دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 710 ـ  سه شنبه 26 آبان 1388 ـ 17 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

سپاه پاسداران:

واردات  آرد وشکر يا موشک و خمپاره؟

مردم نمی توانند ولی فقیه را عزل کنند

قائم مقام نمایندهء ولی فقیه

در سپاه پاسداران

مجتبی ذوالنور، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنرانی‌ای در شهر قم گفته است که «در نظام اسلامی، ولایت ومشروعیت ولی فقیه ازسوی خداوند، پیامبر اسلام و معصومین است.» مجتبی ذوالنور می‌افزاید: «اینگونه نیست که مردم به ولی فقیه مشروعیت بدهند تا هر زمان که بخواهند او را عزل کنند.» او همچنین گفته است: « مردم زمینهء اجرایی شدن ولایت فقیه را با انتخاب فقهای مجلس خبرگان فراهم می‌کنند واعضای مجلس خبرگان نیز ولی فقیه را نصب نمی‌کنند، بلکه او را کشف می‌کنند و اینگونه نیست که آنها هر زمان که بخواهند، می‌توانند ولی فقیه را عزل کنند». قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین این موضوع را که « ولی فقیه باید در چارچوب قانون مقید عمل کند»، اشتباه توصیف کرده است. در اين مورد محمد جواد اکبرین، دین پژوه و تحلیلگر سیاسی در لبنان، به رادیو فردا گفته است: «سخنان آقای ذوالنور حرف جدیدی نیست. نظریه‌ای وجود دارد مبنی بر این که ولی فقیه را مجلس خبرگان رهبری کشف می‌کند نه نصب، اما این نظر قانون اساسی نیست و این حرف‌ها دقیقاً نقطه مقابل قانون اساسی است. در قانون اساسی سخن از انتخاب ولی فقیه است و طبق قانون اساسی مجلس خبرگان ولی فقیه را نصب می‌کند و به همین دلیل می‌تواند او را عزل هم بکند چون در قانون عزل در برابر نصب قرار دارد. سخن آقای ذوالنور جایگاه قانونی ندارد و ظاهراً حاکمان متوجه شده‌اند که از طریق قانون نمی‌توانند آن طور که تمایل دارند خودکامگی خود را ارضا کنند و حکومت مطلق داشته باشند، لذا به نفی قانون روی آورده‌اند و حرف‌هایی می‌زنند که پایگاه قانونی ندارد .اظهارات آقای ذوالنور تکرار سخنانی قدیمی‌ است برای شروع فصلی تازه که بتوانند با رفتاری فراقانونی به خواسته‌های خودشان برسند. در قانون اساسی ما هم اختیارات ولی فقیه فقط يازده مورد است، یعنی بر اساس اصل پنجاه و هفت ولایت مطلقه فقیه در این يازده مورد است نه خارج از این موارد، به تعبیر دیگر ولایت مطلقه فقیه در چهارچوب قانون اساسی است. اظهارات جدید آقای ذوالنور این هدف را دنبال می‌کند که باید خودشان را از قید قانون اساسی رها کنند. اگر بپذیرند که اختیارات ولی فقیه در چهارچوب قانون اساسی است، آن وقت نمی‌توانند به میل خود، خودکامگی به خرج دهند و هر تصمیمی‌ برای ملت بگیرند. به همین دلیل به این گونه اظهارات روی می‌آورند که ولایت فقیه بالاتر از قانون اساسی است و این یعنی بی اهمیت شمردن رأی مردم. بالاخره همین مردم به جمهوری اسلامی‌ شما و به قانون اساسی رأی دادند، چطور موقع دعوت مرم به رأی دادن «میزان رأی ملت است»، اما وقتی زمان پاسخگویی مسئولان فرا می‌رسد مسئولان فراتر از قانون هستند؟ اینها راه‌های فرار از قانون است، با این که قانون اساسی دست ولی فقیه را متاسفانه بسیار باز گذاشته و اگر بیش از ظرفیت یک انسان به او قدرت بدهی طبعاً فاسد می‌شود، اما باز هم به این مقدار قانع نیستند و می‌خواهند ولی فقیه را فراتر از قانون اساسی مطرح کنند».

 گزارشی از راديو فردا

(آرشيو کوتاه و گويا)

======

هدفمند كردن يارانه‌ها

جراحي لازم اقتصادي است

آیت الله جنتی

خبرگزاری فارس: آيت‌الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران، در خصوص هدفمند كردن يارانه‌ها آن را جراحي اقتصادي دانست و گفت: «اين كار يك كار اساسي، زيربنايي و يك تحول بزرگ است و چنين حركت و تحول اقتصادي در دوره سی ساله انقلاب اسلامي وجود نداشته است». وي در ادامه افزود: «مردم و نخبگان بايد اين تحول اقتصادي را بپذيرند چون اين يك فعاليت حساب شده است و دولت‌هاي گذشته در اين خصوص اتفاق نظر داشته‌اند كه بايد تحول اقتصادي صورت پذيرد اما شهامت و جرات بروز اين عمل را نداشتند». وي با تشكر از مجلس و دولت براي هماهنگي با يكديگر درخصوص رسيدگي به بحث هدفمند كردن يارانه تاكيد كرد: «هدفمند‌كردن يارانه‌ها چيزي نيست كه اختلاف سليقه بخواهد در آن دخالت كند و در اين خصوص نظرها بايد نزديك شود و اگر اختلافي در اين امر پيش آمد مرجع نهايي، رهبري است». آيت‌الله جنتي با اشاره به اينكه بايد دستگاه هاي تبليغاتي كشور و صدا و سيما اين موضوع را تشريح و توجيه كنند خاطرنشان كرد: «همهء مردم و بخصوص نخبگان بايد در اين خصوص توجيه شوند و حرف منتقدان نيز بايد زده شده و به آن پاسخ داده شود».دبير شوراي نگهبان در ادامه تصريح كرد: «بايد از ناشي‌گري‌ها در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها اجتناب كرده و كساني كه قصد دارند در اين امر وارد شوند بايد بسيار فهميده و حساب‌شده كار كنند نه اينكه كاري را انجام دهند كه اين تحول اقتصادي از اصل و اساس زير سوال رود و حركت‌هاي شيطنت آميز در اين امر مسلم مي‌شود؛ عده‌اي نمي‌خواهند هدفمند كردن يارانه‌ها شكل بگيرد كه يا معتقدند اين امر به ضرر كشور است و يا اينكه قصد شيطنت سياسي دارند و با اين بهانه قصد دارند فتنه ايجاد كنند و با اين فتنه‌گرها بايد برخورد شود». وي به آثار تورمي هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: «آثار تورمي را بايد در اين طرح اقتصادي به حداقل رساند و مطمئنا در مقاطع ابتدايي اين تحول اقتصادي آثار تورمي خواهد داشت و مردم بايد براي پذيرفتن اين اقدام و تحول اقتصادي آماده باشند و به مسئولان امر كمك كنند».

================

چرا مجلس

در برابر احمدی نژاد کوتاه آمد؟

مرتضی نیک پندار

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه هدفمند کردن یارانه ها در روز یکشنبه در حالی ادامه یافت که همانگونه که پیش بینی می شد نمایندگان مجلس یک گام دیگر در برابر خواسته احمدی نژاد برای داشتن اختیارات مطلق درباره نحوهء هزینه کردن هزاران میلیارد تومان پول یارانه ها کوتاه آمدند.  اقدام نمایندگان مجلس پس از آن صورت گرفت که شنیده شد نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مبنی بر بازگذاشتن دست دولت است. همچنین حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در اقدامی بی سابقه صراحتاً از مجلس خواست تا دولت را یاری کند.

================

رايانه ها و قدمی دیگر به سوی ولایت اسلامی

گفتگو با جمشید اسدی

گفتگوگر: ایرج ادیب‌زاده

آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد این پول را در اختیار داشته باشد تا بتواند کسانی را که می‌خواهد بخرد و به بعضی‌ها هیچی ندهد و به بعضی‌ها به‌مراتب بیش‌تر از میانگین ده هزار تومان بدهد. البته به لحاظ اقتصادی گرانی زیاد است، البته دست‌مزدبگیران زیر فشار هستند، و البته مفهوم شهروندی به لحاظ سیاسی بیش از پیش در کشور دچار مشکلات خواهد شد. یعنی به‌گونه‌ای خواهد شد که شهروند مستقل از دولت وجود ندارد. چون دولت اگر این پول را به شهروندان آسیب‌پذیر و نیازمند ندهد، با توجه به تولید پایین و بی‌کاریِ بالا آن‌ها از گذران زندگی برنمی‌آیند. در نتیجه، محتاج به دولت خواهند بود، و دولت هم با این پولی که امروز پیدا کرده و این‌که در مقابل هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست، می‌تواند بسیاری از شهروندان را بخرد. این یکی از ناگوارترین پی‌آمدهایی است که در تاریخ معاصر سیاسی ایران اتفاق افتاده است.

آینده نگری

حميد رضا رحيمی

فدوی گاه از مواضع برخی مؤمنین شدیداً حیرت، و در عقل و درایت بعضی، عمیقاً تردید می کند. آخر چطور ممکن است که مؤمنی از حقوق و مزایای  اُخروی چشم پوشی و به منافع زود گذر دنیوی پای بند شود ؟ چرا آراء عالمانه ی حضرت امام (ل) بویژه آنجا که فرمود: "اقتصاد مال خره"  را به کلی از یاد برده و به دست پنجم او دل بسته ایم؟ دل فدوی از این همه بی توجهی مؤمنین و مؤمنات به درد آمده و اشک شدیداً  از همه جایش سرازیر شده است... فدوی، به قول آن شاعر ضد انقلاب که بی اجازه ی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، کشف حجاب کرده و گفته است که: "تو مو می بینی و من پیچش مو"، عرض می کند که...

اگر گذاشتند يک لقمه نون و مخابرات از گلوی ما پائين بره.

(آرشيو)

================

از مجموعهء «جستاری در فرهنگ شناسی ـ برنامهء 25»

بحث دهم ـ نوآوری و نوانديشی

بخش دوم ـ نوآوری در سيستم ها

گفتار راديو ـ تلويزيونی يک ساعته از

اسماعيل نوری علا

================

شرکت بين المللی فتو شاپ تقديم می کند

می خواهند از ترس مرگ دست به خودکشی بزنیم

باز شناسی جنبش سبز در شرایط جدید

حشمت اله طبرزدی

مردم ناراضی از کلیت حکومت، و به ویژه اپوزسیونی که در روز های اول بر این گمان بود که  ممکن است این یک دعوای خانوادگی باشد، به مرور به میدان آمد و در روز سيزده آبان این حضور به اوج خود رسید. در واقع اطمینان مخالفین به مرور جلب شد و در پشت سر جنبش قرار گرفتند. زیرا از یک سو دریافتند که این یک جنبش سکولار است که به صورت خودجوش شعار جمهوری ایرانی سر می دهد و از دیگر سو این میدان افراد و گرو ه های با تجربه و هزینه داده را می طلبد. این موازنه روز به روز به نفع جنبش سکولار و ساختار شکن در تغییر است و به همین دلیل موجب گردیده که اصلاح طلبان در مقابل ساختار شکنان مواضع انتقادی  تندی را اتخاذ نمایند. البته لازم است بگویم که این تغییر شرایط از یک سو به دلیل سرکوب شدید از جانب حکومت بوده و از دیگر سو خواست تاریخی ملتی است که آماده بوده از هر فرصتی برای بیان خواسته های قانونی خود استفاده نماید.

دو- دلي در آستانه ي مدرنيته

نوانديشان مسلمان در ترازوهاي ديجيتالي

اكبر كرمي

نوانديشان مسلمان اگرچه از بسياري از تباهي ها و سياهي ها برآمده از اقدامات پاره اي از اسلام گراهاي بنيادگرا و سخت كيش، تبريي مي جويند و خود را براي ورود به جهان جديد آماده نشان مي دهند؛ اما واقعيت آن است كه هنوز بر روي پاهاي خود نايستاده اند و آدمي را ايستاده بر پاهاي خود نمي پسندند. به عبارت ديگر، نوانديشان مسلمان هم چنان در "هراس از خطا كردن" غوطه ورند و حق خطا كردن را براي آدمي به رسميت نمي شناسند. راز دلمشغولي هميشگي مذهبي ها با مساله ي درست و نادرست (و نيز تكاليف) و نه مساله ي حق و حقوق، در همين هراس باستاني نهفته است... با اين وجود، نبايد فراموش كرد كه بدون پذيرفتن و رسميت بخشيدن به نوانديشان ديني و بدون احترامي كه شايسته ي آنند، امكان گفت و گو و نيز امكان سيال و عصري كردن دين كه از ضرروت هاي دوران گذار است، منتفي خواهد شد. سياليت، شفافيت و باز شدن به سوي جهان جديد تنها راهي است كه مي تواند به باز شدن هسته ي سخت اسلام سياسي ياري رساند.

مسئله رهبری جنبش مردمی در ایران

(دو تناقض و یک راه حل)

دکترعطا هودشتیان

امروز، شعارها و خواسته های حداقل ما در این مرحله از گسترش مبارزات مردمی اینها هستند: انحلال انتخابات خرداد 1388 و رد صلاحیت دولت کودتایی احمدی نژاد، برقراری یک انتخابات آزاد با نظارت بین المللی، و بدون دست اندازی مجلس خبرگان و هیچ نهاد دینی دیگر، محاکمه سران سرکوب های و ترورهای سیاسی و بررسی شکایات مردم و بخصوص رعایت حقوق بشر. اینها حداقل خواسته های امروز است و آقایان موسوی و کروبی به طورکلی، ظاهرا تا این مرحله با این خواسته های جنبش همگام شده اند. از نظر من، این همگامی برای این مرحله جنبش مفید است. باید از شجاعت و دلیری این رهبران (البته همواره بطور مشروط) در مقابل دولت جبار احمدی نژاد دفاع کرد. با اینحال براین خواسته های حداقل، باز فراوان می توان افزود و باید افزود. خواسته هایی که بی شک همه آنها بسیار مهم و قابل توجیه هستند همچون: برقراری یک قانون اساسی دمکراتیک بدون ارجاع به موازین دینی. برقراری یک جمهوری دمکراتیک...

امان از جمعه گردی های آقای نوری علا!

فيروز افروز

در دفاع از دکتر کديور، پاسخی به آقای نوری علا

امير بيگلری

قانون اساسی مشروطیت و آزادی و برابری

يوسف شريفی

بخش يازدهم از فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

متمم قانون اساسی، در تکمیل قانون اساسی نوشته شده و، در تاریخ چهاردهم ذی القعده 1324 قمری / 29 دسامبر 1906 میلادی، به تصویب مظفرالدین شاه رسید. در متمم قانون اساسی مشروطه برخلاف قانون اساسی مشروطیت، در بسیاری از مواد آن به دین اسلام ومذهب شیعه اثنی عشری اشاره شده و در موارد متعددی تاکید شده است که تمام قوانین جاری در مملکت باید تابعی از قوانین اسلامی و مذهب شیعه باشد. در اصل دوم متمم قانون اساسی تأکید شد که هیچ یک از قوانین مصوب مجلس نباید مغایرتی با قوانین اسلام داشته باشد، به گفته هما ناطق، با تصویب این اصل، یکسره بر اصل برابری و آزادی خط بطلان کشیده شد. این اصل به ضرورت ولایت فقها و نظارت شورای نگهبان علما، تاکید می کند.

(پيوند به آرشيو کتاب)

با وقاحت تمام به روزه‌خواري تظاهر و شعار "مرگ بر اسرائيل" را حذف می كنند

علم الهدی، امام‌ جمعه مشهد

ایسنا: امام‌ جمعه مشهد گفت: اعضاي خبرگان رهبري نه بر اساس حدس و گمان، بلكه بر اساس تجربيات ملموس بيست ساله تشخيص دادند كه آيت‌الله العظمي خامنه‌اي نه تنها بهترين گزينه براي رهبري هستند، بلكه گزينه‌اي بي‌همتا و منحصر به‌فرد هستند. حجت‌الاسلام ‌و المسلمين سيد احمد علم‌الهدي، در خطبه‌هاي عبادي سياسي نماز جمعه امروز مشهد، كه در حرم مطهر امام رضا برگزار شد، افزود: دشمن هم به اين نكته واقف است، لذا همه حملاتش متوجه رهبري است، همچنين صداي تهاجم، هتاكي و توهين به رهبري از دل غائله پس از انتخابات و اعضاي فتنه‌گر آن بلند مي‌شود. وي با اشاره به حادثه ورود عناصر افراطي صهيونيست به مسجد الاقصي و به گلوله بستن مسلمانان و نيز نقشه رژيم اسرائيل براي آينده اين مسجد، ادامه داد: صهيونيست‌هاي نجس‌العين مي‌خواهند قبله اول مسلمين را كه همتاي مسجد الحرام است، به كنيسه تبديل كنند، اما غيرت كدام مسلمان به وقوع اين امر رضايت مي‌دهد؟ اين ديگر بحث فلسطين و اسرائيل نيست بلكه بحث حيثيت اسلام، مسلمين و مساله توحيد است. عضو مجلس خبرگان رهبري به حواشي راهپيمايي روز قدس در تهران اشاره و تصريح كرد: در چنين شرايطي و در روز قدسي كه روز مبارزه با صهيونيست است، سران فتنه، عده‌اي را به صفوف فشرده راهپيمايان اين روز مي‌فرستند تا در مقابل چشم روزه‌داران با نوشيدن بطري‌هاي آب و نوشابه با وقاحت تمام به روزه‌خواري تظاهر و نيز شعار "مرگ بر اسرائيل" را حذف كنند. علم‌الهدي افزود: حالا هم يكي از سران اين فتنه بيانيه داده است كه روز قدس امسال نقطه عطفي در تاريخ بود؛ راست مي‌گويد، زيرا سي سال است روز قدس را برگزار مي‌كنيم اما در هيچ كدام از آن‌ها روزه‌خواري و تبديل شعار "مرگ بر اسرائيل" به "نه لبنان نه غزه" سابقه نداشته است. وي ضمن درخواست از عموم مردم براي حفظ هوشياري، تاكيد كرد: بدبختي اين است كه سران اين فتنه خود را به امام رحمت‌الله عليه نسبت مي‌دهند، اما اگر امام راحل در قيد حيات بودند و در روز قدسي كه يادگار ايشان است، شعارها و رفتار اين عده را مي‌ديدند، با آن‌ها چگونه برخورد مي‌كردند؟

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 708  ـ  يک شنبه 24 آبان 1388 ـ  15 نوامبر 2009 

 

تكرار تاریخ یا تقلید تاریخ؟

رامین كامران

 

دوباره بر می‌گردیم!

الاهه بقراط

 

تنها حکومت غيردينی حافظ دين و آزادی مردم است

گفتگو با فاطمه حقيقت جو

گفتگوگر: عنایت فانی (بی.بی.سی)

 

نقد یک تصمیم

محمدعلی دادخواه

 

از ارزان شدن ترياک و شيشه تا لزوم افزايش نظارت نيروي انتظامي بر اينترنت

سردار احمدي مقدم

 

شماره 707  ـ  شنبه 23 آبان 1388 ـ  14 نوامبر 2009 

 

از تبادل سوخت هسته يي استقبال مي کنيم

محمود احمدي نژاد

 

پرچم مبارزه با آمريكا و مرگ ‌بر آمريكا بايد هميشه افراشته باشد

آیت الله جنتی

 

كل جمعيت مخالفان در راهپيمايى سيزده آبان پانصد نفر بود

مجتبى شاكرى، قائم مقام جمعيت ايثارگران

 

چه کسی جنبش سبز ایران را هدایت می کند؟

مهدی خلجی

(ترجمه از نشريهء «سياست خارجی» در آمريکا)

 

خطر رادیکالیزه شدن یا خشونت در جنبش سبز؟
دکتر حسین باقرزاده

 

دربارهء جنبش های خود جوش و شعار جمهوری ايرانی

گفتگو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «ميزگرد شنبه ها» در تلويزيون پارس

به مديريت مهرداد پارسا

 

گزارشی از دومین کنفرانس «حقوق اقلیت ها» یِ سازمان ملل

عـبدالسـتار دوشوکی

 

صدمات جبران ناپذیر نابرابری انسان ها بر منافع ملی ایران

یوسف شریفی

 

شماره 706  ـ  جمعه 22 آبان 1388 ـ  13 نوامبر 2009 

 

آقای کديور هم بهتر است در حد گليم خود بماند

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

در سوگ «کمال» گریستم!

آذرمیدخت بهرام

 

من نمي توانم ساكت بنشينم و هيچ نگويم

گفتگو با رضا پهلوي

گفتگوگر: سايمون هفر، خبرنگار روزنامه گاردين

ترجمه: مرتضی بدری

 

شعار جمهوری ایرانی، سکولاریسم و اپوزیسیون پیشرو

رضا ميهن دوست

 

بسیجی ها در پالتاک

مهدی فتاپور

 

شماره 705  ـ  پنج شنبه 21 آبان 1388 ـ  12 نوامبر 2009 

 

آشنائی با نسخهء اول پيش نويس قانون اساسی نوين ايران

کار گروهی  ِ «حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران»

 

زمینه‌های اقبال از «سکولاریسم» در جامعه امروزین ایران

مهدی قاسمی

 

سخنی با آقای مهاجرانی

محمد امينی

 

ضرورت‌های نخستین مرحلهء جنبش سبز

محسن کدیور

متن کامل سخنرانی در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو

 

فروریزی دیوارهای ننگ و ترس!

شهباز نخعی

 

ما در دانشگاه در خط مقدم جنگ نرم مديريت مي کنيم

غلامرضا خواجه سروي، معاون فرهنگي وزير علوم

 

شماره 704  ـ  چهار شنبه 20 آبان 1388 ـ  11 نوامبر 2009 

 

ديوار برلين بر گرد سرزمين من!

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

 

آشفتگی ارزش ها در قوانین مذهبی و توسعه نیافتگی اخلاق

نگاهی به قانون قصاص از روزنه اخلاق

مژگان ثروتی

 

آيا «ندا» هنوز زنده است؟ اين سئوال بي خوابم مي كند!

بابك داد

 

کمپینی برای 5 میلیون زن افغان

گفتگو با شیلا صمیمی، فعال حقوق زنان در افغانستان

گفتگوگران: رها عسگری زاده - زینب محقق

 

حکومت اسلامی امانتی است که جامعه بايد نشان دهد که شايستهء آن است

سردار محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج مستضعفين

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

نامه ای به حقوقدانان جنبش سبز

شکوه ميرزادگی

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630