آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

به روز شد: چهار شنبه 27 آذر

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 394 ـ شنبه 14 دی 1387 ـ  3 ژانويه 2008

=======================================================

تمرين قوای ضد شورش زنانه

=================  شنبه ها: «از نگاه يک زن»  ==================

يادداشت های هفتگی شکوه ميرزادگی

سه سال پيش، در چنين روزی...

اين هفته خانم ميرزادگی به مرخصی رفته اند.

در اين غياب نگاهی داريم به «از نگاه يک زن»

سه سال پيش، در هفته اول سال 2006

 

وانت شهوت بار   مساجد زنانه در افغانستان    بچه ی صيغه ای

زنان تاجيکستان نيز محرک شدند    خانم نماينده رعشه آور و نشئه کننده

=======================================================

زنان پژوهشگر ناديده گرفته شده اند

ترانه بني يعقوب

با وجود افزايش زنان توانمند و متخصص نسبت زنان پژوهشگر به مردان اندك است. نتايج يك پژوهش كه توسط حميرا زماني فراهاني، كارشناس ارشد جامعه شناسي، انجام داده شده نشان مي دهدكه تعداد زنان داوطلب تحصيل يا فارغ التحصيل به اندازه مردان و يا حتي بيشتر از آنهاست اما تعداد زنان پژوهشگر اندك است. بر طبق اين پژوهش ،محققان زن وقتي در ارتباط با جامعه بزرگتر قرار مي گيرند به دليل مشكلات حقوقي،خانوادگي و نگرش هاي جامعه ناديده گرفته مي شوند. اين پژوهش حاكي از آن است كه نيروي انساني شاغل در بخش پژوهش يك كشور از مهم ترين منابع و پارامترهاي رشد و توسعه آن است و تحقيقات بدون وجود اين عامل مهم امكان پذير نيست. زنان در كشور ما حدود نيمي از جمعيت كل كشوراند و روزبه روز نيز بر تعداد متخصصان شان افزوده مي شود.،اما هنوز نقش و جايگاه آنان ناديده انگاشته مي شود.

=======================================================

پيش شرط برابری حقوقی و توسعه:

تغيير باورها وافزايش مشارکت زنان در قدرت

حميد حميدی

در 5 دسامبر 1934 زنان ترکيه امکان انتخاب شدن و انتخاب نمودن را به مثابه يکی از پيش شرط های برابر حقوقی زنان و مردان به دست آوردند و در 5 دسامبر 2008، هفتاد و چهارمين سال اين دست آورد را گرامی داشتند. به رغم اين که حق انتخاب کردن و انتخاب شدن زنان ترکيه بسيار پيش تر از بسياری کشورهای جهان مورد شناسائی قرار گرفته بود، اما هنوز زنان ترکيه ای به حد کافی در صحنه سياسی اين کشور حضور ندارند. ساختار سنتی جامعه ترکيه، حاکميت مردان در صحنه های مختلف سياسی، اقتصادی و اجتماعی و ديدگاه نه چندان مثبت نسبت به زنان که ريشه های تاريخی و فرهنگی دارد، از مهمترين دلايل عدم حضور جدی بانوان در صحنه ی سياسی ترکيه به شمار میرود.

======================================================

پيرزن و پاسدار

هادی خرسندی

پاسداری کرد حمله مثل گرگ / جانب پیرزنی ، مادربزرگ

گفت پیدا باشد از تو تار مو / بردی از پیغمبرو دین آبرو

در کمیته امشبی داری پناه! / میبریمت صبح فردا دادگاه

پیرزن، لرزان، شکسته، بی رمق / هرچه چین بر صورتش، جوی عرق

گفت: دینی با چنین قدر و مقام...

======================================================

سخنرانی شکوه ميرزادگی و اسماعيل نوری علا در آتلانتا >>>>

===================== کوتاه و گويا  ====================

قدرت نمائی سياسی مداحان عليه جناح مخالف احمدی نژاد

حاج منصور ارضي مداح، به اعتراض مراجع و روحانيون نسبت به مداحان واکنش نشان داد و از مداحان خواست که حقايق را افشا کنند. به گزارش پارس نيوز، به نقل از برنا، اين مداح حامي دولت در همايش مداحان و حاميان حسيني گفت: «مداح وظيفه اش است که از ظلم بگويد، از اينکه برخي در لباس هاي مختلف رفتند دنبال مطامع دنيا و براي دنيا کارکردند. حال با يهوديان در خارج از کشور بنشينند يا در ايران باشند و با نهضت آزادي ها. اين نهضت آزادي از صهيونيست ها هم پست ترند. ظلمي که در دوران قبل از احمدي نژاد به مردم کردند، اينها را بگوييد. مي گويند مگر مي شود اينها را در سينه زني گفت؟» وي در بخشي از اظهاراتش گفت: «بعضي ها در مسيري که دارند حرکت و نوکري براي اهل بيت مي کنند هنوز هم شک دارند که آيا اين کار ما درست است يا درست نيست. آنهايي که اين شک را در بين جوانان ما انداختند را خدا لعنت خواهد کرد». منصور ارضي تصريح کرد: «هزار ناله زيبا داريم، که در کنار يک آهنگ، خبط و نادرست مي شود و اين را ابتذال مي گويند اما چرا وقتي اين ابتذال را در برخي ديدند نيامدند ترميم کنند و رفتند و تخريب کردند. نوکري اهل بيت اين همه عظمت دارد، مراجع، امام و... همه آن را تعريف مي کنند و براي آن جايگاه قائلند، بعد يک عده اي به اين حرکت الهي و فرهنگساز حمله مي کنند، چرا؟ فقط به خاطر اينکه يک صدايي شنيده شده که آلوده و مبتذل بوده است، بعد هم مي گويند همه مداحان به آلودگي کشيده شدند». وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن انتقاد از برخي جهت گيري ها در خصوص مداحان تاکيد کرد؛ «يک آقايي فرياد زد و همه دستگاه امام حسين را مورد نکوهش قرار داد که بله، دستگاه امام حسين به ابتذال کشيده شده و از مداحان هم خواست که حقايق را بگويند، انگار که پيش از اين ما فقط دروغ مي خوانده ايم. برخي با مداحان کاري کردند که اصلاح طلبان مي خواستند با قانون اساسي بکنند». وي ادامه داد: «ظلم ستيزي بايد همه جا باشد. دستگاه امام حسين را بايد به مردم درست نشان بدهيد. بايد اين ترس در بين برخي وجود داشته باشد، که نکند فلان مداح کسي را افشا کند. اين رسالت بايد در بين همه نوکران گسترش پيدا کند، مداح کسي نيست که خود را بفروشد».       (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630