بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

دوشنبه ها: مکتوبات فدوی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

آرشيو

اسفند 1387 ـ   مارچ 2009

 

گشت وگذار عنترنتی (*)

 

خدمت حضرات ضد انقلاب گرامی،

بدينوسيله نتيجهء تفحصات عنترنتی این هفتهء فدوی در برخی از سایت های مکتبی بحضور پر زورتان تقدیم می شود؛ با التماس دعا.

 

ويژهء بانوان

در خبری، بنقل از رسانه های دارالخرافه، آمده بود که «عملیّات ساخت اولین دانشگاه ویژهء بانوان با ظرفیت چهل هزار دانشجو در حومهء شرقی شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، آغاز شد».

اگر چه «ز هر طرف که شود کشته سود اسلام است»، لکن فدوی سرانجام در نیافت که کی دارد از روی دست کی می نویسد؟ برادران از روی دست وهابیون، لعنتة الله علیهم اجمعین و یا بر عکس؟ بهر حال برادران، از هر نوعش، دست کم در این یک فقره آبرو داری کرده و گوی سبقت را برای نخستین بار از خاج پرستان، ربوده اند. بیت:                                                           

اروپائی، به آن گردن فرازی

نداند راه و رسم"ویژه" بازی !

چرا که با آن همه پیشرفت و ترقی و اختراع و اکتشاف، "که جهان زنده از اوست"، تنها چیزی که ویژهء بانوان دارند ،  همانا توالت است !...

 

سازش ناپذیر

فدوی امروز به خبری رشک انگیز برخورد از این قرار که ژنرال "بابور اغلو"، یکی از فرماندهان ارتش ترکیه، مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری ترکیه را در اعتراض به حضور همسرمحجبهء شهردار اسلامگرای  شهر "مانیسا" ترک کرده است .

راستش فدوی، با آنکه به ایرانی بودن خود کمی تا قسمتی، و البته با قید احتیاط، مُباهی است، و نیز به تنوّع قومی موجود در وطن اسلامی شدیداً عشق می ورزد، لکن حالا که برادران شدیداً به تغییر ملیّت مان کمر بسته اند ترجیح می دهد که، با استفاده از حق دمکراتیک خود، تُرک باشد !..

 

اسراف

"ملّی" از واژگانی است که از همان فردای انقلاب شکوهمند مان از سوی حضرت امام ( ل) و نیز پیروان خط مالروی ايشان، نجس اعلام شد. با این همه، برادران، عندالزوم، بسراغش می روند و پس از فوت کردن گرد و غبار سی ساله اش، با سریش مقدس اسلامی آنرا به چیز دیگری چسبانده، به مصرف می رسانند و هزینه های کلان آن نیز گفتن ندارد که از جیب سوراخ ملّت هميشه در خاک و خون، پرداخت  می شود.

به تیتر این خبر نگاه کنید: «دبير همایش کنگرهء ملی میرزا هاشم آملی، در دیدار با آیت الله نورالله طبرسی، نمایندهء ولی فقیه در مازندران، از انتشار تمبر یادبود آیت الله میرزا هاشم آملی خبر داد»!

فدوی نام میرزا هاشم آملی که برادران دارند در ممالک محروسهء ایران بنامش سکّه می زنند را برای نخستین بار است که می شنود ، شما را نمی داند. احتمالاً ايشان از ياران غيبی امام غايب (عج = عجله کار شيطان است) هستند.

 

تنوع طلبی

بنظر می رسد که حضرات آیات و حجج اسلام، کثرالله امثالهم ،دیگر حوصله شان از پرداختن به ظواهر نسوان سر رفته و، بدنبال تنوّع، متوجه درون شده اند. نيم بيت:

ما «درون» را بنگريم و «حال» را!

در خبر های رسانه های دارالخرافه دیدم که بین حضرات آیات، اعلی الله مقامهم اجمعین، پیرامون «تعبیه یا بازگشت بکارت دختران توسط جراحی» شدیداً اختلاف افتاده است. فدوی ابتدا به ياد آورد که نديده است به هنگام تعیین تکلیف در باب بیرون یا درون، از صاحب عِلّه، که دختران و زنان باشند، تاکنون سؤال شده باشد که: «شما چطور؟» اما بعد به ياد آورد که در دين مبين ما اختيار با ولی امر است و نه موالی مصرفی.

دعای پرواز !

فدوی گمان می کرد که ادعیهء (*) مورد مصرف برادران، مدتی است که به هیچ دردی نمی خورد لکن پس از زیارت تیتر خبری در یکی از جراید دارالخرافه، تغییر عقیده داد .

در این تیتر، از برادر بهبهانی، وزیر محترم راه، ایده الله طيرانه، نقل شده بود که: «مردم با آیت الکرسی سوار هواپیما می شوند ».

برادر وزیر، که گویا گوشهء چشمی هم به همسایه ی مکتبی شمالی دارد، در ادامه فرموده است که: «متأسفانه ما بدنبال هواپیماهای قراضهء غربی هستیم ،اما بدنبال هواپیماهای خوب شرقی نیستیم !"

فدوی به فرمایشات داهیانهء برادر وزیر، دامت افاضاته، بیت زیر را نیز به عنوان تیمّمُ بدل از تجديد وضو علاوه می کند :

اروپائی به آن گردن فرازی

نداند شیوهء طیّاره بازی !

(*) قابل توجه همکاران گرامی تایپ و غلط گیری جراید :فدوی می داند که همکاران عزیز قصد خیر دارند، لکن استدعای عاجزانه دارد که "ادعیه" را به "ادویه" اصلاح نفرمایند، ممنون !

                 

آرزو...

چندی پيش (و از "چندی" هم بيش) در خبرها دیدیم که در یونان بعلت قتل یک نوجوان 15ساله توسط پلیس، ابتدا دانشجویان وسپس قاطبهء اهالی در تظاهرات گستردهء خود، خواستار برکناری دولت، انحلال مجلس و برگزاری رفراندم شدند.

فدوی نمی داند چرا یاد سال 67 افتاد که در آن، یک قلم، چند هزار تن از کفار حربی مرز پُر گهر ذبح اسلامی شدند و آب هم از آب، تکان نخورد ....

بقول حضرت امام (ل): ای کاش من هم یک یونانی بودم !...

 

در دیار کفر وزندقه

یا چشم و چار فدوی عیب کرده و یا واژگان معنای خودشان را از دست داده و قرار است بگونهء دیگری خوانده یا معنا شوند. در خبر ها، به نقل از منابع آگاهِ اسلامی از استرالیا خواندیم که «مسؤلان یک مدرسهء اسلامی در شهر "پریسان" استرالیا، پخش سرود ملی این کشور را بدلیل ضد اسلامی بودن ممنوع اعلام کردند" !

ابتدا پنداشتیم که شاید ضد انقلاب، استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل در سرودِ ملی آن سرزمین، یک بی ناموسی ای، چیزی، کارسازی کرده اند که برادران مستقر در آن دیار، امر به سانسور فرموده اند، لکن توضیح برادر "براوین چاید"، آموزگار مدرسه، بشرح زیر این گمانه زنی را نیز برطرف کرد :

«سرود ملی استرالیا، که "ای استرالیا با عدالت پیشرفت کن" نام دارد با دیدگاه و روح اسلامی در تناقض است و اختلاف زیادی دارد! واز اینرو پخش و خواندن آن در این مدرسه ممنوع شد »!..

شما را نمی دانم؛ لکن فدوی در اين ميان از پیدا کردن "پرتقال فروش" عاجز شد.  

مگر خضر مبارک  پی تواند

که آن معنا از این مُهمل بخواند !..

 

اول از آخر! 

برادران دارند همچنان قلّه های ترقی و تعالی را یکی پس از دیگری فتح و همینجور به افتخارات اُمّت اسلام شدیداً می افزایند.

در این راستا، برادر رئیس پژوهشگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش، با اشاره به دو آزمون بین المللی تیمز" و "پلز" گفت: «در دروس ریاضی و علوم و همچنین سواد خواندن و نوشتن ایران اسلامی رتبه های آخر را بین کشورهای جهان بخود اختصاص داده است».

ایشان البته دربارهء رتبهء وطن اسلامی در آزمون های مذکور جایگاه مشخصی را عنوان نکرد، لکن به سؤال محتمل مربوطه، و در راستای انتباه مسئولان، با طرح یک آزمون سادهء ریاضی، بگونه ای که هر کس قادر به حل اش باشد، به شرح زیر پاسخ  فرمود:

«اگر بطور مثال سی کشور در این آزمون شرکت کرده باشند رتبهء ام القرای اسلام 28 يا 29 است. و، در واقع، ما این نتائج را به این دلیل منتشر می کنیم که مسؤلان نظام آموزشی تدبیری برای این نابسامانی بیندیشند».

فدوی هم، در این ارتباط، البته بیکار نمی نشیند و با استفاده از روابط نزدیکی که با بیوت حضرات، اعلی الله مقامهم اجمعین، دارد ـ به یاری خداوند متعال و ظلّ توجهات حضرت بقیة الله الاعظم، ارواحنا فداه، عنایات ائمّهء معصومین، صلوات الله علیهم اجمعین، و البته التفات مقام معظم رهبری، سلمه الله تعالی ـ ترتیبی می دهد که روند خدا پسندانه ءاخراج اساتید از دانشگاها و سایر مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، به عون الله، شتاب بیشتری گیرد؛ که مسلمان بايد فقط متوجه «روز حساب» باشد و از رياضياتش همين بس.

  

نوعی آدامس

فدوی، تا جائی که بیاد دارد، زمانی که ـ بقول حضرت امام (ل) ـ  هنوز حتا نسیمی هم از اسلام عزیز نوزیده و ایران طاغوتی همچنان در معصیت کامل بسر می ُبرد و جامعهء بزهکار ایران هنوز به جامعهء شکوهمند اسلامی فعلی ارتقاء نیافته بود، جز آدامس خروس نشان، آدامس سرشناس دیگری نداشتیم؛ لکن در تورُق اینترنتی امروزمان در سایتی برادرانه دیدیم که آدامس خروس نشان ما هم رقیب پیدا کرده است. این معنا را فدوی از تیتر يک خبر در یافت :«فروش آدامس خوک در تهران!»

برادران مزبور، البته، در حاشیه و برای جور کردن جنس، به مسؤلین محترم یاد آور شده اند که گویا در آبجوی اسلامی (ماء الشعیر) که با ُمّجوز وزارت بازرگانی از کشور برادران ُملحد روس به مملکت امام زمان (عج) وارد شده، اندکی الکل نیز دیده شده است ! هیهات ِمنّ الذ ّله !

 

مدیریّت این جهانی

برادران با آنکه ظاهراً به جهان فانی توجهی ندارند، لکن فدوی نمی داند چرا اینقدر علاقه به ضبط و مدیریت آن دارند! نمونه اش هم همين برادر مهندس الاسلام والمسلمین احمدی نژاد خودمان، اشدالله نورهی، که هر زمان به چیزی در همین حدود گیر می دهد. چندی پیش از این گرفتار هالهء نور نامرئی شان بودیم و کلی مکافات کشیدیم. حالا هم که معالجات ظاهراً موَُثر واقع و عارضهء مذکور، بعون الله تعالی، عجالتاً بر طرف شده است، دارد خود را برای مدیریّت جهان فانی آماده می کند. هر چقدر هم امّت به دست و پایش می افتد که برادر ما هم جزء همان جهانی هستیم که میخواهی نجاتش بدهی؛ لکن بخرجش نمی رود و بنا دارد خاج پرستان را هم به زور به بهشت بفرستد و آن محيط مطهر را به لوث وجود ناپاکشان بيالايد.

فدوی چندی پيش شنيد که معظم اله کشف کرده که «امروز بشریّت بدنبال راه جدیدی است» و کسی را هم جز ایشان سراغ ندارد و، لذا، ما «باید الگوی جامعهء متعالی را در برابر جهانیان قرار دهیم». بيت:

چو می بينی که نابينا و چاه است

اگر الگو ندی کاری گناه است

 

اينجانب به قاصم الجبارین متوسل است تا شايد این فقره را نیز همچون  عارضهء هالهء نور بر طرف و ختم بخیر گرداند .

آمین یا ربّ العالمین

ومن الله التوفیق و علیه التکلان

آخر  فوريه المثلث سنهء  2009  ترسائی

الاحقر فدوی

 

(*) تلفظ فرانسه ـ عربی.

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630