آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 366 ـ  يک شنبه 17 آذر 1387 ـ  7 دسامبر 2008

=======================================================

اسفند سوزان برای چشم نخوردن نيروی انتظامی

======================================================

يک توضيح ضروری

از اين پس مطالب يکشنبه های سکولاريسم نو به مقالات، اعلاميه ها و اخبار و تحليل های احزاب و سازمان ها و گروه های سياسی و شخصيت های آنها و نيز مطالب مربوط به اصل تحزب اختصاص می يابد و از همۀ اين تشکلات دعوت می شود تا مطالب خود را جهت انعکاس بصورت پروند های «ورد» برای ما ارسال دارند. مقالات آقای شهباز نخعی نيز که تا کنون يکشنبه ها منتشر می شد در روزهای دوشنبه به ديد شما خواهند رسيد.

======================================================

تأملی بر مقولۀ ایدئولوژی در احزاب نوین

با نگاهی به تلاش های حزب مشروطه ایران

در تبیین های ساختاری

رضا عموزاده

تمامی ایدئولوژی ها یك سیستم معین و مشخصی دارند كه هویت خاص آنان را مشخص می نماید و، در عین حال، این سیستم، در جائی بسته می گردد و از رهرو یا پیرو تقاضای ایقان و اعتقاد می نمایند٠ سیستم های بستۀ ایدئولوژیك منتهی به جمود و دگماتیسم می گردند و، ضمن جلوگیری از ورود عناصر نو، با آن به تخاصم می پردازند و عملاً مخالف همزیستی می گردند و شرایط صلح آمیز را ناممكن می گردانند٠ برجسته ترین خصوصیت سیستم های بسته و ایدئولوژیك "جنگ افروز " بودن آنان است٠ سیستم های مدرن و علمی اما، ضمن كاركرد بر مدارهای سازمان یافته، از جمله در سیستم های اجتماعی به شمول حكومت، راه تغییر را باز می گذارند٠

======================================================

ديدگاه‌هاي سه تن از نمايندگان نـُه نيروي جمهوري‌خواه

شرکت کننده در يک نشست مشترک

محمود راسخ (شوراي موقت سوسياليست‌هاي چپ ايران)

مجيد عبدالرحيم‌پور (سازمان فدائيان خلق ايران- اکثريت)

رئوف کعبي (سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران)

نشست نه گروه جمهوري‌خواه ايران براي گسترش همکاري‌ها درراستاي مبارزه عليه جمهوري اسلامي ايران در 22 و 23 سپتامبر 2007 در شهر هانوفر آلمان با شرکت «اتحاد جمهوري‌خواهان ايران»، «جنبش جمهوري‌خواهان دموکرات و لائيک ايران»، «حزب دمکرات کردستان ايران»، «حزب کوموله کردستان ايران»، «سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران»، «سازمان‌هاي جبهه ملي ايران درخارج از کشور» (به عنوان ناظر)، «سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)»، «شوراي موقت سوسياليست‌هاي چپ ايران» و «مجامع اسلامي ايرانيان» انجام شد... و در پي آن، راديو پيام آزادي (سوئيس» مصاحبه‌هائي با برخی از شرکت کنندگان در اين نشست انجام انجام داد. سايت اينترنت جمهوري ‌خواهان دموکرات و لائيک ايران نيز در يک جلسه پالتاکي گفتگوئي را با چند تن ديگر ترتيب داد. در اينجا سه اظهار نظر ارائه می شود.

======================================================

وضعيت عمومی اوضاع ايران و عراق و مجاهدين شهر اشرف

مسعود رجوی

آن‌ چه زمان و مهلت را در هر گونه مانور و مذاكره قوياً برای رژيم محدود مي‌كند، يكي انباشت روزافزون اورانيوم غني ‌شده از سوي رژيم براي دسترسي به بمب اتمي در زمان محدود است و ديگري وضعيت عراق. عوامل ديگر، بحران مالي و وضعيت دروني رژيم و حالت انفجاري جامعه است. حالتي كه جز با خشن‌ترين سركوب و وحشيانه‌ترين اعدام هاي هر‌ روزه هم‌اكنون براي آخوندها قابل كنترل نيست. انبوه اعتراضات و خيزش هاي اجتماعي گواه همين حقيقت است. اگر رژيم در زمينه اتمي و عراق، عقب بنشيند و جام زهر بخورد؛ شمارش معكوس طلسم‌شكني آغاز مي‌گردد و موتور سرنگوني از طريق اجتماعي روشن مي‌شود. و اگر عقب ننشيند، شرايط را به سمتي مي‌كشد كه موتور با جرقه ‌اي در تقدير و اجتناب ‌ناپذير، روشن مي ‌شود.

======================================================

گزارش سياسی کميتۀ مرکزی حزب کوموله

به کنگرۀ سيزدهم تير ماه 1387

مبارزه برای سوسياليسم، بويژه در کشوری مانند ايران، از مسير پر پيچ و خمی می گذرد. در اين مسير موانع بسياری را بايستی از ميان برداشت. مسائل حل نشدۀ بیياری در اين جامعه وجود دارد که تنها مسئلۀ طبقۀ کارگر نيستند، بکه اقشار و طبقات ديگر نيز در حل آنها ذينفع اند. بعنوان مثال، مسئلۀ ملی، مسئلۀ زنان، آزادی های دموکراتيک، محيط زيست و... ما نمی توانيم حزب و يا طبقۀ کارگر را به مبارزۀ مرگ و زندگی در اين عرصه ها بکشانيم. از اين رو بايستی، در عين اينکه  مبانی استراتژی سياسی و چند و چون تفاوت های خود را در اين عرصه ها با ديگران می شناسيم، راه های همکاری و هماهنگی را با نيروهای درگير در اين مسائل تعيين کنيم. قبول شرايط فعاليت علنی برای کل کوموله، همانطوری که برای فعالين در محل نيز، يعنی وارد شدن در مناسبات و شکل تعريف شده ای از روابط با نيروهای ديگر... 

(فايل پی.دی.اف)      (توضيح آقای رضا اخگر در اعتراض به اين مطلب)

================== می تر سند که می ترسا نند  =================

گاز اشک آور در مراسم روز دانشجوی دانشگاه بوعلی سینا

خبرنامه بوعلی سینا

نیروهای امنیتی استان همدان در واکنش به مراسم روز دانشجو که در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، از گاز اشک آور استفاده کردند. بنا بر گزارش خبرنامه بوعلی سینا، نیروهای امنیتی پس از شکست در پروژه ارعاب دانشجویان که از حدود یک هفته پیش آغاز شده بود و در واجهه با گردهمایی هزاران نفری دانشجویان در دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا که برای شرکت در مراسم روز دانشجو انجمن اسلامی دانشجویان همدان صورت گرفته بود با استفاده از گاز اشک آور در محیط بسته دانشکده دانشجویان را وادار به خروج از دانشگاه کردند. قابل ذکر است هم اکنون با وجود تخلیه دانشکده علوم پایه از دانشجویان همچنان وضعیت امنیتی در آن حکم فرما است.           (آرشيو)

===================== کوتاه و گويا  ====================

استاندار اصفهان و رئيس سابق زندان های کشور

کمر به ويرانی بافت تاريخی شهر بسته است

اگرچه انتشار گزارش هایی در چند هفته گذشته مبنی بر عبور مترو از چهارباغ اصفهان و همچنین آغاز فعالیت های گمانه زنی حفر تونل مترو در چند متری سی و سه پل، موجی گسترده از  اعتراض های مردم اصفهان و سازمان های مردمی این شهر  را دربرداشت، اما در حالی که مسئولان اجرایی شهر اصفهان می کوشند تا اذهان عمومی مردم این شهر را از پروژه مترو  دور سازند و با فرو کش کردن دوباره  اعتراض سازمان های مردمی، امروز (شانزدهم آذر 87)، مرتضى بختيارى اسـتـانـدار اصـفـهـان، که رييس سابق سازمان زندان های کشور بوده، در جمع گروهی از عاملان دستگاه های اجرایی، آن ها را به همدستی برای تسریع در این اقدامات فراخوانده و گفت: نبايد اجازه داد اختلافات ميان دسـتـگـاه ‌هـاى اجرايى مانع احداث قطار شهرى اصفهان در سريعترين زمان ممكن شود و روند احداث اين پروژه بزرگ را با كندى مواجه كند.  (بقيه در آرشيو)

======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630