغانستان حمله كرد ولي كسي در مقابل او نايستاد و تنها ايران بود كه با او مخالفت كرد و بعد از حمله به افغانستان به عراق حمله كردند ولي در زمان حمله به عراق بعضي از كشورها شروع به مخالفت كردند مثل روسيه ، فرانسه و آلمان؛ ولي برخي كشورهاي عربي اين اقدام آمريكا را قبول داشتند و با او همكاري مي كردند، ولي ايران مخالف بود؛ با اينكه بيشترين صدمه را از صدام ديده بوديم . آمريكا ظرف بيست روز بغداد را گرفت و چند كشوري كه با اين جنگ مخالف كرده بودند از آمريكا عذرخواهي كردند و اينجا بود كه آمريكا فقط ايران را مخالف خود مي‌ديد. و جمهوري اسلامي ايران در مقابل يك جانبه‌گرايي آمريكا ايستاد. در تمام دوراني كه آمريكا در افغانستان و عراق ماجراجويي مي‌كرد يك كشور آن هم ايران در مقابلش ايستاد و بقيه يك جانبه‌گرايي آمريكا را قبول كردند. در واقع اگر زماني يك جانبه‌گرايي آمريكا محقق مي‌شد كسي نمي‌توانست نفس بكشد، اما ايران و انقلاب اسلامي بزرگترين خدمت را به بشر كرده و يك جانبه گرايي را به بن‌بست كشانده است. آمريكا در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين به خاطر مخالفت ايران با رفتارشان ضربه خوردند و اکنون دست و پا مي‌كند تا آبرويي براي خود بگيرد و توافق‌نامه اخير آنها در عراق براي اين بود كه بگويند جاي پايي در عراق پيدا كرده‌اند».

*********************

پنج شنبه 3 بهمن 1387 ـ 22 ژانويه 2009

ماجرای افزایش ده برابری قیمت تلفن در ايران

عصرایران ـ شرکت مخابرات ایران، اعلام کرده است که هزینه راه اندازی تلفن ثابت، که تا پیش از این 100 هزار تومان بوده، اکنون به 50   هزار تومان کاهش يافته است. حجم اخبار و تبلیغات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره به حدی بوده است که در سایت این وزارتخانه، نامه ای از سوی یکی از شهروندان خطاب به وزیر درج شده که طی آن، از وی به خاطر "تصمیم گیری شجاعانه در پایین آوردن قیمت تلفن" تقدیر شده و جالب اینکه وزیر، شخصا به این نامه پاسخ داده و "از اینکه اقدامات و فعالیت های خدمتگزاران صدیق ملت در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ثمر نشسته، خداوند منان را سپاس گفته" است. اما در ورای این تبلیغات چه واقعیتی نهفته است؟ تا پیش از این، از متقاضیان تلفن ثابت، مبلغ 100 هزار تومان گرفته می شد که از این میزان، 95 هزار تومان، «ودیعه» بود و 5  هزار تومان دیگر، هزینۀ نصب. به عبارت دیگر، آن 95 هزار تومان، جزو بدهی شرکت مخابرات به مشترکان بود، به گونه ای که هر مشترکی می توانسته با انصراف از ادامۀ قرارداد خود با شرکت مخابرات، آن 95 هزار تومان را دریافت کند. اما اینک، آن 5 هزار تومان هزینه نصب، 50 هزار تومان شده است و دیگر، خبری از «ودیعه قابل استرداد» نیست.  در واقع، اگر آنگونه که شرکت مخابرات تبلیغات کرده است، ودیعه تلفن ثابت حذف شده، می بایست با حذف آن 95 هزار تومان از متقاضیان، تنها 5 هزار تومان می گرفتند ولی اینک 50 هزار تومان مطالبه می کنند. به بیان دیگر، آقایان، هزینه نصب تلفن ثابت را 10 برابر کرده اند ولی نه تنها صدایش را درنمی آورند بلکه با فرار به جلو، چنین وانمود می کنند که به مردم خدمت و هزینه را نصف کرده اند!

*********************

چهار شنبه 2 بهمن 1387 ـ 21 ژانويه 2009

اتکای 66 درصدی بودجه 87 به نفت

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد: «میزان بودجه عمومی کشور در سال جاری 91 هزار میلیارد تومان است که 60 هزار میلیارد تومان از این میزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق درآمد نفت تامین می شود.» رضا عبداللهی نماینده ماهنشان افزود: «این موضوع نشانگر آن است که 66 درصد از بودجه عمومی کشور به درآمدهای نفتی متصل است و 34 درصد آن متکی به درآمدهای غیرنفتی و سایر درآمدهاست.» عبداللهی با بیان اینکه قیمت دلار در بودجه 87 معادل 930 تومان در نظر گرفته شد، عنوان داشت: «با احتساب فروش 5/1 میلیون بشکه نفت در روز، قیمت نفت در بودجه 80 دلار است در حالی که آنچه در بودجه در نظر گرفته شده کمتر از این میزان است.» نماینده ماهنشان با اشاره به اینکه «12 هزار و 200 میلیارد تومان از درآمدهای بودجه سال 87 برای شفاف سازی حامل های انرژی پیش بینی شده است»، خاطر نشان ساخت: « حتی با احتساب این رقم نیز میزان استفاده نفت در بودجه 60 درصد خواهد بود که رقم قابل توجهی است.» عبداللهی در ادامه با اشاره به بودجه سال آینده کل کشور یادآور شد: «در خوشبینانه ترین حالت قرار بر این است که ارزش نفت در بودجه 40 دلار در نظر گرفته شود که اگر بودجه سال آینده را با این رقم محاسبه کنیم، با مقایسه سال 87 این نتیجه به دست می آید که 50 درصد از درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته است.»

*********************

سه شنبه 1 بهمن 1387 ـ 20 ژانويه 2009

احمد جنتی در نماز جمعه گفت:

اوباما! تف بر تو و کسانی که به تو رأی دادند!

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه امروز تهران، مطالب مختلفی را مطرح کرد، از جمله دربارۀ سیاست های کلی ابلاغی رهبر انقلاب برای برنامه پنجم و خواستار آن شد که دستگاه های نظام برای توسعه الگوی ایرانی و اسلامی طبق این سیاستهای کلی تلاش کنند. وی همچنین اقدام ونزوئلا در اخراج سفیر رژیم صهیونیستی را ستود و با اشاره به جنايت هاي گسترده مقام هاي رژيم صهيونيستي افزود: هر وقت تصوير اين زن (ليوني، وزير خارجۀ اسرائيل) را مي بينم دلم مي خواست يك نفر پيدا مي شد و گلوله‌اي خرج او مي‌كرد. دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نمازگزاران گفت: قدر نظام و کشور خود را بدانید چرا که نظام جهان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. وی با اشاره  به وضعیت آمریکا، خطاب به اوباما به عنوان یکی از حامیان رژیم صهیونیستی گفت: تف بر تو و کسانی که بر تو رای دادند. این ننگ است که رئیس جمهور به جای اینکه به دنبال وزارت خارجه باشد به دنبال سگ برای  برای دخترش باشد. آیت الله جنتی از کار شکنی سران عربستان و مصر در تشکیل نشست سران عرب برای حل بحران غزه به شدت انتقاد کرد و افزود: خداوند منت بزرگی بر سر ما گذاشته، انقلاب اسلامی آمده و حکومت اسلامی برقرار شده است، آنچه امروز اینجا آزاد است و مانعی بر سر راهش نیست مسلمانی است که در زمان شاه هم موانعی بر سر آن وجود داشت. دبیر شورای نگهبان همچنین در خطبه های امروز نماز جمعه تهران سالروز شهادت نواب صفوی را تسلیت گفت.

*********************

دو شنبه 30 دی 1387 ـ 19 ژانويه 2009

روشنفکران مامور اجرای انقلاب مخملین

نماینده ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه تاکید کرد؛ «تهاجم در عرصه فکر، باور، اندیشه و ذهنیت که از آن به جنگ نرم یا انقلاب رنگی و مخملی نیز یاد می شود، همچنان به عنوان یک راهبرد در دستور کار دشمن قرار دارد.» به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، حجت الاسلام علی شیرازی در اجتماع مسوولان و ناویان مرکز آموزش احمد بن موسی (ع) با اشاره به استمرار توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی گفت؛ دشمن هنوز از راه اندازی انقلاب مخملی در ایران ناامید نشده است. شیرازی خاطرنشان کرد؛ امروز چند سال است که آرایش جنگی دشمن تغییر کرده و رسانه ها به خط مقدم آمده و توپخانه‌ها نقش پشتیبان رسانه ها را برعهده دارند. وی افزود؛ در حال حاضر این رسانه ها هستند که نبرد را با توهم پراکنی آغاز می کنند و با شلیک دروغ و شایعه ادامه می دهند و تغییر باورها را پی می گیرند و این تهاجم از نوع فرهنگی است. شیرازی خاطرنشان کرد؛ دشمن این ماموریت را به رسانه ها و مهره های خود در قالب روشنفکران نسل جدید واگذار کرد تا به مجموعه کوشش ها، تئوری ها و جنگ نرم و در قالب های آرام و بی صدا و پرزرق و برق ضمن نفوذ به ساختار فرهنگی و سیاسی کشور و بهره گیری از منابع و نهادهای وابسته به دولت پروژه فروپاشی از درون را در ایران تحقق بخشد.

*********************

يک شنبه 29 دی 1387 ـ 18 ژانويه 2009

اعزام چهل «مدرس سياسی» به دانشگاه‌های كشور

مدير مطالعات سياسي نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ها از اعزام بيش از چهل مدرس سياسي به دانشگاه‌هاي کشور خبر داد. به گزارش سرويس دانشگاه برنا، محمد قرباني تصريح کرد: در راستاي تعميق مباحث سياسي در دانشگاه‌ها و ارتقاي سطح قدرت تحليل و درك مباحث سياسي دانشجويان، چهل كارگاه آموزشي مباحث سياسي را برنامه‌ريزي كرديم كه تعدادي اجرا و مابقي تا پايان سال برگزار خواهد شد. وي با اشاره به استقبال دانشجويان و دانشگاه‌هاي سراسر كشور در سه ماه نخست سال تحصيلي از كارگاه ها گفت: تاكنون سی و پنج كارگاه آموزشي مباحث سياسي برپا شده است كه در اين دوره‌ها چهل نفر از اساتيد مجرب براي تدريس مباحث مختلف به دانشگاه‌هاي سراسر كشور اعزام شده‌اند. قرباني در گفت و گو با مركز ارتباطات و اطلاع‌رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در خصوص محورها و موضوعات ارائه شده در كارگاه ها جريان‌شناسي سياسي، جنبش دانشجويي ، تحليل سياسي، آموزش مهارتهاي تشكيلاتي، صهيونيسم‌شناسي، غرب شناسي و تحولات خاورميانه از موضوعاتي هستند كه در كارگاه ها طرح شده است.

*********************

شنبه 28 دی 1387 ـ 17 ژانويه 2009

كشف بيش از پنج هزار تصاوير شيطان پرستي در بازار تهران

ايسنا ـ رييس مركز اطلاعرساني پليس تهران بزرگ: تصاوير در لابهلاي اسباببازيها جاسازي شده بود. سرهنگ احمدي ـ رييس مركز اطلاعرساني پليس تهران بزرگ ـ در گفتوگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، درباره جزييات اين خبر گفت: ماموران پليس پايگاه هفتم پليس امنيت، در پي دريافت اطلاعات مردمي متوجه شدند كه فردي در قالب يك مغازه اسباببازي فروشي اقدام به فروش تصاوير تبليغاتي گروههاي منحرف غربي ميكند.  وي ادامه داد: ماموران پليس در روز بيست و يکم دي ماه، پس از حضور در يكي از پاساژهاي بازار تهران، صاحب مغازه اسباببازي فروشي به نام «جعفر» را دستگير كردند و در بازرسي از مغازه بيش از پنج هزار تصاوير تبليغاتي مرتبط با گروههاي منحرف غربي از جمله رپ و شيطانپرستها كه در لابهلاي اسباببازيها جاسازي شده بود، را كشف كردند.  به گفته سرهنگ احمدي، فرد دستگيرشده اين اقلام را به شيوههاي مختلف به افراد خاصي تحويل ميداده است. گفتني است، رسيدگي بيشتر در رابطه با اين پرونده و از سوي پليس ادامه دارد.  

یک مدعی امامت در شهر قم اعدام شد

روزنامۀ ايران، ارگان رسمی دولت، اتهام این اعدامی چهل و يک ساله را «خرافه‌پرستی» عنوان کرده و گزارش داده است که او مولف یک کتاب ششصد صفحه‌ای و متهم به گردآوری بيست و يک مرد و بيست و نه زن در حال ترويج خرافه‌ پرستی در پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی بود. طبق این گزارش، علیرضا پیغان با شکايت دادستان قم به عنوان مدعی‌العموم از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب قم محاکمه و به اتهام «فساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شده بود. قبل از این در بيست و سوم آبان سال جاری مصطفی برزگر گنجی در نشستی خبری از درخواست عفو این متهم خبر داده بود. آقای برزگر گنجی همچنین گفته بود: « ادعا ی نامبرده اين است که امام دوازدهم از دنيا رفته و قائم‌آل‌محمد من هستم و همچنين از ديگر اعتقادات نامبرده اين است که قبله به سمت مسجد جمکران که به گفته او محل دفن امام دوازدهم است تغيير کرده است‌.» در شهریور ماه سال هشتاد و شش نیز خبرگزاری مهر خبر داد که فردی به نام «محمد حسين ‌ زاده ابوجسی » مشهور به « درويش» به اتهام «ادعای امام زمان» در ملا عام در قم اعدام شده است. به گفته هادی ترشيز ی، مدیر روابط عمومی دادستانی قم، فرد اعدام ‌ شده «با وجود این‌ که بی‌سواد بود و کمترین اطلاعات دینی نداشت با رهبری گروه‌های مختلفی به ایجاد انحراف در دین و تغییر در اجرای دستورات الهی نیز می‌پرداخته است.» مصطفی برزگر گنجی اعلام کرده که پنج نفر دیگر نیز هم ‌ اکنون در قم به عنوان «مدعیان امام زمان» تحت بازداشت به سر می ‌ برند. 

 

*********************

جمعه 27 دی 1387 ـ 16 ژانويه 2009

بالاخره بودجۀ مترو کاهش یافت يا افزايش؟

محسن هاشمی، مدیر عامل شرکت مترو تهران، از غیر واقعی بودن آمار ارائه شده از سوی سخنگوی دولت در نشست خبری روز گذشته در مورد پرداخت اعتبارات به مترو تهران در سه سال گذشته خبر داد. محسن هاشمی اعلام کرد: «به رغم اظهارات سخنگوی محترم دولت، بودجه مترو در دولت نهم نه تنها دو برابر نشده بلکه به یک پنجم نیز کاهش یافته است.» وی بازی با اعداد و ارقام و پنهان کردن حقایق و واقعیت های موجود را در شأن سخنگوی محترم دولت ندانست و افزود: «امیدواریم سوء نیتی در کار نباشد و صرفاً ارائه آمار و اطلاعات غلط به جناب آقای دکتر الهام باعث اظهار مطالب غیرواقع از سوی ایشان شده باشد.» مدیر عامل مترو تهران با اشاره به اینکه در سال 84 مترو دارای 1/2 میلیارد دلار معادل دو هزار میلیارد تومان بودجه فاینانس برای خطوط سه و چهار بود و در سال 85 نیز 900 میلیون یورو معادل یک هزار و 300 میلیارد تومان برای خطوط شش و هفت به بودجه مترو اضافه شد، تصریح کرد: «همان موقع مناقصات برگزار شد و قرارداد به تصویب شورای محترم اقتصاد رسید و به بانک مرکزی ابلاغ شد ولی متأسفانه به دلیل شرایط کشور و مشکلات بانکی و بیمه ای در سطح بین المللی امکان استفاده از این بودجه فراهم نشد.» محسن هاشمی با بیان اینکه دولت محترم به رغم کسب 200 میلیارد دلار درآمد ارزی حاضر نشد بودجه مترو را به اندازه مورد نیاز و مصوب تامین کند، اضافه کرد: «در طول این چهار سال تنها 460 میلیارد تومان بودجه مصوب مجلس را پرداخت کرده اند که در مقایسه با بودجه دو هزار و 300 میلیارد تومانی مترو که صرفاً برای سال های 84 و 85 به تصویب رسیده بود، بودجه مترو نه تنها افزایش نیافته بلکه تنها به 20 درصد رسیده است... وآنچه سخنگوی دولت از آن به عنوان رشد 100 درصدی اعتبارات مترو تهران نام برده، تنها در سطح مصوبات اجرا نشدۀ مجلس است».

*********************

پنج شنبه 26 دی 1387 ـ 15 ژانويه 2009

مصداق عملی «لا اکراه فی الدين» در زندان های شهر ساری>>>

سايت فعالان حقوق بشر در ایران گزارش می دهد که دو زندانی بهایی در زندان مرکزی ساری به دلیل عدم حضور در مراسم عزاداری شیعیان مورد تنبیه و تحقیر قرار گرفتند. با آغاز ماه محرم و برنامه های عزاداری که مختص آئین شیعه است، دو زندانی بهایی به نام های فواد نعیمی و فیض الله روشن در زندان مرکزی ساری برای شرکت در این مراسمات تحت فشار مسئولین قرار گرفتند که به دلیل امتناع آنان از شرکت در این مراسمات به دستور ریاست زندان موهای سر آنان تراشیده شد و این دو زندانی بهایی به بند 8 زندان که به بند تنبیهات معروف است منتقل گردیدند. از ویژگی های این بند محرومیت زندانیان از حق استفاده از تلفن، ملاقات و مرخصی می باشد. مسئولان زندان پیش شرط خروج این زندانیان از بند تنبیهی زندان را تعهد آنان به شرکت در مناسک و مراسم مسلمانان عنوان داشته اند. فواد نعیمی و فیض الله روشن دو زندانی بهایی در اوایل سال جاری توسط نیروهای امنیتی استان مازندران به اتهام عضویت در هیات خادمین (مسئول اداری جامعۀ بهایی)، اقدام بر علیه امنیت ملی و نمایندۀ دوره های فضائل (یادگیری مشارکتی) بازداشت و به حبس های تعزیری و تبعید محکوم شدند.

*********************

چهار شنبه 25 دی 1387 ـ 14 ژانويه 2009

درباره دیدار آقای خاتمی با رهبر انقلاب

محمدعلی ابطحی

در خبرها خواندم که آقای خاتمی در این هفته با رهبر انقلاب دیدار دارد. ظاهراً خبر درستی است ولی به دلیل اشتباه اعلام کردن روز دیدار، حتماً منابع آن نزدیکان آقای خاتمی نبوده­اند. خود آقای خاتمی هم از اعلام این خبر ناراحت بود. گرچه آقای خاتمی و رهبری دیدارهای نسبتاً منظمی دارند، اما طبعاً گمانه­زنی همه در شرایط فعلی بر این است که این دیدار انتخاباتی خواهد بود. با شناختی که از آقای خاتمی دارم، حتماً آمدن یا نیامدن خود را بلافاصله پس از دیدارش اعلام نمی­کند تا نشانه­ی موافقت یا مخالفت رهبری و یا هزینه کردن ایشان تلقی شود. چنان چه امروز اعلام کرده است که یا خودش و یا مهندس موسوی کاندیدا خواهد شد. اینجا خبرش را بخوانید. اما در هر حال این دیدار گام مهم و کار مثبت قابل توجهی است. جایگاه رهبری در کشور هم از نظر قانون اساسی و هم در واقع خارجی بسیار پراهمیت است. مشاوره و گفت­وگو با رهبری قبل از انتخابات ریاست جمهوری برای هر کس که کاندیدا است، یک ضرورت است که سود آن متوجه جامعه خواهد بود. رییس جمهوری که رهبری با وی "مخالف" رسمی باشد حتماً در هیچ­یک از شعارهای داخلی و خارجی­اش موفقیت چندانی به دست نخواهد آورد و در آن صورت هرکس که باشد به خاطر منافع مردم هم که شده نباید کاندیدا شود. سنت رهبری البته همیشه بر این بوده است که نسبت به افراد و کاندیدا شدنشان نه مخالفت می­کنند و نه موافقت. در همین دوره هم بعضی­ها که علاقه­مند به کاندیداتوری بوده­اند و خدمت ایشان رسیده­اند، با همین دیدگاه ایشان روبه­رو شده­اند که نه موافقت کرده­اند و نه مخالفت. در هر حال اگر کسی بخواهد به مردم خدمت کند نمی­تواند رهبری و جایگاه تأثیرگذار ایشان را نادیده بگیرد. در شرایط فعلی که کشور در وضعیت سخت و دشوار کم­نظیر اقتصادی و بین­المللی قرار دارد و تنها امکان تلاش برای نجات کشور، در همراهی دستگاه­های مختلف و به خصوص رهبری کشور قرار دارد، این گفت­وگوها و مشاوره­ها، قبل از اعلام کاندیداتوری گام مثبت و ضرورت انکارناپذیر است.>>>>

*********************

سه شنبه 24 دی 1387 ـ 13 ژانويه 2009

بر اسراييل پيروز خواهيم شد، همچون پيروزی يزيد بر حسين...

يک رهبر حماس در گفتگو با شبکه يک الجزيره قطر

خبرنامه گويا - در حالی که کشورهای شيعه نشين، مثل ايران و عراق، در ايام عزاداری و سوگواری برای امام سوم شيعيان بودند، تلويزيون الجزيره قطر مصاحبه با يکی از رهبران حماس را پخش کرد که در جريان اين مصاحبه اين عضو حماس گفت: «سننتصر علی اسرائيل کما انتصر يزيد علی الحسين. يعنی بر اسراييل پيروز خواهيم شد همچون پيروزی يزيد بر حسين!»  گفتنی است حماس اعتقادات سلفی دارد و به اسلام گراهای تندرو در عربستان سعودی نزديک است. اين رهبر حماس در مصاحبه خود گفته است. رهبران اين گروه بعد از اعدام صدام، به صدام لقب سيدالشهدا دادند و برای او سه روز عزای عمومی بر پا کردند... اين مصاحبه در حالی از سوی شبکه يک تلويزيون الجزيره قطر پخش شد که در ايران کمک های مردمی زيادی برای اين گروه در حال جمع آوری است.  خبر فوق از سوی سايت ها و رسانه های مختلفی چون عراق نو، که وابسته به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق است، مخابره و تاييد شده است. لينک اين خبر در سايت الجزيره عربی نيز موجود است. مقامات ايران تاکنون در مقابل اين حرکت حماس سکوت کرده اند.

*********************

دو شنبه 23 دی 1387 ـ 12 ژانويه 2009

بخش خصوصی در بخش نفت دارای پتانسيل خوبی است!ه

يحيي آل اسحاق، رئيس اتاق بازرگانی تهران

يحيي آل اسحاق، رئيس اتاق بازرگانی تهران، در آغاز نشست اعضاء اتفاق با وزير نفت گفت: در شرايط خاص امروز کشور و در دوره اجرا و طراحي سياست هاي تحول اقتصادي، انتظار مي رود نقش نفت به عنوان زيربناي کلي اقتصاد، کارشناسانه تر مورد توجه قرار گيرد يعني اينکه با توجه به شرايط تازه اقتصاد جهاني نياز به باز تعريف نقش نفت در سياست هاي اقتصادي داريم. وي افزود؛ نفت براي اقتصاد ايران، هم نقطه اميد است و هم موجب نااميدي به اين دليل که اتخاذ سياست هاي صحيح، نفت را به نقطه اميدي براي اقتصاد ايران تبديل مي کند و اتخاذ سياست هاي نادرست، آن را به نقطه نااميدي اقتصاد کشور مبدل مي سازد. رئيس اتاق تهران با بيان اينکه دغدغه اصلي اجرايي شدن سياست هاي کلي اصل 44 وابستگي اقتصاد به نفت و واگذاري تصدي ها است، گفت؛ آزادسازي نقطه فراموش شده سياست هاي اقتصادي است و بخش خصوصي مايل است در اين مورد آگاهي پيدا کند که چه جايگاهي در صنعت نفت دارد و البته بايد مشخص شود که چه فضاي تضمين شده يي براي امکان فعاليت بخش خصوصي در حوزه نفت وجود دارد و در نهايت اينکه آيا بخش خصوصي مي تواند به راحتي در اين حوزه فعاليت کند يا بايد از ديوارهاي بتوني عبور کند؟ وي با اشاره به اينکه در حال حاضر صادرات فرآورده هاي نفتي با مشکل همراه است، گفت؛ با توجه به تجربه سال گذشته، صنايع کشور نگران تامين سوخت مورد نياز خود هستند و پرسش اين است که آيا در شرايط زمستان امسال نگراني به لحاظ سوخت نخواهيم داشت؟ وي با اشاره به روند نگران کننده افت قيمت جهاني گفت؛ پرسش روز اقتصاد ايران اين است که آيا امسال با توجه به افت قيمت نفت، بودجه را با کسري خواهيم بست؟ و ديگر اينکه در شرايط بحران هاي بين المللي شرايط توليد ما چگونه است؟ رئيس اتاق تهران گفت: حل ابهامات و مشکلات بخش خصوصي مي تواند نقش جدي در فعاليت اين بخش در حوزه نفت داشته باشد چرا که پتانسيل خوبي در بخش نفت در اتاق وجود دارد و مجموعه بخش خصوصي و اتاق بازرگاني براي دولت، يار شاطر است نه بار خاطر.

*********************

يک شنبه 22 دی 1387 ـ 11 ژانويه 2009

نامه سرگشاده به شیرین عبادی

دکتر محمد ملکی

با سلام. اطلاع یافتیم پس از یورش بردن و مهر و موم کردن دفتر مدافعان حقوق بشر، دیروز به خانه شخصی شما که دفتر وکالتتان هم در آنجاست مامورین حکومتی هجوم آورده و تعدادی از پرونده های مردم که شما وکالت آنها را بعهده داشتهاید همراه با کامپیوتر و سیدی و را بیغما برده اند. بخاطرتان هست فردای روزی که درب دفتر مدافعان حقوق بشر را به روی شما و مردم بستند تلفنی از سرکارعالی پرسیدم چه می خواهید بکنید؟ اگر کار مامورین قانونی بوده که حق اعتراضی برای شما نمیماند، ولی اگر همانگونه که خود معتقدید قانونی نبوده، آیا نباید در مقابل این کار غیر قانونی عکسالعمل جدی نشان داد؟ و در همان حال پیشنهاد کردم از اعضای شورای ملی صلح که در آنجا تاسیس شده بخواهید با مراجعه به د فتر و تجمع و شکستن مهر ومومِ غیر قانونی وارد آنجا شوند و جز با اخراج یا دستگیری و ضرب و شتم از آنجا خارج نشوند تا دنیا بهتر بداند در کشور ما نقض حقوق انسانها تا کجاست. شما و دوستانتان اینکار را نپذیرفتید و پنداشتید با تعامل و گفتگو وضوع حل خواهد شد، در حالیکه گفته بودم اگر در برابر چنین اعمالی نایستید، مهاجمین تشویق خواهند شد و حتی به خانه شما و دیگران هجوم خواهند برد و اینکار یک رویه معمولی خواهد گردید و متاسفانه چنین شد. تا کی باید مردم ناظر ضعف و عدم مقاومت فعالان حقوق بشر بوده و فقط شاهد صدور بیانیه در محکومیت این اعمال باشند؟ چرا برای دفاع از حقوق خود و دیگران مقاومت صلح جویانه نمیکنید؟ اگر تشکل هایی مانند مدافعان حقوق بشر و شورای ملی صلح نمی توانند در برابر جنگی که حاکمیت علیه حقوق بشر ایجاد کرده است بایستند، پس این تشکلها برای چیست؟ با احترام ـ دکتر محمد ملکی   ـ  ۱۱/۱۰/۱۳۸۷

*********************

شنبه 21 دی 1387 ـ 10 ژانويه 2009

تاکنون مزاحمتي براي خانم عبادی پيش نيامده است

قشقاوی، سخنگوي وزارت خارجه

سخنگوي وزارت خارجه در واکنش به درخواست بان کي مون از ايران براي تامين امنيت شيرين عبادي اعلام کرد در ايران هيچ محدوديتي براي فعالان حقوق بشر وجود ندارد. او در عين حال گفت؛ بهتر است «بان کي مون» به جاي اينکه در امور داخلي يک کشور دخالت کند به مسووليت بين المللي خود بپردازد. قشقاوي تصريح کرد؛ دبيرکل سازمان ملل موضعي ديرهنگام در مورد کشتار غزه گرفت اما امروز افکار عمومي جهان نسبت به اين هولوکاست واقعي و عدم واکنش جدي اين سازمان بين المللي گله مند هستند و ايشان بهتر است به جاي پرداختن به اين مساله به وضعيت غزه توجه کنند و شهروندان را به رعايت قوانين توجه دهند. قشقاوي افزود؛ بحث دفتر ايشان (عبادي) هم طبق ماده 188 قانون مالياتي بوده است که نسبت به همه وکلا اين کار صورت مي گيرد و حتي اگر يک وکيل ادعا کند که کار مجاني انجام مي دهد باز بايد 5 درصد ماليات بدهد. قشقاوي تصريح کرد؛ در جمهوري اسلامي ايران نبايد کسي تقاضا داشته باشد فراقانوني عمل کند. وکلا بايد در خط مقدم قانون گرايي باشند و به قانون احترام بگذارند و ارجاع به بيگانگان کار خوبي نيست، در ايران هيچ محدوديتي براي فعالان حقوق بشري وجود ندارد و راه آن اين است که مجوز بگيرند. وي تاکيد کرد؛ اگر خانم شيرين عبادي احياناً احساس مزاحمت مي کند مي تواند توسط دولت جمهوري اسلامي درخواست تامين گارد کند. البته تاکنون مزاحمتي براي ايشان پيش نيامده است چرا که ايران از حقوق شهروندان خود دفاع مي کند. به هر حال خصلت جامعه چندصدايي اين است و بايد در درون خانواده بزرگ ايران مسائل خودمان را حل کنيم. >>>

*********************

جمعه 20 دی 1387 ـ 9 ژانويه 2009

علي ‌اكبري: «مراكز همسريابي» دردانشگاه‌ها ايجاد می شود

حجت الاسلام و المسلمين حاج علي اكبري با حضور در ايسنا و در گفت‌وگو با ايسنا، درباره طرح تاسيس «مراكز همسريابي» كه قرار است به زودي توسط سازمان ملي جوانان تدوين شود، گفت: با توجه به تغيير و تحولات به وجود آمده درزندگي شهري، به ويژه در كلان‌شهرهايي نظير تهران، به نظر مي‌رسد كه شيوه‌هاي معمولي و سنتي شناسايي همسر براي جوانان كافي نباشد. بنابراين براي ايجاد شناخت بيشتر جوانان از هم و پاسخگويي به نياز آن‌ها براي انتخاب همسر مناسب، به دنبال ايجاد مراكز مشاوره جامعي براي ارايه مشاوره خانواده و معرفي همسر مناسب به جوانان هستيم. وی همچنين با هشدار نسبت به وقوع ازدواج‌هاي اينترنتي دركشور، افزود: به نظر مي‌رسد، وقوع ازدواج‌هاي اينترنتي در كشور در آينده به يك آسيب تبديل شود. معاون رييس جمهور تصريح كرد: پاسخي كه به نيازهاي جوانان در شناسايي و يافتن همسر مناسب داده مي‌شود، بايد با توجه به شيوه‌هاي جديد شبكه مجازي باشد، در غير اين صورت جوانان ناخودآگاه به سمت پاسخ‌هاي منحرف‌كننده جامعه روي مي‌آورند و زمينه سوء استفاده و شكل‌گيري آسيب‌هاي اجتماعي فراهم مي‌شود. همچنين اعلام كرد كه اداره مراكز جامع مشاوره وهمسريابي به موسسات عمومي غيردولتي امين كه در حال حاضر وجود دارند، نظير جهاد دانشگاهي سپرده خواهد شد. حاج علي اكبري اظهار كرد كه اغلب موسسات و گروه‌هاي فعال در امر همسريابي كه در مراحل برگزاري «جشنواره ملي مطلع عشق» توسط سازمان ملي جوانان شناسايي شوند، نيت و قصد خير در اين حوزه دارند، اما متاسفانه سوءاستفاده‌هايي نيز در اين خصوص صورت مي‌گيرد. وي با اشاره به برخي ارتباط‌هايي كه بين دختران و پسران جوان در محيط‌هاي دانشگاهي شكل مي‌گيرد، آن‌ها را غالبا عاطفي و از روي هيجان و استقلال نسبي به وجود آمده در تصميم‌گيري‌ها دانست و بهترين محيط اجراي طرح مراكز همسريابي را محيط‌ هاي دانشگاهي اعلام كرد. وي در ادامه درباره آمار منتشر شده اخير از سوي برخي محافل خبري درباره ارتباط نامشروع دختران و پسران و افزايش سن ازدواج جوانان به بالاي 35 سال، اظهار كرد: در مورد روابط دختران و پسران خبر ناصحيحي بود كه نبايد نقل مي‌شد، اما متاسفانه خبرنگاري آن را نقل كرد. درباره بحث سن ازدواج جوانان نيز با توجه به آماري كه سازمان ملي جوانان به طور مرتب در ماه‌هاي اخير اعلام كرده، خبر منتشر شده يك دروغ بزرگ و خبطي بود كه متاسفانه انجام شد. وي در اين خصوص اعلام كرد كه به تازگي گفت‌وگوهايي بين سازمان ملي جوانان وزارت كشور و شوراي عالي استان‌ها براي هماهنگي بيشتر با اقدامات و فعاليت‌هاي شهرداري و شوراهاي اسلامي شهر آغاز شده است و اميدوارم به زودي شاهد همكاري‌هاي گسترده‌تري نيز با نيروي انتظامي از طريق هماهنگي با وزير كشور به عنوان جانشين فرماندهي كل قوا در امور انتظامي باشيم.

*********************

پنج شنبه 19 دی 1387 ـ 8 ژانويه 2009

پيش گوی خوش خيال روس

مطبوعات ايران، ظاهراً با مسرت تمام، خبر داده اند که آقای "ايگور پانارين"، پنجاه ساله، يكي از كارشناسان و استادان در روسيه که در گذشته به عنوان تحليلگر "كگب" مشغول فعاليت بوده و اكنون رئيس دانشگاه وزارت خارجه روسيه براي ديپلمات هاي آينده اين كشور است، پيشبيني كرده كه آمريكا در سال آينده (دو هزار و ده) به واسطه جنگ داخلي فرو ميپاشد. به اين معنی که فروپاشي اقتصادي و انحطاط اخلاقي در آمريكا به يك جنگ داخلي منجر ميشود كه در نهايت به انحلال احتمالي آمريكا منتهي خواهد شد.  وي پيشبيني ميكند كه مهاجرت وسيع، ركود اقتصادي و تنزل اخلاقي پاييز سال آينده يك جنگ داخلي را در آمريكا رقم زده و باعث نابودي دلار خواهد شد. حدود پايان ژوئن يا اوايل ماه جولاي سال آينده، آمريكا به شش بخش تجزيه خواهد شد كه در اين ميان "آلاسكا" تحت كنترل روسيه بازخواهد گشت و روسيه، پس از ضعف خود در دهه هزار و نهصد و نود، دوباره بجايگاه سابق خود در عرصه بينالملل را باز خواهد يافت. البته ايشان، اين نکته را هم افزوده اند كه به رغم افزايش قدرت روسيه در صحنه جهاني، اقتصاد اين كشور به واسطه وابستگي آن به دلار و تجارت با آمريكا دچار بحران خواهد شد. که لابد آن هم غمی نيست، چرا که در آن زمان حکومت اسلامی ايران، که تبديل به ابر قدرت شده، به نجات روسيه خواهد آمد!

*********************

چهار شنبه 18 دی 1387 ـ 7 ژانويه 2009

آنها که کوفه را می شناختند نمی خواستند اباعبدالله به آنجا برود

هاشمی رفسنجانی، رئيس مجلس خبرگان

ظاهر مسأله  عاشورا اين بود كه اباعبدالله با يزيد كه به جاى پدرش به تخت خلافت نشسته بود، بيعت نكرد، تسليم نشد و همين باعث شد مردم كوفه توجه كنند كه با رهبرى امام حسين مى توانند مقابل بنى اميه بايستند و كانونى از كانون هاى پرجوش و خروش امت اسلامى در عراق آماده است از رهبرى امام حسين(ع) حمايت كند و به همين دليل از ايشان دعوت مى كنند. هاشمى رفسنجانى تصريح كرد: امام حسين(ع)، مسلم را به كوفه مى فرستد و مسلم هم پيغام مى دهد كه همه چيز خوب است؛ از اين رو امام حسين به سمت كوفه حركت كرد؛ البته آنهايى كه كوفه را مى شناختند، مى دانستند كه اين حركت نتيجه نمى دهد. خيلى ها در راه خدمت اباعبدالله آمدند و خواهش كردند اين سفر را نرود تا آخرين اميد امت اسلامى از دست نرود اما افرادى هم در اين راه به ايشان پيوستند؛ البته خيلى ها هم متفرق شدند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: تا زمانى كه خبر شهادت حضرت مسلم آمد، بسيارى فكر مى كردند كوفه آماده است؛ اما وقتى خبر به امام حسين رسيد، ايشان كودكان مسلم را خواستند، بيش از پيش به آنها محبت كردند و به آنها گفتند شما مثل فرزندان من هستيد. آنجا ظاهرا جهاد ناقص و احتمال بازگشت جدى شده بود، ولى اباعبدالله با همان صلابت جلو رفت؛ گر چه اتمام حجت هايى شد كه همه توجيه منطقى دارد. بالاخره كار به جنگ رسيد كه مى دانيد آنجا چه گذشت.

*********************

سه شنبه 17 دی 1387 ـ 6 ژانويه 2009

ماسک بزنید، مدارس تعطیل نمی شوند

باشگاه خبرنگاران: علیرضا علی احمدی در حاشیه گردهمایی مدیران آموزش و پرورش استثنایی استان های کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره زمان تعطیلی مدارس در هنگام افزایش آلودگی هوای تهران گفت: «دانش آموزان حتی با ماسک نیز، بهتر است در مدارس حضور یابند». وزیر آموزش و پرورش گفت : «اولویت ، فعالیت مدارس در هر شرایط از جمله ادامه آلودگی هوای تهران است». وی تاکید کرد: «درصورت تصمیم مسئولان ذیربط ، وزارت آموزش و پرورش نیز به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد». وزیر آموزش و پرورش که در بین سخنانش در این مراسم گفته بود به سبب حضور خبرنگاران نمی تواند به راحتی سخن بگوید، هنگامی که با اعتراض خبرنگاران مواجه شد، گفت: «نباید برخی مسائل را که با حسن نیت مطرح می شود در رسانه ها سیاسی کرد». در همين حال محمود رضائیان، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا، اعلام کرد که: «آمار ایست قلبی در میان شهروندان تهرانی در روزهای اوج آلودگی هوا نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر افزایش یافته است». 

*********************

دو شنبه 16 دی 1387 ـ 5 ژانويه 2009

اعزام صد روحانی برای نظارت بر ذبح گوشت‌‌های وارداتي

به گزارش فارس به نقل از مركز خبر حوزه، مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سازمان دامپزشكي كشور از اعزام صد روحاني براي نظارت بر ذبح گوشت‌هاي وارداتي به كشورهاي مختلف خبر داد. حجت‌الاسلام علي محمد سلطاني در ديدار با مدير حوزه علميه قم اظهار داشت: «پديده پوياي غذاي حلال در دو دهه گذشته حتي در جوامع غيراسلامي، فرآيند فراگيري را در حوزه‌هاي اعتقادي، اجتماعي و بهداشتي رقم زده است». وي افزود: «همه طرح‌ها و برنامه‌ها در نظام جمهوري اسلامي با معيار حلال و حرام بررسي، برنامه‌ريزي، ارزيابي و سنجيده مي‌شود». مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سازمان دامپزشكي كشور اظهار داشت: «سازمان دامپزشكي كشور با هزاران مركز كشتارگاهي و صيد و صيادي، فرآوري، بسته‌بندي و توزيع مواد غذايي در ارتباط است». حجت‌الاسلام سلطاني گفت: «سالانه صد روحاني براي نظارت بر ذبح شرعي و واردات گوشت‌هاي حلال از كشورهاي خارجي به كشتارگاه‌هاي خارجي اعزام مي‌شوند». وي افزود: «با تلاش روحانيون بر هفتصد مركز كشتارگاهي و هشتصد و چهل هزار تن توليدات گوشتي در زمينه ذبح شرعي نظارت مي‌شود». او خاطرنشان كرد: «به دليل ماهيت اسلامي غذاي حلال، بايد حوزه علميه قم و روحانيان كه سكاندار فقهي اين مسئله هستند به اين سازمان كمك‌هاي لازم را ارائه كنند». وي تصريح كرد: دويست اصطلاح و واژه فقهي و كاربردي در حوزه اطعمه و اشربه در بخش غذاي حلال كه در دنيا مطرح مي‌شود، استخراج شده است».

*********************

يک شنبه 15 دی 1387 ـ 4 ژانويه 2009

اقدامات ضد امپرياليستی دانشگاه آزاد

قائم مقام وزير علوم گفت: «وزارت علوم و دانشگاه پيام نور از منتظرالزيدى خبرنگار عراقى كه در اقدام جسورانه پرتاب کفش مخالفت خود را با رئيس جمهور سابق آمريكا نشان داد حمايت كرده و وى را در يكى از دانشگاه ها بورسيه تحصيلى خواهد كرد». به گزارش آفتاب، سيد محمد حسينى صبح ديروز در نشست رؤساى استانهاى دانشگاه پيام نور درباره فاجعه غزه نيز گفت: «وزارت علوم در حد توان خود تلاش كرده تا با نامه اى به يونسكو و وزراى علوم كشورهاى اسلامى حمايت آنها از مردم بى دفاع غزه را خواستار شود». رئيس دانشگاه پيام نور اظهار داشت: «دانشگاه پيام نور نيز نامه اى را در حمايت از مردم مظلوم غزه آماده كرده است كه به تمام دانشگاه هاى غيرحضورى و مجازى دنيا ارسال خواهد شد». وى خاطرنشان كرد: «شرم آور است كه كسانى كه مدعى دموكراسى هستند و دم از حقوق بشر مى زنند زنان و كودكان بيگناه را مورد حمله قرار مى دهند». قائم مقام وزير علوم ادامه داد: «وظيفه تمامى مسلمانان به خصوص شيعيان است كه از غزه حمايت كنند زيرا ما مردمانى حامى مظلومان و ظلم ستيز هستيم. متأسفانه امروز به وحشيانه ترين شكل مردم بى دفاع را مى كشند اما كشورهاى بزرگ دم نمى زنند».

*********************

شنبه 14 دی 1387 ـ 3 ژانويه 2009

قدرت نمائی سياسی مداحان

حاج منصور ارضي مداح، به اعتراض مراجع و روحانيون نسبت به مداحان واکنش نشان داد و از مداحان خواست که حقايق را افشا کنند. به گزارش پارس نيوز، به نقل از برنا، اين مداح حامي دولت در همايش مداحان و حاميان حسيني گفت: «مداح وظيفه اش است که از ظلم بگويد، از اينکه برخي در لباس هاي مختلف رفتند دنبال مطامع دنيا و براي دنيا کارکردند. حال با يهوديان در خارج از کشور بنشينند يا در ايران باشند و با نهضت آزادي ها. اين نهضت آزادي از صهيونيست ها هم پست ترند. ظلمي که در دوران قبل از احمدي نژاد به مردم کردند، اينها را بگوييد. مي گويند مگر مي شود اينها را در سينه زني گفت؟» وي در بخشي از اظهاراتش گفت: «بعضي ها در مسيري که دارند حرکت و نوکري براي اهل بيت مي کنند هنوز هم شک دارند که آيا اين کار ما درست است يا درست نيست. آنهايي که اين شک را در بين جوانان ما انداختند را خدا لعنت خواهد کرد». منصور ارضي تصريح کرد: «هزار ناله زيبا داريم، که در کنار يک آهنگ، خبط و نادرست مي شود و اين را ابتذال مي گويند اما چرا وقتي اين ابتذال را در برخي ديدند نيامدند ترميم کنند و رفتند و تخريب کردند. نوکري اهل بيت اين همه عظمت دارد، مراجع، امام و... همه آن را تعريف مي کنند و براي آن جايگاه قائلند، بعد يک عده اي به اين حرکت الهي و فرهنگساز حمله مي کنند، چرا؟ فقط به خاطر اينکه يک صدايي شنيده شده که آلوده و مبتذل بوده است، بعد هم مي گويند همه مداحان به آلودگي کشيده شدند». وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن انتقاد از برخي جهت گيري ها در خصوص مداحان تاکيد کرد؛ «يک آقايي فرياد زد و همه دستگاه امام حسين (ع) را مورد نکوهش قرار داد که بله، دستگاه امام حسين به ابتذال کشيده شده و از مداحان هم خواست که حقايق را بگويند، انگار که پيش از اين ما فقط دروغ مي خوانده ايم. برخي با مداحان کاري کردند که اصلاح طلبان مي خواستند با قانون اساسي بکنند». وي ادامه داد: «ظلم ستيزي بايد همه جا باشد. دستگاه امام حسين (ع) را بايد به مردم درست نشان بدهيد. بايد اين ترس در بين برخي وجود داشته باشد، که نکند فلان مداح کسي را افشا کند. اين رسالت بايد در بين همه نوکران گسترش پيدا کند، مداح کسي نيست که خود را بفروشد».

*********************

جمعه 13 دی 1387 ـ 2 ژانويه 2009

ثبتنام دانشجویان در یگان‌‌ استشهادی

خبرگزاری فارس: از دانشجويان سراسر كشور كه براي اعزام به سرزمينهاي اشغالي براي نبرد با رژيم صهيونيستي داوطلب باشند؛ در يگانهاي استشهادي قدس ثبتنام به عمل ميآيد. عليرضا زاهدي دبير شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاههاي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: دانشجويان بسيجي دانشگاههاي سراسر كشور در راستاي لبيكگويي به حكم جهاد ولي امر مسلمين جهان حضرت آيتالله خامنهاي از امروز در تمام دانشگاههاي كشور اقدام به ثبت نام گردانهاي قواي محمد رسولالله يگانهاي استشهادي قدس كردهاند و اين ثبتنام فردا نيز ادامه خواهد يافت. وي تأكيد كرد: به زودي در پي نامهاي به رهبر معظم انقلاب اسلامي، دانشجويان ثبتنام كننده در اين يگانهاي استشهادي تجمع بزرگي را برگزار خواهد كرد تا آمادگي خود را براي اعزام به سرزمينهاي اشغالي به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام كنند.

*********************

پنج شنبه 12 دی 1387 ـ 1 ژانويه 2009

ششصد میلیون پیام کوتاه تبریکاتی سال نو در کره جتوبی

واجراى طرح امنيت در حوزه تلفن همراه در ايران

از آنها: شرکتهای مخابراتی تلفنهمراه کشور کره جنوبی با نزدیک شدن به سال نوی میلادی، پیشبینی میکنند میزان بهکارگیری سرویسهای مختلف تلفن همراه در تعطیلات کریسمس افزایش یابد. کارشناسان معتقدند طی روزهای نخست سال جدید میلادی، روزانه بیش از ششصد میلیون پیامکوتاه از سوی مشترکان تلفن همراه اپراتورهای این منطقه ارسال شود. بر این اساس اپراتورهای تلفن همراه کره در نظر دارند تا با افزایش فعالیت خود در زمینه پشتیبانی از خدمات مخابراتی و گسترش ظرفیت اطلاعاتی خود، از اختلال در خدمات رسانی به مشترکان خود جلوگیری کنند.

***

از اين ها: معاون پژوهشكده امنيت اطلاعات و فناورى اطلاعات مركز تحقيقات مخابرات از راه اندازى طرح «آپا» در حوزه تلفن همراه خبر داد و گفت: اين طرح براى ايجاد امنيت در شبكه اجرا شد كه با توسعه آن ساير حوزه هاى فناورى از جمله تلفن همراه امنيت سازى مى شود. سيد هادى سجادى با بيان اينكه طرح «آپا» با همكارى هفت دانشگاه كشور در حوزه امنيت شبكه اجرا شد، گفت: «آپا» (آمادگى، پشتيبانى و امداد حوادث رايانه اى) تيمهاى تخصصى هستند كه وظيفه آنها تحليل و رسيدگى به حوادث امنيتى و آگاهى رسانى و امداد مرتبط با اين حوزه است. به گزارش مهر، وى به گسترش طرح «آپا» اشاره كرد و افزود: اين طرح در حوزه تلفن همراه و نرم افزارهايى كه در حوزه تلفن همراه به كار برده مى شود نيز در حال گسترش است و در اين زمينه اقداماتى انجام شده است. به گفته وى محققان دانشگاه فردوسى مشهد برنامه هاى لازم جهت ايجاد امنيت براى انواع گوشى هاى تلفن همراه را تدوين كرده  اند و به تدريج نسبت به اجرايى كردن اين طرح اقدام خواهند كرد.

*********************

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

0000

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630