بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

شهريور   1387 ـ   اوت  2008  

 

درس آشپزی: نحوهء تهیهء ترشی هفت بیجار شوونیستی با زبان فارسی

يعقوب

توضيح سکولاريسم نو: آقای يعقوب، که نوشته های ديگرشان قبلاً تحت عنوان «يادداشت های يک تجزيه طلب» در اين سايت منتشر شده، اين بار دست پخت خوشمزه و جديدی تهيه ديده اند که اطلاع از آن را برای خوانندگان خود بی ضرر ديديم و جهت تشويق استعداد طنزنويسی ايشان آن را در اينجا منتشر می کنيم. فقط جای تأسف است که آقای يعقوب، بدلايلی که بر ما روشن نيست، اصرار دارند مطالب خود را به زبان شوونيستی فارسی بنويسند. مهم هم نيست که ايشان هنوز فرق بين خط و زبان را تشخيص نداده و، در عين حال، گشودگی يک زبان برای پذيرش واژگان زبان های ديگر را از کاستی های آن می دانند و لابد دوست دارند که زبان ها در هزار سال پيش درجا بزنند و در حد استفادهء قبايل بدوی و صحرانشين باقی بمانند.

 

مواد مورد نیاز:

بیست و هشت عدد حروف  الفبای عربی  کوچک  متوسط  ودرشت

تعداد چهار عدد حروف "ب ج ز ک" کوچک متوسط  و درشت را از آن جدا کنید

معادل بیش از هفتاد در صد حجم ظرف ترشی: لغات عربی

معادل حدود پنج در صد حجم ظرف ترشی: لغات ترکی

حدو نیم درصد حجم ظرف ترشی: لغات خوشبو کننده اروپائی

به مقدار فراوا ن سر و دل ودست و پا و گوش وچشم وجیگر و ـ بر حسب ذائقهء فردی ـ از لغات روده و گردن وزانو و مچ و مو و... بر حسب تمایل شخصی، از لغات مربوط دیگر اعضای بدن!

 

نهوه تهیه  و ساخت:

1. دَببه ای بردارید که ظرف مخصوص ساختن ترشی است.

2. حروف " ب ،ج ، ز" را برداشته وبدون کوچکترین زحمت  با اضافه کردن دو نقطه به هر کدام سه حرف" پ، چ ،ژ " را می سازیم و با اضافه کردن یک کشیده بربالایی حرف "ک "، حرف " گ"  ساخته می شود، وبر روی ببیست و هشت عدد حروف  الفبای عربی  کوچک  متوسط  ودرشت مخلوط کرده در دببه ترشی می ریزیم، تا تعدادآنها به سی و دو عدد برسد. بدلیل همین چهار حرف ، کل الفباء را مصادره کرده و الفباء"فارسی"یا بهتر از آن الفباء"پارسی"اش می نامیم.

3. لغات ترکی مثل پرچم، بشفاب، قاشق ، دگمه ، اتاق ، قورمه (سبزی) ،قیمه ، چکمه و.. ولغات اروپائی مثل :تلفن، ماشین، آنالیز،کلاس، هال ، سالن و..را در د ببه می ریزیم

4. بسبب اینکه فارسی با دویست فعل فقیر ترین زبان دنیا است ، ناچاراز لغات ساخته شده از اعضای بدن یعنی سر و دل ودست و پا و.. لغات مورد نیاز را می سازیم مثل سر زدن، سر دواندن، سر سری گرفتن ، سرحال آمدن ،سرزنده شدن،  سرسپردن، سربزیر شدن ، سررفتن ، سرریز گشتن، سرکوفت زدن، سرازیر شدن ، سررسیدن، و ترکیبات بیقاعده ای چون : سردار ، و سرِ ِدار، سرانجام ، سرتا سر و.. در مورد دل مثل : دلدادن ، دل بردن ، دل ربودن، و..ترکیبا تی چون:دلاور ، دل زنده ، دلشوره، دلپسند ، دل آزرده ، دلواپس،  بیدل ،  دلداده،  دلچرکین و..را مخلوط کرده در دببه می ریزم در صورت نیاز بیشتر به لغت نامه دهخدا در مورد سایر اعضاء بدن مانند روده ،دست ، پا ، گوش ، چشم ، جگر،گردن ، زانو، مچ ومو و دیگر عضوهای مورد نظرو پسند تان مراجعه فرمائید.

5. بیش از هفتاد در صد حجم دبه ترشی را با  لغات عربی بجای "سرکه، جهت پر کردن لابلای مواد و غوطه ور شدن همه آنها در داخل دببه می ریزیم البته در صورت غلیظ و یا رقیق بودن   ترشی راه حل آنرا به ابتکار شخصی شما در افزودن مواد رقیق یا غلیظ کننده واگذار میکنیم بشرط آنکه ابتکارات خود و نتایج آنرا به اطلاع عموم برسانید.

 

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630