دربارۀ ما  | تماس |   آرشيو صفحه اول  |  جستجو |   فيلترشکن  |   کوتاه و گويا   |   عکس و مکث  |  عکس انتخابی    ويدئوها  |   کتابخانه  |   فهرست کليهء مقالات

درباره سکولاريسم   |       سال سوم ـ  شماره 820  و 821 ـ يکشنبه 16 و دوشنبه 17 اسفند 1388 ـ 7 و 8 مارس 2010       | English Section

کاری از م. خداوردی

جمهوری اسلامی سکولار را

«خدا هم نافريد!»

درسی که نيروهای پراکندهء سکولار می توانند، برای آيندهء خود، از ماجراهای بيست و چند سالهء شورای ملی مقاومت بگيرند آن است که اگر در ائتلافی شرکت می کنند که بخش اصلی و مقتدر آن را مذهبيون تشکيل می دهند بايد بدانند که لاجرم و عاقبت صرفاً به نردبامی تبديل خواهند شد که آنکه به بام می رسد نيروی مذهبی است و اين نيرو، بنا بر طبيعت خود، نخواهند توانست تن به حکومتی سکولار بدهد؛ بخصوص اگر که در تصميمات خود مصلحت انديشی را بر پايداری در قول ترجيح داده و با استناد به دلايلی همچون اينکه «اکثريت ملت ايران مذهبی هستند» و، در نتيجه، بهتر است  ـ برای خلع سلاح مذهبی های ديگر هم که شده ـ ميزان «مذهبی بودن ِ» ائتلاف خود را بالا ببريم، ارتش سينه زن بپا کنيم و رئيس جمهور محجبه داشته باشيم رفتارها و گفتارهايش را تنظيم کند.  >>>

دمکراسی هدف نیست،

وسیله است!

گفتگو با الاهه بقراط

گفتگو گر: ی. صفایی

هر حرکت «سران جنبش سبز» در جهت آن تناقضی از قانون اساسی که نظر به آزادی‌ها و حق حاکمیت مردم دارد، به نظر من مثبت است. آنها کار خودشان را می‌کنند و بقیه نیز که فراتر از این می‌خواهند باید کار خودشان را بکنند. هیچ کدام مانع دیگری نیست. به نظر من این هر دو در یک چشم‌انداز بلند مدت به یکدیگر یاری می‌رسانند. اشتباه را کسانی می‌کنند که مدعی جدایی دین و دولت، مدعی دمکراسی و حقوق بشر هستند ولی تمامی وظیفه و خواست خود را به خواست «سران جنبش سبز» محدود می‌کنند. این اشتباه است. اشتباهی که صد سال پیش نزدیک بود مشروعه را بر مشروطه پیروز گرداند (که در این صورت ما امروز از هیمن هم عقب‌مانده‌تر می‌ بودیم!) و سی و یک سال پیش این «وظیفه تاریخی» را در انقلاب اسلامی به انجام رساند! ویروس این اشتباه را «روشنفکران» و مدعیان سیاست حمل می‌کنند و نه مردم عادی!  >>>

راه دشوار حقوق بشر

میان خط ‌کشی‌های فکری

ناصرکاخساز

جنبش اصلاح طلبی میزبان جنبش سبز بوده است، اما در عین حال جنبش سبز کیفیت نوین و متفاوتی است و به آلترناتیو درونی جنبش اصلاح ‌طلبی مذهبی تبدیل شده است که چارچوب روفورماسیونی دارد؛ در حالی که چارچوب فکری جنبش سبز «روشنگری» است و هدف‌اش ارتباط همگانی است، نه ارتباط نیروهای مذهبی. و به همین سبب چارچوب شایسته‌ای برای اتحاد ملی همه‌ی ایرانی‌ها، صرفنظر از اعتقاد مذهبی یا مسلکی آن‌هاست. در حالی که اصلاح‌طلبی مذهبی از چپ‌های فرامسلکی و سکولارها و ملی‌گرایان می‌هراسد و از آن‌ها فاصله می‌گیرد. یعنی جنبش اصلاح ‌طلبی یک جنبش غیر سکولار است. جنبش سبز، اما، چون متکثر و متنوع است، طرفدار دموکراسی است، و همین به او ساختاری به معنای دقیق کلمه سکولار می‌دهد.  >>>

تنها رویکردِ باقیمانده:

برکناری قطعی نظام اسلامی

ناصر کرمی

امروز نباید به رژیم فرصت داد تا پایه های لرزانِ دیکتاتوری خود را دوباره بازسازی کند. به جابجایی افراد و رنگ عوض کردنِ آنها نباید اهمیّتی داد. روند جنبش از مرحلهءِ اعتراض و انتقاد گذشته است و در فاز مطالبات گستردهء حقوقی، و در موضع تهاجمی می باشد. اما در فاز تهاجم حتماً جواب فشنگ را با فشنگ نبايد داد، بلکه بايد به آنگونه رفتار و فرهنگی روی آورد که کلاً با محاصرهءِ مدنی در فاز اصلاحات، و یا نشستن به امید راه حلی در گزينهء انقلاب مخملی، تفاوت اساسی داشته باشد. >>>

اصل 27 قانون اساسی:

«حق اعتراض» ملت علیه دولت

امید ساعدی

اصولاً دولت ها حق تظاهرات علیه مردم خود را ندارند. در نظام های دمکراتیک جهان همیشه   مردم هستند که علیه دولت تظاهرات می کنند، چراکه تجمع و اعتراض «حق» آنهاست. این فقط در نظام هائی از جنس جمهوری اسلامی است که یک دولت علیه مردم ولی نعمت خود، ضیافت مکروه سرکوب تدارک می بیند و با نمایش اطراق پُرصلابت کارآموزان چماق زنی در پیاده روهای تهران (مانند ٢٢ بهمن ٨٨)، که در یک دست باتون و در دست دیگر بستنی قیفی دارند، می خواهد شهروندان آزادیخواه  را از این مأمورین اجاره ای بترساند. >>>

اخم غرب و لبخند شرق

در اقتصاد ايران!

اسدالله عسگراولادی

عضو مجمع تشخيص مصلحت

و رئيس اتاق بازرگانی کشور

در سفری که آیت‌الله‌ خامنه‌ای به کره‌شمالی داشتند، در بازگشت به کشور چین رفتند. ایشان در آن زمان رییس‌جمهور ما بودند. در آن دیدار به نوعی علاقه دو دولت برای گسترش روابط جرقه زد و اراده دو دولت بر این نکته شکل گرفت که تجدید ساختاری در روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور ایجاد شود. این سفر را می‌توان نقطه‌ء عطفی در روابط ما با چین دانست. در این سفر، نخست ‌وزیر وقت [مهندس مير حسين موسوی] و هیات ‌دولت به این تجدید ساختار توجه کردند و کم کم مبادلات ما که در ابتدای انقلاب کمتر از بيست میلیون دلار بود در این دوره به حدود پانصد تا ششصد میلیون دلار افزایش یافت و تنوع کالاهای مبادلاتی نیز افزایش پیدا کرد...  >>>

مضحکه ای به نام

بيانيهء مجلس خبرگان

نظارت بر کارهای رهبری

انقلاب اسلامی ایران موهبتی الهی بود که در زمان غربت دین در دنیای معاصر شکل گرفت، دین را حیاتی مجدد بخشید و پایه های فرهنگ دین ستیزانه را به لرزه در آورد. این نظام مقدس که یکی از ارزشمندترین هدایای الهی به ملت بزرگ ایران است، با یاری و مددهای خاصه خدای متعال در طول سی سال توفیق و توان خویش را در مقابله با همه توطئه ها و ترفندهای دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رساند...  >>>

گزارش يک نشست علمی !

«نقش علماء در تغییر نگرش

و رشد فرهنگی جوانان»

گزارشگر: جواد طباطبایی

محمد رضا قزلسفلي، رایزن فرهنگی ايران در «فري تاون»، با بیان اینکه در همهء اديان الهی بویژه اسلام مساله نفی الهه ‌ها و ضد ارزش ها بر تثبيت الله مقدم می باشد گفت: انبياء و اولياء الهی در روش تربیتی خود به محض اينكه اصلاح اجتماعی را آغاز می ‌كردند با اقامه نماز و پرداخت زکات، فضای عمومی جامعه را با معنويات و ماديات در دست می ‌گرفتند...   >>>

«ندا آقا سلطان» يعنی

«آقای رضا پهلوی باید برگردد

مهدی کلهر،

مشاور رسانه ای احمدی نژاد

خبرگزاری مهر: مهدی کلهر مشاور رسانه ای احمدی نژاد به موضوع انتخابات ریاست جمهوری و حوادث پس از آن اشاره کرد و گفت : به گفته جنبش سبز،‌ این جنبش چند کشته در حوادث پس از انتخابات داشته است (به نقل از سایتها و...) اما سئوال این است که چرا تنها برای خانم ندا آقا سلطان بورسیه در کشورهای خارجی درست می شود. چرا بورسیه برای ترانه موسوی و یا عاطفه امام ایجاد نشد؟! وی ادامه داد: «به معنای اسم ندا آقا سلطان توجه کنید. ترجمهء اسمش به انگلیسی می‌شود "فریاد آقای شاه"؛ یعنی این مملکت با سابقهء سی سال جمهوری به جایی نرسیده و باید آقای رضا پهلوی برگردد! آنها نمی دانستند که سلطان در فارسی دیگر این بار را ندارد. تا قاجاریه این بار را داشت اما از قاجاریه به بعد کلمه سلطان دیگر این بار را از دست داد و بیشتر این لفظ به زنان اتلاق می شود». وی به عاطفه امام نیز اشاره کرد و گفت: «می دانید چرا اعلام شد به عاطفه امام تجاوز شد و عاطفه امام را کشتند و سوزاندند؟ چون "عاطفه" "امام" دختری که در قلهک منزل داشت یعنی ترکیبی از عاطفه و امام. این واژه ها بدون دلیل به کار برده نشدند. آنها روی این واژه ها کار کرده اند. اینها ابزار جنگ نرم است. گفته بودند قرار است به تو تجاوز شود و سوزانده شوی پس فرار کن و این دختر چون 6 بار از خانه فرار کرده بود سریع فرار کرد و جان خودش را نجات داد. اما ندا آقاسلطان دختر ساده ای بود و نمی دانست بعد از فیلمی که بازی می کند و در آن خودش را به مردن می زند در آمبولانس واقعاً کشته می‌شود آن هم به دست همین آقای پزشک؛‌ فراری به انگلیس».

(آرشيو)

(آرشيو)

هشتم مارس امسال، زير نورافکن

شکوه ميرزادگی

تجربيات اين سی سال به ما نشان می دهد که با بودن حکومت مذهبی (به هر شکلش و با رهبری اصول گرايان يا اصلاح طلبانش) به هيچ شکلی امکان تغيير و حتی تصحيح قوانينی که اکنون سايه اش بر بود و نبود زنان ما افتاده است وجود ندارد. روش های اعمال شده از جانب حکومت مذهبی در  اين سی سال نشان داده است که زنان ما حتی امکان آن را ندارند که همچون زنان صد سال پيش اروپا و آمريکا ـ با حکومت مسلط بر سرزمين شان وارد مذاکره و بحث شوند، چرا که اين حکومت جز بازداشت و زندان و شکنجه پاسخ ديگری نمی داند.   >>>

هشت مارس، فرصتی نيکو، برای همبستگی

شهلا عبقری

پس از گذشت 9 ماه از آغاز مبارزات مردم ایران، تعداد زیادی از فعالان جنبش زنان، جنبش سبز، جنبش دانشجویی، جنبش کارگری و فعالان مدنی و سیاسی دستگیر شده و در زندان در شرایط بسیار سختی بسر می برند. رژیم از اعمال  شدید ترین خشونت های روانی و جسمانی، شکنجه و تجاوز ابایی نداشته و تلاش بر آن دارد تا رهپویان آزادی و دموکراسی ایران را به توبه و اعترافات دروغین وادارد. هم چنین در شرایطی که بسیاری از زنان فعال جنبش زنان در زندان ها بسر می برند رژیم لایحهء حمایت خانواده و بند مربوط به حق اختیار همسر را از سوی مردان به تصویب رسانده تا دامنهء تبعیض علیه زنان را گسترده تر گرداند. امسال در آستانه هشت مارس زنان  ایران در شرایط حساسی قرار داشته و نیاز فراوان به یاری و همبستگی همهء زنان آزادی خواه و برابری طلب  سراسر جهان دارند... >>>

رویارویی اسلام سیاسی و جنبش زنان در ایران

پارسا نیک جو

سی و یک سال پیش، دو هفته پس از سرنگونی سلطنت پهلوی، خمینی طی فرمانی  خواهان شرعی کردن قانون حمایت خانواده شد و ده روز پس از آن نیز، درست شب پیش از هشت مارس، فرمان حجاب اجباری را صادر کرد. و چنین بود که در روز هشت مارس گاو گند چاله دهان ِ حزب الهی با شعارهای: «یا روسری یا تو سری» و «مرگ بر عروسک های غربی» به صف زنان آزادی خواه و برابری طلب حمله ور شدند؛ زنانی که یک صدا فریاد می زدند: «ما انقلاب نکردیم که به عقب برگردیم». در حقیقت این زنان با شعار خود درآن بحبوحه ی مستی ِ بسیاری از نخبگان و توده ی مردم، سویه ی واپس گرایانه ی اسلام سیاسی را فریاد زدند.>>>

جنبش و تشکل های زنان در دوران انقلاب مشروطه

یونس پارسا بناب

شوراها و دیگر سازمان های زنان که در دوره اوّل انقلاب مشروطیّت در ایران در دفاع از انقلاب مشروطیت  و احقاق حق برابری و رفع ستم بر زنان بوجود آمدند متنوع و بیشمار بودند ولی به خاطر حاکمیت جّو خرافات مذهبی از یک سو و تسلط رژیم استبداد از سوی دیگر، هوّیت و وجود آنان برای سال های مدید از نظر مردم ایران پنهان نگاه داشته شد. نویسندگان بزرگ و مورّخین شاخص مشروطیّت نیز با  اینکه به این انجمن ها و شوراها در آثار خود اشاراتی کرده اند ولی یا به خاطر جّو حاکم نخواستند و یا به خاطر کمبود دانش خود نتوانستند در معرفی این شوراهای انقلابی و زنان مبارز وییگیر نقشی در خور شایسته خود انجام دهند. ولی در بیست سال اخیر مورخین و نویسندگانی بر جسته اطلاعات مفید و جامعی در بارهء اهداف انقلابی و کم و کیف تشکیلاتی شوراهای زنان دورهء اوّل مشروطیّت در اختیار دانشجویان تاریخ سیاسی ایران قرار داده اند...  >>>

وای بر ملتی که مدرسهء دوشیزگان داشته باشد!

دربارهء دو چهره از عصر بيداری

مهیندخت مصباح

بيداری و آگاهی زن ایرانی پیوندی مستقیم با جنبش مشروطه و اندیشه‌های آزادی‌خواهانه دارد. نسل اول فعالان حقوق زن با ترویج سواد و انتشار نشریه به میدان برابری‌طلبی پا نهاد و فرزندان شاخصی را نیز به جامعه نوین ایران هدیه کرد. «صدای آلمان» نگاهی دارد بر شرح حال دو چهرهء زنانه در عصر بيداری ايرانيان که به انقلاب مشروطه و وقايع پس از آن انجاميد، عصری که در آن امام جماعت مسجد عبدالعظیم پای منبر گفته بود که کلمهء دوشیزه شهوت‌انگیز است، وای بر ملتی که مدرسه دوشیزگان داشته باشد!   >>>

پروين و فروغ، دو تصوير از رنج و طغيان زن ايرانى

فرج سرکوهی

پروين به دورانى شعر مى سرود كه فضاى غالب فرهنگى روزگار خلاقيت هنرى در حد متعالى را در زنان باور نمى كرد و بسيارى از معاصران پروين بر آن بودند، و نوشتند، كه شعرهاى او را شاعرانى چون بهار سروده و يا از نسخه هاى قديمى برداشت كرده اند. شعر فروغ، ذهنيت پربار شاعرانه، تخيل غنى و تجربه هاى جنسى، عاطفى و فكرى زنى شورشى را در زبان زنانه بيان كرده، از مرز شعر نيمايى و شاملويى بر گذشته و با تلفيق اوزان گوناگون در يك شعر واحد و با زبان و ساختار چند صدايى، چشم اندازهاى تازه اى را در شعر معاصر فارسى تجربه و خلق مى كند. >>>

مدیریت زنان در جامعه یک باور غربی تزریق شده به ایران است

زهرا شرف الدین، عضو مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا شرف الدین، مشاور استاندار مازندران و عضو کمیته راهبردی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در جلسهء اين کمیته برای برگزاری مراسم بزرگداشت مقام زن و مادر با بیان این که «نباید مبنای رشد یافتگی در کشور ما حضور زنان در رده های مدیریتی باشد چرا که غرب این باور را ایجاد کرده که اجتماع به واسطه حضور مدیران زن موفق می شو.» افزود: «باید برای مقابله با غرب همان طور که آنها مدیریت زنان در جامعه را نهادینه کرده اند ما هم باید مدیریت زنان را در خانه و خانواده نهادینه کرده و این فرهنگ را به دنیا صادر کنیم». وی با تاکید بر این که نباید زنان را به مدیریت اجتماعی خلاصه کرد، ادامه داد: «باید زن خانه دار را به عنوان الگو معرفی کنیم و زنان خانه دار را در جلسات سیاست گذاری دعوت کرده وآنها را در مدیریت خانه و خانواده توانمند کنیم». به گفتهء وی، «آموزش ما به دختران یا با نگاه فمینیستی و غربی بوده یا با نگاه سنتی. در واقع دین به نسل جوان امروز شناسانده نشده و نتواسنته ایم روزآمد و منطبق با ادبیات جوان آن را به دختران آموزش دهیم». او، با تاکید بر اهمیت رعایت عفاف در جامعه گفت: «با تلاش دولت نهم و دهم عفاف و حجاب در جامعه متولی خاص و اعتبار ویژه پیدا کرده است و فعالیت هایی به صورت سیستماتیک در این حوزه انجام می شود». وی با اشاره به انجام تحقیق در ارتباط با علل افزایش طلاق در جامعه گفت: «رعایت نکردن عفاف از سوی بانوان، ارتباط ها خارج از خانواده، و ارسال پیامک های مستهجن به همکاران مرد علل عمده افزایش طلاق در جامعه است».

(آرشيو)

(آرشيو)

گروه رقص خورشيد خانم بزرگداشت 8 مارس را

در برابر سفارت ايران در اوتاو برگزار می کند>>>

تظاهرات اعتراضی زنان ترکيه عليه حجاب مذهبی>>>

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 817 ـ پنج شنبه 13 اسفند 1388 ـ 4  مارس 2010 

 

صفحهء اول

-----------------------------

دو گفتگو از ماندانا زنديان

به دنبال گسترش و تعميق جنبش سبز

گفتگو با جوانان ایران

 

ترس اصلی اینها از نیروهای سکولار است

گفتگو با مهدی خانباباتهرانی

-----------------------------

با حمايت از اصلاحات مي‌شود به سكولاريزم رسيد

آرش حسینی پژوه

 

پارک های پايتخت از نعمت نمازخانه و پخش اذان برخوردار می شوند

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران

 

حجت الاسلام احمدپور

که برخی از مقالاتش در سکولاريسم نو منتشر شده

 به دادگاه ویژه روحانیت قم احضار شد >>>

 

طبرزدى را دريابيم

عباس تموچين>>>

 

شماره 815 و 816 ـ سه شنبه 11 و چهار شنبه 12 اسفند 1388 ـ 2 و 3 مارس 2010 

 

صفحهء اول

 

مسأله ای که رهبران واقعی جنبش سبز با آن روبرو شده اند

سام قندچی

 

دیگر بر طبل اصلاح طلبی نکوبید

سوسن رخش

 

دلهره های با نام و نشان اصلاح طلبان

سهراب صبح

 

با رنگ سبز چه باید کرد؟

پیرامون رنگ سبز و جنبش (2)

امین حصوری

 

چرا در ایران دموکراسی وجود ندارد؟

آنتـــی وار

 

برداشت من از واژهء سکولاریسم و تحول کنونی آن

شهرام فریدونی

 

منظور از سكولاريزم و دولت سکولار چيست؟

عباس تموچين

 

»سند تحول فرهنگی آموزش عالی کشور» آماده اجرا شد

غلامرضا خواجه‌سروی معاون وزارت علوم

 

شماره 813 و 814  يکشنبه 9 و دوشنبه 10 اسفند 1388 ـ 28 فوريه و 1 مارس 2010 

 

صفحهء اول

 

این «فتنه» نمی‌خوابد!

الاهه بقراط

 

این خانه از آن ماست

فراخوان برای مشارکت در ساختن تاریخ مشترک

 

بررسی استراتژی گذار

نشست  دفتر پژوهش حزب مشروطه ایران

 

طبرزدی مردم را به ادامهء جنبش دعوت می کند

خبری از جبهه دموکراتیک ایران

 

وکيل طبرزدی از تصميم او می گويد

خبرگزاری رهانا

 

گزارش نشريهء شهروند از

سخنرانی شکوه ميرزادگی و اسماعيل نوری علا

در تورنتو>>>

 

گزارش نشريهء شهروند از

جلسهء اعلام موجوديت نخستين «انجمن سکولارهای سبز»

در شهر تورنتو>>>

 

توضيحی از سکولاريسم نو

دربارهء اسناد شورای ملی مقاومت در مورد حکومت عرفی

 

منافقين قديمي تر سرقفلي سكولاريسم را از آن خود مي دانند

خبر ويژه ـ   کیهان چاپ تهران ـ شنبه 8 اسفند 1388- شماره 19592

 

اعتقاد دینی به سرنگونی "حکومت دینی"

جلال گنجه ای، عضو شورای ملی مقاومت

تصاويری از گردهمآئی شکوهمند امت ولايت مدار در 22 بهمن امسال  >>>

جلال گنجه ای و

«درک حضور دیگران»

همنشین بهار

مقاله ای از آقای گنجه ای در سایت «سکولاریسم نو» درج شده است (اعتقاد دینی به سرنگونی "حکومت دینی"). بعد از اشارات ظریف و آگاهانهء مسئول اول مجاهدین در «استراتژی قیام و سرنگونی» به آقای رضا پهلوی، ارسال آن مقاله به آن سایت بخصوص، پیام خاص خودش را دارد و البته بدون حکمت نیست... با این امید که آقای گنجه ای خودشان مستقلاً هم به ضرورت طرح مسائل تازه برسند، با کمال فروتنی یادآور می‌شوم که در سالیان اخیر شجاعت نظری در ایشان دیده نشده است. >>>

آقای نوری علا،

چه منطق غلطی!

علی مومنی

مگر معلم ما آقای مسعود رجوی نگفت هر کسی که بهتر از ما مبارزه می کند و سریعتر مردم ما را از شر رژِیم ضد بشری آزاد می کند یا استراتژی بهتری ارائه دهد وظیفهء ما است که در مقابل آنها زانو بزنیم و پشت سر آنها باشیم و اگر نکنیم خیانت به آزادی کردیم. زیرا ما می خواهیم حتی یک ثانیه که هم شده آزادی مردم زودتر فرا رسد. آنوقت شما از مجاهدین می خواهید اسلام را و شعائر خود را ترک کنند تا اینکه بشود به آنها اعتماد کرد؟ چه منطق غلطی. مثل رضا خان روسری را بردارید و مدرن شوید. خمینی گفت یا روسری یا تو سری. >>>

سخنرانی نوری علا

در تورنتوی کانادا:

چرا سکولاريسم قدم اول است؟

تصوير      صدا

آيا یوسف شريفی

بجرم اين اعتراض

اعدام می شود؟

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص