دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 709 ـ  دوشنبه 25 آبان 1388 ـ 16 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

ما با آمريکا هرگز رابطه برقرار نخواهيم کرد، ولی با ايالات متحده چرا!

================

تكرار تاریخ یا تقلید تاریخ؟

رامین كامران

از مشروطیت به این سو مشكل اساسی مردم ایران این بوده كه حقوقی را كه اسماً با این انقلاب دورانساز صاحب شده بودند، رسماً اعمال نمایند. در انقلاب اسلامی مشكل واقعی همین بود ولی خمینی توانست آن را به رابطهٌ دین و دولت كه مشكل او بود و نه ملت ایران، پیوند بزند و اسلامی شدن دولت را چارهٌ مشكل مردم وانمود سازد كه نبود. اگر توانست چنین كند فقط از این جهت نبود كه آدم محتالی بود و توطئه كرد و دولتی خارجی زیر بالش را گرفت و... اساساً به دلیل این بود كه مسئلهٌ رابطهٌ دین و دولت در ایران از انقلاب مشروطه به این طرف درست حل نشده بود و معطل چاره بود. متأسفانه با انقلاب پنجاه و هفت مردم ایران نه تنها حاكمیتی را كه اسماً صاحب بوند رسماً از دست دادند بلكه مشكل جدیدی هم به مشكل قبلی شان اضافه شد كه رابطهٌ دین و دولت بود، به اصطلاح عوام قوز بالا قوز شد.

================

دوباره بر می‌گردیم!

الاهه بقراط

بیست سال پیش، در چنین روزهایی، مردمی که چهل سال در یک نظام کمونیستی پرورش یافته بودند، با چکش و کلنگ به جان دیوار برلین افتادند و یک بار دیگر ثابت شد هیچ نظام ایدئولوژیک و خودکامه‌ای پایدار نیست و من که بر این باورم تبعید نه تنها در ترک وطن، بلکه در بازگشت به آن معنا می‌یابد، نمی‌دانستم در آن «هایم» پناهندگان در «برلین غربی» انتظاری را آغاز کرده‌ام که اکنون بیست سال از آن می‌گذرد. حتی همان زمان خیلی ها معتقد بودند دیوار برلین هنوز صد سال دیگر بر جا خواهد بود. امروز که برخی سخنان آن روزها از رسانه‌ها پخش می‌شود، آدم به یاد حرف های برخی از ایرانیان در همین روزها می‌افتد!

================

تنها حکومت غيردينی حافظ  دين و آزادی مردم است

گفتگو با فاطمه حقيقت جو

گفتگوگر: عنایت فانی (بی.بی.سی)

ما تجربهء سی سال حکومت دينی را داريم. اين مساله من را به اين جمع بندی رسانده که اگر می خواهيم دين را حفظ کنيم و آزادی های مردم را رعايت کنيم، بهتر است که يک حکومت غيردينی داشته باشيم. يعنی اينکه در واقع دين خودش محترم باشد و در جامعهء مدنی هم حضور داشته باشد، اما قانون اساسی کشور و حکومت کشور سکولار باشند که اگر دينی ها هم خواستند که در قدرت هم حاضر باشند، ببينند که آيا می توانند رای مردم را به دست بياورند. اما به هر حال، مبنا حکومت غيردينی است.

================

نقد یک تصمیم

محمدعلی دادخواه

نکاتی حقوقی و قانونی در نقد تصمیم مربوط به ماده واحدهء «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیات‌ها و كمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سایر مراكز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی... با توجه به اينکه قوهء صالح قانون‌گذار طبق قانون اساسی صریحاً و منجزاً مشخص شده است، شورای مورد بحث از شمول آن خروج موضوعی دارد. اما بر فرض كه اختیار قانون‌گذاری هم داشته باشد، آیا می‌تواند قانون اساسی را نیز نادیده بگیرد و برخلاف مصرحات و نصوص آن، حقوق منجز و مشخص افراد ملت را هَبا دارد!؟

از ارزان شدن ترياک و شيشه تا لزوم افزايش نظارت نيروي انتظامي بر اينترنت

سردار احمدي مقدم

ايلنا ـ فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه همايش سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، در جمع خبرنگاران، دربارهء مهم ترين مسائل جامعه از جمله ارزان شدن ترياک و شيشه صحبت کرد. اما شايد بتوان يکي از مهم ترين فرازهاي سخنان او را جايي جست وجو کرد که از نظارت بيشتر پليس بر فضاي مجازي و اينترنت سخن مي گويد؛ نقطه يي که به گفته خود رئيس پليس واکنش هايي از سوي روشنفکران در پي خواهد داشت. او نخست به بحث سازمان هاي مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در کشور ما و ديگر کشورها سازمان هاي مردم نهاد بيشتر در بحث درمان موثر بوده اند و طبق سياست هاي نظام و برنامه پنج ساله نيز بخش خصوصي بايد گسترش بيشتري پيدا کند و با توجه به انواع مواد مخدر با تنوع شديدي که وارد مي شود سازمان هاي مردم نهاد بايد در بحث پيشگيري هم فعال شوند. احمدي مقدم در رابطه با افزايش قاچاق و مصرف کراک گفت؛ هر هفده کيلو ترياک تبديل به يک کيلو کراک مي شود و به لحاظ سبک بودن براي قاچاقچيان مواد مخدر راحت تر است و از سوي ديگر وجود لابراتوارهاي صنعتي در کشور افغانستان باعث افزايش مصرف مواد مخدر صنعتي شده است. وي در رابطه با مخدر شيشه و وجود آشپزخانه هاي توليد شيشه در کشور گفت: در دسترس بودن مهم است اما مهم تر از آن وجود مصرف کننده است. ارزان شدن اين ماده بي اثر نيست اما شايد فردا سم هم ارزان شود آيا کسي سم مصرف مي کند؟ او در رابطه با تاکيد پليس در سال جاري بر بحث جابه جايي مواد عربستان گفت: اين موضوع پديد زيبايي نيست و در عرض يک سال گذشته نيز بيش از هزار نفر در فرودگاه هاي کشور دستگير شدند که مي خواستند مواد مخدر به عربستان ببرند که البته بيشترشان قاچاقچي نيستند و براي مصرف شخصي مواد مخدر را حمل مي کردند. وي افزود: صو شصت نفر نيز طي يک سال گذشته در عربستان دستگير شدند که در زندان هاي اين کشور هستند و شرايط شان هم خيلي سخت است و برخي از آنها جانشان را از دست مي دهند. سپس فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با نظارت پليس بر فضاي مجازي و جابه جايي اينترنتي مواد مخدر گفت: پليس بايد روي فضاي مجازي نظارت بيشتري داشته باشد اما هر بار که نيروي انتظامي به اين بحث وارد شد رسانه ها و افرادي که پز روشنفکري دارند حمله مي کنند و ما عقب نشيني مي کنيم. احمدي مقدم به نياز به کنترل فضاي مجازي تاکيد کرد و گفت: در ايران قوانين تا حدودي درست شده است و در خصوص روش هاي جديد قاچاق مواد مخدر نيز دو سوم موادي که نيروي انتظامي کشف مي کند از طريق روش هاي اطلاعاتي است.  وی در رابطه با شواهدي مبني بر اينکه موضوع مواد مخدر در کشور موضوعي سياسي است، گفت: از زمان ورود نيروهاي خارجي به افغانستان توليد مواد مخدر از دويست تن به بالاي هشت هزار تن رسيده است و بايد به اين موضوع مشکوک باشيم. احمدي مقدم تصريح کرد؛ چطور آمدند با موضوع تروريسم و مواد مخدر مبارزه کنند اما توليد مواد مخدر چهل برابر شد و به اذعان نهادهاي بين المللي هم اکنون چهل هزار تن مواد در افغانستان انبار شده است و قيمت ترياک نيز شش برابر ارزان شده است؟ احمدي مقدم افزود: از طريق فرودگاه ها نيز نيروهاي نظامي مواد مخدر را به بازار مصرف منتقل مي کنند که البته اين بازار مصرف در کشور ما نيست. و بالاخره، فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با دستگيرشدگان سيزده آبان گفت: وظيفه پليس برخورد با مجرم است و ما دستگيرشده ها را همان روز تحويل دستگاه قضايي داده ايم.

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

================

سپاه پاسداران: واردات  آرد وشکر يا موشک و خمپاره؟

مردم نمی توانند ولی فقیه را عزل کنند

قائم مقام نمایندهء ولی فقیه در سپاه پاسداران

مجتبی ذوالنور، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سخنرانی‌ای در شهر قم گفته است که «در نظام اسلامی، ولایت ومشروعیت ولی فقیه ازسوی خداوند، پیامبر اسلام و معصومین است.» مجتبی ذوالنور می‌افزاید: «اینگونه نیست که مردم به ولی فقیه مشروعیت بدهند تا هر زمان که بخواهند او را عزل کنند.» او همچنین گفته است: « مردم زمینهء اجرایی شدن ولایت فقیه را با انتخاب فقهای مجلس خبرگان فراهم می‌کنند واعضای مجلس خبرگان نیز ولی فقیه را نصب نمی‌کنند، بلکه او را کشف می‌کنند و اینگونه نیست که آنها هر زمان که بخواهند، می‌توانند ولی فقیه را عزل کنند». قائم مقام نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران همچنین این موضوع را که « ولی فقیه باید در چارچوب قانون مقید عمل کند»، اشتباه توصیف کرده است. در اين مورد محمد جواد اکبرین، دین پژوه و تحلیلگر سیاسی در لبنان، به رادیو فردا گفته است: «سخنان آقای ذوالنور حرف جدیدی نیست. نظریه‌ای وجود دارد مبنی بر این که ولی فقیه را مجلس خبرگان رهبری کشف می‌کند نه نصب، اما این نظر قانون اساسی نیست و این حرف‌ها دقیقاً نقطه مقابل قانون اساسی است. در قانون اساسی سخن از انتخاب ولی فقیه است و طبق قانون اساسی مجلس خبرگان ولی فقیه را نصب می‌کند و به همین دلیل می‌تواند او را عزل هم بکند چون در قانون عزل در برابر نصب قرار دارد. سخن آقای ذوالنور جایگاه قانونی ندارد و ظاهراً حاکمان متوجه شده‌اند که از طریق قانون نمی‌توانند آن طور که تمایل دارند خودکامگی خود را ارضا کنند و حکومت مطلق داشته باشند، لذا به نفی قانون روی آورده‌اند و حرف‌هایی می‌زنند که پایگاه قانونی ندارد .اظهارات آقای ذوالنور تکرار سخنانی قدیمی‌ است برای شروع فصلی تازه که بتوانند با رفتاری فراقانونی به خواسته‌های خودشان برسند. در قانون اساسی ما هم اختیارات ولی فقیه فقط يازده مورد است، یعنی بر اساس اصل پنجاه و هفت ولایت مطلقه فقیه در این يازده مورد است نه خارج از این موارد، به تعبیر دیگر ولایت مطلقه فقیه در چهارچوب قانون اساسی است. اظهارات جدید آقای ذوالنور این هدف را دنبال می‌کند که باید خودشان را از قید قانون اساسی رها کنند. اگر بپذیرند که اختیارات ولی فقیه در چهارچوب قانون اساسی است، آن وقت نمی‌توانند به میل خود، خودکامگی به خرج دهند و هر تصمیمی‌ برای ملت بگیرند. به همین دلیل به این گونه اظهارات روی می‌آورند که ولایت فقیه بالاتر از قانون اساسی است و این یعنی بی اهمیت شمردن رأی مردم. بالاخره همین مردم به جمهوری اسلامی‌ شما و به قانون اساسی رأی دادند، چطور موقع دعوت مرم به رأی دادن «میزان رأی ملت است»، اما وقتی زمان پاسخگویی مسئولان فرا می‌رسد مسئولان فراتر از قانون هستند؟ اینها راه‌های فرار از قانون است، با این که قانون اساسی دست ولی فقیه را متاسفانه بسیار باز گذاشته و اگر بیش از ظرفیت یک انسان به او قدرت بدهی طبعاً فاسد می‌شود، اما باز هم به این مقدار قانع نیستند و می‌خواهند ولی فقیه را فراتر از قانون اساسی مطرح کنند».

 گزارشی از بهروز کارونی (راديو فردا)

(آرشيو کوتاه و گويا)

مطالبی دربارهء هدفمند کردن رايا نه ها

هدفمند كردن يارانه‌ها جراحي لازم اقتصادي است

آیت الله جنتی

خبرگزاری فارس: آيت‌الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران، در خصوص هدفمند كردن يارانه‌ها آن را جراحي اقتصادي دانست و گفت: «اين كار يك كار اساسي، زيربنايي و يك تحول بزرگ است و چنين حركت و تحول اقتصادي در دوره سی ساله انقلاب اسلامي وجود نداشته است». وي در ادامه افزود: «مردم و نخبگان بايد اين تحول اقتصادي را بپذيرند چون اين يك فعاليت حساب شده است و دولت‌هاي گذشته در اين خصوص اتفاق نظر داشته‌اند كه بايد تحول اقتصادي صورت پذيرد اما شهامت و جرات بروز اين عمل را نداشتند». وي با تشكر از مجلس و دولت براي هماهنگي با يكديگر درخصوص رسيدگي به بحث هدفمند كردن يارانه تاكيد كرد: «هدفمند‌كردن يارانه‌ها چيزي نيست كه اختلاف سليقه بخواهد در آن دخالت كند و در اين خصوص نظرها بايد نزديك شود و اگر اختلافي در اين امر پيش آمد مرجع نهايي، رهبري است». آيت‌الله جنتي با اشاره به اينكه بايد دستگاه هاي تبليغاتي كشور و صدا و سيما اين موضوع را تشريح و توجيه كنند خاطرنشان كرد: «همهء مردم و بخصوص نخبگان بايد در اين خصوص توجيه شوند و حرف منتقدان نيز بايد زده شده و به آن پاسخ داده شود».دبير شوراي نگهبان در ادامه تصريح كرد: «بايد از ناشي‌گري‌ها در بحث هدفمند كردن يارانه‌ها اجتناب كرده و كساني كه قصد دارند در اين امر وارد شوند بايد بسيار فهميده و حساب‌شده كار كنند نه اينكه كاري را انجام دهند كه اين تحول اقتصادي از اصل و اساس زير سوال رود و حركت‌هاي شيطنت آميز در اين امر مسلم مي‌شود؛ عده‌اي نمي‌خواهند هدفمند كردن يارانه‌ها شكل بگيرد كه يا معتقدند اين امر به ضرر كشور است و يا اينكه قصد شيطنت سياسي دارند و با اين بهانه قصد دارند فتنه ايجاد كنند و با اين فتنه‌گرها بايد برخورد شود». وي به آثار تورمي هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: «آثار تورمي را بايد در اين طرح اقتصادي به حداقل رساند و مطمئنا در مقاطع ابتدايي اين تحول اقتصادي آثار تورمي خواهد داشت و مردم بايد براي پذيرفتن اين اقدام و تحول اقتصادي آماده باشند و به مسئولان امر كمك كنند».

چرا مجلس در برابر احمدی نژاد کوتاه آمد؟

مرتضی نیک پندار

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه هدفمند کردن یارانه ها در روز یکشنبه در حالی ادامه یافت که همانگونه که پیش بینی می شد نمایندگان مجلس یک گام دیگر در برابر خواسته احمدی نژاد برای داشتن اختیارات مطلق درباره نحوهء هزینه کردن هزاران میلیارد تومان پول یارانه ها کوتاه آمدند.  اقدام نمایندگان مجلس پس از آن صورت گرفت که شنیده شد نظر رهبر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مبنی بر بازگذاشتن دست دولت است. همچنین حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در اقدامی بی سابقه صراحتاً از مجلس خواست تا دولت را یاری کند.

رايانه ها و قدمی دیگر به سوی ولایت اسلامی

گفتگو با جمشید اسدی

گفتگوگر: ایرج ادیب‌زاده

آقای احمدی‌نژاد می‌خواهد این پول را در اختیار داشته باشد تا بتواند کسانی را که می‌خواهد بخرد و به بعضی‌ها هیچی ندهد و به بعضی‌ها به‌مراتب بیش‌تر از میانگین ده هزار تومان بدهد. البته به لحاظ اقتصادی گرانی زیاد است، البته دست‌مزدبگیران زیر فشار هستند، و البته مفهوم شهروندی به لحاظ سیاسی بیش از پیش در کشور دچار مشکلات خواهد شد. یعنی به‌گونه‌ای خواهد شد که شهروند مستقل از دولت وجود ندارد. چون دولت اگر این پول را به شهروندان آسیب‌پذیر و نیازمند ندهد، با توجه به تولید پایین و بی‌کاریِ بالا آن‌ها از گذران زندگی برنمی‌آیند. در نتیجه، محتاج به دولت خواهند بود، و دولت هم با این پولی که امروز پیدا کرده و این‌که در مقابل هیچ‌کس پاسخ‌گو نیست، می‌تواند بسیاری از شهروندان را بخرد. این یکی از ناگوارترین پی‌آمدهایی است که در تاریخ معاصر سیاسی ایران اتفاق افتاده است.

آینده نگری

حميد رضا رحيمی

فدوی گاه از مواضع برخی مؤمنین شدیداً حیرت، و در عقل و درایت بعضی، عمیقاً تردید می کند. آخر چطور ممکن است که مؤمنی از حقوق و مزایای  اُخروی چشم پوشی و به منافع زود گذر دنیوی پای بند شود ؟ چرا آراء عالمانه ی حضرت امام (ل) بویژه آنجا که فرمود: "اقتصاد مال خره"  را به کلی از یاد برده و به دست پنجم او دل بسته ایم؟ دل فدوی از این همه بی توجهی مؤمنین و مؤمنات به درد آمده و اشک شدیداً  از همه جایش سرازیر شده است... فدوی، به قول آن شاعر ضد انقلاب که بی اجازه ی حضرات آیات عظام و حجج اسلام، کثرالله امثالهم، کشف حجاب کرده و گفته است که: "تو مو می بینی و من پیچش مو"، عرض می کند که...

(آرشيو)

از مجموعهء «جستاری در فرهنگ شناسی ـ برنامهء 25»

بحث دهم ـ نوآوری و نوانديشی

بخش دوم ـ نوآوری در سيستم ها

گفتار راديو ـ تلويزيونی يک ساعته از

اسماعيل نوری علا

نوشتهء: آندرو مانگو

فصل سوم ـ سال های پر کشاکش (1960 تا 1980)

قسمت اول ـ دولت کودتا و قانون اساسی جديد

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

قشر تحصيل کردهء کشور، در دوران حاکميت حزب دموکرات، از قدرت روزافزون شعب حزب و روسای محلی آن ها نگران بوده و اين مقامات حزبی را کسانی می ديدند که خلاف طبيعت يک ديوانسالاری منظم عمل می کنند و با ايجاد حوزه های متفرقی که تبديل به اردوگاه های سياسی متخاصم می شدند به اختلافات اجتماعی دامن می زدند. قانون جديد با ممنوع کردن ايجاد شعب حزبی کوچکتر از ايالتی، از يک سو از شرکت غير حرفه ای عمومی در فعاليت های سياسی جلوگيری کرده و، از سويي ديگر، بر قدرت رهبران حزبی می افزود؛ و همچنان که دولت های برآمده از سيستم تک حزبی جای خود را به دولت های ائتلافی می دادند، وزرا به جای اين که در مقابل نخست وزير مسئوليت داشته باشند در مقابل رهبران حزبی پاسخگو بودند؛ اما اين رهبران نمی توانستند به ارادهء خود آن ها را از مشاغل شان خلع کنند.

(پيوند به فهرست کتاب)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 707  ـ  شنبه 23 آبان 1388 ـ  14 نوامبر 2009 

 

از تبادل سوخت هسته يي استقبال مي کنيم

محمود احمدي نژاد

 

پرچم مبارزه با آمريكا و مرگ ‌بر آمريكا بايد هميشه افراشته باشد

آیت الله جنتی

 

كل جمعيت مخالفان در راهپيمايى سيزده آبان پانصد نفر بود

مجتبى شاكرى، قائم مقام جمعيت ايثارگران

 

چه کسی جنبش سبز ایران را هدایت می کند؟

مهدی خلجی

(ترجمه از نشريهء «سياست خارجی» در آمريکا)

 

خطر رادیکالیزه شدن یا خشونت در جنبش سبز؟
دکتر حسین باقرزاده

 

دربارهء جنبش های خود جوش و شعار جمهوری ايرانی

گفتگو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «ميزگرد شنبه ها» در تلويزيون پارس

به مديريت مهرداد پارسا

 

گزارشی از دومین کنفرانس «حقوق اقلیت ها» یِ سازمان ملل

عـبدالسـتار دوشوکی

 

صدمات جبران ناپذیر نابرابری انسان ها بر منافع ملی ایران

یوسف شریفی

 

شماره 706  ـ  جمعه 22 آبان 1388 ـ  13 نوامبر 2009 

 

آقای کديور هم بهتر است در حد گليم خود بماند

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

در سوگ «کمال» گریستم!

آذرمیدخت بهرام

 

من نمي توانم ساكت بنشينم و هيچ نگويم

گفتگو با رضا پهلوي

گفتگوگر: سايمون هفر، خبرنگار روزنامه گاردين

ترجمه: مرتضی بدری

 

شعار جمهوری ایرانی، سکولاریسم و اپوزیسیون پیشرو

رضا ميهن دوست

 

بسیجی ها در پالتاک

مهدی فتاپور

 

شماره 705  ـ  پنج شنبه 21 آبان 1388 ـ  12 نوامبر 2009 

 

آشنائی با نسخهء اول پيش نويس قانون اساسی نوين ايران

کار گروهی  ِ «حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران»

 

زمینه‌های اقبال از «سکولاریسم» در جامعه امروزین ایران

مهدی قاسمی

 

سخنی با آقای مهاجرانی

محمد امينی

 

ضرورت‌های نخستین مرحلهء جنبش سبز

محسن کدیور

متن کامل سخنرانی در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو

 

فروریزی دیوارهای ننگ و ترس!

شهباز نخعی

 

ما در دانشگاه در خط مقدم جنگ نرم مديريت مي کنيم

غلامرضا خواجه سروي، معاون فرهنگي وزير علوم

 

شماره 704  ـ  چهار شنبه 20 آبان 1388 ـ  11 نوامبر 2009 

 

ديوار برلين بر گرد سرزمين من!

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

 

آشفتگی ارزش ها در قوانین مذهبی و توسعه نیافتگی اخلاق

نگاهی به قانون قصاص از روزنه اخلاق

مژگان ثروتی

 

آيا «ندا» هنوز زنده است؟ اين سئوال بي خوابم مي كند!

بابك داد

 

کمپینی برای 5 میلیون زن افغان

گفتگو با شیلا صمیمی، فعال حقوق زنان در افغانستان

گفتگوگران: رها عسگری زاده - زینب محقق

 

حکومت اسلامی امانتی است که جامعه بايد نشان دهد که شايستهء آن است

سردار محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج مستضعفين

 

شماره 703  ـ  سه شنبه 19 آبان 1388 ـ  10 نوامبر 2009 

 

تظاهرات 13 آبان و مذاکرات ژنو، درسی برای اوباما

حسن داعی

 

دویست و پنجاه هزار تومان تشویقی برای دستگيری هر اغتشاشگر!؟

نامهء رضا مهدوی نیا، فرزند شهید مصطفی مهدوی نیا، به خامنه ای

 

به سوی آزاد شهر ایرانی

کوروش گلنام

 

زرتشتیان و  مشروطیت

يوسف شريفی

بخش دهم از فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

 

يک خبر کوتاه خوشمزه:

دادستان ويژه روحانيت قم؛ روحانيون از موضع گيري سياسي خودداري کنند

 

پليس آماده اجراى حد قطع دست براى كنترل سرقت است

رئيس پليس آگاهى كشور

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

نامه ای به حقوقدانان جنبش سبز

شکوه ميرزادگی

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630