آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 451 ـ دو شنبه 12 اسفند 1387 ـ  2 مارچ 2009

=======================================================

اندر باب پروپاگاندا، كاريكاتوری از نيك اهنگ كوثر

=======================================================

حــیــا

شهباز نخعی

در میان شعارهایی که دانشجویان معترض دانشگاه صنعتی امیرکبیر سر می دادند شعار: "بسیجی حیا کن، دانشگاه را رها کن" نیز شنیده می شد. به نظر من مخاطب واقعی این شعار "بسیجی" نیست، زیرا دانشجویان آگاه و هوشمند به خوبی می دانند که بسیجی مفلوک، مزدور، خودباخته و مغزشویی شده در حد آن که مخاطب آنان قرار گیرد، نیست. آنان به خوبی می دانند که همه این آتش ها از گور چه کسی بلند می شود و در واقع خطاب به مقام معظم رهبری است که می گویند "حیا" کند!

=======================================================

آيا رژیم قابلیت پذیرش غیر احمدی نژاد را دارد؟

نوید اخگر

چندی است که همه پیرامون آمدن و نیامدن خاتمی و یا اقبال مردمی از اصلاح طلبان و پروژهء اصلاحات می پردازند. برای روشن شدن این بحث و اینکه آیا خاتمی با اقبال مردم مواجه خواهد شد و یا نه و یا اینکه آیا رژیم قابلیت پذیرش کس دیگری غیر از احمدی نژاد را خواهد داشت و یا خیر و اینکه آیا پروژه ای بنام اصلاحات قابلیت تلفیق با ساختار حکومت فعلی را دارد و یا خیر بحث های هواداران خاتمی و مخالفین وی را در کنار هم قرار خواهیم داد تا معیاری برای سنجش در دست مردم و نیروهای آزادیخواه قرار گیرد.

=======================================================

استفاده از روزنه های کوچک برای برقراری دموکراسی

رویکرد «جبهه ملی داخل» به انتخابات

گفتگو با کورش زعیم

ما منتظریم ببینیم آیا حاکمیت جمهوری اسلامی به آن خردورزی می رسد که روزنه را برای آزاد شدن انتخابات و کنترل مردمی رأی گیری و حتا نظارت بین المللی، باز کند؟ یا آیا بعضی از فیلترها مانند شورای نگهبان کنار گذاشته خواهد شد؟ همچنین محدودیت زمانی که کاندیداها برای تبلیغات و شناساندن خود و عرضه ی یک برنامه برای کشور دارند؟ ما فکر می کنیم که کشور ما در سال آینده باید منتظر یک توفان سهمگین اقتصادی باشد و جریانی که در آینده ادارهء کشور را بر عهده می گیرد، بسیار کار دشوار و گرانی در پیش خواهد داشت، که از هر کسی برنمی آید.

بنظر می رسد که حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم ،دیگر حوصله شان از پرداختن به ظواهر نسوان اسلامی سر رفته و، بدنبال تنوّع، متوجه درون شده اند. در خبر های رسانه های دارالخرافه دیدم که بین حضرات آیات، اعلی الله مقامهم اجمعین، پیرامون «تعبیه یا بازگشت بکارت دختران توسط جراحی» شدیداً اختلاف افتاده است. فدوی ابتدا به ياد آورد که نديده است به هنگام تعیین تکلیف در باب بیرون یا درون، از صاحب عِلّه، که دختران و زنان باشند، تاکنون سؤال شده باشد که: «شما چطور؟» اما بعد به ياد آورد که در دين مبين ما اختيار با ولی امر است و نه موالی مصرفی.

===================== کوتاه و گويا  ====================

شیطان به روایت امیر تاجیک

خبر آنلاین

امیر تاجیک به زودی آلبوم جدیدی با موضوع مبارزه با شیطان‌پرستی منتشر می‌کند. او زمانی جزو خوانندگان بسیار مطرح موسیقی پاپ بود و حتی به عنوان گزینه اصلی برای خواندن آهنگ ویژه تیم ملی برای حضور در جام جهانی آلمان انتخاب شد اما ناگهان، به دلایلی، از عرصه موسیقی کنار کشید. پس از مدت‌ها بی‌خبری، شنیده می‌شود که کار ساخت آلبوم جدید امیر تاجیک را به پایان است و او نیز یکی از خوانندگانی است که پس از ماه صفر و در آستانه سال جدید، آلبومش را به بازار می‌فرستد. او برای این آلبوم، یک نام عجیب و غریب هم انتخاب کرده؛ «شیطان». ظاهراً ماجرا هم به مطلع قرائت قرآن یعنی «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» باز می‌گردد. امیر تاجیک این موضوع را تأیید می‌کند که «آلبوم "شیطان" با موضوع "پناه‌ بردن از شر شیطان به خداوند" ساخته شده و إنشاء الله به زودی توسط شرکت "پیام کاست" به بازار عرضه خواهد شد. مضمون این مجموعه موسیقی، که به نقد شیطان ‌پرستی می‌پردازد، از محتوای سوره‌های بقره و ناس، برداشت شده‌است». در روزهایی که مبارزه با شیطان ‌پرستی به یکی از سوژه‌های اصلی برنامه‌های تلویزیونی، مثل «شوک» تبدیل شده، این فعالیت امیر تاجیک هم آغاز شده است. او در این آلبوم ده قطعه در سبک‌های ترنس، هاوس، هیپ‌راک و پاپ ‌راک گنجانده و از افشین مقدم، افشین یداللهی و رضا رشیدپور ترانه‌هایی را اجرا کرده است.        (آرشيو)

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630