آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 313 ـ  چهار شنبه 24 مهر 1387 ـ  15 اکتبر 2008

=======================================================

بدون شرح

   کورش زعیم

در گفتگو با اسماعيل نوری علا

بخش هشتم: بازسازی جبههء ملی

به فرمانده محلی سپاه گفتم: «شما در حرف تان دو اشتباه بزرگ کردید، یکی اینکه شما از اسلام دفاع نمی کنید بلکه از ایران دفاع می کنید که میهن همهء ماست و ما این خدمت را ارج می گذاریم. اسلام که نیازی به دفاع نظامی ندارد. دوم اینکه شما سرباز اسلام نیستید بلکه سرباز ایران هستید. ریش داشتن تان هم هيچ عيبی نيست، سربازان ما در زمان هخامنشیان هم ریش داشتند، سربازان اشکانی هم ریش داشتند، سربازان ساسانی هم ریش داشتند و تا زمان شاه عباس همهء سربازان ایرانی ریش داشتند. من شما را به عنوان جانشین یک سرباز هخامنشی قبول دارم، احترام می گذارم و حاضرم جانم را برای زنده ماندن شما فدا کنم. اما اگر شما نمی خواهید سرباز ایران باشید بهتر است بروید به کشوری که اسلامش نیاز به دفاع نظامی داشته باشد، اینجا ایران است».

=======================================================

گزارش دست و پا شکستهء سايت «باران»

از همایش بین‌المللی «دین در دنیای معاصر»

تهران، دوشنبه و سه شنبهء اين هفته

طی ديروز و پريروز، در تهران همایشی برگزار شد با نام «همايش بین المللی دین در دنیای معاصر»، دعوت کنندگان عبارت بودند از «بنیاد گفت‌وگوی تمدن‌ها»، مستقر در ژنو، «مرکز صلح و حقوق بشر» مستقر در اسلو، و «کلوپ مادرید». در جلسهء روز نخست پنج نفر از بزرگان امور مربوط به حقوق بشر و گفتگوی تمدن ها سخنرانی داشتند که سايت باران (وابسته به آقای سيد محمد خاتمی) خلاصهء دست و پا شکسته ای از سخنان آنها را ـ که بطور آشکار بوسيلهء مترجمين و خبرنگاران کم اطلاع و گاه صاحب نيات خاص تهيه شده ـ منتشر کرده است. بنظر ما، اگرچه گزارش باران ـ با ترجمهء مغشوش و غلط ـ می کوشد تا واقعيت گفتارها را پنهان کند، و گاه مطالب را بصورتی که معنای عکس بدهد مطرح سازد اما، در مجموع، سخنان شرکت کنندگان به نفع سکولاريسم بوده است.

=======================================================

هفتهء ادبیات اسلامی

مهرداد شیبانی

رئيس جمهور مشغول تدریس «ادبیات اسلامی» است. او که شایسته است برای وضع قوانین جدید در علم ‏اقتصاد، یک دکترا از نوع «عوضعلی» از دانشگاه آکسفورد دریافت دارد و جانشین «آدام اسمیت»، پدر این علم، شناخته ‏شود، خطاب به کارشناسان نظام بانکی و‏‎ ‎مسؤلان آن می فرماید: «شما باید در این سیستم، ادبیات اسلامی را بیاورید و ‏وارد کنید، کار حرام، حرام است و اگر در اقتصاد وارد شود پدر اقتصاد را درمی‌آورد، نمی‌شود کار‎ ‎حرام را حلال ‏کرد». و اگر نه پیامبر گونه، درست مانند یک رسول، خبر می دهد که هفته، هفتهء رواج «ادبیات اسلامی» است ـ البته به روایت ‏طالبان ایرانی.

=======================================================

وقتی همهء چيزهای خوب تعطيل می شود

نقدی بر نقد اسماعيل نوری علا بر اکبر گنجی

اکبر کرمی

اگر نوری علا نتواند با گنجی توافق کند، اگر ابراهيم يزدی نخواهد تلاش های علی افشاری و دوستان ديروز خود را پاس بدارد، اگر مراد فرهادپور با سروش تندی کند و اگر کسانی که در جبهه دمکراسی خواهی و حقوق بشرطلبی مبارزه می کنند نخواهند و نتوانند به احترام يکديگر کلاه از سر بردارند، همه روياهای شيرين و خاطره های خوب را بايد فراموش کرد!

=======================================================

آخرين خبر از شيراز:

پنج روز پس از حضور لاریجانی در دانشگاه شیراز

اوضاع این دانشگاه دوباره متشنج شد

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630