دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال سوم ـ  شماره 773 ـ سه شنبه 29 دی 1388 ــ  19 ژانويه 2010   | فهرست کليهء مقالات | English Section

سندی از خشونت جنبش سبز

عليه مأموران مهرورز حکومت اسلامی

==================

بیانیه های «خروج از بحران» و جلوگیری از «خشونت»؟!

بهرام رحمانی

با رادیکال شده مبارزات مردم و خواست هایشان، طرفداران و سران جناح اصلاح طلب حکومتی (حرکت سبز اسلامی)، یکی پس از دیگری بیانیه صادر کرده اند و در مورد رادیکال شدن مبارزه مردم به جناح حاکم هشدار داده اند که برای نجات حکومت، هر چه زودتر پیشنهادات آن ها را بپذیرد. روشنفکران و فعالین سیاسی گرایشات رنگارنگ لیبرالی نیز این بیانیه ها را آن چنان با تعریف و تمجید تحلیل کرده اند که حتا نویسندگان مذهبی این بیانیه ها نیز انگشت به دهان می مانند. چرا که از موسوی و کروبی و خاتمی گرفته تا گنجی، سروش، بازرگان، مهاجرانی و... همگی به سر اسلام و حکومت اسلامی و ولایت فقیه قسم می خورند اما لیبرال های ما، خود را به ندیدن و نشنیدن می زنند و برای آن ها سیاست های آزادی خواهانه، سکولار و دمکراتیک می تراشند و به این ترتیب، با بزک کردن چهره مذهبیون طرفدار حکومت اسلامی، چهره و موقعیت خود را خراب می کنند. این موضع گیری ها نشان می دهد که اگر سکولاریسم این آقایان و خانم های لیبرال، کمی خراش داده شود سیاست های عقب مانده و مذهب گونه شان بیرون می زند.  >>>

ایستگاه آخر افراطی گری كجاست؟

محمدرضا عرب بافرانی

رفتارها و شعارهای ساختارشكنانه و بی حرمتی های صورت گرفته در روز عاشورا نشان از تند شدن آتش معترضین و شاید غیرقابل كنترل شدن برخی از جریانات معترضین داشت و از سوی دیگر شعارهای راهپیمایی 9 دی (‌مانند مرگ بر موسوی و مرگ بر...) و نیز واكنش های تند و رادیكال به نامه رضایی، نشان‌ دهنده تند شدن جریانات مردمی در این سوی میدان داشت و البته این موارد، همه و همه نشان از آن دارد كه جامعه تا آنجا به سوی افراطی گری پیش رفته است كه شاید حتی در صورت آشتی سران و آشتی ملی نیز زمان زیادی برای رخت بربستن این اختلافات در جامعه مورد نیاز باشد. اما پرسشی كه مطرح است، آن است كه این رادیكال شدن ناشی از چیست و چه عامل مهمی موجب افراطی شدن مردم در این حوادث شده است؟  >>>

=========

تقلب مهمتر است یا خروج نظام از بیطرفی؟

فواد صادقی (مدیر سایت سابق بازتاب )

بحث تقلب عمدتاً ماهیتی حقوقی مبتنی بر آمار و ریاضیات دارد و مبتنی بر واقعیت است، ‌اما در علوم اجتماعی بر فهم افراد از واقعیت تمركز می‌شود، به عبارتی دیگر ممكن است در انتخابات گذشته واقعاً تقلب رخ‌داده باشد، اما فضای افكارعمومی و ذهنیت كلی جامعه انتخابات را سالم ارزیابی كند و یا برعكس در انتخابات اخیر تقلب رخ نداده باشد، اما از نگاه جامعه یا دست‌كم بخشی از جامعه وقوع تقلب محرز باشد. ‌بنابراین دو موضوع اصل وجود تقلب و فضای ذهنی جامعه نسبت به انجام شدن تقلب، دو موضوع مستقل هرچند مرتبط می‌باشند. اكنون زمان طرح پرسش اصلی فرا رسیده است كه چرا بخش‌هایی از افكار عمومی آمادگی كاملی برای پذیرش فرضیه رخ‌دادن تقلب در انتخابات را داشت؟   >>>

بی عنوان، در دو و نيم قسمت

بین کریستین امانپور و آیت الله صانعی رابطه ای هست !واقعیت اینست که ایشان (آيت الله)، قبل از عمل، تنها مرجعی بود که صلاحیت گفت وگو با نماینده ی خبری شیطان بزرگ، آن هم در باره ی امام زمان (عج) را داشت! فدوی برخی گزارش های جراید شریفهء دارالخرافه را در آن زمان، جهت مزید استحضار خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، لعنت الله علیهم اجمعین، برای دست گرمی، در پی می آورد... فدوی هم، البته، زنجیر پاره کرده و حاصل دیدار این دو چهره را به نظم کشيده است... البته گفتن ندارد که فدوی در  این گزارش منظوم کوشیده است که جانب انصاف و اعتدال را ، در مورد هر سه بزرگوار یعنی، آیت الله العظما صانعی، کریستین امانپور، و حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان (عج)، ارواحنا روحی فداه، در حد مقدور و ممکن، رعایت کند... >>>

مشایی جزء اولیاء الله شد!

سايت آينده

به گزارش خبرنگار «آینده»، این بولتن محرمانه با ذكر نقل قول‌هایی از اسفندیار رحیم مشایی درباره رهبر انقلاب كه «آینده» مجاز به انتشار آن نمی‌باشد، نوشته است: «در جریان سفر اخیر احمدی‌نژاد به استان خراسان رضوی، اعضای ستاد حامیان احمدی‌نژاد و جوانان حامی رییس جمهور با وساطت مرتضی آقاتهرانی با وی دیدار كرده‌اند. اعضای ستاد حامیان احمدی‌نژاد در این جلسه كه مدت سه ساعت به طول انجامیده، انتقاداتی در خصوص عملكرد برخی از دولتمردان علی‌الخصوص مشایی مطرح كرده‌اند.نكته قابل توجه در این خصوص اینكه، احمدی‌نژاد برخلاف جلساتی كه تا موضوع انتقاد از مشایی پیش آمده جلسه را ترك می‌كرده است، این بار با دقت به سخنان اعضای ستاد حامیان خود گوش فرا داده‌است. مرتضی آقا تهرانی نیز در برخی اوقات، با تایید سخنان حامیان جوانان احمدی‌نژاد بر آن مهر تایید ‌زده ‌است. پس از پایان این سخنان احمدی‌نژاد در واكنش به آنها گفته است "حرفهای شما برای من قابل قبول نیست. آقای مشایی از اولیا‌ء‌الله است. شما ببینید به عرفایی نظیر مرحوم نخودكی و مروارید چه جفا و بی‌احترامی صورت گرفت. من معتقدم آقای مشایی از اولیای خداست" و بدین ترتیب جلسه احمدی‌نژاد با حامیان خود به پایان می‌رسد». پس از رفتن احمدی‌نژاد از این جلسه مرتضی آقاتهرانی ضمن دلداری به این دانشجویان خطاب به آنان گفته است: «من به شما گفتم احمدی‌نژاد در نظرات خود نسبت به مشایی تغییراتی نخواهد داد. قصه احمدی‌نژاد و مشایی قصد مرید و مرادی است و وی به نوعی مشایی را...»

(آرشيو)

مشاغل مناسب سران نظام!

«سعید منتظری گفت: احمدی نژاد، بیشتر برای شهرداری یک شهر کوچک مناسب است.

در مورد خامنه ای، پدر مرحوم من یقین کامل داشت که او فاقد صلاحیت لازم برای سمت رهبری است».

 

پیرو نظرات ایشان، ما پس از تحقیقات کارشناسی دقیق، مشاغل واقعی برخی سردمداران نظام را – در صورتی که نظام ولایت فقیه مستقر نمی شد! – کشف کرده و بدین وسیله به اطلاع عموم می رسانیم :

- آیت الله خامنه ای: روضه خوان "پرتابل" در ابن بابویه

- هاشمی رفسنجانی: مغازه جوشکاری در "نظام" آباد

- سید محمد خاتمی: دکان ژله و مربا سازی در اردکان

- لاریجانی قوه قضاییه: مرده شور در وادی السلام نجف

- لاریجانی مجلس: بساط مارگیری در گود عربها

- آیت الله جنتی: آفتابه دار مسجد جمکران

- احمدی نژاد: صاحب شیره کش خانه در گرمسار

- رحیم مشاعی: منقل بیار این شیره کش خانه

- آیت الله احمد خاتمی: زیارت نامه خوان در حرم حضرت معصومه

- آیت الله واعظ طبسی: شمع فروش در راهروهای حرم امام رضا

- آیت الله محمد یزدی: تامین صیغه برای حوزه علمیه

- محسن رضایی: مسافرکش بین شوش -  شابدوالعظیم

- منوچهر متکی: پاانداز در دوبی

- آیت الله امامی کاشانی: نان خشک جمع کن دوره گرد

- سرلشگر فیروزی آبادی: معرکه گیر تیرآهن خم کن در جوادیه

- حجت الاسلام قرائتی: وردست ایشان برای نشان دادن جای دوست و دشمن

- روح الله حسینیان: "توت هرات" در حجره های مدرسه فیضیه(*)

- ضرغامی (صدا و سیما): شاگرد جگرکی در چهار راه مولوی

- سعید مرتضوی: کیسه کش "حمام"  در یزد

- محسنی اژه ای: قبرکن در بهشت زهرا

- علی اکبر ولایتی: دستفروش در میدان سیداسماعیل

- حسین شریعتمداری: دلال محبت در دروازه قزوین

 

توضیحات "نیش":

- همه مشاغل شرافتمندانه و همه شاغلان زحمت کش و همه نقاط ایران، برای من بس عزیزند

*- برای معنای "توت هرات"، مراجعه شود به ایرج میرزا

================

من، قایقم نشسته به خشکی.... (نيما يوشيج)

جنبش سبز در مسیر انتخاب

محمدرضا قاسمپور

وقایع روز عاشورا را هر چند نباید غلو آمیز نقطه عطف نامید اما شاید بتوان سرآغازی دانست برای بازنگری و حرکت به سوی موضع گیری های صریح تر. موضع گیری های که به نوبه خود می توانند هدف گذاری های مرحله ای را مشخص و سازمان دسترسی به آنها را منسجم تر کنند .اگر جهت گیری از پرده برون افتاده جناح حاکم مبتنی بر نهایت اعمال خشونت تا حد میل به کشتار جمعی، بیانیه موقعیت سنجانه موسوی و موضع میانجی گرانه جناح معتدل حاکمیت را بعنوان مواضع جناح های اصلی میدان درگیری درون حاکمیتی بپذیریم. باید مدتی درانتظار ماند تا گستره جنبش با بازنگری آنچه که گذشت، تبیین وضع موجود و پیش بینی روند آتی، پروسه تکوین سمت گیری نهائی خود را طی کرده و خواست و اراده بازگشت ناپذیر ملت را متجلی سازد. اکنون حالت صبر و انتظار است و هر یک از طرفین در انتظار بازتاب مواضع خود درجامعه و واکنش بدنه اصلی جنبش نسبت به مواضع اعلام شده در روز بیست و دو بهمن اند.   >>>

کدام سکولاریزم؟

م. رها

جنبش سبز ایران از آغاز نشان داده است که از تنوع فکری برخوردار است و از تکثر گرایی استقبال می‌کند. هواداران این جنبش از گرایش‌های گوناگونی تشکیل یافته‌اند که در خواسته‌های همگانی دمکراتیک از جمله آزادی انتخابات، تجمع، بیان، رسانه‌ها و ایرانی تکثرگرا برای همه ایرانیان بدون در نظر گرفتن مذهب، قومیت و جنسیت آنها اتفاق نظر دارند. تفاوت نظری در درون این جنبش زمانی می‌تواند آغاز ‌شود که پای خواسته‌های حداکثری و یا راه‌های رسیدن به خواسته‌های بالا به میان آید . بخشی از جنبش باور دارد که در صورتی که مواد فراموش شده قانون اساسی (حقوق ملت) اجرا شود و اصلاحاتی در مواد دیگر انجام گیرد، می‌توان در ساختار موجود به خواسته‌های بالا دست یافت. بخش دیگر این جنبش براین باور است که... از آنجا که جمهوری اسلامی نظامی دینی است و اصولا ً دین و  ـ بویژه خوانش بنیادگرایانه و طالبانی‌اش ـ با تکثرگرایی دینی، قومی و اندیشه‌ای مخالف است و تبعیض‌های فراوانی را علیه زنان، اقوام، اقلیت‌های قومی و دگراندیشان در زمینه‌های بسیاری اعمال می‌کند، لازم است که در قانون اساسی کشور بر جدایی دین از دولت تأکید گردد و برای همیشه راه استقرا مجدد استبداد دینی بسته شود.  >>>

«چپ» و «جنبش ‌سبز»!

منوچهر صالحی

افراد، گروه‌ها و احزاب سیاسی چه آگاه باشند و نباشند، در اندیشه‌ها و برنامه‌های خود خواست‌ها و نیازهای طبقه یا قشری را بازتاب می‌دهند که بدان تعلق دارند. بنابراین هر کسی از پس عینک قشری و طبقاتی ویژه خود به پیرامون خویش می‌نگرد و در نتیجه با انبوهی از اندیشه‌ها، برداشت‌ها، ارزیابی‌ها و برنامه‌ها روبه‌روئیم. در رابطه با «جنبش سبز» نیز جز این نیست. هر کسی می‌پندارد این جنبش باید راهی را طی کند که او گام نهادن در آن راه را برای جامعه ایران «مطلوب» و در برخی موارد «ضروری» و «اجتناب‌ناپذیر» می‌داند. بنابراین هر کسی می‌کوشد از آینده تصویری را ارائه دهد که با منافع فردی، گروهی و طبقاتی او هم‌خوانی دارد. پس تشخیص راه واقعی از واهی کاری است دشوار.  >>>

روزنامهء صبح

 شعری از افشين   >>>

از کهریزک تا هائیتی

شعری از عليرضا طبيب زاده>>>

اولين همايش ِ «خودجوش ِ» حاميان رئيس‌جمهور در پشت درهاي بسته تالار ‌كشور

ايران ـ ايران: اولين همايش خودجوش (!) و مردمي ِ اعضاي ستادهاي امتداد مهر (حاميان محمود احمدي‌نژاد) با عنوان «به سوي جهان پر از مهر» در حالي روز جمعه برگزار شد كه عنوان خودجوش، مناسبتي با آن نداشت چرا كه تالار بزرگ وزارت كشور از قبل براي پذيرايي از حاميان رئيس‌جمهور رزرو شده بود و احمدي‌نژاد هم در آن به سخنراني پرداخت. در نهايت هم وعده تبديل ستاد به موسسه فرهنگي داده شد. اين مراسم در حالي خودجوش عنوان شد كه رسانه‌هاي حامي دولت در اين مراسم حضور داشتند و ساير رسانه‌ها اطلاعي از برگزاري آن نداشتند. تعداد شركت‌كنندگان در اين مراسم از سوي خبرگزاري فارس هشت هزار نفر از سی استان و دوژست و دوازده شهر تخمين زده شده است و به دليل اينكه ظرفيت تالار بزرگ وزارت كشور چهار هزار نفر است، حدود چهار هزار نفر ديگر به استناد آمار خبرگزاري فارس، لابد پشت در‌هاي بسته ماندند يا به سالن‌هاي اطراف هدايت شدند. در حالي كه اين روزها دولت، سياست محدود سازي حضور خبرنگاران در برنامه‌هاي دولت را اعمال مي‌كند، هيچ خبري از سخنراني رئيس‌جمهور به بيرون درز پيدا نكرد و مشخص نيست وعدهء تبديل ستاد مهرورزي به موسسه فرهنگي از سوي احمدي‌نژاد به آنها داده شده يا تصميم مديران اين ستاد است. اما احتمال اول به واقعيت نزديك‌تر است.  در عين حال، همايش خودجوش (!) حاميان احمدي‌نژاد (ستاد امتداد مهر) در حالي به صورت وسيع و با حضور رئيس‌جمهور برگزار شد كه برخي ستادهاي ديگر كه در زمان انتخابات رياست جمهوري با هدف حمايت از احمدي‌نژاد تشكيل شده بودند، گلايه‌هايي را مطرح كردند. از آن جمله ستاد اتمام بود كه در نامه‌اي به احمدي‌نژاد نوشت: «ما راهی را که انتخاب کرده‌ایم، انتظار داریم با حمایت جنابعالی و سایر مسئولان اجرایی مصمم‌تر از قبل ادامه دهیم. اما اگر دوستان ما بعد از انتخاب جنابعالی به‌عنوان رئیس جمهور در دستگاه‌های اجرایی نه تنها ارتقا نیافته بلکه مورد بی‌مهری قرار گرفته و جایگاه‌های قبلی سازمانی نیز از آنان سلب گردد دیگر چه امیدی می‌توان داشت.» اين گلايه در حالي از سوي ستاد اتمام مطرح شد كه علي‌احمدي، مسئول برنامه‌ريزي ستاد احمدي‌نژاد در انتخابات در گفت‌وگويي پيش از آغاز انتخابات گفته بود: ما بنا را بر اين گذاشتيم كه اعضاي ستاد نخواهند خود در دولت سهمي داشته باشند و از ابتدا هم آقاي دكتر احمد‌ي‌نژاد صحبتي با اعضاي ستاد داشتند كه بدهكار كسي نباشند و همه خودجوش مشغول شده بودند و چشمداشتي نداشتند. ستاد «ياران خورشيد!» هم از جمله ستادهاي انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد بود كه به دليل شايعه حضور فرزندان مشايي و احمدي‌نژاد در آن، مورد توجه زيادي قرار گرفت. به نظر مي‌رسيد ستادهاي حامي احمدي‌نژاد تحت نظر ثمره هاشمي هستند اما ستاد ياران خورشيد تحت نظر مستقيم اسفنديار رحيم مشايي به تبليغ براي احمدي‌نژاد مي‌پرداخت و همين پشتيباني مشاور رئيس‌جمهور بود كه شائبه حضور فرزندان را در اين ستاد تقويت كرد. اخبار رسمي زيادي از فعاليت اين ستاد به بيرون درز پيدا نمي‌كند اما با توجه به اظهاراتي كه مشايي در ديدار با اعضاي اين ستاد مبني بر حضورش در انتخابات يازدهم داشت، به نظر مي‌رسد مشايي با حفظ ستاد ياران خورشيد و حمايت از آنها، در تلاش براي تحقق وعده خود است. سايت ياران خورشيد پس از انتخابات در كنار انتشار اخبار مربوط به رئيس‌جمهور، با انتشار مقالاتي به حمايت از مشايي مي‌پردازد و پاسخ منتقدان مشاور احمدي‌نژاد را مي‌دهد. ساير ستادهاي انتخاباتي محمود احمدي‌نژاد هم همانند ستاد «حاميان» حداكثر عمري به اندازه سه ماه پس از انتخابات داشتند. در زمان انتخابات 84، بسياري از جواناني كه در ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد فعال بودند، به عضويت در گروه مشاوران جوان نهاد رياست جمهوري درآمدند اما پس از اين انتخابات، ديگر نشاني از گروهي مشابه مشاوران جوان نيز نبود.

(آرشيو)

دفترچهء نوت مارش های نظامی

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 771  ـ   يک شنبه 27 دی 1388 ـ  17 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

حتی اگر ما اقليت باشيم!

شکوه ميرزادگی

 

اهمیت به رسمیت شناسی دیگری

گفتگو با آکسل هونت، فيلسوف آلمانی

برگردان: مهدی استعدادی شاد

 

جنبش زردم آرزوست!

فیروز نجومی

 

در «اتاق فکر» چه می گذرد؟

سايت اخبار روز

 

هنوز در فکر دست های تو هستم

شعری از علی یحیی پور (سل تی تی)

 

مناظره‌های تلويزيونی ملتزم به اصولی باشند

سيد محمد غروی

 

شماره 770  ـ   شنبه 26 دی 1388 ـ  16 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

آنان که بر در«حجرهء فکر جنبش سبز» توقف می کنند

دربارهء بیانیهء پنجاه نفره

شهلا فرید

 

آیا پیام جنبش سبز مردم ایران را شنیده اند؟

پويا

 

نسل ما، نسل خشونت و اشتباه

الاهه بقراط

 

رهبر یا منجی

رامین كامران

 

یک دسته ی گل کو، اگر آن باغ بدیدید؟

ژیلا مساعد

 

شماره 769  ـ   جمعه 25 دی 1388 ـ  15 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

منطق ماقبل تاريخ دراصلاح طلبی مذهبی

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

رمزگشایی از رویکرد جدید حکومت

وبلاگ سهرابستان

 

رسانه و ضدرسانه در ترور

مهدی جامی

 

سترونی سنت ایرانی در چالش گفتمان غالب
مطالعه یک نمونه: مرگ منتظری

مجید تمجیدی

 

آيت‌الله حائري عضو هیئت ریسه فدراسیون تیراندازی شد

کوتاه و گويا

 

شماره 768  ـ   پنج شنبه 24 دی 1388 ـ  14 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

ما ايرانی بی تبعيض می خواهيم

بيانيه ی «پشتيبانان سکولار جنبش سبز ایران»

1. پيشگفتار و فراخوان

 

گفتا زکه نالیم که از ماست که برماست

محمد امينی

 

غبارآلود یا تیره وتار؟!

شهباز نخعی

 

در بارهء خشونت و راه های مقابله با آن ـ 1

مسعود نقره کار

 

رحیم صفوی: قتل‌های زنجیره‌ای در همه جا اتفاق می‌افتد!

بهرام رحمانی

 

در بارهء بیانیهء پنج تن اندیشمند دینی

رضا حسین بر ـ تحلیل گر سیاسی

 

شماره 767  ـ   چهار شنبه 23 دی 1388 ـ  13 ژانويه 2010 

 

صفحهء اول

 

اگر خیابان را بی هیچ ‌نتیجه‌ای ترک کنم

م. پوریا

 

تشدید سرکوب، فروپاشی رژیم های دیکتاتوری را جلو می اندازد

گفتگو با شهلا عبقری

گفتگوگر: سايت ديدگاه

 

مذهب، لائیسیته و مبارزات کنونی مردم

مرجان افتخاری

 

چگونه «ندا آقا سلطان» در قتل خودش همکاری داشت!

روزنامه «وطن امروز»

 

در جستجوی رهبرانی که در ولایت فقیه گیر نکنند!

نيک آهنگ کوثر>>>

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630