دربارۀ ما  |  تماس با ما  |  آرشيو روزانه |  فهرست کلی مقالات  |  فهرست موضوعی مطالب  |  آرشيو «کوتاه و گويا»  |  ويدئوها  |  کتابخانه اينترنتی | ماشين جستجو  | فيلترشکن

سال دوم ـ  شماره 559  ـ  پنج شنبه 28 خرداد 1388 ـ  18 ژوئن 2009  

 

Cartoonist: Andy Davey (SUN UK)

===================== کوتاه و گويا  =====================

فراخوان براي راهپيمايي روز جمعه
مهدی کروبی

(توضيح سکولاريسم نو: انتشار فراخوان آقای مهدی کروبی فقط بدان خاطر انجام می گيرد که ايشان نه در مقام يک دينکار سياستگر که بعنوان يک شهروند عادی و «قطره اي از درياي حضور مردم» سخن گفته اند. سکولاريسم نو همچنان خواهان انحلال حکومت اسلامی و برافتادن کليهء نهادهای دولتی وابسته به شريعت است).

****

بسم رب الشهدا والصديقين. ملت بزرگ ايران! حماسهء 25 خرداد شما در راهپيمايي آرام از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي تهران دو نشان بر چهرهء ايران گذاشت: اول، اعتراض ملت به خيانت دولت در امانتي كه به آنها سپرده شده بود و آرايي كه مالك حقيقي آنها مردم ايران بودند و ارباب دولت ربودند؛ دوم، آرامش و متانت ملت در شيوه اعتراض كه در فضايي سرشار از سكوت برگزار شد كه سكوت سرشار از ناگفته هاست. متاسفانه كساني كه عظمت اين رفتار مدني مردم تهران و ديگر شهرهاي ايران آنان را ميآزرد كوشيدند با اتهام افكني و مهندسي آشوب – كه چون مهندسي انتخابات در آن زبردست هستند – برخي رفتارهاي اعتراض آميز مانند آتش زدن ها و تخريب ها را به نام ملت ايران و حاميان اصلاحات و تغيير بنويسند و در اين جريان گروهي از هم ميهنان در ميدان آزادي و كوي دانشگاه به شهادت رسيدند. من با تسليت اين شهادت ها اعلام مي كنم اين ملت از آشوب به دور است و اينان مي خواهند با هراساندن مردم كوچه و خيابان از آشوب و بزرگنمايي آنها در صدا و سيما و رسانه هاي وابسته و سانسور رسانه هاي آزاد، اصل اعتراض ملت را ناديده بگيرند چراكه اگر صداقت داشتند به جاي نمايش صحنه هاي خشونتبار بعد از راهپيمايي 25 خرداد، شكوه اصلاح طلبانه و صلح طلبانه بودن اين راهپيمايي ملي و ميليوني را نشان مي دادند. اينجانب كه خود در روز 25 خرداد قطره اي از درياي حضور شما در خيابان آزادي بودم، ضمن دعوت به حضور ملت در ميادين اعتراض نسبت به توطئهء به آشوب كشيدن اجتماعات از سوي عناصر مشكوك، هشدار مي دهم كه هدف نهايي اين اقدامات پايان دادن به حضور شما ملت عزيز است. ذره اي در تداوم حضور خود و ذره اي در مشكوك بودن اين آشوب ها ترديد نكنيد. اينجانب، از آنجايي كه انتخابات 22 خرداد را نامشروع مي دانم و نتايج برآمده از آن را قبول ندارم و اين فرد را براي رياست جمهوري اسلامي ايران به رسميت نمي شناسم، از همهء مردم تهران دعوت مي كنم ساعت 11 صبح روز جمعه 29 خرداد 1388  با لباس سياه، به نشانهء سوگواري براي شهداي راه جمهوريت نظام اسلامي ايران، از ميدان 7 تير تا محل برگزاري نماز جمعهء تهران حضور يابند و با حضور آرام و آگاهانهء خود اعتراض خويش به انتخابات را اعلام كنند و خواستهء ابطال انتخابات نامشروع 22 خرداد 88 را به گوش عاليترين مقام كشور برسانند. حضور شما در نماز جمعه تهران – كه به امامت رهبری نظام برگزار مي شود باطل كنندهء القائات افرادي است كه معتقدند اصلاح طلبان خواهان آشوب و حركت در وراي چارچوب هاي قانون هستند. قانون اساسي به همهء شما اين حق را داده است كه در خيابان ها حضور يابيد و، بدون هرگونه تخريب به اموال عمومي، صداي خود را به گوش حاكمان برسانيد و به نشانهء جدايي خود از صفوف اخلالگران مشكوك با نشان هاي سياه خويش را از ايشان جدا سازند.

مهدي كروبي ـ27  تيرماه 88     (آرشيو)    (با فيلترشکن>>>>)

فریبکاریِ انتخاباتی علیه اراده ی ملت را محکوم می کنیم

جبههء ملی ايران

جبههء ملی ایران تقلب از پیش برنامه ریزی شده در این انتخابات و معرفی شخصیتی که کمترین احترام را در میان رای دهندگان و نیز جامعه جهانی ندارد به عنوان رییس جمهوری منتخب، و سپس تنفیذ آن را بوسیله سرکوب خونین ملت بی دفاع توسط نیروهای انتظامی و امنیتی، یک کودتای سیاسی – نظامی تلقی می کند و عاملان آن را خائن به منافع و خواست های ملت ایران می شناسد. (ادامه>>>>)   (با فيلترشکن>>>>)

کودتا راه خروج نظام از بن بست نیست

نهضت مقاومت ملی ایران

نیرو های اصیل، متشکل و با سابقه ی ملی است، و بر آنان است که با بهره گیری خردمندانه از تکان عظیمی که در طی این حوادث، ارکان نظام را به لرزه افکنده، تدابیر مقتضی و مناسب برای ایجاد نیروی ملی جانشین، بمنظور فراهم کردن شرایط عملی  عبور مسالمت آمیز از  نظام جمهوری اسلامی به نظامی مبتنی و  متکی بر رأی و اراده ی مردم که خواست اصلی و نهایی ملت ایران است را در دستور کار خود قرار دهند .(ادامه>>>>)   (بافيلترشکن>>>>)

ح

مشروعیت بر باد رفته

مصلحت مداری در برابر عدالت مداری

محسن کدیور

معنای مردمسالاری اسلامی که جهان را انگشت به دهان کرده این است که مردم از تصمیمات ولی امر اطاعت و حمایت کنند. انتخابات تجدید بیعت با مقام معظم رهبری است. اینکه رهبران و حکمرانان به انتخاب مردم گردن بگذارند همان معنای دموکراسی متعفن غربی است. در مردمسالاری دینی این مردمند که در حوزه عمومی به صلاحدید رهبران و حکمرانان تن می دهند. به فرمودهء یکی از فقیهان محترم نظریه پرداز دیدگاه رسمی، برگزاری انتخابات در نظام ولایت فقیه تنها برای رفع شبهه استبداد از سوی مخالفان است، نه بیشتر و الا خود انتخابات که موضوعیت ندارد. اگر برای مصلحت نظام بتوان نرختورم را بسیار کمتر از واقع اعلام کرد، یا با آمار بازی کرد، یا قبل از اثبات در دادگاه صالحه در برابر چشم خلائق با آبروی مؤمنان بازی کرد؛ بدیهی است که برای مصلحت نظام می توان از صندوق رأی کسی را بدر آورد که به نظر زعمای امر به صلاح کشور باشد. و چه مصلحتی بالاتر از مصلحت نظام؟  (ادامه)   (بافيلترشکن>>>>)

کودتایی برای نابودی انتخابات

مهدی جامی

به نظرم این تحلیل صحت خود را روز به روز روشن تر می سازد که آقای خامنه ای به دنبال حکومت اسلامی است و هیچ علاقه ای به جمهوری بودن نظام سیاسی ایران ندارد. به تعبیری که از یکی از بزرگان خانه نشین شده نقل کرده اند او بدرستی در این دوره نه به کودتا بر ضد اصلاح طلبان که به کودتا بر ضد انتخابات دست زده است. ایشان و بیت اش و هواداران احمدی نژادیست اش تصمیم گرفته اند خود را از شر انتخابات خلاص کنند تا هر چند سال یکبار نگران به هم خوردن نظام فکری حاکم نباشند. انها با بی اعتبار کردن انتخابات امنیت و دوام گروه حاکم را تضمین می کنند. (ادامه)   (بافيلترشکن>>>>)

اگر آنها بتوانند و ما نتوانيم

سيامک مهر

اگر ما مردم هنوز دچار ذره ای توهم اصلاح طلبی بوده باشیم و اصلاح طلبان و دوم خردادی های ورشکسته و دو دوزه باز بتوانند با دعوت به آرامش و تحت شعارهای اسلامی و با الله اکبر و یا حسین، جنبش براندازی ملت ایران را به استحاله بکشانند و ما را به کمتر از نفی و انکار جمهوری اسلامی در تمامیتش راضی و قانع سازند، بطوریکه قبل از سرنگونی نظام سنگسار اسلامی به خانه ها برگردیم، اگر از خشونت و سرکوب مأموران و پاسداران و بسیجی ها و دیگر اوباش رژیم اسلامی بترسیم و یا با دلنگرانی های پیش پاافتاده و بی منطقی نظیر توقف کار و کسب و خسارت های بی ارزشی مانند شکستن شیشه ها و آتش گرفتن چند بانک و اتومبیل از پرداختن این کمترین هزینه ها سرباز زنیم... آنوقت یقین بدانید که جامعه و ملت ایران برای یک دوره ای که طول و دوام آن غیرقابل پیش بینی است، گرفتار آنچنان اختناق و سرکوب و استبداد وحشیانه و خونریز و پر از شکنجه و مرگ و اعدام و سنگساری خواهد شد که سال های سیاه و اهریمنی دههء شصت را آرزو کند.  (ادامه)   (بافيلترشکن>>>>)

اين بسيجی قاتل هفت نفر از تظاهر کنندگان پريروز است:

فصل يازدهم ــ سيب سرخ و انگور ترش

بخش اول پيوستن به اروپا

آندرو مانگو

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

هنگامی که رجب طيب اردوغان در نوامبر سال 2002 در انتخابات به پيروزی رسيد، اعلام داشت که نخستين و مهمترین کار او تعيين تاريخ دقيق آغاز مذاکرات برای پيوستن به اتحاديه اروپاست. این حرکت او ـ در زمانی که نهادهای مدنی و نظامی ترکيه با ترديد به سابقه ی او در حوزه ی اسلام سياسی می نگريستند ـ عمل زيرکانه ای بود که می توانست دل همه را يکجا به دست آورد. از ديد خود او، اتحاديه ی اروپا جايي بود که در آن نهاد نظامی زير دست نهاد مدنی قرار داشت و در صورت پيوستن ترکيه به اين اتحاديه اردوغان نيز از شر ژنرال های ترکيه رهايي می يافت و، در عين حال، با تکيه به اروپا، مردم را به سوی خود جذب می کرد.

(پيوند به فهرست کتاب)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630