بازگشت به خانه  |   فهرست موضوعی مقالات و نام نويسندگان

 https://newsecul.ipower.com/2009/06/22.Monday/062209-Pasargad-Heritage-Foundation-Zaim.htm

تير   1388 ـ جون  2009 

 

اطلاعيه دربارهء دستگيری کورش زعيم

بنياد ميراث پاسارگاد

در پی نا آرامی ها و دستگيری های گسترده ی  اخير در ايران، شب گذشته (21 جون 2009) مهندس کورش زعيم، نويسنده، پژوهشگر و يکی از فعال ترين کوشندگان فرهنگی و سياسی چند سال اخير، نيز در خانه اش بازداشت و به محل نامعلومی برده شده است، بی آنکه بين او و آنچه در خيابان های ايران می گذرد ارتباط قابل اثباتی وجود داشته باشد.

در حوزه ی فعاليت های فرهنگی، کورش زعيم از اعضای هيات امنای «بنياد ميراث پاسارگاد» و مسئول بخش مهندسی کميته بين المللی نجات پاسارگاد بوده است. او، همراه با گروهی از مهندسان ايرانی، اولين اسناد مربوط به خطرات ناشی از آبگيری سد سيوند را از طريق کميته بين المللی نجات پاسارگاد منتشر کرد. او در سه سال گذشته به طور مرتب با کوشندگان نجات ميراث فرهنگی ايران در داخل و خارج از ايران همراهی و همکاری داشته است. او نويسنده و مترجم زبردستی نيز هست و آخرين کار او ترجمه ی زندگی کورش بزرگ به قلم گزنفون، تاريخ نويس يونان باستان، بوده است.

در حوزه ی سياسی، او از اعضای شورای مرکزی رهبری جبهه ملی و عضو کميته ی اجرایی آن بوده است که دو هفته قبل، در اعتراض به برخی از عملکردهای محافظه کارانه کميته ی اجرایی از سمت خود استعفا کرد. او همچنين از اعضای مؤسس و دبير سياسی سازمان «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ايران» است که ماه پيش اعلام موجوديت کرد. زعيم طی سال های گذشته به طور خستگی ناپذير با نوشتن مقالات و راه کارهای موثر برای برقراری دموکراسی و حقوق بشر در ايران تلاش کرده است.

ما، به عنوان سازمانی غيرانتفاعی که در آمريکا رسماً به ثبت رسيده و در سطح جهان فعال است، از همه ی سازمان های مربوط به حقوق بشر و همچنين  سازمان های فرهنگی مربوط به ميراث جهانی، تقاضا داريم که از دولت ايران بخواهند که هر چه زودتر به دليل دستگيری کورش زعيم رسيدگی شده و هر چه زودتر امکان آزادی او را فراهم سازند.

 

https://newsecul.ipower.com/

بازگشت به خانه

 

محل اظهار نظر شما:

شما با اين آدرس ها می توانيد با ما تماس گرفته

و اظهار نظرها و مطالب خود را ارسال داريد:

admin@newsecularism.com

newsecularism@gmail.com

newsecularism@yahoo.com

 

 

New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630