دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |  سال دوم ـ  شماره 687 ـ  يک شنبه 3 آبان 1388 ـ  25 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

شيخ «جدای» کروبی

در جنگ ستاره ها

================

برای اتحاد عمل

حتی دیروز هم دیر است!

الاهه بقراط

در برابر نهادهای سرکوب رژیم، مردم و شخصیت‌های معترض به انتخابات، فقط یکدیگر را دارند. چرا مسئولان قضایی رژیم هر بار تکرار می‌کنند «به موقع» با موسوی و کروبی برخورد خواهد شد؟ «به موقع» یعنی چه وقت؟ یعنی وقتی که جنبش فرو بخوابد و مردم صحنه را خالی کنند. اگر سرنوشت رفسنجانی به نظام جمهوری اسلامی گره خورده است، لیکن سرنوشت موسوی و کروبی در گسستی که پس از 22 خرداد روی داد، در سرنوشت مردم تنیده شد. امروز اگر مردم و نامزدهای معترض انتخابات، یکدیگر را تنها بگذارند، به دست خود «موقع» برخورد با آن دیگری را فراهم آورده‌اند.

================

چرا جمهوری اسلامی شعارما نیست؟

سعید قاسمی نژاد

ممکن است کسانی بگویند اگر به جمهوری اسلامی اعتقادی ندارند چرا در انتخابات شرکت می کنند؟ سوال خوبی است چنانکه عده ای که ظاهرا هم سبزند و هم طرفدار آزادی، چنین گفته اند و بدتر از خامنه ای و جنتی تکلیف مردم را مشخص کرده اند که اگر جمهوری ایرانی می خواهید حق نداشته اید در انتخابات شرکت کنید. مسئله اما چنان که گفتیم ساده است؛ در انتخابات پیشین مردم  وگروه های سیاسی محاسبه کردند که  وضعشان با شرکت در انتخابات اندکی بهتر می  شود و حضور دوباره احمدی نژاد ضرری عظیم در پی دارد. شرکتی از سرناچاری و با امید به آینده ای بهتر.

================

بازگشت آیت الله منتظری

رشيد اسماعيلي

جامعه در کوران تجربه های بزرگ تاریخی (و نه از روی حدس و گمان) به این نتیجه رسیده است که منتظری در هوای کسب قدرت و ثروت نیست، دخالت او در سیاست از موضع "روحانی" است، او می خواهد جامۀ "اخلاق انسانگرای دینی" را بر تن سیاست بپوشاند و نیک می داند که این از رهگذر حکومت کردن روحانیت بر تن و بدن مردم میسر نیست؛ اینگونه است که منتظری هر چه از ولایت بر تن و بدن مردم فاصله می گیرد، به حکومت بر قلبهایشان نزدیک تر می شود.  او با خشونت مخالفت می کند، بمب هسته ای را حرام می داند، سکوت در برابر ظلم را گناه می شمارد، شکنجه را حرام و اقرار تحت شکنجه را نامسموع اعلام می کند و از همه مهمتر مردم را به معنای واقعی کلمه "صاحب حق" می داند. منتظری امروز یک اسم رمز است؛ مخرج مشترک خواستهای اجتماعی و سیاسی ایرانیان: جدایی دین از دولت، حقوق بشر، دموکراسی، زندگی مرفه توأم با  کرامت انسانی.

================

به روحانیون و بازاریان ایران

و به سیاستمداران و نظامی های آمریکا

بابک پرهام (ب.اشراق)

من به عنوان یک شاعر ِ سکولار و برقکار ِ روشمند و فرد ِ متدین با  تقیه گوها وارد بحث نمی شوم. چون  نمی خواهیم در این شرایط حساس هیزم به آتش دشمن آزادی، سکولاریسم و دین بریزیم. با این جماعت  بحث کردن وقت تلف کردن است. ولی در عین حال باید نگران جان ِ مبارزه برای سکولاریسم و دمکراسی و حرمت دین هم باشیم و تا می توانیم باید آب به روی آتش مخرب افکار ناسالم و حتی به نظر من دین ستیز بپاشیم. نیکو تر خواهد بود اگر با زبان شعر ، فلسفه و علوم دقیقه این افکار مخرب را زیر فشار آب قرار بدهیم. آن هم تاحدی که برای آگاهی نسل جوان کافی باشد. افکار امثال گنجی هم به ضرر دین است هم به ضرر فلسفه و هم ادبیات. علوم دقیقه، اما، پوست اش کلفت است و از نیش  حشرات ِ تقیه آخ هم نمی گوید.

================

آيا هدف وسيله را توجيه می کند؟

پاسخ های اسماعيل نوری علا

(سردبير سکولاريسم نو)

و تقی مختار

(سردبير ايرانيان واشنگتن)

به پرسش احمد رضا بهارلو

در تلويزيون «وين»

(شبکه بين المللی واشنگتن)

ميرحسين! اگر بلد نيستی

مثل كروبی ليدر باشی

لااقل دنباله روی را ياد بگير ...

علیرضا رضائی>>>

ميرحسين موسوي روزنامه كلمه سبز را بست و در عوض نيم ساعت حرفهاي قشنگ زد . در اين حرفهاي قشنگ كه بر خلاف حرفهاي قشنگ قبلي متاسفانه هيچ خاطره اي از امام راحل تعريف نشد موسوي تاكيد كرد تا وقتي اين ملت فلك زده دارند خودشان را در وبلاگها و سايتهاي شخصي جر ميدهند ما ديگر چه نيازي به روزنامه داريم...

(آرشيو کوتاه و گويا)

ارکان سلطه استکبار

در حال فروپاشي است 

صبح ديروز همايش «عمليات رواني و رسانه» توسط ستاد کل نيروهاي مسلح در محل سالن همايش هاي صدا و سيما برگزار شد. در اين همايش محمود احمدي نژاد رئيس دولت دهم، سرلشگر حسن فيروزآبادي رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ مسعود جزايري معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل، حسيني وزير فرهنگ و ارشاد، لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و حدادعادل رئيس کميسيون فرهنگي مجلس به ايراد سخنراني پرداختند. محتواي سخنان سخنرانان بيشتر متوجه مسائل پس از انتخابات بود. در همين راستا محمود احمدي نژاد صبح ديروز در همايش عمليات رواني و رسانه تاکيد کرد؛ سنگين ترين خفقان امروز در اروپا و امريکا حاکم است. اين يک واقعيت است. او با طرح اين پرسش که چرا آنان از طرح موضوع هولوکاست اينقدر عصباني شده اند، پاسخ داد؛ علت روشن است. طرح موضوع هولوکاست و سوال در مورد آن جبهه انقلاب اسلامي را از موضع انفعال به فعال منتقل و صحنه را عوض کرد. در ادامه احمدي نژاد ضمن انتقاد به ليبرال دموکراسي گفت؛ نمي شود تريبوني جامعهء امام زماني را فرياد بزند و تريبون ديگر جامعهء ليبرال دموکراسي را. احمدي نژاد خطاب به حاضران گفت؛ شما را بشارت مي دهم بدانيد که به فضل الهي ارکان سلطه چند ده سالهء استکبار در حال فروپاشي است و نشان هاي تحقق وعده الهي آشکار شده است.

اوباما حرف هاي

احمدي نژاد را مي زند

اسفندیار رحیم مشایی مشاور و رئيس دفتر احمدي نژاد با حضور در برنامه صبحگاهي و زنده شبکه دو سيما در مورد امريکا گفت؛ چه کسي گفته است امريکا دارد متلاشي مي شود؟ ما مي گوييم امپراتوري امريکا دارد از بين مي رود. امريکا کشوري است مثل همه کشورها که اکنون قدرتمند است و روياهاي بزرگي را نيز در سر دارد، ولي معتقديم ديگر دوران امپراتوري آن بر جهان گذشته است. وي که در چهار سفر رئيس دولت نهم به سازمان ملل وي را همراهي کرده است، ادامه داد؛ احمدي نژاد زماني که در مجمع عمومي سازمان ملل سخن مي گويد موج آفرين مي شود، فضا را مي شکند و گوش هاي جهانيان را تسخير مي کند. وي افزود؛ در مجامع بين المللي بسياري افراد به ما مي گويند اوباما همان حرف هاي دکتر احمدي نژاد را مي زند و اين نکته که شايد در داخل چندان به آن توجه نشود از ديد تحليل محتوايي جالب توجه است.

آرشيو

================

 

   

مایوسم کردی خان دایی!

دربارهء سخنرانی آقای عطاء‌‌الله مهاجرانی در واشنگتن

تقی مختار

این آقا آمده بود که به ما و به قیصرهای در خارج بزرگ شدهء ایرانی بگوید که «جنبش سبز ما در پی باز پس گرفتن آرای ریخته شده به صندوق‌های انتخابات اخیر است و لا غیر، و آن‌هایی که با این جنبش همراه‌اند نباید هیچ خواستهء دیگری را بر این خواست بیفزایند و بار جنبش را سنگین کنند.» دلم نمی‌آید به این «خان دایی» تاریخ مصرف گذشته رو کنم و بگویم: «جناب وزیر! ظاهراً هم در آن هفده سالی که گفتید در دولت بوده‌اید در خواب بوده‌اید و هم امروز که در فراق قدرت غصه می‌خورید. و تعجب بیشترم از این است که مگر شما حتی سایت‌های رفقای اصلاح‌طلب خودتان را هم ملاحظه نمی‌کنید تا ببینید جوان‌های دور و برتان چه‌ها در آن‌ها می‌گویند و چه‌ها می‌نویسند؟...

 

قطعنامه سیاسی پیشنهادی

به همایش چهارم اتحاد جمهوریخواهان ایران

مهرداد مشایخی

اتحاد جمهوریخواهان ایران، بمثابه جزئی از جنبش سبز، تلاش می کند که رابطه معقول و متعادلی با رهبران کنونی این جنبش برقرار کند. در شرایطی که بلوک قدرت تمامی ابزارهای سرکوب و تبلیغاتی خود را بکار گرفته است تا این صدای مقاومت را ساکت نماید، ما بر این باوریم مادامی که این رهبران بر سراصول اولیه خود- یعنی دفاع از آزادی بسرقت رفته مرم، مقاومت در برابر دولت بدون مقبولیت احمدی نژاد، تشکیل کمیته «حقیقت یاب»، پای فشاری بر سر مجازات آمران و عاملان جنایات اخیر، آزاد سازی تمامی زندانیان سیاسی، زمینه سازی بر سر انتخاباتی بمراتب آزادتر( که امکان مشارکت نامزدهای طیف های دیگر رنگین کمان جامعه ایرانی را- و البته، بدون نظارت استصوابی، و با نظارت بی طرف نهادهای مستقل داخلی و جهانی- فراهم آورند)، و اصلاحاتی دیگر، که در بیانیهء شمارهء 11 آقای موسوی بازتاب یافته اند- ایستادگی می کنند، شایسته دفاع و حمایت ما هستند.  

«اتحاد جمهوری خواهان ایران» و کدام گفتمان در جنبش اعتراضی؟
نادر عصاره

در آستانه چهارمین گردهمایی اتحاد جمهوریخواهان ایران، اخیرا از طرف «کمیسیون تدارک سیاسی همآیش چهارم»، دو قطعنامه سیاسی منتشر شده است. منتشر کنندگان، از خوانندگان دعوت کرده اند که با ارائه نظرات خود، در بحث ها شرکت کنند. من علاوه بر این قطعنامه ها سه مطلب سیاسی دیگر که توسط نویسندگان اتحاد جمهوریخواهان ایران در همین زمینه و مرتبط با بحث های گردهمایی منتشر شده اند مطالعه کرده ام و در زیر کمبود اساسی را که در درک و دریافت قطعنامه سیاسی از جنبش سبز وجود دارد و خوش بینی مفرطی را که به سرنوشت محتوم این جنبش ابراز می شود، بسیار موجز، مورد اشاره قرار می دهم.

جنبش سبز و همایش چهارم اتحّادِ جمهوریخواهانِ ایران

ناصر کرمی

گروهِی در اتحّاد جمهوریخواهان دریافته اند که تا چه اندازه بنیاد افکار و سیاست اتخاذی از سوی آنها واپسگرایانه و کهنه شده است و بدرستی یک قرن از کاروانِ جامعه و اندیشه و توانایی هایِ جوانانِ ایرانی حتّی از اصلاح طلبانِ حکومتی عقب تر هستند تا چه رسد به جهان پیرامونی. به همین مناسبت نام همایش چهارم خود را با زیرکی "جنبش سبز" نامگذاری کرده و سمبل رسمی آنرا هم از پوستری از این جنبش در تظاهراتِ خیابان هایِ تهران انتخاب کرده اند تا شاید خود را شریک آن ساخته و هژمونی آنرا، بویژه در خارج از کشور، حداقل در نام هم که باشد، بدست گیرند.

سخنان آيت الله خمينی، قبل و بعد از انقلاب

دربارهء دانشگاه

لطفاً به تاريخ ها توجه کنيد>>>>

من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم !

وبلاگ مصلوب>>>

اگر بخواهيد فيلمي تماشا كنيد، توصيه مي كنم؛ حتمن فيلم «ارواح گویا» Goya’s Ghosts  را ببينيد. داستان فيلم اگرچه به ظاهر در مورد فرانسيس گويا، نقاش پرآوازه اسپانيايي است، اما درونمايه طنز اما تلخ فيلم بيش از هرچيز به زشتي افراط و استبداد ديني و آنچه كه در تاريخ به نام «دادگاه هاي تفتيش عقايد» مي شناسيم، مي پردازد. «اينس»، دختر متمول و زيبايي – كه ناتالي پورتمن نقش آن را بازي و فرانسيس گويا از او به عنوان مدل نقاشي هايش استفاده مي كند- با گزارش دروغي كه زير نظر يك كشيش جاه طلب و شهوتران در مورد يهودي شدن دخترك به كليسا داده شده است، به«دفتر رسيدگي به تخلفات مومنين مسيحي» فرا خوانده مي شود و از همان آغاز، بي هيچ محكمه اي؛ مورد شكنجه و آزار قرار مي گيرد تا جايي كه مجبور مي شود به تغيير مذهب خود اعترافي دروغين كند. قصد ندارم در اينجا به كل داستان و يا هنرنمايي تحسين برانگيز «خاوير باردم » -در نقش كشيش – بپردازم اما حيفم مي آيد كه يك صحنه زيبا و قابل تامل فيلم را روايت نكنم، صحنه اي كه پدر متمول دختر، با وساطت فرانسيس گويا، كشيش را – به بهانهء اعطاي كمك مالي هنگفت به كليسا - به شام دعوت مي كند و بر سر ميز از كشيش مي پرسد كه چرا دخترش همچنان در زندان است؟ كشيش با قاطعيت مي گويد: « او يهودي شده است و بايد مجازات شود». پدر دخترك با تعجب مي گويد: «حتمن دخترم زير شكنجه مجبور به اعتراف شده است». كشيش در جواب اما با قيافه اي مطمين و حق به جانب، ضمن آنكه به استفاده از شكنجه اذعان دارد رو به پدر دخترك مي كند و مي گويد: «اگر مومني بي گناه باشد، حتي در زير شكنجه هم تن به قبول خطا و گناه نمي دهد زيرا خداوند حامي بي گناهان است و نفس حقيقت به متهم، قدرت مقاومت مي دهد!» ابتكار پدر دختر اما بسيار جالب است. به فرمان او درهاي سالن پذيرايي را مي بندند و كاغذي را جلوي كشيش مي گذارند كه به بوزينه بودن خود اعتراف كند. كشيش سر باز مي زند و همين كافي است تا طنابي به دور گردن او بپيچند و براي آويزان كردن او از لوستر بزرگ سالن تقلا كنند… لحظاتي بعد اما صحنه اي زيبا و استدلالي قوي رقم مي خورد! كشيش لورنزو، از ترس حلق آويز شدن، اين چند كلمه را مي نويسد و امضا مي كند: «من اعتراف مي كنم كه يك بوزينه هستم!»

(آرشيو کوتاه و گويا)

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 685  ـ  جمعه 1 آبان 1388 ـ  23 اکتبر 2009 

 

اخيراً می گويند حکومت اسلامی هم سکولار است!

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

رژیم اسلامی حاکم بر ایران ناتوان شده است

حشمت اله طبرزدی

 

چرا "استقلال، آزادی، جمهوری ايرانی"، شعار ما نيست

موج سبز آزادی

 

نتیجه حکمیت را هم موسوی می پذیرد هم احمدی نژاد

گفتگو با مصباحی ‌مقدم

گفتگوگر: نسرين وزيری

 

کيهان تهران از جانب سکولاريسم نو خبر جعل می کند

يک نامه از تهران

 

تحليل جريانات قبل و بعد انتخابات و شخصيت های درگير در آن (ويدئو)

دکتر حسن عباسی، استراتژيست حکومت اسلامی

 

نظام بايد اقتدارش را نشان دهد

آیت الله جنتي

 

 شماره 684  ـ  پنج شنبه 30 مهر 1388 ـ  22 اکتبر 2009 

 

ریختن آب به آسیاب اهریمن!

شهباز نخعی

 

نهضت پرابهام

نوشتهٌ رامین كامران

 

انفعال آذربایجان حاصل ائتلاف دشمنان آزادی و تمامیت ارضی است

حمیدرضا خادم

 

پيرامون درخواست  پنج حزب "چپ و دمکرات"

از پارلمان اروپا برای حمایت فعالانه تراز جنبش سبز

رضا دانش

 

پارازيت ها کار کيست؟

اعتماد

 

بر فرض كه پارازیت ها ضرر دارد، اتومبیل هم ضرر دارد اما لازم است

سیدامیرحسین قاضی زاده، نماینده مشهد

 

 شماره 683  ـ  چهار شنبه 29 مهر 1388 ـ  21 اکتبر 2009 

 

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

ظهور آيت الله و زنان

بانوی اولی متفاوت

دو جايزه در دو قلمروی متفاوت برای زنان ايران

تفسيری بر آمار لال

 

سادگی و مادری راز ماندگاری مادران عزادار

گفت‌وگو با خديجه مقدم

 

فشار افکار عمومی و آزادی زندانیان سیاسی شود

گفتگو با شیوا نظر آهاری

 

شادی صدر

از دستگيری، زندان و نظرش در مورد آيندهء جنبش کنونی ايران سخن می گويد

 

داستان محبت محمودي

علي معظمي (وبلاگ اين‌جا و اكنون)

 

 شماره 682  ـ  سه شنبه 28 مهر 1388 ـ  20 اکتبر 2009 

 

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

 

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

 

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

 

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

 

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

 

اوج وقاحت: اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 شماره 681  ـ  دو شنبه 27 مهر 1388 ـ  19 اکتبر 2009 

 

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

 

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

 

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

 

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

 

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

 

اوج وقاحت: اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

 

 شماره 680  ـ  يک شنبه 26 مهر 1388 ـ  18 اکتبر 2009 

 

منم، سوگواری ز ايران زمين

شکوه ميرزادگی

 

شعارهای افراطی زمینه ‌ساز سرکوب است

گفتگو با محمد توسلی

گفتگوگر: عبدالرضا تاجيک

 

سربازان سکولار و رژه‌ء ایدئولوژیک؟

ماشاالله عباس زاده

 

جنبش سبز را باید سکولار و دمکراتیک کرد

مهدی مظفری

 

جنبش ملی سبز و دولت سبز ملی

دیدگاه ما>>>

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630