خانه  |   آرشيو:   اکتبر 08   ـ   نوامبر 08   ـ  دسامبر 08  ـ  ژانويه 09   ـ  فوريه 09  ـ  مارچ 09   ـ  آوريل 09   ـ  مه 09   ـ  جون 09

ماه جاری

ماه جون 2009

 

آرشيو مطالب «کوتاه و گويا»

 

*********************

سه شنبه 9 تير 1388  ـ 30 ماه جون 2009

اگر دوباره انتخابات شود آرای احمدی نژاد بيشتر می شود

احمد خاتمی، امام جمعه تهران

به گزارش ايرنا، سيد احمد خاتمی، امام جمعه تهران، روز دوشنبه در جمع تعدادی از بسيجيان شهرستان خرم آباد گفت: استکبار جهانی، و در راس آن اروپا و آمريکا از چند ماه قبل به دنبال انقلاب مخملی در ايران بودند و فکر می کردند در زمان انتخابات می توانند آن را پياده کنند. تئوريسين عده ای که دم از دفاع از حقوق مردم و قانون می زنند اما به آن پايبند نيستند، و ما کاملاً او را می شناسيم، برنامه ريزي های خود را در اين زمينه انجام داده بود و به آنان تئوری می داد. آنها برنامه ريزی کرده بودند که اگر در انتخابات پيروز نشدند، اغتشاش کنند و مردم را به خيابان ها بکشانند. آنها فکر می کنند با حرکت های ايذايی می توانند به نظام و انقلاب ضربه بزنند. همين افراد پس از اينکه مردم را توسط عوامل آمريکايی و اروپايی به کشتن می دهند به خونخواهی آنان بر می خيزند. جاه طلبان در واقع به قصد برهم زدن اقتدار نظام به ميدان آمدند و کاری کردند که شيمون پرز از محو شدن انقلاب اسلامی ايران دم زد و برخی سران کشورهای اروپايی و استکباری در مورد ايران اراجيف بافتند. در طول سی سال عمر انقلاب سابقه نداشته که به رييس جمهوری که هنوز در راس قوه مجريه بود فحاشی کرده و حتی در تلويزيون او را به دروغگويی متهم کنند. اما با اتفاقاتی که بعد از انتخابات روی داد اگر دوباره انتخابات برگزار شود آرای کانديدای معترض به زير ده ميليون رای سقوط خواهد کرد و آرای احمدی نژاد اضافه می شود. ما انتظار داشتيم همهء کانديداها بيانات مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار دهند و به اين بيانات تمکين کنند نه اينکه بعد از آن، بيانيه های متعدد شورشی صادر کنند. حتی کار به جايی رسيد که نادان ها و روسياهان پهلوی هم به حرف آمدند که با آنها به نقطهء مشترک رسيده اند. بيوهء شاه هم از آلمان، از شورشگران ايران تقدير کرد. حال بايد پرسيد اين حرکت ها و اقدامات نشانه چيست ؟ اين حرکت ها مقابله با نظام است. اصلاح طلبان دو دوره رياست جمهوری و چند دوره رياست مجلس داشته اند، اما بعد از مجلس ششم و رييس جمهوری هشتم مردم از اصلاح طلبان روی برگرداندند زيرا آنان بسيار افراط می کردند. ملت ايران اسلامی در مقابل افرادی که می خواهند در مقابل رهبری بايستند خواهد ايستاد و آنان را به ذلت خواهد نشاند. مقام معظم رهبری هنوز از مردم چيزی نخواسته است و اگر اشاره ای داشته باشند مردم در حمايت از ايشان به خيابان ها خواهند ريخت. انتخابات تمام شده؛ ملت باهم رفيقند و بايد دست در دست هم برای سربلندی ايران اسلامی تلاش نمايند. اين نظام و انقلاب ارزان به دست نيامده و خون های زيادی در پای آن ريخته شده است.

*********************

دوشنبه 8 تير 1388  ـ 29 ماه جون 2009

دلبستگی‌ام به رهبر معظم انقلاب پایان ناپذیر است

هاشمی رفسنجانی

پارلمان ‌نیوز: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن اعلام تدوین احتمالی نامه‌ای جدید پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تهران ، تاکید کرد:«دلبستگی‌ام به آیت الله خامنه‌ای پایان ناپذیر است.» حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در دیدارهای اخیر با آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داشته ضمن تائید این خبر ، با اشاره به سخنان سال گذشته رئیس مجلس خبرگان رهبری در میان دانشجویان مبنی بر اینکه "آیت الله خامنه ای عشق من است" به مهر گفت:«آقای هاشمی نیز در دیداری که با ایشان داشتیم ضمن بیان مشروح مطالبی ، مجددا تاکید کرد که رابطه ایشان با مقام معظم رهبری همچنان رابطه عاشق ومعشوق است و ازهم جدا شدنی نیستند . ایشان همچنین تاکید داشت که در مقابل ولایت فقیه و رهبری انقلاب تبعیت محض دارند ، حتی گفتند که در پی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در صدد تکمیل نامه‌ای هستند.» وی همچنین با اشاره به دیدار برخی از اعضای این کمیسیون با ناطق نوری، موسوی و هاشمی رفسنجانی به منظور حل مسائل انتخاباتی از دیدار با رئیس قوه قضائیه، رئیس جمهور، رئیس مجلس و مراجع عظام در قم در روزهای آینده خبر داد. حجت الاسلام حسین ابراهیمی از دیدار امروز برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حجت الاسلام ناطق نوری خبر داد و  اظهارداشت:«اعضای این کمیسیون در ادامه دیدارهای خود با برخی مسئولان و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با حجت الاسلام ناطق نوری دیدار داشتند که این دیدار بسیار مفید بود.» وی که در دیدار امروز اعضای کمیسیون با ناطق نوری حضور داشته است،افزود:«آقای ناطق نوری برای حل مسائل به وجود آمده پس از انتخابات آمادگی کامل دارد و در این دیدار بر همکاری برای پایان بخشیدن به مسائل و مباحث پیش آمده تاکید کرد». ابراهیمی با خودداری از بیان جزئیات مطرح شده دراین دیدار، تصریح کرد:«از آنجا که کمیسیون امنیت ملی تصمیم دارد دیدارهایی با رئیس قوه قضائیه ، مراجع عظام در قم و رئیس جمهور و احتمالا رئیس مجلس داشته باشد لذا جمع بندی نهایی از این دیدار ها در روزهای آینده در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یادآور شد:«کلیت بحث این است که دردیدارهایی که با آقایان هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و ناطق نوری داشتیم مشخص شد همگی بر ختم غائله و حل مسائل موجود تاکید دارند.» وی یادآور شد:«آقای موسوی حرفهایی دارد که بخشی قابل بررسی و بخشی خارج از قانون است، بنابراین ما به مذاکرات ادامه می دهیم تا ایرادات وارده رفع شود.» ابراهیمی تاکید کرد:«ما معتقدیم همه این افراد به نظام و انقلاب دلبستگی دارند و با توجه به این موضوع سعی می کنیم مباحث را پیگیری و حل کنیم.» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد:«کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی پس از پایان دیدارهای خود با مقامات یاد شده که تا پایان هفته جاری به طول خواهد انجامید، جمع بندی خود از نظرات افرادی که با آنان دیدار داشته است را رسما اعلام می‌کند.»

 

از نظر پليس پرونده اغتشاشات بسته شده است

سردار عزيز‌الله رجب‌زاده، فرمانده انتظامی تهران بزرگ

ايلنا ـ فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: از نظر پليس پرونده اغتشاشات بسته شده است. سردار عزيز‌الله رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در خصوص اغتشاشات روزهای اخير در ميدان بهارستان و بهشت‌زهرا گفت: ما از ابتدا نيز مشکلات خاصی نداشتيم و تنها تعداد معدودی از مردم در نتيجه تحريک توسط رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب به خيابان‌ها می‌آمدند و با اغتشاش‌گران همراه می‌شدند.  وی افزود: در ميدان بهارستان و بهشت‌زهرا نيز همين اتفاق افتاد که تعدادی از اين افراد توسط پليس دستگير شدند. سردار رجب‌زاده مدارا کردن پليس با اغتشاش‌گران را ردکرد و اظهار داشت: سعی ما بر اين بود که متجمعين غيرقانونی را پراکنده و ليدرها و رهبران آنها را دستگير کنيم زيرا وضعيت اغتشاش‌گران با آنها جداست. وی تاکيد کرد: پليس در مقابله با اغتشاش‌گران ذره‌ای کوتاهی‌نکرده است. رئيس پليس پايتخت در خصوص کشته و زخمی‌شدگان حوادث بهارستان و بهشت‌زهرا خاطر نشان کرد: هيچ زخمی و کشته‌ای در اين مناطق نداشتيم تنها تعدادی دستگير شدند که بيشتر آنها را افراد ضد انقلاب و سلطنت‌طلب تشکيل می‌دهند. وی به مداخله نيروهای بسيج در حوادث اخير اشاره و تصريح کرد: نيروهای بسيج در اين حوادث به کمک پليس آمدند و برخورد آنها با مردم عادی نيست بلکه با اراذل اوباش است و مردم با ديدن نيروهای بسيج بايد احساس امنيت کنند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ وضعيت فعلی پايتخت را مطلوب توصيف کرد و گفت: درحال حاضر مشکل خاصی در سطح شهر تهران وجود ندارد حتی امنيت برگزاری کنکور در روزهای گذشته نيز به طور کامل تامين شد و هيچ مشکل خاصی در حوزه‌های کنکور وجود نداشت.

*********************

يک شنبه 7 تير 1388  ـ 28 ماه جون 2009

چرا خامنه ای، «مرجع تقليد همهء مسلمانان جهان!» رساله ندارد؟

ارسال کننده: الف. محمدی؛ طلبه ای از قم

اين عکس طوماری را نشان می دهد که در ایام پرداخت شهریهء طلاب  در مدرسهء فیضیهء قم، جهت دریافت امضا از طلاب آویزان شده است. در متن آمده است که نبود رسالهء عملیه ای به قلم خامنه ای «اساتید، فضلاء و مبلغین حوزه های علمیه قم را در تنگنا قرار داده است!» و از مقام رهبری تقاضا شده که با رفع اين نقيصه بر همگان منت بگذارند. ظاهرا راقمین طومار پیوستی کشف قرن کرده اند که با این کار تمام مشکلات مملکت حل میشود!؟ جالب توجه است که بسیاری از روحانیون وقتی با این طومار روبرو می شدند با کنایه زیر لب می گفتند چیزی که تو این مملکت زیاده رساله است!؟ و برخی با نیشخند می گفتند: آره با رساله می خواهند مملکت و نظام را نجات دهند؟! اما من فکر می کنم قصد تهيه کنندگان طومار آن بود که اين آقا مجتهد عادی هم نيست چه رسد به اينکه مرجع تقليد باشد!

فقيه، اگر يك كلمه دروغ بگويد، يك قدم بر خلاف بگذارد، ولايت ندارد... با هرگونه انحراف فكرى يا عملى، شخص به صورت قهرى معزول است و پيش از آن‏كه مردم به عدم صلاحيّت وى رأى دهند، خود به‏ خود ساقط مى‏شود و البته مردم هم بايد قدرت را از دست او بگيرند. (صحيفهء امام خمينی، ج‏11، ص‏306)

*********************

شنبه 6 تير 1388  ـ 27 ماه جون 2009

مرگ مايکل جکسون کار کيست؟

(اين مطلب جدی است و بوسيلهء ای – ميل کسی که می شناسيم اش به دست ما رسيده)

مرگ ناگهانی و مرموز مايکل جکسون درست در ميانه رستاخير ايرانيان توجه مديا را از ايران منحرف کرد. اول تصادف قطار واشنگتن بود سپس مرگ فرح فاست  بدنبال بيماری سرطان که هيچکدام کافی نبود تا توجه ها را منحرف کند بنابراين می بايست مرگ ناگهانی و مرموز مايکل جکسون پيش آورده می شد. ما بايستی تلاش کنيم تمام توجه را به ايران برگردانيم اگر خبر ها از روز سطر های اول روزنامه ها و مجلات و اينترنت و تلويزيون ها برود اين بار نيز رژيم ددمنش و دژ خوی آخوندی مردم را به سلاخی خواهد کشيد و باز ادامه زندگی خواهد داد. اين دراکولا به خون آشامی زنده است. اين جريان خون را از آن بگيريد می ميرد. (ح-ک)

*********************

پنج شنبه 4 تير 1388  ـ 25 ماه جون 2009

بهارستان در خون

درویش رنجبر

امروز دختر جوانی از قلب تهران با ضجه‌های حزن آلود خود فریاد به خون نشستن بهارستان را به گوش جهانیان رساند. اکنون تخت و بارگاه خامنه‌ای(بیت رهبری) بر دریائی از خون جوانان ایران شناور است. سر انجام لحظه تلخ رویارو یی  نهایی فرا رسید. لحظه تلخ سرنوشت سازی که رژیم اسلامی ناچار شده وحشی گری خود را به تمامی‌ در انظار جهانیان به نمایش بگذارد. سر تا سر ایران از خون جوانان گلگون شده است. کجاست زنده یاد سعیدی سیر جانی تا "ضحاک ماردوش" را برایمان باز خوانی  کند؟

اگر آیت اله  منتظری به خمینی گفت اطلاعات شما روی ساواک شاه را سفید کرد اکنون باید به خامنه‌ای گفت شعبان بی‌ مخ‌های شما روی شعبان بی‌ مخ‌های شاه را سفید کرد. اوباش بسیجی‌ و قداره بندهای خامنه‌ای از کودک ده ساله تا نوجوان پانزده ساله، از زن و مرد جوان تا پیر زن و پیر مرد را از دم تیغ میگذرانند. راستی‌ چگونه خامنه‌ای جرات کرد قداره را از رو ببندد و تمام قد در مقابل میلیونها ایرانی‌ بی‌ دفاع و بپا خواسته  به ایستد و هم چنان خون بریزد.

بنظر من پاسخ این سال در دو نکته اساسی‌ نهفته است. نخست آنکه مشاورین این آیت اله خون ریز به او یادآوری کردند که رژیم شاه با دادن امتیازات پی در پی  به مخالفان خود سقوط کرد. بنا بر این کوچکترین امتیاز دهی‌ به مخالفان سبب فرو پاشی تدریجی‌ رژیم خواهد شد. با اتخاذ این خط مشی، رژیم ممکن هست بتواند از طریق سرکوب شدید چند صباحی به عمر ننگین خود بیافزاید ولی‌ به گواه تاریخ رژیمی‌ که چنین آشکارا به ریختن خون شهروندان خودش می‌‌پردازد با چه مقبولیتی میتواند حکومت کند؟ سقوط چنین رژیمی‌ حتمی هست.

دومین دلیلی‌ که خامنه‌ای جرات کرده و این چنین بی‌ محابا خون می‌‌ریزد در مرغدلی شخصی‌ به نام خاتمی نهفته است. در 18 تیر 78 که خیزش مدنی تنها به بدنه دانشجو ایی و یکی‌ دو خیابان در تهران محدود بود همین آیت اله خون ریز چنان وحشت زده شد که گفت "اگر عکس من را هم پاره کردند کاری نداشته باشید". اگر خاتمی در 18 تیر خیانت نمی‌‌کرد میتوانست دست کم امتیاز دندانگیری به نفع جنبش مدنی کسب کند و از طرف دیگری امروز خامنه ای‌ جرات نمی‌‌یافت این چنین بی‌ باکانه خیابانهای ایران را از خون جوانان گلگون کند.

اصلاح طلبان (بخوانید فرصت طلبان) دوران خاتمی از رای مردم فقط و فقط در راه رسیدن به جاه و مقام بهره بردند و امروز خودشان هم در آتش خیانتی که به ملت کردند می‌‌سوزند. نظریه پرداز آنها (حجاریان)به درستی‌ تز "فشار از پایین و چانه زنی‌ از بالا" را مطرح کرد ولی‌ آنچه در طول هشت سال ریاست جمهوری خاتمی شاهد بودیم فقط چانه زنی‌ از بالا بود، آنهم نه چانه زنی‌ برای مطالبات مدنی و حقوق مردم بلکه چانه زنی‌(گدایی) برای تصاحب  چند کرسی مجلس فرمایشی.تاریخ نقش غیر مستقیم خاتمی را در خون هایی که اکنون ریخته میشود فراموش نخواهد کرد.

*********************

چهارشنبه 3 تير 1388  ـ 24 ماه جون 2009

آدرس با فيلترشکن: https://newsecul.ipower.com/Kutaah-va-Guyaa.htm#june%2024

اعلاميهء ولی فقیه در اعلام مرگ جمهوریت

راوی: اسد مذنبی

ای ولی پرستان و ای مریدان رهبر! این انتخابات ثابت کرد که انتخابات هیچگاه به گروه خونی من و شما نمی خورد، چون انتخابات مخصوص جاهایی است که سیاستمداران چهار روز در مسند قدرت قرار می گیرند و اگر مردم نخواستند برکنار می شوند، انتخابات در جایی معنا دارد که آرای مردم معنا داشته باشد. انتخابات قبایی است که توسط مردم براندام سیاستمداران دوخته می شود. اما در جایی که  ولایت مطلقه فقیه حاکم است، خدا وکیلی، عبایی که توسط مردم دوخته شود به هیچ وجه به قامت رعنای رهبر جور درنخواهد آمد. به همین دلیل تصمیم گرفتم از امروز مرگ جمهوریت و ختم این بساط پر هزینه را اعلام نمایم. و اما دلایل بنده برای ختم جمهوریت نظام:

1- در قانون اساسی، خصوصاً در اصل یکصد و ده، صراحتاً همهء قدرت در ید با کفایت ما قرار گرفته و ما نیز مانند همهء رهبران با کفایت مرده و زنده ازاین قدرت برای کوبیدن میخ خود استفاده کرده ایم. اکنون از مخالفان خود می پرسم کجای این کار سوء استفاده از قدرت است؟ شرکتی با مسئولیت نامحدود بنام ما ثبت شده و ما هم مشغول بهره وری هستیم و این حسن استفاده است!

2- انصافاً درکجای جهان یک رهبری را سراغ دارید که اینهمه قدرت یکجا و با سینی تقدیم وی بشود و آن رهبر عظیم الشان ناز کرده و با عباراتی از این قبیل آنرا پس بزند که: چرا اینقدر زیاد، نه تو را بخدا یک ذره اش را بردارید، آخه این خیلی زیاده می مونه، کسی نیست بخوره، یه خورده اش رو خودتون بردارین، واسهء یه نفر خیلی زیاده، جا ندارم...

3- اینکه می گویند قدرت فساد می آورد، منظور قدرت هایی هستند که دسترسی به سردخانه ویخچال نداشته و در هوای آزاد هستند، در صورتی که قدرت مقام شامخ ولایت در جای بسیار خنک نگهداری و منجمد شده و به هیچوجه امکان فاسد شدن آن وجود ندارد.

4- در بسیاری از اصول قانون اساسی بصراحت می گویند که ولی فقیه حافظ جان و مال و ناموس کلیهء آحاد است، معنای اين سخن چیست؟ فکر می کنید، مثلاً، می خواسته اند پستانک بگذارند توی دهان ولی فقیه تا گریه نکند؟

در خاتمه باید بگویم اینجانب واقعا تا دیروز معنای انتخابات را نمی دانستم و از بس شنیده بودم که انتخابات چیز خوبی است، پراز املاح و ویتامین است، خب، ما هم طمع کرده و چند بار مزه آنرا چشیدیم بدون اینکه بدانیم چه .... می خوریم. و اعتقاد راسخ دارم که از روز اول احتیاجی به آرای مردم نبود اما چون دردام رفراندومی که خودمان پهن کرده گرفتار آمدیم بنابراین انتخابات موجب گرفتاری حکومت اسلامی شده است. ولی، همانطور که می گویند، جلوی ضرر را از هرجایی که بگیری منفعت است، و در امسال که آن را «سال الگوی مصرف» اعلام کرده ام از مسئولان می خواهم، بخاطر جلوگیری از اسراف، در انتخابات را گل بگیرند تا همه تکلیف خود را روشن بدانند.

و السلام و علیکم و رحمه الله و ـ برای ما که خیلی ـ برکاته  

*********************

دوشنبه 1 تير 1388  ـ 22 ماه جون 2009

آدرس با فيلترشکن: https://newsecul.ipower.com/Kutaah-va-Guyaa.htm#June22

آخرين پاراگراف سرمقالهء روزنامهء کيهان چاپ تهران

شنبه 30 خرداد 1388

سخنان ديروز آقا هم «فصل الخطاب» است و هم «اتمام حجت» و انتظار آن است كه همگان رأفت رهبري در اوج صلابت و نصيحت ايشان در قله اقتدار و قدرت را پاس بدارند و هر دو سوي ماجرا قدر «نعمت ولايت» كه موهبتي الهي است را بدانند. دشمنان بيروني و غفلت زدگان داخلي و برخي از آلودگان بدسابقه نيز بايد پنبه ابطال انتخابات را كه اهانت به مردم، خيانت به اسلام، دشمني با جمهوريت و نظام و همراهي با دشمنان است از گوش خويش خارج كنند ، آرامش مردم شريف و شيريني حضور حماسي و 40 ميليوني آنان را براي رسيدن به جيفه حقير مادي و گروهي خود بر هم نزنند كه ادامه ماجرا به نفع آنها نيست. زيرا در عصر كنوني كه عصر خميني(ره) است، ديگر علي (ع) تنها نيست و به جاي درد دل با چاه بي زبان و ساكت نخلستان هاي كوفه با مردان و زنان پاكباخته و پا به ركاب ولايت سخن مي گويد و همه جا از او به يك اشاره است و از عاشقان سينه سرخ به سردويدن.

اگر فریاد زدم ، گمان می کردم فرمان شما را امتثال می کنم

نامه عباس پالیزدار به علی خامنه ای

بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی. با سلام به مراد و مقتدایم، اینجانب عباس پالیزدارمفتخرم که 68 ماه در جبهه هایی بودم که حضور و فرماندهی ولایت امر شرط قبولی جهاد و درستی راهم بود، افتخار می کنم به جانبازی، که اقتدا به رهبر آزاده و جانباز انقلاب است. رهبر عزیزم؛ شاید 10 ماه حبس که 8 ماه آن سلول انفرادی بوده سخت و دشوار باشد، اما وقتی فکر می کنم که این تلاش را نیز برای امتثال امر ولی خدا انجام داده ام، برایم سهل و آسان است. من با تایید و حمایت مسئولین بلند پایه قوای مقننه و مجریه به کار تحقیق و تفحص از قوه قضائیه پرداختم ، کارمان را با 124 پرونده تحویلی از سازمان بازرسی کل کشور به نیت 124 هزار پیامبر و با قصد قربت آغاز کردیم! اگر سخنرانی کردم در راستای امر ولایت بوده و بس، هرگز یک برگ از اسناد را منتشر نکرده ام، ابتدا گزارش را به مجلس و سپس توسط حضرت آیت الله خزعلی به سمع و نظر مبارک ولایت امر رساندم، متاسفانه علی رغم دستور معظم له به ریاست قوه قضائیه، برای بررسی و رفع ابهامات، 5/3 ساعت در محضر آیت الله خزعلی منتظر تشریف فرمایی ریاست قوه قضائیه بودیم و ایشان تشریف نیاوردند! مطالب سخنرانی همه در مورد نحوه واگذاری معادن، کارخانه ها و اموال بیت المال بوده است که ضوابط قانونی در آنها رعایت نشده است، این موضوعات (واگذاری اموال عمومی و بیت المال) طبق اصل 44 قانون اساسی ، بایستی طی تشریفات مزایده باشد ، هرگز محرمانه نیست و باید در جراید کثیر الانتشار درج شود. " مردم برای فروش اموال متعلق به خودشان نامحرم نیستند! "علی ایحال، اینجانب مثل همیشه سربازی کوچک در خدمت نظام و ولایت فقیه می باشم و اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع روحانیت شیع در طول 14 قرن مبارزه افتخار آمیز تشیع داشته و دارم. پدر بزرگوار؛ من به همنامم " عباس ع " اقتدا کرده و تا آخرین قطره خون ، مدال نوکری مقتدایم که از ذریه حسین(ع) می باشد را بر گردن دارم، اگر مقام ولایت امر به سکوت فرمایند، تا آخر عمر سکوت خواهم کرد و برای این سکوت حجت شرعی دارم و آن امر امام است که لازم الاتباع می باشد.اگر فریاد زدم ، گمان می کردم فرمان شما را امتثال می کنم که تاکید جدی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی دارید. اگر بدانم که صلاح اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، ماندن در حبس است، برایم چون عسل شیرین است. والامر الیکم. سرباز کوچک شما : عباس پالیزدار

(توضيح: سکولاريسم نو قادر به تأييد صحت اين نامه نيست اما آن را بخاطر نوع ادبياتی که در آن بکار رفته منتشر می کند. رژيم دغلکار اسلامی از اين ترفندها بسيار دارد).

*********************

جمعه 29 خرداد 1388  ـ 19 ماه جون 2009

خالی بندی حکومت معصوم اسلامی در جنگ اينترنتی ادامه دارد

هشدار روابط عمومی مرکز بررسی جرایم سازمان یافته

به آشوبگران مجازي

بسم الله الرحمن الرحيم ـ مردم شجاع و دلاور ايران! متاسفانه جريانات منحرف از اصول و ارزشهاي انقلاب كه در طول چند سال گذشته در پشت سر همه اغتشاشات در كشور حضور داشته اند بر اساس مستندات بدست آمده پيش از انتخابات در صدد ايجاد بحران در كشور بوده و اغتشاشات اين روزها كه موجب تعدي ارازل و اوباش به جان ومال و ناموس مردم شده است ، نتيجه برنامه ريزي و طراحي يك سناريوي از پيش طراحي شده از طرف آنهاست. بحث انتخابات و ميزان راي و فرد برنده تنها يك بهانه براي ايجاد ناامني و اغتشاش بوده است و در همين رابطه مركز بررسي جرايم سازمان يافته با بررسي دقيق فضاي سايبر كشور به موارد متعددي از سايتهای خبری منحرف برخورده كه با تغيير رويكرد و ايجاد سايتها و وبلاگهاي متعدد به تشویش اذهان عمومی ، تبليغ اغتشاشگري و ايجاد آشوبهاي خياباني پرداخته و با دروغ ها و تهمت هاي ساختگي و سازماندهي كردن شورشها به اقدامات غير قانوني خود در زمينه تخریب و اخلال در نظم و امنیت عمومی دامن مي زنند. این مراکز سازمان یافته که با حمایت مالی و فنی شرکت های کانادایی و آمریکایی و رسانه های تحت حمایت سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و انگلیسی(رادیو زمانه ، رادیو فردا ، بی بی سی فارسی و...) همانند فعالیت هاي مخرب خود در شبکه هاي مضلین مورد حمایت واقع می شوند بيانگر كينه توزي و حرکت بی انصافانه و ضد مردمی رسانه های غربی و در یک کلام دشمني با ملت ایران می باشد. فرزندان شما در اين مركز با شناخت كامل عوامل اصلی این شبکه های اینترنتی مخرب به زودي تمام مستندات لازم را به سمع و نظر مردم عزيز ايران رسانده و به كساني كه در فضاي سايبر نسبت به تبليغ آشوبگري و تهديد مردم و شايعه پراكني اقدام مي نمايند هشدار داده كه اقدامات قانوني ما مي تواند براي آنها بسيار سنگين باشد و از آنها مي خواهيم نسبت به حذف محتويات مطالب اينچنيني اقدام نمايند. مطمئنا خون جوانان این مرز و بوم که در اغتشاشات اخیر توسط ارازل و اوباش به شهادت رسیده اند این مرکز را در برخورد قاطع و قانونی مصمم تر می نماید. (مرکز بررسی جرائم سازمان یافته)

*********************

پنج شنبه 28 خرداد 1388  ـ 18 ماه جون 2009

فراخوان براي راهپيمايي روز جمعه
مهدی کروبی

(توضيح سکولاريسم نو: انتشار فراخوان آقای مهدی کروبی فقط بدان خاطر انجام می گيرد که ايشان نه در مقام يک دينکار سياستگر که بعنوان يک شهروند عادی و «قطره اي از درياي حضور» مردم سخن گفته اند. سکولاريسم نو همچنان خواهان انحلال حکومت اسلامی و برافتادن کليهء نهادهای دولتی وابسته به شريعت است).

****

بسم رب الشهدا والصديقين. ملت بزرگ ايران! حماسه 25 خرداد شما در راهپيمايي آرام از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي تهران دو نشان بر چهره ايران گذاشت: اول، اعتراض ملت به خيانت دولت در امانتي كه به آنها سپرده شده بود و آرايي كه مالك حقيقي آنها مردم ايران بودند و ارباب دولت ربودند؛ دوم، آرامش و متانت ملت در شيوه اعتراض كه در فضايي سرشار از سكوت برگزار شد كه سكوت سرشار از ناگفته هاست. متاسفانه كساني كه عظمت اين رفتار مدني مردم تهران و ديگر شهرهاي ايران آنان را ميآزرد كوشيدند با اتهامافكني و مهندسي آشوب – كه چون مهندسي انتخابات در آن زبردست هستند – برخي رفتارهاي اعتراض آميز مانند آتش زدنها و تخريب ها را به نام ملت ايران و حاميان اصلاحات و تغيير بنويسند و در اين جريان گروهي از همميهنان در ميدان آزادي و كوي دانشگاه به شهادت رسيدند. من با تسليت اين شهادتها اعلام ميكنم اين ملت از آشوب به دور است و اينان ميخواهند با هراساندن مردم كوچه و خيابان از آشوب و بزرگنمايي آنها در صداوسيما و رسانه هاي وابسته و سانسور رسانه هاي آزاد اصل اعتراض ملت را ناديده بگيرند چراكه اگر صداقت داشتند بهجاي نمايش صحنه هاي خشونتبار بعد از راهپيمايي 25 خرداد شكوه اصلاحطلبانه و صلحطلبانه بودن اين راهپيمايي ملي و ميليوني را نشان ميدادند. اينجانب كه خود در روز 25 خرداد قطره اي از درياي حضور شما در خيابان آزادي بودم ضمن دعوت به حضور ملت در ميادين اعتراض نسبت به توطئه به آشوب كشيدن اجتماعات از سوي عناصر مشكوك هشدار ميدهم كه هدف نهايي اين اقدامات پايان دادن به حضور شما ملت عزيز است. ذرهاي در تداوم حضور خود و ذرهاي در مشكوك بودن اين آشوبها ترديد نكنيد. اينجانب از آنجايي كه انتخابات 22 خرداد را نامشروع ميدانم و نتايج برآمده از آن را قبول ندارم و اين فرد را براي رياستجمهوري اسلامي ايران به رسميت نميشناسم از همه مردم تهران دعوت ميكنم ساعت 11 صبح روز جمعه 29 خرداد 1388 با لباس سياه به نشانه سوگواري براي شهداي راه جمهوريت نظام اسلامي ايران از ميدان 7تير تا محل برگزاري نماز جمعه تهران حضور يابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خويش به انتخابات را اعلام كنند و خواسته ابطال انتخابات نامشروع 22 خرداد 88 را به گوش عاليترين مقام كشور برسانند. حضور شما در نماز جمعه تهران – كه به امامت رهبری نظام برگزار ميشود باطلكننده القائات افرادي است كه معتقدند اصلاحطلبان خواهان آشوب و حركت در وراي چارچوبهاي قانون هستند. قانون اساسي به همه شما اين حق را داده است كه در خيابانها حضور يابيد و بدون هرگونه تخريب به اموال عمومي صداي خود را به گوش حاكمان برسانيد و به نشانه جدايي خود از صفوف اخلالگران مشكوك با نشانهاي سياه خويش را از ايشان جدا سازند. مهدي كروبي ـ27  تيرماه 88 

*********************

چهار شنبه 27 خرداد 1388  ـ 17 ماه جون 2009

آیا می دانید که ما چرا و برای چه و چه کسی مبارزه می کنیم؟

نامه ای از ايران

در ادامه ی اعتراض شکوهمندمان به هشدارهای زیر توجه کنید والا همه ی تلاش ما به هدر خواهد رفت و خون شهدای این جنبش بی نظیرمان که می رود ایران را سربلند کند پایمال خواهد شد. ١) آیا ما با احمدی نژاد مخالفیم؟  اگر پاسخ شما آری است، آنوقت وای به حالمان که احمدی را می برند ولی دیکتاتور دیگری را به جای او می گذارند. ما مطابق اساسی ترین شعارمان، یعنی «مرگ بر دیکتاتور» با دیکتاتوری مخالفیم: «چه شاه باشه، چه دکتر». ٢) ما برای چه برخاسته ایم؟  برای ریاست جمهوری آقای موسوی؟  اگر جواب شما آری است، بهتر است که دیگر مبارزه نکنید چون خود این طرز فکر به دیکتاتوری ختم می شود.  چون اشخاص ولو بهترین باشند می آیند و می روند و بسیاری هم هوا برشان می دارد و دیکتاتور می شوند.  ما برای استقرار بی چون و چرای دموکراسی  و منشور جهانی حقوق بشر مبارزه می کنیم.  موضوع یک بار پس گرفتن رای مان نیست. ما بایستی برای همیشه صاحب حق رای خود باشیم و این بدون داشتن دموکراسی واقعی بر مبنای اعلامیه جهانی حقوق بشر میسر نیست.  صحت این موضوع در دنیا ثابت شده.  در ضمن متوجه باشید که موضوع اجرای دقیق قانون اساسی نیست چونکه آنوقت می شود همین که شد! اگر این حرف را قبول ندارید پس قانون اساسی را نخوانده اید. اگر قانون اساسی را بخوانید متوجه می شوید که موضوع تغییر قانون اساسی است نه اجرای آن. ٣) رهبر ما در این اعتراض کیست؟  آقای موسوی یا آقای کروبی یا آقای خاتمی؟  اگر جواب شما یکی از این سه نفر یا هر سه است، ما مبارزه را باخته ایم. رهبر ما، خود ماییم، یعنی ملت ایران.  این افراد تا خواسته های ما را،  یعنی حق ما را برای تعیین سرنوشت خود به عنوان یک ملت تایید می کنند، موقتا نماینده ما خواهند بود.  این هر سه پرچمدار راه ما هستند تا زمانی که خواسته های ما را نمایندگی کنند.  منظور قدرناشناس بودن نیست، ولی این ماییم که با رای مان اینها را ساخته ایم نه آنها ما را.  پس فقط نگوییم «موسوی، حمایتت می کنیم»، بلکه در کنار این شعار و به دفعات بیشتر بگوییم «دموکراسی خواست ماست، حقوق بشر حق ماست» یا یک چیزی مثل این. در ضمن از کروبی هم گاهی حمایت کنید چون اولا دانشجویان با او هستند و دوما شهامتش از آنجاییکه حتی از حقوق هموطنان بهایی و خدانشناس هم اعلام حمایت کرده، قابل تحسین است. ٤) آیا با مذاکرات رهبر با آقای موسوی و احتمالا با آقای کروبی و یا رسیدگی شورای نگهبان به شکایات آقایان موسوی و کروبی مبارزه ما به آخر می رسد؟  اگر جواب شما آری است پس بدانید که این مذاکرات پشت پرده و ادعای رسیدگی به وسیله ی شورای نگهبان که اصلا حق نداشت  اول برای ما نامزدهای انتخاباتی تعیین و بعد هم انتخاب ساختگی احمدی نژاد را تایید کند، یعنی تعلیق دادن به محال و سر ما را گرم کردن تا سر و صداها بخوابد و دوباره جنایت کاری و اهمال شروع شود.  ما بایستی تا باطل شدن این انتخابات مقاومت و مبارزه کنیم. آنوقت، در یک انتخابات جدید نشان خواهیم داد که ما رییس جمهوری را انتخاب می کنیم که اراده ی ما را نمایندگی کند نه آنکه تدارکاتچی باشد.  در ضمن حضور خواهران در این اعتراض عظیم کمتر از برادران نبوده است، چرا یک زن نیز در انتخابات دوباره ی ریاست جمهوری شرکت نکند؟  هر گونه تبعیضی علیه هر ایرانی بایستی باطل شود. ٥) آیا وقتی که این جور بی رحمانه ما را می زنند و می کشند و شبانه به دانشجویانمان حمله می کنند، بایستی ما هم مقابله به مثل کنیم و دست به خشونت بزنیم؟  اگر جواب شما آری است که بدا به حال همه ی ما.  ما بایستی از خود دفاع کنیم و همدیگر را نجات بدهیم  و مثل روز دوشنبه به همدیگر بگوییم:  «نترسید، ما همه با هم هستیم».  اما بایستی با نیروهای سرکوبگر مقابله به مثل نکنیم.  رافت و عطوفت به خرج دهیم تا وجدانشان بیدار شود و به همقطارانشان در نیروهای انتظامی و بسیج و سپاه پاسداران بگویند که اینها برادران و خواهران ما هستند. در آخر بایستی به خاطر بسپاریم که ما مثل نسل پدران و مادران خود در انقلاب بهمن ١٣٥٧ می دانیم  که چه نمی خواهیم:  آنها شاه را نمی خواستند و ما هم مستبدان رنگارنگ حاکمیت کنونی را و ماشاالله یکی دو هم نیستند.  ولی بر خلاف آنها می دانیم که چه می خواهیم:  آزادی، دموکراسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر.  ما خود با خرد جمعی و مسوولیت پذیری رهبریم.  این بر عهده ی نسل ماست که به این خواسته ی تاریخی ملت ایران جامه ی عمل بپوشانیم و دنیا هم با ماست.

آدرس با فيلترشکن: https://newsecul.ipower.com/Kutaah-va-Guyaa.htm#28

 

*********************

سه شنبه 26 خرداد 1388  ـ 16 ماه جون 2009

رنگ سبز و شعار الله اكبر حاكي از ريشه هاي انقلابي ماست

مير حسين موسوي

بسم الله الرحمن الرحيم؛ هموطنان عزيز! از سراسر كشور اخبار بسياري در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتايج اعلام شده براي انتخابات اخير به اينجانب مي رسد. اطمينان دارم كه اين واكنش ها نه به خاطر شخص من، بلكه از سر نگراني نسبت به روش جديدي از زندگي سياسي است كه دارد بر كشور ما تحميل مي شود. اقداماتي كه در طي اين چند روز شاهد آن بوده ايم تا كنون در جمهوري اسلامي سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلي را دنبال مي كنند به خاطر نگراني شديدي است كه نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهاي عظيم انقلاب خود دارند.  كساني كه با تخلفات بسيار نتايج غيرقابل باوري را براي انتخابات رياست جمهوري اعلام كردند اينك در صدد تثبيت آن نتايج و شروع دوره اي جديد از تاريخ كشور ما هستند. اينجانب در طول انتخابات به كرات از خطرات قانون گريزي سخن گفتم وتاكيد كردم كه چنين شيوه اي ممكن است به استبداد و ديكتاتوري بيانجامد، و امروز ملت ما در نقطه اي قرار گرفته است كه اين دورنما را لمس مي كند.  ما به عنوان كساني كه به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي آن پايبنديم، اصل ولايت فقيه را يكي از اركان اين نظام مي دانيم و حركت سياسي را در جارچوب هاي قانوني دنبال مي كنيم، اميدواريم روند آتي حوادث نادرست بودن اين برداشت را نشان دهد. در عين حال هشدار مي دهيم كه در اين كشور هيچ يك از كساني كه به انقلاب اسلامي علاقه دارند چنين روندي را نخواهند پذيرفت. اين چيزي است كه خون صدها هزار شهيد ما را به مسئوليت پذيري در قبال آن فرا مي خواند. مردم عزيز! اينجانب امروز طي نامه اي تقاضاي خود را مبني بر ابطال نتايج انتخابات اخير به شوراي نگهبان ارائه كردم و اين كار را تنها راه حل براي بازگشت اعتماد عمومي و حمايت مردم از دولت مي دانم. توصيه موكد و مجدد اين خدمتگزار شما آن است كه به صورت مسالمت آميز و با رعايت اصل عدم برخورد ؛ مخالفت هاي مدني و قانوني خود را در سراسر كشور ادامه دهيد.  ما از مسئولان درخواست كرده ايم كه مجوز برگزاري يك راهپيمايي بزرگ در تمامي شهرهاي كشور به ما داده شود تا در طي آن مردم فرصتي براي نمايش مخالفت خود با شيوه برگزاري انتخابات و نتايج آن پيدا كنند. موافقت مسئولان با اين امر مي تواند بهترين راه حل براي مهار هيجانات فعلي باشد.  از رنگ سبز كه نماد معنويت و آزادي و عقلانيت ديني و مداراست و شعار الله اكبر كه حاكي از ريشه هاي انقلابي ماست دست بر نداريم. اين رنگ و شعاري است كه همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترين وسيله ارتباط دل ها و خواسته هاي ما با هم خواهد بود. متاسفانه تلاش گسترده اي براي قطع تمامي امكاناتي ارتباطي ما با هم صورت مي گيرد و به اين نكته توجه نمي شود كه قطع اين مجاري تنها منجر به آن خواهد شد كه واكنش هاي موجود از شكلي هدفمند و مهار شده تغييرماهيت پيدا كند و خداي ناكرده به حركات كور تبديل شود. اطمينان دارم كه خلاقيت شما راه حل هاي ارتباطي جديد و موثري را پايه ريزي خواهد كرد تا بتوانيم از اقدامات خود نتايجي مفيد به حال كشور و نظام و انقلاب بگيريم.  به عنوان يك علاقمند، به نيروي انتظامي توصيه مي كنم از برخورد خشن با حركت هاي خودجوش مردم خودداري كند و اجازه ندهد كه اعتماد مردم نسبت به اين نهاد ارزشمند خدشه دار شود. اين مردم براي احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نيروهاي نظامي و انتظامي كشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است، و در آينده نيز چنين خواهد بود.  به اميد روزها بهتر.

*********************

دو شنبه 25 خرداد 1388  ـ 15 ماه جون 2009

نامه ای از تهران

دوستان ارجمند سکولاريسم نو. من اين نامه را از طريق شما می فرستم. نه وسيله ای دارم و نه راهی بلدم تا با شخصی که شما «آقای رضا پهلوی» می خوانيد و من و دوستانم در ايران از ايشان بعنوان «شاهزاده کورش» ياد می کنيم تماس بگيرم. در اين وضعيت خطزناک و سخت ما را ياری کرده و صدايمان را منعکس کنيد. ايشان يا امروز به درد ايران خواهند خورد و يا هيچوقت ديگر.

انقلاب شد، شاهزاده کجاست؟

شاهزاده رضا پهلوی! همین دو هفته ی پیش بود که شما در مصاحبه ای از مردم ایران خواستید تا به میدان بیایند، هزینه بدهند، ریسک کنند و برای تغییر رژیم بکوشند. امروز مردم به میدان آمده اند، دارند ریسک می کنند و هزینه می دهند، اما شما، آقای رضا پهلوی، به هیچ وجه حضور ملموس و بایسته ای در این خیزش ندارید! مغول ها دارند در ایران فرزندان ایرانزمین را می کشند، تکه تکه می کنند و تکه تکه شده شان را شبانه در گورستان ها چال می کنند. شما کجائید آقای پهلوی؟ امروز بسیارانی در ایران فریاد می زنند: ما رهبر می خواهیم. شاهزاده رضا پهلوی کجاست؟ جانشین کوروش بزرگ کجاست؟ اپوزیسیون کجاست؟ ما ملیون ها ایرانی هستیم که نمی خواهیم توسط ایادی نظام جمهوری اسلامی، خواه اصلاح طلب و یا هر کس دیگر، رهبری شوند و به دنبال رهبری آبرومند، ایرانی و پاک نهاد می گردیم؛ آقای پهلوی، برخی از سیاستمداران، با دوران آرامش و سکوت راحت ترند تا دوران های خیزش و انقلاب، آیا شما چنین سیاست مداری هستید؟ آیا شما نیز از دسته ی آن سیاستمدارانی هستید که نمی دانند در دوران بحران و شورش و خیزش چه باید بکنند؟ شاهزاده، امروز، نیروی آتشفشانی مردم ایران نیاز به رهبری دلیر، از خود گذشته، کاردان و خردمند دارد، آیا شما آن رهبر هستید؟ آیا هستید؟ شکی نداشته باشید که امروز شما دو راه بیش در پیش ندارید، یا با مردم ایران هستید، و یا بر مردم ایران! امروز یا به مردم ایران می پیوندید و نقشی را که تاریخ بر دوش تان گذاشته به عهده می گیرید، و یا پشت مردم ایران را خالی می کنید و برای همیشه از آنان جدا می شوید. دیگر هیچ بهانه ای نیست. در پایان یک چیز را فراموش نکنید: به ایران بیندیشید، شاهزاده، فقط به ایران بیندیشید! ارادتمندی در زیر تازیانه، بهروز سراوانی. تهران.

*******

دوشنبه در خيابان آزادی

تنها برای آزادی از شر حکومت اسلامی

سعيد، از حومهء تهران>>>

آقای موسوی از مردم برای تجمع در خیابان آزادی دعوت کرده است در حالیکه استانداری تهران هم اکنون اعلام کرده مجوز نداده؛ ولی اقای موسوی گفته بدون مجوز باید جمع شویم و این بسیار بسیار خبر حیرت انگیزی است برای من. ولی همزمان باید اضافه کنم که بی تردید حکومت تا دندان مسلح تمام خیابانهای منتهی به میدان انقلاب تا میدان آزادی را خواهد بست .امروز تمام تهران و شهرهای دیگر ایران یکپارچه برخاسته اند و این خبرخوبیست. همانطور که انتظار میرفت این حرکت کثیف اخیر حکومت مسئله ای نیست که مردم ایران آنرا به سادگی از یاد ببرند. احتمالا فردا عده بسیاری از مردم به خواسته موسوی به خیابان آزادی خواهند رفت. حتی من که در انتخابات شرکت نکردم مایلم در کنار ازادیخواهان ایران فردا اونجا باشم. فضای انقلابی را شاهد هستیم. همچنان سیستم ارسال پیامکها همچنان قطع است. ولی مردم کاملا هنوز در صحنه هستند و امشب هم کلی شعار از خانه های مردم تهران شنیده شد .درود بر آزادیخواهان ایران که حقوقشان را کاملا مطالبه می کنند و اینبار دیگر حکومت دست به خیانتی زد که خیلی برایش گران تمام شده و خواهد شد .تحلیل کوتاه من اینست که میرحسین و رفسنجانی و این بخش از بدنه حکومت که شامل بسیاری از کله گنده ها میشود کاملا با هم هماهنگ هستند و باخبرم رفسنجانی و ناطق نوری و کروبی و موسوی نشستهایی در روز انتخابات داشته اند برای اینکه تصمیم بگیرند در صوت تقلب چه اقدامی انجام بدن! و فردا هم بدون مجوز استانداری دست به حرکاتی خواهند زد .تصور اینکه روزی سران حکومت با هم درگیر خواهند شد امروز به یک واقعیت تبدیل شده است . ولی هنوز برای این قضاوت هم خیلی زود است! شاید یک جنگ زرگری برنام ریزی شده باشد برای مهار انرژی انقلابی مردم و اینکه مردم به انحراف کشیده شوند و از شورحرکت اصلی بیفتند. سخنرانی احمدی نژاد البته برای خیلی از هوادارانش خوشحال کننده بود و حتی بسیاری از مردم که به موسوی رای داده بودند از این نظر که شعار هاشمی حیا کن را میشنیدند هیجانزده بودند و همه میگفتند آفرین احمدی! ولی همه ما میدانیم رفسنجانی در این نظام برگ چغندر نیست و یک قدرت واقعی است زیرا مافیای اقتصادی این سیستم بسیار حامی اوست . این بخش از بدنه حکومت به این راحتی ها که برخی تصور کردند از مملکت جیم نخواهند شد .بزودی درگیریها در سطح سران حکومت بسیار گسترده تر خواهد شد زیرا نیمی از بدنه اختاپوس حکومت قصد کرده تا نیم دیگر خود را ببلعد و نابود کند! بی تردید امروز رفسنجانی بهتر از همه متوجه شده است که انقلاب اسلامی چگونه در حال بلعیدن فرزندان خودش است. و اگر این تحلیل غلط باشد پس این جنگ نمایشی است که برای هدف خاصی صور گرفته . ممکن است مدتی سر و صدا کند و بعدش بگویند خب میخواستیم رفسنجانی را از قدرت بیاندازیم ولی نتوانستیم ! شاید هم حکومت واقعا قراراست بخشی از خود را دور بیاندازد. ولی بنابراین نظر بزودی شاهد وقایع بسیار حساس و مهمی خواهیم بود. با اینحال بنظر من امروز فقط باید مردم برای دفاع از رای خود در کنار موسوی باشند و نه انکه برای دفاع از خود اصلاح طلبان و باید به کمتر از آزادی از شر کل این سیستم رضایت ندهند. ممکن است درگیری خونین و بسیار بسیار مهلک باشد .ای عزیزان همانطور که میدانید این رژیم امروز برای کشتار دسته جمعی هموطنان اماده شده است . درگیری های خونین می تواند پیامد حرکت فردا باشد .ولی تمام مردم آزادیخواه باید به صحنه بیایند در تمام شهرها . این حرکت مردمی حکومت را بیچاره و فلج خواهد کرد . اعتصابات سراسری نیز بوقوع خواهد پیوست. هموطنان خارج از ایران نیز هر کاری میتوانند باید انجام بدن و حمایت معنوی کنند. بیایید حرکتی را که آغاز شده به مقصد برسانیم .در کنار شجاع تری جوانان آزادیخواه ایران که امروز بپا خاسته اند .پاینده ایران و جنبش آزادیخواهی ایرانیان.

======

آیا موسوی و کروبی حاضر هستند نقش تاریخی‌ خود را ایفا کند؟

جواد دلجو

به نظر می‌‌رسد این بار شاکله استبداد با محاسبات غلط به دروازه خودی گل زد. چنانچه میر حسین موسوی و مهدی کروبی به مسئولیت تاریخی‌ که بر دوش دارند عمل کنند نه تنها گذشته تاریک خود را نزد وجدان ملی‌ جبران خواهند کرد بلکه نام بسیار نیکی‌ در تاریخ بجا خواهند گذاشت . خاتمی‌ به مسئولیت تاریخی‌ خود عمل نکرد و در یک لحظه حساس (هجدهم تیر هشتاد و هفت) مردم را در مقابل شاکله استبداد تنها گذاشت. خیانت واژه مورد علاقه من نیست ولی‌ ناگزیرم ذکر کنم که خا تمی‌ به رای مردم خیانت کرد. اکنون جهشی به مراتب بسیار بزرگ تر از هجدهم تیر در حال شکل گیری هست. توده مردم به میدانی سرنوشت ساز وارد شده ا‌ند. این میدان، مبارزه مسالمت آمیز برای رسیدن به حقوق شهروندی و در یک روند تدریجی‌ برای استقرار دمکراسی می‌‌باشد. در حقیقت خیزش مردم در دوم خرداد هفتاد و شش با افت و خیز‌های فراوانی‌ که در طول دوازده سال گذشته طی کرده همچون فولادی آبدیده مسیر سنگلاخ و دشوار خود را در راه رسیدن به آزادی و دمکراسی ادامه میدهد. آنچه مسلم هست شاکله استبداد به هیچ وجه حاضر نیست دوم خرداد دیگری را تحمل کند. اکنون ما در شرایطی هستیم که مردم نمی‌‌خواهند و رژیم می‌‌خواهد خود را با زور تحمیل کند. توده مردم عاصی‌ و خشگین بدون سازماندهی در مقابل اقلیت سازمان یافته و مسلح به تمامی‌ امکانات مالی و سرکوب قدرتی‌ محسوب نمی‌‌شوند. پرسش اساسی‌ در این لحظه حساس این هست. آیا موسوی و کروبی حاضر هستند نقش تاریخی‌ خود را ایفا کند؟

*********************

يک شنبه 24 خرداد 1388  ـ 14 ماه جون 2009

تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده است

موسوی در نامه‌ای به مراجع تقلید

راديو زمانه ـ میرحسین موسوی در نامه‌ای به مراجع تقلید اعلام کرد که «تمامی راه‌ها برای احقاق حق بسته شده است.» آقای موسوی که نامه خود را با عنوان «انالله و اناالیه راجعون» آغاز کرده، با اعتراض به «تقلب‌های» صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به مراجع تقلید نوشته است: «سکوت علما و مراجع که ملجا راسخ این ملت شمرده می‌شوند، خسارتی بیش از یک تغییر در آراء را به دنبال خواهد داشت.» نخست وزیر پیشین جمهوری اسلامی در نامه خود افزوده است: «توسل به دروغ و استفاده‌ بی‌حساب از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات یک‌سویه به سود نامزد حاکم، به خوبی نشان دهنده عزم این گروه خاص برای پیروزی به هر قیمت و از هر راه ممکن بود.» آقای موسوی اظهار داشته که «تصور تقلب در آرای مردم تا این اندازه و برابر انظار شگفت‌زده جهانیان از حکومتی که تعهد به عدالت شرعیه از ارکان اساسی آن شمرده می‌شود، برای کسی ممکن نبود».وی در نامه خود آورده است که «امیدی به کارایی قوه قضائیه» ندارد و از مراجع تقلید می‌خواهد که بر «حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند» اقدام کنند. آقای موسوی از مراجع تقلید خواسته است که در این ارتباط به مسئولانی که نامی از آنها نبرده است، «تذکر» دهند. ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی نیز در واکنش به گسترش اعتراض‌ها در برخی شهر‌های ایران با صدور اطلاعیه‌ای از هواداران خود خواست که «آرامش» را حفظ کنند. این ستاد در اطلاعیه خود با رد تلویحی پیام آیت‌الله خامنه‌ای، بار دیگر اعلام کرده که «امروز اراده و عزم شما در برابر یک پدیده اعجاب‌انگیز به نام دروغ، تزویر و تقلب، بهت‌زده شده و بیش از پیش دلتنگ امام راحل است تا نزد او شکایت برد.» گروهی از هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی از صبح امروز در اعتراض به اعلام نتایج شمارش آراء و پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات، در سطح برخی خیابان‌های شهر تهران دست به راهپیمایی زده‌اند. راهپیمایی این افراد که تعداد آنها براساس گزارش‌ها بیش از پنج هزار نفر اعلام شده است با خشونت‌ شدید پلیس مواجه شده است. گزارش‌ها حاکی است که علاوه بر تهران، مشهد، اصفهان و سنندج هم شاهد ناآرامی ‌هایی است.

*********************

شنبه 23 خرداد 1388  ـ 13 ماه جون 2009

ملت شريف ايران آماده جشن پيروزی شوند

ميرحسين موسوی

 

به نام خدا. مردم شريف ايران! ضمن تشکر از حضور پر شور و استقبال گستردهء شما از انتخابات رياست جمهوری، به اطلاع میرساند طبق گزارشها و مستندات واصله علی رغم تخلفات و کارشکنیهای متعدد و نارسايیهای گسترده، مستندات واصله حاکی از آن است که رای اکثريت قاطع مردم متوجه اين خدمتگزارشان بوده است. از مسوولان امر میخواهم در شمارش آراء نهايت دقت را بنمايند و اعلام میکنم در غير اينصورت از همه امکانات قانونی برای احقاق حقوق حقه ملت ايران اقدام خواهم کرد. همينجا فرصت را مغتنم میشمارم و از ملت شريف ايران میخواهم آماده برگزاری جشن پيروزی در شامگاه ميلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) باشند. (خبرگزاری ايلنا)

 

بيانيهء موسوي مصداق تنش‌آفريني و بي‌اعتنايي به رأي مردم است

مرتضي تمدن استاندار تهران

تهران در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس گفت: انتخابات رياست جمهوري در اين دوره با حضور نمايندگان كانديداها به سر صندوق‌هاي رأي و ناظران شوراي نگهبان برگزار شده و دليلي ندارد فرد و يا افرادي بدون استناد قانوني آراي مردم را زير سؤال ببرند. استاندار تهران افزود: در حالي كه مجريان و ناظران انتخابات در حال شمارش آراي مردم هستند متأسفانه شاهد موضع‌گيري سؤال‌برانگيز آقاي موسوي هستيم كه قبل از شمارش آرا اقدام به اعلام پيروزي در انتخابات كرده است. تمدن افزود: از آقاي موسوي كه سابقه مديريت در سطوح بالاي اجرايي داشتند انتظار مي‌رفت موضع منطقي داشته باشند نه آنكه قبل از پايان شمارش آرا و براساس اطلاعات اطرافيان و گمانه‌‌زني‌ها اقدام به موضع‌گيري شتابزده نمايند كه با استقبال رسانه‌هاي بيگانه و عناصر معاند نظام روبرو شود. استاندار تهران افزود: مصاحبه زودهنگام آقاي موسوي در اعلام پيروزي در انتخابات و وعده جشن پيروزي براي هواداران خود مصداق بارز عدم رعايت قانون و بيانگر بي‌اعتنايي به آراي مردم و افكار عمومي دانست و از تمامي كانديداها خواست ضمن تمكين به رأي مردم از هرگونه تحريك مردم پرهيز نموده و به جاي مقابله با قانون و رأي مردم به رقابتها پايان داده و از منتخب مردم حمايت نمايند.

 

متن بيانيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي

خبرگزاري فارس

«قل اللهم ملك الملك توتي الملك من تشاء و تضع الملك ممن تشاء و تعز من تشاء و تذل من تشاء بيدك الخير انك علي كل شي قدير». «بگو اي پيغمبر (ص) بار خدايا اي مالك ملك هستي تو هر كه را كه خواهي عزت ملك و سلطنت بخشي و از هر كه خواهي بگيري و به هر كه خواهي عزت و اقتدار بخشي و هر كه را خواهي خوار گرداني هر خير و نيكوئي به دست تو است و تنها تو بر هر چيز توانايي» (سورهء مباركهء آل عمران - آيهء 26) نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ايران حاكي از پيروزي قاطع برادر ارزشي دكتر محمود احمدينژاد است. جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي بر خود لازم ميداند ضمن تبريك اين حماسهء عظيم ملي به رهبر معظم انقلاب، ملت آگاه و نجيب و جناب آقاي احمدينژاد نكاتي را يادآوري كند. حماسه غرورآفرين بيست و دوم خرداد هشتاد و هشت كه پس از بيست روز تبليغات پرشور و بيسابقهء انتخاباتي توسط آحاد ملت نجيب خلق شد، بيش از هر چيز، پيروزي مردمي است كه گفتمان اصولگرايي، احياي عدالت و مبارزه با فقر و فساد و تبعيض و پاكي مسئولين را برگزيدند و دست رد بر سينه فريب و نيرنگ و ناپاكي و غوغاسالاري و اتحاد شوم كانونهاي قدرت، ثروت و رسانه زدند و رشد و بلوغ سياسي خود را در مقابل اغواگري بيگانگان به اثبات رساندند. بر خود لازم مي دانيم از زحمات نامزدهاي محترم اين انتخابات و هوادارانشان تشكر گردد و معتقديم شكست خورده واقعي اين انتخابات دشمنان ملت ايران هستند. آنان كه با پيشرفت و عدالت و عزت ايران اسلامي مخالفند و در اين راه اخلال ميكنند. همچنين از ساير نامزدها و هوادارانشان انتظار داريم با احترام به راي ملت و نتيجه انتخابات به رئيس جمهور منتخب براي ادامهء خدمت رساني به ملت شريف ايران كمك كنند. بيشك آقاي دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جهمور همهء ملت ايران از جمله هواداران نامزدهاي رقيب خواهند بود و بعد از روز حماسي بيست و دوم خرداد همه بايد رقابتهاي هفتههاي اخير را تبديل به رفاقت و همدلي براي آبادي و سرافرازي ميهن و ملت سرافراز ايران اسلامي كنيم. جشن شكرگزاري و سپاس خود را از درگاه ايزد منان به عنايت حضرت زهرا (س) با حضور در مراسم ميلاد باشكوه مادر امت اسلام حضرت صديقه كبري (س) شب يكشنبه در سراسر كشور برگزار ميكنيم. روابط عمومي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامی.

 

اصلاح طلبان و اعلام پيروزی احمدی نژاد توسط رهبری جمهوری اسلامی

خبرگزاری کوردانه

از تماس با منابع آگاه در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان مطلع شديم که خبرهائی در رابطه با تماس تلفنی آقای موسوی با آقای کروبی هست. اقای موسوی در اين تماس تلفنی از آقای کروبی درخواست نموده از وی به عنوان کانديدای پيروز حمايت کند.اصلاح طلبان از يک سناريوی از پيش ساخته شده که حکومت در حال اجری آن است خبر دادند. اصلاح طلبان ادعا می کنند که آقای خامنه ای دستور داده است تا سناريوئی مانند پيروزی خاتمی با کسب 67 درصد آرا را با شيوه خاصی برای احمدی نژاد اعلام نمايند. در اين سناريو آقای احمدی نژاد، بيشتر از آقای خاتمی آرا کسب کرده، آقای موسوی کمتر از ناطق، کروبی به اندازه آقای ری شهری و رضائی به اندازهء آقای زواره ای را در انتخابات رای داشته باشند. در اين راستا اعلام حکومت نظامی و ممنوع کردن تجمع يکی از مسائل ديگر اين بازی انتخاباتی است آقای خامنه ای اظهار داشتند که رفتن احمدی نژاد يعنی رفتن من.

 

تجمع بدون مجوز هواداران نامزدها در کل کشور غير قانونی است

سردار رادان

خبرگزاری مهر ـ جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور گفت: تجمع هوداران کانديداهای رياست جمهوری در سراسر کشور غير قانونی است. به گزارش خبرنگار مهر مستقر در ستاد انتخابات کشور، سردار رادان جمعه شب پس از بازديد از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تجمع هواداران نامزدهای رياست جمهوری در تمام اماکن بدون مجوز غير قانونی است. وی با تاکيد بر اينکه اگر اين افراد بتوانند مجوزهای لازم را کسب کنند نيروی انتظامی موظف به تامين امنيت آنان است گفت: هنوز در اين خصوص هيچ دستوری به اين نيرو داده نشده است.

*********************

جمعه 22 خرداد 1388  ـ 12 ماه جون 2009

زوزهء روباه پير

جواد دلجو

هنگامی که رفسنجانی‌ پس از مرگ خمینی با صحنه پردازی، عمامه (تاج) ولایت را بر سر خامنه‌ای نهاد و به فاصله کوتاهی‌ با پوشیدن ردای ریئس جمهور در راس قوه مجر یه قرار گرفت همه اسباب یکه تازی برای او فراهم بود. ۱) خمینی به عنوان شاهین ترازوی موازنه قوا میان جناح‌های حکومت در بستر خاک آرمیده بود، ۲) با تغییر قانون اساسی‌ و حذف پست نخست وزیری به نقش تشریفاتی ریئس جمهور که به مدت هشت سال بر عهده خامنه ای نهاده شده بود پایان داده شد، ۳) ردای ولایت که بقول مهندس بازرگان تنها بر قامت خمینی دوخته شده بود بر تن خامنه ای که یک شبه از حجت الاسلامی به آیت الهی ارتقا داده شد، زار می زد. همهء این عوامل به رفسنجانی‌ چنان فرصتی داد که به راستی‌ می‌توان او را قدرتمندترین مرد صحنه سیاست ایران در طول هشت سال ریاست جمهوری تلقی‌ کرد. هرچند رفسنجانی‌ سعی‌ کرد با جعل عنوان "سردار سازندگی" جایگاهی معادل امیر کبیر در تاریخ ایران برای خود جستجو کند ولی‌ هشت سال ریاست او بر قوهء مجریه به گواهی تاریخ بجز فساد و سرکوب دستاوردی نداشته است. ماشین سرکوب، با هدایت علی‌ فلاحیان و سعید امامی، چنان بی‌ پروا به "کشتار درمانی" دگر اندیشان، نویسندگان و فعالین حقوق بشر در داخل و خارج از کشور پرداخت که تنها رسوایی دادگاه میکونوس توانست تا حدودی چرخ دنده‌های این ماشین را کند نماید. فساد مالی و اداری چنان گسترده شد که داشتن اسکله‌های خصوصی عوامل رژیم از جمله آقا زاده‌ها برای ورود قاچاق کالا تحت عنوان "فعالیت اقتصادی" اظهر من الشمس شده بود. سکوت قبرستانی هشت سال دولت رفسنجانی‌ که تنها زیر سایه سنگین سرکوب میسر شده، جامعه را به نقطهء انفجاری نزیک کرده بود که فقط "جنبش اصلاحات" توانست رژیم را از لبهء پرتگاه نجات دهد. رفسنجانی‌ بسیار کوشید که حتا از طریق تغییر قانون اساسی‌ دوران یکه تازی خود را همیشگی‌ کند، ولی‌ با همه "زرنگی" به دلیل بینش تنگ اخوندی نتوانست پویایی جامعه ایران را درک کند. نتوانست این موضوع را درک کند که، بقول دکتر داریوش همایون، در یک سد سال گذشته هیچ ملتی‌ به اندازه ایرانی ها برای رسیدن به آزادی و ترقی این همه خود را به آب و آتش نزده است. رفسنجانی بر حسب زرنگی همیشگی اش ابتدا خود را با جنبش اصلاحی همراه نشان داد و منافقانه سعی‌ کرد این امر را کتمان کند که دوم خرداد برآیند هشت سال حکومت سیاه او و رژیم ننگین اسلامی در کل بوده است. البته مردم با رائی که در انتخابات مجلس ششم به او دادند سیلی‌ محکمی بر صورت او نواختند. ولی‌ مگر پر رویی خاص اخوندی اجازه داد سوزش این سیلی‌ را حس کند؟ در طول دوازده سال گذشته توازن واقعی قدرت (علیرغم "انتخاب" او به ریاست خبرگان) در سیستم پیچیدهء حکومت اسلامی گام به گام به ضرر رفسنجانی‌ به هم خورده است. خامنه ای که قرار بود نقش بسیار ناموزون خمینی را بازی کند بتدریج و در یک فرایند بیست ساله اهرم های قدرت بیشتری را در اختیار گرفت. بنا بر قول معروف که قدرت مطلق فساد مطلق می‌‌آورد، خامنه‌ای حاضر نیست کس دیگری را در عرش کبریائی خویش انباز نماید. برای خامنه‌ای شخصی‌ مانند احمدی نژاد که از سر بندگی بر دست رهبر بوسه میزند به مراتب ریئس جمهور مطلوبتری می‌‌باشد. "سردار سازندگی" اکنون که در هنگامهء هیاهوی نمایش انتخابات هر چه بیشتر آبرو باخته تر می شود همچون روبه پیر زوزه می کشد که: "یادت میاد ما سه یاور خمینی بودیم؟ یادت میاد با هم پدر بنی‌ صدر را در آوردیم؟ یادت میاد...؟"  

 

*********************

پنج شنبه 21 خرداد 1388  ـ 11 ماه جون 2009

نوعی حکومت نظامی؟

هرگونه تجمع در کشور  از روز پنجشنبه ممنوع شد

فردا نیوز  ـ فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که پلیس تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات را پیش‌بینی کرده است گفت: با اقدامات به موقع و خوب توانستیم امنیت مدرن را به نمایش بگذاریم.  اسماعیل احمدی‌مقدم سه‌شنبه در تشریح اقدامات پلیس برای تأمین امنیت انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: جلسات متعددی با ستادهای انتخاباتی داشتیم و نکات لازم را به آن‌ها گوشزد کرده‌ایم. وی با اشاره به گستردگی، شور و هیجان و نشاط بالایی که در صحنه انتخابات وجود دارد، اضافه کرد: تا کنون حواشی قابل قبولی داشتیم و هواداران ستادهای انتخاباتی همکاری و همیاری خوبی با پلیس داشته و دارند. فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: معمولا در نیمه‌های شب راهبندان، ترافیک و بعضی ناهنجاری‌ها در گوشه و کنار داشتیم که بخشی از آن اجتناب‌ناپذیر است و معمولا مردم به دستور پلیس تمکین می‌کنند. احمدی‌مقدم با اشاره به این‌که پلیس تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات را پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: با اقدامات به موقع و خوب توانستیم امنیت مدرن را به نمایش بگذاریم. وی خاطرنشان کرد: با اقدامات اتخاذ شده‏، خوشبختانه صحنه انتخابات بسترهای لازم را برای یک رقابت کاملا سالم فراهم کرده و از طرفی آستانه تحمل مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و به سادگی با یکدیگر درگیر نمی‌شوند. فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: زمانی که ستاد انتخابات کشور پایان تبلیغات کاندیداها را اعلام کرد، تبلیغات کاندیداها و طرفداران آن‌ها ممنوع شده و هرگونه فعالیت انتخاباتی تخلف است و پلیس قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند. به گفته احمدی‌مقدم، فضای امنیتی انتخابات بسیار خوب ست و پلیس یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های خودش را تمرین و تجربه می‌کند. وی اضافه کرد: از ابتدای روز پنجشنبه با پایان یافتن زمان تبلیغات کاندیداها تا پایان رأی‌گیری پلیس از اجتماعات و تجمعات جلوگیری خواهد کرد و اگر کسانی بخواهند شادی کنند باید مراکزی را برای خودشان با کسب مجوز قانونی انتخاب کنند.

میرحسین موسوی گزینه مورد نظر آیت الله خامنه ای است

سايت هفت تیر>>>>

 

این تصویر که مربوط به ملاقات آیت الله خامنه ای و میرحسین موسوی در منزل پدر میرحسین است  برای اولین بار چند روز پيش بر روی وب منتشر شد .این دیدار مدتی پیش انجام شده و آیتالله خامنهای برای عیادت از پدر مهندس موسوی به منزل وی در منطقه بوذرجمهری تهران رفتهاند و در دیداری صمیمانه که علاوه بر مهندس موسوی برخی اعضای دیگر خانواده آنها نیز حضور داشتهاند، از پدر ایشان عیادت کردهاند. در یکی دیگر  از دیدارهای رهبر انقلاب نیز ایشان عصایی را به پدر مهندس موسوی هدیه میدهند. روابط خانوادگی خانواده «میرحسین موسوی خامنه» با آیتالله «سید علی حسینی خامنهای»، علاوه بر آن که به مسئولیتهای آنها برمیگردد، به خاستگاه ایشان، «خامنه» نیز برمیگردد. خامنه یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی و مرکز بخش مرکزی شهرستان شبستر در 75 کیلومتری تبریز است. آیتالله خامنهای و میرحسین موسوی خامنه هر دو علاوه بر عضویت شورای انقلاب، از پایهگذاران حزب جمهوری اسلامی بودهاند و همچنین آیت الله خامنه ای صاحب امتیاز روزنامه جمهوری اسلامی ـ ارگان این حزب ـ و مهندس موسوی، مدیرمسئول و سردبیر آن بودهاند .مهندس میرحسین موسوی از زمان اعلام نامزدی در انتخبات همواره  تأکید کرده است  که هماهنگی با رهبری، یکی از ملزومات اولین مقام اجرایی کشور است. مهندس موسوی پس از پایان نخستوزیری خود و آغاز رهبری آیتالله خامنهای، به عنوان مشاور رهبر انقلاب و نیز عضو منصوب ایشان درمجمع تشخیص مصلحت نظام مشورتهای خود را به رهبر انقلاب ارائه میداده است. همچنین، مهندس موسوی از کسانی بود که بدون داشتن مسئولیت اجرایی از سوی رهبر انقلاب به جلسات هماندیشی سران نظام که برای مشورت درباره مسئله هستهای تشکیل شد، دعوت گردید و در آن جلسات نیز موضع وی برخلاف مواضع برخی مسئولان وقت، به موضع آیتالله خامنه ای مبنی بر مقاومت بر فناوری اتمی نزدیک بود. میرحسین موسوی در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در جواب این سوال  خبرنگار که از او پرسید پس از پیروزی در انتخابات چه می کنی پاسخ داد که ابتدا به دیدار مقام معظم رهبری می روم. بسیاری از تحلیل گران معتقدند با توجه به پایین بودن شانس رای احمدی نژاد، میرحسین موسوی گزینه مورد نظر آیت الله خامنه ای در انتخابات جاری است و میرحسین موسوی به خواست آیت الله خامنه ای برای از صحنه خارج کردن خاتمی در انتخابات حضور یافته است.

*********************

چهار شنبه 20 خرداد 1388  ـ 10 ماه جون 2009

مير ايران زمين!؟ (طرف خيال سلطنت دارد!)

اين ایميل، همراه با عکسی از خاتمی و موسوی، از جانب گردانندگان سايت «سلام ميرحسين» برای سکولاريسم نو فرستاده شده است: «یاور گرامی ...یکی از دوستان شما، با استفاده از سامانه تبليغاتي «سلام ميرحسين»، براي شما نقشي از «مير ايران زمين» به يادگار فرستاده است. اميد و اعتماد راهي است براي گذر از شرايط امروز و نويدي است براي فرداي پر فروغمان. ايران از آن ماست ، خودمان خواهيمش ساخت به مهر... به امید پیروزی مهندس مير حسين موسوی ...»

ضارب حجاریان در ستاد میرحسین

سايت صدای زنان>>>

به گزارش تریبون، سعید عسگر، ضارب سعید حجاریان که اسفندماه سال هفتاد و نه حجاریان را از ناحیه صورت مورد هدف گلوله قرار داد، به همراه پدرش در ستاد میرحسین موسوی در سه راه تقی آباد شهرری فعالیت می کند. گفته می شود محمد عسگر، پدر سعید، یکی از اعضای کمیته هماهنگی استقبال از میرحسین در شهرری است. سعید حجاریان که از او به عنوان جانباز اصلاحات یاد می شود اسفندماه هفتاد و نه در نزدیکی شورای شهر تهران مورد هدف گلوله جوانی بسیجی به نام سعید عسگر قرار گرفت، اما با انتقال سریع به بیمارستان جان سالم به در برد. او هرگز سلامت کامل خود را به دست نیاورد. وی پس از بهبودی نسبی ضارب خود را بخشید.

سعيد حجاريان، حامی موسوی، مردم را بدهکار کرد:

در دوران خاتمي مردم همكاري لازم را نداشتند!؟

به گزارش خبرگزاری ميزان، سعيد حجاريان در مراسمي که از سوي حزب مشارکت در قم برگزار شده بود، در سخناني با اشاره به اينكه وي 11 سال پيش سنگ بناي دولت نهم را در قم نهاده است، تصريح كرد: «در دوره آقاي معين من در صدا و سيما حضور يافته و برنامهاي از من ضبط و پخش شد ولي امروز براي اينكه با ميرحسين موسوي ديدار كنم بايد به زيرزمين خانه وي بروم». وي تصريح كرد: در دورهء رضا شاه نيز مردم براي خواندن و گوش دادن روضه اباعبدالله در خانهها و به داخل پستوها ميرفتند». در ادامهء اين جلسه مقاله نوشته شده از سوي حجاريان با عنوان «گربهء مريض آسيا» قرائت ميشود. در اين مقاله با بررسي وضعيت اصلاح طلبي در تركيه و ايران پرداخت و افزود: «مشكل همهء اصلاح طلبها فقدان پشتوانهء مردمي است». وي تصريح كرد: «اصلاح طلبي داراي رنگهاي متنوعي است و رسيدن حکومت به رضاخان در ايران نيز حاصل نوعي اصلاح طلبي بود». حجاريان در ادامهء اين مقاله يادآور شد: «آنچه در ميان همهء اين اصلاحات مانند گوهر مفقودهاي بود مردم بودند زيرا بار اصلاحات بايد به دوش مردم باشد. البته انقلاب اسلامي تا حدودي مرض را تسکين داد و به تأخير انداخت اما لازم بود فرداي همان روز جنبش اصلاحات آغاز شود که متاسفانه نشد». وي اضافه كرد: «در جنبش دوم خرداد کوشيده شد توسعهء عامرانه به توسعهء مشارکتي تبديل شود و به گمان بنده راه بهبود اين امراض دولت ما جز توسعهء مشارکتي نيست». وي در پاسخ به سئوالي در ارتباط با اينكه آيا ميرحسين موسوي اميركبير ديگري براي اصلاحات در ايران است، افزود: «امير كبير به كشور ايران خدمات بسياري ارائه كرد ولي وي به تنهايي قادر به انجام اصلاحات نشد و در همين راه نيز جان خود را از دست داد». عضو جبهه مشاركت با بيان اينكه اصلاحات در ايران بايد با دموكراسي و مشاركت مردمي همراه شود، خاطرنشان كرد: «در دوران خاتمي مردم همكاري لازم را نداشتند و به همين دليل شاهد بوديم كه اصلاحات به ديوار خورد». وي تصريح كرد: «در شرايط كنوني مردم ما در كشور در نوعي كما، سستي و بي توجهي به سر ميبرند و در شرايطي كه مشكلات اقتصادي زياد باشد مردم فقط به فكر خود خواهند بود».           

*********************

سه شنبه 19 خرداد 1388  ـ 9 ماه جون 2009

شایعاتی بود توسط بد خواهان مبنی بر انشعاب در جبهه ملی

گفتگو با ادیب برومند

در پی تشنجات اخیر در جبهه ملی ایران با استاد ادیب برومند رئیس هیئت رهبری جبهه ملی ایران، سايت خبرگزاری جبهه ملی ايران (آمريکا) گفتگوئی دارد تا اديب برومند، رهبر جبههء ملی ايران (تهران)که عيناً نقل می شود: ادیب برومند در پاسخ به این سوال که سیاست جبهه ملی در مورد فراگیر بودن این جبهه چیست؟» گفت: «جبهه ملی خواهان همبستگی با دیگر احزاب و سازمان هاست و مشترکات ما با دیگر احزاب مانند حزب ملت ایران٬ نهضت آزادی٬ جبهه دمکراتیک و ملی ـ مذهبی ها زیاد است و باید روی این مشترکات کار و بهره برداری کرد». رهبر جبهه ملی افزود: «این فراگیری تنها به احزاب ختم نمی شود و شخصیت های خوشنام ملی نیز می توانند و باید به جبهه ملی ایران به پیوندند». از ایشان در رابطه با جریان «همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران» و خروج ایشان از این جریان پرسش کردیم. رئیس شورای مرکزی جبهه ملی گفت: «ما مخالف این جریان نیستیم و از هر حرکتی برای دمکراسی و حقوق بشر استقبال می کنیم. استعفای اینجانب تنها به خاطر مسئولیت های زیاد در جبهه ملی و این واقعیت که تمام اصول مطرح شده [بوسيلهء آنها] در منشور جبهه ملی نوشته شده است، بود. ضمن این که شایعاتی نیز توسط بدخواهان مبنی بر انشعاب در جبهه ملی مطرح شده بود که یادآور روزهای تلخ گذشته است». شاعر ملی ایران اضافه کرد: «وظیفهء من، مثل پانرده ـ شانده سال گذشته، کمک به بقای جبههء ملی ایران است؛ جبهه ای که با وجود فشار هایی که اعمال میشود همچنان و از سال 1328 پابرجاست». دربارهء استعفای مهندس زعیم سوال شد که پاسخ دادند: «استعفای ایشان تنها از هیئت اجرائیه است٬ نه شورای جبهه ملی ایران. به هیئت اجرائیه توصیه کرده ام که استعفای ایشان را نپذیرند و خوب است که آقای زعیم هم استعفایشان را پس بگیرند». از استاد برومند در مورد راهکار هایی که می تواند جبهه ملی را فراگیر تر و گسترده کند پرسیده شد. ایشان پاسخ دادند: «من از نمایندگان حزب ملت ایران٬ نهضت آزادی٬ جبهه دمکراتیک، و شورای ملی ت مذهبی ها دعوت می کنم تا در جلسهء شورای جبههء ملی ایران شرکت کنند تا، همانطور که گفتم، بر روی مشترکات کار کنیم. و همچنین شخصیت های خوشنام و ملی را تشویق می کنم که به جبهه ملی بپیوندند و در این بستر تاریخی برای استقرار حاکمیت ملی تلاش کنند. در های جبهه ملی ایران بر روی همهء جوانان و آزادیخواهان باز است؛ ضمن اینکه از هر حرکتی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران حمایت می کنیم».

*********************

دو شنبه 18 خرداد 1388  ـ 8 ماه جون 2009

صدای آمريکا دستور دارد بايکوت کنندگان را در برنامه های خود شرکت ندهد>>>

بنياد دموکراسی برای ايران>>>

(ترجمه از متن انگليسی) هفتم جون 2009 ـ اين بنياد خبر يافته است که وزارت خارجهء ايالات متحدهء آمريکا با ارسال نامه ای به کارکنان و ويراستاران «بخش فارسی صدای آمريکا» (که در استخدام اين وزارتخانه اند)، از آنها خواسته تا از مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو کانديدای انتخابات رياست جمهوری در 12 ماه جون، حمايت کرده و از گفتگو با افراد و گروه هائی که شرکت در اين انتخابات را بايکوت (تحريم) کرده اند خودداری نمايند. تا کنون همهء گروه های مخالف داخل ايران اين انتخابات را بايکوت کرده اند. همچنين شخصيت های برجسته ای همچون شيرين عبادی، برندهء جايزهء نوبل، حشمت طبرزدی، يکی از رهبران جنبش دانشجوئی، عباس اميرانتظام، قديمی ترين زندانی سياسی در تاريخ ايران، و محمد ملکی، رئيس سابق دانشگاه تهران، اين انتخابات را بايکوت کرده اند. گروه های بايکوت کننده عبارتند از جبههء ملی ايران، حزب ملت ايران، حزب ايران، حزب مرز پر گهر، حزب دموکرات کردستان ايران، کومله، حزب مردمی بلوچستان، حزب پان ايرانيست، سازمان فدائيان خلق ايران. دانشجويان کرد ايران نيز ماه گذشته دست به تظاهرات زده و از اينکه کانديداها از دادن حق کردها و ديگر اقليت های ايران امتناع می کنند انتقاد نموده اند («پژاک» در ديگر انتخابات گذشته نيز اعلام بايکوت کرده اما اعلاميه ای به زبان انگليسی منتشر نساخته است). روزبه فراهانی پور، سخنگوی حزب مرز پر گهر و يکی از رهبران شورش دانشجوئی سال 1999، قرار بود که امروز در يک مصاحبه با صدای آمريکا شرکت کند، اما ديروز ويراستار برنامه تلفنی به او اطلاع داد که چون حزب متبوع او در مورد انتخابات پيش رو اعلام بايکوت کرده برنامهء گفتگو با او لغو شده است. رهبران رژيم مکرراً از مردم خواسته اند که در انتخابات شرکت کنند و اين نکته را روشن خواسته اند که حضور مردم در حوزه های رأی گيری نشان از حمايت مردم از رژيم را دارد. علی اکبر رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، گفته است که کمتر از چهل ميليون رأی برای رژيم اسلامی حکم «شکست» را دارد حال آنکه هر عددی بيش از آن نشان از پيروزی رژيم خواهد داشت. رهبر حکومت اسلامی، علی خامنه ای، نيز با ايراد چندين سخنرانی از مردم خواسته است تا با شرکت در انتخابات «مشروعيت رژيم» را به نمايش بگذارند. رژيم همچنين اميدوار است که ايرانيان خارج کشور را نيز به حمايت از رژيم ترغيب کند و قصد دارد 35 حوزهء انتخاباتی در ايالات متحده برپا کند. فعالان مخالف رژيم تصميم دارند از طريق تظاهران و اقدامات قانونی اين حوزه ها را به تعطيل بکشانند.

*********************

يک شنبه 17 خرداد 1388  ـ 7 ماه جون 2009

روی آمدن لجن ادامه دارد

يادشان رفته چه کشی مو و كراوات قيچي مي كرد

محمود احمدي نژاد

به گزارش خبرگزاری دولت يار، احمدي نژاد در گفتگوي ويژهء خبري با مردم، با اشاره به اينكه برخي بر روي گشت ارشاد جوسازي كرده‌اند گفت: «من نظر خود را پيش از انتخابات اعلام كردم و همچنان هم نظر من همان است و حتي به وزير كشور هم نامه دادم و اعتقاد ندارم كه مسائل فرهنگي از طريق مسائل انتظامي مديريت شود». احمدي‌نژاد ادامه داد: «آن افرادي كه امروز به گشت ارشاد ايراد مي‌كنند آيا سال شصت و پنج و شش را فراموش كرده‌اند كه وزارت كشور موتور سوارها را سازماندهي مي‌كرد تا در همين خيابان وليعصر موي دختران و موي پسران را قيچي و لباس‌ها و كفش‌ها را پاره مي‌كردند؟ و آيا فراموش كرده‌اند كه كراوات‌ها را قيچي مي‌كردند؟ و آيا يادشان رفته است مردم را كتك مي‌زدند؟ و آيا يادشان رفته است كه كراوات يك ديپلمات خارجي را از وسط قيچي مي‌كردند و او متعجب مي‌ماند كه چه خبر است؟» وي، با اشاره به بخشنامه اين افراد در سال شصت و پنج و شش در خصوص لباس گفت: «آيا اين افراد فراموش كردند كه در آن سال ها براي لباس مرد و زن در ادارات بخشنامه كردند و گفتند كه بايد از رنگ‌هاي اسلامي استفاده شود؟ و رنگ سياه، سرمه‌اي و قهوه‌اي تيره را مشخص كردند و اسم رنگ‌ها را رنگ اسلامي گذاشتند؟ و آيا يادشان رفته است كه با گزينش‌هاي خود پدر مردم را درمي‌آوردند؟» رئيس جمهور ادامه داد: «ما فراموش نكرده‌ايم كه دولت از اين افراد كه در خيابان ها با مردم برخورد مي‌كردند حمايت مي‌كرد؛ و سال هاي شصت و پنج و شش را كه فرياد امام بلند شد و عده‌اي را فرستادند تا اين افراد را دستگير كنند فراموش نكرده ايم».

*********************

شنبه 16 خرداد 1388  ـ 6 ماه جون 2009

اشاره موسوی به یکی از تخلفات خامنه ای در جریان مناظره با محسن رضایی

وبلاگ فرياد>>>

آنچه تحت عنوانه ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی توسط خامنه ای در دومرحله به دولت های خاتمی و احمدی نژاد ابلاغ شد در واقع و بطور خلاصه تغییر قانون اساسی بدون همه پرسی بود. اصل 44 قانون اساسی زیر بنای اقتصاد ایران را دولتی و روبنا را تعاونی و خصوصی می داند اما خامنه ای و مجمع تشخیص این موضوع را بر عکس کردند. یعنی زیر بنا خصوصی و تنها بخش های کمی از اقتصاد که جنبه مهم دارد دولتی باشد.در واقع خامنه ای یک شبه به تشخصی خودش اقتصاد ایران را از اقتصاد شبه سوسیالیستی به اقتصاد شبه سرمایه داری تبدیل کرد بدون آنکه نیازی به همه پرسی و نظر مردم ببیند! بحث اصلی که موسوی هم صراحتا در مناظره با رضایی تاکید کرد این است که اگرچه این تغییر بنا به شرایط امروز قابل قبول است ، اما چگونگی اعمال تغییر در قانون اساسی آن هم در چنین اصل مهمی باید از طریق همه پرسی و اصلاح قانون اساسی با رای مردم انجام میشد نه آنکه در مجمع مطرح و توسط خامنه ای تایید شود. در هنگامیکه خامنه ای دست به چنین کاری زد تنها جزب مشارکت بود که طی بیانیه ای این موضوع را محکوم کرد. از آن هنگام تا کنون کسی به این موضوع اشاره ای نکرده بود ، تا دیشب که موسوی مخالفت خود را با این شیوه تغییر قانون اساسی اعلام و گفت که در هنگام بحث در مجمع نیز به اینکار اعتراض کرده است. البته با توجه به حساسیت موضوع و اینکه اینکار با ابلاغ و تایید خامنه ای انجام شده است همه رسانه ها ( از جمله اصلاح طلبان) کاملا این بخش بایکوت کرده و هیچ چیز در این باره نگفتند. من مقاله مفصلی در ویکی پدیای فارسی حدود یک سال قبل پیرامون چگونگی اقدام غیر قانونی خامنه ای و تغییر قانون اساسی بدون همه پرسی ، توسط خامنه ای نوشتم که البته هنوز نیاز به تکمیل دارد. (ديدنش بدنيست>>>)

*********************

جمعه 15 خرداد 1388  ـ  5 ماه جون 2009

حادثه در خيابان هفت تير

خبرگزاری انتخاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، روز گذشته در خیابان هفت تیر تهران، تعدادی دختر جوان با ظاهری که از نظر گشت ارشاد «نامناسب» خوانده می شود  پوسترهای انتخاباتی احمدی نژاد را پخش می کردند. نکته ی جالب ماجرا آنجا بود که مانتوی دختران حامی احمدی نژاد به حدی کوتاه بود که در صورت حضور "گشت ارشاد" قطعآً برخورد قانونی با این افراد انجام می شد که البته با وجود گذر چندباره ی گشت ارشاد، مشکلی ایجاد نشد. اما پس از ساعتی درگیری عجیبی با این دختران به وجود آمد که اشاره به ان خالی از لطف نیست. ماجرا این بود که پس از پخش پرسروصدای پوسترهای احمدی نژاد توسط این دختران، ناگهان جوانی با چهره ی "امروزی": با عصبانیت تمام به سوی دختران رفت و ضربه ی محکمی به صورت یکی از دختران زد. آن جوان پس از این اقدام خود با فریاد گفت: مانتوی خواهر من به مراتب بلندتر از مانتوی تو و ظاهرش قطعاً کمتر از تو ارایش شده بود، اما او اکنون با یکی از همین ماشین های گشت ارشاد به کلانتری انتقال یافت. این صحنه، باعث ابراز احساسات مردم حاضر در صحنه و البته پایان پر سروصدای حمایت های دختران ستاد های احمی احمدی نژاد شد.

*********************

پنج شنبه 14 خرداد 1388  ـ 4 ماه جون 2009

ايران، يک نمايش انتخاباتی ديگر

اطلاعيهء فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر

پاريس ـ بيست و نهم مه 2009 ـ خانم سوهاير بلحسن، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، در رابطه با انتخابات 12 ژوئن 2009 رييس جمهوری در ايران، اظهار داشت: در شرايطی که جامعهء مدنی به صورت سيستماتيک مورد سرکوب قرار می گيرد و چاره ای جز سکوت ندارد، کاملاً مشخص است که انتخابات آزاد و بی طرف نمی تواند وجود داشته باشد. اين فدراسيون بين المللی بار ديگر از دولتمردان جمهوری اسلامی خواسته است که امکان بازگشايی کانون مدافعان حقوق بشر را، که تنها اميد قربانيان نقض حقوق بشر در ايران است، فراهم آورند و مادهء 26 ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی را زير پا نگذارند. بر اساس اين ماده، "هر شهروندی حق و امکان اين را دارد که بدون محدوديت در انتخابات ادواری و بی طرف که براساس آرای عمومی مساوی و مخفی انجام می شود و تضمين کننده آزادی بيان انتخاب کنندگان می باشد رأی بدهد يا انتخاب شود". عبدالکريم لاهيجی، نايب رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر (FIDH) و رييس جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران(LDDHI) ، نيز در اين رابطه اعلام داشت: «کاملاً واضح است که اين انتخابات نمايش جديدی برای فريب افکار عمومی مردم ايران خواهد بود. تنها نتيجه انتخابات در ايران اين است که حکومت به خود مشروعيت ظاهری بدهد».

*********************

چهار شنبه 13 خرداد 1388  ـ 3 ماه جون 2009

با توجه به سابقه و شايعه، انتخاب رهبر «ميرحسين موسوی» است

«...بنده ایشان را خیلی خوب میشناسم از همهء کسانی که نسبت به ایشان تعریف کردند یا انتقاد کردند بنده ایشان را بیشتر و بهتر و با مدت زمان بیشتری میشناسم. آنچه دربارهء ایشان از گرایشها گفته میشود دروغ محض است و شاهد بر همهء اینها روزنامهء جمهوری اسلامی است. شما کدام ارگان مطبوعاتی را در این کشور سراغ دارید که از روز اول این انقلاب، یعنی از روز انتشارش که اندکی بعد از پیروزی انقلاب بوده، تا این ساعت در خط مستقیمی که شما اسمش را خط امام میگذارید و درست هم هست حرکت کرده باشد و به این جامعه و به اندیشهها و به ذهنیت عظیم این ملت خط داده باشد و بخصوص مقالاني که خود ايشان نوشته است. شما ايشان را به مصدق گرايي متهم ميکنيد؟ اين بزرگترين بهتاني است که شما به ايشان ميزنيد. ايشان کسي است که خط ملي گرايي را به صورت يک تز، به صورت يک نظريهء مطرح قابل قبول در اين زمان، با قاطعيت و بطور مستدل در روزنامه رد کرد. اين مقالات روزنامه است و برويد نگاه کنيد. متهم ميکنند ايشان را به علاقمندي و گرايش به فلان يا بهمان گروهک؟ کذب محض است. اين معنا، من با ايشان معاشرت نزديک داشتهام، من ايشان را ميشناسم، من از ذهنيت ايشان مطلعم و من شهادت ميدهم امروز و روز قيامت که تمام اين ادعاها دروغ است و من واقعا تصور نميکردم که کسي راجع به آقاي مهندس موسوي با اين سابقه درخشان يک چنين مطلبي را بيان بکند. البته باز هم حرف در اين زمينه زياد است که چون وقت کم است و من بحث نميکنم».

(منبع: روزنامه رسمی. شماره 10869)

*********************

سه شنبه 12 خرداد 1388 ـ 2 ماه جون 2009

اخبار «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران»

اديب برومند  از «همبستگی» کناره گرفت

            در آخرين لحظاتی که نشريه منتشر می شد، خبری به دست ما رسيد مبنی بر اينکه آقای اديب برومند از تشکيلات جديد التآسيس موسوم به «همبستگی» کناره گرفته است. متن اطلاعيهء اديب برومند، که در تارنمای موسوم به «مليون ايران» منتشر شده، به شرح زير است:  «به آگاهی مصاحبه کنندگان محترم و همهء هواداران جبهه ملی ايران مي رسانم که چون اين روزها شواهد و دلايلی به دست آمده که تشکيل اين جمعيت [همبستگی] اساساً بمنظور فروپاشی جبهه ملی ايران بوده است و شورای محترم جبههء ملی ايران نيز به اين مطلب پی برده و مخالف با مشارکت در آن می باشد و تنی چند از دوستان و همکاران ما نيز نسنجيده و ترفند خورده در آن شرکت جسته اند. به اين جهت استعفای خود را از رياست عاليه آن، که تنها جنبهء نمادين (سمبوليک) داشته و عملاً هيچگونه فعاليتی از اين بابت ننموده ام اعلام مي دارم، و از ديگر اعضای شورای جبهه ملی نيز تقاضا دارم، از «همبستگی» استعفاداده و پيوستگی خود را با جبههء ملی ايران تاکيد و تائيد نمايند».

(بنظر دست اندرکاران سکولاريسم نو، با توجه به اميدهائی که تشکيل «همبستگی» در اقشار مختلف مردم

بوجود آورده است، آقای اديب برومند اين نکته را به همهء مبارزان عليه حکومت اسلامی مديونند که توضيح دهند

آن مجموعهء «شواهد و دلايل» چيست که موجب شده، در آستانهء انتخابات هفتهء آينده، ايشان دست به اقدامی

چنين شتابزده و مبهم زده و حيثيت ده ها تنی را که پای بيانيهء اعلام موجوديت «همبستگی» را امضاء نموده اند مورد ترديد عمومی قرار دهند).

*********************

دو شنبه 11 خرداد 1388 ـ 1 ماه جون 2009

انتخاب هرکی جز احمدی‌نژاد منجر به خوشحالی استکبار می شود

اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر در قم، اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت هرشخصی غیر از دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور آینده ایران شود استکبار ‏جهانی خوشحال می‌شود.‏ ، اسدالله بادامچیان چهارشنبه شب در جمع دانشجویان حامی دکتر احمدی‌نژاد در دانشگاه آزاد اسلامی قم طی ‏سخنانی به مسئله انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری حتی اگر آقای محسن رضایی که از جمله اصولگرایان به شمار ‏می‌رود رأی بیاورد اولین افرادی که جشن می‌گیرند جلادان اسرائیل و آمریکایی‌ها هستند اما اگر احمدی‌نژاد رأی بیاورد دشمنان ما عزا ‏می‌گیرند و مظلومان عالم همچون فلسطین و… به شادمانی می‌پردازند. وی ضمن اعلام حمایت از دکتر احمدی‌نژاد در تحلیل شرایط موجود و علت حمایتش از رئیس جمهور کنونی اظهار داشت: من به احمدی‌نژاد رأی ‏می‌دهم چون عقل سیاسی من حکم می‌کند که در جهان در حال تغییر و ‏تحول شخصی شجاع باید رئیس جمهور باشد.‏ قائم مقام حزب مؤتلفه، صداقت، ساده زیستی، نداشتن حب ریاست، مدیر و مدبر، شجاعت و … را از جمله ویژگی‌های کاندیدای برتر در ‏انتخابات برشمرد و تصریح کرد: کسی به درد ریاست جمهوری می‌خورد که با ولی فقیه همراه باشد.‏ بادامچیان در پاسخ به سئوالی در خصوص رابطه دکتر احمدی‌نژاد و مراجع عظام تقلید گفت: این سئوال را از خود آقای رئیس جمهور ‏بپرسید. ‏ وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات دولت نهم از عملکرد این دولت تمجید کرد.‏

*********************

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

0000

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

jjjjjjjj