آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 328 ـ  پنج شنبه 9 آبان 1387 ـ  30 اکتبر 2008

=======================================================

نظامی يا آخوند، آيا زير سقف ايران گزينهء ديگری نيست؟

======================================================

جبران عقب ماندگی

آندرو مانگو

بخشی از کتاب «ترک های امروز»

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

اردوغان، در سمت رييس شاخهء استانی «حزب عدالت و توسعه» در استانبول، فعاليت های خود را بر این متمرکز کرد که تصوير گذشتۀ حزب ـ به عنوان يک مدافع تزلزل ناپذير ارزش های اسلامی ـ را تغيير دهد. او، در يکی از سخنرانی هايش برای اعضاء حزب گفت: «شما بايد با همه رفتار شايسته ای داشته باشيد. با همسايگان تان و حتی با عابران ناشناس خيابان ها سلام و عليک کنيد. اگر شما به آن ها بگوييد السلام عليکم و پاسخی دريافت نکنيد بايد درک کنيد که مخاطب شما از اين نوع سلام خوشش نمی آيد. در نتيجه، به او بگوييد مرحبا. و اگر باز هم روی خوشی نديديد به او بگوييد ايلی گولر (در زبان ترکی جديد به معنای "روز به خير") اگر باز هم واکنش مطلوبی نديديد حتم کنيد که با يک خارجی طرف هستيد و در نتيحه به او بگوييد "گودمورنينگ!"».

=======================================================

روح ایرانی و استبداد سیاسی

در بررسی علل عقب‌ماندگی اندیشه سیاسی در ایران

گفتگو با رامین جهانبگلو

در بررسی علل عقب‌ماندگی اندیشه سیاسی در ایران دو ویژگی خود محوری درحوزه فردی واستبداد مستمردرحوزه سیاسی و حاکمیت ملی ایرانیان همواره مشهود بوده است. دکتر رامین جهانبگلو معتقد است در نگاه و نگرش قوم ایرانی، مساله‏ی ناسیونالیسم مهم‏تر از مساله‏ی آزادی بوده و هنگامی که به شعارهای انقلابی‏ و حرکت‏های سیاسی‏ ایرانیان نگاه می‏کنیم، می‏بینیم برای ایرانی‌ها ملی‏گرایی از مساله‏ی آزادی مهم‌تراست.

=======================================================

این چشم بادامی های گستاخ

اشکان رضوی

حکومت اسلامی در سال های اخیر با بستن چشم های خود بر واردات کالاهای بنجل چینی و قرار دادهای میلیارد دلاری و خانمان برانداز و چپاول گرایانه با این چشم بادامی ها، که حالا افتخار تولید  تسبیح و مهر و جانماز امت اسلامی نیز شامل حال شان شده، اجاز داده تا اقتصاد و صنعت بومی و ملی این سرزمین دچار ورشکستگی کامل شود و وارد کنندگان بی وطن و بی مسئولیت داخلی و وابسته به رانت های حکومتی شرایط به نابودی رفتن تولید و صنعت ملی و بیکاری روز افزون فرزندان ایرانی را به ارمغان آورند...

=======================================================

اينترنت مانند يک سگ هار است

سيد جلال يحيي زاده

عضو کميسيون فرهنگي مجلس اسلامی

فرهنگ، امروزه يک حالت جهاني پيدا کرده و با مباني ما هم مشکلاتي ايجاد کرده است. گاهي اوقات مي بينيم که فرهنگ تجاري شده است و مثلاً گفته مي شود بايد ببينيم سهم فرهنگ در اقتصاد چقدر است؟ اين به معني نشناختن انقلاب و فرهنگ امام و رهبري است چراکه نبايد به دنبال کاسبکاري در زمينه فرهنگ باشيم... عرفان هاي وارداتي هم حتي برخي از مداحان ما را به خود جذب کرده است و گاهي انسان مي شنود که فلان مداح هم تحت تاثير عرفان هاي نادرست و وارداتي قرار گرفته است.

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630