دربارۀ ما | تماس | آرشيو صفحه اول | جستجو | فيلترشکن | کوتاه و گويا | عکس و مکث عکس انتخابی ويدئوها  |  کتابخانه  |  زنان گروه ها | اسناد نامه ها

درباره سکولاريسم فهرست نام نويسندگان |  سال دوم ـ  شماره 682 ـ سه شنبه 28 مهر 1388 ـ  20 اکتبر 2009   | فهرست کليهء مقالات | English Section

منبع عکس Source

================

سکولاریزم سیاسی، علیه یا له دین؟

میثم بادامچی

استدلال «جدایی نهاد دین از نهاد حکومت به نفع دموکراسی» منحصر به لیبرالیسم سیاسی راولز یا فلسفه‌ی سیاسی توکویل نیست و لیبرال‌هایی مانند لاک، منتسکیو، کانت، هگل و میل همگی استدلال‌های مشابهی در مورد ایجاب جدایی نهاد دین از نهاد حکومت برای دموکراسی روا داشته‌اند. در نقطه‌ی مقابل استدلال توکویل و راولز، مهدویت سیاسی و نظریه‌ی ولایت مطلقه‌ی فقیه، هر دو یکی ‌شدن نهاد دین با نهاد حکومت را توجیه می‌کنند. مهدویت سیاسی مهدویت را یک نظریه‌ی سیاسی در مورد شکل مطلوب حکومت می‌داند و از یکی ‌شدن نهاد دین و نهاد حکومت در زمان پس از ظهور امام زمان سرسختانه دفاع می‌کند. نظریه‌ی ولایت فقیه هم که حکومت را حق ویژه‌ی فقها به نیابت از امام زمان تلقی می‌کند، یکی ‌شدن دین و حکومت را ضامن اخلاقی‌بودن و ترقی جامعه می‌داند. ولی با وجود این استدلال و تجارب تاریخی در شرق و غرب آیا تز یکی‌ شدن دین و حکومت در نظریه‌ی ولایت مطلقه‌ی فقیه و مهدویت سیاسی آخرالزمان‌گرای احمدی‌نژاد قابل دفاع‌اند؟

================

مفاهیم سکولاریسم

در فلسفه سکولار و نظامهای دینی
مجید شهباز خانی

یک دولت سکولار یک دولت ضد دین نیست. یا یک فرد سکولار یک فرد ضد دین نیست. شما می توانید دیندار باشید و سکولار باشید. بسیاری از افرادی که دیندار هستند، سکولار هستند. مثلاً، در فرانسه که یک حکومت سکولار دارد، از لحاظ قانون اساسی ما فقط دو کشور داریم که سکولار هستند، یکی فرانسه است و یکی ترکیه. در فرانسه که سکولار ترین کشور جهان است، شما می بینید که در آن کلی مدارس مذهبی وجود دارد. هیچ کسی هیچ مشکلی برایشان بوجود نمیاورد. اگر که کسی بخواهد به یک مدرسه مذهبی حمله کند، دولت اجازه نمی دهد. منتهی دولت برای تشکیل آن مدرسه مذهبی کمک مالی نمی کند. می گوید که اگر شما می خواهید که بروید و مدرسه مذهبی درست بکنید، هیچ اشکالی ندارد. خودتان بروید و مدرسه مذهبی باز کنید. از دولت توقع نداشته باشید که مدرسه مذهبی درست کند. یا اگر که شما وارد مدرسه ای می شوید که آن مدرسه متعلق به دولت است و همگان پولش را پرداخت کرده اند، شما حق ندارید که در آن مدرسه تبلیغات دینی بکنید.

================

سکولاریسم: تقابل یا مدارا ؟

احمدرضا احمدپور

احساس نیاز به چنین نظامی بعنوان نظام جایگزین در بخشی از جامعهء ایرانی روز بروز از اهمیت بیشتری بر خوردار می شود. یکی از کسانیکه در این مبحث صاحب نظر و سخت کوش است ایرانی مقیم غرب آقای اسماعیل نوری علا هست. در همین رابطه ایشان با راه اندازی سایتی الکترونیکی بنام «سکولاریسم نو» بطور اختصاصی به این مقوله می پردازد و چندین مقاله پیرامون سکولاریسم تاکنون منتشر کرده است. اخیراً وی مقاله ای بنام «سکولار بودن، همجون پیش شرط مدرن بودن» منتشر کرده است که از جمله مورد توجه و مطالعهء نویسنده نیز قرار گرفته و در اينجا به بررسی این مقاله و ارائهء نظر خویش پیرامون آن پرداخته است.

قدم بعدی جنبش سبز چه خواهد بود؟

ف. م. سخن

»ما خواستار اجرای بدون تنازل قانون اساسی و بازگشت جمهوری اسلامی به اصالت اخلاقی نخستين اش هستيم. ما جمهوری اسلامی نه يک کلمه کم نه يک کلمه زياد را می‌خواهيم، و آنانی را ساختارشکن و هرج‌ ومرج‌ طلب می‌شناسيم که با بهانه و بی‌بهانه از موازين اسلامی عدول می‌کنند و بنا بر اميال شخصی به تعطيل اصول قانون اساسی دست می‌زنند...» )بيانيهء شمارهء سيزده ميرحسين موسوی(

می خواهم حرفی بزنم که "الان موقعش نيست". می گوييم جنبش سبز، و با آن همراهيم. با مردم، با جوانان، با دانشجويان، با معترضان، با تحول خواهان همراهيم. می گوييم همراهيم و اين همراهی را نشان داده ايم، و باز هم نشان خواهيم داد. نه فقط با بستن دستبند سبز به دست مان، نه فقط با سبز انديشيدن مان، که با عمل مان. اما اين جنبش به کجا می رود؟ اين جنبش ما را به کجا خواهد رساند؟ اين ها سوالاتی ست که دير يا زود بايد به آن ها جواب داده شود. همراهی با جنبش سبز، به معنای پذيرش بی چون و چرای برنامه های آن نيست. اين سوال در همين جا مطرح می شود که کدام برنامه؟ آقای ميرحسين موسوی می خواهد ما را به جمهوری اسلامی سی سال پيش و اهداف آن باز گرداند، آن هم نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد. عده ای از سبزها خواهند گفت اين يک تاکتيک است و نقطه ای برای شروع تحول. ان شاءالله که همين طور است. ولی اين تحول چه خواهد بود؟ به فرض موفقيت جنبش، چه کسانی بر سر کار خواهند آمد؟ اين کسان، در کوتاه مدت و بلند مدت چه خواهند کرد؟ بيرون رانده شدگان از ساختار قدرت به کدامين رتبه تنزل خواهند يافت؟ در دايره ی قدرت چه کسانی باقی خواهند ماند؟ فرض بگيريم "آقا" حکم حکومتی صادر کردند که ميرحسين موسوی از فردا رئيس جمهور شود؛ تعديل و تحول از کجا آغاز خواهد شد؟ اين سوال ها اگر پيش از انتخابات به نوعی مطرح می شد، امروز به نوعی ديگر بايد مطرح گردد. جوانان، امروز به خيابان می آيند و شعار می دهند. عده ای کشته، عده ای زخمی و عده ای دستگير می شوند. پريروز راهپيمايی قدس، ديروز مسابقه ی پرسپوليس و استقلال، فردا مراسم سيزده آبان، پس فردا تظاهرات بيست و دو بهمن. حکومت اين راهپيمايی ها و تجمعات و اعتراضات را با تاکتيک بسيار عالی به سمت خنثی شدن و بی اثر ماندن هدايت خواهد کرد (اين کار را تا کنون کرده است و بعد از اين هم احتمالا خواهد کرد). رود خروشان مردم در اثر مرور زمان به شاخه های کوچک و کوچک تر تقسيم خواهد شد و تاثيرش را از دست خواهد داد. مردم از نفس خواهند افتاد. اين اتفاقی ست که در راس‌نشستگان آرزوی وقوع اش را دارند. آرزوی ما هم اين است که مهندس موسوی و به قولی رهبران جنبش سبز (اين که مردم، همه رهبران جنبش سبز ند تعارف و مبالغه ای نادرست است) در اعلاميه های بعدی شان، به جای شعارهای کلی، به جای طرح خواسته های مردم در چارچوب های قابل تفسير، با جزئيات، چگونگی تغيير در ساختار نظام را در تمام بخش های موثر، مثل قوه ی قضائيه، نيروهای مسلح، صدا و سيما، در دو بخش دراز مدت و کوتاه مدت بيان کنند، تا مردم دست کم "جمهوری اسلامی" آينده را بشناسند و به حرکت هدفمند ترغيب شوند. جنبش با ايجاد هيجان های مقطعی به جايی نخواهد رسيد. اين نکته ای ست که هر چه زودتر به آن توجه شود، به نفع جنبش تحول خواه مردم ايران خواهد بود.

برگرفته از سايت «گويانيوز»

 (آرشيو کوتاه و گويا)

راه حل يک مشکل قديمی

حميد رضا رحيمی

قربان دهان معطرتان برادر رضوی پور؛ مدينه (ص) گفتی  و کردی کبابم؛ مگر شما بداد فدوی برسيد که طرح های متعدد و مترقی او در باب زنانه ـ مردانه کردن ِ ايران اسلامی، روی ميزهای مسؤلين محترم سال هاست که خاک می خورد لکن کو چشم بينا و گوش شنوا؟ استکبار جهانی و صهيونيزم بين الملل، لعنة الله عليهم اجمعين، نيز خواب نيستند و در گوشه و کنار ميهن اسلامی، با همکاری ملت ايران، مشغول  برپائی همه گونه تظاهرات بوده و حيثيت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بباد داده اند. بفرموده ی حضرت امام (ل) شيطان بزرگ اسلحه نمی فرستد، نويسنده می فرستد!

 

عباس کيارستمی،

در فستيوال فيلم ابوظبی،

سينمای ايران اسلامی را نمايندگی می کند

«مهرجان» در عربی به معنی «فستوال» است و از واژهء «مهرگان» فارسی گرفته شده

چرا که اعراب نومسلمان تا به ايران نيامده بودند با

جشن های وسيع ملی آشنا نبودند

آرشيو

================

   

جمهوری اسلامی و منشور کورش کبیر؟

امیر مومبینی

ولایت فقیه، حکومت خامنه‌ای و دولت احمدی برای چه می‌خواهند به مدت یک هفته، یا یک ماه، منشور حقوق بشر کورش را از انگلستان به ایران بیاورند و به نمایش بگذارند؟ چه چیزی را می‌خواهند به نمایش بگذارند؟.. آیا می‌خواهند عظمت تمدن و فرهنگ ایران پیش از اسلام را به نمایش بگذارند؟.. یا این که می‌خواهند این منشور را به عنوان نخستین منشور حقوق بشر جهان به نمایش بگذارند، و بگویند من آنم که رستم بود پهلوان؟.. چه می‌خواهید از کوروش؟.. چرا درست این لحظه را برای آوردن منشور کورش انتخاب کردید؟.. که سایه‌ی منشور را روی قبر خیس ندا بیندازید؟.. که در این قادسیه‌ی قتل‌عام حقوق انسان‌ها، معرکه‌ی حقوق بشر به راه بیندازید؟.. که در این معرکه‌ی پان‌عربیسم خودتان، خاک ناسیونالیسم ایرانی در چشم جماعت بپاشید؟.. که خامنه‌ای خلیفه و احمدی خلافه پای منشور کوروش عکس بگیرند و نان ناسیونالیسم به تنور تبلیغات بپزند؟

جنبش سبز، طليعهء تحقق آمال و آرزوهاي تاريخي ايرانيان

علي سالاري

درخت تنومند جنبش سبز مردم ايران، با "ريشه" هاي گسترده در مطالبات معوق مانده و فزايندهء اقشار مختلف مردم، "پايه" هاي مستحکم در تشکل هاي اجتماعي و نهادهاي مدني، "تنهء" قدرتمند حمايت احزاب و سازمانهاي سياسي، "ساقه" هاي پربارش در دانشگاه هاي داخل و خارج و ميان نخبگان و روشنفکران کشور، و رهبران کاردان، کارآزموده و با تقوايش (آقايان کروبي، موسوي و خاتمي) در سراسر ايران و جهان سايه گسترده است.  فشار ناشي از پايه هاي مستحکم و گسترده اش در سراسر ايران و جهان، به رهبران و حاميان جنبش در درون حاکميت، قدرت چانه زني بسا بالاتري از قبل از کودتاي انتخاباتي داده است که بجاست بيش از پيش مورد توجه و بهره برداري قرار گيرد.

چرا جنبش سبز رويين تن است؟

رسا

جنبش سبز ابتدا بر حقانیت ادعای خود و بر حق بودن رای خود اصرار ورزید و با گذشت زمان نیز این پافشاری بیشتر شد. در واقع این پیگیری بود كه باعث شد «دروغ پرداز» مجبور شود برای پوشاندن دروغ اول، مجموعهء دروغ ها را بسازد. در نتیجه زمان نشان داد كه جنبش سبز در جایگاه حقیقت قرار دارد و طرف مقابل در جایگاه دروغ. با دقت بیشتر می توان مشاهده كرد كه ادعاهای جنبش سبز بسیار روشن و شفاف و پاسخهای طرف مقابل بسیار مبهم است. مثلاً، جنبش سبز تصاویر و اسامی كشته شدگان را منتشر می كند، اما طرف مقابل برای آنكه این ادعا را رد كند مجبور است یك سلسله حرف های مبهم و پیچیده ارائه كند... و مشخص است كه ادعای مبتنی بر حقیقت چقدر شفاف و ساده و ادعای مبتنی بر دروغ چقدر پیچیده و مبهم است.

هشیار باشیم ، کودتا در راه است

منوچهر

احمدی نژاد و موسوی و کروبی از یک آبشخور می آشامند. احمدی نژاد با سناریوی تقلب انتخاباتی زمینه را برای روی کار آمدن موسوی، در صورت قیام احتمالی مردم فراهم کرده است. و مسئلۀ اصلی درست در همین جا است. اگر فقط مسئلۀ جمهوری اسلامی به احمدی نژاد ختم می شد و هیچگونه انحرافی در کار نبود و نباشد، امید به سرنگونی رژیم و تغییر بنیادی می توان داشت. اما روی کار آمدن موسوی، یعنی جمهوری اسلامی تا سی سال دیگر. به همین دلیل نگارنده بر این است که خطر موسوی بیش از احمدی نژاد است و موسوی و دارودسته، خیانتکار تر از احمدی نژاد به ایران و ایرانی هستند. امروز جنبش سبز، در صورتی که همچنان در دست حزب الهی های هوادار موسوی بماند، چیزی جز توهم سبز نیست.

موسوی، کروبی و خاتمی از خانوادهء انقلابند

آنها را مفت بدست نیاورده ایم که مفت از دست بدهیم

حبیب الله عسگراولادی

به گزارش خبرگزاری مهر، حبیب الله عسگر اولادی، دبیرکل جبههء پیروان خط امام و رهبری، در نشست مطبوعاتی خود در دفتر جامعه اسلامی مهندسین گفت: «ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی و خاتمی فتنه گر هستند ما معتقدیم اطراف اینها کسانی هستند که از آنان سو استفاده می کنند و آنها را در شرایطی قرار داده اند که واکنش هایی این چنینی داشته باشند... من خود پس ازجریانات اغتشاشات خیابانی با حجت الاسلام کروبی دیدار داشتم و درد دل صمیمانه ای کردیم، چون سالهای زیادی با ایشان کار کرده ام ، از او پرسیدم می خواهید کجا قرار بگیرید داخل نظام یا خارج از نظام؟» دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: «من معتقدم کروبی گم شده است و باید کوشش کنیم که او خودش را پیدا کند». وی با تاکید بر اصرار آیت الله مهدوی کنی بر دیدار با کروبی گفت: «ایشان به من توصیه کردند با کروبی صحبت کنم و من نیز به دیدار کروبی رفتم و کروبی بسیار با محبت و دوستانه با من برخورد کرد». عسگراولادی تصریح کرد: «ما بدنبال ایجاد وحدت در میان گروه های سیاسی هستیم اما وحدت به این معنا که بگوییم آنهایی که با هم اختلاف دارند با هم روبوسی کنند، نه. ما می خواهیم این افراد تنها با نظام و ولایت آشتی کنند و نه اینکه گروه های مخالف چهره یکدیگر را ببوسند». وی با تاکید بر اینکه ما نمی خواهیم راجع به کروبی، خاتمی و موسوی ظلم کنیم، افزود: « موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آنها را مفت بدست نیاورده ایم که آنها را مفت از دست بدهیم. این افراد سالیان زیادی به کشور خدمت کرده اند و اینها در نظام ارزش دارد».

 (بقيه در آرشيو کوتاه و گويا)

اگر ندا آقا سلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد شهيد است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

مسعود زریبافان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در صورتی كه ندا آقاسلطان بر اثر دسیسه دشمنان كشته شده باشد،و دستگاه‌های ذیربط امنیتی تایید كنند تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرد. مسعود زریبافان، در حاشیه سومین مجلس مشورتی ایثارگران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد اینكه آیا این امكان وجود دارد كه ندا آقاسلطان شهیده اعلام شودگفت: آنگونه كه تصاویر نشان می‌دهد ندا آقاسلطان بر اثر دسیسه مخالفان و دشمنان به قتل رسیده است اما از آنجایی كه بنیاد شهید، سیستم كشف حقیقت ندارد، باید دستگاه‌های مربوطه، یعنی وزارت اطلاعات و ارگان‌هایی كه توانایی كشف حقیقت را دارند به ما اعلام كنند كه واقعیت چه بوده است. او ادامه داد: اما در هر صورت اگر اثبات شود كه قتل او بر اثر دسیسه دشمنان بوده است، خانواده ندا آقاسلطان باید به نوعی تحت پوشش بنیاد شهید قرار بگیرد تا خسارت وارده جبران شود. به گزارش ایلنا در حدود سه هفته پیش محمدجواد لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ دانشجویی كه از امكان شهیده اعلام شدن ندا آقا سلطان به دلیل اینكه رئیس‌جمهوری اظهار كرده كه او توسط منافقین به قتل رسیده ‏ سوال كرده بود كه لاریجانی در پاسخ گفته بود من بنیاد شهید نیستم كه این موضوع را تشخیص دهم اما این موضوع همه را متاثر كرد و باید پیگیری شود. در همين حال، مادر ندا آقاسلطان در گفتگو با صدای آمريکا گفت: به هيچ قيمتی حاضر نيستم تحت پوشش بنياد شهيد قرار بگيرم!

 (آرشيو)

آرشيو

آرشيو روزانهء مقالات يک هفتهء گذشته:

 

 شماره 680  ـ  يک شنبه 26 مهر 1388 ـ  18 اکتبر 2009 

 

منم، سوگواری ز ايران زمين

شکوه ميرزادگی

 

شعارهای افراطی زمینه ‌ساز سرکوب است

گفتگو با محمد توسلی

گفتگوگر: عبدالرضا تاجيک

 

سربازان سکولار و رژه‌ء ایدئولوژیک؟

ماشاالله عباس زاده

 

جنبش سبز را باید سکولار و دمکراتیک کرد

مهدی مظفری

 

جنبش ملی سبز و دولت سبز ملی

دیدگاه ما>>>

 

 شماره 679  ـ  شنبه 25 مهر 1388 ـ  17 اکتبر 2009 

 

سخنی با اقای اکبر گنجی

محمد امينی

 

نظاما! کمی زودتر بمیر!

الاهه بقراط

 

عفو یا انتقام ‌- ثنویت فاجعه‌ بار

حسين باقرزاده

 

وصیت ‌نامه ای از آیت‌الله خامنه‌ای

با توضيح سکولاريسم نو

 

گفتگوی عليرضا ميبدی در راديو صدای ايران با

اسماعيل نوری علا

دربارهء سخنان شيرين عبادی در دنور کلرادو

فايل صوتی      فايل تصويری

پيوند به گزارش سخنان شيرين عبدی>>>>

 

شور میاندوآب (شعر)

مجید نفیسی

 

در سيزده آبان باید چهره بسیج را بازسازی کنیم

سردار عراقی، فرمانده سپاه محمد رسول الله

 

 شماره 678  ـ  جمعه 24 مهر 1388 ـ  16 اکتبر 2009 

 

جمعه گردی های اسماعيل نوری علا

جنبش سبز و حکومت نظاميان اسلامی

 

تلاش برای اسلامی ساختن جنبش آزادیخواهانه ی مردم

امین حصوری

 

از مسلمان ‌سالاری تا مردم ‌سالاری

احمد امینیان

 

دولت سکولار در حال حاضر در ميان مردم ايران خريداری ندارد

سخنرانی شيرين عبادی در دنور

گزارش سايت اگزامينر ـ  ترجمه برای سکولاريسم نو

 

مگر می‌خواهید با قرآن بجنگید که استاندار زن بگذارید؟

آیت‌الله صافی گلپايگانی

 

شماره 677  ـ  پنج شنبه 23 مهر 1388 ـ  15 اکتبر 2009

دزد سوّم!

شهباز نخعی

 

خطراتی که جنبش نوین دمکراسی خواهی مردم ایران را تهدید می کنند

و راهکارهای مقابله با آنها

حسن ماسالی

 

برندگان نوبل نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کردند

در نامه ای خطاب به شيرين عبادی

 

در کهریزک اسلام سیلی خورد

بیژن دوستدار ايران

 

منطق اتحاد و جدائی

اسماعيل نوری علا

برنامهء 128 از مجموعهء تلويزيونی «در پيشگاه فرهنگ»

 

مدارس کشور اسلامي تر مي شوند

حيدر توراني، دبير همايش رويکرد اسلامي

 

شماره 676  ـ  چهار شنبه 22 مهر 1388 ـ  14 اکتبر 2009 

چهارشنبه ها: از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

در حاشيه ی جوايز نوبل

ـ  جايزه ی نوبل صلح؛ سياست ها و ابهام ها

ـ  زنان ديگر پير نمی شوند

ـ  مادران فرزند از دست داده و مراسم جايزه نوبل؟

 

آنچه كمپين مي تواند به جنبش سبز بياموزد

محبوبه عباسقلی زاده

 

جزئیاتی از قتل های ناموسی در جنوب کشور

نقل از نشريهء «پرچم»

 

قصاص یا توحش

سيامک مهر

 

نگراني از حضور دوجنسه ها در فوتبال زنان

برگرفته از سايت های خبری

 

آرشيو کلی مقالات گذشته>>>

================

================

مجموعه آثار

 اسماعيل نوری علا

================

از نگاه يک زن

يادداشت های هفتگی از

شکوه ميرزادگی

================

گفتگوهای اختصاصی ما

================

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

================

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

================

================

حقوق خود را بيشتر بدانيد

================

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

================

اعلاميه حقوق بشر

===========

اعلاميه ها و ميثاق های

بين المللی

===========

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

ايران ب.ب.ب.

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

 

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

======

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

======

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

======

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

======

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

  ======

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

======

© 2009 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630