آرشيو  |  خانه  |   فهرست همهء مطالب به ترتيب نام نويسنده يا موضوع  |   تماس    جستجو در سايت   |   English Section

 

=======================================================

سال دوم ـ شماره 487 ـ سه شنبه 18 فروردين 1388 ـ  7 آوريل 2009

=======================================================

نصيحت سعدی:

زبان بريده به کنجی نشسته، صم و بکم / به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم

=======================================================

«آقا» را سر کار گذاشته اند؛ خودش هم باورش شده

سايت «پيک نت»

به فرمان رهبر، امسال، سال صرفه جوئی اعلام شده است. مثل پارسال که سال نوآوری اعلام شده بود. نه پارسال کسی شاهد نوآوری بود و نه امسال کسی شاهد صرفه جوئی خواهد بود. آن صرفه جوئی که رهبر فرمان آن را صادر کرده ناشی از برباد رفتن پول نفت، وابستگی شدید کشور به واردات، نابودی تولید داخلی – اعمم از صنعتی یا کشاورزی- و تحریم های اقتصادی و بحران عمومی اقتصاد سرمایه داری جهانی است. رهبر اینها را نگفت، فقط فرمایش کرد که مردم باید صرفه جوئی کنند. معمولا صرفه جوئی با اعلام برنامه جلوگیری از واردات و تشویق تولید داخلی از یک طرف و سهیم کردن تمام مردم یک کشور در سرنوشت آن کشور قابل اجراست و ما شاهدیم که هیچیک از این دو در جمهوری اسلامی وجود ندارد.

=======================================================

يک مقالهء آينده نگر

فيلم اعترافات حضرت آيت الله خامنه اي

نويسنده: ناشناس خيال پرداز

فكر كنيد كه اوضاع شير تو شير شود و مثلاً يك سازمان آمريكايي امکان يابد که «آقا» (آيت الله خامنه ای!) را ربوده و به يکی از آن زندان های مخفی که دارند منتقل کند و در يك فيلم، مشابه آنچه مثلاً آقاي بروجردي پر كرده، از او اعتراف بگيرد. حال مجسم کنيد که آقا را در سلولش مستقر مي كنند و به او فرصت مي دهند تا افكارش را جمع و جور كند و آماده اعتراف شود. بعد از دو سه روز آقا فرمايش مي فرمايند كه زير فشار شديدي قرار دارند و بر خلاف حقوق بشر است كه «ابزار ضروري» ديني شان را در اختيارشان نمي گذارند.

=======================================================

خاطراتی از سفر نوروزی به اصفهان

یار دبستانی

یکی از بستگان که برای تعطیلات نوروزی به شهر اصفهان مسافرت کرده بود، در تماسی با بنده، خبر داد که در این شهری که می گویند نصف جهان است بر او چه رفته است. این آشنای ما که همراه با خانواده به این شهر رفته بود، برای گردش در شهر مشغول سیاحت بود که ناگهان رزمندگان غیور اسلام و فاتحان دو جبههء شرق و غرب و مالکان دو دنیا از راه می رسند و، با کمی مهرورزی، دختر خانواده را در طی نبردی پیروزمندانه اسیر کرده و وارد خودروی ون پلیس امنیت اخلاقی می نمایند.

===================== کوتاه و گويا  ====================

همايش منطقه اي «مطبوعات و آزادي بيان» در تبريز برگزار مي شود!  ه

احمد احمدي منش

تبريز- احمد احمدي منش، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، گفت که همايش منطقه اي مطبوعات و حق آزادي بيان و انديشه در تبريز برگزار مي شود اين همايش 13 ارديبهشت سال جاري همزمان با دوم ماه مه و روز جهاني آزادي مطبوعات با مشارکت دفتر منطقهء هفت کميسيون حقوق بشر اسلامي ايران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار خاقاني خانهء فرهنگ تبريز گشايش مي يابد.  به گفته وي، برگزاري اين همايش تجربه اي نوين براي جامعه مطبوعات آذربايجان و شمالغرب کشور محسوب مي شود.  وي، محورهاي مورد بحث دراين همايش را حقوق مطبوعات و رسانه ها در موازين بين المللي حقوق بشر و حقوق و مسووليت مطبوعات و رسانه ها در نظام حقوقي ايران اعلام کرد.  در اين همايش همچنين مفهوم و حدود آزادي بيان در موازين فقهي و اسلامي، تاثير آزاد مطبوعات و رسانه ها بر روند توسعه و پيشرفت کشورها، کارکرد نظامنامه هاي رفتاري اخلاق حرفه اي درمطبوعات و رسانه ها، ظرفيت هاي قانوني روزنامه نگاري قوميتي و وضعيت مطبوعات محلي کشور در مقالات و سخنرانيهاي همايش مورد بحث و کنکاش قرار مي گيرد.  احمدي منش ديگر محورهاي مورد طرح در اين همايش را حق آزادي بيان و انديشه در جامعه اخلاقي، تعارض مفهومي آزادي بيان و انديشه با بايدها و نبايدهاي جامعه، ابهامات و نقايص قانون مطبوعات و مقايسه مطبوعات در دوران جنبش مشروطيت، قبل از انقلاب اسلامي و بعد از انقلاب اسلامي عنوان کرد.  وي از علاقة مندان و صاحب نظران براي شرکت و ارسال مقاله براي اين همايش خواست مطالب خود را در يکي ازمحورهاي موضوعي همايش به آدرس دبيرخانه همايش در تبريز، خيابان پاستور جديد مجتمع پارسا واحد ب ارسال دارند.   (آرشيو)

به قلم لرد کين راس

فصل پنجاه و نهم ـ  يک بيماری جدی

دکترهای ترک، پس از معاينات مفصل، توصيه کردند که از خارج نيز دکتری او را ببيند. آتاتورک دوست نداشت که متخصصين خارجی را دعوت کند و فکر می کرد که به اين ترتيب خبر بيماری اش به خارج خواهد رسيد و اين امر در مذاکرات مربوط به حل مساله ايالت «هاتای»، که آن روزها دچار دست انداز شده بود، اثر خواهد گذاشت . اما بالاخره جلال بايار او را قانع کرد که دکتر فیسينگر، يک متخصص فرانسوی، را به آنکارا دعوت کنند. اين دکتر پس از معاينهء آتاتورک تشخيص داد که او به سيروز کبدی دچار شده است. ترک ها در مورد اين بيماری اصطلاحی دارند و می گويند: «طرف هيولا قورت داده است»؛ و اکنون دوستانش ماهيت هيولايي را که در تمام ماه های گذشته به درون جسم آتاتورک راه پيدا کرده بود در می يافتند.

 
 

© 2008 ـ New Secularism - Admin@newsecularism.com - Fxa: 509-352-9630