آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 446 ـ چهار شنبه 7 اسفند 1387 ـ  25 فوريه 2009

=======================================================

قداست دانشگاه اسلامی شده از حوزه کمتر نيست (آيت الله آملی)

=======================================================

گفتگوی اختصاصی سکولاريسم نو

با مهندس حشمت الله طبرزدی

دبيرکل جبهه دموکراتيک ايران

بخش پنجم: ما و اصلاحات

ما معتقديم كه «خط امامي» ـ يا «دوم خردادي» يا «جناح چپ» ـ با «جناح راست» تفاوتي ندارد. اين دو جناح با هم هويت و ساختار رژيم اسلامي را تشكيل مي دهند. جناچ چپ فقط قاعدۀ بازي را بلد است و در عوام فريبي استاد است. ولي جناح راست، از اين قواعد آگاهي ندارد. مثلاً، اگر چه جناح راست دين را ابزار كار خود كرده ولي براي بقاي خود مجبور است از ابزار سركوب يا خشونت عريان استفاده كند. ولي جناح چپ با پنبه سر مي برد. اما اگر نياز باشد، آدم هايي مثل كروبي، محتشمي، موسوي تبريزي، انصاري، بهزاد نبوي، ميردادمادي، حجاريان و ديگران، از جناح راست نيز افراطي تر عمل مي كنند. هويت سي سالۀ رژيم اسلامي از اين دو جناح تفكيك پذير نيست. در سركوب جنبش 18 تير 1378 هم خاتمي و خامنه اي هماهنگ عمل كردند. اين را فراموش نمي كنم.

=======================================================

نامه ای به ملت سلحشور و سرفراز ايران

قاسم شعله سعدی

من، غير نظامي، قاسم شعله سعدي، با دانش اندكي از الفباي سياست و حقوق و تجربهء ناچيزي در عرصه هاي ملي و بين المللي، ولي با پشتوانهء كوهي از غيرت و اراده، نسيم تغييرات را همراه با برنامه هاي سياسي اقتصادي فرهنگي اجتماعي نويد مي دهم؛ و اگر شما ملت بزرگ حمايت كنيد، نه در چهرهء يك تداركاتچي و نه در قامت يك ماجراجو، كه در سيماي يك رئيس جمهور با همهء مسئوليت هايش، و عليرغم همهء خطراتش، در جهت تأمين منافع ملي و تاکيد بر هويت ايراني، و با اغتنام از فضاي جديد بين المللي، و ظرفيت هاي بيكران ملي به كمك شما و براي شما طرحي نو در اندازم .

=======================================================

ما، بی شماریم

ابراهیم نبوی

نامه را برای کسی می نویسند. و من گفتم این نامه را برای احمدی نژاد می نویسم، همو که چنان از دستش خشمگین ام که می توانم تمام کلمات را در وصف این سه سال سیاه، این سه سال نکبت، این سه سال سکوت، سنگی کنم و بنشانم به پیشانی اش. اما نتوانستم، که کلمه را حرمت چنان است که وقتی می توانی بارانش کنی و جمله جمله مهر بباری، سنگ چرا بشوی و خشم چرا بگویی؟ گفتم نامه را برای خاتمی می نویسم، همو که هشت سال امید و هشت سال شور و هشت سال آزادی را به او مدیونم و چنانش دوست می دارم که می توانم کلمه را باران کنم، دانه دانه، ببارم نرم نرم...

=======================================================

نوعی از سیاست که چاره‌ای جز تسلیم ندارد

الاهه بقراط

عوام‌گرایی، امروز نیز به همان گونه دامان فعالان سیاسی و رهبران احزاب و گروه‌ها را گرفته است که سی سال پیش گرفته بود. این طایفه به طور عموم متفکر و اندیشمند نیستند. روزنامه ‌نگاران و نویسندگانی را نیز که از عرصه سیاست به روزنامه‌نگاری پرتاب شده‌اند و خود را پایبند به دفاع و تبلیغ یک خط سیاسی معین آن هم در چهارچوب حکومت می‌شمارند، باید از همین دست شمرد. عوام‌گرایی آنان را می‌توان در آستانه «انتخابات در جمهوری اسلامی» یک بار دیگر در تکرار اینکه مردم چاره‌ای جز «انتخاب بین بد و بدتر» ندارند، دید. «واقع‌گرایی» و «سیاست عملی» پوششی بر فقر فکری و سطح اندیشه آنان است.

===================== کوتاه و گويا  ====================

تاکيد بر اسلامي شدن دانشگاه ها

آيت الله جوادي آملي

روزنامه اعتماد: آيت الله جوادي آملي گفت؛ «کساني که در پي ارتباط با امريکا و اسرائيل هستند، براساس نص صريح قرآن، مرض سياسي دارند.» به گزارش ايلنا، آيت الله جوادي آملي از استادان حوزه علميه قم در ديدار اعضاي ستاد برگزاري کنگره بين المللي خواجه نصيرالدين طوسي در قم اظهار داشت؛ «اگر دانشگاه ها را اسلامي نکنيم، نه راه خواجه نصيرالدين ها و ديگر انديشمندان اسلامي را خواهيم رفت و نه وحدت حوزه و دانشگاه عملي خواهد شد». آيت الله جوادي آملي افزود؛ «در شرايط کنوني تا اسلامي شدن دانشگاه ها فاصله زيادي وجود دارد و بايد اين فاصله کوتاه شود.» آيت الله جوادي آملي گفت؛ «اسلامي کردن دانشگاه غير از مسلمان تربيت کردن است، آنچه از غرب آمده و ترجمه شده، کسي را مسلمان نخواهد کرد.» امام جمعه موقت قم اظهار داشت؛ «اگر دانش دانشگاه اسلامي شود قداستش کمتر از حوزه نخواهد بود.»

و اين هم يک ويدئوی ديدنی>>>>    (آرشيو)

 

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630