دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |  سال دوم ـ  شماره 688 ـ  دو شنبه 3 آبان 1388 ـ  26 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

================

مایوسم کردی خان دایی!

دربارهء سخنرانی آقای

عطاء‌‌الله مهاجرانی در واشنگتن

تقی مختار

این آقا آمده بود که به ما و به قیصرهای در خارج بزرگ شدهء ایرانی بگوید که «جنبش سبز ما در پی باز پس گرفتن آرای ریخته شده به صندوق‌های انتخابات اخیر است و لا غیر، و آن‌هایی که با این جنبش همراه‌اند نباید هیچ خواستهء دیگری را بر این خواست بیفزایند و بار جنبش را سنگین کنند.» دلم نمی‌آید به این «خان دایی» تاریخ مصرف گذشته رو کنم و بگویم: «جناب وزیر! ظاهراً هم در آن هفده سالی که گفتید در دولت بوده‌اید در خواب بوده‌اید و هم امروز که در فراق قدرت غصه می‌خورید. و تعجب بیشترم از این است که مگر شما حتی سایت‌های رفقای اصلاح‌طلب خودتان را هم ملاحظه نمی‌کنید تا ببینید جوان‌های دور و برتان چه‌ها در آن‌ها می‌گویند و چه‌ها می‌نویسند؟...

================

قطعنامه سیاسی پیشنهادی به

همایش چهارم اتحاد جمهوریخواهان ایران

مهرداد مشایخی

اتحاد جمهوریخواهان ایران، بمثابه جزئی از جنبش سبز، تلاش می کند که رابطه معقول و متعادلی با رهبران کنونی این جنبش برقرار کند. در شرایطی که بلوک قدرت تمامی ابزارهای سرکوب و تبلیغاتی خود را بکار گرفته است تا این صدای مقاومت را ساکت نماید، ما بر این باوریم مادامی که این رهبران بر سراصول اولیه خود- یعنی دفاع از آزادی بسرقت رفته مرم، مقاومت در برابر دولت بدون مقبولیت احمدی نژاد، تشکیل کمیته «حقیقت یاب»، پای فشاری بر سر مجازات آمران و عاملان جنایات اخیر، آزاد سازی تمامی زندانیان سیاسی، زمینه سازی بر سر انتخاباتی بمراتب آزادتر( که امکان مشارکت نامزدهای طیف های دیگر رنگین کمان جامعه ایرانی را- و البته، بدون نظارت استصوابی، و با نظارت بی طرف نهادهای مستقل داخلی و جهانی- فراهم آورند)، و اصلاحاتی دیگر، که در بیانیهء شمارهء 11 آقای موسوی بازتاب یافته اند- ایستادگی می کنند، شایسته دفاع و حمایت ما هستند.

================

«اتحاد جمهوری خواهان ایران» و کدام گفتمان در جنبش اعتراضی؟
نادر عصاره

در آستانه چهارمین گردهمایی اتحاد جمهوریخواهان ایران، اخیرا از طرف «کمیسیون تدارک سیاسی همآیش چهارم»، دو قطعنامه سیاسی منتشر شده است. منتشر کنندگان، از خوانندگان دعوت کرده اند که با ارائه نظرات خود، در بحث ها شرکت کنند. من علاوه بر این قطعنامه ها سه مطلب سیاسی دیگر که توسط نویسندگان اتحاد جمهوریخواهان ایران در همین زمینه و مرتبط با بحث های گردهمایی منتشر شده اند مطالعه کرده ام و در زیر کمبود اساسی را که در درک و دریافت قطعنامه سیاسی از جنبش سبز وجود دارد و خوش بینی مفرطی را که به سرنوشت محتوم این جنبش ابراز می شود، بسیار موجز، مورد اشاره قرار می دهم.

================

جنبش سبز و همایش چهارم

اتحّادِ جمهوریخواهانِ ایران

ناصر کرمی

گروهِی در اتحّاد جمهوریخواهان دریافته اند که تا چه اندازه بنیاد افکار و سیاست اتخاذی از سوی آنها واپسگرایانه و کهنه شده است و بدرستی یک قرن از کاروانِ جامعه و اندیشه و توانایی هایِ جوانانِ ایرانی حتّی از اصلاح طلبانِ حکومتی عقب تر هستند تا چه رسد به جهان پیرامونی. به همین مناسبت نام همایش چهارم خود را با زیرکی "جنبش سبز" نامگذاری کرده و سمبل رسمی آنرا هم از پوستری از این جنبش در تظاهراتِ خیابان هایِ تهران انتخاب کرده اند تا شاید خود را شریک آن ساخته و هژمونی آنرا، بویژه در خارج از کشور، حداقل در نام هم که باشد، بدست گیرند.

================

نگاه «تحول مدار» و

«کارکرد گرا» به پديده ها

قسمت بيست و دوم از

مجموعهء راديو ـ تلويزيونی

جستاری در فرهنگ شناسی

از اسماعيل نوری علا

================

سخنان آيت الله خمينی،

قبل و بعد از انقلاب

دربارهء دانشگاه

من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم !

وبلاگ مصلوب>>>

اگر بخواهيد فيلمي تماشا كنيد، توصيه مي كنم؛ حتمن فيلم «ارواح گویا» Goya’s Ghosts  را ببينيد. داستان فيلم اگرچه به ظاهر در مورد فرانسيس گويا، نقاش پرآوازه اسپانيايي است، اما درونمايه طنز اما تلخ فيلم بيش از هرچيز به زشتي افراط و استبداد ديني و آنچه كه در تاريخ به نام «دادگاه هاي تفتيش عقايد» مي شناسيم، مي پردازد. «اينس»، دختر متمول و زيبايي – كه ناتالي پورتمن نقش آن را بازي و فرانسيس گويا از او به عنوان مدل نقاشي هايش استفاده مي كند- با گزارش دروغي كه زير نظر يك كشيش جاه طلب و شهوتران در مورد يهودي شدن دخترك به كليسا داده شده است، به«دفتر رسيدگي به تخلفات مومنين مسيحي» فرا خوانده مي شود و از همان آغاز، بي هيچ محكمه اي؛ مورد شكنجه و آزار قرار مي گيرد تا جايي كه مجبور مي شود به تغيير مذهب خود اعترافي دروغين كند. قصد ندارم در اينجا به كل داستان و يا هنرنمايي تحسين برانگيز «خاوير باردم » -در نقش كشيش – بپردازم اما حيفم مي آيد كه يك صحنه زيبا و قابل تامل فيلم را روايت نكنم، صحنه اي كه پدر متمول دختر، با وساطت فرانسيس گويا، كشيش را – به بهانهء اعطاي كمك مالي هنگفت به كليسا - به شام دعوت مي كند و بر سر ميز از كشيش مي پرسد كه چرا دخترش همچنان در زندان است؟ كشيش با قاطعيت مي گويد: « او يهودي شده است و بايد مجازات شود». پدر دخترك با تعجب مي گويد: «حتمن دخترم زير شكنجه مجبور به اعتراف شده است». كشيش در جواب اما با قيافه اي مطمين و حق به جانب، ضمن آنكه به استفاده از شكنجه اذعان دارد رو به پدر دخترك مي كند و مي گويد: «اگر مومني بي گناه باشد، حتي در زير شكنجه هم تن به قبول خطا و گناه نمي دهد زيرا خداوند حامي بي گناهان است و نفس حقيقت به متهم، قدرت مقاومت مي دهد!» ابتكار پدر دختر اما بسيار جالب است. به فرمان او درهاي سالن پذيرايي را مي بندند و كاغذي را جلوي كشيش مي گذارند كه به بوزينه بودن خود اعتراف كند. كشيش سر باز مي زند و همين كافي است تا طنابي به دور گردن او بپيچند و براي آويزان كردن او از لوستر بزرگ سالن تقلا كنند… لحظاتي بعد اما صحنه اي زيبا و استدلالي قوي رقم مي خورد! كشيش لورنزو، از ترس حلق آويز شدن، اين چند كلمه را مي نويسد و امضا مي كند: «من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم!»

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

================

 

فرياد هسته اي در يک جزيره

به گزارش ايلنا، مجتبي ثمره هاشمي، دستيار ارشد رئيس جمهور، طي سخناني در «همايش ملي موفقيت هسته يي: ابعاد فرهنگي و هويت ملي»، با بيان خاطره يي از سفر به استان خراسان شمالي گفت: «زماني که به همراه رئيس جمهور از بجنورد با هلي کوپتر باز مي گشتيم وقت نماز بود. يک رودخانه بزرگي را ديديم که وسط آن جزيره است. رئيس جمهور گفت براي اقامه نماز در اين جزيره پياده مي شويم. زماني که نماز تمام شد زمزمه يي به گوش رسيد. بعد ديديم ده ـ پانزده نفر از دانش آموزان و مردم روستاهاي اطراف به کنار رودخانه آمده و فرياد مي زنند انرژي هسته يي حق مسلم ماست در آنجا رئيس جمهور اعلام کردند ديگر کار تمام است، چرا که قلب و اراده تمام ملت تجمع شده و به دنبال حمايت از حق خود هستند».  

اين جنبش ادامه خواهد داشت و گسترش خواهد یافت

گفتگو با فرهنگ قاسمی

گفتگوگر: ی. صفایی

چگونه می توان چشم انداز دمکراسی در ایران را جز مثبت دید؟! نه تنها این چشم انداز در جهت پیرفت آزادی خواهد بود، بلکه با توجه به آنچه در ایران گذشته، مشاهده خواهیم کرد که چگونه احزاب، سندیکاها، انجمن ها در مرحلۀ بعدی این حرکت اجتماعی به حرکت در خواهند آمد. فراموش نکنیم که دمکراسی یک روند است و باید در فرهنگ و تربیت و شیوۀ زندگی افراد، رشد پیدا کند. رشد آن ناگهانی نیست، بلکه ذره ذره است که انباشته می شود و در رفتار و کردار و گفتار و زیستار ما جلوه­های انسانی خود را می یابد و ما هنوز و متأسفانه در نخستین مراحل این روند هستیم.

موج سواران سبز اسلامی و مخالفت با شعار «جمهوری ايرانی»

بهروز ستوده

موج سواران سبز اسلامی بايد به اين سئوال پاسخ بدهند که: چرا آقايان خاتمی و موسوی و کروبی، زمانی که قوه مقننه و مجريه و تا حدودی قوه قضائيه را در اين کشور در دست داشتند نتوانستند از "ظرفيت" های قانون اساسی جمهوری اسلامی، در جهت منافع ملی ايران و بهبود زندگی ايرانيان استفاده کنند؟ مگر نه اين است که ولايت فقيه و زير مجموعه های نظامی، مالی، امنيتی، تبليغاتی و شبکه وسيعی از اراذل و اوباش مواجب بگير و امامان جمعه، روی هم سيستم فاسد و مخوفی را بنام جمهوری اسلامی بوجود آورده اند که مثل حلقه های زنجير به هم مرتبط اند، پس آن ظرفيت های نامکشوف حکومت اسلامی که پاره ای از به اصطلاح روشنفکران مذهبی و غير مذهبی بدنبال کشف آن ها می باشند کدام اند؟

جنبش اسلام سبز، ترفندى براى نجات لاشهء نظام اسلامى

بهروز آزاد

موسوى خيلى وقت است که خود تکليف خود را با مردم و رژيم وشن کرده است: "جمهورى اسلامى، نه يک کلمه بيشتر و نه يک کلمه کمتر" . رهبران اسلام سبز خود زمانى قدرت داشتند، کشتند و بريدند، و بقدرت هم که برسند باز همين کار را مي کنند. همهء اين سناريوى مسخره، دقيقا مثل انتخابات مسخره شان، براى نجات نظام است نه نجات ما مردم ايران. اسم «گذاشتن پاى راست بجاى پاى چپ در مستراح» را اصلاحات گذاشته اند. گول اين قايم موشک بازى روز قدس و سيزده آبان و نماز جمعه و مناسبت هاى اسلامى را نخوريد، بدون اين مناسبت ها هم مي توان رژيم را به چالش کشيد.

قطعنامهء کنفرانس اروپائی حزب مشروطهء ایران

کنفرانس جنبش سبز

جنبش سبز مردم ایران نخستین جنبش بزرگ مردمی سده بیست و یکم در جهان، و مانند جنبش مشروطه آغاز سده بیستم، پیام‌آور دگرگونی بنیادی جامعه، و نظام و فرهنگ سیاسی ایران است. تعهد همیشگی حزب مشروطه ایران به اندیشه‌ها و آرمان‌هائی که اکنون در جنبشی خود جوش به نام جنبش سبز جلوه‌گر شده است، عامل اصلی در نام گزاری کنفرانس امسال حزب در شهر کاسل بود. 1388 ـ 2009 پانزدهمین سالگرد پایه ‌گزاری رسمی حزب مشروطه ایران است و همزمانی خیزش مردمی در بهار امسال با سالگرد حزب برای ما به ویژه رویدادی فرخنده بود.

جغرافی سياسی تهران

ارسالی يک خواننده

خيابان شانزده  آذر به انقلاب ختم می شود. ادامه ی انقلاب به آزادی می رسد. اما تا رسیدن به خود تندیس آزادی باید همچنان ادامه داد. جمهوری اسلامی با آزادی  فاصله دارد. در حالیکه در ظاهر با هم در یک امتداد هستند اما فاصله مطمئنی با هم دارند. جمهوری اسلامی با رسیدن به خیابان رودکی تمام می شود اما آزادی همچنان ادامه دارد. انگار که جمهوری اسلامی تمام توانش در همراهی با آزادی تا همان رودکی بوده است. ملت خیابان کوتاهی است که با رسیدن به خیابان جمهوری اسلامی پایان می پذیرد. سفارت انگلیس هم در خیابان جمهوری اسلامی قرار دارد. سفارت روسیه با اینکه در نوفل لوشاتو قرار دارد اما آن هم به جمهوری اسلامی نزدیک است. اگر بخواهید از انقلاب به آزادی و جمهوری اسلامی برسید٬ مسیرها در تضاد با یکدیگر هستند. برای رسیدن به آزادی باید انقلاب را ادامه داد و برای رسیدن به جمهوری اسلامی باید از آزادی و انقلاب فاصله گرفته و انقلاب را رو به پایین رفت. خیابان ایران هم خیابانی است که فقط عده ای خاص با عقایدی خاصتر در آن جای دارند. پاسداران همان سلطنت آباد سابق است، فقط اسمش عوض شده. جهت همان جهت و شیب همان شیب است. خیابان نبرد به پیروزی می رسد... و برای رسیدن به فرجام از هنگام باید رفت.

آخرین حرف های موسوی سرشار از تناقض بود

کوروش از تهران

مثلاً، آقای موسوی از حق مردم در تعیین سرنوشت خود سخن می گوید و مدعی است هرچه مردم بخواهند باید عملی شود و خلاصه ادعای اینکه مردم محور هستند. در حالیکه چند لحظه بعد می گوید به همین قانون اساسی جمهوری اسلامی پایبند است. آقای موسوی فراموش کرده که در قانون اساسی فعلی جمهوری اسلامی ولایت فقیه محور است نه مردم و اصولا اين قانون اساسی فعلی جمهوری اسلامی است که وضع کشور را به این فلاکت انداخته. به نظر من میر حسین موسوی، و کلاً اصلاح طلبان دینی، دچار تناقض تئوریک شده اند. آنان از یکسو مدعی هستند طرفدار مردمند ولی از سوی دیگر هنوز به قانون اساسی نا کارآمد و استبدادی جمهوری اسلامی پایبند هستند .البته من اعتقاد ندارم ابراز ارادت موسوی و خاتمی به خمینی و جمهوری اسلامی تاکتیکی باشد بلکه کاملا واقعی است و از نیت واقعی آنان حکایت می کند. بنظر من، تمام تلاش موسوی این است که سکولاریسم و دمکراسی واقعی در ایران شکل نگیرد بلکه نوعی حکومت دینی ظاهرا ملایمتر برقرار شود.

(آرشيو کوتاه و گويا)

سگ اسلامی به بازار می آيد

حميد رضا رحيمی

در خبرها آمده بود که برادر، دکتر آل داوود، عضو هيأت علمی دانشکده ی دامپزشکی تهران، از جایگزینی قوچَک بجای سگ خبر داده و گفته است قوچَک از تولید مثل سگ و گرگ بوجود می آید که بدلیل شباهت بیشتر آن به گرگ بر خلاف سگ نَجِس نیست! به این می گویند" فرهنگ سازی". حال که دخالت در حریم خصوصی مردم بحمـدالله به خیر و خوشی به سرانجام رسیده نوبتی هم که باشد نوبت سگ هاست. این زبان بستگان نمی دانند که اگر دلشان نخواهد با گرگ ها آميزش کرده و بجای توله سگ، قوچَک را با سلام و صلوات به جامعه ی اسلامی تقديم کنند، پاچه ی کدام یک از حضرات آیات را باید بگیرند؟

آرشيو

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل دوم  ـ هزينهء گزاف انتخابات آزاد (1945 تا 1960)

بخش چهارم ـ در قلمروی سياست خارجی

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

سياست خارجی ترکيه در دهه 1950 هم واجد پيوستگی و استمرار شد و هم تحرک جديدی به خود گرفت. اقداماتی که در جهت عضويت در سازمان ناتو به وسيله ی اينونو آغاز شده بود در فوريه 1952 به دست دموکرات ها به بار نشست. اقدام سريع و شجاعانه عدنان مندرس برای فرستادن يک بريگاد ارتش ترکيه به عنوان بخشی از نيروهای سازمان ملل در جنگ کره موحب شد که نظر آمريکا نسبت به تقاضای ترکيه برای عضويت در ناتو مساعد شود. همچنين گزارش هايي که از شجاعت سربازان ترک در اين جنگ و انظباط آن ها منتشر می شد جايگاه افتخارآميزی را برای ترکيه در اتحاد مغرب زمينيان خريد. متاسفانه عدنان مندرس در عين حال باور کرده بود که با اين اقدامات کشورش می تواند که بی هيچ محدوديتی روی کمک های مالی آمريکا حساب کند. و به اين ترتيب ترکيه ای که در دوران آتاتورک و اينانو به شدت در مورد استقلال خود تعصب به خرج می داد رو به نوعی وابستگی فرهنگی گذاشت...

(پيوند به فهرست کتاب)

 

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 686  ـ  شنبه  1 آبان 1388 ـ  24 اکتبر 2009 

 

برای اتحاد عمل حتی دیروز هم دیر است!

الاهه بقراط

 

چرا جمهوری اسلامی شعارما نیست؟

سعید قاسمی نژاد

 

بازگشت آیت الله منتظری

رشيد اسماعيلي

 

به روحانیون و بازاریان ایران

و به سیاستمداران و نظامی های آمریکا

بابک پرهام (ب.اشراق)

 

آيا هدف وسيله را توجيه می کند؟

پاسخ های اسماعيل نوری علا (سردبير سکولاريسم نو)

و تقی مختار (سردبير ايرانيان واشنگتن)

به پرسش احمد رضا بهارلو

در تلويزيون «وين» (شبکه بين المللی واشنگتن)

 

اميرحسين! اگر بلد نيستی مثل كروبی ليدر باشی لااقل دنباله روی را ياد بگير ...

علیرضا رضائی>>>

 

هذيان های يک ذهن بيمار

ارکان سلطه استکبار در حال فروپاشي است 

اوباما حرف هاي احمدي نژاد را مي زند

 

 شماره 685  ـ  جمعه 31 مهر 1388 ـ  23 اکتبر 2009 

 

اخيراً می گويند حکومت اسلامی هم سکولار است!

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

رژیم اسلامی حاکم بر ایران ناتوان شده است

حشمت اله طبرزدی

 

چرا "استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی"، شعار ما نيست

موج سبز آزادی

 

نتیجه حکمیت را هم موسوی می پذیرد هم احمدی نژاد

گفتگو با مصباحی ‌مقدم

گفتگوگر: نسرين وزيری

 

کيهان تهران از جانب سکولاريسم نو خبر جعل می کند

يک نامه از تهران

 

تحليل جريانات قبل و بعد انتخابات و شخصيت های درگير در آن (ويدئو)

دکتر حسن عباسی، استراتژيست حکومت اسلامی

 

نظام بايد اقتدارش را نشان دهد

آیت الله جنتي

 

 شماره 684  ـ  پنج شنبه 30 مهر 1388 ـ  22 اکتبر 2009 

 

ریختن آب به آسیاب اهریمن!

شهباز نخعی

 

نهضت پرابهام

نوشتهٌ رامین كامران

 

انفعال آذربایجان حاصل ائتلاف دشمنان آزادی و تمامیت ارضی است

حمیدرضا خادم

 

پيرامون درخواست  پنج حزب "چپ و دمکرات"

از پارلمان اروپا برای حمایت فعالانه تراز جنبش سبز

رضا دانش

 

پارازيت ها کار کيست؟

اعتماد

 

بر فرض كه پارازیت ها ضرر دارد، اتومبیل هم ضرر دارد اما لازم است

سیدامیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد

 

 شماره 683  ـ  چهار شنبه 29 مهر 1388 ـ  21 اکتبر 2009 

 

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

ظهور آيت الله و زنان

بانوی اولی متفاوت

دو جايزه در دو قلمروی متفاوت برای زنان ايران

تفسيری بر آمار لال

 

سادگی و مادری راز ماندگاری مادران عزادار

گفت‌وگو با خديجه مقدم

 

فشار افکار عمومی و آزادی زندانیان سیاسی شود

گفتگو با شیوا نظر آهاری

 

شادی صدر

از دستگيری، زندان و نظرش در مورد آيندهء جنبش کنونی ايران سخن می گويد

 

داستان محبت محمودي

علي معظمي (وبلاگ اين‌جا و اكنون)

 

 شماره 682  ـ  سه شنبه 28 مهر 1388 ـ  20 اکتبر 2009 

 

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

 

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

 

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

 

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

 

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

 

اوج وقاحت: اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 شماره 681  ـ  دو شنبه 27 مهر 1388 ـ  19 اکتبر 2009 

 

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

 

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

 

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

 

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

 

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

 

اوج وقاحت: اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630