آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع   |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ  شماره 531  ـ  پنج شنبه 31 ارديبهشت 1388 ـ  21 ماه مه 2009

=======================================================

می رود يا می آيد که برود؟

پیشنهاد برای نجات میهن

از سوی بخش ناگزیر خاموش ملت ایران

به علت رژرفا و گستردگی خرابی های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، ادارهء کشور در دوران برزخ انتقال از وضع موجود به یک نظام مردم سالار و خردمند، کار هر کس یا گروهی نمی تواند باشد و به توانایی و شجاعت هایی استثنایی نیازمند است که فقط ترکیبی از برگزیدهء بهترین ها از عهدهء آین مسئولیت برخواهند آمد. بنابراین، برای بازسازی زیرساخت های ویران شدهء سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و اینکه ایران عزیزما بتواند به راه سازندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیافتد، و همگان بدور از خطر هرج و مرج و نافرمانی یا اقدامات خشونت آمیز و انقلابی، فرصت مشارکت در تعیین سرنوشت و بازسازی کشور را پیدا کنند، من از زبان اکثریت خاموش ملت دردمند ایران، (از سوی مردمان محروم سرزمينم. زنان و مردانی که همه چيزشان تباه شده و می دانند که اين انتخابات هم چيزی جز آنچه گذشته برایشان نخواهد آورد، مردمانی که منافع ویژه ای ندارند، فقط می خواهند آزاد و سربلند زندگی کنند)، پیشنهاد می کنم که...

(کورش زعیم)

کدام يک: گفتگو يا نبرد استراتژی ها؟

حشمت اله طبرزدی

احزاب و سازمان هایی که تحت عنوان «همبستگی» با هم ائتلاف کرده اند، عملاً، رهبری نیرو های سکولار - دموکرات درون مرز را بر عهده دارند و اين همبستگی نمی تواند بدون پیش شرط، و به شکل پوپولیستی، به نفع نیرویی وارد بازی انتخابات غیر دموکراتیک شود که شهامت این را ندارد که «همبستگی» را به رسمیت بشناسد. من امیدوارم که شخصیت ها و احزاب و سازمان ها با در نظر گرفتن این واقعیات در مورد شرکت يا عدم شرکت در انتخابات تصمیم بگیرند و رأی و اعتبار خود را پاس بدارند. اکنون دوران دوم خرداد 76 به سر آمده است ـ دورانی که اصلاح طلبان، با برجسته کردن خطر اقتدارگرایان، نیرو های سیاسی - اجتماعی را به شکلی بی ضابطه و پوپولیستی و به نفع خود به میدان بکشند و پس از اتمام انتخابات همهء وعده های خود را فراموش کرده و پیروزی به دست آمده را با رقیب قدرتمند و همیشه حاکم خود تقسیم نموده و به ریش ملت بخندند.

===================================================== 

عاقبت استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

حسين لاجوردی

امروز به لحاظ استقلال که برای ما همیشه مهم و حیاتی بوده است جمهوری اسلامی خواسته ها و آرزوهای ما را برآورده ساخته است. به یمن حاکمیت جمهوری اسلامی از نظر استقلال استراتژیک، حکومت شاه "نوکر امریکا" را بر انداختیم و امروز با استقلال تمام در يازده نقطه بطور مستقیم و مستقل، همسایهء دیوار به دیوار امریکا شدیم و، به یمن حاکمیت جمهوری اسلامی، از نظر استقلال اقتصادی ارزش پول ما صد و پنجاه برابر کاهش پیدا کرد و ما از نظر اعتبار بین المللی بزرگترین کشور تروریست و حامی تروریسم در جهان شدیم.

=====================================================

حالا همه تیغ شده‌ا‌ند بر گردن محمود دولت آبادی

نامه ای از افشین سالار ـ تورنتو

فصل دهم ــ رويکردهای شرقی

بخش دوم اوجلان و حزب پ.ک.ک.

آندرو مانگو

مطلب اختصاصی سکولاريسم نو

اوجلان، پس از شرکت در فعاليت های گروه های متعدد انقلابی و کسب کارآموزی لازم، عاقبت تصميم گرفت که سازمان مستقل خود را بوجود آورد. اين سازمان در سال 1975 در آنکارا اعلام موجوديت کرد. پس از آن اوجلان در پايتخت ترکيه ماند اما گروه کوچکی از حاميانش به قصد «بردن انقلاب به ميان مردم» و تشکيل هسته های محلی به جانب شرق ترکيه رفتند. در نوامبر 1978 اوجلان نيز، به قصد ادارهء جلسه ای در يک دهکده در استان ديار بکر، آنکارا را ترک گفت. تا آن زمان سازمان او نام مبهم «انقلابيون کردستان» را برخود داشت، اما در اين جلسه بود که تشکيلات آن دستخوش تجديد سازمان شد و از دل آن «پارتی کارگران کردستان» (پ.ک.ک) بوچود آمد.        (پيوند به فهرست کتاب)

===================== کوتاه و گويا  =====================

تورم ایران: اول در خاورمیانه، هشتم در جهان

نشريهء سرمايه

صندوق بین المللی پول در گزارش «چشم انداز اقتصاد جهان در سال 2009» به بررسی شاخص های مختلف اقتصادی در کشورهای جهان پرداخته است. در این گزارش مواردی همچون میزان رشد تولید ناخالص داخلی، نرخ تورم، شاخص های مالی، تجارت، تراز حساب جاری و تراز پرداخت کشورهای مختلف مورد بررسی و پیش بینی قرار گرفته است. در گزارش صندوق میزان نرخ تورم در کشورها و مناطق مختلف جهان طی سال های 1991 تا 2000 و 2001 تا 2014 اعلام و پیش بینی شده است. براساس این گزارش، در سال 200 برخی کشورها با افزایش چشمگیر نرخ تورم مواجه خواهند شد و این در حالی است که برخی دیگر شاهد رشد منفی نرخ تورم خواهند بود. در گزارش صندوق بالاترین نرخ های تورم جهان در سال 2009 پیش بینی شده است. بر اساس این گزارش، کشور اتیوپی با 2/43 درصد بالاترین نرخ تورم جهان را به خود اختصاص خواهد داد. جزایر سیشل با 2/39 درصد، ونزوئلا با 4/36 درصد، (رتبه های دوم تا سوم) را اشغال خواهند کرد. پس از آن، کنگو با 9/33 درصد، میانمار با 22 درصد، پاکستان با 20 درصد، گینه با 4/18 درصد و ایران با 18 درصد به ترتیب رتبه های چهارم تا هشتم بالاترین نرخ های تورم جهان را دارا خواهند بود. ایران با این نرخ تورم، رتبه اول خاورمیانه و سوم آسیا را به خود اختصاص خواهد داد. در سال 2009، تورم در برخی کشورهای پیشرفته رشدی منفی خواهد داشت. به عنوان نمونه، نرخ تورم آمریکا در سال جاری میلادی 9- درصد خواهد بود. این رقم برای کشورهای ایرلند، ژاپن، تایوان، سوئد، سوئیس و دانمارک به ترتیب 6-، 1-، 2، 2، 6 و 3 درصد پیش بینی شده است. در مجموع، نرخ تورم کشورهای توسعه یافته در سال 2009 به 2- درصد خواهد رسید       (آرشيو)

 

===================  عکس و مکث  ===================

  (آرشيو)

 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630