دربارۀ ما: چرا سکولاريسم نو؟   |    تماس با ما    |    آرشيو روزانه |   فهرست کلی مقالات  |   فهرست موضوعی مطالب  |   کتابخانه اينترنتی  |  ماشين جستجو    |   فيلترشکن

 

سال دوم ـ  شماره 552  ـ پنج شنبه 21 خرداد 1388 ـ  11 ژوئن 2009  

قل

گفتگوی سياسی در سرزمين عدل اسلامی

بف

===================== کوتاه و گويا  =====================

نوعی حکومت نظامی؟

هرگونه تجمع در کشور  از روز پنجشنبه ممنوع شد

فردا نیوز  ـ فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این‌که پلیس تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات را پیش‌بینی کرده است گفت: با اقدامات به موقع و خوب توانستیم امنیت مدرن را به نمایش بگذاریم.  اسماعیل احمدی‌مقدم سه‌شنبه در تشریح اقدامات پلیس برای تأمین امنیت انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری افزود: جلسات متعددی با ستادهای انتخاباتی داشتیم و نکات لازم را به آن‌ها گوشزد کرده‌ایم. وی با اشاره به گستردگی، شور و هیجان و نشاط بالایی که در صحنه انتخابات وجود دارد، اضافه کرد: تا کنون حواشی قابل قبولی داشتیم و هواداران ستادهای انتخاباتی همکاری و همیاری خوبی با پلیس داشته و دارند. فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: معمولا در نیمه‌های شب راهبندان، ترافیک و بعضی ناهنجاری‌ها در گوشه و کنار داشتیم که بخشی از آن اجتناب‌ناپذیر است و معمولا مردم به دستور پلیس تمکین می‌کنند. احمدی‌مقدم با اشاره به این‌که پلیس تمهیدات لازم برای تأمین امنیت انتخابات را پیش‌بینی کرده است، اظهار داشت: با اقدامات به موقع و خوب توانستیم امنیت مدرن را به نمایش بگذاریم. وی خاطرنشان کرد: با اقدامات اتخاذ شده‏، خوشبختانه صحنه انتخابات بسترهای لازم را برای یک رقابت کاملا سالم فراهم کرده و از طرفی آستانه تحمل مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و به سادگی با یکدیگر درگیر نمی‌شوند. فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: زمانی که ستاد انتخابات کشور پایان تبلیغات کاندیداها را اعلام کرد، تبلیغات کاندیداها و طرفداران آن‌ها ممنوع شده و هرگونه فعالیت انتخاباتی تخلف است و پلیس قاطعانه با متخلفان برخورد می‌کند. به گفته احمدی‌مقدم، فضای امنیتی انتخابات بسیار خوب ست و پلیس یکی از سخت‌ترین ماموریت‌های خودش را تمرین و تجربه می‌کند. وی اضافه کرد: از ابتدای روز پنجشنبه با پایان یافتن زمان تبلیغات کاندیداها تا پایان رأی‌گیری پلیس از اجتماعات و تجمعات جلوگیری خواهد کرد و اگر کسانی بخواهند شادی کنند باید مراکزی را برای خودشان با کسب مجوز قانونی انتخاب کنند.

میرحسین موسوی گزینه مورد نظر آیت الله خامنه ای است

سايت هفت تیر>>>>

این تصویر که مربوط به ملاقات آیت الله خامنه ای و میرحسین موسوی در منزل پدر میرحسین است  برای اولین بار چند روز پيش بر روی وب منتشر شد .این دیدار مدتی پیش انجام شده و آیت‌الله خامنه‌ای برای عیادت از پدر مهندس موسوی به منزل وی در منطقه بوذرجمهری تهران رفته‌اند و در دیداری صمیمانه که علاوه بر مهندس موسوی برخی اعضای دیگر خانواده آن‌ها نیز حضور داشته‌اند، از پدر ایشان عیادت کرده‌اند. در یکی دیگر  از دیدارهای رهبر انقلاب نیز ایشان عصایی را به پدر مهندس موسوی هدیه می‌دهند. روابط خانوادگی خانواده «میرحسین موسوی خامنه» با آیت‌الله «سید علی حسینی خامنه‌ای»، علاوه بر آن که به مسئولیت‌های آن‌ها برمی‌گردد، به خاستگاه ایشان، «خامنه» نیز برمی‌گردد. خامنه یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی و مرکز بخش مرکزی شهرستان شبستر در 75 کیلومتری تبریز است. آیت‌الله خامنه‌ای و میرحسین موسوی خامنه هر دو علاوه بر عضویت شورای انقلاب، از پایه‌گذاران حزب جمهوری اسلامی بوده‌اند و همچنین آیت ‌الله خامنه ‌ای صاحب امتیاز روزنامه جمهوری اسلامی ـ ارگان این حزب ـ و مهندس موسوی، مدیرمسئول و سردبیر آن بوده‌اند .مهندس میرحسین موسوی از زمان اعلام نامزدی در انتخبات همواره  تأکید کرده است  که هماهنگی با رهبری، یکی از ملزومات اولین مقام اجرایی کشور است. مهندس موسوی پس از پایان نخست‌وزیری خود و آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، به عنوان مشاور رهبر انقلاب و نیز عضو منصوب ایشان درمجمع تشخیص مصلحت نظام مشورت‌های خود را به رهبر انقلاب ارائه می‌داده است. همچنین، مهندس موسوی از کسانی بود که بدون داشتن مسئولیت اجرایی از سوی رهبر انقلاب به جلسات هم‌اندیشی سران نظام که برای مشورت درباره مسئله هسته‌ای تشکیل شد، دعوت گردید و در آن جلسات نیز موضع وی برخلاف مواضع برخی مسئولان وقت، به موضع آیت‌الله خامنه‌ ای مبنی بر مقاومت بر فناوری اتمی نزدیک بود. میرحسین موسوی در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود در جواب این سوال  خبرنگار که از او پرسید پس از پیروزی در انتخابات چه می کنی پاسخ داد که ابتدا به دیدار مقام معظم رهبری می روم. بسیاری از تحلیل گران معتقدند با توجه به پایین بودن شانس رای احمدی نژاد، میرحسین موسوی گزینه مورد نظر آیت الله خامنه ای در انتخابات جاری است و میرحسین موسوی به خواست آیت الله خامنه ای برای از صحنه خارج کردن خاتمی در انتخابات حضور یافته است .     (آرشيو)

f

زندگی همین دو روزِ انتخابات نیست

ف. م. سخن

چند روز بعد از انتخابات که، به قول شما، بهار سبز آمد و آقای موسوی با، مثلاً، بيست ميليون رای پیروز میدان شد، ایشان بر شانه های جناب عالی جهت انجام مراسم تحلیف و دست بوسی آقا روانهء محل اقامت حضرت شان خواهند شد. ماموران، از شما خواهند خواست که ایشان را دم درِ بیت از شانه هایتان پیاده کنید. پیاده که شدند، و در حلقهء ماموران امنیتی و کاسه لیسان و بادمجان دور قاب چینان و مسئولان فردای کشور از دیده پنهان گشتند، می توانید به خواننده تان بگویید که مچ بند سبزش را باز کند و در سطل زباله بیندازد چون ماموریت اش که تبلیغ به نفع موسوی و دادن رای بود تمام شده است. اکنون او می تواند برگردد سر درس و زندگی اش، تا ان شاءالله اگر عمری بود و در زندان نبود، در انتخابات سال 92  به کسی که قرار است شما دوباره بر شانه هایتان بنشانید رای بدهد.

دختران جوان حامی میرحسین موسوی بخوانند

بیژن کرامتی ـ تهران

جوانان ایران حق دارند که ندانند. سی سال سانسور و سرکوب آزادی، سی سال توقیف قلم و اندیشه، سی سال کشتار دگر اندیشان و مبارزان واقعی آزادی هیچ امکانی برای انتقال گسترده ی حقایق به نوجوانان و جوانان ما نداده است. از همه بدتر اینکه در نبود قهرمانان واقعی عرصهء مبارزات اجتماعی و سیاسی، و در نبود دگر اندیشان معتقد به آزادی، کسانی قدم جلو گذاشته و به نام آزادی و اصلاح طلبی میدان را در دست گرفته و جوانان بی اطلاع را می فریبند و نقش موسوی در کشتارهای دههء شصت انکار می کنند که خود بازجوی دیروز، سپاهی دیروز، زندان بان دیروز، شگنجه گر دیروز و ... هستند.

در آینهء مناظره

فرشاد سروش نيا

اجازه دهيد من نيز يک پيش بينی کرده و دليل آن را هم بگويم. من فکر می کنم که، عليرغم شکافی که در اين مقاله توضيح داده ام و احمدی نژاد را سوگلی خامنه ای دانسته ام، ميرحسين موسوی جانشین احمدی نژاد خواهد شد، اما نه به دلایلی که «کارشناسان» صدای آمریکا طی ساعت ها بحث ارائه می دهند؛ بلکه فقط به این دلیل مهم که موسوی سابقهء «مدیریت در زمان بحران» را دارد و به مدیریت کشور در زمان وقوع فاجعهء یک جنگ تمام عیار قادر است.  من از آمدن ميرحسين بوی جنگ و خون و جيره بندی و سختی های بسيار می شنوم، نه بوی آزادی های ظاهری و جمع شدن گشت های ارشاد. خامنه ای ـ گرفتار در چنبرهء تعهداتش به روس و چين ـ تن به سازش با آمريکا نخواهد داد و از اين لحاظ است که به ميرحسين نيازمند شده و در را بروی او را باز گذاشته تا بيايد.

تا کی به دنبال خط خون و جنون؟

مسعود نقره کار

رهبران و اهالی این «مجموعه» چه پاسخی برای رهبران و یاران ذبح شده شان به دست خط امامی ها ی دیروز و امروز دارند؟ امامی که با فتاوی اش صدها توده ای و اکثریتی، یعنی صدها حامی و هوادارش را، پس از وحشیانه ترین شکنجه ها  تیرباران کرد و یا به دار آویخت. می دانم کشکول اینان همیشه پر پاسخ  برای هر پرسشی است،  آنان که قادر باشند خط خون و جنون و جنایت را به جای راه رشد غیر سرمایه داری و آغازی برای رسیدن به سوسیالیسم  قالب کنند، برای سؤال های یاران قربانی شده شان نیز پاسخی خواهند یافت.

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fax: 509-352-9630