بازگشت به خانه

جمعه 28 بهمن 1390 ـ  17 فوريه 2011

 

معاود های عراقی اهرم های اجرائی حکومت

اظهارات يکی از کارکنان سابق قوه قضايی

نگارش مسعود نقره کار

توضيح: سلسله مطالبی که قسمتی از هفتمين بخش آن را در اينجا می خوانيد، اظهارات يکی از کارکنان سابق قوه قضايی حکومت اسلامی درشکنجه گاه ها و زندان های اين حکومت است. او به عنوان شاهد تجاوزبه دختران و زنان زندانی، شاهد شکنجه و اعدام زندانيان سياسی و عقيدتی از گوشه هايی از جنايت های پنهان مانده ی جنايتی به نام حکومت اسلامی پرده بر می دارد. با توجه به اينکه در زندان ها حکومت اسلامی، شاغلين در زندان ها از نام های متعدد و مستعار استفاده می کردند ( و می کنند)، نام ها و فاميلی ها می توانند واقعی( و حقيقی ) نباشند. (م.ن)

 

****

در مملکت ما عده ای مسؤليت می کنند مثل خامنه ای و احمدی نژاد و سه "وحيد" و افراد ديگر بيت رهبری که به نام برخی از آن ها اشاره کردم، و عده ای هم مملکت را اداره می کنند و کار ها را می گردانند. اکثر اين دست افراد از معاودين عراقی هستند که از راس هرم حکومتی تا قاعده آن وجود دارند. اين ها ايرانی هايی هستند که به عراق مهاجرت کرده بودند و يا به دلايل محتلف به آنجا گريخته بودند، و بعد به ايران بر گردانده شدند.اين ها دو سه نسل را شامل می شوند.

در زمان شاه گروهی از اين ها راصدام از عراق اخراج کرد. دولت وقت برای آن ها در محلی بين پل ذهاب و کرند، نرسيده به دالاهو ساختمان های قشنگ و مدرن و ويلائی ساخت. اينها فقير و قبيله ای و عشيره ای زندگی کرده بودند و اهل زندگی در آپارتمان و اين نوع خانه ها نبودند.بيشترشان در کرمانشاه و غرب کشور پخش شدند. هنگام جنگ و بعد از جنگ اين ها نفوذ زيادی به دست آوردند. وقتی جنگ شد عده ای از شيعيان از عراق فرار کردند.، حتی از ارتش عراق، و بيت امام آن ها را زير بال و پر خود گرفت. عده ای از اسرای جنگی که سنی بودند زير فشار و بالاجبار شيعه شدند و در ايران ماندند،و پست و مقام گرفتند و سپاه بدر را تقويت کردند، که بيشترمعاود های شيعه فراری ازعراق بودند. کار بازجويی و شکنجه اسرای عراقی با افراد معاود سپاه بدر بود.خيلی از اين ها شيعه و تواب شدند و بعد به پست و مقامی رسيدند. از همين ها گروه "جيش المهدی" صدر در عراق ساخته و تقويت شد. گروه ای که با نظارت خمينی کار می کرد.

نمونه مطرح از معاودين عراقی آيت الله سيد محمود هاشمی شاهرودی ست. او در کلاس های درس خمينی در نجف حاضر می شد و بعد ها هم از نزديکان خامنه ای شد. ابتدا خمينی از او خواست رياست مجلس اعلای انقلاب اسلامی را بپذيرد و حزب الدعوه را هم فعال کند، اينکار را کرد و بعدحاصل تلاش های اش را تحويل حکيم داد. شاهرودی قانون قضائی و کيفری۱ و ۲، قصاص، ديات، حد، تعزير و.... را نوشت. معاودين در همه ارگان ها هستند. عده ای از وکلای مجلس معاود عراقی هستند. خود لاريجانی ها متولد نجف هستند. معاود ها اعضای گروه های لباس شخصی ها و نيروهای انتظامی هستند و نقش فرماندهی مزدوران سوری و عراقی و سوماليايی را دارند.

کارهای اجرائی در سطح استاندار، فرماندار، بخشدار و بسياری از کارکنان آموزش و پرورش، که عربی و فارسی خوب می دانند به عهده معاودين گذاشته شده است. با سواد های شان وارد دستگاه های اداری و دارای پست کليدی شدند و بی سواد ها را به سپاه و بسيج و نيروهای انتظامی سپردند و يا در نيروهای لباس شخصی از آن ها استفاده می کنند. بسياری از شکنجه گر های زندان ها،به ويژه در زندان کهريزک به وقت انتخابات 88 از همين افراد بودند و هستند. کسانی که در خيابان ها اعدام می کنند و يا شلاق می زنند اکثرا" معاود عراقی هستند. نگاه کنيد به شهرک قدس، کربلا و نجف است، اکثرا" عراقی معاود هستند، غالبا" در بيرون خانه فارسی حرف می زنند و در خانه عربی.

در ميان طلبه ها و آخوند ها هم معاود ها بسيارند. در گذشته بسياری از طلبه های شيعه از ايران می رفتند نجف، علمای اصلی در نجف بودند. رفتن طلبه ها در زمان رضا شاه بيشتر شد.، اين ها در نجف جا نداشتند. در چند کيلو متری نجف کاروانسرا هائی بود که اين طلبه ها در آن کاروانسراها زندگی می کردند، به ويژه در روستائی به نام " حائر". طلبه ها بيشتر در اين روستا جمع شده بودند. چون تعداد آن ها هم زياد بود همه به حائری ها معروف شدند و بسته به اينکه از کدام شهر آمده بودند به نام آن شهر صدا زده می شدند مثل حائری شيرازی،حائری مازندرانی، حائری آملی، حائری يزدی، حائری خوانساری و....... و قتی خمينی به ايران برگشت اينها را اکثرا" آورد ايران، که آيت الله شاهرودی يک نمونه است. نام فاميل شاهرودی " نجفی" ست. مادرش اهل منطقه ای در خراسان بود. زن اش دختر يکی از علمای شاهرود است و او نام فاميل زن اش را برداشته است. محمدرضا نقدی، فرمانده نيرو های بسيج هم نمونه ی ديگری است. او هم معاود عراقی ست و در شهر نحف به دنيا آمده، پدرش شيخ علی اکبر ثمانی بود....."

 

در همين زمينه:

شبکهء متحد ايرانيان متولد عراق!

فرهاد جعفری

 

محل ارسال نظر در مورد اين مقاله:

توجه: اگر عنوان اين مقاله را در جدول زير وارد نکنيد، ما نخوهيم دانست که راجع به کدام مطلب اظهار نظر کرده ايد.

کافی است تيتر را کپی کرده و در محل مربوطه وارد کنيد.

 

بازگشت به خانه