آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 260 ـ  يک شنبه 3 شهريور 1387 ـ  24 اوت 2008

بدون شرح

=======================================================

فعالان حقوق بشر به پیش!

حمیدرضا خادم

اگرچه همچنان بازداشت دانشجویان ، زنان و فعالان سیاسی و مدنی ادامه دارد. ولی با شرایطی که اینک با تلاش فعالان حقوق بشری بوجود آمده است، و تاثیر بسیار مثبت آنرا در عقب نشینی حاکمان مستبد و تمامیت خواه جمهوری اسلامی می بینیم، ضروریست برای عقب راندن هرچه بیشتر آنان و رعایت حقوق بشر فعالان مدنی و حقوق بشری، این بار با قدرت بیشتر و با تشکیل کمپینی گسترده این حاکمان را تحت فشار قرار دهيم تا بواسطهء آن، همراه با فشار نهادهای بین المللی، دیگر شاهد چنین رفتارهای قرون وسطایی در ایران نباشیم.

=======================================================

کژی و کاستی

شهباز نخعی

حتما می پرسید پس کشور ما ایران ـ که رئیس جمهوری آن دارد به سرعت خود را برای "مدیریت جهان" آماده می کند ـ در کجای جدول رده بندی مدال های المپيک قرار دارد؟! پاسخ را می توانید از تارنمای اینترنتی حکومتی "شهاب نیوز" ـ دوشنبه 28 مردادماه ـ بگیرید:"با سپری شدن نهمین روز از المپیک پکن متاسفانه می توان گفت که کاروان ورزشی کشور عزیزمان ایران به "ناکام بزرگ" المپیک بیست و نهم تبدیل شده و در حقیقت یک افتضاح [لغت نامه دهخدا: رسوایی] تمام عیار به بار آورده است"! حتما باز می پرسید که مسئول این ـ به قول "شهاب نیوز" ـ افتضاح یا رسوایی کیست؟  

=======================================================

طنز اختراع بزرگ انسان

نيما طاهری

طنز يکی از گونه‌های ادبی و هنری تفکر انتقادی است. طنز سرشتی انتقادی دارد و به گفته‌ی چرنيشفسکی : «طنز، آخرين مرحله‌ی تکامل نقد است». طنز، تصوير هنری ِ جمع تناقض‌ها و تضادهای درونی و بيرونی انسان و جامعه در لحظه و تاريخی واحد، با بيان و لحنی نيش‌خند آفرين است. طنز پرداز نيک می‌داند که جمع تناقض‌ها و تضادها درآن ِواحد در منطق صوری امری محال است، اما قلم‌رو طنز پرداز زنده‌گی اجتماعی است، قلم‌رويی که هر آن ِ واحد آن، جمع تناقض‌ها و تضادهای درونی و بيرونی است.

=======================================================

درس آشپزی: نحوهء تهیهء ترشی هفت بیجار شوونیستی با زبان فارسی

يعقوب

توضيح سکولاريسم نو: آقای يعقوب، که نوشته های ديگرشان قبلاً تحت عنوان «يادداشت های يک تجزيه طلب» در اين سايت منتشر شده، اين بار دست پخت خوشمزه و جديدی تهيه ديده اند که اطلاع از آن را برای خوانندگان خود بی ضرر ديديم و جهت تشويق استعداد طنزنويسی ايشان آن را در اينجا منتشر می کنيم. فقط جای تأسف است که آقای يعقوب، بدلايلی که بر ما روشن نيست، اصرار دارند مطالب خود را به زبان شوونيستی فارسی بنويسند. مهم هم نيست که ايشان هنوز فرق بين خط و زبان را تشخيص نداده و، در عين حال، گشودگی يک زبان برای پذيرش واژگان زبان های ديگر را از کاستی های آن می دانند و لابد دوست دارند که زبان ها در حد استفادهء قبايل بدوی و صحرانشين باقی بمانند.

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630