دربارۀ ما  |  تماس با ما  |  آرشيو روزانه |  فهرست کلی مقالات  |  فهرست موضوعی مطالب  |  آرشيو «کوتاه و گويا»  |  ويدئوها  |  کتابخانه اينترنتی | ماشين جستجو  | فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 563  ـ  دو شنبه 1 تير 1388 ـ  22 ژوئن 2009  

 

کاری از محمد صالحی زاده >>>>   (با فيلترشکن>>>>)

دعوت به اعتصاب و مشارکت

دبیرخانهء همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

هم میهنان گرامی! در راستای پشتیبانی از شما مردم به پا خاسته، و به یاد جان باختگان راه آزادی، و در هماهنگی با سایر نیرو های آزادی خواه، روز سه شنبه را روز اعتصاب عمومی و سه روز اخر هفته را عزای عمومی اعلام می کنیم.  از همه ی هم میهنان گرامی در درون و بیرون از مرز ها دعوت می کنیم تا با همبستگی خود راه رسیدن به آزادی و دموکراسی را هموار سازند. از سندیکاهای کارگری، تشکل های دانشجویی و دانشگاهی، تشکل های فرهنگی، تشکل های مربوط به زنان، اتحادیه های صنفی و تولیدی، بازاریان محترم و کارمندان و کارکنان دولتی دعوت می کنیم تا در این حرکت تاریخی و مهم، مشارکت همه جانبه و تشکیلاتی داشته باشند.

(ادامه>>>>)  (پيوند با فيلترشکن>>>>)

ایران غلتیده در خون

شهباز نخعی

ایستادگی دلاورانه زنان، مردان و جوانان ایران در برابر نظام جنایتکار و سفاک ولایت مطلقه فقیه جهان را به شگفتی و اعجاب واداشته است. حتی رهبر خیره سر و خرد باخته حکومت آخوندی نیز گمان نمی برد که پس از یاوه سرایی هایش در خطبه های نماز جمعه و شاخ و شانه کشیدن هایش برای مردم، آنان این چنین دلاورانه و سرافراز در برابر ماشین اهریمنی سرکوب و جنایتش بایستند و پرده حرمتی را که خود او نابخردانه دریده بود تکه تکه کنند و به باد هوا دهند. جنایات بی شرمانه ای که مزدوران تحت امر سید علی خامنه ای در روز شنبه انجام دادند براستی روی سفاک ترین نظام های استبدادی دنیا را سفید کرد اما نتوانست در عزم و اراده ملتی که پس از سه دهه تحمل صبورانه پایمال شدن حقوق انسانی اش، یکپارچه و یکصدا بپا خاسته تا آنها را از غاصبان جنایتکار بازپس گیرد کمترین خللی ایجاد کند.    (ادامه>>>>)  (پيوند با فيلترشکن>>>>)

استصواب در انتخابات استصوابي

فرهنگ قاسمی

تمام كساني كه مردم را به رأي دادن تشويق كردند و آنها را پاي صندوق هاي رأي بردند، از روشنفكر گرفته تا افراد و سازمان هاي سياسي، از آخوند گرفته تا مراجع تقليد، موظف‌اند به شدت نسبت به اين تقلب بزرگ و نسبت به اين استصواب در انتخابات استصوابي يعني صلاح و مصلحت دو ظرفيتي بايستند و تا ابطال كامل انتخابات  (نه دوباره خواندن آراء چرا كه احتمال كنترل آن بسيار ناچيز است) و برگزاري يك انتخابات سالم و عادلانه با مشاركت كانديداهاي آزاد مبارزه كنند.

(ادامه>>>>)  (پيوند با فيلترشکن>>>>)

ققنوس

امين حصوری

رویکرد اصلاح طلبان و طرفدارانشان، در عین ضدیتِ بر حقش با کودتای احمدی نژادی، به ساختار مخوف حامیِ احمدی نژاد که آن کودتا و این سرکوب های خونین پسین را سازمان می دهد اشاره ای نمی کند و برای پرهیز از این اشاره کردن، در تجمعات خود موضوع کشتارها را تا حد امکان کمرنگ بیان می دهد. از سوی دیگر طیف های حامل این نگاه در تجمعات اعتراضیِ برون مرزی، خواسته یا ناخواسته «موسوی» را هدف جنبش معرفی می کنند نه وسیله ای ناگزیر و مشروط پیش روی مردم برای طرح و تحقق مطالبات آزادیخوانه شان. به بیان دیگر برای شکستن یک بت کوچک (و نه بت اعظم)، پروایی ندارند که به «فرایند بت سازیِ» جناح اصلاح طلب از شخص موسوی دامن بزنند...   (ادامه>>>>)  (پيوند با فيلترشکن>>>>)

اطلاعيه دربارهء دستگيری کورش زعيم

بنياد ميراث پاسارگاد

در پی نا آرامی ها و دستگيری های گسترده ی  اخير در ايران، شب گذشته (21 جون 2009) مهندس کورش زعيم، نويسنده، پژوهشگر و يکی از فعال ترين کوشندگان فرهنگی و سياسی چند سال اخير، نيز در خانه اش بازداشت و به محل نامعلومی برده شده است، بی آنکه بين او و آنچه در خيابان های ايران می گذرد ارتباط قابل اثباتی وجود داشته باشد... ما، به عنوان سازمانی غيرانتفاعی که در آمريکا رسماً به ثبت رسيده و در سطح جهان فعال است، از همه ی سازمان های مربوط به حقوق بشر و همچنين  سازمان های فرهنگی مربوط به ميراث جهانی، تقاضا داريم که از دولت ايران بخواهند که هر چه زودتر به دليل دستگيری کورش زعيم رسيدگی شده و هر چه زودتر امکان آزادی او را فراهم سازند.      ادامه>>>>)  (پيوند با فيلترشکن>>>>)

گير افتاده در دو وادی حيرت

حمیدرضا رحیمی

حيرت فدوی از اين بابت است که  وقتی برادر ميرحسين (ع) موسوی که با ارفاق، پاکنويس حضرت تبسم الاسلام و المسلمين محمد (ص) خاتمی است ـ که او خود در امتحان  حکومت  قبول  و در آزمون ملت شديداً رفوزه شده است ـ  در بيانيهء اعتراضيهء خود پيرامون نتائج انتخابات بر اين نکته اصرار می ورزد که: «ما به عنوان کسانی که به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم و اصل ولایت فقیه را یکی از ارکان این نظام می‌دانیم و...» ديگر چه جای نگرانی مقام معظم رهبری بود که آن وجود مقدس را تا آنجا به زحمت بياندازد که دست توسل به پاچهء شلوار برادر جاعل الاسلام والمسلمين صادق محصولی بزند...

(ادامه>>>>)       (پيوند با فيلترشکن>>>>)

کوتاه و گويا

آخرين پاراگراف سرمقالهء روزنامهء کيهان چاپ تهران

شنبه 30 خرداد 1388

سخنان ديروز آقا هم «فصل الخطاب» است و هم «اتمام حجت» و انتظار آن است كه همگان رأفت رهبري در اوج صلابت و نصيحت ايشان در قله اقتدار و قدرت را پاس بدارند و هر دو سوي ماجرا قدر «نعمت ولايت» كه موهبتي الهي است را بدانند. دشمنان بيروني و غفلت زدگان داخلي و برخي از آلودگان بدسابقه نيز بايد پنبه ابطال انتخابات را كه اهانت به مردم، خيانت به اسلام، دشمني با جمهوريت و نظام و همراهي با دشمنان است از گوش خويش خارج كنند، آرامش مردم شريف و شيريني حضور حماسي و 40 ميليوني آنان را براي رسيدن به جيفه حقير مادي و گروهي خود بر هم نزنند كه ادامه ماجرا به نفع آنها نيست. زيرا در عصر كنوني كه عصر خميني(ره) است، ديگر علي (ع) تنها نيست و به جاي درد دل با چاه بي زبان و ساكت نخلستان هاي كوفه با مردان و زنان پاكباخته و پا به ركاب ولايت سخن مي گويد و همه جا از او به يك اشاره است و از عاشقان سينه سرخ به سردويدن.

اگر فریاد زدم ، گمان می کردم فرمان شما را امتثال می کنم

نامه عباس پالیزدار به علی خامنه ای

بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی. با سلام به مراد و مقتدایم، اینجانب عباس پالیزدارمفتخرم که 68 ماه در جبهه هایی بودم که حضور و فرماندهی ولایت امر شرط قبولی جهاد و درستی راهم بود، افتخار می کنم به جانبازی، که اقتدا به رهبر آزاده و جانباز انقلاب است. رهبر عزیزم؛ شاید 10 ماه حبس که 8 ماه آن سلول انفرادی بوده سخت و دشوار باشد، اما وقتی فکر می کنم که این تلاش را نیز برای امتثال امر ولی خدا انجام داده ام، برایم سهل و آسان است. من با تایید و حمایت مسئولین بلند پایه قوای مقننه و مجریه به کار تحقیق و تفحص از قوه قضائیه پرداختم ، کارمان را با 124 پرونده تحویلی از سازمان بازرسی کل کشور به نیت 124 هزار پیامبر و با قصد قربت آغاز کردیم! اگر سخنرانی کردم در راستای امر ولایت بوده و بس، هرگز یک برگ از اسناد را منتشر نکرده ام، ابتدا گزارش را به مجلس و سپس توسط حضرت آیت الله خزعلی به سمع و نظر مبارک ولایت امر رساندم، متاسفانه علی رغم دستور معظم له به ریاست قوه قضائیه، برای بررسی و رفع ابهامات، 5/3 ساعت در محضر آیت الله خزعلی منتظر تشریف فرمایی ریاست قوه قضائیه بودیم و ایشان تشریف نیاوردند! مطالب سخنرانی همه در مورد نحوه واگذاری معادن، کارخانه ها و اموال بیت المال بوده است که ضوابط قانونی در آنها رعایت نشده است، این موضوعات (واگذاری اموال عمومی و بیت المال) طبق اصل 44 قانون اساسی ، بایستی طی تشریفات مزایده باشد ، هرگز محرمانه نیست و باید در جراید کثیر الانتشار درج شود. "مردم برای فروش اموال متعلق به خودشان نامحرم نیستند! "علی ایحال، اینجانب مثل همیشه سربازی کوچک در خدمت نظام و ولایت فقیه می باشم و اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع روحانیت شیع در طول 14 قرن مبارزه افتخار آمیز تشیع داشته و دارم. پدر بزرگوار؛ من به همنامم " عباس ع " اقتدا کرده و تا آخرین قطره خون ، مدال نوکری مقتدایم که از ذریه حسین(ع) می باشد را بر گردن دارم، اگر مقام ولایت امر به سکوت فرمایند، تا آخر عمر سکوت خواهم کرد و برای این سکوت حجت شرعی دارم و آن امر امام است که لازم الاتباع می باشد.اگر فریاد زدم ، گمان می کردم فرمان شما را امتثال می کنم که تاکید جدی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی دارید. اگر بدانم که صلاح اسلام، انقلاب و نظام اسلامی، ماندن در حبس است، برایم چون عسل شیرین است. والامر الیکم. سرباز کوچک شما : عباس پالیزدار

(توضيح: سکولاريسم نو قادر به تأييد صحت اين نامه نيست اما آن را بخاطر نوع ادبياتی که در آن بکار رفته منتشر می کند. رژيم دغلکار اسلامی از اين ترفندها بسيار دارد). 

(آرشيو)    (پيوند با فيلتر شکن>>>>)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630