آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 248 ـ  سه شنبه 22 مرداد 1387 ـ  12 اوت 2008

آيا مخاطب اين پرسش هميشه دولت است؟

به قلم لرد کين راس

فصل سی وسوم ـ کنفرانس لندن

فکريه زنی بود با پوست تيره و اندامی لاغر و اخلاقی آرام و پذيرنده که هوش طبيعی اش و مقدار تحصيلاتی که داشت برای اين که بتواند نسبت به افکار کمال واکنش نشان دهد کافی بود. زنی ملاحظه کار بود و هرگز در کارهای کمال دخالت نمی کرد. اما آن چه را که مربوط به خودش بود در کنترل خويش داشت. او دوستان کمال را هم آرامش می داد، به زبان آن ها سخن می گفت، و آن ها نيز بخاطر فضای خانگی زيبائی که او برای کمال فراهم آورده بود قدردانش بودند. آن ها اجازه داشتند که در حضورش مشروب بخورند اما او می دانست که کی بايد آن ها را برای مشروب خوردن جدی با کمال تنها بگذارد. بی آن که ازدواجی بين شان صورت گرفته باشد، فکريه همان فضای آشنا و راحتی را برای کمال تامين می کرد که معمولا ازدواج به همراه می آورد.

=======================================================

سانسور زنان در انتخابات کانون نويسندگان ايران

ايرج مصداقی

وقتی زنی نمی‌تواند عضو هیأت دبيران کانون نويسندگان شود، وقتی با قرعه نفر چهارم علی‌البدل هیأت دبيران می‌شود، آيا می‌شود به دولت احمدی‌نژاد خرده گرفت که چرا زنی در ميان اعضای کابينه نيست؟ در چنين شرايطی اگر من به جای خانم فرخنده حاجی زاده بودم حتماً استعفا می‌دادم تا مبادا زينت‌المجالس آقايان شوم.

 

پاسخ به آقای ايرج مصداقی

فرخنده حاجی‌زاده

با واژه‌هايی از اين دست آشنا هستم. از کودکی که تنها دختر مدرسه‌ی شش‌کلاسه‌ی روستايم بودم و برخی از هم‌دهاتی‌ها به علت فقر فرهنگیِ تحميل‌شده بر آن‌ها سعی می‌کردند خانواده‌ام را متقاعد کنند که دخترک معصوم‌شان را از چنگال سی و دو پسر دبستانی، مدير، معلم و بابای پير مدرسه بيرون بکشند تا عصمت‌اش لکه‌دار نشود، تا امروز که متاسفانه تجلی همان حرف‌ها و افکار را در نوشته‌ی شما ديدم و با کلمه‌ی «زينت‌المجالس» دايره‌ی واژگانی اين نوع تفکر در ذهنم گسترش يافت.

=======================================================

بازنشستگی بیش از چهل و دو استاد برجسته از زمان آغاز به کار دولت نهم

(خبرنامه شیراز)

به رغم محتوای آیین نامه، روند بازنشستگی ها فراتر از آن بوده و اساتید کمتر از هفتاد سال را نیز در بر گرفته است. به علاوه، اساتیدی در لیست قرار دارند که به لحاظ رتبه بندی های دانشگاهی در زمره «استاد ممتاز» هستند و بازنشستگی شامل آنان نمی شود. همچنین نکته دیگری که در نقض آیین نامه اخیر خودنمایی می کند، معافیت حجت الاسلام «عباسعلی عمیدزنجانی» رئیس سابق دانشگاه تهران از بازنشستگی است. وی متولد سال 1316 در شهر زنجان است و هم اکنون با 71 سال سن در دانشگاه تهران کرسی تدریس اندیشه سیاسی اسلام، فقه و حقوق اسلامی رادارد.

بيانيهء وزارت کشور دربارهء مدرک تحصيلی علی کردان

 

براي خدمتگذاري نيازي به كاغذ پاره‌ها نيست

محمود احمدی نژاد

احمدي نژاد گفت: البته هميشه پشت سر افرادي كه كار مي‌كنند حرف‌هاي بسياري است و يادم هست كه يكبار به بنده گفتند كه فوق‌ ليسانس آقاي هاشمي قلابي است كه براي من نيز جالب بود كه وقتي با ايشان آشنا شدم تنها چيزي كه برايمان مهم نبود همين كاغذ پاره‌ها بود. رئيس جمهور تاكيد كرد: براي خدمتگذاري نيازي به كاغذپاره‌ها نيست.

=======================================================

دستِ سنگ انداز

شهباز نخعی

از وحشیگری نظام در اجرای مجازات هایی چون اعدام، سنگسار و قطع انگشتان دست که بگذریم، این پرسش پیش می آید که سهم و نقش خود ما مردم در ایجاد چنین ناهنجاری های فاجعه باری چیست؟ آیا درست و منصفانه است که همه گناه را به پای نظام ولایت مطلقه فقیه بنویسیم و خود را با وجدان آسوده از هر مسئولیتی بری بدانیم؟! آیا نظام ولایت مطلقه فقیه در واقع بازتابی از کج باوری، کج فهمی و کج اندیشی های خود ما نیست؟! آیا این واقعیت که این نظام نزدیک به سی سال است که تداوم یافته، بیانگر این نیست که هر یک از ما نیز ـ چه بخواهیم یا نخواهیم و چه بپذیریم یا نپذیریم ـ در همه جنایات و سیاهکاری هایش سهیم و شریک هستیم!"

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630