دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |  سال دوم ـ  شماره 690 ـ  چهار شنبه 6 آبان 1388 ـ  28 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

بسوخت ديده ز حيرت

که اين چه بوالعجبی ست؟

================

نگاهی گذرا به زمینه های تاریخی رشد اسلام سیاسی

امین حصوری

«اسلام سیاسی» را می توان به مجموعهء باورهایی اطلاق کرد که با داعیه ی «حکومت اسلامی» در پیوند بوده و قائل به نقشی حداکثری برای اسلام در اداره ی جامعه هستند. در واقع، برای تئوریزه کردن و تحقق چنین اصلی است که آموزه های دینی به صورت یک ایدئولوژی سیاسی در قالب اسلام سیاسی بازسازی می شوند. ریشه های تاریخی پیدایش اسلام سیاسی - به مفهوم جدید آن - را باید فراتر از ایران، در خاورمیانه و در دوران افول امپراطوری عثمانی جستجو کرد. کوشش های رسالت باورانه ی کسانی چون سیدجمال الدین اسدآبادی (افغانی) و شیخ محمد عبده و ... شاید نخستین قدم های جدی در این مسیر بوده است...

================

در نكوهش آدم كشی

اكبر كرمی

دژخويي آدم كشي از فجيع ترين و غير انساني ترين محصولاتي است كه در تار- و- پود يك اجتماع، فرهنگ و سياست بيمار متولد مي شود و، در بستري از توجيهات خودپايانه ي بيمارتر، به رشد، تكامل و باز توليد خود ادامه مي دهد. اگر آدم كشي در ايران امروز توانسته است در جايگاه يك سرگرمي روزانه (و گاهي مفرح) و نيز يكي از كارزارهاي كانوني در هماوردي فرهنگ ما با ديگر فرهنگ ها به حيات ننگين خود ادمه دهد، شايد از آن روست، كه هر يك از ما، به نوعي در اين انبوه جنايت ها نقش ايفا مي كنيم و هنوز نخواسته ايم يا نتوانسته ايم از اين ننگ بزرگ كه بر پيشاني و پيشگاه ما قرار گرفته است، فاصله بگيريم.

================

مهدی کروبی: رهبر بالفعل جنبش سبز دمکراتیک؟

ناصر کرمی

مهدی کروبی می تواند، با کمکِ روشنفکران دینی و روحانیّت روشن ضمیر و پیشتاز ایرانی، مارتین لوتری باشند که با مطرح کردن رفرم هایی در دین اسلام آنرا با موازین جهان گلوبال امروز همسو و هماهنگ کند. او می تواند به پاپ مدرنِ  امروز مسلمانان شیعه و سنّی و غیره در ایران و در خاورمیانه، و فراتر از آن، تبدیل شود. در آن صورت هم کشورش را از بحران های امروزی نجات خواهد داد و هم دین اسلام را؛ و بسیاری از انسان ها نيز از استبدادِ دینی و خرافات رهایی خواهند یافت. بنظر من، اگر آقای کروبی چنین مسئولیّتی را بپذیرند، بر روشنفکرانِ سکولار و دینی واجب است که از ایشان حمایتِ همه جانبه بکنند.

================

من مخالف سکولاریسم هستم زیرا...

هادی نظام آبادی

اندیشه ی یونانی که دین و دولت، زمین و آسمان، جان و تن، روح و ماده، دنیا و آخرت دو قطب متضاد هستند در مسیحیت رسوخ یافت و کلیسا برای قدرت خویش مفید دید. ولی این تفکر در خاور زمین ریشه نداشت. در اسلام دنیا وسیله ی رسیدن به آخرت است و در واقع دنیا و آخرت دو روی یک سکه هستند. در صدر اسلام هم رهبر دینی وظایف سیاسی نیز داشت. تأمین نظم و آرامش، عدالت و منافع مردم، روابط اجتماعی و قوانین زندگی اساساَ جزو تعالیم اسلام بود که سیاست نیز به معنای اجرای همان هاست. قوانین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اسلام می تواند به روشنی در متن سیاست حضور داشته باشد.

================

سالگشت رفتن يک دوست

يک سال پيش، در چنين روزی، دوستی از همراهان ديرين گردانندگان سکولاريسم نو چشم از جهان فروبست و جائی خالی را در دل همهء کسانی که با او همدل بودند بجای گذاشت. بيژن کارگر مقدم، يکی از جدی ترين و شيرين ترين طنزنويسان زبان فارسی بود. کم نوشت و کمتر منتشر کرد و حتی قصد داشت که منتشر نشده هايش را پيش از مرگی که از آمدنش خبر داشت از بين ببرد که چنين نشد و اکنون تنها وقت و همتی می خواهد از جانب دوستانی که به انبوه کارهايش بپردازند و آنها را برای نشر آماده کنند. فرزندان و دوستانش، از محل ماترک او، چند ماهی است که «بنياد بيژن کارگر مقدم» را بعنوان يک بنياد فرهنگی سکولار بوجود آورده و در صدد آنند که سرمايه ای را که در اين بنياد گرد آمده در راستای حفظ نام و آثار او بکار اندازند. او براستی از نخستين همراهان سکولاريسم نو بود و به ضرورت برقراری حکومتی سکولار در کشورش ايمان داشت و آرزو می کرد در دوران چنان حکومتی دست از غربت بشويد و به وطنش برگردد، که عمرش کفاف نداد و غريب و غريبانه از ميان ما رفت. يادش را هميشه گرامی می داريم.>>

گوشي تلفن همراه مخصوص قرآن کريم

ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم

به گزارش ايسنا‌، به نقل از ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم، گوشي تلفني همراه با قابليت ويژه براي اجراي برنامه‌هاي قرآني توليد شده است که اوقات شرعي، نمايش جهت قبله، برنامه‌هاي جامع قرآن کريم و ادعيه و کتب اسلامي را در بر مي‌گيرد. اين دستگاه شامل برنامه‌هاي متنوع قرآني از جمله نه دوره ترتيل قرآن کريم همراه با متن عربي، با صداي استادان پرهيزگار، امام  جمعه، منشاوي، الشاطري، عبدالباسط و القامدي و... است. از ديگر ويژگي‌هاي اين گوشي تلفن همراه مي‌توان به ترجمه گويا به زبان فارسي، انگليسي، تفسير کل قرآن، امکان تکرار آيات، امکان جست‌وجو در آيات، ترجمه‌ها و تفاسير بر حسب سوره‌ها، آيات، جزء، حزب و ادعيه و زيارتنامه‌ها اشاره کرد. در گوشي تلفن همراه قرآن کريم، مفاتيح‌الجنان، صحيفه سجاديه و ادعيهء حج با ترجمه فارسي و انگليسي گردآوري شده است. از ديگر امکانات اين گوشي تلفن همراه مي‌توان به قابليت تشخيص مکان توسط «جی.پی.اس» و امکان نصب نرم‌افزار نقشه، قابليت اتصال به شبکه‌هاي بي‌سيم و استفاده از اينترنت و دوربين پنج مگاپيکسل اشاره کرد. نرم‌افزار مذکور همچنين امکان نمايش تقويم‌هاي هجري قمري، شمسي و ميلادي و اوقات شرعي را به روش محاسبهء شيعي و امکان پخش اذان در اوقات شرعي را دارست. اين دستگاه توسط شرکت «تی.ف.ن» ساخته شده است.

======

قصاص: دو جوان به فراگيري مطالب کتاب آيت الله دستغيب محکوم شدند!

روابط عمومي دادگستري استان فارس

محمد و روح الله، دو جوان بيست سالهء شيرازي، به جرم شرب خمر و حمل مشروبات الکلي محاکمه شدند اما با توجه به شواهد پرونده از جرم شرب خمر تبرئه شدند ولي هر يک از متهمان در خصوص حمل نيم ليتر مشروبات الکلي، به استناد مواد ده و هفتصد و دوی قانون مجازات اسلامي، به تحمل هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شدند. در ادامهء رسيدگي به اتهام متهمان، از آنجا که اين دو سوء سابقه ندارند، دادگاه مجازات صادره را معلق و در قرار تعليق مجازات مقرر کرد محکومان ظرف شش ماه نسبت به فراگيري مطالب کتاب «گناهان کبيره» نوشتهء شهيد آيت الله دستغيب اقدام کنند؛ به نحوي که بتوانند در امتحان کتبي نمره پانزده بگيرند. اين حکم قطعي است.

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

(پيوند به فهرست کتاب)

================

 

در آستانهء روز کورش بزرگ

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

منشور کورش و  مساله ی زن ايرانی

به نظر من، در درون فرهنگ ايرانی ما، بهترين، مهمترين و مؤثرترين نقطه ی شروع کار استناد کردن به تنها سند رسمی و معتبر ملی ما است که می تواند همچون ميثاقی انسانی ما را به راه مستقيم پيشرفت برساند. و اين همان سندی است که با نام «منشور کورش بزرگ» در جهان شناخته می شود. اين منشور، علاوه بر دارا بودن همه ی مفاهيمی که در ارتباط با مسايل حقوق بشر جهانی قرار دارند (هرچند در اشکال ابتدايي اين حقوق)، واجد اين بالقوگی هم هست که می تواند، در متن فرهنگ ملی ما، کارساز مشکل و مسئله ی زن در جامعه ای سنت زده امروز باشد، و همچون پايه و مايه ای برای بازسازی قوانين آينده ی مربوط به حقوق انسان ها و حقوق زنان ما بکار گرفته شود.

جنبش زنان، رنگین کمانی ادامه دار

سخنرانی پروین اردلان و منيره برادران در آلمان

گزارشی از عسگر آهنین

روز شنبه 24 اکتبر 2009 پروین اردلان، برنده جایزه اولاف پالمه سوئد، روزنامه نگار و فعال حقوق زنان و منیره برادران، نویسنده و فعال حقوق بشر و برنده جایزه کارل فن ا ُسییستسکی، در دانشگاه بوخوم آلمان سخنرانی داشتند... منیره برادران، نویسنده کتاب های حقیقت ساده، روانشناسی شکنجه و علیه فراموشی، ضمن ابراز امیدواری به فاصله گرفتن جنبش از شعارهای اسلام ایدئولوژی شده، به تأثیر فشارها بر جنبش پرداخت... پروين اردلان وی جنبش زنان را جنبشی رنگین کمانی دانست که جنبش سبز نیز از تجربه آن سود برده است. به اعتقاد وی اگر زنان در سال 1357 پشت سر مردان حرکت می کردند، اکنون شانه به شانه آنان و یا جلوتر از آنان در حرکتند.

آواز شلاق خوردهء «زيبا»

منصوره شجاعی

رمز و راز سواحل و بنادر جنوبی ایران ازجنس رمز و راز سرزمین پریان افسانه ای نیست. لطافت و مهرباني و معصوميت از آن نمي بارد اما جاذبه اي غريب و جادويي، جهاني ديگر را پيش رو مي گشايد... حضور دور و از ياد نارفته زني زنگباري و «‌زيبا» ‌نام، با فلوتي كوچك و آهنين، كه به همراه زناني از تيرهء خويش به شادسازي و شادخواري به مجالس عروسي دعوت مي شد و سازهاي مردانه مي نواخت و زنانه مي خواند هم از اين دست واقعيت هاي افسانه اي آن ديار است. "زيبا شيرواني" سردسته و خوانندهء گروهي كوچك بود و فلوت و "دهل گپ" هم مي زد كه سازي مردانه بود.

پولانسکی و پرونده‌ی «خطای جوانی»

شبکه سراسری همکاری زنان ايرانی

بازداشت رومن پولانسکی به یک پرونده‌ی قدیمی بر می‌گردد که پس از سال‌ها هنوز بسته نشده است. پولانسکی متهم است که در سال هزار و نهص و هفتاد و هفت در یک شب‌نشینی در خانه‌ی دوست هنرمندش، جک نیکلسون، در لوس‌انجلس، دختری سيزده ساله را به کمک مشروب و مواد مخدر فریب داده و با او "اعمال خلاف عفت" انجام داده است. از نظر قوانین ایالت کالیفرنیا هماغوشی با دختران زیر شانرده سال به هرحال "تجاوز" به حساب می‌آید و قابل تعقیب است.

سردار رادان:

مصاديق بدحجابی را که تعيين کرديم، با کسی تعارف نداريم! >>>

اقلامی برای جلوگيری از تزلزل پايه های زيربنائی جامعهء اسلامی

از آگهی شرکت «جديدها» در سايت فروش کالای اينترنتی

جديدترين لوازم جنسی و زناشوئی: اميد است كه با همكاري مراجع ذيربط و ذيصلاح بتوانيم جهت تحقق اهدافي نظير جلوگيري از تزلزل و سردي روابط زناشويي و عاطفي زوجين و متعاقب آن ازدياد طلاق كه طبق آمار 40% آن به علت مشكلات آميزشي مي باشد، سست شدن پايه هاي خانواده كه بي شك تزلزل پايه هاي زير بنايي جامعه اسلامي ما را به همراه خواهد آورد، جلوگيري از اشاعه و نشر فساد و فحشا در جامعه، جلوگيري از تمايل در تعدد شركاء جنسي به شكل مشروع و نامشروع، و استحكام هر چه بيشتر پايه هاي عاطفي خانواده، جلوگيري از شيوع بيماري هاي مقاربتي نظير ايدز، هپاتيت و... گام برداريم و همواره به خاطر داشته باشيم روابط جنسي بهتر زوجين سبب نشاط و رضايت بيشتر از زندگي شده و متعاقباً باعث كارايي و كارآمدي بالاتر سلامت جامعه مي گردد. ليست محصولات ما: کرم جمع کننده و فرم دهندهء سینه، کاندوم زنانهء انگلیسی اصل، کرم بزرگ کننده و فرم دهنده باسن، کرم لاغری هات، دستگاه مردانه دانستنی های ازدواج و زناشویی، کرم خرچنگ بیوتی برای درمان جوش صورت، کرم شارک پاور- آلمانی اصل، قرص سی عددی تاخیری ویاگرای اصل امریکا، دستگاه وکیوم برای درمان ناتوانی جنسی آقایان، اسپری تاخیری ویاگرا محصول اورجینال آمریکا، ژل چهار کارهء زنانه، قرص چهار عددی تاخیری ویاگرا، فموره برای درمان ناتوانی جنسی در بانوان، کرم مروارید ضد لک و پف دهنده صورت و گونه والنسی، کاندوم تاخیری خاردار، کاندوم میوه ای و تاخیری، کرم لارگو، افزایش طول و قطر آلت، قطرهء اسپانیش فلای مخصوص بانوان، کاندوم «ویبره» برای ایجاد تحریک پذیری کامل جنسی بانوان، ژل جنسی بانوان، ژل ضد جوش، کرم اروس برای درمان زود انزالي، سیستم تلمبه و پمپ حجم دهنده سینه (وکیوم سینه)، قطرهء تنگ کنندهء زنانه، صابون زنانه آلاسکا، صابون مردانه چهار کارهء لارگو از آلمانی، حلقهء دیر انزالی، صابون افزایش قدرت جنسی مردان، روغن ماساژ کوسه ولنسی، تستر حاملگی وند فو.

يک محاسبهء ساده در مورد شهدا و حوريان بهشتی

به پيامبر اسلام نسبت داده اند که فرمود: «هر مومن که شهيد مي شود در بهشت قصري انتظارش را مي کشد که در ان قصر70 حجره است و هر حجره داراي 70 تخت است و بر هر تختي 70 فرش گسترانده اند و بر هر فرشي 70 حوري نشسته و انتظار آن شهيد کشته شده در راه اسلام را مي کشند». با بررسي اين سخن و با يک ضرب ساده رياضي مي توان به اين نتيجه رسيد که بر طبق سخني که از رسول خدا نقل شده ،7 به توان 4 حوري يعني رقمي معادل 24010000 (حدود 24 ميليون) حوري بهشتي فقط در انتظار يک شهيد اسلامي مي باشد . با فرض اينكه هر كدام از فرشها 6 متر مربع باشد مساحت كل فرش ها مي شود 2058000 مترمربع با در نظر گرفتن 20% راهرو ها و راه پله و فضاهاي بدون فرش، مساحت كاخ   2469600  متر مربع به دست مي آيد.كه مي شود عمارتي با زيربناي 200 متر در 200  متر و 62 طبقه به ارتفاع 186 متر پر از حوري فقط براي يك شهيد اسلامي.  با فرض اينكه شهيد مورد نظر به هر حوري يك ساعت سرويس دهي نمايد بعد از 2740 سال كار بدون وقفه نوبت به آخرين حوري مي رسد.

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 689  ـ  سه شنبه  5 آبان 1388 ـ  27 اکتبر 2009 

 

نگاهی گذرا به زمینه های تاریخی رشد اسلام سیاسی

امین حصوری

 

در نكوهش آدم كشی

اكبر كرمی

 

مهدی کروبی: رهبر بالفعل جنبش سبز دمکراتیک؟

ناصر کرمی

 

من مخالف سکولاریسم هستم زیرا...

هادی نظام آبادی

 

سالگشت رفتن يک دوست، بژن کارگر مقدم

سکولاريسم نو

 

گوشي تلفن همراه مخصوص قرآن کريم

ستاد خبري هفدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم

 

قصاص: دو جوان به فراگيري مطالب کتاب آيت الله دستغيب محکوم شدند!

روابط عمومي دادگستري استان فارس

 

 شماره 688  ـ  دو شنبه  4 آبان 1388 ـ  26 اکتبر 2009 

 

فرياد هسته اي در يک جزيره

به گزارش ايلنا

 

اين جنبش ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت

گفتگو با فرهنگ قاسمی

گفتگوگر: ی. صفایی

 

موج سواران سبز اسلامی و مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»

بهروز ستوده

 

جنبش اسلام سبز، ترفندى براى نجات لاشهء نظام اسلامى

بهروز آزاد

 

قطعنامهء کنفرانس اروپائی حزب مشروطهء ایران

کنفرانس جنبش سبز

 

جغرافی سياسی تهران

ارسالی يک خواننده

 

آخرین حرف های موسوی سرشار از تناقض بود

کوروش از تهران

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

سگ اسلامی به بازار می آيد

حميد رضا رحيمی

 

شماره 687  ـ  يک شنبه  2 آبان 1388 ـ  25 اکتبر 2009 

 

مایوسم کردی خان دایی!

دربارهء سخنرانی آقای عطاء‌‌الله مهاجرانی در واشنگتن

تقی مختار

 

قطعنامه سیاسی پیشنهادی

به همایش چهارم اتحاد جمهوریخواهان ایران

مهرداد مشایخی

 

«اتحاد جمهوری خواهان ایران» و کدام گفتمان در جنبش اعتراضی؟
نادر عصاره

 

جنبش سبز و همایش چهارم اتحّادِ جمهوریخواهانِ ایران

ناصر کرمی

 

نگاه «تحول مدار» و «کارکرد گرا» به پديده ها

قسمت بيست و دوم از مجموعهء راديو ـ تلويزيونی

جستاری در فرهنگ شناسی

از اسماعيل نوری علا

 

سخنان آيت الله خمينی، قبل و بعد از انقلاب

دربارهء دانشگاه

 

من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم !

وبلاگ مصلوب>>>

 

 شماره 686  ـ  شنبه  1 آبان 1388 ـ  24 اکتبر 2009 

 

برای اتحاد عمل حتی دیروز هم دیر است!

الاهه بقراط

 

چرا جمهوری اسلامی شعارما نیست؟

سعید قاسمی نژاد

 

بازگشت آیت الله منتظری

رشيد اسماعيلي

 

به روحانیون و بازاریان ایران

و به سیاستمداران و نظامی های آمریکا

بابک پرهام (ب.اشراق)

 

آيا هدف وسيله را توجيه می کند؟

پاسخ های اسماعيل نوری علا (سردبير سکولاريسم نو)

و تقی مختار (سردبير ايرانيان واشنگتن)

به پرسش احمد رضا بهارلو

در تلويزيون «وين» (شبکه بين المللی واشنگتن)

 

اميرحسين! اگر بلد نيستی مثل كروبی ليدر باشی لااقل دنباله روی را ياد بگير ...

علیرضا رضائی>>>

 

هذيان های يک ذهن بيمار

ارکان سلطه استکبار در حال فروپاشي است 

اوباما حرف هاي احمدي نژاد را مي زند

 

 شماره 685  ـ  جمعه 31 مهر 1388 ـ  23 اکتبر 2009 

 

اخيراً می گويند حکومت اسلامی هم سکولار است!

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

رژیم اسلامی حاکم بر ایران ناتوان شده است

حشمت اله طبرزدی

 

چرا "استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی"، شعار ما نيست

موج سبز آزادی

 

نتیجه حکمیت را هم موسوی می پذیرد هم احمدی نژاد

گفتگو با مصباحی ‌مقدم

گفتگوگر: نسرين وزيری

 

کيهان تهران از جانب سکولاريسم نو خبر جعل می کند

يک نامه از تهران

 

تحليل جريانات قبل و بعد انتخابات و شخصيت های درگير در آن (ويدئو)

دکتر حسن عباسی، استراتژيست حکومت اسلامی

 

نظام بايد اقتدارش را نشان دهد

آیت الله جنتي

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630