آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

فهرست موضوعی مطالب

برخی از نامه های خوانندگان

به روز شد: چهار شنبه 27 آذر

-----------------------------------

آرشيو «کوتاه و گويا»

-----------------------------------

آرشيو «می ترسانند

چون می ترسند»

-----------------------------------

گلچين باغ های مجازی

-----------------------------------

مطالب در رد سکولاريسم

مطالب در رد سکولاريسم نو

-----------------------------------

اعلاميۀ حقوق بشر

-----------------------------------

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 387 ـ يک شنبه 8 دی 1387 ـ  28 دسامبر 2008

=======================================================

آقا، نيگرم ندار، بذار ببينم اين مرتيکه به کی ميگه شاه سلطان حسين؟

=====================================================

گروهک؟

مهرانگيز کار

سی سالی هست که هرگاه چند انسان با نظرات مشترک کنار هم نشسته اند تا برای جامعه ای که گرفتار و دردمند ‏است درمانی پيدا کنند يا دست کم عقلهای خود را روی هم بگذارند و به تجزيه تحليل دردها بپردازند، فوراً بر آنها ‏مارک "گروهک" چسبانده اند و همين يک فقره کافی بوده تا درازشان کنند و سقف را روی سرشان ويران سازند. ‏اندکی بررسی در فرهنگ سياسی بعد از انقلاب خود آموزی به دست می دهد که در آن کلماتی که در فرهنگ ‏سياسی پيش از انقلاب بار امنيتی و سياسی نداشته، تبديل به عناوين مجرمانه شده است. راستی چرا "گروهک" ‏عنوان مجرمانه است و برای "گروه" يک چنين ويژگی را به رسميت نشناخته اند؟ حرف "ک" چسبيده به "گروه" ‏از باب تحقير و تصغير به آن اضافه شده يا از باب رواج ادبيات سياسی خاصی که با کاربرد آن عوام را می ‏فريبند؟

=====================================================

نگاهی به هفتمين کنگره حزب مشروطه ايران
گفتگو با فئواد پاشائی دبير کل حزب

اگر اشتباه نکنم شاهزاده یک جا لغت فدرالیسم را استفاده کردند و در آن لحظه هم من یاد ندارم که کسی دست زده باشد یا دست زده باشند. البته بعدا نيز در جمعبندی های خود گفتند؛ آن چه که من امروز می گویم نظر من است. و يک هفته بعد هم در مصاحبه با آقای میبدی، تا آنجا که من شنیدم، این مطلب را باز و روشن کردند که ایشان خود به آن روش معتقد نیستند. در هر صورت اگر ایشان هم احتمالا بفرمایند که با فدرالیسم موافق هستند، نظر ایشان است و حزب نظر خودش را می دهد. حزب اصولا با فدرالیسم مخالف است و با استفاده از این لغتها هم در فرهنگ سیاسی هیچ موافقتی نداریم. چرا که می دانیم در اینده مطمئنا می تواند مورد سوء استفاده کسانی شود که نيات ديگری دارند.

======================================================

چند نکته در ارتباط با مهر و موم کردن کانون مدافعان حقوق بشر

ايرج مصداقی

اعضای کانون مدافعان حقوق بشر بایستی توجه داشته باشند درخواست از غرب برای تعامل و سازش با رژیم، شرایط را برای آن‌ها در داخل کشور سخت‌تر می‌کند. این معادله معکوس عمل می‌کند. دود این سیاست در چشم خود آن‌ها هم خواهد رفت. باید از گذشته تجربه کسب کرد و متوجه شد صرف انرژی برای اعظای جوایز بین‌‌المللی به «همکاران» و عدم برخورد فعال با مقوله‌ی نقض حقوق بشر توسط رژیم، چاره ساز نیست. برخورد گزینشی با مقوله‌ی نقض حقوق بشر و حذف قربانیان اصلی از چتر حمایتی، رژیم را راضی نمی‌کند. ادامه‌ی سیاست قبلی، دست رژیم را برای اعمال محدودیت در داخل کشور نمی‌بندد.

======================================================

چرا در کنار جمهوری اسلامی و در مقابل مردم ايران؟

بيانيه هیأت سياسی – اجرايی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

خطاب به رهبران چين، کوبا، نيکاراگوئه و ونزوئلا

هیأت سياسی ـ اجرايی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) اطلاع يافت که روز ۱۸ دسامبر ۲٠٠۸، نمايندگان چين، کوبا، نيکاراگوئه و ونزوئلا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه ای حاوی ابراز نگرانی از نقض حقوق بشر در ايران رأی منفی دادند. اين قطعنامه بر اساس گزارش دبيرکل سازمان ملل متحد تنظيم شده بود. امتناع از محکوم کردن نقض حقوق بشر در ايران، به معنای همراهی با تلاش برای جلوگيری از همبستگی بين المللی با مبارزات آزاديخواهانه و عدالت پژوهانه مردم ايران است.

طــــــــــــــــــــنــــــــــــــــــــاب

شعری از:  روزبــــه  فـــا طــمــــی

===================== کوتاه و گويا  ====================

مبتکر جوان کرمانشاهی، نماز خانۀ هوشمند ساخت !

خبرنگار مهر در کرمانشاه ـ این مبتکر جوان اظهار داشت: «این طرح موجب انسجام بخشیدن به ارزش های متعالی دین مبین اسلام و رفع مشکلات مسلمانان در سفرهای طولانی می شود». سید فوادالدین ناصح در رابطه با طرح نمازخانه هوشمند گفت: «از کاربردهای این طرح می توان به استفاده در زمینه های دینی و مذهبی و نیز علمی، تحقیقاتی و نظامی اشاره کرد». ناصح در تشریح جزئیات این طرح گفت: «این طرح به نمازخانه هوشمند معروف است و در انواع وسایل نقلیه قابل حمل است؛ به گونه ای که نماز گزار روی سطح نمازخانه هوشمند که سطحی کوچک و قابل چرخش است می ایستد و به اقامه نماز می پردازد که اگر وسیلۀ نقلیۀ متحرک در سرپیچ ها به هر سمت چرخید صفحۀ در زیر پای نماز گزار دوباره به سمت قبله می چرخد، که این امر طی مدت کوتاه و بدون مشکل برای نماز گزار صورت می گیرد». وی افزود: «طرح نمازخانه هوشمند هیچ نمونه داخلی وخارجی ندارد و با تولید انبوه آن در کشور درآمد زایی و اشتغال زایی می شود. از طرفی از این طرح می توان به عنوان نوعی کالای مذهبی برای صادر کردن به کشورهای مسلمان استفاده کرد». ناصح در رابطه با طرح نمازخانه هوشمند اظهار داشت: «برای رسیدن به این طرح از تکنولوژی فکر و میدان مغناطیسی زمین استفاده کردم و به مدت دو سال روی این پروژه کار شده و در حال حاضر نمونۀ اولیۀ آن ساخته شده است».      (آرشيو)

======================================================

فهرست نام نويسندگان>>

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630