آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 396 ـ دو شنبه 16 دی 1387 ـ  5 ژانويه 2008

=======================================================

روی از خدا بگير، که مرد است اين خدا...

=======================================================

فاجعۀ پایان سال، سال پایان فاجعه

شهباز نخعی

اکنون فاجعه رخ داده است و با این فاجعه تنها آرزوهای دور و دراز من، که می توانست موضوع این نوشتار باشد نیست که نقش بر آب شده است؛ آرزوهای دست کم 320 انسان که تاکنون به خاک و خون غلتیده اند نیز خاک شده و امروز و روزهای آینده ـ تا زمانی که حمله ادامه داشته باشد ـ دم به دم نیز بر شمار آنها افزوده خواهد شد. و من به اندیشه ویرانگری می اندیشم که از همزیستی، صلح، دوستی، گفت وگو، توافق، مصالحه و عشق به هم نوع و زندگی چیزی نمی داند ـ و نمی خواهد بداند ـ و راه حل همه مشکلات را تنها در کشتن "کافر حربی" یا کشته شدن "شهادت" می جوید!  

======================================================

سونامی دمكراسی

شاهین فاطمی

سقوط كمونیسم را باید، همانند یك سونامی، سرچشمۀ تغییرات ژرف و مداوم در منطقه و در جهان بشناسیم. در پی آمد تغییر كلی آرایش جهانی قدرت ها، فعل و انفعالات زنجیره‌ای بسیار شروع شده است. آزادی كشورهای اروپای شرقی از قید كمونیسم، سقوط دیوار برلن و گسترش مرز اتحادیه اروپا و سازمان ناتو تا پشت دروازه‌های سن پیترزبورگ و مسكو بخشی از مظاهر این تغییر و تحول است. پس از اروپا نوبت خاورمیانه فرا رسیده است. اگر امروز سوریه ناچار شده است قوای خود را از لبنان خارج سازد و با چنین خفتی وادار به عقب نشینی شود دقیقاً باید علت واقعی این تغییرات را در آرایش جدید نیروها و نظم نوین جهانی جستجو كرد.

======================================================

نیروهای چپ، نردبام بنیادگرائی مذهبی؟

نويد اخگر

رژیم اسلامی در ایران، به صورت ایدئولوژیک می خواهد تضاد های خود را با قوم یهود و کشور اسرائیل به گونه ای که هیتلر بخشی از آن را  مرتکب گردید، با انواع تهدیدهای اتمی و غیر اتمی تحقق بخشد و با همکاری «حضرت مهدی»، امام دوازدهم شیعیان که به اعتقاد آن بنیادگرایان از چاه جمکران خارج خواهد شد، جهان را مسلمان کنند و خلیفه گری اسلام بنیادگرا را در جهان به منصه ظهور برسانند. اما، در اين ميان، نیروهای چپ و مارکسیست های اصولی باید هر روزه از خود بپرسند که با کدام منطق  و فلسفه مارکسیستی، باید نردبام بالا رفتن ارتجاع هار و بنیادگرای مذهبی شوند؟

===============   دوشنبه ها: «مکتوبات فدوی»  ================

حقوق و مزایای جنسی

طنزنوشته های هفتگی حميد رضا رحيمی

به گزارش کیهان چاپ دارالخرافه، حضرت رسول فرمود: «ولاتمنعه نفسهآ و ان کانت علی ظهرقتب» یعنی «بر زن است که خود را از شوهرش باز ندارد و بگذارد تا وی از او کام بگیرد، حتی اگر بر روی کوهان شتر باشد!» فدوی همین جا، و با اغتنام فرصت، عرض می کند که این روایت معتبر، پاسخ دندان شکنی است به آن دسته از معاندینی که می گویند آن حضرت معجزه ای ندارد!... با این همه، از آنجا که فدوی آمار مؤمنینی را که از صدر اسلام عزیر تاکنون، به علت کام گرفتن از زن روی کوهان شتر، ضربه مغزی شده اند را در اختیار ندارد، لذا به خوانندگان این سطور قویاً توصیه می کند که این روش را امتحان نفرمایند و گرنه "بنده مسئول آن نخواهم بود"!

===================== کوتاه و گويا  ====================

اعزام صد روحانی برای نظارت بر ذبح گوشت‌‌های وارداتي

به گزارش فارس به نقل از مركز خبر حوزه، مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سازمان دامپزشكي كشور از اعزام صد روحاني براي نظارت بر ذبح گوشت‌هاي وارداتي به كشورهاي مختلف خبر داد. حجت‌الاسلام علي محمد سلطاني در ديدار با مدير حوزه علميه قم اظهار داشت: «پديده پوياي غذاي حلال در دو دهه گذشته حتي در جوامع غيراسلامي، فرآيند فراگيري را در حوزه‌هاي اعتقادي، اجتماعي و بهداشتي رقم زده است». وي افزود: «همه طرح‌ها و برنامه‌ها در نظام جمهوري اسلامي با معيار حلال و حرام بررسي، برنامه‌ريزي، ارزيابي و سنجيده مي‌شود». مسئول نمايندگي ولي‌فقيه در سازمان دامپزشكي كشور اظهار داشت: «سازمان دامپزشكي كشور با هزاران مركز كشتارگاهي و صيد و صيادي، فرآوري، بسته‌بندي و توزيع مواد غذايي در ارتباط است». حجت‌الاسلام سلطاني گفت: «سالانه صد روحاني براي نظارت بر ذبح شرعي و واردات گوشت‌هاي حلال از كشورهاي خارجي به كشتارگاه‌هاي خارجي اعزام مي‌شوند». وي افزود: «با تلاش روحانيون بر هفتصد مركز كشتارگاهي و هشتصد و چهل هزار تن توليدات گوشتي در زمينه ذبح شرعي نظارت مي‌شود». او خاطرنشان كرد: «به دليل ماهيت اسلامي غذاي حلال، بايد حوزه علميه قم و روحانيان كه سكاندار فقهي اين مسئله هستند به اين سازمان كمك‌هاي لازم را ارائه كنند». وي تصريح كرد: دويست اصطلاح و واژه فقهي و كاربردي در حوزه اطعمه و اشربه در بخش غذاي حلال كه در دنيا مطرح مي‌شود، استخراج شده است».      (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630