آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 500 ـ  دو شنبه 31 فروردين 1388 ـ  20 آوريل 2009

=======================================================

===================== کوتاه و گويا  ====================

آمادگی احمدی‌نژاد برای مشارکت گسترده در مديريت جهان

خبرگزاری انتخاب

محمود احمدی نژاد در مراسم بزرگداشت روز ارتش اظهار داشت: امروز ملت ايران مقتدرترين ملت‌های منطقه است و جرات از ناحيه دشمن برای هميشه برداشته شده است. با حمايت ارتش، دوران جديدی از حيات بالنده در نيروهای مسلح و ارتش آغاز شده است. تولد يک ارتش بی‌نظير واستثنايی، ارتشی که بر پايه تبعيت از امام (ره) و دلدادگی به خدا و دلبستگی به ملت مومن و انقلابی پايه‌گذاری شد. ارتش در طول سی سال يک حرکت رو به رشد و رو به کمال را ادامه داد و امروز ارتش جمهوری اسلامی دارای ويژگی‌های منحصر به فرد است. ايمان به خدا، خدمتگذاری به ملت، پيگيری آرمان‌های بلند الهی و پيوستگی به خط ولايت از ويژگی های ممتاز و منحصر به فرد امروز ارتش است. امروز ارتش ما نه تنها از طريق استفادهء گسترده از پيشرفته‌ترين امکانات و تجهيزات و امکانات دفاعی در ارتقای امنيت ملی نقش ايفا می‌کند بلکه به واسطه اقتدار ذاتی خود که برخواسته از همان ويژگی‌هاست، نقش بازدارندگی بالايی را ايفا می‌کند. ارتش مظهر قوای مردمی و ايمانی و مجاهد در راه خدا است. باور اين است که ارتش الگو است و اين ويژگی‌ها در تمام قوای مسلح و نيروهای نظامی و انتظامی موج می‌زند. همهء نيروها، به ويژه نيروی زمينی ارتش، در دوران جديد حيات خود افتخارات جديدی را آفريدند و لحظه به لحظه مجاهدات ارتش در دفاع مقدس برگ‌های زرين و پرافتخار ملت را شکل داد. پس از آن نيز برقراری امنيت، صيانت از مرزها و پشتيبانی از ملت نقش ممتازی را ايفا کرده است. صف طولانی شهدا و جانبازان ارتش همه و همه، پايه‌های اقتدار امروز ارتش و ملت بزرگ ايران هستند. ترديد نداريم با وحدت ملت و با اقتدار نيروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی، امروز ملت ايران مقتدرترين ملت‌های منطقه است. امروز ارتش و قوای مسلح موجب عزت، امنيت خاطر و سرفرازی ملت هستند. بايد صميمانه از همه مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و دلسوزی‌های قوای مسلح تقدير و تشکر کرد. قوای مسلح ضامن امنيت منطقه هستند و ملت ايران به واسطه برخورداری از قوای مسلح مکتبی، آمادگی مشارکت گسترده در مديريت جهان و برپايی امنيت بر پايهء عدالت در نقاط مختلف دنيا را دارد. اقتدار ملت و قوای مسلح و ارتش سرفراز اقتداری صالح و در خدمت ملت‌ها، عدالت و کرامت انسانی است و ملت ايران به داشتن چنين قوای مسلحی افتخار می کند. سلام و صلوات به امام راحل که پايه‌گذار چنين ارتشی بودند و سلام و صلوات بر شهيدان جانبازان انقلاب و دفاع مقدس و ارتش و سلام خدا بر قوای مسلح، سربازان، درجه داران، اميران و سرداران. دنيا بداند ملت ايران آرمانی و طرفدار صلح و امنيت برپايه عدالت برای همه ملت‌ها است و در مسير آرمانی خود پيوسته تا آخر ايستاده است.    (آرشيو)

===================================================

اوباما و «جهان اسلام»

الاهه بقراط

جمهوری اسلامی، در برابر اين نرمش که جهان شاهد آن است يا بايد عقب‌نشينی کنند و يا به سياست‌های خصمانه و مقابله‌جويانه خود ادامه دهند. در چنين شرايطی، معاملهء پشت پرده نمی‌تواند وجود داشته باشد. بزرگترين اشتباه زمامداران جمهوری اسلامی اين است که اين نرمش را از موضع ضعف تلقی کنند و به اين توهم دچار شوند که اقتدار نظام آنها آمريکا را به کرنش و عقب‌نشينی وا داشته است. اين عقب‌نشينی نيست. «پليتيک» برای خلع سلاح، در هر دو معنی، است.

=====================================================

فروپاشی آمریکا و مسلمانی کتایون خانم!

ایراندخت دل آگاه

رکود در چرخهء تولید و بحران اقتصادی نیست که کشوری بزرگ چون آمریکا را از پای در می آورد، این سرطان اسلام گرایی است که می تواند فروپاشی آن را رقم بزند اگر با شتاب برای آن چاره ای اندیشیده نشود. جراحی دشواری که می بایست با یاری "اسلام" چشیدگانی که پرده پندار را دریده اند، صورت گیرد. این نیک اندیشی ساده دلانه مردم جوامع غربی است که می تواند زمینه ساز "فروپاشی" ها شود؛ و "فروپاشی" همان مژده ای است که طالبان و آخوندهای حوزوی برای همهء باورمندان شان دارند؛ همان آرزویی که برای تحقق اش دقیقه شماری می کنند و فریبکارانه "فاطی سه تیکه ها" و "حاجی سه سوت" ها را رو به روی دوربین ها می نشانند!

======================================================

ورود به انتخابات از کدام منظر؟

نگاهی از «موضع اصلاح طلبانه به انتخاب پيش رو»  i

عباس عبدی

فرصتی که از به بن بست رسیدن ساختار موجود دست خواهد داد؛ بن بستی [است] که محصول اتکای بی محابای آنان [دولتيان] به منابع سه گانهء رانتی است. اما تحقق این بن بست واقعیتی پیچیده دارد. این بن بست از یکسو به وضعیت نیروهای اصلاح طلب و قدرت آنان مربوط می شود. هر چقدر این نیروها قدرتمند تر باشند ساختار قدرت، زودتر به درک از بن بست می رسد. همچنین شکاف درون ساختار قدرت نیز در این میان بسیار مهم و ضروری است. شاید بتوان گفت بدون رخ دادن این شکاف انجام اصلاحات تا حدودی ممتنع است و بروز این شکاف دقیقاً بستگی به نحوه عمل نیروهای بیرون از ساختار و اصلاح طلبان دارد.

ملاحظات اربعه

حميدرضا رحيمی

هرچه فدوی به برادران توصیه و بلکه التماس کرد که تنها به ماجراجویان محترمِ خاورمیانه ای کمک مالی نکنید بلکه دانشمندان شان را نیز دریابید، به خرجشان نرفت که نرفت، تا سر انجام فرصت را طبق معمول، به سود خاج پرستان از دست دادیم. در توضیح این خُسران عرض می کند که «علی مزین، استاد دانشگاه مصری علوم قرآنی! طی اظهاراتی گفت که شرکت های داروسازی غربی برای کشف و تولید داروی ایدز از یکی از احادیث پیامبر (ص) استفاده کرده اند».

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630