آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 437 ـ دو شنبه 28 بهمن 1387 ـ  16 فوريه 2009

=======================================================

 

آمدن شهسوارِ ناجی

شهباز نخعی  

تکرار تاریخ به صورت کمدی در سال هشتاد رخ داد. سید خندان که در چهار سال اول ریاست جمهوری اش حتی نتوانسته بود تعریفی از "اصلاحات" مورد نظر خود به دست دهد (گو این که در چهار سال بعدی هم نتوانست و در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد گفت «اشکال جنبش اصلاحات این بود که ما نتوانستیم آن را تعریف کنیم!») گریه کرد، وعده داد، انشاء خواند و در پایان دورهء دوم هم دو لایحهء نیم بند به مجلس شورای اسلامی داد که آنها را هم با یک تشر مقام معظم رهبری پس گرفت! اینک یک بار دیگر تاریخ دارد "مکرر" می شود. اگر از کارل مارکس در مورد مکرر شدن تاریخ پرسش می کردند احتمالا پاسخ می داد که کار به مضحکه و مسخره بازی کشیده می شود!

=======================================================

«سربلندی» نسل انقلاب

داریوش همایون

همین بس است که گروه ها و گرایش های گوناگون "قدرت سیاسی" امروز خود را با نخستین سال های پس از انقلاب مقایسه کنند. سه دهه توجیه خود و کوبیدن دیگران آنها را به کجا رسانده است؟ اینکه می گوئیم سیاسیکاران در بیرون فعلا سودای قدرت را از سر بگذارند و به فراهم کردن اسباب قدرت بپردازند که از دگرگون کردن قالب های ذهنی خود آنان آغاز می شود و به مبارزه موثر تر با این رژیم و جهان بینی آن می کشد از همین روست. یک سو نگری و حق مداری چپ و راست ایران یک سر ریسمانی است که دارد آن را خفه می کند. آن سر دیگرش نظام آخوندی است. ریسمان را می باید پاره کرد.

======================================================

انتخابات ریاست ‌جمهوری

فرصتی بزرگ برای سکولارهای ایران؟

پیمان فرزندی از ایران‌زمین

اپوزیسیون دموکرات و سکولار که بخش بزرگی از مردم شهرنشین و به‌خصوص کلان‌ شهرها به آن تمایل دارند، و نويسنده نيز خود دل با آنها دارد، باید چه بکند؟ بخش مهمی از ما، در انتخابات دوم خرداد هفتاد و شش، در انتخابات شرکت کرده و بدون هیچ بررسی و شرطی به خاتمی رای داده و به جمهوری‌اسلامی فرصت زندگی دوباره بخشيديم. در انتخابات سوم تیر هشتاد و چهار شرکت در آن را تحریم کردیم و نوکر تیر خلاص ‌زن خامنه‌ای با تقلب و رای ‌سازی برنده شد. و اکنون، در پی تقريباً چهار سال، می بينيم که، از يکسو، مردم بیچاره زور و حوصلهء انقلابی ديگر دارند و، از سوی ديگر، حکومت استبداد جنايتکارانه و آدم‌کشانه را به غايت رسانده است. و در چنين شرايطی است که، به گمان من، یکی از بهترین شرایط برای اپوزیسیون سکولار ایران فراهم آمده‌است.

======================================================

================   دوشنبه ها: مکتوبات فدوی   =================

انگلیس نمایندهء توهین کننده به اسلام را راه نداد!؟

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

خوانندگان محترم ضد انقلاب، عوامل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل دیگر تا این حد با فدوی آشنا هستند که دریابند که تیتر فوق از او نیست. نه اینکه یکوقت قاصم الجبارین نخواسته، ضعف تألیف داشته باشد بلکه از این جهت که فدوی از سر ارادت، هرگز اسلام را بدون پسوند "عزیز" استعمال نمی کند و در این ارتباط، البته کاتولیک تر از پاپ است. باری ـ تیتر فوق همین دیشب، در مرور یک سایت شدیدا ً مکتبی، ملاحظه شد. آن سایت مقدس در توضیح مطلب افزوده بود که:...

===================== کوتاه و گويا  ====================

رژيم‌های استبدادی به جمهوری اسلامی تبديل می‌شوند

سرلشکر صفوی

خبرگزاری فارس ـ سردار سرلشکر سيد يحيی صفوی، دستيار فرمانده معظم کل قوا، امروز در جمع راهپيمايان شرکت کننده در سی امين جشن پيروزی انقلاب اسلامی ضمن بيان حماسه حضور مردم شهر اراک در راهپيمائی اين روز عنوان کرد: «از دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی ايران تاثير بر رخدادهای مهم در جهان و الهام بخشی به نهضت های مردمی و تقويت روحيه مقاومت در برابر سلطه گران می‌باشد... موضع گيريهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آيت الله العظمی خامنه ای و رفتار شما مردم انقلابی در ميان يک و نيم ميليارد مسلمان جهان، بالاترين حمايت معنوی – سياسی و قوت قلب مبارزان فلسطينی در منطقهء غزه برای رسيدن به پيروزی در جنگ بيست و دو روزه بوده و مردم غزه و مردم لبنان در جنگ سی و سه روزه عليه اسرائيل جنايتکار، پيروزی خود را مديون انقلاب اسلامی می دانند». وی با اشاره به اذعان شکست آمريکائيها و صهيونيست ها در مقابل امواج توفنده بيداری اسلامی و مقاومت اسلامی شکل گرفته در منطقه خاورميانه زير پرچم اسلام و قرآن، ايجاد تحرک و پويايی در ملت ها و جوانان کشورهای منطقه را از مهمترين دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی دانست و گفت: «هم اکنون تفکر و انديشه حضرت امام و مقام معظم رهبری ريشه های درخت تناور جنبش های اسلامی در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را آبياری می کند». صفوی افزود: «عليرغم توطئه های آمريکائيها و اروپائيها و صهيونيستها در جلوگيری از تاثير انقلاب اسلامی، امروز با عنايت الهی، اسلامگرايی مهمترين پديده قرن بيست و يکم در مقياس جهانی شده است و با لطف خداوند، بالاترين تغيير موازنه قوا و تغيير جهان بينی و انديشه رفتار انسانی مسلمانان برای رسيدن به آزادی و استقلال فراهم شده است. وی از مهمترين وقايع قرن حاضر را تأثير فزاينده باورها و انگاره های جمعی و توده های مردم در معادلات جهانی دانست و بيان کرد: «ارزيابی تحولات مهم جهانی در قرن حاضر نشاندهنده تاثير روز افزون عزم ملت ها بر تعيين سرنوشتان می باشد که انقلاب اسلامی ايران را می توان سر فصل پر افتخار اين روند در تاريخ جديد تمدن بشری بحساب آورد». دستيار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در پايان ضمن پيش‌بينی ايجاد تحولاتی در نظام کنونی رابطه دولت - ملتها در جهان گفت: «در پنجاه سال آينده شاهد تغيير و تحولاتی سياسی در رژيم های استبدادی و پادشاهی به نفع ملت های اسلامی و به سوی تشکيل نظام های جمهوری و يا جمهوری اسلامی خواهيم بود».      (آرشيو)

 

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630