آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   پيوند به تقويم 1387  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

شماره 247 ـ  دو شنبه 21 مرداد 1387 ـ  11 اوت 2008

تابستان اسلامی

=======================================================

نگاه تمدن آينده به مسئلهء «عدالت اجتماعی»

سام قتدچی

معتقدان به تئوری «شکاف تمدنی»، بی آنکه اهميت موضوع «عدالت اجتماعى» را در درون تمدن های گذشته و حال و آينده منکر باشند، معتقدند که موضوع اصلى کشاکش های اجتماعى، در سطح جهان و در زمان حاضر، مبارزهء ببن تمدن نوين در حال شکل گيری و تمدن کهن واقعاً موجود است و ـ طبعاً ـ موضوع عدالت اجتماعی نيز بايد در متن اين «روياروئی» مورد مطالعه قرار گيرد و غفلت از اين متن تنها حل مسئله را مشکل تر خواهد کرد.

=======================================================

نگاهی به شرایط کنونی

حشمت اله طبرزدی

اصلاح طلبان پیشرو، که به تغییر رفتار رژیم و نه تغییر ساختار آن باور دارند، حول برنده ی جایزه صلح نوبل جمع شده اند تا، با محکوم کردن هر نوع حمله ی نظامی یا تحریم اقتصادی -سیاسی علیه رژیم و طرح شعار صلح بین جمهوری اسلامی و غرب، عملاً برای خود یک حاشیه ی امن دست و پا کنند. «حزب جدید»، که محور مشترک مؤسسانش حفظ جمهوری اسلامی در مقابل خواست اکثریت مردم و اپوزسیون تحول گراست، پس از آن برهبری دکتر ابراهيم يزدی اعلام موجودیت خواهد کرد که رفرمیست های حکومتی شکست خورده و بیش از این نتوانند در مقابل خواسته های به حق ملی، زیر علم خاتمی و اصلاح طلبی جمع شوند.

=======================================================

ای کاش «آزیتا- ل.» فقط امروز من رو بازی می کرد!

ناهید جعفری

خیلی دلم می خواست که ادامه حرفامون گفتگوی دو نفره نباشه و جمع هم بشنون، ولی خانم مددکار تمایلی به این کار نداشت و کماکان با صدایی که من به زور میشنیدم ادامه داد: میدونین اینجا و این جمع زیر نظر بهزیستی اداره میشه و بهزیستی هم یک ارگان دولتیه و شما نمیتونید اینجا حرف کمپین رو بزنید. در واقع کار شما غیرقانونیه و برای من مسئولیت داره و ...صورتم گر گرفته بود و دهنم خشک و تلخ گفتم: یعنی ما زنها توی یک جمع زنانه هم حرف از حق و حقوق خودمون بزنیم غیرقانونیه؟ قانون که فقط مال من نیست برای شما هم همین قوانین حاکمه.

=======================================================

فراخوان «ائتلاف فعالان و گروهای مختلف جنبش زنان»

علیه لایحه «حمایت از خانواده!»

امروز سرنوشت خانواده های ایرانی، وارد مرحله حساس و تعیین کننده ای شده است. مجلس هشتم، تصمیم دارد تا لایحه ای را به نام «لایحه حمایت از خانواده» (که در میان فعالان جنبش زنان به «لایحه ضدخانواده» شهرت یافته) در مجلس شورای اسلامی به تصویب برساند. این لایحه که در شهریورماه سال گذشته از سوی دولت نهم به مجلس ارائه شد، در هجدهم تیرماه امسال به تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رسید و هر روز بیم آن می رود که در صحن علنی مجلس به تصویب قطعی برسد...

با پیوستن به اين ائتلاف مانع تصویب لایحهء ضد خانواده شويد>>>>

=======================================================

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630