دربارهء سکولاريسم  |  دربارهء ما |   تماس  |    سال سوم ـ  شماره 876 ـ  دوشنبه 21 تير 1389 ـ  12 جولای2010   |   کوتاه و گويا     |    عکس و مکث

آرشيو صفحه اول  |   فهرست کليهء مقالات  |  اين نشريه دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها به روز می شود   |  کتابخانه  |   عکس و کاريکاتورانتخابی

English Information Section   |   جستجو    فيلترشکن  

در ساکرامنتو

سه شنبه 22 تير

نشست و گفتگو با

شکوه ميرزادگی و

اسماعيل نوری علا

>>>

جمعه 18 تير 1389

تصويری از ويدئوی گراميداشت

18 تير ـ کاری از جبههء متحد دانشجوئی در کانادا>>>

18 تير 1378، آغازگاه جنبش سکولار ايران

انتشار جمعه گردی های اين هفته مصادف شده است با سالگرد واقعهء 18 تير که رفته رفته خاطرهء 16 آذر، بعنوان روز دانشجوی ماقبل انقلاب، را کمرنگ کرده و خود جانشين آن می شود. اين جانشين شدن را می توان از ديدگاه های مختلفی بررسی کرد اما، برای من که دغدغه ای جز گسترش روند تبديل شدن خواستاری حکومت غير مذهبی (و نه ضد مذهبی) به گفتمان ملی ايرانيان ندارم، واقعهء 18 تير معنائی بسا فراتر، گسترده تر و عميق تر از  جنبش دانشجوئی دارد، هرچند که فوران آن در دانشگاه صورت گرفته و بيش ترين هزينه را هم دانشجويان شجاع و شريف ما پرداخته اند.>>>

روز 18 تیـر ماه سال 1378 چه گذشت؟

بهرام رحمانی

ميزان جنایت کاری مداوم جناح حاکم حکومت از دیروز تا به امروز، و به ویژه در رابطه با سرکوب ها و کشتارها و ترورهای سال گذشته، تا حدودی برای همگان آشکار شده است. اما در این میان، جناح اصلاح طلب حکومتی و حامیان آن در داخل و خارج کشور دست به توهم پراکنی می زنند در حالی که هر دو جناح حکومتی دست کم تا پنج سال پیش در همهء سیاست های غیرانسانی و وحشیانهء حکومت اسلامی، از جمله واقعهء 18 تیر حاکمیت را بین خود تقسیم کرده و طبیعتاً در همهء جنایات آن نیز سهیم بودند.>>>

هراس از پیروزی

رامین كامران

شاید کمتر ملتی را بتوان یافت که به اندازهء ایرانیان به نامیرا بودن وطن اش اعتقاد داشته باشد. ایران قبل از هر چیز ایده ای است كه استحكام آن به محك هزاره ای خورده و از این بابت نظایرش بر كرهء زمین انگشت شمار است، از طرف دیگر دستگاه دولتی است كه به واحدی سیاسی به نام ایران موجودیت عینی می دهد و، در نهایت، مردمانی هستند دلبسته به آن ایده و تابع این دولت. نامیرایی را به دو اعتبار می توان معنا كرد. یكی نچشیدن طعم مرگ و دیگری چیرگی بر آن و نوزایی. آنچه حیات اش هیچگاه منقطع نشده ایدهء ایران است که بی وقفه در ذهن و دل ایرانیان زنده بوده.>>>

فردوسی، منتقد نه ناسیونالیست

ناصر کاخساز

فرهیختگی و انتقاد گرائی فردوسی از تنگ ‌اندیشی و یكدست ‌نگری ناسیونالیستی كاملا سوا است. نگرش انتقادی فردوسی بعد اخلاقی دارد و از تجربه‌ی عملی او در شناخت شاهان در روزگار خود او مایه می‌گیرد. مدح فردوسی از شاه محمود را تنها باید جزئی از فورمالیسم و نیاز جبری در زندگی هنرمند در شرایط استبدادی دانست. همچنان كه در مورد مورخ معاصر او ابوالفضل بیهقی چنین است. در تاریخ بیهقی می‌بینیم با چه ظرافت و بندبازی و در پوشش تعارفات مرسوم چگونه مفاسد و ارواح كوچك و زبون شاهان غزنوی را در تاریخ خود ثبت می‌كند. این فرهنگ منتقد، این روش انتقاد در شاهنامه و كتاب بیهقی است كه آن‌ها را شیرین و ماندنی می‌كند. و بویژه شاهنامه را شناسنامه‌ی ملی ایرانیان می‌كند ـ شناسنامه‌‌ی ملی همه‌ی ایرانیان. چپ‌ها، راست‌ها، میانی‌ها و دیگران و محوری تاریخی برای وفاق ملی در فرهنگ و سیاست و دین.>>>

من مدعی جنبش سبز هستم!

الاهه بقراط

«من» با نظام جمهوری اسلامی مخالف بوده و هستم. من در همان جوانی آنقدر شعور و همچنین غریزه زنانه داشتم که با «مرحوم امام خمینی» مخالف باشم. من با دخالت «نهاد روحانیت» در حکومت مخالف بوده و هستم. من نه سی سال، بلکه درست به عمر روز و ساعت و ثانیه جمهوری اسلامی با آن مخالفت کرده‌ام و حتی از درون گور، با همین نوشته‌ها، به این مخالفت ادامه می‌دهم تا این نظام و هر نظام مشابه، جای خود را به یک ساختار دمکراتیک و متکی بر حقوق بشر بدهد. من در همه این مخالفت‌هاست که اتفاقا مدعی جنبش سبز هستم! این «منم» که بیشماریم...>>>

دم خروس یا قسم حضرت عباس!؟

مصطفی هجری ـ دبیرکل حزب

دموکرات کردستان ایران

بعد از بیست و دوم خرداد‌ و در تمام یکسال گـذشته‌ سران جنبش سبز در عمل و گفتار نشان دادند که‌ حکومت جمهوری‌ اسلامی‌ را در بدترین حالت (بدتر از وضع کنونی‌) بر حکومتی‌ که‌ در آن دین از سیاست جدا باشد ترجیح می‌دهند و هم اکنون نیز اگر حکومتیان آ‌نان را به‌ حساب آ‌ورند و گوشه‌ای‌ از کارها را به‌ آ‌نان بسپارند ایرادی‌ بر آ‌ن نخواهند داشت. تجربه‌ء این شناخت هم بر می‌ گردد به‌ سال هایی‌ که‌ آنان در مصدر کار بودند و هیچ ایرادی‌ بر این رژیم نداشتند. همین تجربه‌ به‌ ما می‌گوید اگر در انتصابات سال گذشته‌ هم هر کدام از آ‌قایان کروبی‌ یا موسوی‌ به‌ ریاست جمهوری‌ منتصب می‌شدند با آ‌رامش تمام وظیفهء‌ دینی‌ خود را همچون سایرین در حکومت امام زمانی‌ انجام می‌دادند...>>>

از کثرت گرایی در ایران،

تا فرقه گرایی در پاریس

امیررضا امیربختیار

گروه هایی که خود را سبز می دانند و به نام  جنبش سبز در خارج از کشور  فراخوان صادر می کنند حزب و یا سازمان نیستند که برای مناسبات حزب و یا گروه خود مراسمی را برگزار کنند.  بلکه، با توجه به برگزاری روزهایی ملی چون سالروز کودتای  22 خرداد یا سالروز شهادت شهدای جنبش و به نام جنبش، باید توجه خود را به بار مسئولیت خود بیش از پیش معطوف  دارند و به کثرت گرا بودن جنبش سبز بیش از پیش توجه کرده و دیدگاه های شخصی خود را به نام جنبش سبز به ایرانیان تحمیل نکنند.>>>

رمز يا زهرا و دعای توسل در

 مهار آتش چاه نفت بی اثر بود!

اکونیوز: چاه شمارهء بيست و چهار نفت شهر که با تلاش بی‌وقفه متخصصان داخلی مهار شده بود با گذشت حدود بيست دقیقه از عملیات مهار دوباره فوران کرد. بر اساس این گزارش پیش بینی شده بود که عملیات مهار این چاه که در هشتم خرداد ماه فوران کرده و آتش گرفته، به دلیل پیچیدگی بالا و حجم گسترده آتش در پنج مرحله انجام شود. ايران پرس نيوز در اين مورد می نويسد که اکنون بيش از چهل روز از فوران و آتش گرفتن چاه نفتي 24 نفت شهر مي گذرد و اين چاه همچنان در آتش مي سوزد. اين در حالي است كه رسانه هاي حكومتی لحظه به لحظه نشت در خليج مكزيك را منتشرمي كنند در حاليكه در مورد ناتواني خود در مهار آتش اين چاه سكوت نموده اند. در طي اين چهل روز بالاترين مقام دولتي كه براي بازديد از محل حادثه در نفت شهر رفته است، مشاور رئيس جمهور بوده در صورتي كه در امريكا باراك اوباما تا امروز بارها براي بازديد از چگونگي اجراي عمليات مهار نشت نفت در خليج مكزيك راهي اين منطقه شده است. آخرين عمليات مهار آتش چاه شماره 24 نفت شهر را شركتي دولتي با نام "شركت ملي حفاري" در تاريخ نهم تيرماه با رمز يا زهرا انجام داد كه آن هم ناموفق ماند. به گفته سايت خبري شركت ملي حفاري در تاريخ هشت تير ماه نيز به پيشنهاد بسيج و هيات امنا مسجد اين شركت براي سلامتي و توفيق مهارگران آتش اين چاه مراسم دعاي توسل برگزار شده است.

آرشيو

رادیو فردا: ایران یکی از شدیدترین سیستم های سانسور اینترنت را دارد

آرشيو

بقيه در ستون مقابل

توجه: بعلت پاره ای از مشکلات، سکولاريسم نو در چهارشنبه، 23 تير به روز نخواهد شد.

اگرچه باده فرح بخش و باد گلبيز است  به بانگ چنگ مخور می، که محتسب تيز است (حافظ)

ولایت فقیه سالانه چقدر براى شهروندان ایرانى خرج در بر دارد؟

مجید محمدی

بنا به گزارش کاخ باکینگهام، دستگاه سلطنتى در بریتانیا در سال 2009 براى هر بریتانیایى به طور متوسط 62 پنى هزینه داشته است که 7 پنى کمتر از سال 2008 است. مخارج دستگاه سلطنتى براى مالیات دهندگان بریتانیایى 38.2 میلیون پوند در سال 2009 بوده است. (دیلى تلگراف، 5 ژوییه 2010)... پایین ترین حدس در مورد میزان ورودى و خروجى سالانهء بیت رهبرى حدود سه و نیم میلیارد دلار و بالاترین حدس حدود 18 میلیارد دلار (دومى، حدود پنج درصد بودجهء سالانه کشور) است (اینها بر اساس مجموعه‌اى از حدس و گمان محاسبه شده‌اند و اگر دستگاه رهبرى آنها را خلاف واقع مى داند ارقام اصلى را اعلام کند). بدین ترتیب دستگاه رهبرى و ولایت فقیه سالانه میان پانصد تا دو هزار و پانصد دلار براى تک تک شهروندان ایرانى هزینه ایجاد مى کند.>>>

جدل بر سر میراث خونین خمینی

بهرام رحمانی

اخیرا بحث بر سر میراث خمینی، به دعوا و کشمکش جدیدی بین جناح های حکومت اسلامی تبدیل شده است. اما در این مباحث، همواره سعی می شود که بر جنایات خمینی علیه بشریت سرپوش گذاشته شود و به کشمکش جناحی محدود گردد. در حالی که خمینی بنیان گذار حکومت اسلامی، سنبل جهل و جنایت، جنگ و خشونت، ترور و وحشت، شکنجه و اعدام و سنگسار و فاشیسم به معنای واقعی در همه ابعادش بوده است. از این رو، هر کسی و جریانی مدافع خمینی و افکار او باشد مستقیما طرفدار جهل و جنایت، تروریسم و کشتار و فاشیسم است.>>>

ولايت جنايت و واكنش ها

گفتگو با کريم قصيم

شيوه كشتار بي گناهان/ ديگرانديشان به منظور سفت كردن و كوبيدن ميخ قدرت و فرماندهي، هميشه وسيله اي براي تعمير و بازسازي اقتدار شكسته جباران بوده. زهره گرفتن از رقبا توسط كشتار مخالفان هم از قديم سازو كار ديكتاتورها و علي الخصوص جبّاران بحرانزده بوده است. يكي ازدلايل كشتاربزرگ و بي سابقه زندانيان سياسي در تابستان67 نيز به همين انگيزهء خميني ِ زهر خورده برمي گشت. انجام يك جنايت بزرگ و غيرمترقبه عليه بشريت و تعيين تكليف هرگونه شكاف دروني و سفت كردن تسمه هاي جباريت. همين طور نگاه كنيد به كشتارهاي هيتلر در سال و ماه هاي آخرش.>>>

چگونه جنبش، یک ساله، اصلاح طلبی را به تاریخ سپرد؟

اتحاد استادان و محققان برای صلح و آزادی

این حرکت مردمی که به دنبال آزادی های فردی و اجتماعی است با معیارهای تفکر ایدئولوژیک مهاجرانی و کدیور و سروش نزدیکی ندارد و خواهان دستیابی به یک جامعه رها شدن از بند حکومت مذهبی و تفکر مقدس مآب با آب و رنگ و مدرن است. جنبش سبز تنها یک برایند از مجموعه حرکت ها، اعتراض ها و جنبش های درون جامعه ی ایران است و نمی تواند توسط افراد نامبرده برای طلاکاری گنبد زنگار گرفتهء نظام به کار آید. سبز این جنبش سرخی خون روی دست های آدم های رژیم را پاک نمی کند. سبزی آن برای دوباره رنگ رزی جامهء سیاه یک نظام نکبت سالار نیست. سبز آن سبز رویش جوانانی است که می خواهند با نثار جان خود سرانجام میوهء شیرین آزادی را بچشند.>>>

دوستان، توپ ها را رها کنيد !

ايراندخت دل آگاه

اين روزها در حالي كه ذهن مردم ايران درگير «توپ» هاي گوناگون بوده است – نمي گويم «سرشان گرم بوده» كه باز رگ هاي گردن برخي بيرون نزند – و چشم هايشان رد اين توپ ها را مي گيرد كه ببيند سرانجام كدام دروازه فرو خواهد ريخت - از توپ هاي جام جهاني فوتبال گرفته تا توپ هايي كه مير حسين و شيخ مهدي به زمين مي فرستند و شوت هايي كه خامنه اي و محمودك مي زنند و غيره- در كشور همسايه مان تركيه اما خبرهاي مهمتري تيتر نخست روزنامه ها و رسانه ها شده است.>>>

جنبش سبز: یک رژیم حکومتی و یا جبههء مبارزاتی ؟

آوندان

جنبش سبز یک رژیم و حکومت نیست که قدرت در آن هویتی ملموس داشته و احیاناً متمرکز شده و یا پراکنده و ناعادلانه توزیع شده باشد و ما اکنون در پی توزیع عادلانهء آن در میان اقشار مردم و نتیجتاً برقراری دموکراسی و ارزش های آن در جنبش سبز باشیم. اساساً فعل و انفعالات درونی جنبش سبز مقوله ای با محوریت « قدرت» نیست. قدرت بر بستر مناسبات قدرت مداری شکل می گيرد حال آنکه در مورد جنبش سبز باید انگیزه های کنشگری در آن را منبعث از رویکرد «مسئولیت مداری»  و حق طلبی دانست.>>>

تبدیل ایران به قدرت بلامنازع باعث فخر ایرانیان است!

حبیب محبیان، خواننده ای که به ايران برگشت

حبيب محبيان، معروف به حبيب، که گويا به تشويق اسفنديار رحيم مشاعی به ايران برگشته، طی مصاحبه ای با روزنامهء «راه مردم» گفته است که از ابتذال لوس آنجلس دلزده شده و فهميده است که نظام با موسيقی اشکالی ندارد و فقط با ابتذال مخالف است و او هم بخاطر اعتقاد به ارزش های مذهبی به ايران برگشته و اگر در برخی از آثار خود خلاف ارزش های مورد قبول «مردم» عمل کرده تقصير او نبوده و تهيه کننده آن را برای پخش در تلويزيون های ماهواره ای به آن صورت «ميکس» کرده است. اين مصاحبهء شرم آور را بخوانيد تا معنای «مطربی» را در فرهنگ ايرانی دريابيد.>>>

در احوال اسرای ایرانی

حميد رضا رحيمی

تا آنجا که فدوی بیاد دارد، برخی واژگان، معنا و بار ویژه ی خودشان را داشتند و منحصراً در همان عرصه نیز مصرف می شدند. فدوی در مرور گزارشی که برادران پیرو مکتب سلب حقوق طبیعی مردم، که بنظر می رسد که دیگر اطلاق لفظ  شهروندان به آنان به فتوای علمای سلف، حشره الله مع الموالیة المطهرین صلوات الله علیهم اجمعین، جایز نیست، دید که همه جا براحتی از مردم که از همه طیف و طبقه ای بودند، به "دستگیر شدگان" یاد شده بود...>>>

فتنه را کسی شروع کرد که اجازه نداد از واژه امام برای رهبر انقلاب استفاده شود

محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد

ایرنا: محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در رفسنجان گفت: آیا فتنه از زمانی شروع نشد که رقیب رییس جمهور در دوره انتخابات سال هشتاد و چهار با اشاره به اینکه رهبری فرمودند با دولت مدارا کنید و من دو سال مدارا کردم و کافی است؟ آیا بحث تقلب در انتخابات یا برنامه ریزی برای فتنه از سال هفتاد و شش شروع نشد که همین شخص در انتخاباتی که میان خاتمی و ناطق نوری برگزار شد می گفت اگر تقلب کردیم خیانت کرده ایم؟.. آیا فتنه از اینجا شروع نشد که این شخص در سال هفتاد و چهار با تشکیل یک حزب درصدد تغییر قانون اساسی برآمد تا ریاست جمهوری خود را مادام العمر کند؟یا فتنه از زمان تاسیس یک دانشگاه با در اختیار گرفتن زمین ها پیرامون شهرها آغاز شد که با پول بیت المال ساخت و ساز و مجهز شدند و بعد با پول مردم توسعه یافتند اما حاصل این کار و برنامه ریزی با چند صد هزار میلیارد تومان در اختیار آنها قرارگرفت که هر فتنه اقتصادی که بخواهند بر مملکت تحمیل کنند مورد حمایت قرار دهند،آیا فتنه از اینجا آغاز شد؟.. آیا فتنه از آنجا شروع نشد که دستگاه به اصطلاح دانشگاه ابزاری شد تا نه فقط آلودگی اقتصادی و آلودگی فرهنگی بلکه آلودگی سیاسی وحشتناکی را بر نظام تحمیل کند به این صورت که هر کارگزار و هر استاندار و فرماندار و وزیر و نماینده مجلس و مدیر کل و هر قاضی و هر مسوول بروند سراغ او و بگویند ما به تو مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک تحصیلات تکمیلی می دهیم... آيا فتنه از اینجا شروع نشد که بعد از رحلت امام خمینی(ره) همین آقایان آمدند کلید واژه قرآنی گفتمان توحیدی امام را تغییر دادند و حاصل تلاش چند ده ساله امام که نشات گرفته از اندیشه های ناب علوی و محصول تلاش و جهاد و اجتهاد علما دین که منجر به تشکیل نظام شد را تغییر دادند؟.. کلید واژه ها پس از رحلت امام خمینی از زبان کسی که خود را همه کاره کشور می دانست تغییر کرد و پس از پنج روز از رحلت امام گفت ما هرگز نمی خواهیم بعد از رحلت امام به جانشین ایشان امام بگوییم، بگویید رهبر، مقام رهبری و مقام معظم رهبری، و می خواهیم کلمه امام را خاص امام خمینی بگذاریم. او این پیشنهاد را مطرح کرد اما نگفت که امام خمینی خودش می فرماید که ولی فقیه هر کس باشد امام است ونایب امام زمان (عج) است؛ و نگفت مقام امامت امت برای ولایت و ولی فقیه پنج بار در قانون اساسی بیان شده و، به بهانهء احترام امام، اندیشه امام را از ما گرفتند.

آرشيو

آرشيو

آرشيو

 شماره 874 ـ  چهارشنبه 16 تير 1389 ـ  7 جولای 2010 

 

صفحهء اول

 

از نگاه يک زن

طرح«عفاف و حجاب»، راه حلی با عقل ناقص حکومت اسلامی

زنان برگزيده ی بی چهره 

مد لباس اسلامی برای  مردها در طرح عفاف و حجاب

شکوه ميرزادگی

 

جمهوری حجاب

مجتبی هروی

 

به چگونه نویسندگان و هنرمندانی نیازمندیم؟

ب. الف. بزرگمهر

به بهانه و همراه با نوشته ای از بلقیس سلیمانی

 

زنان محجبه از آزادی چه می فهمند؟

گلمراد مرادی

 

مردی را نشانم بده!

ارسالی يک خواننده

 

اين شعر دربارهء کيست؟

پرسشی از جانب يک خواننده

 

پليس با قاچاقچيان، دزدان، کلاهبرداران و بدحجابان مبارزه می کند!

سردار نبي اله حيدري

 

تیم ملی فوتبال آلمان، با تبار ترک و تونسی

نسرين بصيری

 

آیا من سبزم؟ و اجازه هست که سبز بمانم؟

حسین جعفری

 

شکست تیم فوتبال برزیل و خوشحالی دانشجویان ایرانی

فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران

 

آیا من سبزم؟ و اجازه هست که سبز بمانم؟

حسین جعفری

 

با ريزش ناخالصی ها، جنبش سبز اندک اندک ناب مي شود

آريوبرزن داريوش

 

بیانیهء جنبش آذربایجان

در مورد سخنان سلطان عربستان که گفته است: ایران لیاقت موجودیت ندارد

 

 شماره 873 ـ  دوشنبه 14 تير 1389 ـ  5 جولای 2010 

 

صفحهء اول

 

ايران در آرزوی استقلال!

شکوه ميرزادگی

 

خود خواندگی در رأس هرم قدرت

بررسی مقبولیت رهبر ایران با استفاده از متن‌های پیرامونی

مهدی اورند

 

اصلاً شبههء جدائي دين از سياست وجود ندارد

سخنان آیت الله خامنه ای

در شورای بازنگری قانون اساسی مورخ دوم اسفند 1368

 

ظلم مضاعف علیه فرزندان ما

حمیدرضا جلائی‌پور

 

گروه های چپ گرای آمریکا و مخالفت با تغییر رژیم ایران

حسن داعی

 

تفاوت گفتمان ملي و ديالوگ ملي

علي سالاري

 

پیرامون نوع توحیدی عقلانیت جمعی

فریدون نیکبین

 

سی سال گذشت، آینده امروز است

محسن ذاکری

 

نوبت چو بما رسد نگونسار کنید...!

حميد رضا رحيمی

 

دو کتاب جديد از

اسماعيل نوری علا

مبانی سکولاريسم نو

سکولاريسم نو برای ايران

نحوهء سفارش و خريد >>>

گفتگوهای اختصاصی ما

پيوند به نسخهء رايگان اينترنتی>>>>

پيوند به کتاب «ترک های امروز»

کتاب «درد اهل ذمه»

حقوق خود را بيشتر بدانيد

مجموعه ای از مقالات دربارهء

قتل علم زندانيان سياسی

اعلاميه حقوق بشر

اعلاميه ها

و ميثاق های بين المللی

پويشگران

===========

بنياد ميراث پاسارگاد

=============

کميته بين المللی  نجات پاسارگاد

===========

سکولاريسم برای ايران

===========

رنگين کمان

برای آزادی، دموکراسی، جمهوری و لائيسيته

===========

نژادپرستی و تبعيض

(حاوی پيوندها)

===========

مجموعهء فعالان حقوق بشر

در ايران

===========

ريشه کنی تبعيض

=============

خبرنامهء گويا

==========

ايرانيان دات کام

===========

آژانس خبری کورش

===========

نيلگون

===========

آسمان ديلی نيوز

===========

رضا پهلوی

===========

فراتايمز

===========

مقالات سياسی

===========

ايرانسکوپ

===========

پارس ديلی نيوز

===========

مردانی نيوز

===========

خواندنیها

===========

پشتيبانان

===========

بلاگ نيوز

===========

اصغر آقا

===========

الفبا

=============

اخبار روز

===========

ايران امروز

=============

خبرنگاران ايران

=============

انقلاب مشروطيت ايران

=============

اتحاد جمهوریخواهان ايران

============

تارنمای جمهوريخواهان

دموکراتيک و لائيک

===========

حزب مشروطهء ايران

===========

جبههء ملی ـ شاخه آمريکا

==========

جنبش آذربايجان

برای يکپارچگی ايران

=============

روزنه دات کام

=============

لج ور

===========

 سامان نو

===========

آينده نگری

===========

گفتگو

============

هزل (وبلاگ حميدرضا رحيمی)

===========

پيام دانشجو

وبلاگ مهندس طبرزدی

===========

وبلاگ کورش زعيم

===========

تغيير برای برابری

===========

شبکه سراسری

همکاری زنان ايرانی

===========

شبکه همبستگی

 با مبارزات زنان ايران

===========

تريبون ايران

===========

گزيده هائی از

سخنان امام خمينی

مخالفان خود را بشناسيم

آيت الله خامنه ای

دولت نهم روند بسيار خطرناک غربزدگی و گرايش های سکولاريستی را که متأسفانه در حال نفوذ در بدنه مديريتی کشور بود، سد کرده است.

آيت‌الله علم‌الهدي

سکولارها در ایران جایگاهی ندارند! حضور پر شور ملت ایران در بيست و دوم بهمن عامل شکست کامل سکولارها در کشور است.

آيت الله صافى گلپايگانى

اسلام با فرهنگ لائيك و بى دينى مخالف است. دشمنان با استفاده از ترويج فرهنگ لائيك درصدند تا زنان را از خط عفاف و حجاب و كرامت منحرف كرده و سنت هاى اصيل اسلامى را از بين ببرند.

آيت‌الله مکارم شيرازی

نقش تلويزيون در ايجاد تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بسيار مهم است. هر چند که در ساليان اخير برنامه‌هاي ديني و مذهبي در تلويزيون گسترش يافته ولي کساني در آنجا لانه کرده‌اند تلويزيون را به سوي سکولاريسم سوق مي دهند».

سيد محمد خاتمی:

راندن همهء منتقدان با

 چوب سکولاريسم، خود

 مروج اين انديشه است!

 

محمود احمدی نژاد:

  نظام آموزشی ايران

150 سال تحت نفوذ سکولاريسم

 بوده است!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دوشنبه 21 تير 1389

بقيه از ستون مقابل

کنگره ملّی دموکراتیک مردم ایران؟

دنیز ایشچی

پیشاهنگانی که رسالت تاریخی پاسخگویی آرمانی و ساختاری به نیاز و ضرورت زمانه را بر اساس قابلّیت های اقشار وسیع روشنفکران سیاسی درک می کنند، باید هرچه زودتر نطفهء اوّلیهء ساختار "کنگرهء ملّی دموکراتیک مردم ایران" را بر محور "منشور آزادی و برابری" بوجود آورند. در غیر اینصورت، مثل دفعات قبل، از یک طرف  در مقابل چالش های مردمی غافلگیر خواهیم شد و، از طرف دیگر، به دنباله روان حرکات مردمی تبدیل شده و چشم امید به نیروهای نیمچه دموکرات و غیر سکولار خواهیم دوخت تا آنها برای کشورمان سکولاریسم، مدرنیته و دموکراسی به ارمغان بیاورند، و یا منتظر خواهيم شد تا از جانب قدرت های سیاسی ـ اقتصادی بین المللی غافلگير شويم.>>>

دانشگاه تربيت وزير

در حکومت اسلامی

آرشيو

© 2010 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630

صصص