دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |   سال دوم ـ  شماره 708 ـ  يکشنبه 24 آبان 1388 ـ 15 نوامبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

از تبادل سوخت هسته يي استقبال مي کنيم

محمود احمدي نژاد

محمود احمدي نژاد در جمع مردم مشهد و زوار حرم امام رضا گفت؛ ما امروز به نکته مهمي رسيده ايم. به ياد داريد چند سال قبل فرياد مي زدند، قطعنامه صادر مي کردند و تحريم مي کردند. به ما مي گفتند شما بايد فعاليت هاي هسته يي خود را تعطيل کنيد، اما امروز به جايي رسيده اند که اعلام مي کنند آماده همکاري هاي هسته يي با ملت ايران هستند. وي با اشاره به اينکه آنها نمي خواستند عزت، اقتدار و عظمت ملت ايران به کرسي بنشيند امروز بزرگي ملت ايران تثبيت شده است. وي ادامه داد؛ علت اين مساله اول ايستادگي بي نظير و تاريخي شما ملت و استواري رهبري در برابر قدرت هاي زورگوي جهاني است و علت دوم لطف و عنايت امام عصر است.  (بقيه در آرشيو)

 

پرچم مبارزه با آمريكا و مرگ ‌بر آمريكا

بايد هميشه افراشته باشد

آیت الله جنتی

خبرگزاری فارس: آيت‌الله احمد جنتي امام جمعه موقت، با تجليل از حضور گسترده مردم در گراميداشت روز سيزده آبان تصريح كرد: «پرچم مبارزه با آمريكا و مرگ ‌بر آمريكا بايد هميشه افراشته باشد و اگر قرار باشد اين نظام، انقلاب و اسلام پابرجا باشد و مردم راحت زندگي كنند پرچم مقابله با دشمن هميشه بايد افراشته باشد. وی تصريح کرد که: «حضور گسترده مردم در روز سيزده آبان نسبت به سال‌هاي گذشته دو برابر بود و در اينجا بايد از حضور دانش آموزان و دانشجويان در اين راهپيمايي عظيم تجليل كرد». (بقيه در آرشيو)

 

كل جمعيت مخالفان در راهپيمايى

سيزده آبان پانصد نفر بود

مجتبى شاكرى،

قائم مقام جمعيت ايثارگران

ايلنا ـ مجتبى شاكرى، قائم مقام و عضو شوراى مركزى جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامى معتقد است: «كسانى كه در انتخابات ترديد مى كنند عددى نيستند كه بخواهيم ادعاهاى آنها را شكاف تلقى كنيم. در راهپيمائى روز سيزده آبان به ادعاى خود معترضين تنها توانستند پنج هزار نفر را جمع كنند كه اين به معناى وجود شكاف نيست و ديديم كه در مقابل ميليون ها نفر در اين راهپيمايى شركت كردند و تعبير شكاف خلاف منطق مى باشد». او در تحليل خود از ديدارهاى اخير با مراجع و ابراز نگرانى از وضعيت اقتصادى جامعه و لزوم بازگشت كشور به وضعيت عادى پس از حوادث انتخابات اظهار داشت: «پس از انتخابات وقايعى رخ داد و به طور طبيعى اگر بنا است اين مسائل در داخل كشور حل شود بايد در داخل سازكار نظام و بر اساس قانون اساسى حل و فصل شود. (بقيه در آرشيو)

(آرشيو کوتاه و گويا)

================

چه کسی جنبش سبز ایران را

هدایت می کند؟

مهدی خلجی

(ترجمه از نشريهء

«سياست خارجی» در آمريکا)

شما اگر می خواهيد با طبيعت نامتعارف اين جنبش آشنا شويد و آنچه که مردم بی باک را به خيابان ها کشيده است بشناسيد، به موسوی و کروبی و خاتمی گوش ندهيد. زيرا نمايندگان واقعی رفرم بدهکاری چندانی به آنها ندارند و به احتمال زياد جنبش سبز در صورت کسب موفقيت از آنها خواهد گذشت. به اين خاطر است که نه فقط رژيم تهران، بلکه هم چنين "رهبران" رفرميستی که به رهبری اين جنبش تظاهر می کنند از پيروزی جنبش سبز هراسانند. دموکراسی در ايران تنها از طريق گسستن از ايده های آيت الله خمينی و ايدئولوژی اسلامی برخواهد آمد، همان مفاهيمی که رهبران تصادفی اين جنبش هنوز به آن پايبندند.

================

خطر رادیکالیزه شدن

یا خشونت در جنبش سبز؟
حسین باقرزاده

جنبش سبز به سرعت رادیکالیزه می‌شود. در فاصلهء چند ماهی که از آغاز این جنبش می‌گذرد، شعارها تندتر و تندتر شده است. این مسئله به نگرانی‌هایی در درون جنبش دامن زده و رهبری اصلاح ‌طلب جنبش را تحت فشار قرار داده است. این رهبری بر فعالیت در چهارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی تأکید می‌ورزد و نمی‌تواند شعارهای ساختار شکن را بپذیرد. حاکمیت نیز آنان را زیر فشار قرار داده است که تکلیف خود را با ««ساختار شکنان» روشن کنند. رهبران اصلاح‌ طلب جنبش با معضل بزرگی روبرو هستند. اگر به فشار حاکمیت تن دهند عملاً تسلیم حاکمیت شده‌اند و اعتبار و موقعیت خود در جنبش سبز را از دست می‌دهند؛ و اگر در برابر این فشار مقاومت کنند حاکمیت سعی خواهد کرد هواداران اصیل آنان را از دورشان بپراکند.

================

دربارهء جنبش های خود جوش

و شعار جمهوری ايرانی

گفتگو با اسماعيل نوری علا

در برنامهء «ميزگرد شنبه ها»

در تلويزيون پارس

به مديريت مهرداد پارسا

================

گزارشی از دومین کنفرانس

«حقوق اقلیت ها» یِ سازمان ملل

عـبدالسـتار دوشوکی

در آغاز سخنرانی خود به این حقیقت تلخ اشاره کردم که، بعنوان مثال، من، علیرغم اینکه ایرانی و مسلمان هستم، اما بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی از کاندیدا شدن برای مقام های عالی کشوری، نظیر ریاست جمهوری، محروم هستم؛ آن هم در کشوری که سنگ اسلام را به سینه می زند و خود را اُم القرای جهان اسلام می داند؛ اُم القرایی که در آن سنی ها حتی اجازهء ساخت مسجد در تهران ندارند،در حالیکه شیعیان حتی در روستاهای دور دست بلوچستان مسجد ویژهء خود را دارند، اگـرچه در این روستا ها شیعه ای وجود ندارد و این مساجد گاهاً برای استفادهء موقتی توسط گشت های سپاه و یا نیروهای انتظامی بکار گرفته می شوند... سخنرانی من همراه با اعتراض شدید نمایندگان جمهوری اسلامی صورت گرفت.

================

صدمات جبران ناپذیر

نابرابری انسان ها

بر منافع ملی ایران

یوسف شریفی

جمهوری اسلامی ریشه در عصر صفوی دارد و متاسفانه ریشه در بدترین دوران آن، یعنی دوران شاه سلطان حسینی آن، دارد. حکومت جمهوری اسلامی همان تعصبات و نابرابری ها را بر غیر شیعیان و سایر دگر اندیشان اعمال می کند. پس از استقرار رژیم جمهوری اسلامی در ایران، خارج از قانون اساسی آن، عملا تعریف جدیدی از تابعیت و شهروندی مطرح گردید. دیگر نژاد، جنس، اقامتگاه، پیشینه تاریخی ..... باعث تابعیت و یا شهروندی شخص نمی شود، آن عامل اصلی که در تحقق شهروندی تاثیر گذار است دین و مذهب است. ایرانیان غیر مسلمان و حتی مسلمانانی که شیعه نیستند، به صورت شهروندان درجه دو و یا سه درآمده اند. ایرانیان غیر مسلمان، شهروندی آنان مطلق و بدون قید و شرط نیست. آنان در حقوق و امتیازات، برابر با مسلمانان شیعه نیستند.

(آرشيو)

================

تكرار تاریخ یا تقلید تاریخ؟

رامین كامران

از مشروطیت به این سو مشكل اساسی مردم ایران این بوده كه حقوقی را كه اسماً با این انقلاب دورانساز صاحب شده بودند، رسماً اعمال نمایند. در انقلاب اسلامی مشكل واقعی همین بود ولی خمینی توانست آن را به رابطهٌ دین و دولت كه مشكل او بود و نه ملت ایران، پیوند بزند و اسلامی شدن دولت را چارهٌ مشكل مردم وانمود سازد كه نبود. اگر توانست چنین كند فقط از این جهت نبود كه آدم محتالی بود و توطئه كرد و دولتی خارجی زیر بالش را گرفت و... اساساً به دلیل این بود كه مسئلهٌ رابطهٌ دین و دولت در ایران از انقلاب مشروطه به این طرف درست حل نشده بود و معطل چاره بود. متأسفانه با انقلاب پنجاه و هفت مردم ایران نه تنها حاكمیتی را كه اسماً صاحب بوند رسماً از دست دادند بلكه مشكل جدیدی هم به مشكل قبلی شان اضافه شد كه رابطهٌ دین و دولت بود، به اصطلاح عوام قوز بالا قوز شد.

دوباره بر می‌گردیم!

الاهه بقراط

بیست سال پیش، در چنین روزهایی، مردمی که چهل سال در یک نظام کمونیستی پرورش یافته بودند، با چکش و کلنگ به جان دیوار برلین افتادند و یک بار دیگر ثابت شد هیچ نظام ایدئولوژیک و خودکامه‌ای پایدار نیست و من که بر این باورم تبعید نه تنها در ترک وطن، بلکه در بازگشت به آن معنا می‌یابد، نمی‌دانستم در آن «هایم» پناهندگان در «برلین غربی» انتظاری را آغاز کرده‌ام که اکنون بیست سال از آن می‌گذرد. حتی همان زمان خیلی ها معتقد بودند دیوار برلین هنوز صد سال دیگر بر جا خواهد بود. امروز که برخی سخنان آن روزها از رسانه‌ها پخش می‌شود، آدم به یاد حرف های برخی از ایرانیان در همین روزها می‌افتد!

تنها حکومت غيردينی حافظ دين و آزادی مردم است

گفتگو با فاطمه حقيقت جو

گفتگوگر: عنایت فانی (بی.بی.سی)

ما تجربهء سی سال حکومت دينی را داريم. اين مساله من را به اين جمع بندی رسانده که اگر می خواهيم دين را حفظ کنيم و آزادی های مردم را رعايت کنيم، بهتر است که يک حکومت غيردينی داشته باشيم. يعنی اينکه در واقع دين خودش محترم باشد و در جامعهء مدنی هم حضور داشته باشد، اما قانون اساسی کشور و حکومت کشور سکولار باشند که اگر دينی ها هم خواستند که در قدرت هم حاضر باشند، ببينند که آيا می توانند رای مردم را به دست بياورند. اما به هر حال، مبنا حکومت غيردينی است.

نقد یک تصمیم

محمدعلی دادخواه

نکاتی حقوقی و قانونی در نقد تصمیم مربوط به ماده واحدهء «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیات‌ها و كمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سایر مراكز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی» مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی... با توجه به اينکه قوهء صالح قانون‌گذار طبق قانون اساسی صریحاً و منجزاً مشخص شده است، شورای مورد بحث از شمول آن خروج موضوعی دارد. اما بر فرض كه اختیار قانون‌گذاری هم داشته باشد، آیا می‌تواند قانون اساسی را نیز نادیده بگیرد و برخلاف مصرحات و نصوص آن، حقوق منجز و مشخص افراد ملت را هَبا دارد!؟

از ارزان شدن ترياک و شيشه تا لزوم افزايش نظارت نيروي انتظامي بر اينترنت

سردار احمدي مقدم

ايلنا ـ فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه همايش سازمان هاي مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر، در جمع خبرنگاران، دربارهء مهم ترين مسائل جامعه از جمله ارزان شدن ترياک و شيشه صحبت کرد. اما شايد بتوان يکي از مهم ترين فرازهاي سخنان او را جايي جست وجو کرد که از نظارت بيشتر پليس بر فضاي مجازي و اينترنت سخن مي گويد؛ نقطه يي که به گفته خود رئيس پليس واکنش هايي از سوي روشنفکران در پي خواهد داشت. او نخست به بحث سازمان هاي مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در کشور ما و ديگر کشورها سازمان هاي مردم نهاد بيشتر در بحث درمان موثر بوده اند و طبق سياست هاي نظام و برنامه پنج ساله نيز بخش خصوصي بايد گسترش بيشتري پيدا کند و با توجه به انواع مواد مخدر با تنوع شديدي که وارد مي شود سازمان هاي مردم نهاد بايد در بحث پيشگيري هم فعال شوند. احمدي مقدم در رابطه با افزايش قاچاق و مصرف کراک گفت؛ هر هفده کيلو ترياک تبديل به يک کيلو کراک مي شود و به لحاظ سبک بودن براي قاچاقچيان مواد مخدر راحت تر است و از سوي ديگر وجود لابراتوارهاي صنعتي در کشور افغانستان باعث افزايش مصرف مواد مخدر صنعتي شده است. وي در رابطه با مخدر شيشه و وجود آشپزخانه هاي توليد شيشه در کشور گفت: در دسترس بودن مهم است اما مهم تر از آن وجود مصرف کننده است. ارزان شدن اين ماده بي اثر نيست اما شايد فردا سم هم ارزان شود آيا کسي سم مصرف مي کند؟ او در رابطه با تاکيد پليس در سال جاري بر بحث جابه جايي مواد عربستان گفت: اين موضوع پديد زيبايي نيست و در عرض يک سال گذشته نيز بيش از هزار نفر در فرودگاه هاي کشور دستگير شدند که مي خواستند مواد مخدر به عربستان ببرند که البته بيشترشان قاچاقچي نيستند و براي مصرف شخصي مواد مخدر را حمل مي کردند. وي افزود: صو شصت نفر نيز طي يک سال گذشته در عربستان دستگير شدند که در زندان هاي اين کشور هستند و شرايط شان هم خيلي سخت است و برخي از آنها جانشان را از دست مي دهند. سپس فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با نظارت پليس بر فضاي مجازي و جابه جايي اينترنتي مواد مخدر گفت: پليس بايد روي فضاي مجازي نظارت بيشتري داشته باشد اما هر بار که نيروي انتظامي به اين بحث وارد شد رسانه ها و افرادي که پز روشنفکري دارند حمله مي کنند و ما عقب نشيني مي کنيم. احمدي مقدم به نياز به کنترل فضاي مجازي تاکيد کرد و گفت: در ايران قوانين تا حدودي درست شده است و در خصوص روش هاي جديد قاچاق مواد مخدر نيز دو سوم موادي که نيروي انتظامي کشف مي کند از طريق روش هاي اطلاعاتي است.  وی در رابطه با شواهدي مبني بر اينکه موضوع مواد مخدر در کشور موضوعي سياسي است، گفت: از زمان ورود نيروهاي خارجي به افغانستان توليد مواد مخدر از دويست تن به بالاي هشت هزار تن رسيده است و بايد به اين موضوع مشکوک باشيم. احمدي مقدم تصريح کرد؛ چطور آمدند با موضوع تروريسم و مواد مخدر مبارزه کنند اما توليد مواد مخدر چهل برابر شد و به اذعان نهادهاي بين المللي هم اکنون چهل هزار تن مواد در افغانستان انبار شده است و قيمت ترياک نيز شش برابر ارزان شده است؟ احمدي مقدم افزود: از طريق فرودگاه ها نيز نيروهاي نظامي مواد مخدر را به بازار مصرف منتقل مي کنند که البته اين بازار مصرف در کشور ما نيست. و بالاخره، فرمانده نيروي انتظامي در رابطه با دستگيرشدگان سيزده آبان گفت: وظيفه پليس برخورد با مجرم است و ما دستگيرشده ها را همان روز تحويل دستگاه قضايي داده ايم.

(آرشيو کوتاه و گويا)

(آرشيو)

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

شماره 706  ـ  جمعه 22 آبان 1388 ـ  13 نوامبر 2009 

 

آقای کديور هم بهتر است در حد گليم خود بماند

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

 

در سوگ «کمال» گریستم!

آذرمیدخت بهرام

 

من نمي توانم ساكت بنشينم و هيچ نگويم

گفتگو با رضا پهلوي

گفتگوگر: سايمون هفر، خبرنگار روزنامه گاردين

ترجمه: مرتضی بدری

 

شعار جمهوری ایرانی، سکولاریسم و اپوزیسیون پیشرو

رضا ميهن دوست

 

بسیجی ها در پالتاک

مهدی فتاپور

 

شماره 705  ـ  پنج شنبه 21 آبان 1388 ـ  12 نوامبر 2009 

 

آشنائی با نسخهء اول پيش نويس قانون اساسی نوين ايران

کار گروهی  ِ «حقوقدانان جنبش سبز مردم ايران»

 

زمینه‌های اقبال از «سکولاریسم» در جامعه امروزین ایران

مهدی قاسمی

 

سخنی با آقای مهاجرانی

محمد امينی

 

ضرورت‌های نخستین مرحلهء جنبش سبز

محسن کدیور

متن کامل سخنرانی در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو

 

فروریزی دیوارهای ننگ و ترس!

شهباز نخعی

 

ما در دانشگاه در خط مقدم جنگ نرم مديريت مي کنيم

غلامرضا خواجه سروي، معاون فرهنگي وزير علوم

 

شماره 704  ـ  چهار شنبه 20 آبان 1388 ـ  11 نوامبر 2009 

 

ديوار برلين بر گرد سرزمين من!

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

 

آشفتگی ارزش ها در قوانین مذهبی و توسعه نیافتگی اخلاق

نگاهی به قانون قصاص از روزنه اخلاق

مژگان ثروتی

 

آيا «ندا» هنوز زنده است؟ اين سئوال بي خوابم مي كند!

بابك داد

 

کمپینی برای 5 میلیون زن افغان

گفتگو با شیلا صمیمی، فعال حقوق زنان در افغانستان

گفتگوگران: رها عسگری زاده - زینب محقق

 

حکومت اسلامی امانتی است که جامعه بايد نشان دهد که شايستهء آن است

سردار محمدرضا نقدی، رئيس سازمان بسيج مستضعفين

 

شماره 703  ـ  سه شنبه 19 آبان 1388 ـ  10 نوامبر 2009 

 

تظاهرات 13 آبان و مذاکرات ژنو، درسی برای اوباما

حسن داعی

 

دویست و پنجاه هزار تومان تشویقی برای دستگيری هر اغتشاشگر!؟

نامهء رضا مهدوی نیا، فرزند شهید مصطفی مهدوی نیا، به خامنه ای

 

به سوی آزاد شهر ایرانی

کوروش گلنام

 

زرتشتیان و  مشروطیت

يوسف شريفی

بخش دهم از فصل نهم کتاب «دیهء اهل کتاب»

 

يک خبر کوتاه خوشمزه:

دادستان ويژه روحانيت قم؛ روحانيون از موضع گيري سياسي خودداري کنند

 

پليس آماده اجراى حد قطع دست براى كنترل سرقت است

رئيس پليس آگاهى كشور

 

شماره 702  ـ  دو شنبه 18 آبان 1388 ـ  9 نوامبر 2009 

 

واقعیات میدان و واقعیات تاریخ

داریوش همایون

 

تاملی بر وقایع همسان در مشروطیت و تحولات اخیر ایران

مهران امیراحمدی

 

خدا شیر یا خط نمی اندازد

از وبلاگ سهرابستان

 

علاقهء خامنه ای به سانسور کردن مباحث سياسی (ويدئو)>>>>

 

نظر مقام معظم  رهبري درباره نگهداري ماهواره

 

فقط پنج نشانه از هزار و دويست نشانهء‌ آخرالزمان باقی مانده است

اسماعیل شفیعی سروستانی

مسئول موسسهء فرهنگی «موعود عصر»

 

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

پای درد دل مردم  دارالخُرافه و چیزی به ماه نمانده بود!

حميد رضا رحيمی

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

نامه ای به حقوقدانان جنبش سبز

شکوه ميرزادگی

================

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

کتاب «درد اهل ذمه»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630